11/08 masunkasvattajien murut *joulukuussa*

"TUKKA HYVIN, KAIKKI HYVIN!" :D
Hyvin meni kampaamoreissu pikkuisen kanssa, nukkui tähän saakka...hienosti antoi äidin rentoutua ihanassa rentouttavassa käsittelyssä. Tuli nyt aika tumma tukka, mutta halusinkin vaihteeksi syvemmän värin tähän päähän...

HM, :D :D Koitetaanhan taas treffata!!! Kiva että yö mennyt noin hyvin! ja nuo ensimmäiset hymyt on vaan maailman ihananimmat hymyt! :heart:

No niin, tuoll taitaa olla nälkä...niin on äidilläkin! Joten palataan taas....

Heissan!

Meillä nukuttiin sit aamulla yhdeksään saakka :eek: Vähän venähti mutta eipä nukutakaan... Esikoinen kokeilee päikkäreitä nukkua, vähän kolisee vielä sängyssään.

Käytiin ulkoilemassa, tein lumipalloja ison kasan ja yks ihan innoissaan tiputteli niitä maahan ja sanoi poks ja nauroi päälle :D Vauva nukkuu vielä tuossa takapihalla.

Pesin tuossa vähän ikkunoita sisäpuolelta, jospa sunnuntaihin säilyisivät puhtaina =)

Nyt alkaa imetys olla hyvällä mallillaan, vuorokauden sisällä annoin 2 x 50 ml (eilen illalla) kun alkoi rinnalla raivoamaan, ei siis tullut maitoa tarpeeksi! Tänään annoin tuossa aamusella vähän, tavoitteena ois päästä pelkällä tissillä ainakin iltaan saakka =) Ja viime yö meni pelkällä rinnalla, ja yllättävän pitkiä pätkiä taas likka veteli :heart:

En tunne ketään meidän pinosta
, enkä kyllä ketään muutakaan kaksplussalaista!

Meillä ei ole vauva antanut vielä ensimmäistä hymyä, isompi antoi siinä 6. viikkoisena. Jospa ihan lähiaikoina =)

Kovasti odottelen tietämättömän kuulumisia kunhan sairaalasta kotiin pääsee =)
Nyt kai kaikki on vauvansa saaneet, näkyi tuonne odotuspinoon joitain nimiä jäävän, mutta he eivät ole tainneet muutenkaan kirjoitella paljoa...

Vitsi kun alkoi naurattamaan. Mulla itkuhälytin tässä vieressä ja äsken kuului ihan kuin vauva ois nauranut! hehehehehe vaan kävi :LOL: Pitää joskus sellaista ääntä =)

Aamupäivä meni kyllä tosi vauhdilla, tunnin päästä jo mies tulee kotiin! 4 maissa tulee mun äiti ja sisko käymään. Illalla tein banaani-suklaamuffinseja. On nimittäin pakkanen ihan tyhäksi tarjoiltu (ja ite syöty :ashamed: ) että ei oo muuta kuin marjoja, ruokaa ja leipää!

Kelles tulee veronpalautuksia?
Mitä meinaat ostaa, vai meneekö laskuihin vaiko säästöön?:D

Mulle tulee reilu 500?. Siitä säästöön 100? ja loput varaan silmälaseja varten jotka keväällä hankin =) Ku oisin siis jokin aikaa sitten ostanut mutta optikko käsi odottaa että näkö ennättäisi palautua raskauden ja imetyksen takia!

veronpalautuksista...mulle tulee yli tonni veronpalautuksia..sinänsä aika hauskaa, koska mä olin melkein koko viime vuoden kelan rahoilla..sainko peräti 300euroa käteen kodinhoitotukea. ja saan noin mojovasti takaisin :D
shoppaan tekis mieli, joko vantaan jumboon tai ideaparkiin. jumboon mielummin, kun siellä isot tavaratalot. ideaparkis vaan pikkuliikkeet..
hommassa on vaan yksi mutta..mun täytys kai ottaa vauva mukaan, kun imetän..mut oon niin bakteerikammonen, pelkään et vauva saa sieltä jonkun taudin, kun kaikkee mahollista on liikkeellä..

manhis ja poika(joka saa sunnuntaina nimen)3vko3pv

noniin, tuolla oli sitten oikeen tissimaratoni, melkein tunnin oli tissillä! Ja itellä maha murisi, nyt on äidin vuoro hotkasta voikkaria ja lämmitin aamullista kahvia...

veronpalautuksia tulee 1200euroa, mutta tonni siitä menee maalämpöön :whistle: Loput sitten itteeni suttaan :D Ja joululahjoihin!

no joo, nyt tuo huutaa...lähetään lenkille ja isoveikka hakeen..

veronpalautuksista, mulle tulee 600 ja miehelle 1200.Ajattelin joululahjoihin käyttää ja itteeni.Pojille pitäs ostaa ne ristiäisvaatteet mut niihin ei paljon mene.Torstaina lähen sit kaupungille ja Leevi menee anoppilaa siks aikaa.
Pitäs jotain vaatetta löytää lauantain pikkujouluihin,ois sillon illalla kaverin luona. Appi tulee Juusoa hoitamaan ja Leevi menee anoppilaan.=)

Mie ajattelin jollekin kummille (sit, kun kummit on päätetty) laittaa tällaisen kummirunon:

On meille vauva syntynyt
ja nimi hyvä löytynyt.
Nyt tarvitsemme kummia
ja Sinä oisit sopiva!
Siks kysymmekin Sinua,
se Meille oisi kunnia!
Me ollaan nyt päätetty,
että teidän tahto on häädetty.
Halusitte tai ette
turhaan vastustelette.
Teistä tulee meidän murulle kummeja,
vaikka oottekin kelvottomia pummeja.
Siistikää siis tapanne,
ja myykää onkivapanne.
Lapsemme tarvii vain hienointa ja parasta,
joten jos et hopealusikkaa muuten saa niin varasta!
Kastetilaisuudessa lausutte ja laulatte virsiä,
tästä lapsesta ei tehdä mitään Kirsiä!
Muuten olette sitten hiljaa,
ihailette vain meidän Miljaa.
Juhlassa sovitaan myös hoitovuorot,
milloin alkaa lapsen baletti ja kuorot.
Mukana olette aina,
tiistaina, torstaina ja sunnuntaina!
ONNEA!

:LOL: :LOL:

Toivottavasti ymmärtäävät huumorilla, eikä oteta ihteen. Pitää viel miettii uskaltaako laittaa :D

Pyykkiä on pesty kolme koneellista, ulkoiltu raivolla ja perunat on kiehumassa. Pirpanat nukkuu, ovat nukkuneet lähes koko päivän. Ihan kumma fiilis kun on saanut näinkin paljon aikaan, yleensä päivät menee sellatteessa puolisumussa. Mieskin tokaisi että oon ihan eri näkönen kun yleensä kun energiaa riittää.

Nyt tarvii mennä laittaan makkaraa uuniin. Mukavaa iltaa!

HM, uudelleen syntynyt (ei pidä hehkuttaa liikaa, ens yö voi hyvinkin mennä ihan persiilleen...)

PS: Missä Rinzessa, ei ole pitkään aikaan kuulunut mitään???

No nytpä yritän minäkin alkaa jakamaan vauva-arkea teidän kanssanne tämän palstan merkeissä... =)

Synnytyksestä olin luvannut kertoa, mutta nyt tuntuu siltä että siitä on jo niin pitkä aika etten taida viitsiä enää muistella koko hommaa - oli meinaan niin karmea kokemus! Mähän tosiaan yritin synnyttää kolme päivää ja yötä ja ihmeteltiin vaan kun homma ei etene, mutta vihdoin ja viimein syykin selvisi: lisäistukka oli esteenä kohdun suulla, jolloin vauva ei päässyt painumaan lantioon ja synnytys ei edennyt. Kaikki kärsimykset ja vaiheet sektioon asti haluan jo unohtaa, jo ei siitä sen enempää. Pääasia, että kaikki on nyt niin hyvin kuin olla voi, ja pikkuinen poikamme sulostuttaa elämäämme. :heart:

Veronpalautuksia tulee mulle ja miehelle 1200 yhteensä. Joululahjoihin menee ja vaatteita ostan. Niin olisin halunnut ostella kaikkea ihanaa raskausaikana, mutta oli pakko luopua kaikesta ison mahan takia, niin nyt ajattelin palkita itseni :)

Joulua odotan hulluna! :xmas: Jouluvalotkin sain laitettua reilu viikko sitte, siitäpä ne alkaa muutkin valmistelut pikkuhiljaa. Jotain lahjojakin tullut jo hankittua, vaikka ne tahtoo yleensä jäädä ihan viime tippaan. Me vietetään joulu ihan omalla perheellä, koska muut sukulaiset asuu 600 km:n päässä eikä haluta mennä sinne. Tapaninpäivänä ehkä ajellaan sitten sukulaisiin ja ollaan muutama päivä reisussa. Meillä on jo ehtiny muodostua omat joulutraditiot, ja mieluiten nautitaan jouluntunnelmasta keskenään.

Ristiäiset pidetään vasta 4.1. Halutaan viettää joulu ja vuodenvaihde rauhassa ja sektion takia siirrettiin ristiäiset riittävän kauas että ehtii toipua kunnolla - eipä tiennyt tarkkaan kuinka pian sitä on tolpillaan. Nyt tosin jo käydään vauvan kanssa päivittäin tunnin mittainen vaunulenkki, joten yllättävän mukavasti siitä selvittiin. Muutenkin alkaa fyysisesti oleen jo lähellä normaalia olotilaa.. Kuin myös psyykkisesti. Mulle ei onneksi nuo hormonit saaneet aikaan mitään suurempaa baby bluesia..

Mutta nyt vauva kutsuu. Palailaan taas piakkoin! Ja kiitos Luminka, kun jaksat ylläpitää näitä meidän pinoja :heart:

hansu

pikaisesti siis manhishan kertoi että eka pv käynnistys meni pieleen ja otti pirusti päähän..noh sit sunnuntaina klo 11.00 1 tabletti kohdun suulle(tilanne siin vaihees vasta sormelle auki kaula kadonnu!!)noh vähän yli 12 soitin miehelle et tulis et supitaa kipeesti...oli paikalla klo 13,00 supisti kipeesti mut kuuma vesipullolla ja kirosanoilla mentiin ja kl 14.30 rupes jo itkettää...tilanne vasta 2 sormelle auki,,huoh,,no suostuivat laitaa saliin ja et puhkastaan kalvot...salissa vähäb yli 3 ja sit ooteltii et saisin epiduraalin ja mut legurii ei näkyny...satty kyllä ja kovaa mut en tienny kuinka pahax ees viel voi mennä ja luoja et pelkäsin..noh n klo 16.30 oltu salissa noin reilu 1h ni tilanne 4 cm auki ja lääkäriä ei vaan näy......noh tulee sit n.klo.17.00 ja saa epiduraalin laitettua n 17.40 ja sit mulle kerrotaan et noin 20 min niin alkaa vaikuttaa ja luoja mö odotin sitä et helpottaa ja mies pääsee syömään olin niin kioee ja väsy...

noh kätilö sanoo et kurkkaa nopee tulanteen...APUA 10cm nyt kamat kasaan tää syntyy nyt...mies ei sit saakaan lähtee..vitsi mua pelotti ja rupes heti kumoo epiduraalin vaikutusta ettei iske päälle ponnistaes..olipas kivaa et turhaa pistellään prkl..noh 17.50 oli pakko rupee ponnistaa(mä luulin viimeistään et kuolen)ja 18.01 eli 11 minsan ponnistuksella oli typy maailmassa....3200g ja 49cm täydellisyyttä!!!!ja sit tieto et oon ollu salissa hieman alle 3h..et nopeeta mentiin ja kätilö sano suoraan ettei ois ikinö uskonu et ensi synnytäjän kanssa käy näin..noh repesin aika pahasti muru tuli hartiat vinossa ja tikkejä tuli emättimeen.häpyhuuliin ja klitorikseen..et kipeenä ollaan ja kävely tuskaa..ihana hoitaa vaavia ja imetyskin sujuu hyvin kotiin tultiin kun neidillä oli ikää 47h mut nyt pussailee mun rakasta...laitan kohta kuvan viel tytöstä...niih ja ne tiedot vielä

shanti tyttö syntyi 30.11.08 18.01 rv 42+2
3200g
49cm
pipo 34,5

t äippä ja shanti!!2vrk

tietämätön: Voi että on lutunen vauva =) Oma näyttää jo niin isolta! Kiva että olette päässeet nopeesti kotiin =)

Meillä tais koittaa miehen kanssa päivän yhteinen hetki, just meni isompikin nukkumaan :heart: Tosin tuo kattoo elokuvaa ja minä olen koneella, mutta samalla sohvalla kuitenkin =) Kiva kyllä että kaiken tän keskellä iltaisin jää vielä omaa aikaa ennen nukkumaanmenoa!

heippa,
hui kun päivä on mennyt taas siivillä...oli kaveri poikansa kanssa illan leikkimässä, kylvetettiin vauvaa, ja nyt koitan saada kunnialla isomman pojan nukkuun. Pikkuinenkin jo nuokkuu vieressä sohvalla, mutta mennään ylös vasta kunhan isompi hiljentyy...ja saan itekin nautiskella iltateen rauhassa. Mies lähti siis käymään kaverillaan, joten ei siitä ole nyt apua. esikoinen on ollut tosi hienosti koko päivän/illan, mutta nyt sitten hieman ramppaa rapuissa...saa nähdä kuin jaksaa roudata sen aina tonne yläkertaan...on aina hankalampi mulle kun isi ei ole kotona!

tietämätön: Oikeen kaunis tyttönen teillä :heart: Ja luminkaa lainatakseni, niin pienen näköinen kun omaansa vertaa.. =)

tietämätön: hirmu sulonen tyttö :heart: Onnea vielä :hug: :heart:
Meiä Onski tuntuu nii jätiltä sun tyttös rinnalla :D
Ite koitettii mittailla ni saatii tulokseks 56cm :D eikä ollu iha suorassa jätkä ja mittaus voi tietty heittää jompaan kumpaa suuntaa tahansa mut kasvanu selvästi pituutta =)

Huomenia..

Ohhoijjaa että olenkin sitten ollut hereillä tunnin,likkahan päätti ettei nukuta silloin ja nyt se tosiaan nukahti sitten kuitenkin ja herätti mamman kyllä niinn hyvin etten enää viitti nukkumaan mennä.

Ois hammaslääkäri tänään,ja hmm sitä perus muuta arkea sitten ...

Ääh, pitkän pätkän kirjoittelin mutta teksti hävisi kun pieru saharaan... kökkö. Mutta lyhyt yhteenveto: Yö mennyt suht hyvin, Oskarilla pientä masuvääntöä. Isot pojat tarhassa jo, Kasperin ryhmä menee leffaan aamupäivällä. Mies huonolla tuulella kun valvoi melkein aamuyöhön ja oli luvannut pojat viedä tarhaan. Oli kiukkuinen kun mikä kun herättelin! Menis ajoissa nukkumaan :kieh:

Oskari huutelee sängyssään, taidan hakea kaveriksi kattelemaan telkkaria. Mukavaa keskiviikkoa mammoille!

HM ja Wilma sekä Oskari, 6 viikkoa 5 päivää :heart: (kohtahan ne jo muuttaa pois kotoota, apua! Ei saa kasvaa liian nopeeta...)

no niin...nyt ois esikoinen viety hoitoon...
Ei pitäis ikinä sano että nyt ne iltahuudot loppui, oli jo neljä iltaa huutamatta ja sit eilen illalla huusi tunnin, mahaa kipristeli.Varauduin silloin että yö menee poskelleen mutta vielä mitä, Leevi rupes nukkuu 21.30 ja heräs klo:02 syömään ja sit seuraavan kerran vasta klo:6 eli tosi hvyä yö takana. Kuuden jälkeen ei sit enää jatkanu unia kun 20 min ja nyt tuolla lattialla katselee.
Nuha edelleen vaivaa ja nyt se on isommallakin pojalla.Toivottavasti eivät tule enemmän kipeeksi kun ois ne ristiäiset lauantaina. Molemmat kylläkin ihan tyytyväisiä eikä muuta ole kuin nuhaa.
Kohta tulee kaveri meitä moikkaamaan ja aamukahvelle.Ihana saada aikuista seuraa välillä näin päivälläkin.

keiju ja Leevi

No höh, ehdin kirjoittaa marraskuulle, ennenkuin huomasin, että täällä on uusi pino... :(
Lukeekohan kukaan noita vanhoja, jos on uus... Ei varmaan, joten nyt siirrään, copy-paste tänne. Että saadaan meikäläiset päivitettyä tuohon listalle. :)

Minä kans ilmoittaudun tänne pinoon, vaikka olen aivan hirmu laiska kirjoittelija, mutta käyn kuitenkin seuraamassa teidän elämää aina välillä. :)

Pakko päivittää, kun kävin kurkkaamassa odotuspinossa syntyneet, ja siellä oli 29 poikaa ja 28 tyttöä. No meille syntyi se tyttö, eli tasoissa ollaan tyttöjen ja poikien suhteen. :heart:

Meille tosiaan syntyi tyttö, kolmas sellainen, 8.11, eli viikon etuajassa.
50 cm ja 3635g. suurin meidän neideistä. Mutta niin ihana ja söpö. :heart: Ainoa tummatukkainen tyttö. Koko muu perhe on ihan blondi! =)

Alkutaival vain on ollut kovin vaikea. Kotikäynnin jälkeen jouduttiinkin sairaalaan, kun tuli ilmi, että paino on mennyt vain alas. :'( Neljän päivän sairaalajakson jälkeen ja pakkoruokinnan tuloksena, saatiin paino hieman nousemaan ja päästiin kotiin. Lähes kolmen viikon vanhana neiti painoi vasta saman kuin syntyessään, mutta nyt on hyvin spurtattu ja paino nousee taas vauhdilla! =)
Imetys sitten vain kaiken tämänseurauksena jäi, koska hirveellä millilitra pelillä mentiin eteenpäin, kaikki millit laskettiin mitä mahaan meni, ja tietty määrä sinne oli saatava menemään. Nyt vielä pumppaillaan ja annetaan omaa maitoa se mikä irtoaa, ja loppu mennään korvikkeilla. Mutta pääasia, että pikku Iita kasvaa.

Koko perhe siis äärimmäisen onnellisia ja iloisia pienestä prinsessasta. Ja ylpeä isä kolmen tytön keskellä. :heart:

Yhteistyössä