11/08 masunkasvattajien murut *joulukuussa*



Jatkoja marraskuun masunkasvattajat la:t 1-15.11.2008- pinosta tuolta odotuspuolelta!

Ilmoittautukaa tänne halukkaat, en siirtele automaattisesti odotuspinosta jos kaikki eivät jatka kirjoittelua tällä enää! Toki myös uudet ovat tervetulleita!




08.10.2008
Keiju (rv36+0) klo. 10.36 poika, 2640g ja 47cm, py 33,5cm

10.10.2008
lonelylily (rv36+3) poika, 3590g ja 50cm

14.10.2008
Hari Mao (rv35+5 ) klo. 13.01 tyttö, 2500g ja , py 33,5cm
¨¨¨¨¨¨¨¨klo. 13.35 poika 2740g, py 33cm

16.10.2008
Luminka (rv37+5) tyttö, 2870g ja 48cm

20.11.2008
maikki79 (rv37+2) klo.3.41 poika, 4085g ja 52cm

22.10.2008
helmi79 klo.01.13 poika, 4000g ja 51cm

24.10.2008
JennyAdelina (rv37+4) klo.13.30 tyttö, 3190g ja 48cm
korppinen(rv38+5) poika 4240g ja 53,5cm, py 36cm

25.10.2008
KuuttiPieni poika, 3760g ja 51cm

02.11.2008
sarppa70 (rv40+1) poika, 3495g ja 49cm
daya (rv 39+6) klo1.13 tyttö, 3190g ja 49cm
Kuunkulta (rv39+1) klo.18.54 poika, 3260g ja 53cm

03.11.2008
Tanjuska2 (rv 39+1) klo 23.00 tyttö, 3515g ja 49,5cm
Yamini poika, 3485g ja 50cm

04.11.2008
Rinzessa klo.08.15 poika, 3160g ja 49cm, py 34cm

05.11.2008
Pöppiäinen82 (rv40+3) klo.6.29 tyttö, 3100g ja 48cm, py 34cm

06.11.2008
Möökö89 (rv40+0) klo.11.40 tyttö, 2970g ja 45cm

07.11.2008
Anzkuli klo.2.18 poika, 3850g ja 50cm
äityliini76 klo.16.53 poika, 3215g ja 49,5cm
Maotao klo.17.59 tyttö, 4075g ja 53cm

08.11.2008
hansu73 (rv39+6) klo.11.29 poika, 3470 ja 50cm
maxi(rv40+1) klo.22.29 tyttö, 3420g ja 51cm, py 35cm
mammukka75 (rv39+2) tyttö, 3540g ja 50cm
CitrusHeights tyttö, 3635g ja 50cm

10.11.2008
Red Dragon (rv41+1) klo.11.55 tyttö, 3990g ja 51cm, py 38cm
reginarento klo.22.15 tyttö, 3630g ja 51cm
manna- (rv 40+19 klo. 7.55 tyttö, 3435g ja 50cm, py 34cm

11.11.2008
paula83 klo.19.39 poika, 4010g ja 50cm, py 36,5cm
Mailou (rv41+0)klo.6.45 poika, 3675g ja 51,5cm
maitooo tyttö, 3900g ja 51cm
leofis klo.3.15 poika, 4180g ja 51cm

15.11.2008
kutmula klo.10.54, tyttö 4140g ja 52cm

18.11.2008
HotCoffee (rv41+5) klo.21.56 tyttö, 4650g ja 54cm, py 38cm
Sanse klo.11.52, poika 4690g ja 54cm, py 36,5cm

19.11.2008
äiti88 klo.04.24 poika, 4630g ja 53cm, py 37,5cm
merval klo.8.03 poika, 3730g ja 52cm, py 36cm

21.11.2008
noonie(rv42+2) klo 04.56 poika 3550g ja 51cm , py 36cm

30.11.08
tietämätön (rv 42+2) klo.18.01 tyttö, 3200g ja 49c, py 34,5cm

Odotusajan keskustelut:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1217904#m13194420
Aikaisemmat keskustelut:
Marraskuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1226798
 
Ehdinkö ihan ekana, vautsi...
Taas täällä varsin rauhaton yö takana. Eilisen päivän kyllä Wilma ja Oskari nukkuivat hyvin kun oltiin anoppilassa pitkä tovi, mutta yöllä sitten kumpikin heräsi vuoron perään pieremään ja kätisemään. Nyt äitiä pikkasen väsyttää mutta ei voi mitään. Mies on isompien poikien kanssa ulkona ja kaupassa, pienet yrittävät nukkua. Siis yrittävät, Oskari ainakin ääntelee uhkaavasti tuolla...

Meille tulee tänään uusi pesukone ja mä pääsen purkamaan tuota järkyttävää pyykkiläjää. Ihanaa! Tuolla vanhalla koneella saa heittää vesilintua, mä en käsitä että 5 vuotta vanha kone tilttaa jo nyt! Kyllä ennenvanhaan koneetkin kesti vuosikymmeniä, perskutarallaa.

Tänään kirjoitettiin isompien poikien kanssa pukille toivelista ja voin sanoa että vanhemmille taitaa tulla konkurssi tänä jouluna.. :/ Keksivät toivoa sitten kaikista kalleimpia juttuja. Mitenkäs teillä muuten tavataan joulua viettää? Meettekö te johonkin vai kokoontuuko väki teille vai kuinka? Meille yleensä tulee aamupäivällä isän ja siskon perhe kahville (isä+ perhe muslimeja eli eivät varsinaisesti joulua juhli) ja sitten iltapäivällä ollaan menty anoppilaan missä syödään ja pukki tulee käymään. Mutta tänä jouluna ajateltiin että kun me ei edes kaikki mahduta autoon samalla kertaa niin oltaisiin kotona perheen kesken ja jos appivanhemmat tulisivat sitten tänne. Voitaisiin lämmittää joulusaunaakin. Mutta katsotaan nyt, on vaan aika työ liikuttaa tätä koko sakkia edestakaisin, haluisin päästä vähän helpommalla...

Mutta kai menen katsomaan mitä asiaa Oskulla on. Mukavaa joulukuun alkua mammoille.

Niin ja ISO onnentoivotus tietämättömälle, tulihan se pikkuinen vihdoinkin sieltä! :flower:

HM ja tontut W&O
 
hoohhhhoijaa vaan...onpas taas lievästi rättiväsynyt olo...eikä auta yhtään että ulkona on aivan pimeetä ja sataa. nousin vasta 12:a sängystä kun yö meni puolitorkkuessa tuon tulokkaan kanssa.

Onnea tietämätön, vihdoinkin se odotus palkittiin!! :flower:

joulusta: meillä vietetään joulu aina mun vanhempien luona. miehen vanhemmat ei ainakaan ennen paljon joulua viettäneet ja jotenkin kaikki on vaan kokoontuneet sitten vanhempieni luo.ja tänä jouluna onkin mukavaa (tai aikasmoista vilinää) kun siellä on vanhempieni ja meidän lisäksi mun sisko ja sen mies,veljeni perheineen(11kk vanha pojannaskali,mun veli ja avovaimo) ja koirineen(2 whippettiä, 1 vinttikoira) ja vielä mahdollisesti miehen vanhemmat plus vielä vierailevia sukulaisia.
en oikein osaisi viettää joulua kolmistaan miehen ja vilhon kanssa, tarviin sukua ainakin kerran vuodessa ympärilleni ;) ja tänä vuonna ollaan varmaan vähän pidemmän kaavan mukaisesti että kaikilla sukulaisilla on aikaa käydä pällistelemässä uutta tulokasta... :LOL:
jahas,sain just tyypin nukkumaan, oli 3 tuntia valveilla ja lähes koko ajan syöden...on muuten "jännää" koittaa ite syödä ja lukee lehtee samalla... mutta mies oli ihana,oli tehnyt kaurapuuroa ja kahvia ja valmiita leipiä mulle :heart: vaikka on itse ihan rättiväsynyt ja pitäis kuulemma jotain työhommiakin yrittää vielä tehdä tänään. mun ois kans tän viikon aikana saatava valmiiks yhden kurssin tehtäviä,mutta en tosiaankaan ymmärrä missä hiton välissä niitä muka ehdin ees avata.hmm,ehdin varmaan laittaa yhden koneellisen pyykkiä tässä välissä...
ainiin,tänään lähetettiin maistraattiin pojan nimitiedot ja saatiin hlötunnus! :D

noonie+vilho 10pvää
 
niin joo ilmavaivoista piti kysyä: mikä siis on tuo cuplaton tms. mistä nyt oon lukenut?auttaako se just noihin ikäviin ilmavaivoihin kun tuon vilhonkin naama menee niin ruttuun ja itkua välillä vääntää kun nielee kai aikapaljon välillä ilmaa syödessään?

sit vielä neuvolasta, onko teillä muillakin niin että eka käynti oli se kotikäynti n.viikon iässä ja sitten seuraava käynti kolmannella viikolla neuvolassa?
mun pitäs kuulemma loppuviikosta varailla aikaa neuvolaan ja sit oma jälkitarkastus menee täällä kuulemma joulun jälkeiselle ajalle kun lääkäreillä on loppuvuodesta tai joskus jotain koulutuksia tms...
 
Kiitos Luminka uudesta ihanan jouluisesta pinosta =)

Me nukuttiin tuossa Leevin kanssa 3 tunnin päikkärit ja sit käytiin Juuso hakemassa kotiin. Meillä on nyt nuo masuvaivat helpottaneet. Ihanan tyytyväinen tullut Leevistä, lattialla viihtyy pitkiäkin aikoja=). MAsukin on ruennut toimimaan n.3krt/pv ilman mitään luumumehuja ja mallasuutteita, pierutippojakaan ei ole enää tarvinnut antaa.

Joulun vietosta: Me on vietytty lapsesta asti joulun mun mummon luona ja sinne tulee mun äidin porukka, tädin porukka ja enon porukka, sit mun veli ja sen avokki ja meidän perhe.15henkilöä yhteensä. JOulupukki tulee sinne ja siellä on vaan niin ihanaa olla. :heart:
Sit illalla mennään vielä anoppilaan syömään ja paketteja avaa. Tapaninpäivänä on sit ollu tapana käydä mun isän porukan luona jouluaterialla.

keiju ja poijat
 
Voi keiju mikä ihana tonttupalleroinen! :D

Minä odotan sitä pesukonetta saapuvaksi, mies ja esikoinen lähtivät salibandyreeneihin eli en pääse pyykkäämään ennenkuin kotiin tulevat. Itse en ole niin näppärä että osaisin konetta toimintakuntoon laittaa...harmi. Kasperi katselee lastenohjelmaa ja Wilma istuu sohvalla kaukalossaan ja aloittaa normaali iltakätinänsä. Tää on oikeesti aika rasittavaa kun joka ilta on hirmu huutokonsertti.

noonie, tuo Cuplaton mistä täällä on ollut juttua on sellainen masulääke jota voi antaa jos on masuvaivaa tai koliikkia. Se pilkkoo masussa olevan ilman ja aiheuttaa siis sen että vauva pieree kovasti. Eli ovat ns. "pierutippoja" :LOL: Sitten nuo Rela-tipat mistä on myös ollut juttua on maitohappovalmiste joka tasapainottaa masua.

No niin, Osakri heräsi. Tarvinnee mennä siis. Katsotaan jos ehtisin teille uusia kuvia vielä laittaa...

HM ja kiekujat
 
heips,
kiitokset luminkalle taas ihanasta uudesta pinosta...niin hieno jouluinen =)

keiju, ihku tonttupoika teillä siellä!!! :heart:

hm, ei taaskaan voi muutakuin jaksuja toivoa sinulle :hug:

Mulla on tänään ollut pinna superkireellä!!! Esikoinen koettelee mua todenteolla, mitä vaan ollaan tekemässä vastaus kaikkeen on "en tahdo!" :headwall: :kieh: Ulkona oltiin tunnin verran vaikka vettä tuli kuin esterin peestä..oli pakko päästä ulos, ennenkuin kilahdan! Ja sinne löhtö oli yksi suuri show! :kieh: "ei tahdo..ei osaa..ei halua..ei huvita!!!" voi tuota riemuisaa 4vuoden ikää........................................................................................

Kun mies tuli kotiin lähdettiin viemään pari valkoista olkkarinmattoa pesulaan, niin arvakkaa meinasinko persiilleen lentää? 50euroa kahden maton pesusta!!!!!!ei tuo toinen matto ole kuin joku 30-40euroan arvonenkaan! Vika kerta kun noi pesuun vien!

ja toi pikkuinen kitisee, ei nukahda nyt millään. On ollut hereillä nyt kahdesta saakka! yliväsynyt, ei vaan nyt saa nukahdetuksi. Rintareppuun nukahti, mutta kun siirsin pois niin tietty heräs heti. Menisin laittaan ulkovaloja pajukoristeiden ympärille, mutta vasta kun tuo nukahtaa. En oo ikinä tykännyt noista pihavaloista, mutta nyt oli pakko saada kun näin yhdessä pihassa hienot sellaiset. Ja muutenkin kun tää pimeys masentaa, miten ei yö erotu päivästä. Perhanan leudot talvet! :headwall:

 
Mä olen ollut tosiaan kaupungissa hela päivän ja sitten kotiin tekee ruokaa ja kotihommia ja laittelin tuossa pieniä lasten vaatteita huutikseen myyntiin,niin pääsee niistäkin sitten ja nyt täytys mennä laittaa pyykkii kuivuu ja sauna päälle ja pikkunenkin tuossa nukahti jokin aika sitten,piti päästä senkin vuorostaan seurustelemaan :D onhan tässä päivää takana,heräsin aikaseen ja nukkumaan taas pääsee vasta kahentoista pintaan ... no virtaa riittää se on pääasia...



 
Helmi: meillä kanssa ton neljä vuotiaan kanssa sama homma, ei tottele mitään ja kaikkeen on vastaus en halua, en osaa. Koittelee todella hermoa aina välillä. Nyt sit sovittiin että iltaisin saa vasta joulukalenterin jos päivä on mennyt hyvin, tiedän että olen ehkä aika inhottava mutta jospa se vähän auttais tuohon tottelemis hommaan.

HM:lle jaksuja :hug:
 
keiju & pöppiäinen: Suloiset kuvat! =)

Käytii kaupoissa.. Sinne meni rahat.. Eipä sitä kyllä hirveästi ollut tuhlatakaan. Mutta onpahan nyt ostettu jotain jääkaappiin. Pienimmäiselle 10L maitoa ja vaippapaketti. suklaakalentereita sai ehtiä monesta kaupasta ennen kuin löytyi mieluinen.. Olivat loppuneet.

Sain äsken pestyä lattiat ja imuroitua. Tein siis viikkosiivouksen. Viime viikolla se jäi tekemättä. imuroin ainoastaan muutamana päivänä. Sitten viikkasin eiliset pyykit kaappiin.

Huomenna olisi perhekerho. Menisikö kolmen lapsen kanssa vai ainoastaan noiden vanhempien kanssa :whistle: . Kankaanpainantaa tiedossa, että viitsinkö ottaa viel nuorimmaista mukaan.

Joulu meillä on vielä avoinna oikeastaan. Viime vuonna oli ensimmäistä kertaa niin, että miehen äiti ja veli tulivat meille viettämään joulua. Käytiin joulukirkossa (tai siis minä+lapset+anoppi), syötiin, saunottiin ja joulupukki saapui ja oltiin yhdessä. Tarkoitus olisi samallalailla tänäkin jouluna, mutta poikkeuksena se, että anopin miesystävä tulee kanssa, jos tulee joulun viettoon tännepäin (asuu siis toisella paikkakunnalla).
Sitten 25. päivä menen lasten kanssa käymään saaressa (isomummolassa) ja sitten jonain päivänä miehen äidin luona / mun porukoiden luona.

Mutta nyt laittaa vanhemmat neidit nukkumaan ja pienimmälle maitoa. :wave:
 
HM: Eihän lapsukaiset kitise yhtään B) . Noin kiltisti toiset poseeraa :D :heart:

Tuli tässä sellainen mieleen, että kerran minä en imetä.. Ni voisiko mulla olla jo nyt menkat? Ku jotenkin tämä vuoto.. Hmm.. Olisiko muka vielä jälkivuotoa.. Ku nytten on taas kirkkaan punaista vuotoa.. Kylläkin selviän pikkuhousunsuojilla.. Mutta nyt mulla on ruvennut alamahalla olee välillä kipuja tai sitten oikealla puolella munasarjan kohdalla.. :/
 
Huomenta!

täällä taas ollaan kahvikupposen kera! kuten helmikin sanoi niin tää kuuluu niin näihin aamutouhuihin tulla heti kurkkaamaan että mitä kenellekin kuuluu. :) esikoinen katsoo pikkukakkosta ja vauva köllöttelee sohvala masu täynnä.

äiti88 kuinka teillä kävi, oliko vauva keltainen silloin kun lähditte neuvolaan näytille? en ole varma että oletko käynyt kertomassakin ja se on mennyt multa ohi.

meillä Veikka on vähän nuhaisen oloinen. nenä tukkoinen ja eilen oli hirmu väsynyt ja sellainen nuutuneen oloinen. mutta ei kuumetta. nyt näyttäis että olis parempi päivä tänään. Veikalla ollut nenä nyt tukkoinen jo viikon verran mutta ensin ajattelin että sen vaan tekee maito jota aina menee välillä nenäänkin. jonkinverran myös pulauttelee sellaisia limaisia pulautuksia. meillä on kyllä kaikki tässä lähipiirissä jonkinlaisessa flussassa että kai tää on sitä kunhan ei nyt pahenis.

meidän piti pitää tänään kaverin kanssa leipomispäivä ja reseptit oli jo ehdittynä, mutta peruin sen kun veikka ei ihan kunnossa. piti leipoa kinuski-puolukka pullia, piparipullia, kinkku-juusto sarvia yms... illalla on serkusten pikkujoulut, esikoinen saa mennä ainakin jos me ei veikan kanssa lähdetä. katsotaan nyt kuinka tuo pikku-herran olo muuttuu.

[/b]Luminkalle kiitokset ihanasta jouluisesta pinosta!:)

mutta nyt katsomaan että mitä tuo poju tuolla sohvan nurkassa ähisee.. palaillaan!
 
Huomenta

RD - Kiitos

Mä menin tutiin jo eilen kymmenen jälkeen ja kyllä tuntuu paremmalta,sain nukkua aamu kuuteen asti,kun mies hoiti yösyötön ja ilta syötön,kyllä tuollaset on paikallaan,muutenhan menisin zombina eteenpäin kokoajan...
Jaahas jos tänään soittaisi hammaslääkäriin että saisi tarkastusajan hampaisiin vuorostaan myös...

Tässä kuvassa venytellään isin sylissä


 
palasinpas heti takaisin tänne. pikkukakkonen jatkuu yhä ja vauva nukahti sohvalle, tiskikone päällä ja pullot kiehumassa niin istahdanpas hetkeksi.



joulusta oli ollut puhetta. me ollaan eka kerran kotona joulu, tähän saakka on aina oltu ainakin osa aikaa aatosta mun vanhemmilla. nyt mun vanhempien piti aluksi tulla vaan pukille meille mutta tulevat jo syömään. syömiset ja pukki tulee aika aikaisin, kun osa meistä menee sitten kuudeksi aattohartauteen. muuten sitten rauhaisaa joulusta nauttimista. miehen puolen suvussa käydään ensin enenn joulua viemässä kukat ja varmaan joulupäivänä kyläillää sitten siellä vielä.

mutta nyt pullot pois kiehumasta.
 
huomenta pikaseen..
esikoinen viety hoitoon, pikkumies änkee vieressä lattialla kakkaa...ja pitää lähtee valmistautuun parturireissuun!! :D Vauveli tulee mukaan, täytyypi vaan toivoo että nukkuu koko ajan, eilinen päivä teki näet ison poikkeuksen, kun vauva ei nukkunut kuten yleensä vaan kitisi vähän väliä.
Tarhassa kerroin esikoisen hyvin uhmakkaasta viikonvaihteesta, totesi vain normaaliksi ja snaoi että emme kiinnittäisi liikaakaan huomiota koska tällä kiukuttelulla sitä hakee ja saa sen negatiivisena. Rajat tietty oltava...Huh! Ootan että menee äkkiä ohi, mutta nyt tissitouhuun ja menoksi!!

:wave:
 
Huomenta...

Täällä ei niin hyvä yö takana, Leevi on aika tukkoinen, keittistippoja olen hälle laittanut mutta siltikin tukossa.Täytyy niistäjällä kokeilla, toivottavasti siitä ois jotain apua.Kuumetta ei ole ja muutenkin on ihan virkeä.
Esikoinen on viety hoitoon ja meillä ei ole oikein suunnitelmia. Torstaiksi ajattelin varata kosmetologille ajan kulmien siistiimiseen, oon antanu niiden nyt kasvaa ja rehottaaa että saa uuden mallin niihin. Torstaina ois veronpalautus päivä ja sinne shoppailureissua olen suunnitellut. =)

mutta nyt söyntipuuhiin ja kattoo kovolta ohjelmia.
 
Huomenia =)

Yöstä on selvitty noitte kahe pienen kanssa :) Molemmat heräs puol kolme, Onni syömää ja Nella muute vaa ähiseen ja kun Nella pelkää jostai syystä Onnin itkua ni saman tien parahti ku Onniki :D Mut rauhottuivat sit aika pian, Nellal meni vähä kauemmi, varmaa ku vieras paikka mut tutin kanssa nukahti.

Sitte heräs Onni taas varttia vaille viis syömää, ja sit ite nousin jo puol seiska Nellan kans ku piti poika herättää kouluu. Onni heräs puol kasin aikaa ja sit puol ysin aikaa lähettiinki tallustaa päiväkotiin, Nella rintarepus ja Onni vaunuis, Salla kävellen :D

Takas tullessa Nella simahti siihen ja nyt jatkaa unii sängys, Onni vähä känisee :D
Ihmeen kivuttomasti menny vaikka eile saiki tukkaputkel juosta ylä- ja alakerran väliä jomman kumman luona ku päiväunille laitin ja viel puhelin pirisi jatkuvalla syötöllä ja sitte vielä nuo kaks isompaa halus jotaki koko aja :D Onneks Salla viihdytti Nellaa paljon ja Mikko autto. Alko vissii olee aika huvittavan näköstä ku iltapuuron aikaa Nella istu kaulos ja mä lattial Onni sylis tissil ja lappasin puuroo toiselle suuhu, ni Mikko tuli siihe ja sano et anna määki jottai teen :D

Että 10 pistettä ja papukaijan merkki sulle HM että jaksat kaksosten ja viel isompienki kanssa :) Vois olla vaikeeta ite jaksaa :D
 
Huomenta!

Täällä on kertakaikkisen hyvä yö takana, kerran kuussa meilläkin... :D Wilma ja Oskari kitisivät illan oikein urakalla kunnes kymmenen aikaan nukahtivat yöunille. Ite ryntäsin sänkyyn melkein heti myös, ja olin ihan pihalla kun Oskari heräsi vasta kolmelta! Kummatkin söivät kiltisti ja jatkoivat unia ja Oskari heräsi aamulla puoli kasilta ja Wilma veti sikeitä aina kymmeneen saakka! Hieman outoa.... :LOL: Nyt aamulla herättyään Wilma oli niiiiin hyväntuulinen, väläytteli monta hymyä ja pelasti tämän äidin päivän. Nyt neito hakee unta tuossa sohvalla, ja minä vihdoin pääsin korkkaamaan uuden pesukoneen! Se tekee nyt ekaa tyhjäpesua, sen jälkeen alkaa pyykkivuori pienetä! Mutta kyllä on hiljainen kone verrattuna aiempaan.

Sanse, kyllä välillä saa oikeen ihmetellä ettei pää ole enempää pehmennyt kun tätä laumaa paimentaa, mutta vaikka tää tosi kuluttavaa ja väsyttävää on niin silti nautin tästä suunnattomasti! Vauva-aika on ihanaa, olen nuuskinut pamperoita niin että nupissa humisee välillä!

Tuli tässä muuten sellainen juttu mieleen, että tunteeko tästä meidän porukasta joku toisensa henk.kohtaisesti, siis ns. siviilissä? Minä olen helmin nähnyt nyt kerran, toivottavasti pian uudelleen (= helmi, vink,vink :D ). Muita en sitten ainakaan käsittääkseni ole tavannut... :LOL:

Jaahas, Oskari olematon kutsuu, tarvii mennä jutteleen miekkosen kanssa. Oikein hyvää päivää teille kaikille!

Kerrankin energinen HM ja minipossut
 
Täällä meni yö kanssa hyvin. Jo toinen yö peräkkäin. Eilen annoin klo 21.00 maidon ja seuraavan kerran vasta 1.50 :eek: , sitten 5.30 ja 7.40. Ennen kerhoa annoin vielä maitoa.

Lähdin kaikkien tyttöjen kanssa perhekerhoon. Tessa nukkui koko ajan ulkona vaunuissa, nukkuu yhä edelleen :D. Isosiskot painoi mummoille essut. Tuli hienot :heart:

Tässä nytten vain oon ja surffailen. Miettien, mitä tekee tänään :D. Mitä raaskii aloittaa. Yhden koneellisen ainakin pyykkiä pesen.

 

Yhteistyössä