11/08 masunkasvattajien murut *marraskuussa*

tänä yönä ei varmaankaan saada yhtää nukuttua, ku tuo meidän nuorin prinsessa kärsii masuvaivoista.. :/ Tänää tuskin on nukkunut yhtään.. Sylissä nukkuisi.. Mutta sänkyyn, kun vie, ni heti rupeaa itkee ja huutaa. Enää ei lattiallakaan ole hyvä olla..

Kummat tipat huomenna ostan.. Eli kummat olis paremmat: cuplaton vai rela-tipat?

Mä tässä ollut hereillä jo yli pari tuntia,Emma tutii ja mä maksoin laskuja.
Alan kohta tekee kotihommia tässä ja sitten täytyy tänään mennä kaupunkiin,muuten ihan perusnormipäivä tiedossa,pyykkäämistä ruuanlaittoa yms... touhua.

Tietämättömälle - Paljon onnea pienestä prinsessasta

Onnea tietämättömälle,vihdoinkin se vaavi syntyi! :flower:
meillä meni yö taas hyvin,päivät tahtoo olla aika ähräämistä ja valveilla olo on välillä kolmekin tuntia.Meillä neuvolatäti antoi ensimmäiset jekovit tipat meille kotiin,siis ei edes tarjonnut devitolia.Nuo RELA-tipat on kuulemma paremmat kuin cuplaton,mut voihan se olla yksilöllistä miten ne vaikuttaa.
Meillä ei laiteta tänä vuonna vaaville joululahjaa pukinkonttiin.
Mulla taitaa jälkivuoto olla loppu,ei ole ainakaan 3 päivään ollut vuotoa,mut pitää olla varuilla jos yhtäkkiä jatkuukin..
Menen nyt sanoon tytölle heipat ku lähtee kouluun...
äityliini ja pötkylä 3vkoa 3 pvää

Huomenet...

Tietämättömälle hurjasti onnea :flower: :hug: :heart:

Täällä isompi poika päätti herätä jo viideltä...Leevi nukkuin puol kasiin ja sit vietiin Juuso päikkyyn. Yö meni muutenkin aika poskelleen, nukuin itse jotenkin levottomasti.

Ajattelin jos nyt päivällä sit nukkuis kunnon päikkärit...

Meillä meni viime yö pelkällä rintamaidolla, ja hyvin näytti nukuttavan =) Eka nukkui 4h, sit 3 ja viimeks nukahti kuudelta ja vielä niillä unilla...

RD:
Nuissa tipoissa on eri vaikutus tavallaan. Kun cuplaton pilkkoo kuplia mahassa, relat on maitohappobakteeria. Kumpiankin kyl voi käyttää yhtäaikaa. Joillekin oon kuullut relojen vaan pahentavan asiaa kun eikös ne oo öljypohjaisia... Sinuna varmaan cuplista lähtisin eka kokeilee! =)

Jee, vihdoin tietämätön saanut pienokaisensa :heart:

Sanse:
Miehet :LOL: Meillä ois varmaan samoin käynyt ettei ois uskaltanut vaippaa vaihtaa :D

Huomenta!!
Tietämättömälle HURJAN ISOT ONNITTELUT!! Palkittiinhan se odotus viimein :heart:

Tipoista..vaikka oonkin varmaan jo vastannut. Meille neuvolasta tarjottiin jekovit tai devitol, olen kuullut että jekovit paremmin siedettyä, joten sen olen molemmista pojista ottanut! Cuplaton menee rinnalla. Meillä masuvaivoja kanssa paljon, näkee vauvasta että sattuu ja paukut haisee kaameelle, mutta on tosi urhee pikkumies...harvoin itkee vaivoja. Lähinnä vääntää ja ähisee, ja pinnistää naama punasena. Tyypillinen mies, ei turhasta valita vaivojaan! :LOL:

Yö meni hyvin, taitaa olla jo 3. tai 4. yö kun menee saman kaavan mukaan. Eli nukkui ekan pätkän 21-02 (mutta itse vielä kattelin bb:n) sitten nukahti heti yöllä tissille, söi kyllä pari kertaa ihan vähän ja 8.30 herättiin koko poppoo. Tuntuu että toi söi yöllä minimaalisen vähän, aamulla vetikin sitten posket lommolla.
Nyt torkkuu ja paukuttelee tuossa sitterissä lattialla, ja esikoinen rakentelee majojaan. (huusholli kivan näköinen, kun majoja ja ansoja joka puolella) :LOL: Pääasia että viihtyy ja keksii tekemistä, ettei roiku koko ajan mun kimpussa. Saa äitikin aamuhetkensä.

Muuten tänään pyykkäämistä, yläkerran siivoomista ja yleisen kaaoksen hallintaa. Ulos kanssa haluun jossain välissä, vaikka sataakin näköjään vettä. mutta hetkikin ulkona tekee hyvää...

mukavaa viikonalkua!!

helmi

Huomenta!

Ja hyvää joulukuuta kaikille!:) en olis muistanut koko jouluakuuta enkä kalenteria ellei esikoisen kysymys olis ekana aamulla ollut, että joko saan otta sen suklaan sieltä kalenterista?!? sai kummeiltaan sellaisen cars-suklaakalenterin.

meillä esikoisella Rela-tipat tuntui vaan pahentavan mahakipuja..

täällä olis kahdet vieraat tulosa tälle päivälle, joten tää pakkosiivous olis edessä...varsinkin kun eilen laiskotti nin etten tehnyt mitään koko päivänä muuta kuin päiväruuan (mies hoiteli iltaruuan :) ), ei koneellista pyykkiä, imurointia tms. joten nyt on sitten nekin hommat rästissä! oli muutenkin kiva päivä, kun sain nukkua päikkärit, mies kävi kaupassa ja teki tosiaan ruuan, laittoi pojat nukkumaan yms. niin sai itse "vapaa päivän" kotihommista. :)

nyt pitääkin laittaa vauhtia töppösiin että ehtii tässä tehdä hommelit ennen kuin mun kaveri joka on norjasta käymässä suomessa tulee käymään ja illalla vielä toinen kaveri poikansa kanssa.

tietämätön oikein paljon onnea!:) :flower: :hug:

mukavaa maanantaita kaikille!:)

korppinen

Huomenta!

No yö meni loppujen lopuksi hyvin, kun masu rauhoittui! klo 22.25 annoin maidon ja seuraavan kerran 5.40 ja sitten 9.35. Eli sain itsekin hyvin nukuttua.

Harmi, ettei täällä nla-tädillä ollut vaihtoehtoina: jekovit tai devitol.. Olisin heti valinnut jekovit-tipat.. No, nyt on jo kolmas päivä niillä menossa ja tänään käyn hakee niitä cuplaton-tippoja. Koska en halua, että toiseen sattuu.

Tänää ois kauppapäivä.. Eipä rahaa kamalasti oo, mutta ees jotain ruokaa kaappiin.

Huomenii=)

tietämätön: Onnea hurjan paljon :hug: Vihdoinkin odotus palkittiin =) Onkos täällä vielä joku yhtenä kappaleena vaiko kaikki jakaantunut?

Napatynkä irtos siis yöllä, oli vähä vuotanu verta sielt pohjalta, mut eiköhä se tuosta parane =)

Rela-tippoi en oo koittanu, koitan tänään kun saan siskolta ku niille se ei sopinu. Suosin suuresti cuplatonia ja se on puolet halvempaakin et ehkä kannattaa alottaa siitä ja sit ostaa reloi jossei toimi. Riippuu ihan vauvasta että kumpi tehoo paremmin.

D-tippoi en alota enne ku Onnin masu on kunnossa, ku ne voi sit pahentaa sitä. Neukusta tällästä ohjetta annettii siskolle niin noudatan samaa toistaseks. Seuraava neukku onkin vasta 18.12 ja sano se täti et jutskataa sitte niistä tipoista.

Meillä nukutaan yöt suht hyvin, 2 kertaa herää yössä. Nukkumaa menee siinä 22.30-00, herää yleensä siinä 2.30-3.30 ekan kerra ja toisen kerran siinä 5.00-6.30.

Mies lähti tänää isyysloman jälkeen töihin, sanoi et nyt se loma vasta alkaa.. AIJAAHAS :LOL:
Mullaki pehmee lasku arkeen ku neitillä osu just päiväkotiviikko, tosin tänää tulee siskon reilu 5kk tyttö (mun kummityttö ) hoitoo huomiseen asti et he pääseevät kylpylää rentoutuu =) Vähä jänskättää et mite ens yö sujuu, huutaavat molemmat kuorossa :LOL: Suunnitellu että nappaan Nellan rintareppuun ja Onnin vaunuihi ku haen tänää Sallan hoidosta ja huome vien, et oon varmaa näky niitte kans :D

Voipi olla et huome väsyttää :D No vien sitte Onnin täl viikol siskon luo muutamaks tuntii ni huilin =)

sanse, sinä se vasta rohkee plikka oot!! :D Mutta toisaalta kai se yksi yö menee miten päin vaan...Ihana tuolleen että teillä vastavuorosesti pääsee molemmat äidit/vanhemmat huiliin =)

Mä en keksi mitä voisin nyt tehdä ristiäisten eteen, oon tehnyt listan hommista, mutta ei vielä oikeen voi/kannata mitään niistä tehdä! Ja tänään on viikon ainoa päivä kun ei oo mitään ohjelmaa. Jääkaappi siivottiin esikoisen kanssa ja uuni pestiin. Nyt vauvan laitoin verannalle nukkuun ja esikoinen pelailee...eikä nyt oikeen väsytäkään! Kai mä sitten vaan netteilen ja laitan kohta ruokaa..

Juu sisko on aina hoitanu mun lapsii ja auttanu hirveesti, varsinki sillo ku Salla oli vauva ja sil oli pahimman luokan koliikki ja siskoki oli sentää vasta jotai 14-15 sillo.
Ei tässä juuri muuta tukiverkostoo olekkaa ku sisko mut laatu korvaa määrän =)

se se vasta rohkee on ku helmikuussa tulee hoitaa mun lapsii vkl:ks omansa lisäks :D

Meil ois täs kuus ne ristiäiset ja tikkuu ristii en oo sen etee laittanu. Jos nyt tekis tänää ne kutsukortit =)

sanse ootpas kyllä rohkea! mun siskollat kans 5kk ikäinen poika, mutta en varmaankaan uskaltais ottaa sitä nyt yöksi! ihana homma kyllä tuolleen että vuorotteletta aina kun tarvii. meillä ihan sama homma siskon kanssa että vuorotellaan, että päivisin on toisilla hoidossa lapset joskus aina kun tarvii, mutta ei ole yötä ollut. tai no onpas, meidän esikoinen oli heillä yhden yön joskus 9-10kk iässä, mutta ei muuten. yöhoitoon olen aina kysynyt omille vanhemmille tai miehen siskolle. en kehtaa omalle siskolle kun heillä 3 lasta 5vuoden sisällä niin on niissä omissakin varmasti hommaa.

täällä alkaa "pakkosiivous" vieraita varten olemaan loppu suoralla... nyt on enää näitä extra juttuja jäljellä eli jos ehdin ja jaksan, mutta ei ihan pakko. yleinen siisteystaso saavutettu imuroinnin kera joten enköhän lähde keittämään kahvit kun ensin saa tuo esikoinen lähteä päikkäreille. jos ehtisin juoda kahvit yksin rauhassa ennen kuin Veikka heräilee.

mutta kahvit tippumaan!

korppinen taas...

Onnea tietämätön pienestä prinsessasta :)

Täällä kanssa näyttää siltä, että meillä on paljon vatsanväänteitä.. Onneksi tyttö kuitenkin piereskelee ahkerasti, jotta toivottavasti se helpottaa hänen oloaan :) Ei ole mukavaa katsoa, kun toiseen koskee ja itkua vaan riittää. Meillä on nyt iltaisin ennen nukkumaanmenoa sellainen kiukkuhetki, liekö johtuu väsymyksestä vai vatsakivuista! Äiti on vaan välillä ihan hukassa, kun ei mikään tunnu auttavan :( Mutta onneksi edes sylissä tuntuu jotenkin rauhoittuvan.. Toivottavasti tämäkin helpottaa viikkojen kuluessa!!

Tietämättömälle isot onnittelut!! :hug:

Vauvalle ostetaan joku pieni paketti jouluks ihan sen takia että nuutti näkee että leevi saa myös lahjoja että ei oo sit vaan hänen etuoikeus. :) Joku pieni lelu tai kirja varmaan. Meillä on kauheesti kaikkee vaatetta ja leluja jo ennestään että mitään ei oikeestaan tarvita. Mutta jotain pientä kuitenki. Nuutillle ostetaan kaks pakettia: toiseen lelu (vissiinki lääkärin välineet) ja toiseen kirja (lauri kilpa-auto) ja mummo varmaan ostaa pyjaman. Sit varmaan kummeilta saa paketin niin siinäpä niitä sit onki jo ihan tarpeeks.

Tuo univelka ei tosiaan korjaannu ihan heti. Nuutin aikana meillä oli levottomat yöt 3kk-1,5 vuotta. Siinä aikana tuli nukuttua alle kymmenen yötä kokonaan. Kyllä siinä sit se pari viikkoa meni ennen kuin alko piristyä. Jos välillä sai nukkua yön tai kaks kunnolla niin sen jälkeen väsytti vaan vielä enemmän.

Nyt onneks meillä nautitaan hyvistä öistä - toistaiseksi vielä ainaki. Eilen leevi tissitteli ja kitis koko illan eikä rauhottunu nukkumaan vaikka oli ihan väsy. Liinassa annoin sit nukkua vajaan tunnin että jaksaa iltaan saakka. Ysin aikaan oli jo niin väsy että ei jaksanu enää kuin vähän tissiä lipasta. Aattelin että herää sit parin tunnin päästä ekan kerran syömään, mutta nukkuiki 5,5 tuntia!! Piti ihan kahesti kattoa kelloa kun herättiin yöllä syömään. Kyllä oliki nälkäinen poika!! Sit toinenki unipätkä oli neljä tuntia ja seittemän aikaan herättiin aamulla.

Isi kävi tänään Leevin kans työpaikallaan. Olivat työkaverit keränny s-ryhmään 100 euron lahjakortin joka oli osoitettu koko meidän perheelle. Me säästetäänki nyt rahaa videokameraa varten, niin käytetään nuoki sit siihen. Melkosen kiva ylläri!! Mie olin nuutin kans ulkoilemassa pitkästä aikaa ihan kahestaan. Ihan mukava reissu vaikka sää oliki sateinen.

Pienet miehet on päiväunilla, pitäs varmaan mammanki mennä lepäilemään...

Anzkuli ja Leevi 3 vkoa ja 3 pv

mukaan! Pieni söpöliinityttö syntyi 20.11., 2435g ja 49 cm. Sairaalassa vierähti viikko, josta melkein puolet ajasta synnyttäen, lopulta tehtiin sektio (synnytys ei edennyt). Pikkuisella paino laski aluksi mutta tilanne saatiin korjaantumaan. Nyt kotona elellään hänen rytmissään, on kovin yökyöpeli.

Yhteistyössä