11/08 masunkasvattajien murut *joulukuussa*

Minä en tiedä mitä mä tän vuodon kanssa teen :LOL: :kieh: :whistle: :/ .. Nyt on ruvennu vuotaa enemmän.. Kun siteen laittaa, ni kohta saa jo toisen vaihtaa..

Yön sai nukkua ihan kivasti, mutta jotenkin vain väsyttää.. Tänään olisi tarkoitus mennä kaverin luona käymää lasten kanssa.

Minun yksi kaveri palstailee, kolmeen palstalaiseen olen tutustunut. Yhden kanssa ollaan tultu niin hyviksi kavereiksi, että soitellaan, mesetetään ja jos jompi kumpi on tulossa paikkakunnalla käymään, ni vieraillaan toistemme luona. Yhden kanssa mesetetään ja olisi mukava nähdäkin, mutta välimatka on jo ihan kiva.
Ja sitten tässä odottelen kirjettä yhdeltä palstalaiselta :D.

Mutta lähden tästä aamupalalle..

huomenta! (tai päivää..)
6vkoa täynnä :heart: ja neuvola-lääkäristä ollaan tulossa! Painoa ja pituutta tullut hienosti!! Reilu 5kiloo nyt painaa, ja pituuttaa en ees muista.. :ashamed: Mutta mulle noilla lukemilla niin merkitystä ookkaan, pääasia että näkee kun kaikki hyvin! Otettiin nyt sitten resepti siihen rotaviirusrokotteeseen, kirpasee melkosesti tuo tyyris hinta! Mutta en uskalla sitten olla ottamattakaan, soitin vaan miehelle töihin että "väännäppäs isukki sitä metallia sitten hieman tiuhempaan tahtiin jotta tulossa taas kallis menoerä!" :LOL:
Jaa mutta pitki käydä kattoon pikku-ukolle vaatetta risiäisiin, mutta tässähän sitä jo ollaan, ehkä huomenna sitten..

Aloin siivoileen (taas)!!! Meinaan nyt edetä huone kerrallaan ristiäisiin saakka, niin ei tuu liian rankkana tuo urakka ja sitten vielä la-iltana pikaimuroi noi pahimmat pölypaikat. Nyt keittiön lattian pesin ja vaihdoin maton....vaan taitaa olla väärästä päästä aloitettu kun tuo se takullaa menee vielä uusiksi! Pappi tulossa huomenna, niin varmaan kuitenkin keittiössä istutaan, niin ei kehtaa jos on likasta.
Oottelen tässä äiteä käymään, tulee tuomaan kuppeja lainaan, liinoja ym. Ja katsotaan muutenkin vähän juttuja ristiäisiin.

helmi ja "aapeli", joka ei kauaa enää ole aapeli.....

huomenta!

tulis jo viikonloppu! eka kerran tuntuu raskaalta tää arjen pyörittäminen... tuntuu kun olisin yksinhuoltaja! mies lähti eilenkin aamulla seiskalta töihin, tuli illalla klo.23 ja lähti taas tänä aamuna ennen kuin noustiin ylös! eli pojat on nähneet isäänsä viimes eilen aamulla klo.7... kyllä tuo yrittäjyys ja lapsiperhe ei sovi yhteen!!!! tänään tulee nyt onneksi sitten jo päivällä kun saa hommat valmiiksi. tai no tekee sittenkin vielä paperihommia mutta on kuitenkin kotona ja lähellä. mutta pakko painaa hommia kun niitä vielä on kun tietää nuo tulevaisuuden näkymät mitä rakennusalalle on povattu talven päälle...

veronpalautukset mulle palautuksia ja miehelle mätkyjä siten että yhteen katsottuna tappiolle jäätiin... mutta kyllä mä niitä silti odotan huomenna omia tilileni ihan iloisena! vaikka mies just eilen maksoi saman verran mätkyjä mitä mulle tulee huomenna...

HM kyseli että kuka meistä tuntee toisensa tai on tavannut toisensa livenä. me oltiin Jenny A:n kanssa samassa huonesa synnärillä niin käynnistysvaiheessa kuin sitten vauvojenkin kanssa. ja JennyA neuloo meidän pikkumiehelle villapukua kun minä poropeukalo en osaa! välimatkaa meillä on n.80km (kai...). muita en tunne!

Pikkumies tuossa kätisee sitterissä, ei tahdo oikein olla missään hyvä, se nuha tekee osansa. Ai niin, käytin eilen molemmat pojat päivystyksessä kun vanhempikin veljes alkoi valittaa korvakipua, mutta korviin ei nähnyt kun oli niin vahaa täynnä, parin päivän päästä uudelleen... pienemmästä miehestä lääkäri sanoi että vähän nuhaa, mutta ei kuulu keuhkoputkista mitää ja korvat puhtaa. ei muuta kuin keittosuolatippoja ja aikaa niin eiköhän se siitä. meillä oli hirmuistesti tälle viikolle ohjeita, vieraita ja sovittuja juttuja, mutta oon niitä nyt sitten tässä perunut oikein urakalla. ensi viikolla sitten!

kylläpäs helpotti kun sai vuodattaa teille näitä hommia! on paljon kevyempi mieli itsellä kun on koko aamun niin ahistanut tää homma! mutta nyt tais paku tulla pihaan, lähdenpäs kahtomaan sitä ukkokultaa.. moro!

korppinen. :heart:

Niin tuosta että tunteeko ketään "oikeessa elämässä"...mikä se on??? :LOL:
Oon tosiaan HM:n tavannut ja pikkuiset ja RD:n kanssa mesessä aina vaihdetaan ajatuksia kun ehitään =)
Mutta olis musta niiiiiiin HUIPPUA jos pystyis joskus tapaan muitakin!! Luitteko joskus kaksplussalta kun jotkut oli järkännyt tapaamisen kun "vauva" oli n.1vanhoja?? Vaatishan se aikalailla organiseeraamista, mutta ne ketkä pystyis tuleen ja haluu yleensä tavata tulis. Ne oli siinä jutussa muistaakseni vuokrannut jonkun mökin, ja oli yhden yön jopa! Ois tosi hauskaa, luulisin, Mutta onko liian hankalaa? Itse pääsisin kyllä varmasti lähteen joskus, eikä ole ongelma tulla jonnekin kauemmaksikin! (pääsispä kerrankin johkin naisten mökkireissuun, vaikka napero oiskin mukana) ;)

*helmi-höppänän ajatus lähti taas laukkaan vähän lujaa..*

Huomenta!

Onneksi yö sujui suhtkoht hyvin.. Meillä oli ihan kauhea itkukonsertti eilen illalla. Vauva huusi kolme tuntia kurkku suorana. Teki niin pahaa, voi kumpa voisi itselleen ottaa nuo vatsanväänteet!! Nyt odotellaan jo kauhulla tulevaa iltaa.. No onneksi tietää, että tämä vaihe on ohimenevää.. Mutta pahaa kyllä tekee.. Vuoronperään isin kanssa häntä kanniskelimme ja lopulta uni vei voiton ja paasimme isin kanssakin yöpuulle! Nyt tyttö yrittää nukkua miun sylissä, mutta vähän väliä herää itkeskelemään :( Toivottavasti tämä menee äkkiä ohi..

Mie luin tuosta tapaamisesta lehdestä ja se kuulosti oikein kivalta, ehkä joku päivä vois tavatakin :)

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
laitoin oikeen alotuksen aiheesta, ja nyt naurattaa jo itteekin....rupesin miettiin että kuinkas kun meitä on ihan ulkomaita myöten, niin musta ois aivan loistava idea järkätä tää tapaaminen JOSKUS vaikka saksanmaalle :LOL: tai austraaliaan...vaan harmi, Manna taitaa olla tulossa suomeen aika pian. Mitä kauemmas kotoo sen parempi :LOL: :LOL:

*anteeks, mä oon tosi väsy****

Onnea CitrusHeights tytöstä :heart:

helmi: Mä oon kans lukenut sen jutun lehdestä! Ois kyllä tosi jännää nähdä luonnossa kaikki!
Heh, sultahan ideoita alkaa tulemaan :LOL:

Meille tulee pappi tuossa kahden jälkeen käymään... Toivottavasti os mukava, ihan tuurilla valitsin kun ei mitään hajua kyseisestä henkilöstä :LOL:

Putsailin jo hopealusikat ja laitoin koneeseen pyörimään äidiltä lainaan otetut kahvikupit. Vähän kerrallaan jo aloiteltava ettei tuu kaikki hommat yhteen päivään!

Viime yönä likka tais heräillä vähän tiuhempaan ja aamuyöllä väsyneenä annoin jo vähän pullosta että sais ite nukuttua vähäsen pidempään.. 7 aikaan syötin ja oli hilkulla että ois joutunut jo nousemaan mut sitten molemmat nukahdettiin ja esikoinen herätti mut 8.30! Et ihan ok yö takana.

helmin idea on todella hyvä idea. Kuka haluaisi sitä ruveta organisoimaan? :whistle: :D

Niin ja tottakai: Helmin kanssa rupattelen mesessä myös :D.

Tässä on taas aivot ihan narikassa, tuntuu, etten ymmärrä mistään mitään.. Ja ajatukset ei todellakaan juokse.

Toinen paholaisen kakku on uunissa. Ensimmäisen kakkuvuoan korppujauhotin, ja toinenkin piti, mutta sehän tottakai jäi tekemättä.. Mutta onneksi se ei taida niin tarpeellinen juttu olla, että en pilannu pahasti kakkua.. Jos ei sitten muuta unohtunut :whistle:

Toisen laitan pakkaseen ja toisen vien kaverille, jonka luokse kohta puolin lähdetään.. Väsyttää kyllä kiitettävästi, mutta jospa siitä piristyisi hieman.

Tässä olen miettinyt, että jos tekisin pakkaseen 3 tiikerikakkua (jos vain osaan.. Ensimmäistä kertaa olen ajatellut niitä tehdä) ja 3 paholaisen kakkua.

Mutta nyt pikku nti heräs päikkäreiltä syömään. :wave:

Piinapenkissä oltu ( = hammasl. ),eipäs siellä mittää ongelmaa ollut,kaikki ok... ien vaan alhaalla joka laittaa jotenkin juilimaan.
Sain nukkua parituntia tuossa,olin kyllä tosiaan väsy.Jos nyt jaksaisi loppuillan sitten silmät auki.

Huutiksesta huutamiani ihania vaavelin vaatteita tuli tänään,oi kun onkin sööttejä.
Aamulla onneksi sain pyykättyä niin ei ole sitäkää enään.

heips..
no nyt on isyysjutut kunnossa, mun vanhemmat oli meillä kun lähdettiin ja vauva jäikin heijän kanssa siksi aikaa, ja haettiin samaan reissuun esikoinen tarhasta. Ja nyt nuo pyysivät sitten pojan mummolaan yöksi, eipä tarvinnut kahta kertaa pyytää!! :D Menevät vielä aamusta kylpylään polskimaan, saa poika oikeen extrakivaa aikaa mummon ja papan kanssa :heart:
Me lähdetään nyt pikkuisen ja miehen kanssa pitsalle! :p

helmi

Yritin tuossa katella millon oon viimeks kirjottanu, en ainaka tähän pinoon oo vielä kerinny! Kiitos vaan taas uudesta pinosta!! :)

Veronpalautuksia mies saa reilun 400, osti sillä jo kameran ennakkoon ja mie saan 15e. Mie sijoitan rahan pitkän harkinnan jälkeen uusimpaa mauri kunnaksen kirjaan! :D

Mitäs sitä tähän viikkoon on mahtunu, maanantaikos se eka päivä oli... Joo, siitä taisinki jo kirjottaa kun leevi oli isin kans käymässä työpaikalla ja sai sen lahjakortin.

Eilen mie ulkoilin poikien kans meidän omassa pihassa, kavereita oli siinä leikkimässä meidän kans. Eilen sain mieki leeviltä eka hymyn. :heart: Ihana! :)

Leevillä on ollu hieman väsyneitä nuo illat. Ei oikeen illalla malta käydä nukkumaan muuta kuin syliin tai liinaan. Päivällä ja yöllä asettuu omaan sänkyyn ihan nätisti. Illat menee sit melko väsyneissä ja tissitunnelmissa. Leevi saattaa 45 minuutin välein olla tissillä ja syö aina ihan kunnolla. Nukahtaa siihen ja herää heti jos vie omaan sänkyyn. Maanantai-iltana sit lähettiin kauppaan että leevi nukkuu iltaunet autossa ja nukkuiki hyvin. Sitpä ei vissiin saanu illan aikana tankattua tarpeeks tissiä ja heräili yöllä 2-3 tunnin välein ja jakso syödä aina vaivaset 10 minuuttia kerrallaan. Eilen sit valvoi taas illan ahkerasti tissitellen ja viime yönä nukkui ensin 5,5 tuntia ja sit söi 25 minuuttia ja sit nukkui vielä 4 tuntia ja heräs 7.30 maissa. Eli eipä väkisin nukutella illalla. Tankkaillaan mieluummin tissillä sit ja nukutaan yöt paremmin!

Tänään ja eilen meni huutiskohteita kiinni ja saatiin tosi hyvin kaikenlaista myytyä. Mammavaatteita lähinnä ja miehen pari levyä. Kiva juttu. Niitä oon nyt tänään sit pakkaillu ja sähköposteja laitellu. Mahoton urakka. Mutta rahaa tulee ihan kivasti - vissiin n. 80 euroo kaikkiaan. Jee!

Valokuvatilauski tuli eilen ja laittelin pikaseen kuvat kansioon. Joulukortitki teetettiin valokuvasta ja niitä kirjottelin leevin kans päivällä. Muutama osoite on vielä hukassa...

Toimelias päivä ollu tänään! Kyllä sitä jaksaaki kun on saanu yön nukkua hyvin! :)

Anzkuli ja Leevi 3 vkoa ja 5 pv

Anzkuli: Mulla kans on mennyt huutiksessa äippävaatteita hyvin kaupaksi! Vielä ois jotain kesäisiä jäljellä mutta eipä niitä kukaan taida tähän aikaan vuodesta ostaa...

Nyt vauva taitaa kaivata ruokaa...

citrusheights, onnea! ja ihana kuva vauvelista tietämätön!

varoitus:valitusta alla:
mä alan oleen jo ihan hermoromahduksen partaalla ton tyypin syömisten kanssa... kun nuo imetys"hetket" on aina jotain tuntie maratooneja,tänäänkin 3 tuntia illalla,päivällä en jaksanut edes laskea kun oli rinnalla koko ajan,lukuunottamatta muutamaa torkkukertaa ja yhtä päikkäriä joka kesti hurjat 1,5tuntia.. ja varsinkin iltaisin oon huomannut ihan selkeesti että oma maito ei vaan riitä,jätkä alkaa raivoomaan kun mitään ei tuolta tule vaikka kuinka yrittää ottaa uusiksi.. :( huomenna soittelen neuvolantädille ja kysyn kyllä neuvoja,ei oo hauska olla joka ilta aivan itkunsekanen äiti. oon lueskellut kauheesti imetys.fi-sivuja, ja sieltä koittanut poimia kaikenmaailman rinnanpainamistekniikoita,jne,mutta eipä näytä auttavan, NAN:ia on ollut pakko syöttää pojalle illalla ainakin kerran.tänään tuli jo aamupäivällä eteen se ettei tisseistä tullut enää mitään kun oli koko aamuyön ja aamun ollut rinnoilla ja oli pakko antaa vähän korviketta.hitto että tuntuu paskalta suoraan sanoen tämä. äitini yritti lohduttaa että hänellä itsellään oli sama tilanne kun minä olin pieni,eli olin kai osittaisimetyksessä 3kk vanhaksi.
tosi kivaa miehestäkin varmaan kun joutuu katselemaan tätä itke ja imetä-showta. ja se mikä tässä on niin ärsyttävää että en yhtään inhoa imetystä,se on ihan periaatteessa kivaa jne vaikka joudunkin rintakumia käyttämään kun nuo nänninpäät on niin matalata ettei mitään otetta niistä poika saa. ok mut nyt loppu, sori valitusteksti!

onko täällä kaikki täysimetyksellä vai miten hoidatte syöttöhommat?

noonie, en osaa kyllä neuvoa..muutakuin että kun kerroin ekassa neuvolassa imetysajoista ja sanoin että vauva on tissillä tuntia kerrallaan, niin neuvolantäti sanoi että tunti on liikaa :eek: Sanoi että 20-30 min. tehokasta imemistä riittää...mutta sepäs se, kun pikkuinen aina välillä saattoi olla vaan ja taas imeä. Sanoi että vauva väsyy noin pitkässä imetyksessä tosi paljon...en tiedä sitten.
Mutta tosiaan, itellä joskus jos on tuntunut että tissit imetty kuiviin, olen tarjonnut pumpattua maitoa pakkasesta. Kerran joi pullosta lisää, eli oli nälkäiseksi jäänyt. Mutta yleensä ei huoli enempää, joten mä luulen että vaan haluu olla tissillä. Eilen ja tänään olltu pitkiä imetyksiä....mutta ei sentään noin pitkiä kuin sulla! Jaksuja :hug:

Meillä pikkumies ihan nuhanen.....ja nyt itkee.....

noonie: Täällä yksi joka ei ole täysimetyksellä :wave: Nykyään annan kerran-pari vuorokaudessa korviketta. Mulla kun on tuo 1,5v kanssa niin ei yksinkertaisesti ole aina aikaa istua imettämässä joten nopeammin saan vauvan välillä kylläiseksi antamalla pulloa. Olen myös antanut tutin jonka neiti on onneksi hyväksynyt =) (saan sillä hiljennettyä esim. yöllä vaipan vaihdon ajaksi ettei nälkäisenä ala huutamaan jolloin esikoinen heräisi)

Annat vaan lisää maitoa sanon minä! Eihän siitä tule mitään jos kaikki aikasi menee imettämiseen etkä saa levättyä itse :(

Anna vaikka imeä puolituntia (?) ja sitten pullosta loppuja. Saat itsekin levähtää paremmin, ja rinnat ennättävät täyttyä seuraavaa kertaa varten! Äitikin tarvitsee lepoa, ja koita syödä ja varsinkin juoda tarpeeksi =)

Onko vauvalla kuitenkin paino noussut että saa siis tarpeeksi maitoa?

noonie: Meillä on muutaman kerran annettu korviketta pullosta lisäksi, kun on tuntunu ettei omaa maitoa tule tarpeeksi. Ja niillä kerroilla kyllä on ottanu lisää. Yleensä se auttaa. Kannattaisko kokeilla antaa iltaisin pullosta, jos vaikka pienelle jää nälkä?

Meillä on täällä kakkaongelma. Neiti on kakannut viimeks eilen aamulla ja nyt huomaa että yrittää kyllä, mut mitään ei tuu. Oliskohan raukalla maha kovalla? Millä ihmeellä mä voin tuota oloa helpottaa?

Nyt iltakahville, paistoin tuossa taas yhden satsin torttuja (omenahillolla), että saadaan herkutella...

-JennyA-

JennyA: Koita jumppailla vauvan jalkoja ja sivellä kädellä masua, ei taida muuta nopeampaa keinoa tulla mieleen.
Kannattaa varovasti omenahilloa syödä, ettei tuu ilmavaivoja vauvalle ;) Tosin riippuu varmaan vauvasta kelle tulee helposti ilmoja...

Mulla on näköjään meneillään jaa vinkkejä-ilta :LOL: Kelläs muulla kysyttävää :LOL:

Yhteistyössä