11/08 masunkasvattajien murut *syyskuussa*

Voi vitsit, mäkin ottaisin mielelläni vastaan jotain muutakin kuin pehmoleluja :D Anoppi pahin näistä roudaajista, se ei voi kuulemma vastustaa niitä kaupassa :headwall:
Soitti tuossa yksi päivä ja kyseli mitä lahjaksi meidän 1vuotta täyttävälle tyttöselle...
Yöpukuja, leikkipukua (mitä ne on?) tarjoili, mut mä sanoin et esikoiselta on jäänyt paljon yökkäreitä tähteeks. Sit sanoin että mitään leluja EI saa tuoda, niitä on ihan riesaks asti kohta. En muuta keksinyt kuin 86cm body, menisivät jossain ens vuoden puolella... Ja niitä tarvii aina!
Oli sit poikansa (siis mun miehen :D ) kaa ollut puhelimessa ja oli sanonut että ostaa AAMUTOSSUT!!! Voi hyvänen aika, mitä ihmettä me niillä tehdään?! Esikoisellekin toi crocksit kun toinen oli vasta oppinut kävelemään... Turhaan laittaa rahaa tuollasiin, uskos kerrankin mitä mä toiveeksi esitän :kieh:

Tuntuu vaan etten kehtaa pyytää lahjaks (mummoiltakaan) mitään toppavaatteita tai kenkiä.. Kun ne on niin kalliita, ja sit jos ei tuu mieleistä :/ Itse mieluummin ne ostan... Tulee tosin lahjaks välillä jänniä vaatteita joita ei tulis itellä mieleenkään kaupasta ostaa. Mutta ei passais valittaa..

noonie: Meillä esikoinen (2v4kk) tekee vitoset ja sanoo KIMA KAMA :LOL: Ja nyt on pienin opetettu myös, tarjoon kättä ja sanon kima kama, johan alkaa läiske käymään :D

Me käytiin tänään kerhossa tyttösten kanssa. Kivaa oli, tosi vähän vaan porukkaa! Liekö flunssaa niin paljon liikkeellä. Meillä on vielä nuhaa, mut ei me sen takia kotiin jääty.. Ollaan monta päivää oltu jo, kellään ei kuumetta tms.

Mulla kans hankittuna Remun puku talveksi.. On kyllä kasvunvaraa, eikä varmasti nilkat viipota paljaina :D Kooltaan 80cm, kun meillä on yks 74cm ja se on pian pieni... Mut oon jo parina aamuna laittanut ulos päälle.
Toinen on ihan reppana se päällä, kun ei lattialla pääse mihinkään sen kanssa kunnolla :LOL: Hermot menee nopsaan...
Mä oon ihastunut violettiin väriin, tuo toppis siis kyseistä väriä.. Sit toppahanskat on esikoiselta jääneet, lilat. Ja tein tuossa yks päivä talveks hatun, karvalangasta :D Aika kiva tuli, myös esikoinen sai melkein samanlaisen (siinä ei ollut korvia)..

Ei tuu oikein mitään järkevää kirjoitettavaa mieleen... Joten säästä teidät tylsyydeltä ja meen muualle :wave:
 
Luminka: ite kävin puvun kaupassa valitsemassa ja varaamassa ja anoppi sit kävi ostamassa sen. Täällä ei saa ku sokokselta Remun haalaria kokona 80cm mikä on ns.isojen malli eli kiristetty vyötäisiltä. Tuttu onneks siellä töissä niin haki varastosta ja näytti värit ja oli tullu jopa kaks 80cm pukua sitä mallia :eek: luulis että kysyntää enemmänkin.
 
Tervehdys anoppilasta! Mä olen saanut täällä laatuaikaa itselleni. Kävin äsken Jyväskylässä kiertelemässä ja katselemassa itselleni vaatetta. Lopulta mukaan tarttui uusi villakangastakki. Kerrankin mä sain ostettua jotain itselleni. Kyllä tuli hyvä mieli :D
Tosi ihanaa, kun mummot ostavat vaatetta lapsille. Suurimmalla osalla varmaan nyt talous tosiaan tiukilla, niin kaikki apu on tarpeen! Mäkin kävin eilen hamstraamassa lapsille vaatetta kirppiksellä. Tuolla kuusivuotiaalle sain kivasti kaikkea, sen kokoista vaatetta harvoin löytää, kun tuppaavat nuo sen ikäiset pojat kaiken tuhoamaan.

Juu, mutta kai se täytyy lähteä anoppia avustamaan ruoan laitossa. Ihanaa pihviä tiedossa :p
 
jeps.vilhon kuume toista päivää (ainakin) 39 ja risat, panadolilla laskee 37.5/38. mulle illalla tuli kauhee kurkkukipu, jatkuu tänään ja nuha yltyy,jeejeejee... jäi sit koulut ja sirkukset tältä päivältä. tosi hauskaa, nyt joudun sit tekeen rästitehtäviä kouluun enkä päässyt ees synttärilahjaani käyttämään ja pitämään hauskaa.oi ihanuutta :( :(
 
moikka!!!
tää meijän TIETOkone on ihan p**ka!!!!!!!!!!
Ei toimi fb, ei sähköposti.....murmur!!!! ja siis tätä on jatkunut jo pari päivää..niin ja tässä 2plussalla ei nää hymiöt toimi? *suu auki*

osaako kukaan neuvoo mitä tekis? Siis pääsen periaatteessa kaikkee lukeen, paitsi posteja,mutta en fb:ssa esim. pääse päivittään tilaani tai kommentoimaan mitään, eikä chatti toimi. Hö, mä oon ihan turhautunut ja mies on riemuissaan kun en viihdy sitten kokoaikaa koneella. :)

Olin tänään ihastelemassa viikonvanhoja kaksospoikia, toisesta tulee meitin kummipoika, suloisia ja niin pieniä vaikka olivatkin suht isoja =) Sain vaihtaa heti vaippaa ja pestä pientä kakkapyllyä ja antaa maitoo. <3
Oma "vauvani" oli vähän mustis, reppana. Niin pieni kuitenkin vielä, vaikka kaikki ovatkin olleet jo pitkään kuinka on niin iso jne...
 
Huomenia! Kattoos miten kauan saan kirjottaa tässä rauhassa... tytöllä on tietokoneboikotti.

Noonielle ja pojalle tervehtymisiä! Helmille insinöörionnea! Mulla on myös väsytystaistelu menossa mun PC:n kanssa. Tää kone johrtaa 6-0.

Anopeista ja lahjoista oli juttua: Mä en oo kans tähän mennessä kehdannu pyydellä mitään suuria, mut nyt on vaan niin paljon hankintoja, että vaikka puolet ostais vanhana ja loput varastais niin budjetti lyö punasta... Nyt sit anoppi kysy eilen, että mitä tarvitaan ja lupas ostaa sekä rattaisiin lampaantaljapussin että kunnollisen makuupussin yöksi (tääl kämpässä on kylmä!!!). Joo, eli kuten kuvasta näkyy, tännekin on vihdoin ehtinyt se syksy ihan toden teolla. Nyt oonkin sitten hätäpäissä näitten vaate- ja etenkin kenkäostosten kanssa....

niin tosiaan, meidän likka oppi käveleen! :heart: Hän on aivan ihana, kun oikeen heittäytyy pisteestä a pisteeseen b ja niin onnellinen onnistumisen ilme naamalla loistaa :D

Jatkan viellä vaatteista, että tullaan parin viikon päästä Suomeen, niin osaisko joku neuvoa, että mitä vaatetta tarttis tytölle? Riittääkö esim. välikausihaalari + kävelemäänoppimiskengät vai pitäiskö olla kunnon lumipuku ja talvisaappaat. Mennään siis Turkuun... joka tosin on Suomen joulukaupunki mut muistaakseni joulusta ei lokakuussa oo niillä leveysasteilla ja ilmastomuutoksen puitteissa tietoakaan...

Mun vanhemmat varmaan sponssaa kans jotain, kun tuo vuotispä lähestyy. Ainakin suomalaisia kirjoja!Meilläkin tyttö lukee mielellään jo itsekin kirjoja, siis kääntelee sivuja (tosin ei haittaa vaikka kirja olis väärinpäin...)

 
Jepjep! Saan jatkaa vielä hetken...

Muuten tässä täälläkin on koitettua parantua mahaflunssasta joka iski... miehen täti tuli sitten avuksi tyttöä hoitamaan, eikä sitten malttanu lähteä kotiin vaan oli 4 pv. No ihan kiva. Nyt anoppi on buukannu itsens tänne ens viikolla, joten eipä tässä tarvi paljon oman perheen kesken ollakaan enää äippälomalla.


Meillä tyttö on oppinu suukottamaan ja tulee aina suu auki kohti, kun haluaa pusun. Ihana :heart:

Nyt lopetan tään jaarittelun ja lähden oleen hyödykäs :wave:
 

Yhteistyössä