11/08 masunkasvattajien murut *elokuussa*

Lyhyt moi, meillä ei vielä tutista vieroitus ole ollut tapetilla. Poika syö tuttia vain nukahtamisvaiheessa (sekä päiväunille että yöunille) ja joskus annan hetkeksi, jos ei muuten meinaa rauhoittua. Ehkä sitten reilun vuoden iässä aletaan vieroitella, kun on sopeutunut päivähoitoon.

Kokeilin toissapäivänä ja eilen antaa viiliä. Mies juuri soitti, että pojalla oli ihan vatsa sekaisin tänä aamuna. Mites muilla on mennyt maitotuotteiden aloitus?
 
maitotuotteista ollaan nyt annettu 1 tl piimää kerran päivässä viikon ajan ruuan seassa, eikä olla huomattu mitään kummallista.aattelin tänään alkaa kokeilemaan maustamatonta jugurttia sen teelusikan nyt ekaks. taisin itseasiassa antaakin jo pari kertaa jugurttia himpun verran kun kotona vielä oltiin.

tavalliseen maitoon aattelin kyllä siirtyä vasta sitten synttäreitten tienoilla, tai vähän ennen.
onko muuten mitään tutkimusta tai mutu-tietoa siitä onko luomumaito jotenkin parempaa vatsalle tms.?
sekavaa tietoa oon myös saanut siitä pitäiskö pienelle juotattaa kevytmaitoa vai rasvatonta.

nyt mun flunssa on kehittynyt yskäksi tän nuhan ohella.tosi nastaa köhiä keuhkojaan pihalle. |O
kaiken lisäks vilho kuulosti alkuyöstä aika tukkoiselta...tänään on kyllä ollut oikein reipas ja terveenoloinen.

tutista vielä. vilhon serkkupojan tutista vieroitus tapahtui noin vuoden ikäisenä (vertaan näköjään kaikkea aina siihen) ja oli kuulemma yhden päivän huutanut ja sit ei enää kaivannut.
tosin vilhon tuttia meinas tavatessa käydä pöllimässä mutta ei siitäkään mitään huutoa seurannut.
elän toivossa että vilhollakin olis lyhyt muisti sit kun kokonaan vieroitetaan. :)

nyt kehittelemään omia synttärikutsuja. pitäis keksiä joku kutsukortti ja sit etsiä hauskoja vanhoja pikkuleipä- ja leivosreseptejä
 
maikki: meillä taas tavan maitotuotteet poissa, maha sekaisin täälläkin :( Ei ihan ripulia kuitenkaan, mutta tosi pahan hajuista ja löysää... Oon aiemminkin kokeillut ja silloin sama juttu :/ Eli me odotellaan hetkinen vielä ennen uutta testiä!

Jaahas, nyt ei pidempään kirjoitella, pikkulikka ihan kiukkuna kun jäi päikkärit kesken. Oli siskolla kaveri juoksemassa, pitivät vissiin liian kovaa meteliä kun heräs...
 
pottailusta: meillä on molempien poikien kans alotettu reilu 5-kuisena istuskelemaan potalla ja hyvin on tuottanu tulosta. Pojat on siis varmaan jotenki ehdollistunu siihen pottaan kun kyllä molemmilla nopsaan alkoi tuotoksia tulla. Käydään siis ruokailujen ja päikkäreiden jälkeen leevin kans istuskelemassa potalla ja melkein joka kerta jotain tulee. Kakat tulee kaikki pottaan. Eihän se nyt tietenkä oo mitään kuivaks oppimista, mutta tottuteluajatuksella lähettiin liikkeelle. Kaikki mitä pottaan tulee on tietysti sit vaipasta pois ja sitä kautta vähentää sit vaippajätettä. Nuutti oppi kuivaks reilu 1,5-vuotisena, jätettiin vaipat pois kun alkoivat olla pääasiassa kuivia. Katotaan miten leevin kans menee. Potalla leevi on tykänny istua hyvin, nyt tosin ei malttais millään. Jotain leluja on siinä tutkittavana ja välillä luetaan kirjaa. Muutama minuutti patistellaan istumaan ja jos ei sit oo mitään tullu niin sit otetaan pois. Leevillä ei mitään itkuja ja kiukkuja oo siinä potalla istumisessa, kiire vaan ois kova mennä eteenpäin. :) Nuutilla oli vauvana vastustelukausi potalla, pidettiin sillon pari kuukautta taukoa ja sit se alkoi sujua taas oikein hyvin. Eli väkisin ei istuteta! Mie oon aatellu tän asian niin että vauva kasvaa ihan pienestä pitäen siihen että potalla käydään, eli se potta ei sinänsä ois sit varsinaisessa kuivaks opettelussa mikään kynnyskysymys. Miehen sisko aloitti poikansa kanssa pottailun aktiivisesti vähän vajaa 1,5-vuotiaana ja nyt vajaa 2-veenä poika on päiväkuiva. Eli kyllä sitä kuivaks tosiaan oppii ilman sen suurempia reenailujakaan! Mutta meillä mennään näin! :)

päiväunet
: meilläki on vähentyny unet paljon. Aamulla leevi nukkuu torkut 20-40 minuuttia (lähinnä siks kun herää jo kuudelta) ja päiväunille käydään 12.30 ja 1,5-2 tuntia nukkuu. Illalla ottaa tissillä 5-10 minuutin tirsat seittemän maissa ja sit ysiltä yöunille. Nuutti siirtyi yksiin uniin + tissitorkkuihin reilu 10-kuisena.

Yöt on meilläki ollu leevillä nyt melko hankalia. Nukahtaa kyllä hyvin mutta useemman kerran yössä itkee ihan kunnolla. Väsyttää täällä kans kovasti! Hampaita on alas tulossa, luulen että se nyt vaivaa. Nenäki on vähän tukkoinen ollu. Ja sit kun pitää kääntyillä ja mönkiä jatkuvasti. Melkein ärsyttää välillä. Parina yönä annoin maitoaki. Jospa tää tästä kohta alkais rauhottumaan...

BB:tä mieki katon (ei oo tosin 24/7 tilattu), mutta koosteet menee digiboksille. Aattelin päikkäriaikaan sit kattoa aina edellisillan koosteen. Täydellisiä naisia katon kans. Ja sit näitä laatusarjoja: huippumalli, hell's kitchen, suurin pudottaja... :D Eipä kyllä kauheesti kerkee telkkaria vahtimaan!

tutti: meillä on tutti käytössä vaan nukkuessa eikä oo vielä aateltu vierottamista. Nuutin kohdalla muistaakseni tehtiin niin että vähän reilu vuoden iässä lopetin ensin imettämisen ja sit kohta tutin... en oo ihan satavarma kyllä...

maitotuotteista: ei olla vielä aloiteltu (leevi siis nyt 9,5kk). Aattelin vielä sen pari viikkoa odotella ja sit varmaan jogurtilla aloitellaan. Sit pikkuhiljaa ruuan seassa maitotuotteita (esim. mannapuuro puoliks maitoon keitettynä tms.) ja sit vasta vuoden iässä juomamaitoa pikkuhiljaa. Paitsi jos nyt rupee näyttämään siltä että imetys rupeis vähenemään merkittävästi niin sit varmaan rupeisin ärhäkämmin tottuttelemaan maitotuotteisiin että päästäs sit tavallista maitoa juomaan. Ei tarviis nannien kans läträtä. Meillä suositellaan ainaki rasvatonta maitoa ja sit kasviöljylisää ruokaan. Me ollaan kuitenki nuutille juotettu kevytmaitoa ihan alusta alkaen kun sitä maitoa meillä käytetään muutenki.

En ookka taas muutamaan päivään kirjotellu. On ollu kauheen raskaita päiviä. Leevi siis valvottaa öitä ja nuutti hilluu päikkäriajat. Nuutti on muutenki ollu taas ihan mahoton muutaman päivän. Tänään onneks on ollu parempi päivä ja nukkuuki tuolla nyt päikkäreitä ihan nätisti - kohta pitää tosin mennä herättelemään. Nuutti oli ma ja ti ekat kerrat päiväkerhossa ja se sujui oikein hyvin. Jännäsin ite sitä kovasti että miten suostuu jäämään, mutta kaverinsa kans sinne jäi itekseen heti ekana aamuna ja kovasti on tykänny!

Ihan on ollu outoa olla leevin kans sit aamupäivä kahestaan! Lähetään nuuttia viemään kerhoon 8.15 ja leevi käy siinä heti sit aamutorkuilleen. Nukkuu sen ajan kun vien nuutin ja sit oon käyny tunnin lenkin kävelemässä. Leevi nukkuu 40 minuuttia kaikkiaan siinä aamulla ja sit herää. Ollaan käyty kiikkumassa sit matkalla ja eilen rauhassa ruokakaupassa. Vielä on keretty sit kotonaki rauhassa leikkiä hetkinen ja laitella lautaset päiväruokaa varten valmiiks. Nuutin kerho loppuu klo 11. Eilen käytiin pyörällä nuutti hakemassa - viedään siis aina rattaiden kans että leevi saa nukkua. Ja hyvä kun nukkuuki niin jaksaa sit valvoa hyvin tuonne 12.30 saakka kun unille selvitään.

Mutta muuta uutta ei tänne. Hieman nuhaa pojilla, mutta ei ainaka vielä oo kuumetta ollu. Tänään mamma menee salille! :)

Ainiin! Painonpudotus on sujunu kivasti. Nyt on kaikki leevistä jääneet 8kg poissa! Vielä kun sais pari kiloa pudotettua niin ois tosi hyvä, mutta oon jo tähän tilanteeseen oikein tyytyväinen!! :)
 
anzkuli, onnea hienosta painonpudotuksesta!!! :flower:

tavallista maitoo oon laitellut n.viikon verran jo nannin sekaan. Nyt menee jo ½ ja ½, eikä mitään erityistä ole tullut. Ja luonnonjugurttia menee pientä määrää välipalalla marjojen kanssa. Tykkää! Me kun käydään lidlissä niin oon antanut sitä maitoo mikä säilyy lämpimässäkin, jotenkin aattelisin että se ois ulkolaista, ja täten vatsaystävällisempää? Kun itelle se on ainakin yllättäen sopinut pienissä määrin. Luomumaitoa haluaisin alkaa käyttään kokonaan, koko perheellä. Pitäisi sopia niillekin kelle on todettu laktoosiongelma. Jotenkin en usko että omat laktoosivaivani johtuvat edes laktoosista, vaan siitä mitä? ravintoa lehmille syötetään, siitä että maito käsitellään piloille. Siitä että se maito mitä kaupoissa myydään on maidon irvikuva, verrattuna maitoon tilalta saatuna.
Että tämmöistä tilitystä. =)
Niin ja mun mielestä ennemmin kevyt kuin rasvaton, suosisin lapsille vaikkapa ihan sitä punaistakin. Eipä ole kaikkia rasvoja tarpeen nyhtää pois.
 
Maidosta ollut puhetta;
meillä tavallinen maito tuttelin seassa aiheutti tosi levottomia öitä. Ja levottomuus loppui heti kun palasin takaisin pelkkään tutteliin. Ja se tuttu lastenlääkäri sanoi, että sellaista aiheutaa juuri tuollaista, jos suolisto ei vielä ole valmis laktoosin pilkkomiseen.
Meillä menee kyllä puurossa ja muussa ruoassa tavan maito, mutta siinä maito kuumenee, joten laktoosi pilkkoutuu. Ja se sopii taas paremmin.

Joten totuttelu alkaa meillä kanssa vasta jokusen viikon / kuukauden päästä.

No niin, minä lähden taas tuon räkänokan seuraan. Se kun kaipailee aina ihmistä lähelleen, että osaa leikkiä :LOL:
 
Heippa, kiitti maitovastauksista jo tähän mennessä! Taisin antaa heti toisena päivänä liian reippaalla kädellä viiliä (varmaan puoli purkkia...), kun poika siitä niin tykkäsi. Ekana päivänä annoin siis vain teelusikallisen. Näköjään muut on alottaneet paljon rauhallisemmin ja otan teistä jatkossa esimerkkiä.

Luomumaidossa kannattaa huomata, että siihen ei ole lisätty D-vitamiinia.

Itse annan mieluummin rasvatonta maitoa ja lisärasvana pehmeitä kasvirasvoja, kun ovat maitorasvoja terveellisempiä. Meillä mies juo rasvatonta maitoa (minä en juo maitoa), niin se on siinäkin mielessä luonteva valinta.
 
maidosta: meillä on nyt muutaman viikon Leevi sitä juonut ihan siltään ja nannniakaan ei oo annettu, alussa kakat oli pari pv löysempiä ja pahan hajuisia mutta sit tasottui ja nyt ei enää oo mitään oireita. Alussa ei tykänny yhtään jääkappi kylmänä juoda mut kun en muuta antanu niin rupes kelpaamaan =)
 
sateinen huomen täältä!!
pyykinpesua ja suunnittelen millaisella ilmoituksella sitä alkais hakeen hoitolapsosia. =) tänään pikkuisen 10kk neuvola, ja pneumokokkirokotetutkimuksen eka osa olis ollut tarkoitus antaa. Mutta jätetäänkin osallistumasta tutkimukseen, pitkän keskustelun jälkeen. Mies on vastaan kaikkea rokottamista, häntä ei ole rokotettu kuin armeijassa. Ei siis ole saanut mitään lapsuudenaikaisia rokotteita! :eek: Olin aika äimänkäkenä, on kai joskus puhuttukin asiasta, mutta oon aina sujuvasti ohittanut aiheen. Kuitenkin poikamme siis saavat kaikki rokotusohjelmaan kuuluvat rokotteet, koska minä haluan. Mutta kai nyt sitten tämä tutkimukseen osallistuminen jätetään väliin...
Musta nää on hirveen monimutkaisia ja vaikeita valintoja, jos alkaa oikeen pohtiin. :/ Tai teenkö itse asioista liian vaikeita?

Tuleeko muilla koskaan eteen (tai kai joskus) tilanteita että olette miehenne kanssa erimieltä jostain asiasta? Kasvatus, ravitsemus, lääkejutut/rokotukset, hoitoonmeno, työ...tms? Kyllä me ollaan monessa asiassa samoilla linjoilla, mutta sitten joskun tulee jotain ihan yllättäviä asioista joista ajatellaankin erilailla. Musta on kyllä kiinnostavaa koittaa ymmärtää toisen näkökantaa ja olen sitten kuitenkin se joustavampi. Siis koitan nähdä hyvää toisenkin mielipiteessä. Mutta sitten kuitenkin näen että meidän perheessä minulla olisi painavempi sana esim. poikien terveydehuoltoon, kasvatukseen liittyvissä asioissa. Koska olen se joka käyn heidän kanssa neuvolat, lääkärit, päiväkodin vasukeskustelut ym. Ja toisaalta mies tyytyy tähän. :D

Olipa sepustus, mutta tämmösiä mää täällä mietiskelen.. :LOL:
 
Töissä näköjään taas tosi kiireistä, kun ehdin täällä roikkua... Kuulin eilen, että mulla on vuodenvaihteessa rahoitus katkolla, saa nähdä nyt mitä tulevaisuus tuo tullessaan :| Omaa apurahaa on kesään saakka, mutta vuodenvaihteen jälkeen voin tehdä vain kirjallisia töitä, ellei lisärahoitusta tule. Ihanaa tämä akateemisen pätkätyöläisen elämä.

Olisko helmi sulla malliksi jonkun toisen pph:n ilmoitusta, josta voisit katsoa vinkkiä omaan ilmoitukseen?

Juuri keskustelin rokotuksista korvalääkärin kanssa. Meillä siis kun oli korvakontrolli edellisviikolla, niin 3 minuuttia katsottiin korvia ja 17 minuuttia keskusteltiin Suomen lasten korva-antibiooteista ja rokotuspolitiikasta. Korvalääkäri sanoi, että Suomessa on tietty määrä "vapaamatkustajapaikkoja" niille jotka eivät ota rokotuksia, koska kun kaikki muut ympärillä on rokotettu, niin rokottamattomat eivät saa tartuntaa mistään. Mutta nämä "paikat" tulisi jättää niille, jotka eivät jostain syystä pysty ottamaan rokotteita (immuunipuutos, yliherkkyys rokoteaineelle tms.). Ja tietenkin rokottamattomat ovat sitten koko ikänsä vaarassa, jos ovat tekemisissä ihmisten kanssa, joilla tauti on. Lääkäri sanoi, että tämä on hyvinvointiyhteiskunnan luksusta (että joku voi olla ottamatta rokotetta), joka on hyvin helposti horjutettavissa. Ja ne taudit, joita vastaan rokotetaan, on tosi vakavia.

Pneumokokkirokotteesta lääkäri sanoi, että se estää tutkimuksen mukaan 9 % korvatulehduksista. Toisin sanoen 91 % tulehduksista tulee rokotteesta huolimatta, jos on tullakseen.

Lapsen (ja omankin) terveydenhoidon kanssa on kyllä paljon mietittäviä asioita, kun koko ajan tulee uutta tutkimustietoa ja tuntuu että trenditkin paljon vaikuttavat kunkin aikakauden tyyleihin hoitaa terveyttä. Selkeää oikeaa ja väärää ei välttämättä ole. Esim. korvalääkäri sanoi, että kun me oltiin pieniä (80-luvulla), niin Suomessa oli joku korvalääkäriproffa, joka oli antanut suosituksen että korvat pitää aina puhkaista kun ne on tulehtuneet. Ja nykyään taas korvia ei kovin herkästi puhkaista.

Helmi, tottakai tulee tilanteita, joissa on miehen kanssa eri mieltä aika perinpohjaisistakin asioista. Usein nää johtuu erilaisista taustoista. Meillä konflikteja aiheuttaa erityisesti raha-asiat (minä olen rahan käyttämisen, mieheni rahan säästämisen kannalla). Lapsenkasvatusristiriidat varmaan tulee yhä ajankohtaisemmiksi kun lapsi tuosta kasvaa.
 
kyllä meillä on myös eriasteisia konflikteja ja keskusteluja eriävistä mielipiteistä. tosin lastenhoidolliset ja -kasvatukselliset jutut menee aika yksiin. nyt kun sais vielä miehen uskomaan kestovaippojen yökäyttöön...
kovimmat yhteenotot tulee omasta ajasta, ja työn- ja lastenhoidon aiheuttaman väsymyksen seurauksena. yritän pitää yllä mahdollisimman tasapuolista ja -arvoista hoitorutiinia meillä ja välillä mies ei tunnu jaksavan samaan tahtiin.
ja sit raha-asioista tulee välillä kinaa. niinkuin maikki hienosti ilmaisi: minä olen rahan käyttämisen, mieheni rahan säästämisen kannalla! :kieh:
 
Meillä on miehen kans kasvatukselliset näkemykset melko samoilla linjoilla. Tai oikeestaan on menny niin että miehellä ei oo niinkään ollu mitään vahvoja käsityksiä/periaatteita ja miulla taas on (ehkä vähän liikaaki...), ollaan sit niitten pohjalta keskusteltu ja muodostettu yhteinen linja pikkuhiljaa. Toki tilannetta päivitellään jatkuvasti nyt tuon uhmiksen tempoilujen kautta. Mutta keskustellaan paljon ja yhtä linjaa sit pidetään. Meillä erimielisyyttä aiheuttaa eniten just tuo että mie haluisin että lastenhoito ja kotihommat menis reilusti tasan. Mies käy toki töissä ja mie sit koitan päivän aikana tehä kaikki maholliset kotihommat että ei niitä illaks enää jäis. Mutta väkisinki jotain hommia aina on. Noista jutuista sit aina väännetään... Mie haluun suunnitella ja organisoida arkea kun taas mies haluis tehä kaikki jutut spontaanisti (joka ei miun mielestä lapsiperheessä ihan aina onnistu...). Mutta ei siitä sen enempää!

Täällä on sateinen päivä. Käytiin pikaisesti ulkona ja sit rupeski tulee vettä ihan kunnolla. Tultiin kotiin ja paistettiin minitaikina vaniljasilmäpullia (NAM). Yhen pienen vaan söin, eli kiltisti olin. Miehen sisko tulee vissiin illalla piipahtamaan, syötän sille ne pullat sit! :D Mie tykkäisin leipoo kaikkee ihanaa, mutta meillä ei niitä oikein tuu sit syötyä. (Tai siis kyllähän mie söisin mielelläni... ;) ) Nuuttiki söis herkkuja mielellään enemmänki kuin mitä annetaan. Mies ei syö meillä tuota makeeta puolta kuin ihan silloin tällöin vaan.

Eilen kävin salilla, ei ollu intoa eikä kivaa. Pitää koittaa tuota toista lähisalia kunhan kerkeen. Siitä salista ainaki ennen tykkäsin. Jumppasin sit kotona ja nyt on lihakset mukavan kipeet. Vaa'allaki hyppäsin aamulla. Puol kiloa oli taas lähteny. Eli nyt sit vauvakilojen jälkeen koitan pudottaa vielä pari-kolme entistä kiloa pois. Hyvin etenee! :)
 
Ja meillä menee nuo raha-asiat just toisinpäin: mie säästäisin ja mies käyttäis. Siks meillä onki sit omat ja yhteiset rahat erikseen. Että mie saan maksettua meidän laskut ja säästettyä sen verran mitä yhessä on sovittu ja mies saa sit humputella omat elämisestä ylijäävät rahansa ihan miten lystää.
 
Onnin on syöny viiliä ja maitopohjasii ruokii, mut maitoo nanin seas ku oon antanu ni ylös tulee aika nopsaa, joten en ole sitä antanu nyt.

Kova yritys kävellä, metrin verran pääsee jo =) Soitin tänää lekurille aikaa ku onnilla ollu flunssa 2kk jo kohta, paksuu keltasta räkää. Ei voi olla normaalia. Sain vasta ens to:lle ajan
 
Noonie, meillä myös mies vastustaa kestovaippojen yökäyttöä. Hänellä on kyllä ihan pointtinsa, tähän mennessä kokemukset ovat olleet että joko pissa tulee läpi tai poika hikoilee vaippapaketissa ihan kauttaaltaan. Mulla olis vaikka mitä ihania villapöksyjä, joita tuolla kestovaippafoorumeilla väitetään hengittäviksi, mutta meillä aina poika herää niiden kanssa tukka märkänä hiestä.
 
neuvolassa (10kk) tänään siis oltu, ja kävimme pitkähkön rokotekeskustelun ja kertoi lähes samoin sanoin kuin maikki noista rokotuksien hyvistä puolista!!! Me nyt sitten vielä pohdimme tutkimukseen mukaan lähtöä. Mä taidan passittaan miehen 1vee neuvolaan, voivat sitten turista näkökantojaan! :D

Mulla tulee usein tunne että oon paasannut täällä tai kirjoitan jotenkin kiivaaseen sävyyn. Anteeksi siitä jos muillekin välittynyt se tunne. =) Usein vain kun kirjoittaa aiheesta josta tulee juttua ja PALJON niin siitä tulee melkoista paatosta. :whistle: (siis mulla)

Painoa oli tullut vain 500g 2kuukaudessa, mutta hyvillä käyrillä mennään, poika siis tasannut aikalailla pituus-painosuhdettaan: 77cm ja 10,6kg

Tehtiin äsken vielä tunnin lenkki vaunuilla ja poikkesin kirpparilla, löysin esikoiselle siistit nokian kumpparit 1e, eccon coret 2e ja merrelin lenkkarit 3e!!! ja itelle vähän wanhaa arabiaa.. :p
Sitten testattiin pikkuiselle ekan kerran kenkiä. Jopa nousi niillä seisomaan!!

nyt iltatoimille, morjens!
 
Pöh pöh helmi, ei oo ainakaan tänne tullu mitään sellaista kuvaa, että paasaisit kiivaaseen sävyyn! Kaikkihan tänne käy purkautumassa ja se on just hienoa :) Jatketaan samaan tahtiin!

Lumilla kiukkuaamu ja annoinkin jo supon, kun todennäköisesti hammaskipua. Hieman kuumaltakin tuntui Lumin pää, en mittaillu kuumetta, mut ehkä sillä vähän lämpöä oli. No nyt on tirsoilla.

Esikoinen lähtee tänään ekaa kertaa yksin bussilla Helsinkiin isälleen. Hiukan jänskättää, mut eiköhän se hyvin mene kun istuu aloillaan Kamppiin asti. Hän jo isona tyttönä totesi: "kyllä mä sen kampin tiedän, oon käyny siel monta kertaa isin kans" :)

Joo meillä myös edelleen ne yöt ihan pyllyllään. Täytyy alkaa "unikoulu" uudelleen tässä jossain vaiheessa. Harmittaa kun on jo toiselle jonkinmoinen unikoulu pidetty ja huudatettu mut nyt pitää sit taas alkaa uudelleen.

Lumi on alkanu puree ihan hirveesti mua. Nännejä purasee ja sit ihan muutenkin purasee yhtäkkiä käteen tai jalkaan. Ja se sattuu! Muistan kyl esikoisen tehneen samaa. Kai se tuosta kohta loppuu kun ei enää hampaat vaivaa.
 
Ihana rauha, oon yksin kotona hereillä, kun mies lähti viikoksi reissuun.

Tänään oli kauhea ilta, poika alkoi seitsemän aikaan olla tuskaisen oloinen. Annoin puuroa kun luulin olevan nälkäinen, mutta itku vain yltyi pöydässä ja sitten mentiin sängylle rauhoittelemaan, niin homma oli suorastaan jo hysteeristä. Vaikutti siltä, että vatsaan koski ja arvasin heti syyksi päivällisessä olleet herneet...

Poika itki puoli tuntia ihan suoraa huutoa. Sitten alkoi hokea "mammammmam". Ei ole aikaisemmin sanonut tavuja kunnolla. Annoin maitoa ja siitähän ilme kikastui :heart: Sitten jätin sänkyyn itksekseen nukahtamaan (vähän "unikoulua") ja nukahti itsekseen ilman tuttia. Ehkä kolmas kerta historiassa! Oli tosin riuhtonut ennen nukahtamistaan pinnasängyn reunan yli tyynyn ja kaksi pehmolelua, ja nukkui pää jalkopäässä :LOL: Kyllä sieltä oven takaa vähän ähellystä kuuluikin ennen nukatamista. Voiskohan tässä samalla tehdä tutista vieroituksen, kun kerran noin hyvin nukahti?

Kun poika oli nukahtanut, repäisin ja menin yksin saunaan (meillä saunavuoro taloyhtiön saunassa). Otin itkuhälyttimen mukaan, mutta siitä olikin patterit loppu. Saunoin siis täysin omassa rauhassa autuaan tietämättömänä, jos poika olis yläkerrassa itkenyt. Mutta kun tulin takaisin, tasainen tuhina kuului pinniksestä :saint:

Tänään torilla törmäsin naiseen, jonka kanssa oltiin sairaalassa synnytyksen jälkeen samassa huoneessa. Hänen tyttönsä jo käveli. Hän muisteli, että "teidän poika taisi olla se, jolla oli valtavan kova ääni" |O Sama jätkä! :heart: :LOL:

Helmi, tämä on juuri oikea foorumi avautua erilaisista asioista, jatkakaamme kukin tätä linjaa :wave:
 
Voi että mulla raivostuttaa!!!! Sen kerran kun muka saat aikaiseksi kirjoittaa pitkät pätkät niin eikö muka kone mee jumiin ja kaikki teksti taivaan tuuliin!!! Sit vielä pikku-ukko samaan aikaa itkemään sängyssään kesken yöunien jota ei IKINÄ normaalisti tee:kieh:

Kohta alkaa BB ja sitten mulla ei todellakaan oo aikaa kirjoittaa, oon meinaan aika koukussa siihen :ashamed: Tän vuotinen meno on tosin aiheuttanut heti alusta lähtien niin hirveen määrän myötähäpeää etten tiedä miten kestän kauden loppuun sitä katsella :eek:
Isäntäkin ilmoitti, ettei sitä katsele, vetäytyy varastoon askartelemaan ja saan kuulemma yksin katsoa... Ja kuulemma tiedossa selibaattia taas kolmeksi kuukaudeksi kun eukko ihan koukussa ja sen jälkeen ei enää mitenkään jaksa vaan nukahtaa samantien... :D

No mutta pitemmittä puheitta, nyt nolostelemaan toisten puolesta :wave:
 
anzkuli, meidän Vilho kans puree kaikkee! välillä on ihan hirveet hampaanjäljet meillä sormissa, kädessä, poskessa, jalassa, varpaassa.... sit suuttuu tietty kun kieltää puremasta. se on näköjään nyt just se hauskin juttu kun osaa purra... :whistle:
tosin se hyvä puoli on että pystyn syöttään luumun ja kurkun paloja ihan noin vaan ilman soseuttamista, ja herneitäkin mussutti etuhampaillaan meneen tänään.

mä alan oleen jo voiton puolella (toivottavasti) flunssassa mut pojalla meni viime yö tosi tukkoisesti ja nyt on sit taas viimeisenä kolmena yönä syönyt puol 5-5 aikoihin maitoa. monta viikkoo oltiin jo menty ilman näitä varhaisaamun syöttöjä.. no, pistän nuhan ja mummolan piikkiin... (ollaan siis vieläkin täällä... )

nyt Vilho alkaa osoittamaan merkkejä ilmeisesti tukea vasten kävelystä, vähän on hakusessa jalkojen ja käsien yhteistyö vielä kun irrottaa vaan reippaasti kädet tuelta ja lähtee kääntymään sinne minne haluaa mennä... :/ siinä saa olla sit jatkuvasti koppaamassa kiinni poikaa. ilmeisesti näytönhalu on nyt niin kova kun serkkupoika näyttää mallia. :heart:

ja nyt nukkuun.toivottavasti sweeney todd ei tuu verisine partaveitsineen mun uniin (katottiin se vihdoinkin tänään)
 
maikki, jospa tosta saisit tutin vierotettua, yritä vaan! Jaksuja viikkoon ilman miestä, mulla tekis kyl tiukkaa.

hansu hei vaan bb-fanitoveri :) :heart: Itteäni ärsyttää lähinnä se Tuija joka niin avoimesti siellä höpöttää alapään juttujaan! :whistle:
 

Yhteistyössä