11/08 masunkasvattajien murut *huhtikuussa*

Jatkoja marraskuun masunkasvattajat la:t 1-15.11.2008- pinosta tuolta odotuspuolelta!
Uudet kirjoittelijat ovat myös tervetulleita!



08.10.2008
Keiju (rv36+0) klo. 10.36 poika, 2640g ja 47cm, py 33,5cm (poika 10/04), Kuopiosta

10.10.2008
lonelylily (rv36+3) poika, 3590g ja 50cm (lapset 02,03 ja 06 ), p-savosta

14.10.2008
Hari Mao (rv35+5 ) klo. 13.01 tyttö, 2500g ja , py 33,5cm
¨¨¨¨¨¨¨¨klo. 13.35 poika 2740g, py 33cm (pojat 08/02 ja 11/03) Tampereelta

16.10.2008
Luminka (rv37+5) tyttö, 2870g ja 48cm (tyttö 07)

20.10.2008
maikki79 (rv37+2) klo.3.41 poika, 4085g ja 52cm, Kuopiosta

22.10.2008
helmi79 klo.01.13 poika, 4000g ja 51cm (poika04)

24.10.2008
JennyAdelina (rv37+4) klo.13.30 tyttö, 3190g ja 48cm
korppinen(rv38+5) poika 4240g ja 53,5cm, py 36cm

25.10.2008
KuuttiPieni poika, 3760g ja 51cm

02.11.2008
sarppav (rv40+1) poika, 3495g ja 49cm, pk-seutu
daya (rv 39+6) klo1.13 tyttö, 3190g ja 49cm
Kuunkulta (rv39+1) klo.18.54 poika, 3260g ja 53cm

03.11.2008
Tanjuska2 (rv 39+1) klo 23.00 tyttö, 3515g ja 49,5cm
Yamini poika, 3485g ja 50cm

04.11.2008
Rinzessa klo.08.15 poika, 3160g ja 49cm, py 34cm

05.11.2008
Pöppiäinen82 (rv40+3) klo.6.29 tyttö, 3100g ja 48cm, py 34cm

06.11.2008
Möökö89 (rv40+0) klo.11.40 tyttö, 2970g ja 45cm

07.11.2008
Anzkuli klo.2.18 poika, 3850g ja 50cm, (poika 03/06), Joensuusta
äityliini76 klo.16.53 poika, 3215g ja 49,5cm (poika 13v, tyttö 10v ) Haukiputaalta
Maotao klo.17.59 tyttö, 4075g ja 53cm

08.11.2008
hansu73 (rv39+6) klo.11.29 poika, 3470 ja 50cm, (poika -94, tyttö -95) Vantaa
maxi(rv40+1) klo.22.29 tyttö, 3420g ja 51cm, py 35cm
mammukka75 (rv39+2) tyttö, 3540g ja 50cm
CitrusHeights tyttö, 3635g ja 50cm

09.11.2008
annaN poika, 2640g ja 48cm

10.11.2008
Red Dragon (rv41+1) klo.11.55 tyttö, 3990g ja 51cm, py 38cm
reginarento klo.22.15 tyttö, 3630g ja 51cm
manna- (rv 40+19 klo.7.55 tyttö, 3435g ja 50cm, py 34cm
Dara-81 (rv40+2) klo.15.53 tyttö, 3430g ja 50cm, py 35 (tyttö 01), Naantalista

11.11.2008
paula83 klo.19.39 poika, 4010g ja 50cm, py 36,5cm
Mailou (rv41+0)klo.6.45 poika, 3675g ja 51,5cm
maitooo tyttö, 3900g ja 51cm (pojat 04 ja 06 )
leofis klo.3.15 poika, 4180g ja 51cm
yermasoya (rv40+6) klo.12.58 tyttö, 4115g ja 52cm, py 35cm

12.11.2008
maarias (rv41) poika, 54cm ja 4410g, (tyttö 07/00, poika 01/03) Tuusula

13.11.2008
Tuutikki73 (rv41+3) klo.21.05 tyttö, 3135g ja 49cm, py 35cm

14.11.2008
iru (rv41+4) klo.14.10 poika, 3820g ja 53cm, Haukiputaalta

15.11.2008
kutmula klo.10.54, tyttö 4140g ja 52cm

18.11.2008
HotCoffee (rv41+5) klo.21.56 tyttö, 4650g ja 54cm, py 38cm, (poika03) Vantaa
Sanse (rv40+3) klo.11.52, poika 4690g ja 54cm, py 36,5cm, (poika 01/01, tyttö 09/03) Turku

19.11.2008
äiti88 klo.04.24 poika, 4630g ja 53cm, py 37,5cm
merval klo.8.03 poika, 3730g ja 52cm, py 36cm
Pikkuvarvas (rv39+2)klo. 00.51 poika, 2770g ja 47cm

20.11.2008
pyörikki tyttö 2435g ja 49cm, Helsingistä
Cattus tyttö, 3165g ja 50cm, Oulusta

21.11.2008
noonie(rv42+2) klo 04.56 poika, 3550g ja 51cm , py 36cm, Helsingistä

22.11.2008
Mainanna (rv41+6) klo.09.07 poika, 3640g ja 50,5cm Ylöjärveltä

23.11.2008
Debi poika

28.11.2009
jossu09 poika, Oulusta

30.11.08
tietämätön (rv 42+2) klo.18.01 tyttö, 3200g ja 49cm, py 34,5cm
pp79 (rv42+1) poika, 3650g ja 50cm, py 36cm, tyttö 05/02) pk-seutu

Odotusajan keskustelut:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1217904#m13194420
Aikaisemmat keskustelut:
Marraskuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1226798
joulukuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1248105
tammikuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1277262
helmikuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1310083
 
Kiitos Luminkalle taas pinosta!

Laitetaanpas tämä "kauhistus" tännekin!

kävin äsken tuolla odottajien pinossa, kun olen siellä kirjoitellut jonkin verran yhdessä pinossa, mutta en aikoihin enää. Ja näin siellä marraskuun odottajat pinon

Että mekin siellä vuosi sitten, vaikka vastahan se oli. Ja meillä rupeaa olemaan jo puolivuotiaita taaperoita...

Kukahan meistä mahtaa siirtyä ekaksi odottajien puolelle uudelleen? Meillä ainakin tarkoitus, mutta olen sanonut miehelle, että töihin menen ensin. Ja kun poika täyttää vuoden, voidaan jättää ehkäisy pois, jos sitten olisi onni vielä toisen kerran myötä
 
Kiitos Luminka Uudesta Pinosta! :flower:

helmi: Kyllähän sitä itsekin saattaisin olla eka: APUA!!!!, jos nyt pamahtaisin paksuksi. Mutta ajatus raskaana olosta: "Voi, kun olisin raskaana!" :heart: :whistle:
Mie oon täs ajatellut, että sie oot meses laittanu mut punaselle listalle, ku ei oo näkynyt. =)


Tänään oon ollut koko päivän liikenteessä. Aamulla eka otin pyykit narulta ja viikkasin kaappiin, jonka jälkeen Emmalle & Suvi-Tuulille aamutoimet ja päiväkotiin. Sieltä, kun tulin, niin Milkalle aamupuuro + viel joi 200 ml maitoa päälle ja lähdettiin mies mukana pilkille. Ei vain tullut sintin sinttiä =(. Milkakin hermostui jossain vaiheessa ja pitikin jo lähteä. Kaksi tuntia kai sitä jäällä oltiin.

Emmalla oli tänään 5-vuotis neuvola ja neiti yllätti äidin kyllä ihan kokonaan. Päiväkodista lähtiessä matkalla itki, koska ei olisi neuvolaan halunnut lähteä. Neuvolaan meno on aina se, ettei haluaisi mennä. Emma kuitenkin oli erittäin reipas ja teki kaikki tehtävät tosi hyvin. :heart: Neuvolatätikin kehui tyttöä reippaaksi, tomeraksi ja mitä kaikkea vielä.

Sen jälkeen piti liitää hakemaan Suvi-Tuuli päiväkodista ja viemään tytöt mummon luokse, että kerkesin miehen kanssa käyttämään Milkaa siellä ultraäänessä. Lääkäri totesi, että ei hänen mielestä ainakaan pää ole yhtään eri muotoinen tai näköinen. Ja kallon saumat on auki. Näytti meillekin ja niinhän ne oli. Ihmetteli eniten, että miksi lääkäri on tänne lähetteen laittanut. Ei ymmärtänyt.

Nyt vietetään sitten rauhallinen ilta kotona. Jos lähtis tyttöjen kanssa käymään saunassa.

Huomenna olisi sitten tarkoitus mennä aamusta miehen kanssa kahelleen pilkille, mummo tulee kahtoo Milkaa kotio. Kauppareissukin odottaisi ja pitkästä aikaa bodypumppiin. En ole kuin kaksi kertaa täs kuus käynyt.

Eikö kukaan osaa ehdottaa hyvää kiharrinta & suoristinta minulle? :D

Anzkuli: Kyllähän tuo travian vie jonkin verran aikaa, mutta pitää asennoitua oikein :D. Mie oon johtoportaaseen päässyt siellä :whistle:

Mulla on kyllä tässä virtaa, että lähtiskö tuon koiran kuitenkin tästä pesee.. Vai pesiskö vasta huomenna :whistle:

 
Moi kaikki!

Täällä vielä yksi mamma pyrkii mukaan, jos vaan huolitte :wave:

Olen 28-vuotias 4 kuukautisen Vili-pojan äiti Tampereen kupeesta Ylöjärveltä. Vili syntyi Vammalan aluesairaalassa käynnistyksellä 41+6 22.11 klo 9.07. Mitat olivat 3640 g ja 50,5 cm. Ja esikoinen siis, perheeseen kuuluu lisäksi avomies sekä koiraherra.

Seurailin keskusteluanne jo odotusaikana, mutta jotenkin rekisteröinti aina jäi...mutta nyt tein "parannuksen" ja uskaltauduin mukaan juttuun!
 
Raskaana tahtoisin minäki olla. Ja viettää ekan puoli vuotta ihastellessa uutta tulokasta. Mutta toisaalta mulle kuitenkin taitaa riittää nää kaksi lasta.
Nyt varsinkin kun esikoisella hirmu uhma- ja minä itse-kausi meneillään. Niin ihan kiva vaan jos näitä on kaksi kiukkuamassa täällä :D Haikeelta tuntuu kyllä jos tosiaan nää raskaudet oli nyt tässä minun kohdaltani. Mut pakkohan se on joskus lopettaa tää lastenteko niin voi joskus vähän huilata kun kaikki lapset isompia =) En siis halua isoa perhettä (ei tarvii kenenkään tästä mieltä pahoittaa ), kolme olisi jokatapauksessa se maksimi.

Eli en siis tietoisesti ole siirtymässä täälä vauvapuolelta mihinkään :D Paitsi jos vahinko sattuu niin sitten, mutta ei muuten.

Pidin sitten kunnon siivouspäivän tänään! Kun netti alkoi toimimaan vasta kolmelta iltapäivällä niin käytin senkin ajan tehokkaasti. Matot käytin ulkona piiiitkästä aikaa, mieletön määrä hiekkaa ym. murua niiden alle kertynyt.

Pienin lähti juuri viimeisille unosille, esikoinen tuli miehen kanssa kaupasta. Tuolla mies nyt tekee kinkku-pastasalaattia :p On kuulemma alkanut tympimään kaupan eväät töissä (syö siis hampurilaisia, pizzoja ym. mut silti laiha kuitenkin :eek: )... Ehdotin sitten et tee ite salaattia niin tuolla sit väsää.

Luminka
 
Huhtikuuta kaikille! Ja tervetuloa mukaan uudet :wave: Kiva tosiaan, kun keskustelu käy "kuumana" :D

RD: Hyvä, että Milkan pään luut on kunnossa. Tuohon suoristin/kiharrin asiaan en osaa sanoa mitään... mulla on ihan piikkisuora kuontalo itelläni, joten suoristinta ei tarvita ja kiharrinta ei hyödytä käyttää :D .

Raskaaksi tulemisesta... Ei kiitos! Enää ikinä. :whistle: (Juu, oottakaa vaan kun taas vuoden päästä itken tuolla kuumeilupuolella, kun menkat on hukassa eikä tärppää...)

Syöttötuolista joku edellispinossa kyseli... Esikoiselle annettiin 5kk neuvolassa "lupa" istuttaa hetkiä syöttötuolissa. Tällä kakkosella taitaa mennä vähän pidemmälle nuo istumaharjoitukset, vaikuttaa ettei selkä olisi ihan niin suora ja ryhdikäs.

Viime päivät on ollut pinna jotenkin tosi kireellä :kieh: . Tulee rähjättyä vähän kaikesta ja kaikille... Pitäis varmaan päästä tuulettamaan päätä välillä :snotty:

Mutta nyt pannarin kimppuun :wave:

*muoks* Luminkalle taas kiitokset uudesta pinosta!
 
Luminkalle kiitokset uudesta pinosta :flower:

Rd: hyvä homma ettei Milkan päässä mitää poikkeavaa ollu.

Vauvoista: meille riittää nää kaks. Molemmat raskaudet vaikeita ja taitaa olla n iin että se ennen aikasuuden riski ois seuraavalla taas suurempi joten nämä lapsukaiset riittää meille.Poikkeus on tietty jos vahinko sattuis niin sit kai meille tulis yks lisää mut jospa ei sattuis.
 
PItääkin nyt heti kommentoida, kun on hetki "omaa" aikaa...mies tuossa lappaa pojulle päärynäsosetta suuhun :)

Raskaaksi tulemisesta Ei nyt ihan lähiaikoina ole suunnitelmissa, ollaan ajateltu että sellanen 2,5-3 vuotta olisi meille sopiva ikäero. Mä oon ajatellut niin, että saa tuo esikoinen rauhassa nauttia vauva-ja taaperoajoistaan ja jakamattomasta huomiosta. Ja en välttämättä itse jaksaisi kahden ihan pienen kanssa...
 
Voi ei, kyllä tuo neiti nyt nukkuu kun ei enää välttämättä tarviis :| Tää päivä menty taas 40-60min. unilla. Nyt (taas niinkuin eilenkin ) vikat unet parhaimmat! Kohta 1,5h mennyt.. Sillä vaan et vois olla kiva et heräis pian,saisin ysiltä takas petiin :D

HotCoffee:
Muistan sun piiitkän kierron silloin tuolla kuumeiluosastolla :D Ja kuis ollakaan oliki pullat uunissa =)
 
Huhtikuuta!

Hirveesti juttuja mielessä mitä kirjoittaa, suurin osa luultavasti unohtuu kuitenkin :LOL:

Saunoista: Kyllä ne Sveitsissä on tosiaan enemmänkin pelkkiä höyryhuoneita, lämpöä on ehkä 40 astetta... Ja löylyä ei saa heittää kun parku tulee ihmisille :kieh:

Meidän poitsu on nukkunut pinnasängyssä 5 pv vanhasta asti, eli heti kun sairaalasta kotiuduttiin. Lainassa oli kyllä kehto ystäviltä mutta sitä ei oltu vielä viritelty kun tosiaan tuli kiireellisellä sektiolla kuukautta etuajassa ja mies oli niin kiinni töissä ja sairaalassa se ajan kun vaavin kans siellä oltiin... Ja ja ja, selityksiä on mutta hyvin on nukkunut =) Viikonloppuna aiotaan muuttaa se omaan huoneeseen, saa nähdä miten siellä uni maistuu! Nuukkuko muilla vielä vauvat omassa huoneessaan?

Seuraavasta tulokkaasta sen verran että just tänään sovittiin että jätetään ehkäsy pois!
Mutta... Tätä esikoista tehtiin neljä vuotta eli ollaan varauduttu siihen ettei kakkonenkaan ihan heti tule. Eka sai alkunsa siis clomifenillä.

Meillä on puklailu jotain ihan järkyttävää :( Poitsu on puklinut ehkä pari viikkoisesta asti tosi paljon mutta kun paino on noussut normaalisti niin lääkäri ei ole siihen mitään apuja antanut, paitsi erikoisvastiketta mikä ei auttanut hevon peen vertaa. Body/paita joudutaan vaihtaan ehkä viisi kertaa päivässä kun se on valehtelematta ihan läpimärkä, samoin harsoja menee ihan tuhottomasti. oikeasti hävettää jo käydä kylässä missään kun jokapaikka on meidän jäljiltä täynnä tahroja.. Olen tänään yrittänyt soittaa meidän pediatrille mutta vastaanotto oli kiinni, huomenna uudestaan ja aion kyllä ihan vaatimalla vaatia jotain lääkettä tuohon. Joo, paino nousee mutta sen lisäksi että se on meille epämiellyttävää niin säälittää oikeasti kun toinen nieleskelee koko ajan ja tosi usein tulee sellaisia pahanhajuisia happamia röyhtäisyjä. Niin ja puglia tulee vielä kolme tuntia syötöstäkin... Hyväntuulinen kaverihan se on että ei se niin kamalasti siitä näytä kärsivän mutta ei voi olla mukavaakaan :(
Kävin tänään jo kysyyn apteekista olisko täällä Gavisconia mitä mun kaverit Suomessa on suositelleet, mutta eipä löydy kuin tablettimuotoisena. Ei ehkä muutenkaan ihan fiksuinta antaa omin päin lääkkeitä noin pienelle.. Huoh, jospa sen lääkärin saisi huomenna kiinni.

Oli mulla varmaan jotain muutakin mutta seuraavaan kertaan, eiköhän nyt tullut tarpeeksi pitkä vuodatus :)
 
Meillä leevi on nukkunu omassa pinniksessään ihan alusta pitäen, ensin meidän huoneessa ja nyt n. 1,5kk nuutin kans samassa huoneessa. Ja hyvin nukkuu!

Meidän lapsiluku on kans nyt täysi - ellei vahinkoa satu. Mutta suunnitelmissa ei (ainaka tällä hetkellä) oo enempää muksuja. Ihanaa on kyllä kun leevi kasvaa ja kehittyy, mutta toisaalta haluisin pitää vauvan nyt mahd. pitkään - nyt kun on helppo vauva!! Nuutti kun oli vauva niin ootin vaan koko ajan että se kasvais ja alkais nukkua hyvin ja syödä vähemmän tissiä. Nuutin taaperoaika oli aivan ihanaa! Tosin ei se sillonka nukkunu hyvin...
 
debi, ei nuku vauveli omassa huoneessa, vaan meidän sängyssä kiinni omassa pinniksessään (kuten ihan alusta saakka) ja välillä nukkuu osan yöstä vieressäkin jos herää syömään.
Ehkä syksyllä siirto veikan kanssa samaan huoneeseen...mä haluun pitää tuon pienen tuhisijan kiinni ja lähellä. Oon vähän vainoharhanen...tarkistelen hengitystä nukkumaan mennessä ja säikähdän jos koko yö mennyt heräämättä.
 
Meillä nukkuu poitsu pinniksessään, meidän makkarissa. Aluksi nukkui ekat viikot äitiyspakkauksen laatikossa, joka oli pinniksessä. Ollaan kyllä mietitty että lähikuukausina siirrettäisiin omaan huoneeseen, mä kun herään kaikkiin hänen uniähinöihinsä...

Meillä ollaan oltu flunssassa, eka flunssa pienellä. Eilen oli kuumetta 38.5, ja nenä vuorotellen tukossa ja vuotaa. Tänään ei ollut aamusta kuumetta, mutta nyt illalla oli taas vähän lämpöä. Nenukin meni taas tukkoon, ja nukkumaan menon kanssa on taisteltu kasista lähtien. Yleensä siis nukahtaa 19.30-20 aikaan, ja melkeinpä vaan jää sänkyynsä kun on iltavellit saanut. Mutta tänään rohisi tukkoisena, ja heräili vähän väliä. Sain sitten äsken nukahtamaan vaunuihin joita hyssyttelin täällä sisällä... aika epätoivoista :$
Mutta toivotaan että saisi edes suht hyvin nukutuksi, että äiskä ja iskäkin sais. Mä tuppaan oleen tosi kärttyinen ja päänsärkyinen jos ei saa kunnolla nukuttua. Kun toi poitsu on alusta asti nukkunut hyvin, enää ei syökään yöllä, mutta tuttia saa joinain öinä olla laittamassa tosi tiheään.

Ei vaan, kai mäkin koitan nyt mennä unten maille, jospa sais edes muutaman tunnin nukuttua putkeen. Öitä kaikille!
 
Jes, nyt tilattu keittiöön uudet matot ja verhokangas =) Eilen vaihdettiin oviin uudet vetimet, sekä ostettiin olohuoneen yhdelle seinälle uusi tapetti!
Ei kait meillä ole sisustusinto meneillään :whistle: Keväisin se aina iskee, ei voi mitään! Niin ja esikoisen huoneeseen tilasin hurjan kalliit verhot, 6,90e kaksi kappaletta! Ovat lenkkiverhot mut nopeasti ne leikkaa pois ja ompelee, on muutenkin liian pitkät.

Debi: meillä nukkuu vauva meidän makkarissa pinnasängyssä. Pieni väli vaan on meidän sänkyyn, ahdasta siis! Ihana olisi siirtää joskus siskonsa kanssa samaan huoneeseen. Mutta näkee sitten kuinka oppii yöt nukkumaan vähemmillä heräämisillä!

helmi: Joko poitsu rauhoittui? Meillä eilen oli kiukuttelua, tänään selvittiin nauruilla vaan :D
 
iru
Tervetuloa Mainanna :flower:

Kiitos Luminka uudesta pinosta!

Meillä poika on nukkunu alusta asti pinnasängyssä, välillä tosin nukku huonosti niin nukkui paljon meidän sängyssä, mut sitte mä taas nukuin niiiiin huonosti ku koko ajan heräilin niin sitte päätettiin että poika nukkuu omassa sängyssä.

Joku kyseli matkarattaista, niin mulle just tänään tuli postissa hobby hallista omenan vihreet carena easyt, ovat kyllä kätevän oloiset! Mieski ihan innoissaa niitä ränkkäs :kieh:

Niin käytiin neuvolassa tänään, Ilmari siis nyt 4,5 kk mitat on: 7320g ja 66,3 cm py on 42,5cm. Neuvolan täti sanoi että Ilmarilla ihan selkeästi atooppinen iho :( nyt on tosi pahana, ei oo ennen ollu näin kuiva ja laikukas. Mutta muuten kehui poikaa tosi paljon!! Ja jätkä oli taas niin unelmapojuna, oikee hurmuri! Täti oli ihan myyty :heart:

Känkkäränkkä on kyllä poika ollu jo monta päivää.. nyt laitto nätisti nukkumaan kuitenki.. inhottaa ku ei tiiä et mikä oikee on?

Kyllä mä oon ajatellu et viimestää puolen vuoden ikäisenä koitetaan syöttötuolia. Ja voi varmaa viikon pari ennenki jos on "valmiin" oloinen.

Mutta moikka :wave:
 
Kiitos Luminkalle pinosta :flower: Mullakin on just laitettu verhot keittiöön :) tulipa ihan eri näköinen huoneesta. Säästin myös miespolon rahoja, kun kokeilin yhtä vanhaa lipastoa lisäsäilytystilaksi keittiöön, ja se passaskin sinne kuin nappi silmään! Nyt ei tarvi niin montaa huonekalua ostella, eli saan paremman omantunnon ku ei tuhlailla

Tervetuloa Mainanna =)

Debi: meillä on kans välillä hirveätä pulauttelua, ennen ruokaa, sen päälle, ja joskus siellä väliajallakin. Vaatteita saa vaihtaa ja pestä.. Nyt tosin ollu taas pari päivää ok, samalla bodyllä koko päivä. Mutta kun liike lisääntyy, ja itse pyörittelee lasta joskus sylissä, niin seki saa vatsan hölskymään ja annokset tulemaan ulos. Jos se ei ole ihan mahdotonta ja jos lapsukainen kasvaa normaalisti niin ei sen pitäis olla vaarallista, turhauttavaa kyllä.

Neuvonnassa käytiin maanataina puntarilla. Meillä tuli aiemmin painoa 100 g viikossa, nyt jo viimeiset pari viikkoa 200 g viikossa. Ilmankos on pitänyt antaa lisämaitoa enemmän, luulin että itse vain alan ehtyä. Ja eilen oli oikein kehitysrysäyspäivä, illalla kutittelin vaipanvaihdonyhteydessä, niin neiti naureskeli oikein pitkään ja makeasti, aiemmin tullut vain lyhyitä hörähdyksiä. Ja samalla vaihtoreissulla löytyivät myös omat varpaat, seki nauratti, myös äiskää!
 
Meillä kans on puklailija tää vauva :/ Huonoimpana päivänä menee 4-5 bodya :| Tosin aina ei edes paidalle asti lennä, mun housuille, paidalle, lattialle niin et pläts vaan kuuluu! Joskus onneks puklaa vähemmän. Aika inhottava vaiva kyllä, mut kasvaa likka kuitenkin joten ei hätää siinä mielessä.

Täällä kans tulee kohta vauvalle eka hammas! Iiks ja ääks, kuinhan mun tissit saa jäädä rauhaan!! Esikoisen hammas tuli vasta imetyksen lopetuksen jälkeen joten ei kokemusta aiheesta...

Nyt on kyl pakko lähteä nukkumaan, tiedä taas kuinka yöllä saan nukkua. Mieskin yövuorossa töissä joten esikoisen itkiessä mä "joudun" menemään rauhoittelemaan...

 

Yhteistyössä