11/08 masunkasvattajien murut *syyskuussa*

Ei ole tosi, miten nuo korvatulehdukset pyörivät aina samoissa pikkukorvissa :( Me ollaan kyllä oltu siinä suhteessa tosi onnekkaita! Ei yhtään ab-kuuria ole tarvinut Leon syödä :) Sanselle toivotaan kaikkea hyvää ultraan! Eihän sitä tiedä edes jos siellä kölliikin useampi ihmisenalku :D

Mä soitin tänään perhepäivähoidon ohjaajalle ja hyvältä näyttää meidän tammikuun osalta. Saattaa olla jopa niin, että päästään oikein valkkaamaan hoitaja. Joku kokenut olis tietty hyvä saada, mutta ei tietenkään mikään työhön kyllästynyt ikäloppu :D En ole yhtään vaativa ;) Juu, noita hoitopaikkakokemuksia olis ihan kiva kuulla! Miten kaikilla hoidon alottaneilla on alkanut sujumaan.

Mulla alkaa muuten ens viikolla viimeinen näyttö ja sit valmistun lähihoitajaks, ihana fiilis! Varmaa parisen kk kestää saaha paperit mut jos sit jouluks sais =)

Nii tuol neukus on vaa sellane vanha ultra et ei näytä mittoi eikä tarkkaa laskettua aikaa, mut näkee ainaki pikkusen (ja toivon mukaa vain yhden :D)

Otsolla on kuumetta 38,6 :( On ollut jo muutaman päivän vähän sellainen toisaikainen ja tänään sai pari kertaa huutokirkumiskohtauksen, ihan kuin koko ruumiiseen olis sattunut. Nukkui koko iltapäivän ja illan, eikä huolinut päivällistä. Iltapalaksi sen sijaan söi lautasellisen puuroa, pienen purkin hedelmäsosetta ja yhden vauvajugurtin :p Eli ruokahalu on kuitenkin tallella. Meidän piti huomenna lähteä mummolaan viikonlopuksi, mutta ei taideta lähteäkään, höh.

maikki, vai oon mä jalat maassa =) niin, ehkä mä oon, ja pää pilvissä :D alkoi niin hymyilyttään tuo mukava kommenttis! Niin ja halitus ja pikaista paranemista OTSOLLE, kuten MUILLEKIN korvakipuisille ja muuten lunssaisille, kauheesti kokoajan jotain pöpöö liikenteessä. :/
Meidän pikkusähverillä alkoi kanssa nenä vuotaan taas enemmän. Hö!

Me ollaan tänään kyläilty ja ulkoiltu puistossa, ja sitten on ollut esikoisen kerhoon ja jumppaan kuskaamista, on välillä ollut ihan pää pyörällä, vaikka vain yhden lapsen menot kyseessä. Musta vaan hetkittäin tuntuu siltä kuin olisin olemassa vain lasten kautta! :LOL: Tai emmä tiiä, ei musta oikeesti siltä tunnu, mutta tänään tuntui. Mä vaan vein lapset puistoon, koska siitä on heille iloa (saimpa kyllä itekin raitista ilmaa, mutta...), kuskasin kerhoon koska siellä on kamuja, ruokin, pyykkäsin...lasten vaatteita. Putsasin kakkoja, likaisia käsiä...ja taas puin varmaan 6.kerran tänään pojat ja kuskasin isomman harrastuksiin.
Huom, isi yleensä on kotona keskiviikkoisin osallistuun, mutta nyt sillä oli menoa. Ja HUOM! Minähän haluan jäädä kotiin. Ja minä rakastan olla äiti. :heart:
Mutta...kyllä te tiiätte, tää päivä oli tälläinen.

Sauna, herkullinen feta-lohisalaatti, ihanaiset vesselit nukkumassa...nettirauha ja elämä on ihanaa vielä tänäänkin.

Huomenia! Pienin vielä nukkuu. Isompia kouluun tässä laittelen. Piti tulla kehuskelemaan omalla päiväohjelmallani :whistle: Yhdeksältä treffit työkavereiden kanssa kahvilassa, jossa aion nauttia aamupalaa, päivällä kampaaja ja illalla esikoisen "taidetapahtuma". Koko päivä melkein omaa ohjelmaa ja isäntä hoitaa Leoa :D Kyllä aion nauttia joka hetkestä :D Isäntä palaa töihin vasta marraskuun puolivälissä, joten aion kyllä ottaa kaiken tästä irti :D

Mutta oikein mukavaa torstaita kaikille :flower: Ja kyllä se vaan niin on, että eletään tässä aika pitkälti lapsille kuten helmi jo totesi, niin otetaan näistä "vapaapäivistä" kaikki irti :D

mä oon muuten tehnyt näin, että koska olen nyt pienillä "tuloilla", niin en käy kampaajalla ellen saa jostain palkkatuloa. En shoppaile itselle muutakuin kirpparilta. En sisusta kotia, muuta kuin kirpparin löydöillä ja vanhoja fiksaamalla.
JA SITTEN JOSKUS KUN palaan töihin, on paljon kivaa tiedossa!! Tiedän mihin ekat palkkani suttaan. :D
Tämä ajatus helpottaa!

juu, mutta nyt jatkaan leipomispuuhia ja kokkailua, meinaan piristää ystävääni, pääsi eilen kotiin kaksosten kanssa. Teen heille leipiä ja vispipuuroa, ja käyn vain viemässä ne ja ehkä toivon jo pääsisin pikkiriikkisen kurkkimaan nyyttejä. :heart:

Ja illalla tampereelle esikoisen kummisedälle kyläileen. Ihan kiva päivä vaikuttais olevan tulossa!

Pitäis kovaa vauhtia pakata, kun tunnin päästä lähdetään mummolareissulle, mutta vielä viilentelen hermoja. Päätettiin siis lähteä kuitenkin reissuun, kun siellä niin kovasti meitä odotellaan.

Poika on edelleen kuumeessa, mutta jaksaa silti riehua juuri sen verran, että mun hermot menee. Valvottiin käytännössä koko yö, kun poika oli ihan tulikuuma ja itkeskeli. Ruokapöydässä ei äsken ruoka maistunut, vaan halusi välttämättä tunkea kädet ruokakippoon, sylkeä ruuat rinnuksille ja tarttua äidin lusikkaan ja heittää siitä ruuat seinille. Kädessä oli oma lusikka, mutta hirveä karjuminen ja itku, kun ei saanut äidin lusikkaa. Sitten kun nostin pois pöydästä, niin kahta kauheampi itku. Krrr, mulla ihan paloi käämit. Nyt sentään nukahti.

Näin kirjoitettuna tuo toiminta näyttää ihan normaalilta melkein 1-vuotiaan hommailulta, joten taisin hermostua suotta. Nyt pakkaamaan.

Yermasoya: no periaatteessa Vilho ei oo ensimmäinen lapsenlapsi, mutta siinä mielessä on, että ei ole toisten kanssa oikeestaan missään tekemisissä (aika riitaisa suku tuolla miehellä... )

piti niin mennä kouluun tänä iltana mut laiskuus yllätti. kävinkin sit miehen ja pojan kanssa kaupoilla... :ashamed:

aamulla käytiin täpötäydessä muskarissa ja vähän ulkoiltiin kun oli niin hienon kirpsakka syyspäivä. Vilholle testasin jo toppahaalaria (just sen anopin antama lassietecin haalari) ja ihan silleen sopiva mut ehkä vähän vielä liian kuuma ja Vilholla meni hermot kun ei päässyt yhtä vikkelästi liikkumaan kuin vanhoilla vaatteillaan.

Nyt on hauskinta leikkiä heilutella, "high-fiveta" ja antaa käsipäivää :LOL: koko ajan on poika heiluttamassa ja antamassa kättä :) sit pitää kurkkia aina mitä ihmeellisimmistä kulmista ja raoista äitiä ja sit mun pitää huudellaa kukkuuta...kuluuhan siinäkin päivä ;)

nyt onneks poika "jo" nukahti, saan ehkä jopa 2 tuntia itselle aikaa ennenkuin on pakko kans mennä nukkumaan, jotta jaksaa taas seiskalta olla pystyssä ja aamupuuroa väsätä.

laitoin taas huutonettiin pojan vaatteita, toivottavasti menisivät kaupaks ettei tarvis uffille kärrätä.

mä en tajua,tähän taloon piti jo elo-syyskuussa alkaa ikkunaremontti ja nyt on jo lokakuu eikä mitään tehdä missään...kummiskin tulevat joskus joulun alla sit sotkemaan..mur. ja tottakai sitä korotettua vastiketta piti jo syyskuusta alkaa maksamaan,tietenkin! |O

Yermasoya: no periaatteessa Vilho ei oo ensimmäinen lapsenlapsi, mutta siinä mielessä on, että ei ole toisten kanssa oikeestaan missään tekemisissä (aika riitaisa suku tuolla miehellä... )

piti niin mennä kouluun tänä iltana mut laiskuus yllätti. kävinkin sit miehen ja pojan kanssa kaupoilla... :ashamed:

aamulla käytiin täpötäydessä muskarissa ja vähän ulkoiltiin kun oli niin hienon kirpsakka syyspäivä. Vilholle testasin jo toppahaalaria (just sen anopin antama lassietecin haalari) ja ihan silleen sopiva mut ehkä vähän vielä liian kuuma ja Vilholla meni hermot kun ei päässyt yhtä vikkelästi liikkumaan kuin vanhoilla vaatteillaan.

Nyt on hauskinta leikkiä heilutella, "high-fiveta" ja antaa käsipäivää :LOL: koko ajan on poika heiluttamassa ja antamassa kättä :) sit pitää kurkkia aina mitä ihmeellisimmistä kulmista ja raoista äitiä ja sit mun pitää huudellaa kukkuuta...kuluuhan siinäkin päivä ;)

nyt onneks poika "jo" nukahti, saan ehkä jopa 2 tuntia itselle aikaa ennenkuin on pakko kans mennä nukkumaan, jotta jaksaa taas seiskalta olla pystyssä ja aamupuuroa väsätä.

laitoin taas huutonettiin pojan vaatteita, toivottavasti menisivät kaupaks ettei tarvis uffille kärrätä.

mä en tajua,tähän taloon piti jo elo-syyskuussa alkaa ikkunaremontti ja nyt on jo lokakuu eikä mitään tehdä missään...kummiskin tulevat joskus joulun alla sit sotkemaan..mur. ja tottakai sitä korotettua vastiketta piti jo syyskuusta alkaa maksamaan,tietenkin! |O

Kylmiä aamuja on täälläki ollu. Leeville oon laittanu fleecehaalarin tuonne välikausipuvun alle eikä sitä nyt sit huvita möyrytä eikä konttailla enää yhtään. Yleensä menee pitkin poikin puistoa siitä alkaen kun silmänsä auki saa. Eilen meni käynnistellessä varmaan 20 minuuttia, tänään ei suostunu ollenka liikkeelle. Jotenki harmittaa toista istuttaa vaan rattaissa. Tylsää. Nyt ei sit meinannu millään käydä päikkäreille - varmaan kun ei ollu sitä aktiviteettia aamulla!

Huomenna on tiedossa pitkä päivä: mies menee koko päiväks rc-kisoihin, lähtee jo kuuden aikaan aamulla ja tulee vasta sit myöhään illalla. Eli koko päivän saan olla sit poikien kans keskenäni, ei houkuttele... Mutta sunnuntaina on sit miun vuoro olla vapaalla ja miehellä on maanantaiki töistä vapaa niin saan sitten kans ottaa vähän omaa aikaa! Sitä odotellessa...

merkkiä vain, itellä kauhee flunssa päällä (kuurin sian tänään) ja töissä olen ollut nyt 3pv, tosi jees ollu. Ihan ku ois lomalla siellä :D :whistle:
Itteni kannalta oli tosi huippua mennä töihin mut poikien kannalta varmaan ei, no hyvin on ainakin tutustuminen Leevillä menny hoitoon, tänään oli ollut jo 1,5h yksin siellä eikä ollut ollu mitään ongelmia. Toivottavasti jääkin maanantaina sinne hyvin.
Mut nyt menoks....

Heipahdus!

Tovi onkin vierähtänyt että en ole koneellä käynytkään. Olin pienessä mahataudissa ja veto sitämyöten ihan pois, mutta nyt elämä voittaa.

Anoppi yllätti tässä eräänä päivänä. Soitti kaupungista ja kyseli kaksikon vaatekokoa, oli menossa Sokoksen 3+1 päiville. Ajattelin että ok, synttärilahjaksi jotain bodya tai vastaavaa, mutta mitä vielä! Toi kummallekin reiman tuliterän haalarin, tumput, myssyt ja Superfit- kengät! Siis varmaan 300 euron edestä vaatetta! Mä olin niin önkkönä että aloin itkeen. Juu, hormonit vähän vissiin sekaisin. Mutta voiko enää ihanampaa anoppia olla! Eipä tarvitse enää stressata että mistä rahat kaikkien talvivaatteisiin kun puolet on jo puettu! :D Kiva mieli tuli! Ja täällä on ollut niin kylmiä aamuja että haalareitakin on jo pidetty, kuten kenkiäkin.

Keskiviikkona tuli meidän uusi sänky, ja ette arvaa kuinka ihanaa on herätä kun ei ole selkä ihan jumissa ja olo kun jyrän alle jääneellä! Päiväkin alkaa ihan eri lailla!

Meni hehkutuksen puolelle, sori. Muutoin eletään tämä kuukausi ihan kädestä suuhun, ei kauhesti ylimääräistä rahaa ole. Mies jo ehdotteli että menisin takaisin töihin ja hän jäis hoitovapaalle. Mutta en mä nyt vielä haluais...

Kovasti tuntuu olevan tautia liikkeellä, kaikille sairastajille ja sairastajien hoitajille voimia! :hug:

Hieman on hankala kirjoittaa kun tuollainen pieni käsi hapuilee näppistä koko ajan...

Liitänpä tähän tuoreet kuvat kaksikosta

Wilma ja ponnari :D

Oskulainen

Nyt ei muuta, tarvii mennä vahtimaan kaksikkoa...

Ihanaa lokakuuta!

HM

Moro mummolasta! Otsolla on edelleen kuumetta, äsken mittasin 39,3! Alan epäillä vauvarokkoa... Huomenna jos tulee näppylöitä, niin se on sitten sitä. On kyllä vähän yskinytkin ja nenä on vähän vuotanut, joten voi olla myös jotain lenssua (päiväkodissakin oli nuhaisia). Mutta mennä viipottaa niin reippaana, ettei huomaisi kipeäksi jos ei olisi tulikuuma koko poika!

Hari Mao, niin isoja jo teidänkin lapset! Ja olipa ihana yllätys anopilta!

Mä ostin huuto.netistä toisen Remun välikausihaalarin (en muista mainitsinko jo) hintaan 7 euroa. Onhan se selvästi käytetyn näköinen (vaaleissa osissa tummumista jne.), mutta vaihdoin uudet jalkalenksut ja taas mennään, eipä ainakaan sureta laittaa sitä hiekkalaatikkoleikkeihin päälle. Laitoin haalarin alle rattaisiin aamupäivällä villahaalarin ja fleecehaalarin, eikä ollut yhtään liikaa. Oli vain pari astetta lämmintä.

Äti88, Leevipä on kasvanut tosi isoksi pojaksi jo 10 kk kohdalla!

Nyt iltapuuroa vääntämään!

heippa!
hm, olipa huippukiva ylläri anopiltasi!!! Tuollainen "avitus" tässä taloustilanteessa (ei meilläkään järin häävi ) olisi enemmän kuin tervetullut! Onneksi on meillä kanssa molemmilla pojilla synttärit ihan ovella ja sitten se joulukin kai olisi yllättävän pian! Ja vaatetta toivoisin tietenkin poikien saavan suurimmaksi osaksi!
Talvivaatteet alkais oleen kunnossa, kirppikseltä tarttui tänään mukaan 2 toppahanskat pikkuiselle, euron pari. Niin ja kummitäti oli ostanut h&m:n ihanan harmaan-turkoosin ruutuhaalarin, on sitten sellainen parempi haalari. Kun esikoisen jäljiltä oleva on pikemminkin puistoiluun ja ulkoiluun sopiva.

Mutta juu, kylmä on jo niin, että tällä viikolla kun ollaan ulkoiltu heti aamusta, niin pienemmällä on ollut päällä vanha äippäpakkauksen toppahaalari ja vielä vilttiä päällä nukkuessa ulkona. Tänään kun puistoon lähettiin oli 2astetta pakkasta!

Nyt mä lähden vielä lenkille ja laittelen pihaan vähän kynttilöitä.

(ja hymiöt jäi nyt laittamatta, kun aina kun olisin laittanut, tää viskas mut tuonne sivun alkunn...onneksi ei teksti sentään hävinnyt)

HM: ihanat kuvat lapsukaisistanne =) ja todella ihana yllätys anopilta.

Meilläkin poikien synttärit kohta, Leeville toivoin toppiksen anopilta ja olikin jo käynyt ostamassa remun puvun. Omalta isältä toivoin molemmille talvikengät, käytiinkin jo joku aika sit sovittamassa että tietää ostaa oikean kokoiset. Vaatteita lähinna pojille toivonut, Juusalla tietty alkaa olla jo aikalailla omia toiveita mut Leevin puolesta voi vielä toivoa :whistle:

Iltoja!

HM: Voi ihana anoppi sulla! Ois varmaan itelläki itku tullu, mut tosi hieno apu teille ku monta muksua ni tollaset hyödylliset hankinnat! (Eikä jotain pehmoleluja joita meidän sukulaiset kärrää meille, vaikka ennestäänkin on kaapit pullollaan enkä tiiä mihin tunkisin :/ )
Ja söpöt kuvat, ihana ponnari Wilmalla!

Sairaille paranemisia! Paljon tuntuu olevan liikkellä pöpöjä :(

äiti88, komeat mitat teillä, varmaan melko raskasta kanniskella pojua =)

maikki: mäkin hankin just huutonetistä Lumille Remun toppahaalarin, 15e ja kaupanpäälle vikingin talvikengät ja yks pipo. Ja toi haalari oli ihan huippukunnossa! Sit huusin myös esikoiselle Luhdan toppatakin 7 eurolla, aivan ihana myös se ja esikoinen tykkäs kovasti, ois halunnu heti tänään laittaa kouluun jo :D Mut en viittiny antaa laittaa ku heillä oli ulkoliikuntaa ja ois varmaan tullu turhan kuuma sen kanssa. Vaikka kylmä täälläkin oli tänään!

Tarttis huomenna käydä ostaa Lumille uimapuku, että päästäis vihdoinkin uimahallissa käymään. Me ei missään vauvauinneissa käyty eikä muutenkaan vielä ole Lumi ollut uimassa. Mut esikoinen niin toivoisi uimahalliin menoa, et aattelin et jos koko perhe sit kerralla menis. Samalla reissulla vois ostaa mun isälle jonkun lahjan ku sunnuntaina ois synttärikahvit. Siis ostosreissulla, ei uimahallireissulla :D

Nyt mies kasaa tuolla uutta tietokonetta ku vihdoinkin hankittiin (tää vanha alkaa hajoo käsiin) ja toivottavasti seuraavaksi pääsen jo siltä kirjoittelemaan!

Ihania talvipukulöytöjä ja -lahjoituksia!! Meillä on kaapissa 74 haalari joka on jo melko käytetty ja littana, aattelin ottaa sen nyt tässä syksytä käyttöön. Ihan joutaa tuonne piharymyilyyn, eikä sillä varmaan pakkasilla ees tarkenis enää. Siinä on hieman kapeat lahkeensuut tosin, on vähän hankala laittaa kenkien päälle. Mutta pitää testailla. Sit ois oottamassa lassien 86 haalari joka on tosi siisti mutta melkoisen iso ainaki nyt alkutalvesta. Sit ois 80 haalarihousut ja takki. Mietiskelenki nyt että pärjättäskö tuolla takki-housu-setillä alkutalvi ja sillä 86 kokosella sit lopputalvi. Eihän tuo leevi varmaan kauheesti vielä talvella touhuile... Pitää miettiä, en ainaka uutta pukua raaski ostaa. Varmaan sit kirppari kutsuu ens viikolla! Tänään tuli postipaketti kaverilta ja saatiin sieltä lämpöpussi rattaisiin. Se on varmasti hyvä, varsinki kun viedään nuuttia kerhoon niin ei sit tarvii välttämättä kaikkee välivaatteita ja kenkiä ees pukee - varsinka leudommilla säillä. Tosi hyvin kävi meidän rattaisiin!

Mutta eipäs muuta!

Yhteistyössä