11/08 masunkasvattajien murut *elokuussa*

Mä en ymmärrä, siloin kun pienin menee 12 aikaan nukkumaan, esikoinen jättää päikkärit siltä päivältä nukkumatta :kieh: Ja sitten kun vauva nukkuu aamupäivällä ja jossain 16-17 aikaan, isompi tottakai nukkuu. Eli silloin ei pääse oikein mihinkään lähtemään kun nukkuvat eriaikaa, puhumattakaan et ois itellä hetken rauha :snotty:

Raivostuttaa, just ku ajattelin et pääsen ihan rauhassa oleen... Eipä voi mitään, katelkoon neiti kirjoja vähän aikaa ja kokeillaan uusiks!
 
Murr, ei mee mun vauvatarvikeostokset putkeen... :headwall: Tilasin neppipihdit kestovaippojen tekoon, mutta paketissa oli kaksi tappia naarasnepeille (eikä yhtään uroksille) ja ehdin tuhota kolme neppiä ja yhden vaipan, kun en sitten millään uskonut että setti oli viallinen. Lisäksi oli tullut 10 m kuminauhan sijaan 1 m pätkä. Sitten illalla ostin P.O.P:sta ulkohanskat ja huomasin vasta seuraavassa kaupassa (kun turvaportit alkoivat vinkua) että niihin oli jäänyt hälyttimet kiinni. Ja P.O.P oli jo mennyt kiinni. Onkohan tää jotain merkkiä ylemmältä taholta, että kukkaronnyörit kiinni ja sassiin :saint: :whistle:

Meillä on ollut itkuista ja kiukkuista menoa viime päivinä. Sängyssä poika on illalla tunninkin itkeskellyt ja vaikertanut. Ei oikein tiedetä onko poika kipeä, tuleeko hampaita vai onko vain tyyny huonosti :(
 
maikki, no tuo jos mikä on todella merkki että nyt mamma himmailee sitä shoppailuaan :LOL: eivaiskaan, joskus on kyllä huomattavissa että kaikki mikä voi, menee pieleen....kutsun niitä maanantai-päiviksi! :D

ompas paljon tautia liikkeellä, kauhulla edelleen oottelen koska iskee meille, tuttavapiirissä on ollut paljon lentsua, joka nostanutparin päivän kovan kuumeen, mjutta mennyt ohi nopeesti! yleensä onneksi itellä on niin hyvä vastustuskyky (kop-kop) ettei muhun juurikaan kausipöpöt iske. Mutta pojat onkin sitten toinen juttu..

Tehtiin juuri pitkä vaunulenkki kun esikoinen meni kerhoon ja eilen olin uimahallissa kesän jälkeen ekan kerran, kyllä tuli hyvä fiilis sen jälkeen. Sitten vielä iltamyöhäsellä käytiin tekeen mettälenkki ja saaliina kolmisen litraa kanttarellia ja litra mustikkaa. =)

Nyt sitten alan kokkaan sienikeittoo ja paistaan lettuja, kun tulee illalla vieraita.

päivänjatkot :wave:
 
Ottaisko helmi meidät vieraakseen? Alko niin tekeen lettuja mieli. :p

Ihania kuvia, RD:n neidin kuvia näytin ukollekin kun niissä näkyi niin ihanasti hampaat. Ja meillä on edelleenkin vain 2 hammasta, saakohan tuo reppana ollenkaan niitä lisää? Kovastu olis puruhaluja, haukkailee kurkkua sun muuta mut onhan se vähän vaikeeta kun ei oo niitä ylähampeja... :heart:

kylläpä on MAikkia shoppailut koetelleet.

Tänne on tainnut nyt syksy tulla, ihanan viileetä. Joulua odotellessa! :xmas:
 
Jumatsuikka mikä hiki, taas!
Ostin miehen täditä crosstrainerin, sillä oon ajellut joka ilta! Nyt parina viimeisenä yli 40min, tähtään jo ensiviikon 50minuuttiin :eek: Kauheeta rääkkiä, mut kyllä tällä pitäs kiloja alkaa lähtee :D On varmaan kilo lähtenyt viikko sitten takaisesta punnituksesta =)

Mut nyt saunaan, just ku vähän alkaa lämpötila kropassa laskea! Jatkelen sitte kunhan likat nukkuu jos kirjoitus-intoa riittää...
 
Siis kipeä merkki. Pikkuiset lentsussa, mies lentsussa. Tosi kivaa. Pari viime yötä on mennyt pienten itkiessä ja huutaessa, alkaa äiti oleen aika puhki. Miehestä ei apua kun on heikolla hapella...

Eli palailen kun parannuttu. Harmittaa vaan kun Artturin 7 vuotispäivä meni sisällä kökkiessä, ois ollutkiva mennä vaikka puistoon tai jotain. :(

HM
 
Hih, eipä ole kovin paljon liikettä täällä ollut. No tulin kertomaan että viime yö oli hitusen positiivisempi kokemus, pari kertaa kävin tuttia laittamassa ja 4.14 Wilma heräili sen verran että annoin maitotilkan ja otin kainaloon. Seuraavan kerran heräsi jälkeen 7. Oskari puolestaan heräili 5 aikaan, laitoin sitteriin ja annoin maitoa ja miekkonen nukahti ja heräsi vasta 8 jälkeen. Sittereissä nukkuvat kaikkein parhaiten kun ovat pystyasennossa...

Nyt tarvii mennä ottamaan porkkanasämpylät uunista ja mennä laittamaan ruokaa (siis todella huomaa että olen nukkunut paremmin kun jaksan leipoakin... :eek: ). Jälleen moi!

HM ja puikkonenät
 
HM: Kiva että oot saanut jo nukutuks paremmin =)

Me käytiin tuossa siskon ja sen miehen luona kylässä.

Tänään treenivapaa-ilta, ei oikein ennätä enää kun iltahommat alkaa kohta ja muutenkin hyvä pitää välillä vapaata ettei tympäänny polkemiseen :D

Eipä tän kummempia meille, vähän nuhaa meinaa esikoiselle tehdä. Ei onneksi kovin pahalta vielä vaikuta, tottakai sitä nyt voi sairastua kun on monelle viikonlopulle menoja suunniteltuna :kieh:

Mies pitää huomenna yhden pekkaspäivän pois, käyttää aamulla isomman verikokeissa (astmatutkimukset alkaa... :/ )

Mut nyt vuorostaan suihkuun, illlanjatkoja!
 
ehtoota.....ja lähetän pikaisia paranemisia kaikille flunssasille!! :hug: ja halituksia ja jaksuja univelkaisille... :hug:

me oltiin poikien kanssa aamusta heti uimahallissa, ekaa kertaa pikkumieskin oli polskimassa ja voi sitä riemua, sillä oli kivaa!!! Sitten simahtikin kotiintullessa heti autoon. Pitää ottaa taas tavaksi tuo uiminen....niin yksin kuin lastenkin kanssa!

Mies varas meille syyskuun alkuun 2yön hotelliloman tallinnaan, ihana piristys, koko perheellä siis lähdetään. =) Tuppaa oleen nyt muutama viikonloppu siis yhtä reissaamista, siis sikälimikäli nää kaikenmaailman flunssat ei meihin iske. Ei parane liikoja hihkua vielä...

eipäs tässä muuta, jos menis urheilua töllään hetkeksi!
 
Käytiin tänään korvakontrollissa, kun kuukausi sitten tuli antibioottikuuri neuvolalääkäriltä. Kontrollin teki korvalääkäri, joka piti kyytipojaksi luennon siitä, miten antibioottikuuria ei pitäisi missään nimessä aloittaa sen perusteella, että tärykalvot ovat vähän punaiset.

Sanoi, että oikea märkivä sisäkorvan tulehdus (johon tarvitaan antibioottikuuria) oireilee niin, että lapsi huutaa suoraa huutoa eikä suostu menemään makuuasentoon. Suurin osa tätä lievemmistä tapauksista paranee itsestään. Ja sanoi myös, että vanhemmat voivat paljon vaikuttaa siihen, miten asiassa edetään: usein kannattaa odottaa ja katsoa ennenkuin aloitetaan antiobiootit.

Eipä sen kummempia, tuo tervekorvainen lapsi nukahti laakista kun nostin sänkyyn. Nukkui päivällä vain 2 x 30 min, joten taisi olla väsy.
 
meille on maikki joskus pidetty samainen luento korvista, jotta iso osa niistä joihin määrätään antibiootti, paranee ihan itekseen. Siis viittas kanssa siihen, kuten niin monessakin taudissa, antibiootteja syötetään ihan liian herkkään. Yhtään siis väheksymättä niiden käyttöä sitten "tositilanteissa", mikäänhän ei ole tuskallisempaa katsoa kuin kipuinen vauva tai lapsukainen... :/

ja maikki, pikkuisella oli päällä ihan normiuikkarit! Nakuna ei käsittääkseni ole suotavaa uimahallissa vauvan(kaan) polskia. Uimavaippoja pidän turhakkeena..
 
jaahas, minäkös täällä pidän yssisseen palstaa pystyssä :LOL: :LOL:

hemmetti, kun oon ollut ennen kuutta jo hereillä, pikkumies sitten päätti että enää nukuta! :eek: ja kun normaalisti nukutaan sinne 9saakka...olin vielä suunnitellut että lähen kuudelta heti uimaan, niin eipä sitten ois tarvinnut lähteekään. Tai niin, en varmaan ois jaksanutkaan. Mutta sitten olisin tullut jo 7.15 takas kun mies lähtee töihin ja olisin vielä (laskelmointini mukaan) päässyt pariksi tunniksi unille :LOL: noooh, kaikki ei tunnetusti mene kuten suunnittelee!

Tässähän kyllä ehtii vaikka mitä kun herää näin ajoissa, jos vaikka kymmeneksi puistoon!!! :D
 
huomenet

Itsellä flunssa ja Leevilläkin rupesi eilen nokka vuotamaan...ei kiva ei :/ Viime yö meni kuitenkin viimeiseen viikkoon nähden loistavasti, poitsu heräsi vain kerran =)

Leevi nyt si tkävelee täyttä häkää joka paikkaan, konttaa enää harvemmin =) Uudet kengätkin piti käydä ostamassa toissapäivänä kun edelliset kävi pieneksi. Musta tuntuu että tolla pojalla on hirmu iso jalka, esikoisen ensi askel kengät on kokoa 18 ja niillä on ihan askeleitakin ottanut mutta ei oo tälle olleskaan mahtunu ne, kokoa 20 on ne kengät mitä nyt ostin muttaa luulen että saakk:n päästä olla taas ostamassa uusia kenkiä. Ulkonakin jo kävelee mutta aika varoen, no kohta kai se menee sielläkin ja lujaa.

Helmi: kauanko olit siellä uimahallissa pienen kanssa altaassa? Oon miettiny kans että jos ottas Leevinkin uimaan mukaan mut toi et kuin kauan siel viittii olla on askarruttanu. Täällä on lauantai aamuna aina vauvauinti 9-10 niin jos menis heti kymmeneltä niin ois ainakin lämpöinen vesi.
 
keiju: me oltiin siellä 45minsaa, mummo oli mukana niin he oli sitten isomman kanssa vielä vähän kauemmin. Esikoisen kanssa oltiin aikanaan n.30minsaa..
Eikä tuo näyttänyt ainakaan kylmissään olevan, pikemminkin alkoi vaikuttaa niin rennolta ja uneliaalta että siksi piti lähtee. Me mentiin kanssa 10 aikaan!
 
uimahousuista/vaipoista: meillä on vauvauinnissa sääntönä(ja leikkipuiston altaassa myös) että pitää olla uimavaipat.
Vauvauinnissa suositeltiin ostettavan heti kestouimavaipat,eli siis ihan uimahousut jossa on sisällä ommeltuna jonkinmoinen imuosa joka ei sitten päästä vahinkopissoja altaaseen. Kertakäyttöisiä uimavaippoja eivät suositelleet ja hyvin ollaan pärjätty noilla vihreillä sammakkouikkareilla! Monesti uima-altaissa varoitellaan että tulee kallis lasku jos pissat tai kakat tulee altaaseen, joten noilla kestouima"vaipoilla" ollaan sit niiltäkin sanktioilta vältytty :)

lähetään kohta mummoloihin taas ja viettämään toivottavasti rentouttavaa mökkilauantaita, aattelin (jos äidistäni lapsenvahdin saan) väsätä tummasta rommista, mintusta jne mojitoja, tai no omaa versiota mojitosta (se kun kai yleensä tehdään vaaleaan rommiin) ja kaikkea hauskaa ruokaa (munakoiso-hallouminyyttejä, jokirapusalaattia... :p )

hauskaa viikonloppua kaikille!
 
oho, olispa kauheetä lähteä vauvan kanssa uimaan jos uhkailtaisiin tuollaisilla! :eek: Kun esikoisen ollessa 6kk alettiin käymään uimassa, niin mä kysyin siitä uimahallin "luukulta" ohjeistusta, niin he sanoivat että on äärimmäisen harvinaista että vauva tekisi isot tarpeensa vedessä. Ja että sitten on edessä kyllä iso operaatio, altaiden tyhjennys. Suositteli ettei vauva olisi syönyt ihan heti ennen altaaseen menoa :D ja että jos mahdollista uimahalliin mentäisiin kun päivän kakat tulleet. :D :D minusta nämä molemmat oli aika hupaisia kommentteja, sikäli että meillä kakattiin siihen aikaan joka vaippaan, mutta ei koskaan altaassa. Pisuista en sitten tiedä, mutta voipa siellä isommiltakin ihmisiltä lirahtaa, mummoja ja pappoja altaat pullollaan. :/
Me ei oltu vauvauinnissa, mutta siellä taas suositeltiin uikkareita.

Olen kuullut että käytäntö vaihtelee tosi paljon paikkakunnittain.

voi myös olla niin että mä oon niin yksinkertainen etten käsitä sitä kuinka ne uimavaipat toimii? siis jos siellä on joku imu, niin onko ne niin tiiviit ettei vesi missä ollaan kastele vaippoja sisältä?


 
Hei mä oon miettinyt samaa, kun oon katsonut niitä kestouimapöksyjä, että miten ihmeessä ne oikein toimii?!

Nyt lähden tekemään miehelle synttärikakkua ja huomenna meen kaverin 30 v -juhliin, joissa ollaan yötä mökillä. Yhtä juhlaa tämä elämä :whistle:
 

Yhteistyössä