11/08 masunkasvattajien murut *joulukuussa*


meidän hymypoika :heart:

vaunuista, me ostettiin silloin pitkän etsinnän jälkeen emmaljungan ceroxit käytettynä ja olen tykännyt, pääosin. Ne on ensiksikin kauniit silmälle :LOL: *minäkö turhamainen* ja hyvät on työntääkin, mutta epätasaisella ne töyssyttää kauheesti!! Paljon enemmän kuin vanhat emmaljungat aikanaan, johtuisko siitä kun niin matalalla koppaosa? vai huono jousitus? en tiiä....Jollain oli muistaakseni samat, onko samanlaista kokemusta?
Mutta siis oon kanssa kokonaisuudessaan hyvin tyytyväinen.

hm, noi miehet, noi miehet :hug: koitappa kestää, niinhän se on että välillä myötä ja välillä vasta. :D (heh, vaikken naimisissa ookkaan) :LOL: Tai emmä tiiä onko väärin sanoa että pitäs aina kestääkää, miksei miehet vaan osaa käyttäytyä!!! :saint:

me oltiin äsken eeliksen kanssa vaunulenkillä ja haettiin vikat uudenvuoden sapuskat, nyt tuo nukkuu taas pihalla, kohta kaksi tuntia nukkunut. Eipä se päivisin paljoo muuta teekkään...vaikka kyllä jaksaa jo pidempiä aikoja olla hereillä. Kaksikin tuntia ihan virkeenä välillä.

jaaha, tuo herää!!!! :wave:
 
Hari mao....mulla on myös nuo herquleksen tuplat..2veellä ja vauvalla. en oo kauheasti tykännyt, on tosi leveät, ja ja aika raskaat. ennestään mulla kokemusta oran tuplista, jotka tosi kaposet ja jousitus tosi letkeä..sitä jousitusta eniten kaipaan, noi herqulekset on niin kankeet. tulipahan kokeiltua tollaset kääntyväpyöräiset rattaatkin.
mun olis tarkotus kans ostaa tavallinen sadesuoja, kamala se hikiteltta, mikä tuli rattaiden mukana.

manhis ja poika 7viikkoa3päivää
 
tuli muuten sadesuojista vielä mieleen, että näiden "uusien" vaunujen sadesuoja (emmaljungan oma) on huonompaa materiaalia kuin vanha, tai sitten se että siinö on saumoja enemmän, niin kun reippaammin sataa, kastuu vaunut saumakohdasta :eek:
 
emmaljungien sadesuojasta..mun ekat emmaljungat oli 02 mallia..sadesuoja päästi vedet läpi..ja näyttää nesadesuojat nykyäänkin olevan samanlaiset. tosi surkeaa kangasta. mulla uusissa rattaissa, emmajungissa, pikku piian sadesuoja ja se pitää vettä täysin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja manhis:
emmaljungien sadesuojasta..mun ekat emmaljungat oli 02 mallia..sadesuoja päästi vedet läpi..ja näyttää nesadesuojat nykyäänkin olevan samanlaiset. tosi surkeaa kangasta. mulla uusissa rattaissa, emmajungissa, pikku piian sadesuoja ja se pitää vettä täysin.
oiskohan mullakin tuo vanhojen vaunujen sadesuoja jonkun muun merkkinen? on sellainen tummansininen "säkki", ei muotoon ommeltu tms. Mutta todella SADEsuoja =)
taidan hakee mummolasta, ja ottaa käyttöön..
 
tää meidän ukkeli nukkunut taas jo kolme tuntia... :eek:
mä vaan syön ja netteilen, netteilen ja syön. MIes lähti kaverillaan poikkeen ja esikoiselle on sadut luettu, nyt vaan oottelen että pikku.ukkeli herää ja pääsis joskus itekin nukkuun, vaan taitaa taas mennä yli puolenyön. |O
 
se mun pikku piian sadesuoja on just tummansininen..ja ihan ykkönen..

meil on pojalla ärsyttävä kausi menossa, on ihan väsynyt, rutisee sitä..nukkuu 10min pätkissä, herää itkemään ja puoli unessa itkee..sit taas nukahtaa hetkeks, kunnes taas herää itkemään.. |O ennen nukkui tuntikausia putkeen..
 
manhis, meillä on ollut tuota samaa itkemis-nukahtamisrumbaa nyt kaksi iltaa 18-01 välillä ja karsee huutokonsertti.
Nyt jänskättää miten tää ilta menee, kun eri kaavalla ainakin nyt menty, kun nukkuu näin pitkät "päikkärit" vielä näin myöhään...että oonko täällä ihan koko yön :whistle:
 
vaunuista: me hommattiin silloin ne gessleinin vision 3-pyöräiset kun oli joku tarjous. muuten oon tykänny,on kovin näppärät, menee pieneen tilaan nopsasti,kääntyy pienissäkin tiloissa,on tosi lämmin ja tuulelta suojaava, mut miinuksena sit se että kun on just edessä se yks pyörä niin on välillä hutera kun joutuu ylittään isomman kynnyksen tms. ja luiskissa hankala mennä.

meillä vilho on ollut jotenkin levoton taas kun kai tuo matkustaminen (tänään tultiin takas kotiin) yms. rasittaa. ei meinannut nukkua kunnon päikkäreitä olleskaan. autossa tulomatkalla pilkki ja sit vaunuillessa kaupoilla ja hieman välillä illalla sylissä,mut ei mitään pitkiä pätkiä. ja söi vähän väliä.
nyt nukahti puol 10 ja jännityksellä ootankin että mihin asti menee...

yritin käydä ale-myynneissä tänään mutta ei oikein tuo poika jaksanut sit kauaa.ostin henkkamaukalta 62cm mustavalkoraitaiset trikoohousut joissa on punainen resori (normihintaan tosin,ja kummiskin ne on viikon päästä alessa... ) ja t-paidan johon oli ommeltu kiinni alle pitkät hihat. ja sit veljenpojalle synttärilahjaks läjän vaatteita.huomenna tai uuden vuoden jälkeen pitäis jatkaa sit kenkä- ja farkkuetsintöjä

tänään vaikka ei poika pahemmin nukkunut niin jaksoi olla muutamaan otteeseen oikein hauska vesseli,jutteli ja hymyili pitkät tovit ja kerran muka jopa luulin että nauroi kun päästi semmoisen hassun kurkkukurnutusnaurun hymyillessän kun oikein yllytin "hassuilla" jutuilla :D
kauhistus kun taas väsyttää,mies meni jo "lepäileen kun joutuu kummiskin valvoon yön" eli toisin sanoen kuorsaa tuolla makkarin puolella jo :LOL:
kai se ois itellekki järkevää mennä mut on muka niin paljo vie kaikkee mitä pitäs tehdä,esim selailla nettiä, lukea posteja.... :kieh:
 
...hemmetti oon vieläkin hereillä.
poika nukkunut jo melkein 3,5 tuntia :eek: varmaan joku ennätys!!
nyt vaan venailen että koska alkaa kitinä.
oon mä vaan outo kun en osaa nukkuun mennä,no onpa tullut seilattua netissä oikein ajan kanssa kerrankin,paras pitää huominen taukoa,alkaa niskat jumiutumaan :whistle:
 
Pitäisi kai tästä nukkumaan lähteä. Sain keittion toisen yläkapan tehtyä yläreunaa vaille valmiiksi. Sinne pitää huomenna ommella vielä rypytysnauha, pestä ja sitten silittää.
Yritän ristiäisiin saada nuo yläkapat keittiöön valmiiksi.. Alakapat teen sitten myöhemmin.

Nuo verhot on pitänyt jo kuukausia tehdä.. Leikannut olen jo aikoja sitten valmiiksi, mutta nyt sain vasta inspiraation :ashamed: . Tai oikeastaan rupesin vain tekemään.. Ajattelin, että pakkohan ne on joskus tehdä.

Omalla tyylillä on kyllä tehty, koska en tiedä miten verhot oikeaoppisesti tehdään.

Mutta lähen tästä Tessalle lämmittää maidon ja vaipan vaihtoon ja lähetään nukkuu. Jospa nti heräis tuosta lattialta :D ja mentäisiin omaan sänkyyn :D

- RD -
 
moi pitkästä aikaa:)
meillä on valvottu kaikki yöt ja nukuttu päivät siksi en ole paljoa kirjoitellut... eilen päätettiin vuorotella yöt kun en enää imetä! nyt 9.5 tunninm unet takana ja virkeä olo... ihanaa!

kuukausi neuvola oli eilen

syntymä paino ja pituus oli 4630g ja 53cm ja hattu 37,5

kuukauden iässä 5620 ja 58,5 cm hattu 39.7cm:)

palailen päivemmällä moi!
 
Huomenta!

Täällä mukavasti mennyt yö takana, Leevi heräsi kahdesti yössä niin kuin yleensä aina. Herättiin Leevin kanssa puol kasi.Esikoinenkin nukkui kahdeksaan, rytmi ilmeiseti ihan poskellaan kun on ollut lomalla nyt. No Nyt Leevi on jo aamu unilla. Juuso lähtee kohta pulkkamäkeen kunhan mun veli tulee hänet hakemaan, Menevät mun äidin luo ja lähtevät siitä sit sinne mäkeen ja ottavat eväät mukaan. =) Juuso odottaa jo ihan innoissaan että eno tulisi hakemaan.
Taidan lähtee laittaa auton roikkaan ja aamupalalle.

HYVÄÄ JA RAUHALLISTA UUTTA VUOTTA KAIKILLE!!!!!!!!!!
Toivottaa keiju ja poijat
 
Huomenta!

Me mentiin nukkumaan 23 aikaan, meni lähemmäs puolta kunnes vaavi nukahti. Heräs kolmelta ja joskus 6-7 maissa syömään. Ite laitoin jo illlalla herätyksen ysiin ettei venähtäis hirmu pitkäks unet :whistle: Kun vauva siis nukkuu vielä... Ihana rauha vieläkin täällä, eikä tarvii huolehtia esikoisen aammuhommista, mummu niitä varmaan parhaillaan tekee :D

Me meinataan käväistä tänään vielä kaupoilla ja kaveria moikkaamassa. Kunhan mies herää iltapäivällä yöuniltaa (teki siis yövuoron), lähdetään hakemaan isompi likka kotiin.

Ei meillä ole mitään sen kummempia suunnitelmia täksi illaksi, kuunnellaan kun sota syttyy tuossa pikku metikön takana... :kieh: Ainakin viime uutena vuotena hirvee pauke kävi tuolta omakotitaloilta et huh huh!

Luminka
 
Mie heräsin jo klo 8 :D, vaikka nukkumaan menin klo 3 jälkeen.

Tänään me mennään mökille ja varmaan muutamia raketteja ammuskellaan. Saunotaan ja ollaan vain. Herkutellaan, joten laihdutus jatkuu vasta huomenna :D.

Mutta nyt käyttää Tessa kylvyssä ja sitten neuvolaan.

Hauskaa uutta vuotta kaikille!

- RD -
 
huomenta!!
AIVAN UPEA yö takana!!! vaikka pelkäsin että valvomiseksi menee kun tuo nukkui koko päivänkin! Nukahti ilman isompaa huutoa n.23.30 ja heräsi 5.30, sitten oli jonkin aikaa tissillä ja möyrys ja nukkuu edelleen!! :D Itse heräsin 9.30 ja esikoinen heräs siihen kun viikkailin pyykkiä.
Nyt aamukahvia ja leipää, sitten siivoon paikat kuntoon ja tekeen illaksi sapuskat kun tulee ystäväperhe iltaaistuun ja yöksi!
Mukavaa UUTTA VUOTTA 2009 kaikille mammoille ja perheille!!!

helmi ja ukkelit
 
HM, mukavaa soppailua sulle ja tuuppa kertoon löydöksistä!!!!

RD, iik....mä taisin luvata jotain huomisesta alkaen :eek: Nytkö se uusi vuosi jo alkaa, että taidan ilmottautua sinne painopinkkaan, tai jos ei huomenna kuuluu, niin sitten 2.1 :saint:
 
yhen jutun vielä lisään....ei musta niin vaan päästä! :LOL:
KAUHULLA OOTAN vuodenvaihtumista sikäli, että se pauke on oikeesti karseeta, ihankun sota syttyis :| Ja tää peltikatto kumisee "pikkasen", niin että saa varautua huutokonserttiin, ellei nuo lapset ole sitten hereillä muutenkin silloin. Esikoinen on muina vuosina herännyt siihen...
 
Täällä valmistaudutaan jälkitarkastukseen... Vauvelin joudun ottamaan mukaan, kun haluavat siellä neuvolassa nähdä sen. Mun omat käynnit on siis naapurikaupungissa ja vauvan kotipaikkakunnalla....

Tuohon vaunuasiaan... Oon ollu todella tyytyväinen, on just sellaset mitä hainkin. Meille siis ostettiin käytetyt Ora Jovi Airit. On lämpimät ja kevyesti liikkuu näillä meidän lumisilla sorateillä :) Helmille vielä kommentoisin noista Emmaljungista, että just tuon takia meille ei niitä otettu. Ne jotenkin tuntui siltä, että ei joustanu yhtä paljon kun noi orat. Olis siis ollu liian töyssyistä kyytiä näillä meidän teillä...

Nyt aamupalan kimppuun...

-JennyA & Laura Amalia 2kk 1vko-
 
Moi pitkästä aikaa!!!!

En ole kirjoittanut kuin joskus aikoja sitten ennen joulua. Joulu menikin yllättävän hyvin vaikka pelkäsin etukäteen miten menee kun appiukko tuli kylään eikä olla aikaisemmin tultu oikein hyvin juttuun. Maya käyttäytyi nätisti ja nukkui aika hyvin niin ettei äitille tullut kamala stressi.

Aikasemmin oli ollut puhetta imetyksestä ja kerroin miten Maya ei syönyt ja maitoa ei tuntunut tulevan. Sit just ennen joulua mulle tuli toinen maidon nousu, rinnat turposi ja maitoa tihkui kuin suihkusta... ja maya alkoi kans imeä paremmin. =)

Paino olikin noussut hyvin joten ei ole enää kannettava huolta siitä, ihana helpotus!! 7vko neuvolassa paino oli 4,650 (syntymäpäino 3,4kg) ja pituus 56 cm (50cm) pipokin kasvanut tosi paljon oli nyt 38cm (34).

Nyt viimeiset päivät on menneet aivan samalla lailla kuin Helmi ja JennyAdeliina kuvailitte! Maya on kitissyt ja itkenyt tosi paljon ja nukkunut vain pikkupätkiä. Öisinkään ei ole nukkunut hyvin ollenkaan vaan heräillyt 2h välein ja kitissyt väleilläin niin etten ole saanut nukuttua paljon yhtään. Nyt tosin on jo nukkunut 2½tuntia joten ehkä pahin on ohi... Oiskohan joku 7-8vkon kasvupyrähdys taas?

Juhlitteko te muut uutta vuotta? Mies osti meille viinipullon joten saatan juoda yhden lasin mutta aikeissa olisi kuitenkin mennä aikasin nukkumaan!!

Ai niin yks juttu vielä. Tietääkö kukaan voiko rintatulhedus tulla ns. lievänä? Mulle nousi viime yönä kuumetta, mutta ei ole kovin korkea ja koskee vaan välillä vähän toista rintaa. En ole varma onko kyseessä rintatulehdus kun ei kuitenkaanole kovaa kipua tai korkeaa kuumetta. Mitään muuta syytä tolle kuumeelle en kyllä keksi.

HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE!! Täälä siirrytäänkin uuteen vuoteen 9 tuntia aikasemmin...

manna (joka muuten kans kauhukseen tajus että huomisesta ois sit tarkoitus lopettaa makean syönti!! :eek: )
 
yks juttu vielä ;) Mä ajattelin että pitää hankkia talvivaatteita MAyalle kun tullaan helmikuussa suomeen ja täältä ei niitä tähän aikaan vuodesta saa, mutta kun H&M sivuilta ei löytynyt tuhlasin rahoja tämän nettisivun aleista: www.varikkaatmussukat.fi ihania vaatteita! Ovat sit meitä oottamassa suomessa mummolassa...
 

Yhteistyössä