11/08 masunkasvattajien murut *huhtikuussa*

helmi: meillä esikoisella oli 5-6kk iässä kiloton kuukausi! Eli oli tullut suunnilleen 100g lisää painoa, pituutta siitäkin edestä. Meillä ei ollut neuvolantäti huolissaan ollenkaan. Et luulisin että teidän jäbällä ois mitään hätää =) Mutta hyvä kuitenkin että tahtovat uusintapunnauksen.

maikki: meille kans tuollainen kerrari, pliis :D

Mulla on nyt uudet lasit ja kylläpä näyttää kaikki oudolta :LOL: Päässä heittää vielä, en edes uskaltanut vielä ajaa autoa näillä laseilla :whistle: Parempi totutella ja sitten lähteä vasta rattiin B)

Mun äippää tässä odottelen tunnin sisällä käymään. Esikoinen nukkuu ja pienin heräsi vaunuissa (ylläripylläri). Nostin kuitenkin sänkyynsä jospa uni siellä tulisi takaisin! Ei ole likka nukkunut tänään kuin yhdet unet ja nekin reilut 30min! Herättiin kuitenkin jo 7.40 joten vois tuo vähän enemmän päivällä nukkua :/

Eipäs täs muuta, pitää lähteä laittamaan pakastekarjalanpiirakat uunia kohti :p
 
heippa ja minä taas täällä moi! minä joka juuri valitin kun vuorokaudessa loppuu tunnit, olen kuitenkin taas täällä... :LOL:
oisko sitten kyse vain ajankäytöstä? heh!

Luminka, joo mulle kanssa kaikki sanonut että varmaan ihan normaalia, kun pituutta tulee niin painon nousu tasaantuu, mutta ei mua haittaa vaikka käydäänkin punnituksessa, aattelen kanssa niin että parempi näin päin kuin että huomattais jälkikäteen jotain...

ja me voitas kanssa maikki majoittua vaikka viikoks sun vanhempien taikakellarihuoneeseen,ois ruhtinaallista nukkua tollaset unet!! :D
 
Vielä istuttamisesta.. Kuten sanse ja moni muukin kommentoi, niin eiköhän tosiaan mennä lapsen ehdoilla eikä niinkuin "oppikirja" tai neuvolan täti sanoo! =) Elikkä jos lapsi itse vääntäytyy istuma-asentoon tai antaa muuten viitteitä, että pystyisi istumaan niin suotakoon se hänelle! Mä vähän epäilen, ettei meidän neiti ihan vähään aikaan itse makuulta esim. lattialla vääntäydy ylöspäin kun on niin pirun laiska kääntymäänkin.. Ihan on vähästä kiinni se selältä mahalleen kääntyminen, mut ei vielä onnaa; ei tajuu miten se alle jäävä käsi pitäis laittaa.. äiskä on kyllä yrittäny demonstoida miten se tapahtuu, mut.. Toistepäin on kyl kääntyny jo vajaa 3kk ikäsenä ekan kerran. Ja siis kyllä hän sylissä istuskelee ja seisookin melko vakaasti pitkiä toveja.

Melkosen kärttynen on toi neiti ollu tän alkuvkon. Herää kyllä erittäin aurinkoisena, mutta joskus tossa puolen pvän jälkeen kliksahtaa joku toinen toiminto päälle ja sitten se on kiukuttelua ilta ysiin saakka, jolloin yöunille. Ei suostu "leikkimään" itekseen touhumatolla vaan koko ajan vaatii huomiota ja erittäin mielellään oleilee sylissä.. Joku nyt mättää kun päikkärit ei nappaa; kerta tai kaks kertaa pvässä ottaa semmoset 20- 45 min unoset. Ei auta vaikka kiidättäisin vaunuissa ympäriinsä; tai nojoo, ehkä sen aikaa nukkuu (välillä herääkin) kun vaunut liikkuu mut sit vähän jälkeen pysähtymisen ollaan erittäin pirteenä huutamassa. Oisko sitten hammasta tulollaan..

Oon tässä itekin sitten muuttumassa kärtymakkaraks kun ei jaksais koko ajan kanniskella sylissä yms. eikä toisaalta jaksais sitä kitinääkään.. Ukolla on tällä vkolla töitten puitteissa iltamenoja ja lisäks ollu sunnuntaina ja ma-iltana remonttihommissa, joten tässä tavallaan neljättä pvää YH-äippänä.. Mä en tiedä miten mä niin nopeesti välillä kypsähdän; ihan kuin olisin tosi kateellinen miehelle, että se voi vapaasti olla ja mennä.. :$ No mut oikeesti, onhan mun elämä tällä hetkellä paljon rajotetumpaa enkä usein pääse mihinkään itekseen ilman tyttöä. Ja siis tällä vkolla olen taas joutunut luopumaan omistä menoistani eli jumpasta eilen ja tänään.. :kieh: Saas nähdä kun mies eilen lupas, että nyt vapun aikaan hän hoitaa ja ottaa isomman vastuun tytöstä niin kuis käy; jääkö lupaukseksi.. Ja kerpele, ens vko on taas päivystysvko... :/
Sorry, että tuli pikkusen "avauduttua".. eikä ees oikeestaan helpottanu! :LOL:
 
yerma, mä oon kanssa välillä kateellinen miehen "vapaudelle" ja siihen millä tarmokkuudella hän pitää kiinni omista jutuistaan! Voisinhan minäkin, mutta kun ois aikaa, ei huvita esim. harrastaa jotain liikuntaa, tai katson ajan arvokkaammaksi viettää yhdessä koko perheellä. Olen koittanut kuitenkin pitää kiinni joistain jutuista, eli aika usei olen käynyt ulkona tuuleentumassa. Ja piristävä vaikutus kestää kauan!! Ja kun vaikutus alkaa hiipua, pitää mennä uusiksi!
Enkä tarkoita mitään rankkaa bilettämistä, mutta musta on ihana tavata ystäviä ja rentoutua hyvän ruoan parissa, toki viinilläkin on rentoutumista lisäävä vaikutus. :D

Meillä esikoinen jäi pappalaan-mummulaan yökylään, me alettiin miehen kanssa kokkaan pottusalaattia, kun on parempaa kun maustuu yön yli. Vasta perunat kiehuu... :p
 
yermasoya: mä oon kans kade välillä tuolle miehelle. Saa mennä töihin :)D ) ihan rauhassa, ei tartte välittää mikä hullun mylly täällä välillä kotona on! Ja viihteelle pääsee aina jos mä "annan luvan".. Ja saa juoda ittensä känniin ja nukkua rauhassa seuraavana päivänä |O Voi lähteä yksin käymään kaupassa.

Entäs minä sitten....minä joudun tällä hetkellä ottamaan vauvan mukaan kauppaankin, jollei reissu kestä unien verran. Muuten täällä on hirveä huuto kun ei äitiä näy ei kuulu :( Jospa tuo vaihe menis pian ohi..
En pääse tällä hetkellä kampaajalle, en varsinkaan viihteelle. Ja siiten kun pääsen vihdoin ottaa siideriä, täytyy mun pitää kuitenkin huolta etten liikaa juo ja puolen yön jälkeen siirryttävä vesilinjalle. Jotta siis jaksan hoitaa ja imettää seuraavana päivänä!
Ja mielessä pyörii koko illan että miten täällä menee ym..
On se kyllä haastavampi homma olla äiskä kuin iskä :D Mutta ah, niin ahdistavaa välillä :headwall:
 
Minäpä kysyn, voiko tänne mun vanhempien kellariin tulla muutkin lepäilemään :LOL:

Tsemppiä oksennustautisille!!

Toisin kuin vissiin yleensä, meillä mies on joutunut joustamaan aika paljon, jotta mä oon päässyt omiin menoihini pojasta huolimatta. Oikeastaan mistään tärkeästä en ole joutunt luopumaan, esim. opiskeluiden suhteen. En ole kyllä montaakaan kertaa käynyt juhlimassa, mutta muutaman kerran kuitenkin. Oon käynyt soittoharjoituksissa kerran viikossa, viikonloppuja (pe-la) oon ollut pois monta ja sitten mulla on se iltaopetushomma noin kerran viikossa. Ensi viikolla mies lupasi tehdä "iltavuoron" (hänellä ei määrättyjä työaikoja), jotta saan opesijaisuuden järjestettyä. Pitää antaa miehelle kyllä paljon tunnustusta, hän on tosiaan venynyt ja mukisematta hoitanut poikaa illat pitkät :flower: :flower: Lupasin sitten kesällä "päästää" hänet golf-kentälle niin usein kuin haluaa. Vaikka mies jo tuossa kaavaili, että mites noihin vaunuihin saisi golf-bägin kiinni, jos Otso lähtisikin kentälle mukaan :D Ainoa mistä oikeastaan tulee valitusta, on mun menojen sijoittuminen perjantaille, jolloin meillä on saunavuoro ja jos oon pois, hän ei pääse saunaan. En ymmärrä, miten joku voi olla niin saunahullu!

Hansu, sulla on liikunnallisesti tosi nopeasti kehittynyt poika! Meillä ei vielä tavailla tavuja, eikä sen puoleen nousta konttausasentoonkaan. Vähän nostelee pyllyä pystyyn, mutta etupäässä pyörii ympyrää napansa ympäri ja peruuttelee. Ja viihtyy pitkiä aikoja selällään ja leikkii helistimellä.

HYVÄÄ VAPPUA!! :flower:
 
Huomenta

yermasoya: mä olen kanssa välillä kade ton miehen menoille, käy 4 krt/vk salilla ja menee sinne suoraan töistä joten on kotona vasta kuuden maissa. Mä pyrin sit aina perjantai iltaisin käymään kavereiden kanssa kahvilla ja juoruilemassa =).
Meillä on ollu myös kankkis tuo pikku ukko koko alkuviikon, 2 hammasta puski läpi ihan yhtäaikaa niin varmasti kiukuttaa.

Tänään pojat siis menee mummolle yökylään. Mua jännittää ihan kamalasti miten Leevillä siellä menee.MUtta eiköhän se hyvin mene.

Nyt Juustokakkua syömään :p
 
Keiju: pääsette siis miehen kanssa yhdessä lähtemään illalla? Kiva juttu =)

Vähän vetätön olo, ei oikein nyt jaksais mitään tehä. Vaan eipä sitä aina tarviikaan =) Laittelin juuri esikoisen vanhoihin rattaisiin kangasosat paikoilleen. Pesin ne eilen ja tarkoitus olisi päästä niistä eroon! Jospa jollekin vielä kelpaisi, aika vanhat ovat enkä tykännyt niistä :/

Ihana auringonpaiste! Ilma lämpiää koko ajan, tuolla mun orvokkiamppeli saa nyt aurinkoa :flower: B)



Hyvää vappua kaikille!

 
Huomenta!

Voi ei kun on paljon kaikkea tautia liikkeellä :( Pikaista paranemista pikkuisille ja heidän hoitsuilleen, et pysyvät terveinä!

Meitsi on täällä ihan sikamaisessa flunssassa :snotty: Kun ei tuo pieni nyt saisi tätä sitten.
En tiedä onko tämä nyt sitä samaa mitä hänellä oli vai jotain uutta. Vaari sai nyt mennä pojan kanssa vaunuttelemaan ja jos mies sais töissä tehtyä vaan puol päivää ja tulis sitten kotiin hoitamaan. Vapun suunnitelmatkin menee ihan plörinöiksi, saadaan sitten täällä kotona kököttää.

yermasoya, Teillä tehdään hampaita! :D Meillä oli ihan samanlaista se hammaskitinä. Mikään ei ollut hyvä, sylissä vaan piti olla ja liikkuvassa sellaisessa. Yksinään ei suostuttu leikkimään ei mitään ja päiväunia ei nukuttu. Tosi kiukkuinen oli! Se on sellaista yleistä tyytymättömyyttä, kun hampaitten tulo tekee kipeää. Olin kanssa ihan hermona, kun mitään kotihommia en pystynyt tekemään, kun joutui vaan kanniskelemaan kitisevää lasta.
Mut se menee ohi, kun ne hampaat on läpi.

istumisesta, pojalla on aikas hyvät lihakset, kun pyrkii aina istumaan. Selältään yrittää hilaa itteensä aina ylös, niinku vatsalihasliikkeitä jo tekee :)
Mutta en silti istuta häntä syöttötuolissa tai muuten väkisin. Sylissä saa kyllä istua kun kerta haluaa, muttei kovin kauan kerralla.

Meillä on nyt kova vierastamisvaihe meneillään. Mummut ja Papat on ihmeissään, kun poika alkaa huutaa heti kun näkee heidän naamat. Musta tuntuu että poika on alkanu ihan pelkäämään "vanhuksia". Säikähtää kai jotenkin ryppyisiä naamoja ja harmaita hiuksia.
 
huomenta...rauhallinen aamu kun kahestaan pikkuisen kanssa.

Pitäs lähtee hakee kaupasta vielä grillattavaa lihaa, kun lidlistä oli kaikki lihat eilen loppu! :kieh: ja torilta tuoreita munkkeja..nam!
Kyllä tulee taas herkuteltua ihan liiankin kanssa, mutta kerrankos sitä..

Keijulle miehensä kanssa hauskaa iltaa!!!
ja muillekin tietty oikein HAUSKAA VAPPUA!!!!!!!!

Meille tuleekin miehen sisko perheensä kanssa grillaileen ja iltaaistuun,. ihan kiva juttu, että jotain meininkiä iltaan. =)
 
lisäämpä vielä...meillä kanssa tuosta pikkumiehestä on tullut tai tulossa kovaa vauhtia todellinen mammanpoika, siis se on mussa kiinni. Kotona poru pääsee jos näkee että meen huoneesta pois, pitää hiippailla aina jonnekin jos ei haluu huutoo. Ja nyt on kantoliinasta olltu apua, eilenkin imuroin poika matkassa mukana.

 
Nyt on munkit pyöritelty & ovat liinan alla kohoamassa. Kohta paistelee. Sitten olisi vappujutut tehty. Niitä olikin niin paljon :D.

Me lähdetään mökille, kun tytöt haetaan päiväkodista. Katsotaan jäädäänkö myös yöksi.

Aurinkoista Vappua Kaikille! :flower:
 
Heips!

Me podetaan vielä täällä mahatautia. Vahvasti epäolen, että rota-virus jyllää. Mulla itsellänikin hieman huono olo. Leo on onneksi kuitenkin ihan kohtalaisessa kunnossa. Juomaa menee jonkin verran sisään ja pääsääntöisesti on nyt viime yön aikana ja tänään pysynytkin sisällä kop, kop (koputtaa puuta). Vähän on pienelläkin vetämätön olo, niin kuin itsellänikin. Muu perhe meillä sitten viettää vappua mökillä ja minä ja Leo jäädään kotiin. Ei uskalla ottaa riskiä, että jos olo huononis, niin pitää olla kotikunnan terveydenhuollon lähellä. Ja en mä itsekkään oikein jaksais nyt minnekään lähteä.

Kaupasta kävin hakemassa vaasan duo munkkeja ja simaa. Siinä meillä vappuiloa kerrakseen =) Hauskaa vappua kaikille :flower:
 
Moikka!

Pitkästä aikaa taas kirjoittelen. Olen kyllä taas lukemassa käynyt, mutta jotenkin ei muka koskaan ehdi sitten kirjoittaa...

Meilläkin on tuollaista yleistä kitinää ja tyytymättömyyttä ilmassa, ollut nyt viikon verran. Tiedä sitten olisko ne hampaat mitkä kiusaa, vai mikä. Vili ei oikein viihdy itsekseen missään, matolla kääntyy koko ajan selältä vatsalle, ja siinä sitten aikansa ähisee ja koittaa päästä eteenpäin. Sitten tulee huuto kun väsyy, eikä pääsekään mihinkään. Ja sylissä olisi kanssa mieluusti. Meillä on myös illalla nukkumaan meno mennyt ihan hulinaksi, aiemmin nukahti omaan sänkyynsä aikansa pyörittyään, mutta nyt on vaan itkenyt sängyssään, äiskän syliin vaan nukahtaisi :eek: Itseäni vaan harmittaa kun on osannut tosi hyvin nukahtaa itsekseen, ettei nyt tottuisi sylissä nukuttamiseen.

Istumisesta aika erityylisiä ohjeita tuntuu olevan, eri neuvolantädeillä. Meillä viime viikolla 5 kk neuvolassa sanottiin että kun Vili osaa istua hyvin selkä suorassa, niin syöttötuolissa voisi pieniä aikoja kerralaan pitää. En kuitienkaan ole pitänyt kuin korkeintaan yhden ruokailun ajan / päivä, kun meinaa kuitenkin olla vähän etukeno asento, pehmusteista huolimatta. Ehtiihän sitä myöhemminkin siinä istuskella =)

Kestovaipoistakin on ollut juttua. Mua ei oikein koskaan ole kiinnostanut kestoilu, kai sitä on jotenkin niin mukavuudenhaluinen että helpommalla pääsee kertiksien kanssa. Ja mitä tätä keskustelua on seurannut, aika kovat alkuinvestoinnit tuntuu niissä kestoissa olevan...

Vappua me vietetään tässä meidän kotipihassa naapureiden kesken. Pitäisikin jotain naposteltavaa lähteä hakemaan kaupasta, sovittiin että jokainen tuo jotain pientä tullessaan. Tosin taitaa meillä jäädä lyhyeksi ilta, kun jo kasin aikaan tarvii tulla laittamaan pojua nukkumaan, enkä jotenkin uskalla jättää toista sisälle yksin nukkumaan, vaikka itkuhälytin olisikin mukana.

OIKEIN MUKAVAA VAPPUA KAIKILLE :flower: :flower: :flower:
 
Leevi keksi ihanan uuden leikin, istuu lattialla ja vetää harson naaman eteen, sit pitää sanoo "onko Leevi piilossa? missä Leevi?" harson takaa kuuluu kikatus ja kohta naama tulee esiin sieltä. Tätä leikittin jo aamupäivä ja äsken kun heräs unilta niin heti piti leikkiä jatkaa. =) :heart:
 
Ihanaa, että teitä muitakin kadehdituttaa miesten "vapaus" tulla ja mennä! Mies on perheen pää, mutta nainen sitä päätä pyörittää.. :LOL:

Käytiin tytön kaa ostoksilla ja hellyin ostamaan hälle (kun niin nätisti pyysi.. hehheh) Hello Kitty -ilmapallon.. :D Yllätyin kuinka vähän loppujen lopuks oli porukkaa ostoksilla, mut hyvä niin, ois muuten alkanu ahdistamaan. Tietty nukahti loppuajasta, mut kun kotona turvakaukalosta siirsin vaunuihin ja ulos niin eihän siitä hyvä seurannut.. Ois pitäny antaa nukkua siinä kaukalossa sen aikaa kun ois nukkunu.. Nyt sitten kukutaan äiskän sylissä kuolaamassa. Voihan se tosiaan niitä hampaita tehdä; ikenissä ei kyllä näy turvotusta tai punotusta tai mitään muitakaan merkkejä mistään. Onneks yöt nukkuu ihan mallikkaasti! :) Eilen illalla tuli tankattua sen verran paljon vissiin sapuskaa masun pohjalle, että nukkui 21-5.40. Onneks nukahti syönnin päälle vielä hetkeks niin sai itekin vielä vähän torkuttua jotain koiran unta.

keiju Tosi hauskalta leikiltä kuulostaa toi teidän leikki! :LOL:

Vappua vietetään ihan kotosalla. Varmaan grillaillaan illemmalla ja sitten huomenna luultavasti käydään katsomassa millanen ihmisvilinä on kaupungilla ja kaivopuistossa.. Sinne vois sitten ottaa jotain piknikmurkinaa mukaan ja kuohuviiniäkin! Onneks ainakin lupailee mukavan aurinkoisia kelejä! =) B)

Ei muuta kuin hauskaa vappua kaikille! =)
 
yerma, olipa hyvin sanottu =) ....nainen sitä päätä pyörittää... :D näinhän se menee...

haluis kanssa jo pihalle, mutta minkäs teet kun tissiä pitää tässä antaa, ei kelpaa..rutinaa vaan...ja taas nukkuun vain 30minsan unia..hitto!! esikoinen nukkuin 2x3tunnin päikyt varmaan ekat 2-9kk iässä, niin oli aivan ihanaa....

jaaha, huutoo taas, kun on vattallaan matolla ja nokkii maahan, sattui nenuun.. :/
 
Hyvää vappua kaikille! En varmaan koneella ehdi tänään enää olla.

keijun ja Leevin leikki kuulosti hauskalta :LOL:
Meillä on semmonen leikki et joku sanoo "huhuu Lumi huhuu" ja sit hetken päästä tulee näkyviin nurkan takaa/liinan takaa ja sanoo "kukkuu". Sitä kikatetaan ja usein jo tossa huhuu vaiheessa naama niin leveessä hymyssä jännittyneenä odottaa :D
 
pikkasen oon kade keijulle kun pääsee lähtemään ;) :whistle: Hirveesti tekis mieli itelläki päästä tuulettumaan...
Täällä laiteltiin iltapäivällä pallot ja serpentiinit. Syötiin kuitenkin sisällä vaikka meinattiin ulkona. Pienin oli niin väsy ja kiukku et nopeesti ite sai hotkaista :| Nyt nukkuu, ja esikoinen leikkii huoneessaan tätinsä kanssa :D Laitoin oven kiinni ettei kuulu kauhee naurun räkätys makkariin et pääsi pienin unen päästä kiinni.
 

Yhteistyössä