11/08 masunkasvattajien murut *helmikuussa*

iltaa pitkästä aikaa!

Pulauttelusta ja kiinteistä: Onni pulauttelee tosi paljon edelleenkin, ei ole kiinteet auttanu, tosin vasta 1-2 krt päivässä syö niitä. Koitetaan nanin vaihtoo tutteliin. Joko eilen oli vaan hyvä päivä mitä välillä on tai sit tutteliin vaihto autto koska ei juuri puklaillu ja tänään kun sai nania niin kaaressa tuli ulos kaikki.

Ostettii isompi määrä tuttelii että näkee vaikutuksen kunnolla.

Meillä kiinteet alotettii neukkutätin kehoituksestakin jo aikasin juuri pulauttelunkin takia ja Onni ei oo mikään pien ni energiaaki tarttee enempi.

Tuteista:: Käyttää tuttia, mut ainoostaa ne tutit mis se muoviosa on sellane reiällinen, ainun tutitko? en muista..

Kääntymisestä:
Sängyssä koittaa yöllä kovin punnertaa masullee, lattialla joskus mut ei viel kääntyny ole.

Jatkoo myöhemmin, nyt väsyttää. Illalla olin bodypumpissa =)
 
Huomenta

Ihanan paljon olette kirjoitelleet...

Mä voisin peesailla Helmin miestä tossa ruokavero asiassa, se saattais kannustaa ihmisiä terveellisempään suuntaa.
Meillä myös ruoka tehdään marinoimattomista tuotteista jne. Mä haluan maustaa ne itse ja niissä ei ole rasvaakaan silloin niin paljon.Suolaa meillä ei käytetä olleskaan koska mausteissa on aika paljon suolaa. Miehellä oli tossa kuukausi sitten kolesteroli hurjissa lukemissa niin sekin on laittanut ajattelemaan. Mutta se hänen työterveyshoitaja kun oli kyselly liikuntatottumuksista ja ruokailutottumuksista niin ei hän ollut löytänyt muuta huomioitavaa että maidon vois vaihtaa rasvattomampaan.

keiju
 
huomenia...ollaampas me mukavan aktiivisia kirjoittajia nykyään; liekö vauvamme niin helppoja.. :saint:

keiju, ihanaa että mun miehen näkemyksetkin saa kannatusta! =) itse oon kyllä samaa mieltä!!

nyt aamupalalle
 
Voihan kökkö, yöllä alkoi sit pienimmänkin nenä turisemaan.. Ei onneksi tukkoon asti mennyt mutta selvästi häiritsi toisen unia :( Esikoinen yski taas paljon yöllä, kerran olin viemässä vettäkin kun luulin että oli hereillä. Nukkui kuitenkin rauhallisesti jalkopäädyssä =)
Itellä kans nieluun alkoi valumaan jotain epämääräistä sekä kurkkuun koskemaan :kieh:

Tänään ei ois mitään suunnitelmissa, kotona vaan ollaan. Ei voi uloskaan mennä kun isommalla oli eilen vähän lämpöä. Vauva nukkuu kyllä parhaillaan ulkona...
Ruoatkin valmiina, eilistä makaronilaatikkoa..
Et ollaan vaan tyttöjen kanssa =) Ihana kun miehellä viikonloppuna vapaapäivät niin saa itekin vähän laiskotella :D
 
jaahas, sitä on nyt meilläki näköjään flunssa kolkuttelemassa ovia.

Vilhon yö meni ihan persiilleen ja samalla myös meidän. Nukahti ihan normisti siinä yhdeksän maissa,mut sit ylläriylläri,puol tuntia myöhemmin heräs,valvoi ja söi tunnin,nukahti, heräs kahden aikaa ja vähän väliä pitkin yötä, sit heräs aamuun jo puol 7 mut syönnin jälkeen mies onneks sai pojan vielä hetkeks sänkyynsä nukkumaan josta sit nostin Vilhon viereeni kun alkoi ähinä, lopulta saatiin venytettyä ylösnousemista yhdeksään.

Raukalla ihan nenä tukossa ja varmaan kakkakin vaivasi kun väänsi sen jo vihasen näköisenä sitterissä kun keittelin puuroa ja tein kahvia itelleni...olikin sit semmoset kakat että vaipan yli meni,eipä pitkään aikaan oo näin käynytkään
No onneks antoi mun sit vielä vaipanvaihdon jälkeen lukee hesaria ja syödä aamupalaa kun itse jokelteli lattialla ja nyt sit ollaan pikku torkuilla tässä sylissä kun sain ne räät pois nenästä. Mulla on itellä kurkku kipee ja ihan paska olo suoraan sanoen, pää toista päivää kipee ja räkä valuu jeeeeee... :/

äh pitää ottaa varmaan lisää kahvia että jotain kuumaa saa kurkkuunsa
 
Huomenta-päivää! Tuli meidän tytölle flunssa, ihmettelinkin jo mitä se edellisöinen heräily yöllä oli. Eilen kävi petiin 21:30 ja siitä heräili puolen tunnin välein 1:00 asti. Raukka oli ihan räkänen ja väsyny. Sitte nukkukin onneks aamuun. Mitäs muuten, kuola ja puklu lentää täälläkin.. kuka näistä puhui... ;)

Anzkuli: Kiitos pannarireseptistä, hyvväää tuli ja kyllä tuo tais olla just se vanilliinisokerijuttu jota hain! Nammmmnammmm ;)

Kuunkulta: Onko teillä siellä Biosupermarketteja? Kyllä luulis, että niitten tuotteisiin, esim. Alnatura vois luottaa, eihän ne edes valmista muuta kun bioa, että aikamoisen tarkotuksell pitäis olla, jos jotain myrkkyä ois siellä. Samoin rewestä tai Kaisersista jos ostaa niin luulis että on oikeeta bio-laatua. Muuten oon ihan samaa mieltä noista elintarvikkeiden lisäaineista. Epäilen myös, että meidän Lempi-kissalla on lisäaineallergia, kun menee oikeestaan kaikesta ruo'asta maha löysälle paitsi lisäaineettomasta. Kreisiä jotenkin.

Maikki: Hienoja nuo vaipat kyllä, jos ossaa tehdä! Meillä on nyt kanssa just M-koko silleen napakka, ettei sinne oikeen lisäimua mahdu. L:t on jo kaapissa odottamassa. Kävi hyvä tuuri, kun meidän "oma-kätilö" halus lahjottaa mulle omansa, kun kuuli että oon kiinnostunu kestoista! Ja kätilöthän saa tietty ilmasia näytteitä eri firmoilta, eli sillä oli hirveen hyvä valikoima niitä!

Juuh, nyt tyttö kutsuu! :wave:
 
merkin jätän vaan!

ja maotao: hyvä kun maistui! :)

Mie oon nyt tohkeissani tehny blogia itelleni. Kun tykkään laittaa ruokaa, se on ihan miun ykkösharrastus niin nyt sit sellaista sähköistä reseptiarkistoa rupeen kokoamaan. Miulta melko paljon kysellään kaikkee ideoita ja hyviä ohjeita, niin saapahan ihmiset sit käydä kattomassa netistä ja valkata itelleen sopivia. Yks ohje siellä nyt jo on! :) Hitaasti etenee kun haluun kuvan laittaa kans siitä ruuasta niin yhen ruuan päivään kun laitan niin yhen kuvanki saan sit vaan otettua. Mutta onpas mielenkiintoista! :)
 
Moikkamoiiii, tulinpa taas kurkkaa tänne pitkästä aikaa.

Meil menee hyvin, tatu koht 4kk :heart: toinen se kasvaa ja kehittyy hyvin, neukku on ens viikol. Yöllä herää 3kertaa syömään. Menee nukkumaan klo 19 ja herää 7-8 aamul. Rakastaa istua bumbossa :saint: Ei käänny vielä. Kiinteitä popsinut 11vko ikäisestä ja vellejä juo myös. Pampers 3 käytös ja 4 yöl. Vatteista koot 62 ja 68 on passeleita. Aika menee niin siivillä, että voi nyyh.

Kestoja en oo kokeillu, enkä kokeile... riittää tota työnsarkaa tääl himas muutenki. Hatunnosto teille jotka käytätte!

Kerran oli tatulla silmätulehdus, johon se sai antibioottitipat ja kerran oli 2päivää kuumetta ja pilkkuja. Muuten terve pojankloppi.

Lelut on kiinnostanu tosi pitkään jo ja se nappaaki mun kädestä aina kaiken... hih, saa olla tarkkana. Ja jos istuu sylkys ku datailen nii se yrittää rämpyttää ja paukuttaa tätä läppärii :LOL:

Et sellasta tänne =)
 
piipahdan tässä vaan lyhyesti pää pipinä...auaauuauu...taas migreeniä koko yön oli ja aamulla ja päivällä ja vielä vaan jatkuu. Inhaa kun tuo vaiva tulee taas tavaksi joka kuukausi menkkojen aikaan. Mies tossa totesi, että mitäs siihen auttaisi, ettei joka kuukausi. Sanoin, et pitäis taas tulla raskaaksi :LOL: Ah saisi 9 kk lomaa migreenistä...

Peesaan kanssa helmin miestä tuossa ruokaveroasiassa. Se on valitettavaa kun kaikki terveellinen on niin kallista :/

maotao, Harmi ettei meilläpäin ole noita biosupermarketteja. Siinähän oiskin mulle hyvä liikeidea, kun olen tälläinen biohörhö :)

Tsemppiä kaikille flunssapöpöjen uhreille!
Pakko painua taas pehkuihin ei jaksa istua konella...
 
pikainen Moi...

Tää ei oo enää todellista tää sairastelu. Leevi alkoi aamulla ripuloimaan, lääkäri soitteli iltapäivällä ja sanoi että ihan normaalia kun niin vahvat lääkkeet menee. No tultiin äsken kaupasta niin mies sit alkoi ripuloimaan...että johtuukohan toi Leevinkään juttu niistä lääkkeitä. Mut poitsulle onneksi ruoka maittaa ja banaania olen syöttänyt maidon lisäksi että hieman kovettais.Vaille kuus viimeks kakki ja alkoi olla jo "kiinteämpää" kuin vettä.
Toivottavasti alkaa mennä ohi ees Leevillä, kohtahan sitä ollaan taas osastolla jos tuo jatkuu pidempäänkin toi ripulointi. :/

Sori kun vaan valitan koko ajan tästä kipeenä olosta mut tää on rankkaa...ja jonnekkin on itteesä purettava.

keiju ja kipeät ukot

 
Heippa!

Eilinen meni kyläillessä niin en ehtinytkään kirjuutella. Ihastuttavaa huomata että kirjoittelu on piristynyt, ihana lukea kuulumisia. Tosin myönnän että itse voisin aktiivisemmin kirjoitella, mutta nyt tuntuu olevan kädet jotenskin ubertäynnä näitten kaikkien pienten ihmisten kanssa!

Täällä kiinteät ovat hyvin maistuneet, eikä allergioita havaittavissa. Onneksi. Kovia ovat pienet juttelemaan ja Wilma lauleskelee mielellään. Oskari kääntyi tiistaina eka kerran mahalta selälleen, mutta sen jälkeen ei ole taitoaan vilautellut. Höh.

Nyt alkaa vaativa uikutus kuulumaan tuosta lattialta, eli täytyy mennä...

hm
 
Täällä on mahoton meininki: nuutti ei meinaa millään nukahtaa päikkäreille vaikka 5.30 heräs aamulla ja kävivät 1,5 tuntia aamulla ulkoilemassaki isin kans. Ja myö kun isännän kans suunniteltiin vähän parisuhdejuttuja ( :heart: ) tähän päikkäriajalle niin nyt ei tuo sankari sit nuku! Näinhän se menee! Onneks leevi nukahti ihan helposti vaikka isompi hulisee samassa huoneessa.

Kävin varastosta hakemassa entiset olkkarin verhot jotka oli vaan vähän aikaa käytössä. Niitä on neljä vaaleenruskeen sävyistä pitkää verhoa. Aattelin niistä tehä poikien huoneeseen lyhyet verhot ja päiväpeitteet sävysävyyn. Nyt on melkoisen riemunkirjava tuo huone, on sinistä, punaista ja vihreetä ja isoja voimakkaita kuvioita... Aattelin jos visuaalisesti rauhallisempi huone pikkusen rauhottas tuota meidän isompaa hulisijaa. Aattelin sit ostaa myös tummanruskeet torkkupeitot pojille, tummanruskeen pienen maton ja ruskeet tyynynpäälliset nuutin löhötyynyihin. Sit ois meillä koko kämppä ruskeella sisustuksella... :) Eli ens viikolla kangaskauppaan ja ompelukone tulille!
 
Heissan...

Kokeilenpa minäkin pitkästä aikaa jotain saada kirjotettua... Käyn kyllä lueskelemassa vähintään parin päivän välein, mut kun tuntuu ettei oo mitään asiaa tai sitten ei jaksa kirjottaa. Yllättävän paljon tuo neiti vie energiaa, vaikka hirmu helppo vauva onkin.

Neiti siis tuli 24.pv jo 4 kk ja on melkoinen äipän pälättäjä. Jokeltelee jatkuvasti, siis melkein koko sen ajan mitä on hereillä, hymyilee kovasti kans. Viimeks neuvolassa, ikää silloin 3kk 3vkoa, painoa 6440g ja pituutta 61cm. Hoikka, sutjakka tyttö on.

Meillä on velliä mennyt iltaisin kuukauden päivät ja soseitakin on maisteltu jo pari viikkoa. Hyvin tuntuu maistuvan ja neiti avaa suunsa jo valmiiksi ku näkee lusikan. Varsinkin päärynä- ja persikkasose on herkkuja :D

Öisin meillä nykyään nukutaan :D Illalla mennään nukkuun noin 23 aikoihin ja yleensä herätään aamulla 5-6 välillä syömään ja siitä sit jatketaan unia vielä n. 9-10 asti. Eli hyvät yöunet. Päikkärit ei maistu välillä ollenkaan, joskus jää pariin noin ½tunnin pätkään, mut se sitten kostautuukin illalla.

Kokonaisuudessaan meillä on kyllä helppo vauva, välillä meni hermot tuon nukkumisen kans, ku ei meinannut rauhottua illalla nukkumaan ollenkaan. Nyt kun on saatu hieman säännöllisemmäks rytmiä, niin illatkin sujuu paljon helpommin.

Meil oli tänään viimeinen vauvauinti. Ollaan siis käyty nyt 7 kertaa ja nyt tulee taukoa. Toukokuussa sitten alkaa seuraava ryhmä, katotaan jos silloin lähdettäis uudestaan mukaan.

Mut nyt käy kutsu, meidän pikku uimari heräilee....
 
Kuka täällä oli tilannut netistä tosi halvat matkarattaat? Oliko jopa 20? niillä hintaa? Laittaisitko linkin sivulle, meinattais nimittäin hommata vauvelille ensi kesälle! Kun pakkohan se on laittaa istumaan rattaisiin jos meinataan ulkona olla muulloinkin kuin päikkäriaikaan... Vaunut pidän vaunuina, niin surkeat ovat muutenkin että en edes kehtaisi ratasosaa vaihtaa niihin :ashamed:

Just tultiin ulkoa koko porukka, ihana oli saada raitista ilmaa kun täällä sisällä haisee lihapullat :D
 
mä en ymmärrä mikä ihme on vienyt meidän pojan päiväunet???

ennen kun nukkui 3-4tuntia 1xpäivässä ja pari kertaa tunnin unet, niin nyt tänään(kin) nukkunut vain 2x½tuntia!!!! :eek:

sitten on kokoajan väsy...ja ihan ulkona nukkuu...
 
helmi: sitä samaa mäki olen ihmetellyt! tuossa kun tultiin ulkoa, oli siihen mennessä nukkunut ehkä 40min. Sit näkyi kattelevan vaunuissaan mut minä menin vielä takapihalla heiluttelemaan vaunuja ja sinne simahti! Onneks, saa ite vähän taukoa =)
Tähän aiemmin nukkunut 30min. sekä noin tunnin.. Et mistähän tuulee kun ei nuku kunnolla? Vai eikö sit muka tarvii enää pitkiä unia... En ymmärrä kyllä, esikoinen otti monen tunnin tirsoja ulkona tässä iässä!

Muoks. Tässä nyt huomaa lasten eron, vaikka oisivat sisaruksia niin ei se pienempi ole isomman kopio :D Jotenkin sitä vaan ajatteli että kun esikoinen on nukkunut näin ja näin niin pienempi omaa myös samat unenlahjat :whistle:
 
nonyssekäänty!:D
Aamulla kun köllöteltiin kaikki sängyssä niin punnersi aikansa siinä mahalleen ja kääntyi ihan ite. Eikä ollu mikään vahinkokierrähdys niinku tähänasti on vaan ollu sellassii kupsahteluja, niin nyt sit ihan näki kun pinnisti et pääs taas selälleen. Oli niin ylpeenä sit kun äiskä ja iskä taputti ja hihkui et hyvä hyvä :) Käännettiin taas mahalleen niin kääntyi taas uudestaan ihan itse.

Onko teille ventovieraat ihmiset tullu kommentoimaan tai puuttumaan lastenkasvatukseen? :kieh: Ei varmaan ole Suomessa tapana...? Mutta täällä Saksassa ihmiset on toisaalta hirmu kohteliaita tai hirmu v****ilijoita. Että ihan ventovieraat tervehtii jne. mikä on ihan kivaa tai sitten on tunkemassa nenäänsä joka asiaan, mikä ei ole aina kivaa....Niinkuin tänään siis aivan ihana keväinen ilma +10 astetta ja aurinko paistaa. Ja tälläisenä keväisenä ilmana pitäis kaikkien olla hyvällä päällä ja hypellä vihellellen. Tuolla mä sitten hymyssä suin nautiskellen lastenvaunuja kylillä lykkäsin ja päätinpä käväistä pojan kanssa lyhyesti kaupassa hakemassa ens viikoksi vähän porkkanasosetta. Tää kaupassakäynti on aina vähän tuskaa tuo pojan kanssa, kun hän ei tykkää yhtään jos vaunut pysähtyy, silloin alkaa huuto ja sitten vielä sisälle kun tulee lämpöiseen. Ajattelin ottaa riskin ja siitä tosi tosi nopaa nappasin parit omenasoseet ja juoksin jo kassalle vaunuja keikutellen mut eikun poika herää ja alkaa sellanen huuto että. Mä en oo siitä enää niin moksiskaan, kun tiedän et se huuto loppuu heti kun päästään ulos kaupasta. Tervehdin ystävällisesti sitä hapannaama myyjää siinä( täällä on kassat oikeesti tosi töykeitä, ei mitään asiakaspalveluhenkeä ) ja maksaminen hoituu siinä hätäisesti kun poika huutaa, koitan samalla hyssytellä vaunuja, lapata soseita kassalta ja ottaa vaihtorahat käteen. Ni siinä tulee sellainen besserwisseri-täti (seuraava asiakas) ja eikö sen pidä siihen väliin naamansa aukasta: "Minä kyllä ottaisin tuon vauvan jo syliin" ja hapannaama myhäilee siinä pirullisesti. Käännän vaunut täyskierroksen ja olen starttaamassa ulko-ovelle, ni sit nää tokaisee kuorossa, se myyjäkin!:"Voi lapsiraukkaa".
No huuto loppui heti kun päästiin ovesta ulos :) Mut kyllä mua sitten raivostuttaa tollasseet ihmiset!!!AArrrgh :kieh: Harmittaa etten siinä kiireessä sanonut mitään topakasti takaisin. Ois tehny kyllä keskaria mieli näyttää niille ämmille. Kyllä minä lapseni paremmin tunnen. Poika lopetti huudon heti kun päästiin ulos ja liikkeelle.
Että sellasta täällä tänään.
 
no niin, liityn kerhoon: VALITUS AUTTAA! :D poitsu nukkunut verannalla jo 3tuntia =) (vaan nyt onkin se onkelma, että kello jo vaikka mitä, niin pitää kohta herätellä ettei mee yöhön asti kukkuminen..ja saunaankin pitää mennä..)

kuunkulta! Kuulostipa raivostuttavalta tuon kauppareissusi hapannaamat!! :kieh: Ois varmaan tehnyt mieli vähän tirvasta tätejä.. :LOL: Onhan täälläkin niitä tarpeeksi jotka päästelevät suustaan mitä sattuu, mutta luulen ettei ihan niin avoimesti möläytyksiä tule kuin siellä. Tai täällä vaan manailevat tädit omassa mielessään ja vääntävät tekovirneen naamaan.
Äsken kanssa hain iltaherkkuja siwasta, niin yksi mummo marisi "tarviiko siinä alkaa torikokousta kapeella käytävällä pitään" kun näin yhden tutun ja jäin jutulle...sitten samainen mummo tukki hetkenpäästä maitokaapinedustan niin oikeen tahalleen mulkaisin sen suuhntaan ja tuhahtaen viiletin ohi! Jotkut ihmiset kun on niin pirun pikkumaisia.

Nyt telkulle, saunaan ja iltaherkkujen kimppuun... :wave:
 

Yhteistyössä