11/08 masunkasvattajien murut *joulukuussa*

Tervehdys kaikille pitkästä aikaa! :wave:

Ja myöhästyneet joulu onnittelut kaikille! :flower:

JennyA: Ihana tuli kastemekosta! Sie oot kyl todella hyvä käsistäsi! Kumpa minunkin kädenjälki olisi noin kaunista.

Ihania kuvia olette laittanut lapsista! :heart:

Meillä joulu meni nopiaa ohi. Kyllä tuli tavarata.. Siis ihan mielettömästi. EI meidän lapset kyllä niin kiltisti ole olleet! Eivät tottele mitään ja eivätkä arvosta yhtään mitään, mitä saivat.

Anoppi ja miehen veli olivat meillä viettämässä joulua. Miehen veli toimitti pukin virkaa. Esikoisen ensimmäine kommentti, kun pukki tuli sisälle: "Mikan kengät!" :whistle: Arvatkaa vaan katsoiko koko "toimituksen" ajan tarkasti toisen käsiä, jalkoja ja kasvoja! Meidän neidin hoksottimissa ei kyl oo mitään vikaa.

Kohta lähdetään miehen kanssa kahtelee uutta sohvaa. Katsotaan löydetäänkö.

- RD -

huomenta!!
meillä esikoinen jäi eilen mummulaan yöksi, ja minä meinaan startata ihan kohta auton ja kurvata alemyynneille! :D saa nähdä kummonen kauhee ryysis siellä on...

nyt siis aamupalalle ja menoksi! :wave:

Huomenta!

Alemyynnit kutsuu minuakin, tuleviin ristiäisiin pitäisi lähteä etsimään juhlavaatteet itselle. Onneksi tuli hankittua vaatteet lapsille ennen joulua ja isäntä kelpuuttaa vanhan pukunsa, joten muille ei tarvitse vaatteita etsiä. Vaan mahtaa siellä olla väkeä :whistle: Toivotan hyviä löytöjä Helmille ja muillekin tämän päivän aleshoppalilijoille! :D

nyt on ostoksilta jo palattu, kolmisen tuntia siinä vierähti! Pikkumies oli mun mukana, nukkui hienosti koko ajan ja nukkuu edelleen. =)
SALDO: itselle kotihousut, hame, sukkikset x2 (sellaiset paksut), legginssit, rintsikat, 3 alushousut....kaikki tais olla -50%
esikoiselle bamsepaita ja housut, sekä pikkuiselle body ja housut (kaikki lasten vaatteet kokoo reiluja, kun tällä hetkellä vaatteita on riittämiin)
niin ja kaverin tytölle mekko synttärilahjaksi.
kaikki yhteensä vähän alle sataselle =) =)

sitten löysin ihan sikamakeen ticketTOheavenin raitapipon esikoiselle, se ois 20euroa :whistle: Mut niin hieno ja ihanan värinen; turkoosia ja vihreetä raitaa, että taidan hakee ens viikolla...
ä
siinäpä teille taas tarkka raportti :LOL:
(tää on mulle samalla vähänkuin päiväkirja, että tulee välistä melkosen tarkaan näköjään kerrottua)
ja tulkaahan HANSU ja muut kertomaan kanssa löydöistä!!!

helmi *iloisena hyvistä löydöistä alkaa nyt leipoon sämpylöitä*

Tuun jotain väsäämään tänne vaikkei nyt mitään erikoista olekaan kerrottavana!

Me käytiin tänään parissa kaupassa kattelemassa oisko mitään, mut ei ollut vielä kunnon alennuksia sellaisista mitä ois voinut ostaa. Pipon ostin vaaville, mut se oli ihan normaalihintainen.
Kävin vaunulenkillä pienimmän kanssa, nyt on pakko ottaa niskasta ittee ja alettava käymään säännöllisesti lenkillä! Sekä vähennettävä herkuttelua jos meinaan joskus päästä omiin mittoihin takas :whistle: Mut en ota stressiä enkä mitään nälkäkidutusta, siitä ei tuu muuta kuin pahalle tuulelle. Terveellisesti syö niin tulee hyvää maitoakin :D heh, vaik tosi juttuhan se on...

Meillä esikoinen lähtee mummolaan yöksi tiistaina.
hana hiljaisuus tulee vähäksi aikaa tänne :D

Vauva nukkui viime yönä taas hyvin, noh taas tosin nukahti vasta lähempänä kahtatoista. Viideltä kerran söi ja heräsi aamulla ysiltä.

Luminka

Heissan!

Tänne ei nyt kummempia, vauvelit vetelee sohvalla sikeitä ja Kasperi kattelee töllöä. Artturi ja mies on reeneissä... Kana uunissa, kohta perunateatteri kutsuu...

Minä ajattelin mennä alennusmyynteihin vasta tiistaina, en viikonloppuna jaksa mennä sinne väenpaljouteen. Tosin on sitä väkeä taatusti viikollakin, mutta ei mulla sinne nyt mikään palava hoppu ole. Jotain kivaa Wilmalle ja Oskarille haluisin löytää ja isoille pojille housuja ja sukkia. Bonusta olisi jos itelleen jotain löytäs...

Jaahas, kai ne perunat kutsuu... kai se ruoka joskus on saatava valmiiksi...

HM *laiskana* :/

Alennusmyynneissä tuli käytyy, vieläpä pienoisessa kankkusessa ku eile olin vähä baarikäynnillä :LOL:
Tuhlasin koko 120e:n lahjakortin lindexiin, meni 4e yli :D sen lisäks kävin h&m:llä ja kapphalissa ja näihi meni kaikenkaikkiaan rahaa lahjakortti mukaanlukien 190e about!

Saldona:
Miehelle: farkut ja hanskat
Isommalle pojalle: t-paita, kauluspaita, collegepaita ja farkut
Isommalle tytölle: 2x pitkähihanen, collegehousut ja samettifarkut
Pienemmälle tytölle: 2x pitkähihanen, collegehousut, samettifarkut ja 4x pikkarit
Pienemmälle pojalle: 2x body, 2x yöpuku, villahousut, 2x sukat, 2x housut ja neule
Kummitytölle: tunika ja legginssit.

Itelle en ostanu mittää nyt ku enne aattoo kävin ostaa takin ja farkut, alennuksesta nekin =)

Kyllä tuskan hiki virtasi kaupassa ja päätä särki mut pakko vaa oli päästä sinnekin ihmisjoukkoon karmeessa olotilassa :D

Alennusmyynneissätuli meidänkin käytyä. Juuso oli ukin kanssa sillä aikaa pulkkamäessä ja Leevi mummon kanssa sisällä touhuilemassa.

Reilu 100? sinne meni mutta kyllä tuli vaatteitakin hankittua.
Itelle: toppahousut,farkut, 2 paitaa ja neuletakki.
Leeville: 8 bodyä 68-74cm, 1yöpuku, housut ja neulepusero.
Juusolle: huppari, paita ja kahdet collegehousut.
Sit kävin Suomalaisesta kirjakaupasta ja ostin 2 pokkaria ja Juusolle tussit.

Tää viikko on menny molempien vanhempien luona kyläillessä ja mun isovanhempienkin luona on tullut käytyä.Mun mummolassa vietettiin joulu ja mukavaa oli. Ens joulu ollaan sit kotona ja meille tulee ne ketkä haluaa. Molemmat lapset sai lahjoja aika paljon mutta onneksi kaikki oli tarpellista. Ainut että Leevi sai yöpuvun kokoa 56cm joka ei inahdakkaan sen päälle. (vaihtaa sitä ei voi ku sen on ostanu isäpuolen sisko keravalta mutta ei voi mitään)

Huomenna pitäs vielä mennä tohon "isoille" kaupoille katsoo oisko siellä mitään tarpeellista.villakangastakkia yritin itselleni etsiä mutta kun oon niin pienikokoinen niin mistään ei oikein tahdo löytyä sopivaa, mutta täytyy vielä huomenna yrittää etsiä. Alku viikosta ei oikein pääse kaupungille kun mies lähtee töihin niin ei viitti kahden muksun kanssa lähtee sinne ihmis paljouteen.

Nyt glögiä juomeen ja juustoja maistelee *nam*

keiju

ehtoota vielä...oottepas keiju ja sanse hyviä löytöjä tehneet!!! Mä kanssa vielä tilasin hennesiltä farkut, hameen, paidan, esikoisell pipon ja kaulahuivin, ja kaikki 44euroa! Oli alennettuja kanssa. Nyt on vaatetta vähäks aikaa.

Oltiin illalla vielä 19.30-20.30 pulkkamäessä koko perhe ja sitten haettiin pitsat! =) On rytmi esikoisellakin nyt ihan sekasin kun oli mummolassa eilen valvoneet 23 saakka :eek: ja nukkunut sitten tänään puoli kahteenstoista yöunia!! :eek: :eek: ihme ettei nyt oikeen meinaa nukahtaa...

samoin tää pienempi vesseli ei tahdo nukahtaa, pitää pitkään olla vieressä. Meen laittaan nyt sänkyynsä. Sitten joulusuklaiden kimppuun :p

Helmi ja Keiju, kylläpäs ootte saaneet satasella paljon vaatteita! Mun löytö oli hame ristiäisiin, joka oli -50% ovh:sta mutta yläosan ostin normaalihinnalla kun ei olisi löytynyt muuten. Vauva sai kasan uusia vaatteita mutta nekin taisi olla suurimmaksi osaksi normihintaisia. Kävimme myös syömässä ravintolassa isännän syntymäpäivän kunniaksi, illalla kippistettiin samasta syystä parit viskit :whistle:

Pakkanen taas paukkuu vuorostaan, mukavaa :) Vaan ostoksille on taas tänään mentävä, vauvalle täytyy etsiä ristiäispuku ja uusi vieraspatja ensi viikonlopun ristäisiä varten, tulee kaukaa yövieraita ei ole kaikille edes patjoja :( Joten taidanpa mennä potkimaan tuon miehen ylös kun sillä herääminen on hieman hidasta toisinaan... :D

Mulla meni H&M 130e tuossa,mutta tilasin itseasiassa en ollut missää kaupoissa...
Sitten tilasin nettikaupasta disneyn pari vaatetta,onhan tässä taas rahaa ihan hyvin mennyt muksujen vaatteisiin...
=)
Harvoin mä itelleni ostan vaatteita,tai ainakin sellaselta musta tuntuu...

Huomenta!

Vitsit että ootte tehneet löytöjä, odotan tiliä kun kuuta nousevaa että pääsisi osteleen vaatetta! Kuitenkin sitten käy niinkuin yleensä että mitään en löydä ja kiukkuisena tulen kotiin... :LOL:

Miehellä ja Artturilla on tänään rankka päivä, ovat koko päivän jäähallilla kun Artturilla on 6 (!!!) jääkiekkopeliä ja mies viheltää kaksi peliä. Ajattelin että iltapäivällä pakkaan vauvelit vaunuun ja otan Kasperin matkaan ja mennään yksi peli katsomaan, tuntui olevan Artulle tärkeetä että äiti tulee kattomaan. Viimeksi olen ollut reeneissä katsomassa samana päivänä kun läksin sairaalaan (muka) synnyttämään ja osastolle siis jäin. Että ehkä onkin jo aika mennä katsoon kuinka nappula on kehittynyt! Eilen sormet verellä ompelin nimilappua sen paitaan (kaksi kpl), sormet siksi verellä että olen näissä asioissa ihan poropeukalo, hyvä kun napin osaan ommella kiinni. Mutta täytyy kehua että ihan siisti tuli... :D

Voi ei, Kasperi on kuulemma liimaillu tarroja pitkin huonetta, tarvii mennä kattoon onko kyseessä katastrofi vai pelkkä järkytys.... eli heido! :wave:

HM ja vintiöt

Tää on ihan hölmö homma, miks vauva ei voi poistaa vauvakuumetta :kieh: :(
Tai haluaisin olla taas raskaana, ja kokea ensi viikot uuden tulokkaan kanssa :snotty:
Mut sit se taas kasvaisi ja tulisi uusi kuume... Kauheeta ku on kateellinen raskaana oleville :ashamed:
Mut pakko täs on unohtaa nuo hommat, ei voi mitään..
Pitää keskittyä näihin kahteen tyttöseen :heart:

Me käytiin ulkona, juotiin tuossa kahvit ja kohta on isomman päikkäriaika.

Pitäs varmaan minunkin kattoo oisko hooämmällä mitään tarpeellista :D

Luminka

me ollaan oltu aamupäivä pulkkamäessä ja sen jälkeen tuli vielä kaverit muksuineen leikkimään hetkeksi.Nyt on Juuso päiväunilla ja taidan rueta itsekkin leevin kanssa uinumaan.
Päiväunien jälkeen lähdetään mun porukoille syömään ja "isoille" kaupoille kattoo aleja.

keiju

Omapas ollut päivä, kun en oo ehtinyt koneellekaan vielä!! :D
Aamusta meille tuli kaveri lapsineen leikkiin ja siinä hurahti mukavasti useempi tunti! Leikkivät lapsetkin ihmeen nätisti, ilman isompia kinoja. =)
Sitten oltiin isomummulassa viemässä viimeinenkin joulutervehdys! Meillä on elossa vielä kaikki lasten isomummutkin, niin noita kyläpaikkoja piisaa...
ja sitten jäätiin mäkeen stigalla. Nyt tultiin vasta sisälle.

luminka, tiedän mistä puhut, mulla on tuota samaa kuumetta...ja on hyvin katalaa kun ei parane oikeen millään. On kanssa ikävä sitä masua, pieniä ekoja potkuja, jopa synnyttää haluisin vielä :LOL: , ja ne ihan ekat päivät ja viikont vauvan kanssa, on niin ihania :heart:
Nooh, pakko vaan on koittaa pärjätä haikeiden haaveiden kanssa, ja ihmetellä tätä ihanaa 2kuista vauvelia, vielä kun se on vauva kuitenkin! vaikkei enää vastasyntynyt....

Pitkästä aikaa täällä taas, oiskohan ollu noin 22. päivä kun viimeks oon kirjotellu... Koitan lyhyesti jotain laittaa ylös - miulla kans tää on samalla oma päiväkirja, niin tulee joskus luriteltua melko tarkastikki kaikkee!

Joulun aika oli melkoista hulinaa... Tiistaina oltiin eka päivä poikien kans keskenään kotona kun isi oli töissä. Oikein hyvin sujui kaikki, pikkusen esikoinen kiukkusi mutta ei mitään pahempaa kriisiä tullu. Paitelin kinkun ja tein joulupöytään karpalokakun - joka oli samalla testikakku ristiäisiä varten. Pikkusen siivoilin kans tiistaina ja pesin pyykkiä ja laittelin seur. päiväks tavaroita kasaan... Niin ja joulukuusi koristeltiin!

Aattona miehen isä kävi joulupukin kamppeissa aamusta meillä kun välttämättä halus...ei menny ees meidän vajaa 3 veelle läpi, heti tunnisti kuka vaatteissa on. Sanottiin sit että ukki halus leikkiä joulupukkileikkiä... :LOL: Tonttu oli yöllä tuonu parvekkeelleekki muutaman paketin. Pakko oli vähän jakaa niitä paketteja että ei ollu illaks niin kauheesti. Oli taas naapurin rouvasta lähtien vaikka kuka meidän ukkeleille paketteja hankkinu - aivan liikaa miun makuun!!! Avattiin muutama paketti siis jo aamupäivällä.

Puolen päivän aikaan siirryttiin sit mummolaan joulupuurolle ja nuutti kävi siellä päikkäreille. Iltapäivällä ulkoiltiin ja sit saunottiin ja syötiin. Tässä vaiheessa vielä jouluherkkugallupiin: miun herkku on kinkku (itse paistettu), graavilohi ja piirakat. Makeista suklaa. Ihanat ruuat oli äiti laittanu. Meillä ei oo kauheen perinteinen joulupöytä: lanttu- ja punajuurilaatikkoa, sieni- ja fetasalaattia, kermaperunoita, hirven lihaa ja naudanlihakastiketta, piirakat, kinkkua ja graavilohta. Tuli syötyä HYVIN!! ;)

Sit oli tää pukkijuttu... Meillä oli käyny nyt niin että pukki oli kerinny käydä sillä aikaa kun oltiin saunassa: oli jättäny kirjeen postilaatikkoon että lahjat on takapihalla pussissa. Sitpä availtiin loputki lahjat. Nuutti sai kollaripuvun ja pyjaman, kuutiopalapelin, lääkärin välineet, pari kirjaa ja 6 kpl erilaisia pikkuautoja. Leevi sai 6 bodya, 2 housut, tossut, kirjan, vauvalelun ja neuletakin. Ihan liikaa lahjoja miun mielestä, mutta onneks olivat tuommosia hillittyjä kuitenki, että ei mitään kauheen kalliita ja vaatteita oli kans! Myö saatiin pari käsipyyhettä, suklaarasia ja miun vanhemmilta perinteisesti rahakuoret (joiden sisältö on jo etukäteen käytetty videokameraan!). Kotiin tultiin ennen kasia ja päästiin ihan normaaliaikaan sit iltatoimille ja nukkumaan.

Torstai ja perjantai meni ihan normaalikuvioissa kotosalla... Torstaina kävi miehen sisko perheineen illalla ja perjantana mummo ja ukki ohikulkumatkalla. Toivat miun mummolta vielä jouluiset kirjekuoret kaikille... Saatiin kaiken kaikkiaan koko videokamera maksettua näillä joulurahoilla ja vielä jäi alennusmyynteihinki...

Lauantaina eli siis eilen aamusta mie menin heti kaupungille aleen. Olin hieman pettyny tarjontaan, mutta toisaalta se oli hyvä, kun meillä on muksuilla ihan tarpeeks vaatetta ja itelle en vielä kehtaa suuremmin ostella kun tavoitteena ois kuitenki nyt se 6-7 kg pudottaa painoa. Pitää sit ostella uusia housuja kun näkee että mihin se paino asettuu. Ostin itelle yhen t-paidan ja vielä yhet imetysliivit ja yhelle kaverille jo valmiiks vauvalahjan kun hänellä on la helmikuussa. Nuutille ostin seuraavan koon vaatteita: pari t-paitaa, pari pitkähihaista paitaa ja yhet kollarit. Leeville ostin reilumpia pitkähihaisia paitoja 2 kpl kun nuutilla sen koon paidat on melko huonoks menny kun kerkisivät olla pitkään käytössä. 100e suunnilleen meni rahaa. Ja hyvä mieli tuli kun pääs vähän käymään kaupoilla ihan yksin.

Illasta mentiin sit laittelemaan ristiäisiä mummolaan. Täytettiin voileipäkakku ja täytekakku ja siirreltiin vähän huonekaluja. Sit tänään aamusta heti mentiin jatkamaan. Isi ulkoili nuutin kans ja leevi nukkui vaunuissa. Kolmen aikaan oli kaste, nimeksi tuli siis Leevi Edvin. Ihan kiva juhla. Leevi sai lahjaks vauvakirjan (mauri kunnas), lasten astiat (mauri kunnas sekin), lasten raamatun ja 20e. Oli oikein hyvät herkut joku tehny - eli minä! :LOL: :LOL: Ja taas tuli syötyä HYVIN!!

Ihana kun on nuo juhlat nyt ohi, nyt palataan taas arkeen! Ja kirjaimellisesti, isi menee ens viikoks töihin ja sit jää vielä pariks viikkoa kotiin.

Meidän ukkeli - eli leevi - on kasvanu varmaan taas ihan mahottomasti. Laitoin jo osan 62 bodeista pois ja 68 kokoa kävin varastosta tilalle. Ihan ihme! Nuutti aikanaan kasvoi paljon hitaammin. Vähän harmi kun jotain lahjaks saatuja bodeja kerettiin pitää ehkäpä 3 kertaa... Huomenna tulee miun serkku hakemaan vauvan vaatteita ja kattomaan myös kirpparilaatikon. Laitoin parempia sinne myytäväks, en ihan uusia vaatteita raaski ihan ilmaseks antaa. Laitan sit huutikseen niitä jossain vaiheessa paketteina myyntiin.

Nyt oli taas tosi hyvin menny huutiksessa kaikkee, pitäs huomenna pakkailla ja postitella varmaan sit tiistaina. Mammavaatteita on myymättä enää juhlamekko, toppi ja t-paita. Eli tosi hyvin menee siellä kaupaks! Halvalla hinnalla tosin oon myyny, mutta kiva että niistä jotain ees saa ja pääsee ite niistä eroon.

Mutta tämmöistä tänne. Tässä oon rentouttavaa glögiä juonu, taidan vielä toisen lämmittää ja sit unille!

Anzkuli ja Leevi 1kk 3vkoa

Huomenta...

täällä on arkeen palattu kolmeksi päivää kun mies meni töihin. Tänään mennään kaverin luo leikkimään ja käytän Leeviä lääkärissä kun on ollu aika ärhäkkänä ja kovin itkuinen. Osastolla silloin sanoivat että jos kovin ärhäkäksi rupeaa niin käyttää korvien tarkituksessa koska yleistä että tulee jälkitautina korvatulehdus.
Illalla ois tarkoitus käydä Juuson kanssa luistelemassa, ihanaa päästä itsekkin jäälle.Oon luistellu n.15vuotta taitoluistelua mutta lopettanut sen sit tuossa kun ei oikein jalat kestäny.
Nyt aamupalalle että kerkiää syödä ennen ku Leevi herää.

keiju ja poijat

Kuumeilusta - Mulla ei vielä ainakaan ole kuumeilua tullut takaisin.Sen sijaan mun mies kylläkin puhuu uudesta vauvasta jo... hmmm.Meillä on nyt tässä kolme,mulla on tekemistä kyllä niin paljon tässä etten osaakkaan kuvitella olla isolla mahalla...
Mutta saas kattoa jos sitä tulee...

Kuinkas teidän miehet kuumeilee vaavelista ??

Yhteistyössä