11/08 masunkasvattajien murut *joulukuussa*

Tulin pyörähtämään, kun pitää teillekin laittaa kuva tuosta meidän kastemekosta... Tässä siis Laura Amalia uudessa, hienossa kastemekossaan :)

Ja vielä mekko ilman vauvaa...

itse siis mekon värkkäsin, vielä lauantaina puoln yön aikaan se oli työn alla. Hieman meni viime tippaan mutta tulipa valmiiksi.

-JennyA & Laura-

HM mulla olis vaan reseptillä, meille kaikille määrättyä oftan chlora voidetta ja fucithalmic pipettejä...eilen apteekista hain fucithalmiccia, sitä on nyt laitettu, toivottavasti menis sillä ohi.
päivystyksestä sain vaan ympäripyöreitä vastauksia, eipä lääkäri osannut sanoa lastentauteihin mitään..ihan ihme laitos toi kanta-hämeen keskuri..
apteekista sit kysyin myös. suositteli ensin tota fucithalmicia, kun on mukavampi laittaa pienelle. oftan chlora paksua ja kylmää, kun säilytetään jääkaapissa.

meillä lapsilla ja mulla pyörinyt silmätulehdus koko vauvan olemassa olon ajan. kuusi viikkoa sain sen pysymään vauvalta poissa, nyt sit tarttui, kun meidän tyttökin käy nuhjaamassa vauvan luona aina kun silmä välttää, käy pussaamassa ja halaamassa. ja niinhän se tarttuu..

manhis kera pojan(8.11)

Oftan akvakolia saatii silmätulehukseen ku Onni oli 11 päivää vanha, silmä on sen jälkee vähä välii rähminy ja vuotanu ja nyt tänää alotin taas akvakolit siihen, kun vielä vajaa viikko aikaa käyttää sitä. 1kk neuvolassa sanoi että siinä ja siinä että tartteeko lääkitä silmää ja ite voin sen sit kattoo, ja pakko se oli alottaa ettei mee taas niin pahaksi ku viimeks, päivystyslääkäri väläytti mahollisuutta antibioottitiputukseen joutumisestakin.

Vieressä nukuttamisesta, otan Onnin yleensä vasta aamulla viereen nukkumaan kun mies lähteny töihin, laitan miehen paikalle :D muuten en uskalla ottaa ku pelkään et mies kääntyy päälle kun ei tiedä Onnin siinä olevan.

plääh. koneelle tulin kuluttaan aikaa, kun kaik on tehty mitä pitikin..ja tää pienin mies ei tahdo alkaa nukkuun...oli jo kerran sängyssään, mutta vain 15 minsaa nuokkui.
tuntuu viel että en oo ehtinyt kunnolla tänään syömään, niin maito tiukassa :/

nyt lipittelen omatekosta kotikaljaa =)

heippa,
uskomatonta, mutta täällä sitä taas ollaan koneen kimpussa...mies vielä nukkuu, samoin pikkumies ja isompi kattelee liisaa ihmemaassa.
Maha on piukassa riisipuuroo, ja harjottelen tässä samalla uuden puhelimen käyttöö =) Oli jo aikakin saada uus, kun 4vuottavanha alkaa hajoon käsiin...

Jouluaatto meni kivasti ja vauhdilla. Pukki kävi ja mieluisia oli lahjat. Esikoinen oli tosi avulias, haki pukilta paketteja ja tavasi niistä nimiä. Omansa osas aina kattoo :LOL:
Ja mikä tärkeintä oli paljon hyvää ruokaa ja viiniäkin nautiskelin pari lasillista..

Taidan nyt kuitenkin lähtee meikkaan ja tukka laittaan, ennenkuin vauva herää..lähdetään piakkoin isomummulaan tampereelle.

mukavaa joulunviettoa!!! :wave:

helmi ja tonttupojat

Tervehdys taas kaikille!

Toivottavasti on joulut mennyt mukavissa merkeissä, meillä ainaskiin on! Appivanhemmat tulivat siis meille aattona (eka joulu kymmeneen vuoteen kun ollaan omassa kodissa...) ja jouluruuilla herkuteltiin pitkä tovi, pojat tosin eivät meinanneet malttaa istua pöydässä kun miettivät että tuleeko se pukki vai ei! No neljältä se kauan odotettu koputus oveen tuli, ja pojat saivat lahjansa, tuntuivat olevan mielekkäitä vaikka mitään lahjavuorta eivät saaneetkaan. Myös pikkuiset saivat ihania lahjoja, Lontoota myöten oli pukki hakenut Oskulle ja Wiltsulle lahjoja... :xmas: Pukkihässäkän jälkeen nautittiin kahvit ja poikien leipomuksia kera suklaan (nyt olo on :x ) ja sitten mentiin joulusaunaan. Illalla sänkyyn mentäessä pojat vaan totesivat että "äiti, tää on ollut ihan paras joulu ikinä." Ihania poikia. :heart:

Nyt aamusta pojat ovat katsoneet uuden elokuvansa Wall-e, ja nyt leikkivät huoneessaan. Pikkuiset kuukahtivat pienille unille ja äiti, tietty, tuli koneelle. Mies parka on päivystävällä hammaslääkärillä, kauhia kipu ollut pari päivää toisella...

Silmätipoista vielä, meillä ei ole Fucitalmic tehonnut koskaan, ja musta se mönjä on vaikeempi laittaa silmiin kun Oftan Akvakolit, jotka on siis ihan nestettä. Ehkä meillä jyllää aina joku eri tautikanta johon Fucitlmicit tehoo... Nyt kylläkin ollaan vältytty tulehduksilta (koputtaa puuta...). Oskarin flunssakin pikkasen tuntuu helpottavan, nyt toivon että Wilma ei saa tautia. Ei oo kivaa.

Nyt ootellaan tilipäivää kun kuta nousevaa. Alennusmyynnit kutsuu!!! Ajattelin uuden puhelimen itelleni ostaa, tuo vanha on aikas kuollut... Ja sitten pikkuisille vaatetta, ja pojille housuja. Jospa itelleenkin jotain löytäs...?

Jaahasten, meen seurusteleen Wilpurin kanssa, heräsi ja nyt naureskelee Hain tarina-leffalle tuolla itsekseen! Mukavia pyhien jatkoja teille!!!

HM ja isot ja pienet pampulat :heart:

JennyA: Aivan ihanan mekon olet tehnyt =)

helmi: mä kävin monta kertaa eilen kattomassa et oisko joku kirjoittanut jotain :whistle: Meillä isompi meni nukkumaan jo ennen puolta kahdeksaa (ei ottanut päikkäreitä ) ja vauvakin oli suht aikaisin nukkumassa.

Meillä aatto meni hyvin, nukuttiin tosin kaikki kymmeneen kun edellisenä yönä molemmat pitivät itkukonserttia :( Toinen kun hiljeni, toinen jatkoi...
Tein riisipuuroa, jopa kaikki söivät! :D Mun vanhemmat ja pikkusisko kävivät lahjojen tuonnissa, sit syötiin ja avattiin paketit! Ihania lahjoja tytöt saivat, vauva jopa 7kpl bodeja! Isompi sai sit enemmän leluja kuin vaatteita, näky kelpaavan =)

Käytiin tuossa äsken ulkona koko poppoo, molemmat tytöt nyt nukkuvat. Kun isompi herää niin päästään lähtemään mummolaan. Huomenna sit mennään miehen vanhemmilla käymään..

Mukavat joulunjatkot :xmas:

heippa ja hyvät joulut kaikille!!!

just sain luettua teiän monen sivun txtit=)
kiirettä pitänyt
tyttö on syötävän sulonen mut meillä nukutaan päivät ja valvotaan yöt,jos nukutaan on tuo tyttö aika virkeä tapaus=)

ihanaa oli eka joulu vauvan kanssa :heart: mummi ja ukki sai hössöttää=)

mä lupaan yrittää käydä useammin mut on niin syli vauva toi meiän shanti neiti :heart:

laitan kuvaa viel neidistä ja jaksuja teille kaikille ja kiva ku te ootte meitä edellä ni mä voin käydä lukee et mitä meil on kohta tääl tulossa shantihan on nyt vasta reilu 3vkoa
tässä SHANTI ALYSSA on tasan 2 vkoa..(kavereiden mukaan näyttää kuulema vanhemmalta..)

ja me jouluna=)

mustakin olis kiva kuulla RINZESSAsta jotain..onko kukaan kuullu?

nyt tonne mun tonttu tytön pariin=)

ja vielä jouluja kaikille

tietämätön ja shanti alyssa 25vrk

:hug: :hug: :hug: :flower:

heippa taas,
MEILLÄ POJAT NUKKUMASSA =)

HM, suloisia lapsia :heart: kasperi näyttäs olevan ihan äidin näkönen...(näin muistelisin) ;)

luminka, :LOL: kyllä mäkin täällä vähä väliä käynyt oon kurkkimassa muttei ennen tän päivän aamua oo kehannut kirjottaa :LOL: Tänään en ookkaan koneella ollut ku hetken aamulla. Meidän naapero sai kanssa kauheen läjän vaatetta, oisko bodyja ja paitoja kanssa 7-10kipaletta ja parit housut, tosin kaikki 68senttisiä, että tulee kiiru pitää, harmittaa ihan kun tiiän ettei montaa kertaa ehdi laittaa päälle. Menee sitten hyväkuntosina myyntiin.

tietämätön, tiedän tyttö on todellakin syötävän suloinen, kerrassaan hurmaava pikkuneiti :heart:

jaa mutta nyt alan laittaan joulukuvia koneella, ehkä teillekin laitan jonkun...ja haen graavilohta leivän päälle...ja glögiä :p

tietämätön: ihana tytteli sulla :heart:

Aamuista kuvaa Onskista 1kk 1vko 1pvä (laskuri antaa tuollasen päivän, mun laskujen mukaan ois kyllä 1kk 1vko3pvä ku on tiistain lapsi)
Iskän vanhoissa potkareissa poika :heart:

huomenta!!
täällä istun yksin alakerrassa, kahvikupposen kera! Miehet nukkuu, kaikki kolme kipaletta. :D Ittee ei enää väsyttänyt!
Tänään mun vanhemmille mennään syömään ja katsoon elokuva: joulutarina (olihan se sen niminen) ;)

Sanse, huiput potkarit!!!! =) Ja ihana ilme teijän onnilla!!

Mä aloin tossa aamuyöstä, kun imetin, suunnitteleen jo vaatepakettejen tekoo huutikseen..en oo koskaan myynyt siellä mitään, saa nähdä kuinka eukon käy :D Ja taidan tehdä omistakin vaatteista inventaarioo, ainakin ne muutamat mammavaatteet menee myyntiin ja jos nyt luopuis kaikista vaatteista joita ei ole pariin vuoteen pitänyt; ei joko mahdu päälle tai muuten ei enää tykkää! Ja ostaa sitten tuotoilla lisää kaikkee :LOL:

On muuten kiva ilma tuolla, oikeen aamuauringon kajo tulee jostain ja ihana pikkupakkanen. Meen mummolassa tekeen vauvan kanssa pitkän vaunulenkin jossain välissä. Ja jos sais tuon esikoisenkin ulos, nää pyhät on sellaisia aina ettei ehdi ulkoileen kun ramppaa kylästä toiseen ja kerrankin ois hienot ulkoilukelit!

helmi

Huomenta!

Ihania pikkuisten kuvia kaikilla! Oikein pieniä joulun tonttusia!

Ihana ilma ulkona, kuten helmi sanoikin. Täällä myös aurinko kajottaa ja olin koiran kanssa pitkällä aamulenkillä. Ajattelin että menisin lasten kanssa anoppilaan kylään katsomaan joulukuusta, meillä ei ole koska luulen että koira pistäisi sen tuhannen pilpuksi... ensi vuonna jo sitten hankitaan, teljetään koira vaikka sitten jouluksi parvekkeelle... :xmas: Meidän hurtta on hieman riehakas tapaus.

Nyt tarvii luovuttaa kone miehelle, jonottaa tuossa selän takana... :headwall: Myöhemmin taas kuulostellaan!

HM ja pirpanat

PS. helmi, Kasperi on tosiaan enemmän äiteensä näköinen, ja Wilma myös. Muuten nuo muut miehet ovat kun samasta puusta veistettyjä... :LOL:

Yhteistyössä