11/08 masunkasvattajien murut *tammikuussa*

Yötä... Täällä vieläkin valvotaan inisevän vauvan kanssa klo 2:30.

Pojalla oli olo jotenkin tuskainen, piti ininää ja/tai itki juuri viimeiset 4 tuntia. Tissi ei kelvannut eikä syli rauhoittanut. Mies valvoi vauvan kanssa pari tuntia ja nyt on minun vuoroni. Mittasin äsken lämmön ja se oli 37,6. Eihän se mitään kuumetta ole, mutta annoin joka tapauksessa yhden supon, kun reppanalla tuntui olevan niin kurja olo. Nyt sitten rauhoittuikin kantoliinassa, eikä pää tunnu enää kuumalta. Mitähän tämä oli? Rotavirusrokotteesta kyllä tulee kohta viikko, ja terveydenhoitaja sanoi, että se saattaa noin viikon viiveellä aiheuttaa itkuisuutta.

Mies meni toiseen huoneeseen nukkumaan ja kehotti minua aikani kuluksi vaikka menemään nettiin, ja minähän tässä teen työtä käskettyä :LOL: Taidan kohta kokeilla laittaa vauvaa sänkyyn, josko valvomissessio olisi tältä illalta ohi.

Annoin muuten tänään 1 ml Gavisconia kahden viimeisen syötön päälle, eikä ole sen jälkeen tullut puklun puklua. Normaalisti siis puklaa aina syönnin jälkeen ja siinä välissäkin asentoa vaihtaessa. En kuitenkaan usko, että tuo gaviscon tätä pipi-oloa on aiheuttanut. Selvästi pojalla on ollut sen puolesta mukavampi olla, että koko ajan ei nouse kurkkuun puklia.

Huoh, nyt nukkumisyritystä kehiin.

huomenta

hyvä yö takana, Leevi nyt kahtena yönä syönyt vain kerran.
Tänään ajattelin nukkua ukkelin kanssa päikyt ja siivoilla vähän.
Nyt odottelen kahvin tippumista että pääsee itse kunnolla heräämään kahvin voimalla.

Eilen annoin Leeville porkkana sosetta lusikallisen ja tänään ois tarkoitus antaa hieman enemmän. Vielä ei ainakaan mitään ole tullut mutta vielähän tuo kerkiää, toivottavasti ei kuitenkaan tule mitään oireita.Ajattelin että sitä nyt viikon antaisin ja sit siirtyisin maissiperunaan ja sit kaaleihin.

huomenta..
maikki, ompa sulla, tai teillä ollut kurja yö... :/ empä osaa sanoo mistä johtuis..koita jaksaa ja nukkua päivällä :hug:

meen kanssa kahvinkeittoon, sitten suihkuun ja mummulassa poikkeen pikaseen, ottaa musta mittoja (yök) mekkoa varten...illalla tulee ruokavieraita...heippa :wave:

helmi

Huomenta-päivää koko seurakunnalle ja puolikuntoiset terveiset Saksanmaalta!

Mulla tuli semmonen mieleen, kun täällä palstalla on vähän hiljennyt samaan aikaan kun tuo Facebook-ryhmä perustettiin, että toivottavasti ne jotka ei Facebookissa ole, eivät luule, että keskustelu on siirtyny sinne. Siellähän on vaan pari ihan lyhyttä juttua. Niin siis tämä vaa ihan välihuomautuksena! =)

Mä sain jonkun inhan mahatautipöpön ja la-su-välisenä yönä oksensin ihan kunnolla. Kauhee paniikki tietty heti päälle miten imetyksen kanssa käy jos oksennustauti jatkuu eikä mikää pysy sisällä. No onneks sitten sunnuntaina kuitenkin sain syötyä vähän puuroa ja keittoa ja maitoa tuli ihan hyvin. kuume nous kuitenki 39 asteeseen ja olin niin veltto et mies joutu nostamaan tytön aina mun viereen ja siitä poies. Sitten tyttö viellä just muutamana päivänä kärsi mahavaivoista imetyksen yhteydessä, vähän samoin kuin Maikki kuvaili. Hän sai aina itkukohtauksia imetyksen aikana ja sen jälkeen. Mies joutu siis toden teolla hommiin, onneks oli sunnuntai, en tiiä miten olisin yksin pärjänny kuumehouruissa likan kanssa. Eilen oli sitte jo parempi olo, kauhee päänsärky vaan. Tänää ajattelin jo mennä vähän ulos. Mutta ihanaa, että iski pöpö minuun eikä tyttöön! Sen siitä saa kun ollaan riekuttu tuolla pää kolmantena jalkana pitkin maakuntia ;)

Meillä nukuttin viime yönä 6+3 tuntia, ihanaa! Se on aika hyvä unimäärä jo. Helmi ja maikki jaksamisia teille päivään huonjen yöunien jälkeen!

Soseista: Edelleen oon vähän kahden vaiheilla, kun Suomen malli näyttää olevan soseitten aloitus 3-4-kuisille (eikä joku sanonut, että Suomessakin suositus 6 KK?) ja täällä sanotaan, et ehdottomasti täysimetys 6-kuukautiseen asti. Pää taas sekaisin! Kysyisin, et minkä takia haluatte aloittaa soseet niin aikaisin? Meidänkin tyttö on tosi isokokoinen, eli vähän pelkää, että pitäiskö meidänkin sitten aloittaa ne soseet kuitenki aikasemmin, että jos maito ei riitä...?

Hauskaa päivää kaikille ja pysytelkäähän terveinä :heart:

no me alettii sosetta maistelee luumulla syynä vatsantoiminnan puute -> auttoi!

sit päätettii maistaa perunaporkkanasosetta, tuntuu että paino ei ainakaa maidon kanssa nouse niin. Tai no terkka sitä puheli et on iha aiheellista alottaa vellii antaa ainaki iltasin ku herää nii usein (Nykyään näin) syömää ja on pitkä poika. No maisteltu on.. velli ei ainakaa viimeyönä auttanu.. heräs 1.30, 4 ja kl 6 (sillo ylös nous kans)

Sosetta annoin vähä pohjalle kans et nukkuis mut eiiiii.. hän veti klo 1.30-6 välisenä aikana 100ml vellii ja 250ml maitoo! hoh hoijaa ikän syöny tollasii määrii..

Äsken napattu kuva :)

Päivää päivää!

Eilen kyläiltiin poikien kans ja kun kotiin tultiin aloin sit tyhjentämään astianpesukonetta. Isäntä tuumas että "eikö siulla oo mitään muuta tekemistä kun heti pitää ruveta kotihommiin?". WHAT!!!! :eek: :eek: :eek: Siis todellaki ois muutaki tekemistä, mutta kun nuo kotihommat nyt sattuu aina olemaan miun vastuulla niin mieluummin teen ne heti pois alta! Mie menin sit omiin hommiini ja isi reippaan tyhjens sen astianpesukoneen ja otti sit pojat sohvalle ja lukivat kirjoja! Mistähän nyt tuulee... No, ihan sama, nautiskelen tuulesta! :D

Eilen tuli lunta ihan tuutin täydeltä ja tänään oliki sit melkoinen urakka suoriutua puistoon vaunujen ja pulkan kans. Hiki tuli!!! Hyvää kuntoilua! :) Illalla ois tarkotus mennä nuutin kans kirjastossa käymään - tai periaatteessa nyt päikkärien jälkeenki kerkeis. Leevi nukkuu parvekkeella niin eihän se olis kun napata koppa mukaan ja mennä. Ruuakski suunnittelin tälle päivälle ravitsevaa ja terveellistä kotiruokaa: ransiksia ja kalapuikkoja :D niin ei mee siihen ruuanlaittoonka aikaa... Pitääpäs kattoa miten tehdään (lue: pitääpäs kattoa miten kiukkuisena nuutti unilta tänään herää...) :whistle:

:wave: :wave: :wave:

Anzkuli ja Leevi n. 2kk 3vkoa

maotao, soseista...mä aloin esikoisella kiinteet n.3,5kuisena parempien öiden toivossa ja huonommaksi vaan meni. Alkoi masuvaivat, allergiaepäilyt... :/
Nyt tää juniori nukkuu paremmin kuin esikoinen, yön saattaa nukkua putkeen tai kerran syödä. Kasvaa myös hienosti.
Lykkään kiinteiden aloitusta mahdollisimman pitkälle, mutta toki tilanne heti toinen jos ei jaksa kasvaakaan enää maidolla tai yöt menee yhtenään syömiseksi!

Luulen että useimmilla tuo sama syy, että toivotaan öiden menevän paremmin. Tai että vauva ei roikkuisi tissillä ihan tunnin välein, jos tämmöistä on.

Itse ajattelen nyt maltillisemmin, ei oo mikää kiire soseisiin ja helpompaa näin, kun tissi aina saatavilla.

Sanse: Ihqu onni! Äitin kulta :heart:

Niin ja kiitos viellä noista sosevastauksista! Täällä ei kontrolloida tota pituutta ja painoa nyt niin usein, musta vähän tyhmä tauko tässä kun neuvola oli 6-viikkosena ja sit vast 3 kk:n iässä. Ihan kiinnostais itteekin että missä mitoissa mennään. Mut kaipa tuo kasvaa kun sain ekat seiskaneloset bodit kaivaa kaapista ja yöunikin on pidentyny nyt viidestä kuuteen tuntiin =)

Maotao: Juu, samalta kuulostaa tuo rinnan ääressä huutaminen ja se on tosi ärsyttävää, kun sitten poika haukkoo ilmaa mahaan ja siitä taas seuraa lisää vatsanväänteitä. Välillä taas saa syötyä ihan rauhassa keskittyen, mutta noita ähellysimetyksiä tulee noin kerran päivässä ainakin. Lisäksi Otso aina imetyksen jälkeen pitää kovaa kirkuvaa huutoa noin 10 sek. niin kauan kunnes saa röyhtäistyä. Yleensä sieltä tuleekin sitten tosi miehekäs ryökäisy ja huuto katkeaa siihen (ja poika näyttää aina hämmästyneeltä, että "mitäs tässä oikein tapahtui?!" ).

Mä ajattelin ainakin yrittää mennä täysimetyksellä sinne 6 kk saakka, ellei mitään dramaattista muutosta tässä nyt tule. Meillä yöt yleensä menee aika hyvin, nukkuu n. 5-7 tunnin pätkän ja syötyänsä lisäksi toisen 3-5 tuntisen siihen päälle. Viime yö nyt oli poikkeus... Nukahti vihdoin klo 3:30 (huoh), mutta nukkui sitten klo 9 saakka.

Jaahas, pitäis mennä käärimään postipakettiin hääpukuni, jonka sain myytyä huuto.netissä. Oli hyvä tuuri, että löytyi toinen samankokoinen, joka tarvitsi raskaana olevalle sopivan hääpuvun. Päätin myydä sen, kun totesin että tuskinpa sitä enää koskaan tulee päälle laitettua. Eikä varmaankaan oma tyttäreni (jota ei siis edes ole olemassa) satu menemään naimisiin juuri sopivilla kuukausilla raskaana... :LOL:

maotao ja maikki79: vaikka meillä vilho on "pullolapsi" niin kuulostaa ihan samalta tuo kirkuminen,ilmanhaukkominen jne!! onko nyt joku kausi meneillään vai mitä ihmettä... :/

piti mennä tänä aamuna sinne vauvojen muskariin mutta eipäs siittä tullutkaan mitään kun vilho päätti että ruokaa nyt ja heti kun olin lähtöä tekemässä. pääsisköhän sitä pojan kanssa sit huomenna vauvakerhoon...

toivottavasti ei vilho ota tavakseen nyt sitä että syö 3-4 kertaa yössä.niin kuvittelin että vähenis yhteen nuo yösyötöt mut nyt näyttäski lisääntyvän,höh. voi kun vois imettää niin noi yösyötöt ei ois nii aikaavieviä ja rasittavia. no eipä voi mitään.

tänään ollaan leikitty innolla taas leikkimatolla,saipa poika kerran (vahingossa) musiikkiakin kuulumaan leikkitiikeristä :heart: oli niiiin ihmeissään.

Olempas mä tänään tavattoman innokas kirjottelija, kolmatta kertaa jo täällä! Johtunee tästä kun oon ny kolmatta päivää sisällä ilman sosiaalisii kontakteja, paitsi mies, vauva ja kissat... noista varmaan vauva tällä hetkellä sosiaalisin :LOL: Ei vaan kyllä ne kissat ja mieskin välillä antaa silittää.

Joo, just tota huutoa meillä siis Maikki ja Noonie, röyhtäsy lukasee tilanteen. Mutta siis eilen ja tänään Matilda on ollu oma rauhallinen itsensä, ei ole itkeskelly onneksi.

Tulipas sellanen jutska mielee, että missä asennossa imetätte bzw. annatte pulloa lapselle? Mä imetin aina ennen päivisin istuvillee lapsi kädellä, mutta nyt en jaksa enää pitää sitä, joten jos oon kotosalla ni melkeen makuullaan. On mulla imetystyynykin, mutta sitä en oikeen osaa käyttää... Nyt pitäis taas viikonloppuna miehen vahtia lasta ja kun meillä on sen pullon antamisen kanssa ongelmia niin mietin sitäkin, että mikä mahtais olla siihen paras asento? Jännittää taas nyt jo, että syökö se tyttö vai juoksuttaako iskää koko illan...

Mie imetän istuallaan. Laitan tyynyn käden alle ja sit siihen käsivarren päälle ukkelin. Sillä tyylillä imetin esikoisenki ihan reilu vuotiseks. Imetystyynyä en miekä oikeen osaa käyttää, mutta ihan tavallisella tyynyllä siis tuen. Makuullaan en oikeen osaa imettää - tai siis en kauheesti tykkää kun tuntuu että en saa sitä omaa alempaa kättä oikeen minnekkä ja sit jotenki se asento on semmonen jäykkä että hartiat menee jumiin. Pullolla millon oon antanu lypysymaitoa niin oon ihan samalla tyylillä imettäny, oon vaan vähän pystympään koittanu nostaa niin on vähän helpompi sit niellä.

Miulla ei kans oo mitään kiirettä soseiden kans, kerkee niitten kans pelautua. :) Esikoinen alotti maistelun siis 5,5 kuukauden iässä ja oppi tosi nopsaan syömään ja annoskoot kasvoi ihan reipasta vauhtia. Hyvin sujui siis sittenki ja kerettiin hyvin kaikki maistella ihan rauhassa. Mutta toki jos ilmetys alkaa mennä ihan tolkuttomaks tai jos paino ei nouse tarpeeks niin sit jos neuvolantäti sitä suosittelee niin toki sit soseetki aloitetaan. Mutta kyllä toivoisin täysimetystä puolivuotiaaks.

Ihanaa, löysin äsken facebookista lukioaikaisen kaverin! Olipas kiva kuulla kuulumisia! :)

A ja L

Huomenta!

Pakko tulla tänne hehkuttaa; meillä pikkumies tekee ennätystä omien yöunien suhteen... Alkoi unille 21.15, söi 4.20 ja nukahti tissille, nyt edelleen unet sen kun jatkuu :heart: Olispa tällaista aina, vaikka hyvin nukkuu muutenkin mut yleensä herää sen pari kertaa syömään.

Jahas, nyt kuuluu poika heränneen - jäi siisi lyhyeksi tämä visiitti. Palailen myöhemmin!

Huomenta!

Pakko tulla tänne hehkuttaa; meillä pikkumies tekee ennätystä omien yöunien suhteen... Alkoi unille 21.15, söi 4.20 ja nukahti tissille, nyt edelleen unet sen kun jatkuu :heart: Olispa tällaista aina, vaikka hyvin nukkuu muutenkin mut yleensä herää sen pari kertaa syömään.

Jahas, nyt kuuluu poika heränneen - jäi siisi lyhyeksi tämä visiitti. Palailen myöhemmin!

huomenta!
tänään esikoisen vimppa tarhapäivä. Toisaalta helpotus kun roudaaminen kukonlaulun aikaan loppuu, toisaalta haikeeta kun ehti olla 3vuotta siellä. :/
Poika oottaa innoissaan, kun pääsee "lomalle", mitenkähän käy kun loma jatkuuu ja jatkuuu....
Katsoin sitten jo perhekerhoja, ja perjantaisin samassa rakennuksessa kuin missä tarha on, 9-12 avoin ja maksuton kerho. Jos rytmi muotoutuu niin että saan pojat liikenteeseen siihen mennessä kivuttomasti, niin aletaan siellä käymään. Pysyy jotain aktiviteettia elämässä. Siellä on sitten mahdollisuus alkaa käyttään häntä kerhossa ihan yksistäänkin, hinnasta en tiedä.

Eilinen päivä oli yhtä hulinaa, vauvan molemmat kummipariskunnat kävivät kylässä.

Tänään meinaan käydä lindexissä katsoon kummipojalleni jonkun paidan, ja pikkumiehellemme muutaman bodyn! Meillä jää näemmä koon 68cm bodyt lähes käyttämättä, kun tuo kasvaa silmissä....ne on jo ihan kinkeleitä :eek:

yöt on mennyt hyvin edelleen *kop-kop*
periaatteessa nukkuu yön ilman syömistä, annan vaan tuttia välillä HYVINkin usein. Nukkuun laitan 22-23 aikaan, joskus alkuyö tosi rikkonaista, ja tissiä syö 5-6 aikaan. Mutta ihan niin asennoidun että tämä vain väliaikaista, ja tulee aikoja kun taas tissi maistuu yötä myöden. Esikoinen kun luputti tissiä 10kuiseen öisin.

nyt kahvia hakee, mukavaa päivää kaikille!!!

Huomenia! Mä oon nkkunu 3 tuntii viime yönä |O Miehellä tänää eka työpäivä uudessa paikassa ja jotenkin sen puolesta niin jännitin, että valvoin melkein kahteen ja puol viideltä söi tyttö ja sitte en taas saanu unta. Mahtaa iltapäivällä väsyttää. Tyttö siis nukku hyvi, 22.30-4.30 ja 4.45-8.30.

Tääl on muuten taas ihan talvi! Pakkasta ja pikkusen luntakin. Me lähetään Matildan kans tossa kohta äitikerhoon ja sitte hakee miehelle uutta verokorttii (tarkottaa täällä ainaki parin tunnin jonotusta paikallisessa "kansalaistoimistossa"... käytännös haen vuoronumeron, sitte hoitelee muita asioita ja sitte takas "jonottaan". )

Helmi meilläki jää kuuskasit bodyt melkeen käyttämäti, just pari viikkoo sitten sain kaverilta ihania ja nyt on osa jo pieniä... toisaalta 62 housut menee viellä... epäsuhtaa... mulla on ihan liikaa housuja kun tuntuu ettei ne mee pieneks ollenkaan ja muita vaatteita saa viikoittain pakkailla pois. Huomen mennää rokotukselle (rota) niin josko ne samalla mittais tuon lapsen.

:wave: Mukaavaaa talvipäivää! Koska on muuteen laskiainen?

Maotao: just luin lehestä että laskiainen on 22.2. :D

Toivottavasti meillä 68 bodyt menis pidempään kuin nuo 62 kokoset. Meillä on tosi paljon 68 bodeja, kun esikoinen alotti ryömimisen 68 kokoisena niin meni ihan nyppäiseks ja pinttyneeks ne bosyt eestä, ei tainnu kuin 1 tai 2 jäädä siistiä nyt leeville. Mie niitä sit oon ostellu ja melkein kaikki lahjaks saadut vaatteet on tietysti sit kans 68 kokoa. Niitä riittää nyt!! Onneks on alesta kaikki hankittu, että ei niissä kauheesti rahaa oo kiinni, mutta oishan niitä kiva pitää! Ja saahan ne sit tietysti paremmin myytyä jos säilyvät siisteinä. Meillä kans housuissa 62 menee vielä ihan hyvin, niitä on vielä oottamassaki kun ovat isoja. Mutta niinpä oli nuutillaki, että housuissa meni aina kokoa pienemmät.

Meillä oli taas tosi hyvä yö, ihan ilman herätyksiä. Kerhossa käytiin aamupäivällä ja nyt pojat nukkuu. Peruspäivä on ollu tähän saakka ainaki. Nuutti kun herää niin leivotaan suklaakakku (semmonn ihanan kostee mud cake -tyyppinen) ja illalla tulee sit miun serkkuja kahvittelemaan. :)

Anzkuli ja Leevi 2kk 3 vkoa (tänään tasan)

Moi!

Mä kanssa tuun hehkuttelee, vauva jäi yöunilleen jo 21.15!! :eek: Normaalisti tähän saakka siinä 23-00 aikaan vasta asettunut. Toinen reppanan nukahti sitteriin, samoin toissa iltana :heart:
Vastaavasti yöllä heräili sit useammin syömään, 01.15 ja jossain viiden aikaan. Sit kasilta jäätiin jo hereille kun esikoinen heräs myös.
Käytiin ulkona, nyt taas kaikki nukkuvat! Mies kanssa, oli yövuorossa...

Mä imetän istualtaan
.. Olkkarissa laitan käteni alle tueksi vauvan köllöttelypeiton :D Sit makkarin tuolissa on tyyny. Esikoista oli alkuunsa pakko makuullaan imettää kun en section takia voinut istuallaan kun kävi sen verran haavaan vielä.
Joskus joutuu imettää keittiön pöydän äärellä jos isompi on syömässä/ itse koitan syödä ja pienin tarvii samaan aikaan evästä =) Jokusen kerran myös lattialla istuessa...

Meillä ois viel siivousta tiedossa kunhan sisällä nukkujat heräävät. Tai siis minä imuroin ja pyyhin pölyt, muut tehköön mitä huvittaa :p

Luminka

Vaatteista..
Oon saattanut jo kirjoittaa ennenkin, mut en muista enää varmaks..
Meillä menee vauvalle osa 62cm vaatteista. Bodyt on jo melkein kaikki pieniä, housut menee oikeestaan kaikki vielä päälle! Riippuu kyllä tosi paljon merkistä, kotimaiset on tosi reiluja mitoitukseltaan.. Eli bodeissa olen ottanut käyttöön 68cm. Niitä olen ostanut muutamia uusia kun esikoiselta ei jäänyt montaa.

Meillä ollaan vähän kateellisia teille, joilla nukutaan pitkät yöunet. :/
Meidän poika on päättänyt, että nyt herätään syömään ja kiemurrellaan masun kanssa parin tunnin välein päivin öin. Yöt meni jo pari viikkoa sitten muutaman viikon ajan 4-5 tunnin unilla. Vaan ei enää...
Pistin tänään aamulla maidon sekaan 1 Gefilus maitohappobakteeritabun, jos sillä saisi vähän tuota vatsaa toimimaan ja ilmaa vähäisemmäksi. Kun tuo poika herää siihen, että pyörii ja hyörii korissaan kun vatsassa ilmaa, tai ainakin luulen niin. Ja sitten nostan hänet pystyyn, että saa vähän vatsassa ilmaa liikkeelle niin jo tekee mieli maitoa ja sitä meneekin joka kerta reilut 100 ml. Vaikka jo iltaisin syödään velliateria (menee "vain" 120 ml max.) ja tunnin päästä siitä saman verran maitoa, niin ei auta juurikaan heräämisiin...
TOivotaan, että tämä on vain jotakin kasvua, eikä mitään ruoan imeytymishäiriöitä :(

Sarppa

meilläkin nukutaan yöt hyvin poitsu on yleensä yheksältä yöunilla ja heräilee syömään viiden tunnin päästä nukkuu tonne seittemään syö ja nukkuu puol ysiin ja yhentoista kieppeillä alkaa päikkärit 3-4 tuntia jolloin käyn kärrylenkillä ilta onkin valveillaoloa välillä torkahdellen lisämaitoa en oo antanut kun tuon desin verran vuorokaudessa lisäruokia vellejä tai soseita vois ajatella 4-6 kuukauden iässä vaikka timppa onki tissivauva niin hyvin huolii maidon myös pullosta jos tarve vaatii oli tuossa maanantaina likan kanssa kun olin poissa muutaman tunnin lääkärireissun takii niin hyvin oli maito pullosta kelvannu kun tulin kotiin likka vaihteli vaippaa ja vaatetta pojalta kuin vanha tekijä vaikka onkin vasta 14ja puol vuotias pikkuveikat on ollukkin aina tytölle rakkaita :heart:

Minä imetän myös istuallaan. Laitan jalan toisen polven päälle, tyynyn reiden päälle ja poitsun sitten siihen päälle, ja sitten jo riippatissi ylettääkin vauvan suuhun :LOL: Joudun lisäksi vähän tukemaan rintaa U-otteella, jotta poika saa nännistä hyvän otteen, kun on nuo nännit vähän pienenlaiset rinnan kokoon nähden (ja nenä liiskautuu muuten tukkoon). Käytän ihan tavallista tyynyä, kun ei ole tullut hankittua imetystyynyä. Imetys ei multa luonnistu oikein makuullaan, vaikka makuuasento olisi muuten varmasti yösyötöillä mukavampi.

Tultiin juuri kylästä työkaverin vauvan luota. Otso piti ihme kitinää ja huutoa koko ajan, vaikka kotona yleensä tähän aikaan goisii rauhallisena päiväunia. Jouduin antamaan maitoa kahteen kertaan, vaikka kotona ei tähän väliin olisi osunut yhtäkään syöttöä. Varmaan tuo vieras paikka ja toinen vauva siinä vierellä laittoi pasmat sekaisin.

ehtoota mammat!
tää päivä on ollut jotenkin haikee, kuten arvelinkin. En tiiä, mutta jotenkin kolahti se että esikoisen tarha loppui...se niin riipas kun hän huikkas kavereilleen että "heippa!" nyyyyh, tippa tulee linssiin nytkin :'( (jaa minäkö herkkis)
Tosin maanantaina jo mennään sinne takas kun pääsee kuitenkin tarhakuvaan mukaan =) Ja tädit kauheesti vakuuttelivat että kävisimme moikkaamassa pihassa ja puistossa heitä. Onneksi pidämme poitsun parhaan kaverin kanssa muutenkin yhteyttä, tai siis ollaan kavereita nykyisin pojan äidin kanssa. Nin kyläillään jatkossakin.

Niin, olinhan minä uimassakin tänään :D ekaa kertaa sitten synnytyksen, tai oikeemmin viime kesän...rankkaa oli kutistus, mutta mahtava fiilis.

nyt telkun ääreen, pojat viimein nukkuu! =)

Yhteistyössä