11/08 masunkasvattajien murut *marraskuussa*

Huomenta!

Ihania kuvia vauvoistanne olette laittaneet :) Oli puhetta tuosta valveillaoloajasta.. Meidän neiti oli eilen hereillä kahdesta kahdeksaan.. Olin jo todella huolissani, kun hän ei nukkunut.. Yon hän kyllä taas nukkui ihan hyvin ja nyt torkahtelee tässä miun sylissä. Toivottavasti nukkumatti tulisi kohta, niin paasisin miekin takaisin sänkyyn :) Tuntuu vaan niin hurjalta, jotta miten pitkiä aikoja neiti on yhtä mittaan hereillä. No ehkä sekin kerkiää vielä muuttua. Eilen meidän neiti täytti jo kolme viikkoa.. Aika on vaan hujahtanut ja hän on muuttunut jo niin paljon :)
 
pöppiäinen, noin se varmaan onkin...vaikkakin välillä kyllä huomaa miten yksikin hyvin nukuttu yö tekee ihmeitä. Vaihtelevasti näemmä :D

(jaaha ja huomaan olevani taas täällä...)

On jotenkin tylsää...esikoinen katsoo juuri herättyään aamun piirretyt, kun laitoin tallentaan, tuo kun onneksi taas nukkuu pitkään. Pikkumies torkkuu ja rutisee vieressä sohvalla. Kävin juuri suihkussa, laitoin papsut päähän ja rasvailin kroppaa...miten mä oon kuiva kuin korppu, silmätkin kuivuu taas, hain kosteustippoja viikolla. Ei oo oikeen mitään tekemistä, oootan kunnes pikkuinen vielä syö kerran ja sitten laitan unille ja lähden sinne asioille. Tuhat asiaa kyllä mielessä, lähinnä ristiäisjuttuja ja jouluun liittyvää. Pitää laittaa taas paperille, ettei pää täyty liiasta murehtimisesta. =)

Tuli sellainenkin GALLUPINTYNKÄ mieleen, että hommaatteko vauvalle mitään joulupukinkonttiin??
Me ostettiin aikanaan esikoiselle kyllä, vaikka oli vasta 3viikkoinen jouluna, kun oli tarvehankintoja. Nyt ei oikeen tarvita mitään, yksi me&i-body on ostettuna, mutta ei varmaan muuta tuukaan. Ehkä joku ihana nalle, joka menisi äidinkin makuun sitten sisustustavarana :LOL:
 
Huomenta...

täällä on just herätty, Juuso taas mummolassa yökylässä :) isi oli eilen Leevin kanssa kotona illan ja mä kävin kaverin kanssa kahvittelemassa. Pojilla oli menny ilta loistavasti, ei edes unihuutoja olut Leevi isille antanut. =)
Juuso kohta kotiutuu ja tiedossa olisi siivousta koko perheen voimin, iltapäivästä sit mun porukoille syömään.

Leevin joululahjasta, meinasin että ehkäjonkun vaunulelun ostan tai sit jonkun kivan vaatteen.=)

keiju ja Leevi 1kk 3vk 1pv
 
Meillä nukuttiin hyvin viimeyönä. En enää muista millaisia pätkiä mut ei tässä väsytä pahemmin. =)

Vauvalle olen ostanut joululahjaksi bodyn, housut ja sukat. Noitakaan ei ois välttämättä tarvinnut mutta kun jotain halusin ostaa niin jotain suht tarpeellista =)

Pitäs jaksaa lähteä kohta ulos, en ole moneen päivään käynyt!

Hyi että on ällö olo kun on menkat :/ Mahaan juilii... äh!
 
moi
esikoinen nukkuu, mies kaupassa ja me köllötellään vauvan kanssa sohvalla, just näytti nukahtavan. ihana rauha. :heart: =)

joululahjoista. kyllä ostan jotain, varmaankin jonku lelun jonka voi jättää sitten muistoksi kun kasvaa. ajattelin jotain soivaa. mä oon ollut itse 9pv jouluaattona ja olen kuulemma saanut 3pakettia ja äiti on säästänyt silloin saamani nallen. kumma, että vaikka olin kolmas lapsi niin äiti muistaa tarkalleen ne kolme lahjaa, sanoikin että se joulu oli niin erilainen kun oli oikeasti pieni vauva kotona. on kuulemma vielä kotiuduttu just aatonaattona. menipäs asian vierestä :)

täällä oli eilen eka riita miehen kans vauvan tulon jälkeen ja huomad kyllä että hormoonit vielä itellä ihan sekaisin... asiat kuitenkin sovittu!:)

minkäs ikäisenä ne hormooninäpyt yleensä katoaa? täällä on tosi pahana posket, niinku olis oikein akne!

mutta nyt nauttimaan vauvan tuoksusta! :heart:
 
korppinen, meilläkin eilen riita, mutta ei kylläkään eka :LOL: ja kanssa nyt onneksi rauha maassa....kivempi, paljon kivempi näin =)

me lähdetään ihan kohta koko perheen voimin joulunavaukseen, vaikkakin kurja ilma! Mutta mukavaa kun eka kerran ulkoillaan ihan koko perheellä. Miestä yleensä tosi vaikee saada lähteen...

nyt menoks!!! :wave:

näpyistä vielä lisään...meille tulee niitä vähän väliä,nii että iho lehahtaa, mutta vain pari päivää kerrallaan pahana.
 
Päiviä!

Meillä ei vielä luonnollisestikaan ole vielä minkäänlaista rytmiä, yleensä vauva kuitenkin nukkuu parit pidemmät päikkärit ja muuten sitten torkkuu tai on hereillä, riippuu ihan päivästä. Yöllä on tavannut herätä parin tunnin välein syömään, mutta viime yönä heräsi kolmen tunnin välein, jee! Tuntuu, että olisi itsekin saanut vähän paremmin levättyä :)

nooniella taisi poika olla kova tissitakiainen... Jaksuja vaan kovasti :hug: . Meillä esikoinen oli vauvana ihan samanlainen, esim. kaikki illat tankkasi n. klo 19-23, vaihtelin vaan tissiä välillä :whistle: . Siltikin pisin unipätkä oli yöllä vain kolmisen tuntia |O . Mutta sitten n.5-6 viikon ikäisenä lopetti tuon järjettömän iltaimuttelun ja öisinkin heräsi vain kaksi kertaa syömään. Aikansa se ottaa ja sitten helpottaa!

D-vitamiineista piti vielä kysyä, sori jos olette jo aikaisemmin asiaa vatvoneet... olikos se niin, että se Jekovit oli sitä kamalan makuista, mutta ilmeisesti paremmin siedettyä ja Devitol sitä mautonta, mutta aika monelle vauvalle masuvaivoja aiheuttanut? Ens viikolla pitäis nuo tipat neidille aloittaa ja mietin tässä, että kumpaahan ensin kokeilis...

HC ja lyyli 12vrk

*muoks* Joululahjaa me ei varmaan vauvalle osteta, mutta isovanhemmat ja muut sukulaiset varmasti muistavat vauvaa jollain pienellä paketilla, joten tuskin tuo ilman paketteja jää :D
 
unohdinkin tänne eilen ilmoitella TIETÄMÄTTÖMÄN kuulumisia..eilis illalta..
eilen sai yhden cytotecin..jonka seurauksena suppareita 3min välein. lisää eivät uskaltaneet laittaa, ettei homma riistäydy käsistä. sitten vasta jos alkaisi hiipumaan.
sit kun supistukset hiipui, lääkäri kuhnaili kaksi tuntia ja tuli ilmoittamaan et synnytyssalit täynnä. tänään ei enää uutta satsia cytotecia. huomenna uusi yirtys.

tämän päivän kuulumisia ei ole tullut..mut toivotaan, et pian tietämättömälläkin olisi nyytti sylissä ja illalla saisin jo ilouutisia tänne ilmoitella!

manhis ja poika 3vko1pv
 
joululahjoista: me ei aluksi meinattu hommata mitään pojalle,mutta nyt ollaan puhuttu että jos hankittais joku yks hyvälaatuinen kestävä pehmolelu, joka sit säilyis muistona vuosikymmenet.
tiedän että varsinkin miehen vanhemmilta tulee ihan törkeenä kaikkee kamaa, nytkin kun kävivät perjantaina niin toivat monta säkillistä taas...(tonkivat kirpputoreja ja ostavat kaiken mikä viittaakin vauvaan...huoh).
voi tietämätön, mikä kamala tuuri!!!ei noin voi käydä! ihan hirveetä tommonen venyttely ja odottelu! itelläkin se n. kolmen tunnin cytotec-venailu meinas tehdä hulluks ja jos oisin päivän joutunut venaamaan...huh! :eek: :hug:
HC joo täällä tuo vilho on kyllä oikein tissitakiaisten aatelia :LOL: nyt tosin on nukkunut jo kaks tuntia päikkäreitä ja viime yönä nukkui aika hyvin, melkein neljän tunnin putken! mutta aamun ja aamupäivän olikin sitten kiinni tississä....
 
Meil o silmä tänää parempi =) Ei rähmi nii pahasti ku eilen. Nyt o jotennii levotonta menoo ollu, ei taho millää nukkuu ja nälkäki ois mut sylkee pulloo pois ja rinta sit kelpaa hetken. Suurimman osan aikaa ollu tänää hereillä. Kakka ei oo tullu taas koko päivänä, eile oli sama vika ja sit itkun kanssa sitä teki vaikkei kovaa ees ollu :O

Joululahjoista Aattelin jotain Onnille katsoa, vaatetta tai vauvalelua. Pitäähän jokaiselle jonkunlainen paketti Jouluna olla =)
 
Nii ja piti viel se sanoo et vaippa vahingossa osu napatynkään ja repäs sitä niin et se o puoliks irti, mut iha ku ei ois kokonaa parantunu viel sielt alta :( Kai se siitä viel paranee, jätin sen paikoillee kun ei sitä voi poiskaa repästä ku osittai kii viel.
 
kyllä myö vauveliinille varmaan jotain pientä vaatetta hommataan. Ei mitää sen ihmeempiä kute ei toisillekaan. Meille on kuitenkin tärkeintä se yhdessäolo.

D-vitamiinitipoista: Eilen hain jekovit-tipat, jospa ne helpottais neidin oloa. Ei ole emma, eikä suvi-tuulikaan tykänny devitol-tipoista.. Aina ollaan jouduttu vaihtuu jekovit-tippoihin. Vähän irvistelee, kun ottaa, mutta ei sen pahemmin.
 
Heips! Mä en jotenkii jouda tänne palstalle enää entiseen malliin. Tosin esikoinen on ollut kipeenä, joten on vaatinut ylimääräsitä huomiota, joten eiköhän tilanne korjaannu jossain vaiheessa ja äiti saa oman nettiaikansa takasin.

D-vitamiineista: Jekovitin ja devitolin lisäksi on Dee-tippa nimistä vitamiinia olemassa. Määrällisesti noita dee-tippoja annetaan enemmän, mutta ne sopi parhaiten esikoiselle aikanaan. Nyt täll äminillä on käytössä devitolit.

Joululahjoista
: Ehkä minille ostan jotain pientä omaa, kaikki vaatteet ja lelut tuntuu olevan esikoisen vanhoja. Ja niinhän ne kyllä suurin osa onkin. =)

Käyttääkö joku kestoja vauvalla? Mä olen yrittänyt opetella kestoilemaan, mutta huonolla menestyksellä. Kaikki kokeilemani viritelmät on falskannu tähän mennessä. Ne näyttää istuvan hyvin, mutta ilmeisesti imuja ei ole tarpeeksi. Esim. fuzziin olen laittanu sen oman mikroinsertin ja jonku "megaimijä superboosterin", mutta silti pissat tulee lahkeesta läpi. Vaikka vaihtoväli ei olisi kuin 1,5-2h. Mittee mä teen väärin? Tämä meidän mini on kyllä megapissijä, kertakäyttövaipoissa siirryttiin pampersin kokoon 3, ku pienempien imuteho ei tuntunut enää riittävän. painoa nyt noin 4kg.

Meillä ristiäiset on 21.12. Nimi on päätetty, mutta jääköön täällä salaisuudeksi. B)
 
MaiLou; Täällä kestoillaan ja hyvällä menestyksellä. Tänään tuli ekan kerran läpi ostetuista kestoista pissat. Tosin ollaan tähän saakka käytetty melkein vain harsoja ja lisäimua, vaikka meidän poju onkin tosi kova sekä pissaamaan että kakkaamaan. Vaihtoväli noin 2,5-3 tuntia pääsääntöisesti. Joskus öisin voin mennä liki 4 tuntia. Ja tänäänkin tuli läpi siksi, että olin jättänyt vähän turhan löysäksi kuoren (oli tänään ÄP:n imseVimset ja kuoret).

Mä olen just kokeillut erilaisia "viritelmiä", ja parhaiksi olen todennut tähän mennessä sekä Muksut täyttövaipan, jonne laitan muutaman lisäimun sekä AIO-BumGenius 3.0 mallit. Niistä ei ole toistaiseksi tullut mitään läpi. Meidän pojun jalat ovat normaalit, ei mitkään riu'ut eikä pullukat. Poju on tällä hetkellä noin 4 kiloinen, ensi tiistaina on seuraava neuvola (1 kk). Mutta nuo kaksi merkkiä ainakin toistaiseksi pitää hyvin meidän pojan tarpeet sisällä.

Onko täällä nimiäisten järjestäjiä? Meille ei tule kirkollista kastetta vaan ensi lauantaina on nimiäiset / vauvan tervetulojuhlat. Onko hyviä ideoita, mitä voisi olla ohjelmaa? Itse emme ole musikaalisia, joten musiikki ei ole mahdollisuus juhlassa... Nimi on jo mietitty, vaan se jää meiltäkin täällä salaisuudeksi...

Sarppa ja Sulo (tasan 4 vko)
 
moikka,
joulunavaus räntäsateessa tuli nähtyä, pari tuntia ulkoiltiin...pukkiparaati katsottiin, poika herkutteli makkaralla ja kävi jopa pukin juttusilla. :D Oli kyllä aikas jännittynyt tilanne! toivoi pukilta jääkiekkopeliä...
pikkuinen nukkuu edelleen, kai kohta herää, juuri kun pääsis itsekin syömään niin silloin silläkin nälkä! Uunissa nugetteja, sipuli-ja mustekalarenkaita :p Niiden kanssa porkkanaa, dippejä ja kokista. KARMEE NÄLKÄ, koko ajan ja HIRMUNEN JANOkin! Litratolkulla menee etenkin iltasella mehua.

Mailou, meillä ois kestoja muutama hankittuna, mutta en oo jotenkin saanut testattua, kun tuntuu niin vaikeelta. Hassua kyllä, mutta ei saa vaan aikaseksi. Ja kun meillä valskaa noi pampperssitkin, niin nää varmaan sohottas pissan suoraan lahkeesta :LOL: On kanssa aikamoinen megapissijä! (ihana sana) :D

nyt syömään ja oottaan ilotulitusta (kattellaan ikkunasta, jos näkyy kun noin sumunen taivas)
 
MaiLou: Meillä aloitellaan kestoilua. Tällä hetkellä käytössä äp:n imse vimset ja niiden kuoret, myös harsoja on kuorien kans käytetty. Mulla on kaapissa noita noiden lisäksi nauhavaippoja ja muutamia erimerkkisiä kuoria, tarkoitus olisi niitä alkaa käyttää. Pääasiassa noilla kuorilla ja sisävaipoilla olis tarkoitus mennä. Saa sitten nähdä jääkö kertikset jossain vaiheessa pois kokonaan...

Nyt tuli mummu käymään, täytyy mennä...

-JennyA-
 
Tuli tässä mieleen että jokohan tietämätön on vaavinsa saanut? :heart:

Sanse: Meillä varmaan samalla tavalla oli vaippa repäissyt napatynkää. Lähti sit liian aikaisin irti ja vuoti vähän verta jonkin aikaa! Sairaalassa sanoivat että ois voinut olla vähän pidempään kiinni et ois suoni ennättänyt mennä kiinni, mut eipä sille mitään voinut. Hyvä napa silti tuli :D

Jos vaikka lähtis kohta nukkumaan. Miehellä aamuvuoro joten se tietää sitä että mamma "joutuu" heräämään sit esikoisen kanssa! Yleensä siis mä saan jäädä nukkuu (jos vauva nukkuu) aamulla ja mies nousee isomman aamuhommia tekemään =) Ihana kyllä :heart:
Nyt meneekin pari viikkoa kun ukolla eka aamu- ja sit yövuorot. Viikonloppuisin voin sit pidempään nukkua =)

Luminka
 

Yhteistyössä