11/08 masunkasvattajien murut *joulukuussa*

huomenta...
ihan ekaksi miesten kuumeilusta :D täällä ei sellasta tunneta :LOL: enkä tie onko valitettavasti vai onneksi :D

herättiin juuri koko porukka, laitoin hellaan valkeen ja teeveden kiehuun. pikkumies sylissä vääntää kakkaa, kirjoitus hiukan hankalaa. eilen illalla 22-24 oli yhtä huutoa,tuo huusi kurkku suorana :/ vain sylissä hetkeks rauhottu, nälkä ei ollut, oisko ollut masu kipee? sitten kun viimein nukahti, niiin nukkui 24-5.30 :D :D :D

meillä on tänään esikoisen 4vee neuvola ja sitten ruokakauppapäivä ja meinaan hakee sen huippuhienon pipon pojalle :)

taas tuo rutisee.....noustava käveleen, MOIKKA :wave:
 
heissulivei!
viimeistä päivää vietellään viellä täällä maalla mummolassa.alkaa lievästi jo olla hermot kireellä kaikenmaailman lastenkasvatusneuvoja jne... mutta kyllä sen kestää vielä kun eipä nuo hetkeen taas poikaa sitten näe kun on tuota matkaakin välissä kolmisensataa kilsaa.

eilen oli sitten pojan nimiäiset ja Vilho Myrsky Nikolai jäi siis nimeksi. kaikkia kivoja lahjoja sai,mm.tätinsä(eli siskoni) itse tehdyt ja painamat lakanat, muistolaatikon veljeni avovaimolta (eli haltiakummeina toimi veljeni ja siskoni "puolisoineen"), ensimmäisen hampaan rasian, kultaisen kantasormuksen miehen vanhemmilta (toisaalta hauska,toisaalt niiiiiin törkee...) valokuvakehyksen ja vauvauintiin maksulupauksen :)

ihanaa, vilho on oppinut nyt ehkä olemaan vihdoinkin kantoliinassa!
tänä aamuna aamukakan jälkeen (mummo oli hoitanut poikaa yön että saatiin nukkua, ja kiitokseksi poika läjäytti taas oikein kunnon lastin vaippaansa :LOL: ) vilho seurusteli tosi pitkään sitterissä ja naureskeli kun ihmiset juttelivat ja kutittelivat poikaa kämmenestä ja nyt nukahti varmaan jossain parissa minuutissa kantoliinaan :eek: jeeee kädet vapaat!! :D

huomenna sitten matkataan takas helsinkiin ja taidetaan myös käydä vähän noissa alennusmyynneissä. tänään täällä maalla vielä käydään reimatutan tehtaanmyymälässä katsomassa josko siellä olis alennuksella kivoja vaatteita

noonie+vilho 5vkoa 3päivää
 
Pöppiäinen: Täällä mies kuumeilee jo seuraavasta :whistle: . Niinhän se puhui jo, kun ruvettiin kolmatta yrittää, että jatkossa ei tule mitään ehkäisyä, vaan lapsia tulee niin paljon, kuin luoja suo :saint: :whistle:

Onhan sitä itselläkin vauvakuume, mutta haluan 13 kg ensiksi pois ennen kuin rupean taas odottaa.. Tai ainakin yritän ;).

Sitä oli jouluherkuttelut.. Ja 1,3 kg tullut takas.. Ja kerran siihen makuun pääsi, niin tuntuu, että koko ajan olen syömässä :ashamed: Ja heti masentuu entisestään..

Tänään laitoin mailia LadyLineen. Saavat ruveta odottelee, että mie saavun sinne :D. Jospa mie innostun siellä käymään. En kuitenkaan halua turhasta maksamaan. Mietin, että meniskö jo 2.1.2009 bodypump:iin.

- RD -
 
Meillä ei mies myöskään kuumeile, ei koskaan olekaan. Minä siitäkin edestä :D
Ihana se ois vielä joskus kolmaskin saada, mut jaksaako sitä sit niin monen kanssa. Ihan kiva kun vuoden päästä nää tytöt ovat 2,7v ja 1v3kk niin saadaan miehen kanssa omaa aikaa enemmän. Kuitenkin tärkeä pitää suhde kunnossa et jaksetaan olla yhdessä :heart:

Käytiin aamupäivällä tyttöjen kanssa kyläilemässä. Isompi meni suoraan omasta halustaan nukkumaan kun kotiin päästiin :D Sopi mulle kylllä!
Vauvan kanssa vähän valvottiin tässä ja pienen itkun jälkeen nukahti ulos vaunuihin.

Odotellaan mun kaveria (vauvan kummi) saapuvaksi tuossa kohta.

Eilen illalla oli kaameeta täällä, mies meni aiemmin jo yövuoroon. Isompi ei asettunut nukkumaan ja kohta täällä molemmat itki eikä ollut iteltäkään kaukana (siinä vaiheessa ajattelin et kyl nää kaks riittää meille!)... 21.20 sain isomman nukkuu, vauvan kanssa mentiin yhdeltätoista. klo.00 söi ja seuraavaks vasta kuudelta. Mies kömpi samaan aikaan nukkumaan mun viereen =)

Eipäs meille muuta!

Luminka
 
Luminka: Kyllä sitä kolmen kanssa yllättävän hyvin jaksaa ;). Vaikka noiden vanhempien lasten kohdalla välillä tuntuu, että apua!

Me onneksi tuota "omaa aikaa" saadaan ihan hyvin. Tai siis, mikä meidän mielestä on meidän omaa aikaa. Me ei käydä kapakoissa yms. Me tykätään olla vaan kotona, katsoa leffoja, käydä keskellä yötä kahelleen saunassa ja saadaan vain olla toistemme seurassa.
Me molemmat, kun ollaan yökyöpeleitä, ni meille ei tuo valvominen tee vaikeutta. Mitä nyt 24. päivä huomasin klo:n olevan jo 4, kun lähdin vasta nukkumaan :whistle: ja eilenkin klo 3 jälkeen. Onneksi vauva nukkuu hyvin yöt.

Joten miksei se neljäskin menisi sivussa, mutta asunto on niin pieni, ettei ainakaan vielä..

Ja kiva, kun meidän pienimmäisen ristiäiset oli suunniteltu (ja kutsutkin jo lähetetty), että ovat sunnuntaina 4.1.2009 klo 13. Tänään tuli soitto, että pappi, joka oltiin valittu, niin hänen isä on kuollut, jonka takia ei pysty toimimaan pappina. Ymmärrettävä syy onkin.

No, siirrettiin ristiäiset tuntia aikaisemmaksi ja toinen pappi tietenkin. Jospa ei enää muutoksia tulisi, koska niitä on ollut jo tarpeeksi.

Mutta nyt käymään kaupungilla ostaa vaippoja ja maitoa nuorimmaiselle.

- RD -
 

RD: Kyllähän nää lapset vielä näin pieninä menee, mut entä sit kun alkaa koulut, harrastukset ym... Vaativat enemmän rahaa, kuskaamistaym
.. Mut tosin pärjäävät ehkä ilman äidin viihdytystä keskenään :)
 
Mä sorruin kuitenkin menemään aleen .. ja sen mukaistahan se oli,vaatekasa lähti matkaan,mutta tytsyt tykkäs seon pääasia.
Sitten likat sai ihania H&M vaatteita vielä lahjaksi... waude ... ihania oli kyllä.
Nyt kotona ja syötiin .. ja kohta täytys mennä likkojen kanssa saunaan...

 
Enpäs nyt kerkee kirjotella juurikaan.

Mutta pakko hehkuttaa: leevi nukkui viime yönä 21.15-05.35, sit söi ja nukkui vielä 07 saakka!!!!! Nyt on levänneempi olo äidilläki. Mies meni tänään töihin ja mukavasti sujui meillä päivä poikien kans keskenään! :)
 
pöppiäinen, nätit tytöt sulla!! :)

anzkuli, kylläpä pikkuinen nukkunut pitkän pätkän!! aika ihana varmaan!! :D

tultiin juuri saunasta, ja sitä ennen herkuteltiin omatekosilla "subeilla", että oli hyvää! Loput joulusta jääneet paahtopaistit siellä välissä, voi nam :p
ja sitten alettiin suunnitteleen miehen kanssa että hankittais muutaman vuoden päästä 500litran akvaario, kunhan pojat ovat vähän isompia. ja upotettais se seinään, tuis siitä hieno!
jaa, mutta tää mamma hakee nyt saunasiiderin ja nautiskelee sen ihan rauhassa.
 
Kylläpä teillä nukutaan jo pitkään. Meidän poika nukkuu max 4,5 tuntia putkeen. Siinäkin vaiheessa viimeinen tunti on pyöriskelyä, kun "etsii" syömistä, tutilla saan hämättyä lisäaikaa. Ja aamuyöstä usein menee vain 1-2 tunnin pätkiä, kun silloin on paukku kateissa vatsassa, ja pyörintä sen mukaista sängyssä. Josta tulikin mieleeni, auttaako tuohon ilmavaivoihin jotkut tipat (Cuplaton tai Rela, vai mitä niitä olikaan...)?

Sarppa ja kohta 2 kk Vennu
 
sarppa, jos lohduttaa niin ei meillä nukuta kuin satunnaisesti 4-5tuntia putkeen, jota pidän jo tän ikäselle oikeen hyvänä unipätkänä!! esikoinen nukkui kolmea tuntia kerrallaan...
meillä auttoi cuplaton ja nyt disflatyl käytössä.

olin sitten tän ajan ylhäällä ja tassuttelin pikkumiehen unille, ei meinannut saada unen päästä kiinni, nyt nukkuu!!
ja vein tietsikan mukanani ja tilasin hennesin kevötkuvastosta vielä satasella :whistle: Nyt on koko kevääksi vaatetta ja tää eukko laittaa pankkikortin aikalukon taakse :D Oli vaan niin ihana yksi vihree jakku, se mikä 29,90, ihana farkkuhame ja paljon ihkuja paitoja...pakko tilata! Nyt alan tekeen vaatepakettia huutikseen omista vanhoista lumpuista, että kattais ees osan tuosta kaameesta laskusta mikä tammihelmikuussa pamahtaa maksettavaksi!
 
huomenta!
kertokaas mulle, mikä tuon ipanan on, kun toinen ilta kun huutaa pari tuntia kurkku suorana?? eli vasta yhden aikaan yöllä nukahti, vaikk jo ysin aikaan aloin laittaan unille, välillä torkahti ½tunniksikin, mutta taas heräs. Ei oikeen tissikään kelvannut, ja väsyn oloinen oli....
sitten nukkui ONNEKSI taas 01-07aamulla heräämättä ja tutin annoin ja ysiin vielö nukkui. Mutta mun vieressä, tiukasti kainalossa. Omaan sänkyynsä en saanut rauhoittumaan.. :whistle:

Nyt siivoileen esikoisen huonetta, kun majoitetaan sinne huomiset yövieraat. Ja sitten leipää meinaan leipoo ja pankkiin pitäs viedä poikien lahjarahoja ja säästöpossut tyhjentää...

heippa! ja kivaa päivää kaikille!!!

helmi ja hymyilevä-heppu 2kk1vko
 
Huomenta!
hyvin nukuttu yö takana, esikoinenkin nukkuin vartin yli kasiiin mikä sinänsä saavutus ku se yleensä herää kuuden maissa. Mutta löytyihan se selityskin tuolle nukkumiselle, valitteli herättyään että edelleen väsyttää ja masuun koskee, no oksutautihan se |O Miks noi on koko ajan kipeinä....
Leevillä oli varmaan toi tauti eilen, paristi antoi maidot ihan kaaressa ulos ja parit ripulit tuli joten jospa se ei enää sille tulis.

taidan mennä aamupalalle ku Leevi nukkuu ensimmäisiä uniaan ja Juuso kattoo Aivan Villejä.

keiju ja poijat
 
Moro!
pitkästä aikaa tulin merkkaileen,joulu mennyt rauhallisesti ja vihdoin ohi..nyt odotellaan pojun ristiäisiä 3.1.Papin piti tänään tulla käymään mutta ei sitä kuulunu..voi olla että minä erehdyin päivästä,jotenki musta on tullu lahopää...lähdettiin aaton aattona mummulaan jouluksi minä reippaana tyttönä unodin kaikki lasten lahjat kotiin..200 km matkaa..loppujen lopuksi lahjat saatiin mummulaan ja lapset sai lahjansa,kiitos miehen vanhempien jotka toivat lahjat puoleen väliin matkaa :) alemyynneistä kävin hakemassa ristiäisvaatteet itselle ja pojulle tietenkin ostin jotain pientä..vielä tekis mieli mennä käymään jos jotain muutakin löytyis..nyt poju huutelee mammaa..
 
Heipsan pitkästä aikaa...

Tänään käytiin 2kk neuvolassa. Pituutta neidillä nyt 58,5cm (viimeks 53,5), painoa 5460g (4270) ja pään ympärys 38,5 (36,5). Hyvin on kasvanut ja sai kehuja sopusuhtaisuudesta. Vuorovaikutus toimii hyvin, neiti innostui oikein kunnolla hymyilemään tädille :D ja juttelikin.

Meillä aletaan ihan tosissaan jutella, varsinkin sitterin lelukaaren pupu on kiva kaveri. Hymyjä tulee äitille usein, isille ei ihan niin paljoa vielä. Neiti on keksinyt, että kun hymyilee niin äitikin hymyilee...

helmi: Meillä on tuota ihan samaa, joka toinen ilta mennään kiltisti nukkumaan ja joka toinen sitten taas huudetaan tunti tai pari. Siihen ei tunnu mikään auttavan, ei oo nälkä, ei mahan vääntöä, ei mitään. Mut huutaa pitää ja äheltää niin ettei vaatteet tunnu pysyvän päällä. Sit kun on aikansa huutanut, simahtaa ja nukkuukin yleensä pitkät unet.

Nyt me taidetaan lähteä vaunuilemaan, kun ei tää aika muute tunnu kuluvan. Isi vei meiltä auton joten shoppailureissu piti siirtää. Jospa neiti suostuis jäämään vaunuihin nukkumaan, ei oo kyllä tähän asti sitä tehnyt.

-JennyA & Laura Amalia 2kk 6pv-
 
jennya. Kiva kuulla että muillakin samaa iltaraivoomista (tai ei tietenkään kiva, mutta tiiäthän...), tuo kuvaa hyvin "ei vaatteet tunnu pysyvän päällä" :LOL: tuo kanssa huutaa niin että meinaa räjähtää :whistle:

mä leivon juuri leipiä, muuten näyttää tulevan herkullisia ja rapeet kuoret, mutta eka leipä jäi ihan inasen raa`aksi :/ Toinen pellillinen on uunissa. Tulee nyt tuoreeltaan vaan syötyä liikaakin, huomaa kun oma masu turpoo ja tietenkin aiheuttaa taas mahanpuruja eeliksellekin :( En syö siis enempää, vaikka mieli tekis.

Esikoiselle nousi sitten kuume! Ihmettin kun katselee niin raukeena "olipa kerran elämää", niin 37,7 on kainalolämpö, oisko eilisen rokotteen ansioo??? kun ei ole muuten flunssanen....

nyt katsoon taas uuniin, ettei käy ohrasesti! (vauva nukkunut jo reilu kaksi tuntia ulkona, nukkuis vilä hetken niin ehdin leivät paistaan ja imuroimaan)
 
Me ollaan nyt tänään kolmestaan kotona, isompi vietiin aamupv mummolaan. Kiltisti jäi, tätinsä pizzapalaa mutustamaan :LOL:
Kävin vauvan kanssa alennusmyynneissä. Ei oikein löytynyt mitään, yksi paita esikoiselle. Pitää huomenna kiertää vielä muutamassa kaupassa jos löytäis. Vauva ei kyl tarviis yhtään vaatetta enää, hyvä jos ennättää tän hetkisiä kaikkia käyttää!
 
mulla on tylsää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
vauva nukkunut 12 saakka, leivät leivottu (NAM :p ), ja paikat järkätty, vieraille petivaatteet vaihdettu..huomenna vasta imuroin, muuten joutuu siivoon vielä uusiksi!
Haluu lenkille, mutta vasta tuon pikkusen toisilla unilla.

miehen kaveri tuli kylään ja nuo pelaavat pöytäjääkiekkoo, minkä esikoinen sai joululahjaksi! Isot miehet ottaa niin tosissaan pelin, hauska seurata sivusta! :LOL:
 
Siivosin tuossa kuitenkin lattiat ja pölyt vaikka koitin vaan imuroida pelkästään. Yksin kotona nyt, niin ei ollut kukaan jaloissa pyörimässä. Vauva siis nukkuu ulkona ja ukko lähti kaupungissa käymään.
Täytyy kyllä sanoa että on harvinaisen hiljaista meillä :D Nyt pitää nauttia, huomenna esikoinen takas kotona ja hulina jatkuu...

Kävin ostamassa uusia meikkejä, mieheltä sain kosmetiikkapuljuun lahjakortin =)

Pikaisia paranemisia sairasteleville lapsille :hug:

Luminka
 
Niin kauan kun alet on päällä,taas olin kaupungissa ja ohhoijjaa rahaa paloi,
hyvään tarkotukseen lapsille tietystikkin mutta
siltikin.. hih oon ihan shopholic vai miten toi nyt ikinä kirjoitetaan...
tyttöjen ilmeen kyllä odotan näkeväni kun ne on ollut hoidossa,mamma katsokaas
nautti olostaan ihan vaan ilman lapsia shoppailessa hih hih..
mutta oli se paikallaankin siis se oma aika,sitä tarvii kyllä aina välillä..
Ihanalle emmallenikin löysin kaikkea kivaa...
 
Voi, kun itselläkin olisi varaa käydä shoppailemassa. Hyvin hyvin harvoin on varaa.

Kävin koiruliinin kanssa pitkästä aikaa kunnon lenkillä ja heti perään lähettii laskee mäkee, kun mies haki veljeni eka meille yökylään. Vaihdettiin lennosta veli siskon paikalle :D. Ja huomenna tulee sitten toinen sisko yökylään :D

Pikku neiti nukkuu edelleen vaunuissa. Mutta sen oon huomannut, että neiti on enemmän ja enemmän valveilla. Ja viittä vaille kääntyy selältä mahalleen. Mutta tuskin sitä nyt ihan viel kuitenkaan tapahtuu, kun pää painaa niin paljon. Mutta melkein on mahallaan :D.

Perjantaina ajattelin mennä ladyline:n ensimmäiselle bodypump tunnille + ehkä myös kuntosalille, jos vain uskallan. Nyt on tullut syötyä teidän kaikkien puolesta, joten on pakko löytää sama itsekuri, mikä oli ennen jouluakin.. Mutta huonolta näyttää..

- RD -
 
Täällä alkaa jo oksutauti Juusolla helpottamaan, viimeks 11 aikaan oksentanu.... jospa tämä tästä. Kohta tulee anoppi miehensäkanssa katsomaan poikia niin päästään ihan kaksin kauppaan.
Tilasin tänää kaikki Leevin syntymän jälkeen otetut kuvat ja olihan noita. Mulla on extrafilmille ja ifolorillealelappuja jotka piti nyt vuoden loppuun mennessä käyttää. Tilasin Extrafilmiltä ku sinne oli parempi tarjous. =)
Mutta nyt sinne kaupoille!
 
Heissan!
Enpäs ole päässyt koneelle toviin, tuntuu taas että koko ajan on jotakin töpsöttämistä... Miehen kanssa on ollut pientä kränää, mulla menee hermo kun toinen vaan pelaa eikä nää yhtään että mä oon esim iltasin ihan poikki ja rikki. Ei tajua auttaa, minä hoidan kaikki neljä muksua nukkumaan solo mio. Miehellä taas palaa pinna millon mistäkin, viimeksi pari tuntia sitten Artturin kengistä... Nyt mies on isompien poikien kanssa jäähallilla ja minä vauvojen kanssa kotona- ja mulla morkkis päällä meidän riidan takia. :ashamed: Vaikka en minä sille nyt mitään just voi että en satu muistamaan mihin olen pojan toiset kengät laittanut... Mutta tällästä tää on, myötä- ja vastamäkeä.

Pikkuväki yllätti viime yönä, menivät yöunille klo 22 aikaan ja Wilma heräsi syömään vasta klo 6.05! Ja Oskari perässä. Kivat unet vetäsivät, sopii mulle oikeen hyvin. Pikkuisen ovat vielä nuhaisia varsinkin aamulla mutta eiköhän tämä tästä lohkea pikkuhiljaa.

Huomenna aattelin tuppautua aleihin, tilipäivä nääs ;) Kovasti haluisin uuden puhelimen, tuo vanha tökkii jo pikkasen. Mutta pääasiassa vaatetta lapsille haeskelen. Katotaan löydänkö...

Pallerot makoilevat lattialla viltin päällä, Wilma muksii veljeään joka nauraa kun Hangon keksi, pääkin on yhtä pyöreä. Oskari on kova poika jo juttelemaan ja naureskelemaan, WIlmakin kujertaa välillä mutta ei niin innokkaasti kun velipoika. Tuntuu että ehkäpä tuo neiti on perinyt äitinsä luonteen, on hieman totinen mutta sopivan paikan tulle huumorin kukka kukkii.

Jaaha, äänestä päätellen Hangon keksi vääntää täytteitä vaippaan... sellanen ähinä ja kähinä käy! Vääntäköön nyt rauhassa kaikki kerralla niin ei tarvii vaippaa vaihtaa useempaan otteeseen!

H&M:n uusi kuvastokin tuli eilen, täynnä ihania vaatteita. Mutta en tilaa, kuitenkin tilaan koot ihan päin mäntyä ja sit pitää vaihtaa ja niin eespäin. Käyn marketissa kattomassa kuteita päälle.

Sillon odotusaikana oli jossain vaiheessa vilkkaana vaunukeskustelut, eli siitä millaisia kiesejä kukin on hankkimassa. Mitä mieltä nyt ootte, onko vaunut olleet hyvät? Me hankittiin sillon ne Herquleksen Twin Raptor 3 Spinit, ja oeln kyllä kertakaikkisen tyytyväinen. TOimii loistavasti sekä maastossa että kaupungilla! Ainoa pieni haitta, jos sellinen nyt tarvis keksiä, on se että jalkapeite on aika hidas laittaa paikalleen ja vaunujen oma sadesuoja oli ihan hanurista. Mutta ostin Brion sadesuojan joka on tosi hyvä. Eli meillä vaunuvalinta on ollut napakymppi. Mites muilla?



Tässä siis meidän hyökkäysvaunut :D

Jaahasten, nyt tuo haisuli tarvii kyllä viedä pesulle. Heikää jälleen leidit!

HM ja haisuli ja pikku-myy
 

Yhteistyössä