11/08 masunkasvattajien murut *joulukuussa*

Helmi - Ihana kuva pikkusesta.

Uusvuos syötävää käytiin hakemassa tuossa,pizzaa yms hyvää ja lapset meni tuossa pihalle ja täytys alkaa imuroimaan jne.Parempaa ruokaa täytyy tänään laittaa ja otin lapsille pullaa sulamaan pakkasesta niin nekin saa taas yliannostuksen hih.
Ostin isomalle 7v ja eteen päin hammastahnaa tänään kun alkaa oleen noita rautahampaita niin paljon suussa ettei nuo pienten ihan suojaa samalla tavalla enään...


Manna - Odotin jotenkin paljon pirteempää,tuon kaupan osalta mutta tuli mieleen tällänen maalaisromanttinen vaatetus oikeastaan suurimasta osasta vaatteita.

Miten usein ostatte lapsille vaatteita yms ?? entäs vauvalle myös ihan erikseen jne ??





 
mä oon hirvee tuhlailija.. ostan jatkuvasti lapsille jotain, varsinki vauvalle :D mut saa kans köyttää kiinni kotiin etten enää mee alemyynteihi! :LOL:

Vaunuista:
Meil o Tako fast riderit ja tyytyväisii ollaan oltu =)

Tuossa kuvaa niistä :)

Meille on iskeny Onnille nyt se flunssa mistä mies kärsiny kohta jo viikon verran :( Viime yö on nukuttu todella huonosti. Sain jatkaa unii aamul ku mies heräs ja nyt se nukkuu ku mä oon hereillä.

HYVÄT UUDET VUODET KAIKILLE! :)
 
moi!
oikein hyvää uutta vuotta kaikille!:)

täällä sairasteltu joten siksu ollut hiljaista.

eilen oli veikan 2kk neuvola (mies käytti, minä olin vielä silloin kuumeessa). 6600g ja 60,9cm. eli ruoka maistuu!:) ja nukkui toissa yönä 9 tuntia putkeen ja viime yönä 7 tuntia. siinä tärkeimmät. palailen paremmalla ajalla, nyt veikka nukkuu sylissä.

korppinen
 
Lähdetään hakemaan kohta yökyläilijä kotiin mummolasta =)
Tehtiin miehen kans sit lohkoperunoita ja nakkeja kun ei oo lapsi syömässä :whistle: Ei nuo oikein hyviltä maistuneet... parempi niin vaan :D

Vaatteita tulee ostettua esikoiselle enemmän kuin vauvalle. Syystä että vauvalla on entisiä vaatteita sekä on saanut hirveesti lahjaks uusia! Tälläkin hetkellä ei 10 bodya riitäkään (ne kaikki siis uusia )..
Ois ihana ostella vaikka mitä ihania, mut joku järki käteen kun ei ne tarvii niin hirveetä määrää :p

Juu, mut nyt konetta kiinni ja vauva takapihalta hakemaan turvakaukaloon ja menoks!

Moido taas vähäks aikaa...
 
Heipat kaikille!

Ihania kuvia olitte taas pikkuisistanne laittaneet :heart: Ja aivan mielettömän upea kastemekko JennyA :eek:

Vaunuista... meillä on Knorrin yhdistelmät, alumiini(?)rungolla ja oikein tyytyväinen olen ollut. Hyvä jousitus ja kevyet työntää, eikä hintakaan ollut ihan niin suolainen kuin emmaljungissa...

Vaatteita tulee ostettua molemmille lapsille ihan liikaa :ashamed: . Ja sitten tämä meidän neiti on ainoa pieni tyttö kummankin suvussa, joten kaikki kantaa mekkoja meille selkä vääränä :whistle: . Ja oikeen ihaniahan ne ovat, joten täytyy vaan monta kertaa päivässä vaihtaa asua, että tulee kaikkia käytettyä :D . Ja sehän käy helposti, kun on pulauttelevaa sorttia tuo tyttö. Meillä muuten samanlainen body kuin keijun pojalla, oli vaan pakko se saada, kun oli niin kiva :saint:

helmin ja sarpan vauvat taisivat harrastaa näitä iltaisia huutokonsertteja, täällä niitä myös :wave: . Pari tuntia tyttö saattaa huutaa pää punaisena ja mikään ei auta, masuvaivalta ei kuitenkaan mun mielestä vaikuta :/ . Sitten nukahtaa ja nukkuukin aina hyvän pätkän (~5 tuntia). Mutta kauheetahan se on kun ei voi toisen oloa oikeen mitenkään helpottaa...

Tänään käytiin neuvolassakin, ikää siis nyt 6 viikkoa:
paino 6790g
pituus 58cm
py 41cm

Hyvin kasvaa neiti "omalla käyrällään" joka tosin huitelee ihan neuvolatätin papereiden yläreunassa :whistle:

Oikein hyvää Uutta Vuotta kaikille äideille ja vauvoille ja isommille sisaruksille myös :heart:

HC ja jättitypy
 
vaunuista..meillä on vaunuina emmaljungan city crossit vm.08. edelliset kärryt oli emmaljungan classicit vuosimallia-02.
hyvin huomaa kuinka kaikki osat on korvattu muovilla. esim. jalkapeitteen nepparin vastakappale vaunuissa on muovia :eek: joka kerta kun peitteen laittaa kiinni, muoviosa menee pikkuhiljaa lyttyyn, et en tiedä kuinka pitkäikäinen tuollainen voi olla?!
moni muukin osa on korvattu muovilla..ja mun mielestä jalkaritilä on omituinen..en vieläkään tajua kuinka se toimii??
ihan ok kärryt ne on..jousitus saisi olla letkeämpi.
oran rattaissa on ihan ykkös jousitukset!!on letkeät työntää..ja kevyesti kulkee..ihan ikävä vanhoja oran tuplia..

mukavaa vuodenvaihdetta kaikille!!

manhis ja poika 7vko4päivää
 
Mulle ei ainakaan tunnu järkeä saavan käteen .. näissä lastenvaate osteluissa,itelleni en taas osta oikein paljoa mitään...Mieskin tulee ennen mua,silleen mä teen,lie miksi jos ajattelee miestä siis ;)

Sanse - Kiva etten ole ainot joka on kova shoppaillee... :D

Luminka - Onko sulla vaan 10 bodyä vaaville ?? vai ymmärsinkö väärin...
mulla on ainakin vauvalle sellanen 30 jos ei enemänkin... :eek: .. okei mulla on kamala määrä kyllä.. sitä en kiellä hih...
 
HC: Noi iltahuudot on kyllä ikäviä meilläkin poika niitä harrastaa ja masu vaivoja ne ei mun mielestä ole. Itselle tulee jotenkin turhautunut olo kun ei oikein osaa toista auttaa. meillä noi huudot kestää 10min-tunnin.Ja tosiaan sit kun nukahtaa niin hyvin nukkuu mutta se nukahtamisen vaikeus :/
 
Täällä on hirveä myrsky,ei oikein uuden vuoden fiilistä ja mieskin kauheassa flunssassa.Kotosalla ollaan eikä ostettu edes raketteja ku nuo isommat muksut on isänsä luona ja vauva ei niistä vielä ymmärrä..Toivottelen palstalaisille Hyvää Uutta Vuotta!
 
Meil on kans iltahuutoi, muutama ilta menee kivasti ja taas muutama huudetaan :(

Mun shoppailuinnon laannuttamista ei yhtää helpota se et jos tuskailen koton et taas ois kapphalissa -20% tms alennusta ni mies sanoo et no mene sitten.. KUN SE EDES KIELTÄISI! Mutta ei.. välillä kysyy et no oliko tuo nyt tarpeellinen, mut nielee mun ostelut.. oon niin shoppailufriikki ku olla voi.. kun kerra lupa annetaan.. eiks se nii oo et ku antaa pikkusormen ni se vie koko käden.. ja se käden viejä olen minä :LOL: :LOL:

Onnin vaatteetki pitää tosissaa vaihtaa pari kertaa päivässä et kerkii pitää niitä hienouksia mitä sille ostan :D Ei sen puoleen kyllä nuitte isompien vaatevarastot on täytetty myös ja miehenkin.. sillä kun ei ollu ku pari paitaa ja parit housut kun seurustelemaan alettiin ja meille muutti.. nyt sil on enempi ku mulla :LOL:
 
Pöppiäinen: Siis yli 10 bodya mitkä tällä hetkellä sopivan kokoisia. Meillä menee joskus jopa 2 päivää sama, joskus joutuu vaihtaa puklujen takia montakin kertaa päivään. En oo ite ostellu pitkään aikaan enää kun menevät niin nopeasti pieniks ja ei montaa kertaa ennätä yhtä pitää päällä =)
Sit on isompia valmiina, saatuja ja esikoisen entisiä... Eli ei tarvii edes isompiakaan ostaa vasta kuin kesäks lyhythihaisia :snotty:
 
hyvää uutta vuotta kaikille!
täällä on tänään testailtu kestovaippoja (yks mun uuden vuoden lupauksista) ja ihmetelty että miks poika ei taaskaan nuku...nyt tuossa sylissä nukkuu jonku aikaa taas.ja vaunuissa ulkona kun lenkkeillään niin nukkuu suurimman osan ajasta mutta näin kotona ei sit millä yli puolta tuntia

vaatteista: en ite oo vielä kauheesti ostellut mutta nyt on alkanut shoppailuhimo herätä (myös kestovaippojen osalta) kun tajusin että ei mun oo pakko niitä kaikkia vanhoja kirpparivaatteita (joita miehen äidiltä tulee koko ajan) käyttää vaan laitan ne eteenpäin uffille jne. haluan kummiskin ite päättää mitä tää poika päälleen laittaa kunnes hän itse alkaa muodostaan mielipiteitä pukeutumisestaan ;)
 
Sanse - Sama juttu täälläkin,mun miehel on enemän vaatteit ko mulla ja kun alettii seurustelee,sil kanssa ei montaa ollut... :D

Luminka - Meillä ei oikein puklaaja onneksi ole tämä pikkunen,mutta vaihdan kyllä vaatteita jos on vaunuissa ollut tutimassa,on hikisempi silloin ja kiva saada aina puhdasta päälle,ja noin muutenkin niin joka pv vaihdan uudet vaatteet pikkuselle päälle.Joten täytyy olla sitten vaihdokkiakin...
Mulla on kaikilla muksuilla aikaslailla omat,ettei mene enään eteenpäin,kun kaikilla likoilla eli isomilla on ihan omat tyylit ja ei oikein toisille sovi nuo vaatteet sitten,joten menee eteenpäin myyntiin sitten seuraaville,kun jää pieneksi.Sekä mulla ei ollut ennestään mittää vaatteita odottamassa siis näiden likkojen vanhoja pikkuselle,kaikki oli ennestään laitettu eteenpäin.




 
Kyllä pitää kiirettä kun ei kerkee enää käydä välttämättä ees lukemassa päivittäin!

Meillä oli tuo yks leevin hyvä yö ihan poikkeus siis, ei yleensä nuku tuommoisia pätkiä. Useimmiten mennään yhellä syötöllä, eli nukkuu 21.30-04 suunnilleen ja siitä jatkaa sit vielä n. 3 tuntia. Nyt viime yönä heräili parin tunnin välein ja otin syömään. Sit aamulla en jaksanukka ihan heti nousta kun ähinään heräsin niin ukkelipa nukahtiki vielä ja nukkui melkein 2 tuntia vielä. Aattelinki sit että onkohan sillä yölläkä välttämättä oikeesti ees aina nälkäkä, kun ei leevi itke, ähisee ja puhisee vaan. Ja varsinki viime yönä siinä eka syötöllä vaan pikkusen söi ja nukahti tissille. Pitää nyt ens yönä sit kuunnella ähinää vähän pidempään ja ottaa syömään vasta sit kun pärähtää ja vaatii sitä maitoa. Että ei sit turhaan oppis sitäkä että aina kun herää niin maitoa tarjoillaan. Aamuyön syötöllä syö kyllä aina ahneemmin, sillon on selvästi nälkäinen.

Mie ostan vaatteita pääasiassa Nuutille. Leeville on melkein kaikki nuutin entiset vielä niin hyväkuntoisina oottamassa, että eipä juurika mitään tarvii. Samoin oon miehen siskolta ostanu ja saanu jo etukäteen vähän kaiken kokoisia että tarvetta ei pienistä vaatteista oo. Jotain uutta ja siistimpääki ostan - ja haluisin ostella vaikka miten paljon - että on sit esim. neuvolaan ja kylättelyyn tarvittaessa jotain siistiä laittaa päälle. Nuutin aikaan tarvis enemmän vaatetta kun pyykkiä tuli harvemmin pestyä. Nyt on pyykkikori aina täynnä niin selviää sit vähemmällä vaatemäärällä kun joka toinen päivä vähintään tulee pestyä kaikki puhtaaks. Leevi ei ees pulauttele ja vaipatka ei fuskaile, mutta tykkään aina aamulla laittaa puhtaat vaatteet kuitenki päälle. Kyllä me hyvinki selvittäis tuolla 10 bodilla - ja varmaan vähemmälläki. Mutta on noita vähän enemmän kertyny. Lahjaks on Leevi saanu vaatteita paljon enenmmän kuin nuutti sillon pienenä. Itelle on kyllä kiva, kun on sit vaihtelua niissä vaatteissa. Miusta on aina ihana valita että mitä sille pallerolle (ja isommalle kans) laittaa päälle! :) Mie ostan aina alesta seuraavaa kokoa etukäteen jo oottamaan, ei oo montaaka normaalihintaista vaatetta meidän poikien kaapeissa!

Tänään on nautiskeltu vielä herkuista. Miehen sisko oli perheineen meillä illan, syötiin hyvin ja nyt vielä tässä viimeisiä glögejä nautiskelen. Viimeistään sit perjantaina alkaa tipaton, rasvaton, liikunnallinen ja kaikin puolin ryhdikäs tammikuu! Huomenna pitää käydä vaa'alla ja kattoa ne hurjat lukemat mitä näyttöön ilmestyy. Miulla jäi raskaudesta vaan viis kiloa, mutta veikkaisin että tää joulukuun holtiton syöminen on tuonu varmaan kolmisen kiloa vielä siihen. Ainaki se 3 kg pitäs tammikuun aikana saada pois ja sit loputki kevään aikana. Miulla on ihan kauhea olo itellä tän vararenkaan ja kaksoisleuan kans... Mutta ihan on omaa syytä...

Mutta oikein hyvää uutta vuotta siis kaikille! Ja kiitokset kuluneesta, on ollu kiva kirjoitella ja lueskella täällä!! :) :) :)

Anzkuli ja Leevi 1kk 3vkoa 3pv (voi hitsi miten tää aika menee näin paljon nopeemmin kuin esikoisen kans!!!!!!!)
 
Heippa!

Alennumyynneissä olin tänään, isot pojat olivat äitin seurana Ideaparkissa. Löysin Wilmalle mekon (eka mekko, jee!!!), sukat, pyjaman,sukkahousut ja 3 bodya, Oskarille farkkuhaalarit, sukat, pyjaman ja kans 3 bodya. Isot jannut saivat uudet simmarit ja Kasperi vyön. Ja kaikki saivat masun täyteen donitsia kun Arnoldsilla käytiin... Niin ja sitten löysin Oskarin sänkyyn pinnasuojan (puolisuoja) ja poikien huoneen oveen puukirjaimet. Itelleni ostin jopa peitevoiteen, jahuu... Puhelimen ostoa lykkäsin tuonnemmaksi, en jaksanut nyt keskittyä tekniikkaan...

Isot pojat menivät puolisen tuntia sitten sänkyyn, pikkuväki urvahti 22 aikaan ja nyt meen minä pistään pään tyynyyn. Eli täten toivotan

KAIKILLE OIKEIN HYVÄÄ UUTTA VUOTTA 2009! Jatketaanhan palstailua samaan tahtiin, jookos???

HM ja jengi
 
Anzkuli: Mä kans olen huomannut saman asian öisin... Jään usein kuuntelemaan loppuuko ähinä itsestään, jos loppuu ja nukahtaa niin ei ole ollut sit nälkä =) Olen siis joskus turhaankin noussut syöttämään toista "turhaan"!
 

Yhteistyössä