11/08 masunkasvattajien murut *elokuussa*

ehtoota vielä =) (ei musta niinvaan eroon päästä..)

alettiin kattoon miehen kanssa elokuvaa nimeltä papillon, jos kukaan tietää....ihan hyvä onkin mutta pirun pitkä ja alkoi niin väsyttään että pakko näpytellä välillä...hyvää leffaseuraa minäkin!! :LOL:

ei meillä pottaan oo tullut kuin kerran pisu, ja olen laiska sen suhteen. Myönnetään. Tänään poika oli varmaan ½tuntia tai tunnin housut vaan jalassa ja monta kertaa koitn potalle, ei vaan lirahtanut. Ei tosin tullut housuunkaan. Ei se siinä potalla pysy kuin hetken esim. hammasharjaa järsien tai jotain muuta nakertaen.

ei ole meitin treffit vielä olleet, ja jännityksellä nyt ootellaan että pysytäänkö terveinä molempien perheissä. Kyllä me sitten kerrotaan teille kuinka meni. Eiks niin luminka?? =)

Ja maotaon neidistä kanssa kasvanut jo varsinainen kaunotar, todella suloinen tyttö! :heart:
 
Yötyöstä terveisiä:) Toinen yö nyt menossa äippäloman jälkeen. Pari näitä oon aikonu tehdä viikossa ja sitten kokoukset+työnohjaus päiväsaikaan silloin tällöin. Tuntuu ainakin nyt hyvältä ratkaisulta.

Pottailusta: meillä ei mitään vaikeuksia potalla istumisessa! Joka tuoan jälkeen ja aamulla herättyään+illalla nukkumaan mennessä siinä istuskelee, lähes joka kerta tulee pissa ja kakoista yli puoletkin sattuu pottaan. Oon sitä mieltä että tietää miksi siinä istutaan kun yleensä tekee ne tarpeensa siihen heti kun potalle istuu. Eikä siinä ole tarvittu mitään viihdykkeitä. Ojentaa käsiä "kun on valmis":)

Ihan neiti näpsä todellakin maotaolla!

Vauvat ei tosiaan oo enää kauan vauvoja:( Toisaalta ihana nähdä kun kasvaa ja oppivat uutta, mut tulee ikävä vauvoja....
 
Heippa kaikki!

Miehen lomat on ny lomailtu, joten minäkin ehdin enemmän täällä netissä hengaamaan. Tai no Lumin kanssa ei paljon nettailla kun se on koko ajan seisomassa jossain ja saa varoa ettei lennä päällensä.

Jostain syystä mulla ei nyt näkynyt ollenkaan toi maotaon kuva :( Ennen kyllä kaikki kuvat näkynyt.

Lumi nukkuu jo toisia aamupäiväuniaan...ekat kesti vaan vartin tosin. Mut nyt oli tarkotus syömään alkaa ennen unia, mut hän simahtikin ennen :/ Yöt menee nykyään huonosti. Harmittaa niin ku olin jo saanut opetettua siihen, et yöllä nukutaan eikä syödä, mut nyt ollaan taas lähtöpisteessä. Kolmen aikaan yöllä herää huutamaan eikä rauhotu enää ollenkaan ellen ota viereen tissille. Nousee vaan koko ajan seisomaan sängyssään ja huutaa. Tietty nyt on toi seisominen niin hieno uus juttu et vaikuttaa uniinkin.

Toinen ylähammas myös tekee tuloaan ja varmaan kiukuttaa. Tää aamupäivä ainakin on ollu niin pyllystä, kun Lumi on suorastaan rääkynyt koko aamun. Ikävä miehen lomaa jo heti :(

Meillä pottailu sujuu hyvin. Yleensä vaipan vaihdon yhteydessä ensin potalle ja sit peppupesulle. Jos ei Lumia huvita, hän nousee heti pois eikä kannata yrittääkään mut usein hän sit istuu hetken siinä ja pissaa ja kakkaakin. On ollut tapana et aamuisin Lumi kakkaa pottaan, istuu siinä oikein pidemmän aikaa kun ite teen samalla omia aamutoimiani siinä.

Onkos täällä muita Big Brotheria odottelevia? Mä oon aika kauhee bb-hullu...24/7 tilattuna ja huomenna jännään sitten kun ne menee sinne taloon illalla :) Todennäköisesti taas petyn asukkaisiin ja koko kauteen mut on sitä hauska etukäteen odotella :D
 
Heh, mua ei saa BB:tä kattomaan vaikka maksettas :D En oo koskaan ymmärtänyt mitä siinä niin hyvää on. Mut Täydellisiä Naisia odotan, ois vielä viikko odoteltavana!!!

Joo, eiköhän me kerrota sit miten meni lauantaipäivä-ilta ja -yö ;)

Mullakaan ei Maotaon kuva näy...

Mä luin tänään tippa linssissä synntyskertomusta :snotty: Miten voikaan olla ikävä sellaista rääkkiä!? Vielä elää pieni toivon kipinä jos joskus vielä yksi vauva meidän taloon tulisi.
Kohta sitä täytyy alkaa suunnittelemaan 1v
. synttärikakkua. Ei mitään ideaa vielä.. hmm... Jotain ihanaa tyttömäistä, hempeetä, söpöä :heart:

Nyt pitää lopettaa, esikoinen hullun kiukkuna koko aamun ollut! Hermot menee itelläkin jo tuohon jatkuvaan kiukutteluun... Isänsä herätti huudollaan...
 
Voi että, mä en näköjään ole vielä ollenkaan valmis olemaan töissä... Selailen vain töissäkin kaikenlaisia kestovaippasivustoja ja illat puuhastelen vauvavalokuvien parissa :ashamed: Keskittyminen nolla ja kauhea ikävä kotiin :( Vaikka kyllä se on mukavaakin olla aikuisessa seurassa ja tehdä jotain näennäisesti tuottavaa (sikäli mikäli tämä tutkimustyö nyt mitään tuottaa...)

Dara, teillä on mallikelpoista pottailua! :flower: Tuohon tähdätään!

Oon ommellut muutamia sivunepillisiä taskuvaippoja, mutta vielä ei ole päästy testailemaan käytössä, kun se urosneppien tappi puuttui neppipihdeistä (tulee kuulemma parin viikon päästä Kiinasta, kun koko erä oli ollut viallinen). Olis hyvä, jos nuo sivunepilliset pystyis pukemaan housuvaipan tapaan, saa nyt nähdä kunhan valmistuvat. Aiemmin on ollut vain tarrallisia vaippoja.

Meillä on alettu vihdoin viimein sanoa tavuja. "Väy väy" ja "Vav vav" kuuluu vähän väliä. Välillä kuiskailee itsekseen P- ja K-kirjaimia =)

Mun lempparisarjat on Näkijä, Greyn Anatomia, House ja sitten kaikki tuo "todistettavasti-elossa-syyllinen-numerot-Miami-rikostutkijat" (kuten mieheni kutsuu yhteisnimellä FBI-sarjoja). Lisäksi katson satunnaisesti Frasieria. BB:tä en voi sietää (mutta Dara, voin ymmärtää että siihen jää koukkuun!), eikä Täydelliset Naisetkaan oo ensimmäisen tuotantokauden jälkeen kolahtanut.
 
minäpä alan kanssa seuraan BB:tä!!! :wave: ei juuri parempaa "aivot-narikkaan-hömppää" vois teevee tarjota! :D Viimevuonna oli 24/7, ja oli sitä mukava seurata kun oli määrätty lepoon, tänä vuonna en (ehkä) sitä otakaan...tai katotaan nyt miten koukkuun jään.
muuten telkusta en kato mitään ihmeempiä sarjoja, mies kattoo paljon ajankohtaisohjelmia joten niitä sitten kanssa tulee katottua. Niin ja sitten realityhömppää. House on myös kyllä hyvä! Yleisesti tölsystä tulee aika piiiiiiip ohjelmia, älyttömän huonoa on elokuvatarjonta, aina samoja uuuusintojenUUSINTOJA.

jEP, mutta nyt päästän miehen koneelle ja meen siistiin keittiön.
 
Moikka!

Luulen et kuva ei näy, koska koko aijaa.com on jotenki pimeenä... vai voiskos olla. Mä en ainakaan saanu sitä auki. DAAAM. Laittaisin johonki muualle kuvan, mut Picasan kuvat esim. ei näy tässä myöskään. vinkkejä?

Jepjep. Mites päiväkotilaiset teillä hoidettiin/hoidetaan lapsen totutus päiväkotiin Suomessa? Täällä varataan. 4-6 vko aikaa, pitkältä tuntuu, mutta kai se on ihan hyvä juttu.

Kiitos viellä pottailuvastauksista! Luulen, et se on siitä oivaltamisesta kiinni. Tänään sain tyttöä istutettua minuutin potalla. Kai se sitten tajuu kun ekan kerran jotain saa aikaan, että mikä on homman nimi. Ja täällä päiväkodissa anyway pitävät vaippoja liki kolmevuotiaaks, joten vaikeeta voi olla opettaa kuivaks sitä ennen.

Mitäs täällä muuten tänään, oltiin lähipuistossa 2x ja osteltiin kaapelia. :wave:
 
Maotao: Soitin juuri eilen päiväkotiin ja sanoivat, että viimeistään paria viikkoa aiemmin tulee tieto mihin päiväkotiin mennään. Vain kaksi viikkoa! Yrittävät saada kyllä jo järkättyä syyskuun alussa sen tiedon (kun lokakuun alusta alkaa hoito), mutta kuulemma paljon on vahvistamattomia paikkoja ja odottavat vanhempien vastauksia ennenkuin pakka selviää. Kaikissa lähialueen perhepäivähoitoryhmissä on jo yksi pieni lapsi, eli niihin ei Otso mahdu :( Mies on anonut osa-aikaista töistä myös lokakuulle, joten voi sitten olla alussa Otson kanssa päivähoitoon totuttelemassa, eikä tule niin pitkiä hoitopäiviäkään.

Maotao ja Helmi ainakin päivittelivät, että alkaa olla vauvavaihe ohi. Ihan samaa oon miettinyt, kun poika on suurimman osan ajasta pystyasennossa ja niin kovasti touhuaa ja kommunikoi.

Eilen siivosin vaippahyllyä ja mietin mitä tekisin S-kokoisille kestovaipoille, kun tuli silloin ostettua jotain mitä-sattuu-surkeita huuto.netistä. Totesin pieniä flanellivaippoja näpeltäessä, että ihan tässä jo vauvakuumetta pukkaa :heart:

Työkaveri kyseli liikeneekö meiltä turvakaukalo lainaan ja aloin heti laskea, kuinka pitkään heillä tarvetta olisi... Päädyin pitämään kaukalon, kun Otso siihen vielä jotenkuten mahtuu. Jos tarvitsee syksyn mittaan ottaa esim. junamatkalle mukaan. Vaikka kyllä poika hupaisalta näyttää siinä kaukalossa, jalat roikkuu vaikka miten paljon ulkopuolella!

Korvalääkärissä kun oltiin viime viikolla, niin lääkäri tuijotti pitkään meitä sisään tullessa. Katsoi tietokoneen ruutua ja Otsoa vuorotellen ja lopulta kysyi, että onko tuo lapsi varmasti 10 kk?! :LOL: Iso poika on :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja maikki79:
Korvalääkärissä kun oltiin viime viikolla, niin lääkäri tuijotti pitkään meitä sisään tullessa. Katsoi tietokoneen ruutua ja Otsoa vuorotellen ja lopulta kysyi, että onko tuo lapsi varmasti 10 kk?! :LOL: Iso poika on :heart:
Hehe, naurut sain. Mut Lumi näemmä heräs sit just...jatketaan!
 
Helou ja väsynyt päivää!
Piti tänne tulla valittamaan, kun täällä valituksilla on tehoa :LOL:
Siis yleensä asiat kotona helpottavat kun täällä valittaa.

Meidän poju on nukkunut äärettömän huonoja öitä pari, meillä molemmat vanhemmat väsyjä. En tiedä tuleeko lisää hampaita, tuon jätkän suuhunhan ei kajota niin vaan. Vai liekö osuuttaa viime viikon Ruotsin ristelyllä, kun siellä yöt meni miten meni ja annoin yöllä pullosta maitoa. Ollaan siis oltu ilman yömaitoa kuukauden verran.
No joka tapauksessa viime yönäkin heräili 1-1,5 tunnin välein. Ja kolmesta neljään valvottiin, vähän väliä itkettiin, mutta minä kävin vain pari kertaa peittelemässä kaverin takaisin petiin. Sehän on aina istumassa tai pystyssä sängyssään :whistle:

Päivähoidosta kyseltiin, meillä otetaan viikon tutustuminen pph:n luokse. Tosin ollaan oltu siellä jo kerran yhdessä ja eilen tätsy kävi meidän luona visiitillä. Ensi viikko siis mennään rytmillä ma-ti ollaan noin 8.30-11.30 "yksin", ke 8.30-14, to ja pe sitten yritetään jo koko päivät. Yritetään viedä poika vasta 8.30 aikaan (mies vie) ja minä pyrin pääsemään 15.30 mennessä hakemaan normisti.
Saa nähdä miten sitä jaksaa töissä, kun pitäisi lähteä aamusta 6.30 töihin ja jos nää yöt jatkuvat tällaisina... Huoh!

Aurinkoista päivää teille, minä kellistän itseni hetkeksi petiin, jos tuo ukkeli vielä hetken jaksaisi päikkäreitä jatkaa...
 
Eilen luin Hesarin Elämä ja terveys -osiosta jutun: "Lapsi valvottaa, vanhemmat sekoavat - Yö toisensa jälkeen huutava lapsi voi väsyttää vanhemmat lähes hulluuden partaalle"

Jutussa oli mm. unikoulusta, vaikkei siinä nyt mitään maailmaa mullistavaa uutta ollutkaan. Mutta juttu koski 6 kk- 3 v lapsia ja kolahti ainakin minuun. Jos joku haluaa kopion jutusta, voin laittaa YV:nä (juttu näkyy netissä vain maksullisessa digilehdessä). Tuli mieleen tuosta Sarpan viestistä, mutta ei ollut mitenkään tarkoitettu henkilökohtaiseksi :hug:
 
moro!!!
meillä ulkoiltu piiiiitkän lenkin ja leikkipuistoilun merkeissä, tulipas taas "täydellinen-äiti"fiilis! :D niin nyt voikin sitten ruoan ´päälle netteillä, sillä välin kun esikoinen kattoo autot-elokuvaa ja pienempi...touhuilee omiaan.
Mä kyllä eilen illalla taas päätin että vähenee koneen käyttö, niin että aamusta jos kävis ja sitten illalla kun pojat nukkuu. Kattoo nyt kuin käy!

Pitäs alkaa väsään chiliconcarnea, johon oikeen reippaalla kädellä v.sipulia ja chiliä...jos pysyttäis terveinä! =)

sarpalle toivotaan PIKAISTA parannusta rikkonaisiin öihin! Meillä viime yö oli kanssa levoton, aamuyöllä 4---> ei tuntunut uni juurikaan maistuvan. Ja äiti kun olis ollut niin kovin uninen.
 
Moi!
Ollin neuvola kuulumiset:
Paino:8730g
Pituus: 74.3cm
Pipo: 47
Hyvin kehittynyt vilkas ja utelias poju meillä =)
Olen tänään käyny vaunulenkillä, kaupassa, tehny mustikkasoppaa, leiponu ja pessy pyykkiä, omasta mielestä olen ollut tehokas, nimittäin aina en jaksa olla näin ahkera :D
Mulla suuret päätökset edessä ja huomenna selviää jatkanko enää entisessä työpaikassa vai sanonko itseni irti, on niin monimutkainen tämä minun tilanne.Jäisin siis työttömäksi ja saisin vähän paremmin rahaa kuin kodinhoidontuella. Ensin tietty tulee 3kk karenssi jos ite sanoutuu irti :/ Onneksi kodinhoidontukea voi saada yhtäaikaa, vaikka olen karenssilla.No asia selviää sit huomenna, nyt menen jatkamaan pullan paistoa :wave:
 
Maikki, luin eilen saman jutun. Ja samaa yöllä ajattelin. Mutta meillä on ollut jo monia hyviä öitä, eli tämä on jotakin väliaikaista, oletan.
Ja unikoulutin minä poikaa yöllä, kun en maitoa antanut, vaikka siihen se olisi silloin kolmen aikaan nukahtanut.
Tuttihan se alkuyöstä oli kateissa, oli kamalan levoton uni. Seuraavaksi vierotetaan tutista, mutta nyt ensin tulee hoitoon lähtö. Siinä onkin pojalle paljon muutosta taas, joten ei kerralla montaa muutosta.
 
Heips pitkästä aikaa! :wave: Lueskellut juttujanne oon lähes päivittäin mut ite oon ollu tosi laiska kirjottelemaan ja toisaalta tuntuu, ettei enää silleen aikakaan riitä..

Palailtiin vloppuna reissusta ja reilut 3 viikkoahan siellä vierähti. Tosi nopeesti meni aika ja ihan kivasti, mut kyllä oli ihana palata kotiin!!! :D Meillä oli hirveet lastit vadelmia, mustikoita ja mustaherukoita, joita keräilin anoppilassa sekä mutsin luona. Arkkupakkanen tuli ihan piripintaan. Nyt ei auta kuin alkaa tyhjentämään pikkuhiljaa pakkasta; marjoja puuroon yms. Kohta kun kypsyy omenakin anoppilassa, niin sit omppusosettakin pitäs saada pakkaseen ainakin osa.. Sunnuntaina säilöin viitisen kiloa avomaan kurkkuja ja sit kuivattelin anoppilasta pöllittyä rakuunaa ja timjamia, niin naureskelin ukon kans et ollaan varsin "omavaraisia".. :LOL: Nojoo.

Pottailusta oli ollut vähän puhetta ja itseäkin aihe kiinnostaa ajankohtaisuudellaan! :D Lauantaina hankittiin tytölle potta ja muutaman kerran siellä on hetki istuskeltu ja muutenkin "esineeseen" tutusteltu; tuloksetta, kunnes hetki sitten ruuan jälkeen istuskeltiin potalla ja saatiin aikamoinen torttu saaliiksi!! :heart: :D Oli se hieno fiilis! :LOL: Ukko ei ollut kotona, niin pitihän sille kännykuva asiasta lähettää! :LOL: :LOL: Tolla tytöllä on aika säännöllistä toi tortun vääntö, et se tapahtuu joko ruokailun aikana tai sit heti kohta sen jälkeen (siis 3-5 kertaa pvässä) joten syönnin päälle kantsii aina saalista yrittää saada..

Saas nähdä onko tuossa parin tunnin kuluessa odotettavissa oksentelua.. Nimittäin annoin n. 2 kk tauon jälkeen kalaa kokeeksi. Silloin aikasemminhan tuolla oli 5 pvän välein 2 oksutautia, jotka oli sopivasti kala-aterian jälkeen, josta mietin oisko allergiaa tms.
No neuvolalääkäri 8 kk-tarkastuksessa, joka oli siis 9,5 kk ikäisenä, tänään sanoi, et mitään raaka-ainetta ei saa jättää pois (ellei tule vakavia esim. hengitystieoireita) vaan täytyy siedättää ja mahdollisesti jossain vaiheessa kyseinen aine ei enää aiheuta oireita.. Kyllähän mulla oli jo aikasemmin tarkotus testata uudelleen tota kalaa, mut ei kehdannu kylässä alkaa kokeileen lentääkö laatta vaiko ei..
Tytöllä on nyt reilun vkon ajan ollu tosi paljon punasia läiskiä pitkin kroppaa, mut siihenkin se vaan totes, et perusrasvavoitelua ja hydrokortisonia pahimpiin läiskiin.. Tähän nykyiseen iho-ongelmaan oon miettinyt, et saattais johtua perunasta. Syystä et nyt kesän aikana on iho ollut tosi hyvässä kunnossa ja sitä pottua on loppujen lopuks ollu tosi vähän tytön ruuassa, mut silloin kun nuo läiskät lehahti esiin, niin pottua oli syöty yllättävän paljon lähiaikoina. Se on hyvä itekseen spekuloida mistä mikin vois johtua.. :whistle: Tolta lääkäriltä ei tietystikään selkokielistä vastausta saanut.

Tässä uusimmat mitat neidistä ja sulkeissa 3 kk sitten otetut tulokset. (8,5 kg ja 69 cm) ja nyt 10,05 kg ja 72,9 cm. Painolukema oli mulle yllätys, kun "kotivaa'alla" venkoilevasta vekarasta sai semmosia 9,5 kg lukemia.. No vähän on keskikäyrän yläpuolella suhteutettuna pituuteen. Terkkari totes, kun kuuli millasia annoksia tuo neiti vetelee (2,5 -3,5 dl neljästi pvässä) et kantsis vähän pienentää annosta ja antaa 5 kertaa pvässä. Mut kun tuntuu et välillä tekee tiukkaa "aikataulullisesti" jo toi 4 kertaa.. :whistle:

Pinsettiotetta meidän täytyis treenailla; muuten saatiin kiitosta, että ihan "aikataulussa" kasvun ja osaamisten suhteen ollaan. Kovahan tuo on joka paikkaan rientämään ja kiipeilemään ja kaikki kielletty erityisesti kiinnostaa. Nyt on kotiin palattua saanut tavaraa nostella ylemmäs ja kaapin ovia teljetä yms. Heti paluuiltana oltiin unohdettu laittaa portti portaikkoon kiinni ja jotain ukon kanssa touhuiltiin omiamme, niin yhtäkkiä tajuttiin, et hei missäs neiti muuten on.. Se oli neljännellä portaalla menossa yläkertaan! Eipä sen jälkeen oo portti unohtunu auki. Tosi vähillä muksahduksilla on selvitty; tyttö on pääasiassa aika varovainen vaikkakin välillä turhan uhkarohkealta toi seisoskelu näyttää..

Mä olen kans ihmetellyt sitä vauvavaiheen tai sen vauvan katoamista! Hirveen nopeesti aika kuluu ja lapsi sen myötä kasvaa! Ei tota todellakaan enää miellä vauvaks vaan semmoseks taaperoks. Mut ihana taapero onkin! :heart:

Ihania kuvia ootte laitelleet ja taidankin laittaa tähän meidän potalla istumiskuvan! :D


Saalista odottelemassa

Jeps, eiköhän tässä oo asiaa ja asiatonta muutaman vkon edestä; siis tekstiä.. Ihana kun sai rauhassa naputella tytön vedellessä sikeitä sängyssään! =)
Palaillaan!
 
Nuhainen tervehdys.

Sitkeänlaista flunssaa liikkeellä, toista viikkoa täällä porukka pärskii. Ei kivaa. Pikkuhiljaa olen alkanut miettimään pakkaamista, mutta mietintää pidemmälle en ole päässyt.

Täällä on päikkärit alkaneet mennä ihan peffalleen. Kaksikko simahtaa aamulla siinä 10 aikaan ekoille päikyille, hyvällä säkällä samaan huoneeseen (useimmiten Wilma torkkuu sitterissä ). Toiset päikyt olis siinä 15 aikaan ajankohtaiset, mutta kun ei niin ei. Joko kumpikin tai toinen kiljuu sängyssään ja tietty herättää sen nukkuvan yksilön. Muualle ei oikeen voi laittaa nukkumaan kun kierivät ja konttivat kupslattialle. Eli siis päivän aikana ei ole juurikaan koloa missä minä saisin levättyä. Vähän epäilen että Wilma olisi jo valmis siirtymään yksiin uniin mutta Oskari taas ei. Katotaan nyt, tai sitten tää nuhakin tietty voi rytmiä sekoittaa.

Minäpäs laitoin tänään työhakemuksen vetämään. Yksi firma haki silmäkuvaajaa (siis otetaan kuvia diabeetikkojen silmistä ja analysoidaan niitä ) ja kiinnostuin kovasti. Se ois päivätyö (ei enää kolmivuoroa- houkuttelevaa ) ja se ois vakipaikka. Kunpa onnistaisi! Jotenkin ahdistaa palata siihen ilta-aamu-yö- ruljanssiin...

Pottailua ei olla täällä vielä edes aloitettu. En jaksa sen asian kanssa pitää hoppua, sinne uuteen asuntoon sitten hankin potat, siellä alakerran vessakin on sen verran tilavampi kuin täällä niin pottarivistö mahtuu sinne. Muistaakseni joskus vuoden tietämillä olen isompiakin aloittanut pottailemaan. Kyllä ne aikanaan oppii...

Oskari on alkanut nousemaan tukea vasten kovasti pystyyn. Hauskinta on katsella itseään eteisen peilistä ja nauraa rätkättää! :LOL: No, huvinsa kullakin.

Nyt tarvee mennä huutelemaan isompia poikia syömään. Nää oli vähän pikakuulumiset, piti kommentoida vaikka mitä, mutta jää seuraavaan kertaan.

Kaikille nuhanenille ja unettomille :hug: . Heipatus!

HM
 
nuhaista päivää! täällä kökitään vielä mummolassa kun ei viitsi kotiinkaan näin kesken flunssan lähteä.onneks Vilho ja mies on terveenä vielä pysyneet, minä vaan pärskin viidettä päivää poskiontelot särkien nenä ruvella :snotty:

onnea onnille ja keijun leeville ainaskin uusista taidoista! meillä ei vielä askelia oteta tukea vasten. kovaa vauhtia kontataan ja nouseskellaan seisomaan. ja nyt vilho syö jo kurkkua ja kaikkee muutakin isompaa palasta! jee!
ja hauskaa on ollut seurata veljeni pojan (1v7kk) touhuja kun on päivähoidossa mummollaan. ja vilho tietty ihan pähkinöinä serkustaan, ottaa mallia kaikessa.

hemmetti tää flunssa on inhottavaa.mitään ei jaksa tehdä.hetken kun tuota poikaa nosteskelee niin voimat ihan täysin poissa. onneks mies on jaksanut lähes täyspäiväisesti hoitaa poikaa.

meilläkin pojalla on isot ja pullukat jalat! tosi vaikee on ollut löytää kenkiä.viime viikolla onneks löydettiin alennuksesta tosi söpöt violetti-valkoiset nahkaiset tarralenkkarit, jotka menee näppärästi jalkaan.on vähän ison tosin vielä, 22 kokoiset, pojalla jalka jotain 20 nyt. olivat bisgaard-merkkiset.

jaha nyt mies tarvii tätä iänikuista, maailman hitainta masiinaa

 
Huonosti onnistui meidän siedätyshoito kalalle.. Tyttö heräs päikkäreiltään ja oksensi samantien sängyn täyteen.. :( Jatkossa täytyy nähtävästi antaa ihan pienenpienenpieni annos kalaa, jos auttais..

Tsemppiä sairastaville!
 
Täältäkin väsynyt tervehdys! Huomenna on jo seitsemäs päivä putkeen töissä ja nyt kyllä alkaa jo tuntumaan. Musta tuntuu, että Leokin kaipaa jo kovasti mua töistä kotiin ja tarraa tiukasti kiinni ja pyrkii syliin, kun saavun kotiin. Mietityttää vaan, että miten vuoden vaihteessa hoidon aloitus mahtaa sujua...
Leo on alkanut nyt liikkua pääsääntöisesti kahdella jalalla! Mielelläni nyt taas jään kotiin seuraamaan pojan kävelyharjoituksia. Ja viides hammaskin oli puskenut läpi! Kaikkea taas tapahtuu yhdellä rysäyksellä!
Viikonloppuna mennään mökille miehen suvun kanssa pitämään rapujuhlia. Miehen sisko pyydystää itse joka vuosi paljon rapuja ja niitä saa sitten popsia niin paljon kuin vaan jaksaa :) Ja kokoakin on ollut tapana polttaa näin elokuun viimeinen viikonloppu. Mukava viikonloppu siis tiedossa :)
Täällä nyt ihanan hiljaista, kun kaikki nukkuvat! Taidan nauttia vielä hetken hiljaisuudesta ennen kun pitää kömpiä punkkaan. Aamulla taas aikainen herätys töihin :(
 
Iltaa tupaan!

Teemakysymys: Tutista vieroitus - miksi ja minkä ikäisenä??

Meillä lähtee tutti nyt luultavasti 10-kuisena/ alle 1-vuotiaana seuravista syistä:
- Saksassa näkee 3-5-vuotiaita tuttisuita ja ne kauhistuttaa mua --> vierotus on kai helpompaa nuorempana
- Yöllä tuntuu, että joskus heräilee ihan tuttia huutamaan.
- Kun menee päiväkotiin niin meidän tyttö ainakin ryöstää muiden tutteja ja kierittelee ne maassa --> epähygieenistä
- Muuten odottaisin viellä hetken, mutta muita isoja muutoksia kuten juuri tuo päiväkotiin meno tulossa, niin en halua samaan syssyyn kaikkia.
- Hampaiden terveys

Sitten viellä kysymys, että jos kuitenki jatkan viellä imetystä, niin onko jollain kokemuksia tästä. Toiveissa ois, ettei vaihtais sentään tuttia tissiin :saint:

Kiits vastauksista :heart:

Hei se kuva näkyykin taas, kiva juttu!
 
tutin vieroitusta ollaan kans harkittu ja vähän yritettykin nyt muutamana päivänä. tuntui että poika vaan leikki tutillaan. on keksinyt nyt repiä sitä hampaillaan, purra tuttia lujaa ja sit repästä äkkiä suustaan ja muutenkin vaan pyöritellä sitä ihan miten sattuu suussaan.
aika kamalaa kitinää onkin sit nää päivät olleet,ehkä nyt vähän vähenevässä määrin.tosin illalla oon vielä tutin antanut ja kerran päivässä ehkä kun on mennyt ihan kauheeks väsyneeks kituutukseks.
ei paljon tietty auta että oon aivan kammoflunssassa ja yritän sit vältellä pojan hoitamista etten tartuttaisi joten mummo ja muut on joutuneet hoitamaan poikaa...

lempiohjelmia: nyt meni viime talvi/kevät ihan ohi tv:n suhteen. katteltiin lähinnä dvdltä sarjoja ja leffoja sen mitä pystyi (battlestar galacticaa, stargatea ja lovejoytä :D ) ja en oo mikään scifi-fani vaikka noista vois niin kuvitellakkin. mies nauraa että katon noita sarjoja ihan saippuaoopperameiningillä;kuka iskee kenet, kuka kuolee ja mitä juonitaan :LOL:
nyt tykkäisinkin alkaa taas seuraamaan esim. täydellisiä naisia mut oon ihan pihalla niistä kuvioista, pitänee hommata vanhat jaksot dvdboxina ja tuijottaa silmät lasittuneina muutaman päivän :LOL:
tosi-teevee juttuja en seuraa ollenkaan, en sitten niin mitään. kavereilta kuulee sit kohokohdat ;)
Muita ihan huippusarjoja on mulle Eureka, Big Bang Theory, How I Met Your Mother, ja sit just nää csi/ncis/fbi-jutut tulee useimmiten seurailtua.nyt tosin oon ihan pihalla csistä ja csi new yorkista... ai niin ja aikanaan tykkäsin gilmoren tytöistä ja buffystä :D
 
huomenta..
ja hyppään heti teemaan: TUTTI :D
itse olen kanssa jo miettinyt asiaa, kun tuo ei juurikaan sitä syö. Nukahtaakin joskus ihan ilman, ite oon vaan sitten nukahtamistilanteissa tökkäämässä suuhun herkesti. Luulen että menis aika kivuttomastikin nyt tutista luopuminen.
Nuo on maotao hyviä pointteja minkä perusteella teillä vierottaminen olis ajankohtainen!!

meillä esikoinen oli 1,5vuotias, ja meillä oli silloin 1v2kk tarhataipaleelle lähtö, niin halusin silloin tutin vielä mukaan, että olisi helpompaa siellä sitten nukahtaa. Sitten vähän vajaa 1,5veenä oli muutto ja vielä sen ajan pidettiin tuttia, niinkuin ettei kaikkea uutta samaan aikaan. Ja sitten vaan tutti "meni" rikki. Päiväunet oli ekat unet kun poika nukkui tutti tukevasti nyrkissä ja niiltä herättyään heitti sen isin kanssa roskiin. Muutamana iltan nukahtaminen oli VAIKEAA, mutta yöt parani kertaheitolla, koska ne oli ollut aikamoista tuttirumbaa. Silloin harmittelinkin vähän ettei aiemmin otettu tuttia pois, kun yöuniin oli niin selvä vaikutus.
Luulen siis että nyt voisi olla hyvä aika. =) Mä kanssa luulen että ennen 1veetä tutti lähtee.

esikoisella olis kerhopäivä tänään. Ja ihan normaalia touhuilua kotosalla tiedossa, ei mitään erityisiä suunnitelmia. Kiva vaan olla. Jaa, no kaupassa pitää poiketa mutta siinä se. =)
 
Väsynyt ja nuhainen hellou!

Nyt selvisi syy tämän pojan hunoihin öihin. Tänä yönä oli niin tukossa että... Ja nenä valuu solkenaan. Ei kuumetta, mutta nuha ja vähän köhisee. Nyt päivä näyttää menevän hyvin, kun nenä ei tukkeudu.

Tutista; meillä kanssa vieroitus edessä kuukauden parin sisään. Tai vierotin jo päivätutin. Eli päivät menevät ilman tuttia päiväunineen kaikkineen. Yöksi vielä annetaan.
Mulle sanoi yksi lastenlääkäri, että se on sitten vain huudatusta, että saa sen lapsen nukahtamaan ilman sitä tuttia. Eli tuskainen taival, ainakin meillä...

Jaha. minä lähden tästä heräilemään |O
 

Yhteistyössä