11/08 masunkasvattajien murut *tammikuussa*

Meillä alko sitte vatsavaivat eli kakkaongelma uudellee ja öisinki herätää 2 kertaa syömää.. hoh hoijaa :D Eile Onni maisto vähä päärynäsosetta ku kaveri oli ostanu ku sinne kaffel mentii, illal annoin luumusosetta, samoin tänään ja tadaa kakka tuli <3 mallasuutteen sai aamulla myös. Se vaan menetti tehonsa jostain syystä =/

Nyt sai myös velliä tänään ja illal 170ml yht joi vellimaitosekotusta ja luumusosetta söi myös. Katotaa nukkuisko vähä paremmi nyt.

Inhaa ku toi kakkavaiva tuli takas.. iha kurapaskaa sit on ku saa tulemaan.. tai sitten sitä tahnaa. Meinasin jo tossa alkuviikosta et onkoha se jotai ohivuotoo mut sain sit kuumemittaril toimii vähä.

Toivottavasti tuo luumu auttaa.. en viittiny alkaa vetee sekottaa et luumuvettä ottas ku ottaa ton soseen niin hienosti ja tykkää kovasti, suu auki oottaa jo lusikallista :D

No onpas täällä hiljaista! En oo pariin päivään käyny ja aattelin että saan ekan puol tuntia vaan lukea uusia juttuja, mutta eipä ollukka montaa merkintää.

Meillä on täällä melkoinen sairastupa ollu. Isäntä tuli perjantaina töistä ja oli vähän kuumeinen. Nukkui sit vaan ja kiukkus meille koko illan - ja mie sain tehä kaiken! :| Voi kun tää toimis niinki päin että kun mie oon kipee niin ei tarviis tehä mitään... Nuutti ja Leevi yskäisiä ja räkäisiä... Leevi ei ees päivällä nukkunu kuin tunnin verran, hirmunen itku alkoi enkä saanu enää nukkumaan, eli eipä kerenny päivälläkä huokasta. Kävinki sit heti 21.10 nukkumaan kun leevin sain unille.

Launtaina jatkui sama meno, isäntä vaan omia juttujaan puuhaili. Mie kävin ruokakaupassa, olivat sillä aikaa sentään imuroineet ja vessan pesseet, siinäpä oliki isännän panostus. Eilen sentään leevi nukkui kunnolla päivällä niin mieki kerkesin tunnin verran olla koneella - luksusta... Illalla käytiin kylättelemässä ja kun oltiin lähtöä tekemässä niin sielläpä ukot vielä rupesivat kokeilemaan guitar heroa. Mie pakkasin muksut jä lähin kotiin sit yksinäni, ettei leevillä mee sit vaunutorkut kotimatkalla liian myöhäks ja sit iltaunille käynti veny. Miehän sen kans joudun valvomaan. Isi tuli melko nopsaan kotiin - kaljapäkin kans (on siinäki toipilas...). Teki sentään sit poikien iltapesut, mie kävin taas nukkumaan heti ysin jälkeen.

Yö meniki hulinaks. Heräsin 00.30 kun isäntä vielä jotain kolisteli ja tuli kohta nukkumaan. Sit nuutti itkeskeli, piti käydä peittelemässä. 01.44 katoin vielä kelloa... Kahen aikaan nuutti itkeskeli taas ja valitteli korviaan. Annoin sit lääkettä hälle ja katoin kelloa vielä 02.33... Kolmen aikaan heräs leevi itkemään (ei yleensä itke ikinä vaikka herää yöllä...), annoin hälle maitoa ja söiki innolla. Sit meni melkein neljään valvoessa ja ennen seitentä sit ylös.

Tuumailtiin aamulla niitä nuutin korvia ja eikun sit lääkäriin. Olipas isiki sit tomerana! Teki aamupesut leeville ja lähti sit nuutin kans päivystykseen. Toisessa korvassa oli tulehdus ja antibioottikuurin sai. Nopeesti selvisivät. 2 h meni koko reissuun, kävivät lääkärissä, apteekissa, ABC:llä ja miehen siskon luota maitohappobakteerit jos auttas ettei maha kärsis tuosta lääkekuurista. Nyt on isi ja pojat unilla. Miullaki oli tarkotus käydä viime yön ohjelmiston jälkeen hieman huilimaan, mutta leevi on vähän väliä hulissu tuolla parvekkeella niin ei oo miun nukkuminen onnistunu (on se kumma miten tää päivystysvuoro on miulla sekä yöllä että päivällä...). Jospa ens yönä sais nukkua... Nyt onki jo viis katkonaista yötä peräkkäin ollu, alkaa silmää painaa mammallaki.

Täällä nyt siis vaan sit parannellaan sit lapsia... Leevi yskii kovasti, toivotaan että ei hälle tuu mitään korva- tai keuhkoputkentulehusta... Nuutilla on nyt viikon halikielto leeville että ei vaan tarttuis mikään pöpö. :D Nuutillaka ei onneks kuumetta oo - ainaka tässä vaiheessa ja ihan pirteenä on.

Ainiin, tein tänään ekat soseet leeville pakkaseen. Kilon verran keittelin ja soseutin porkkanoita ja jääpalamuotteihin pakastin. Ens viikolla aattelin tehä sit seuraavan satsin, varmaanki bataatti-perunaa. :) Ei kyllä vielä oo meinattu alotella, mutta kiva on tehä valmiiks jo oottamaan!

täällä tosiaan tosi hiljaista..... :eek:

anzkuli, paranemisia pikkuisille!!!! :heart: tuo mitä kerroit miehestäsi kuulosti niiiiiiiin kovin tutulle, koitahan jaksella!

Olin eilen vähän humputtelemassa, kivaa oli!!! Mutta pikkuinen oli kuulemma itkenyt KOOOOOKOOOO ajan, miehen mukaan! Mutta todellisuudessa tuskimpa, kun ei sillä ollut ainakaan nälkä, kun tulin yöllä 3aikaan, niin nukkui sikeesti ja 10 aikaan vasta herättii koko porukka. Saipaha mies kerrankin hyssytelllä :D

Nyt ootellaan jo saunaan pääsyä, meillä nyt tälläinen sunnuntain päiväsauna, kun ei muutakaan tekemistä! Illemmalla, kunhan tukat kuivuneet, mennään varmaan pulkkamäkeen kun mies lähtee sitten omiin hommiinsa eli kaverillaan poikkeen.

Nyt oottelen että tuo pikkuhipsiäinen heräilisi ulkoa uniltaan, 3tuntia jo nukkunut.

Soseista tuli mieleen...
mä tavallaan kanssa ootan että pääsis jo niitä väsäileen ja antaan maistiaisia. Mutta koitan kuitenkin lykätä niin pitkään kuin mahdollista, kun esikoisen kanssa meni yöt sen seurauksena ihan plörinäksi! tuli enemmän vatsanväänteitä ja ihottumaläiskiä. Vielä tuntuu tuo maito riittävän evääksi, mutta en toki sitäkään jaksa jos alkaa imeen jatkuvasti tunnin, parin välein ja yölläkin usein.

ja oon miettinyt että millähän sitä aloittais, esikoiselle annettiin ekat maistiaiset banaania. Nyt aattelin alottaa vähän vähemmän makeella :LOL: Bataatti sopi esikoiselle hyvin, tosin makeehan sekin. Peruna taas ei muistaakseni..oisko tullut vatsavaivoja? Porkkana reagoi ristiin ja jäi alussa pois...parsakaali sopi hyvin ja maissi. Sitten marjoista ruusunmarjaa ja mustikkaa alan ekana. Vadelmaa ois myös pakkasessa mielinmäärin..

Anzkuli, jaksamisia!

Mä heräsin ihan ihmeissäni klo 8, poika ei ollut herännyt/herättänyt koko yönä mentyään nukkumaan 23:30!

Olin itse edellisyön ja eilisen päivän pois kotoa opiskeluhommien taki, hyvin olivat miehet pärjänneet kotona, paitsi kuulemma Otso oli huutanut "koko" illan. Helmi, kuulostaako tutulta ;) Mutta sitten oli edellisyönäkin nukkunut aamuun saakka. Eilen meinasi illalla kotiin tultuani olla tissit koko ajan räjähdyspisteessä, vaikka poissa ollessani pumppailin kyllä maitoa hukkaan mielestäni ihan tasaisin välein. Kuitenkin vissiin vauva saa paljon paremmin imettyä kuin pumppu.

Huomenna illalla aloitan koko kevään kestävän osa-aikatyön, joka on opetushommaa 1-5 iltana kuussa. Ihan kiva paketti, kun ei vie liikaa aikaa, mutta saa tehdä jotain "omaa" kodin ulkopuolella ja saa vähän lisärahaa. Työnantaja lupasi merkitä paperilla opetuskerrat sunnuntaille, niin ei vaikuta vanhempainrahaan, mikä oli mun mielestä tosi reilua.

En ole vieläkään aloittanut aktiivista soseiden miettimistä, kun maitoravinnolla tuntuu nuo yöunet toistaiseksi vain pitenevän... Siitä aiheesta tulisi kuitenkin yksi tosi tyhmä kysymys, eli miten käytännössä toimii tuo jääpalamuotteihin pakastaminen? Sellaisiin jääpalapusseihinko pakastatte?

maikki, helpottavaa kuulla että muilla isien kanssa sama meninki...ovatko sitten niin vähän oikeesti kuulleet vauvan itkua? vai joutuneet vain liian harvoin itkuista vauvaa lohduttamaan? jaa a.. :D hyvää se tekee heillekin.

jääpalamuotteja, meillä on sellaisia muovisia, mistä tulee sitten kuutioita, jotka irroitan jäätyneinä ja laitan rasiaan tai pussiin nää sosekuutiot. niistä on alkuunsa tosi kätevä käyttää, kun annokset pieniä...

jeee, poika nukkui viime yönä 21.30-04.30! olin ihan ihmeissäni kun ei kukkunutkaan vielä kahentoista aikaan pystyssä, itellä tosin meni yö ihan plörinäks kun odotin sitä heräämistä. :/
en tiedä miks mutta vilho on alkanut nyt parina päivänä itkeen/karjuun ihan hirveesti ennen ruokaa, ilmakuplia ja väsymystä. onhan ennenkin tietty niitä kitissyt mutta nyt on järjestänyt ihan kunnon huutokonsertteja.. :(

tänään yritettiin käydä katsomassa kiinalaisen uuden vuoden juhlahumua keskustassa, mut jäi visiitti lyhyeks kun eihän siellä vaunujen kaa päässyt liikkumaan ja vettä tihuutti taivaalta. tehtiin sit vaan lenkki. ihan hirvees kunnos kadut.jäävesisohjoa, ei mitenkään meinaa pysyä pystyssä. vaikka tiet oli ihan perunapeltoo, poika nukkui sikeästi koko ajan. voi kun oppis kotonakin nukkumaan yhtäjaksoisesti omassa sängyssään päiväunia.

toisaalta odotan tuota soseiden aloitusta innolla, mut samalla hirvittää että joko tää "vauva-aika" nyt jo loppuu,heh...
hemmetti mikä väsy mulla ja vilho tossa vaan huitoo ja tapittaa ympärilleen...

Moikka! Mulla jostain syystä tökkinyt tää sivusto koko päivän, nyt vasta aukes sivut :kieh:

Aika "kiva" viikko takana... tiistaina sairastuin yrjötautiin (mikä lie noro...), olipa mahtavaa hoitaa vauvaa ja juosta vessassa koko ajan :x . No onneks se oli oikeestaan vuorokaudessa ohi. Nyt nää perheen miehet sitten sairastuivat samaan tautiin perjantaina, poitsu toipui yhtä nopeesti kun minä, mutta mies on edelleen kipeenä :/ . Ja kaikkihan me tiedetään, että kun miehet on kipeitä, niin ne on sitten niiiin kipeitä että... Eli kuulostipa Anzkulin kirjoitus miehestään tutulta!

En sitten tiedä, oliko tällä meidän neidilläkin jotain taudin tynkää vai mitä lie, mutta monta päivää oli tosi rutunen ja yötkin oli aika risaisia :kieh: . Ja kakannutkin on useemmin ku yleensä, onneks ei sentään oo oksentanu. Tänään neiti onkin ollut sitten oma aurinkoinen itsensä, että toivon mukaan yötkin vähän helpottas :)

Meilläkin mies on muuten tosi herkkänä vauvan "itkulle", siis ei kestä mitään itkua/huutoa. Eihän se tietty munkaan mielestä mukavaa ole, mutta mä tunnistan siitä itkusta milloin on tosi kyseessä ja milloin vaan vähän ääntä availlaan :whistle: . Miehen mielestä vauva "huutaa kurkku suorana" ja mun mielestä se silloin vaan vähän känisee väsymystään... jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Yks päivä kuulin ku se puhelimessa kerto kaverilleen, että "meidän vauva vaan itkee ja huutaa koko ajan" :whistle: , sai varmaan hyvän kuvan se kaveri tästä meidän vauva-arjesta :ashamed: :D

Iltaa.

Mä oon Wilman ja Oskarin kanssa ihan keskenään kotona, mies lähti Artturin ja Kasperin kanssa mökille pariksi päiväksi. Kummallisen rauhallista ja hiljaista. Wilma ihmettelee televisiota ja Oskari pillii sitterissään, taitaa vielä pikkuisen torkahtaa.

Meillä on pikkuystävät löytäneet kätensä. Tänään sain noin puoli tuntia naureskella Wilmalle kun katseli ja ihmetteli kättään. Mutta kumma juttu kun sitä yritti laittaa suuhun niin se töksähtikin keskelle otsikkoa... :LOL: Ihana toinen, oikeen keskittyi.

Nyt neiti joikhaa Kuorosodan tahtiin. Päivä päivältä sitä huomaa kaikkia hauskoja uusia piirteitä näissä pikkuisissa. Oskari on ihan viittä vaille että kääntyy, kinkee itsensä sivuttain mutta sitten pysähtyy.

Nyt neiti vaatii seuraa, eli taidan mennä kuoroileen myös. Adios.

HM

Jes, aika lupaava alku taas. Mies ois lähössä töihin, isompi vaan ei asetu nukkumaan :( Kiva yö varmaan tulossa kun vauvaki kohta herää eikä varmaan rupee lopullisesti nukkumaan kuin vasta puolilta öin!
En nyt ennätä pidempään kirjoittaa, otettiin tuo likka vähäks aikaa kirjoja lukemaan jos uni tulis sit paremmin!

iltaa!

Tsemppiä Anzkulille ja Hotcoffeelle sairastupiin :hug: Ei ole kivaa tämä talviaika kun kaikenmaailman pöpöt jyllää
Meidänkin pojulla on ollut nuhanpoikasta melkein koko ajan. Se räkäimuri oli kyllä muuten hyvä hankinta.

Nyt räplää vähän väliä korviaan...ettei vaan ois kipeet vai onkohan se joku uus juttu et korvia pitää räplää. Kädet on kyllä nyt mieluisin leikkikalu ja nyt on hoksannut, että niillä ulokkeillahan voi tarttua leluihin :) Ja nyt ottaa jo lelusta kiinni ja vie suuhun. Huomaan, että hänen tekee mieli kokeilla kaikkea suuhun, kuola vaan valuu kun on niin innoissaan.
Hiuksista tykkää myös jo kiskoa..siis äitin. osaa näpertää jo hyvin sormillaan.

Odotan kanssa innolla, että saa aloittaa soseittein syötön. Ajattelin kanssa osin ite tehdä.
Aina kun aikuisille kokkaa niin siitä on helppo vauvalle soseuttaa samalla.
Oon samoilla linjoilla helmin kanssa, et koitan kans kuitenkin lykätä sitä. Maidolla pärjätään toistaiseksi hyvin, ei ole vielä syöpöksi ruvennut. Silleen pieniruokainen toi poju, et sais kyllä enemmänkin syödä, kun vetää vaan 120 ml 2-3 tunnin välein. Ja viimeyönä tuli 8 tunnin väli syömisessä! Muuten on ollut sellaista 5-6 tunnin taukoa. Sit vast 4 kuukauden jälkeen vois aloittaa soseiden maistelun. Ja ensin "ei makeilla", ettei tottuis niin liiaksi makeaan ja annan aluks vaan sellasii vähemmän allergisoivia..perunaa, palsternakkaa ja kaikkea kasvista kokeillaan ja sit vasta hedelmä ja marjasössöö.
Onhan se sit varmaan paljon helpompaa noitten soseiden kanssa kun ei tarvi enää löträtä maitojen kans.

muoks*poju tänään tasan 12 vko :heart:

moi taas:)

meillä toi poju voi juoda jopa 180 milliä kerralla:) ja muutenkin päivässä menee jo lähes 2litraa ja kun poika on aikas iso niin ajattelin ruveta pikkuhiljaa Leeville antamaan ainakin iltamaidon lisäksi velliä! mutta soseita vasta sitten 4kk iäs:) mäkin oon ajatellu tekeväni ite mut katsotaan...

meil oli 2kk neuvola täl viikol ja mittoja on 61,8cm ja 6880 ja pää 40,5cm

jep mut nyt maate :wave:

äiti88 ja leevi 2kk+

Ajattelin minäkin kirjoitella kun olen aina teidän juttuja käynyt lukemassa:) Tosiaan meillä on Aapon kanssa mennyt ihan mukavasti, kiltti poika on edelleen, koko ajan on yöt nukkunut hyvin, nukkuu tosin minun vieressä, omassa sängyssä ei oikeastaan ollenkaan. Soseita tekisi jo mieli meilläkin aloitella mutta jos pääsisi sinne 4kk ikään, pojat aloitteli siihen aikaan ja tyttönen oli 6kk imetyksellä ja sitten soseita. Jotenkin tunnustaa että Aapo kaipailesi jo jotain muutakin kuin tissiä vaikka paino on ihan hyvin noussutkin.Mahalleen meno tuntuu vielä aika kaukaiselta kun poika on sellainen sylivauva että ei tahdo oikein lattialla viihtyä, vaikka olenkin iltasella koittanut treenata siellä olemista:) Meillä neiti on niin topakkana ettei voi hetkeksikään jättää Aapoa vahtimatta kun muuten syliin koppasee! Isäntä jo vihjaskin että ei kukaan aikaisemmin ole noin paljon sylissä ollut.. myönnän kyllä itekkin sen:) Srk.n perhekerhossa ollaan muutamia kertoja käyty jo ihan mukavaa vaihtelua kyllä! Onko teistä kukaan palaamassa täihin heti äitiysloman jälkeen? Nyt tuli kiire kun tuntuu Aapo kaipailevan!!! KAIKILLE IHANIA YÖUNIA :heart:

Huomenta!

Kyllä olisi vielä nukuttanut, mutta eiköhän tämä päivä ala nyt... Sämpylät odottaa uuniin pääsyä, pikkuväki nukkuu edelleen, Oskari on vallannut meidän sängyn ja Wilma tyytyy omaan sänkyynsä. Jompikumpi nyt ähkii kyllä, mutta enpäs nyt vielä menekään jos se uni vielä tulisikin.

Pojat ja mies soittivat eilen illalla mökiltä, oli kuulemma jääkylmä! No eipä me siellä olla sitten viime kesän oltukaan, että ihmekös tuo. Takka oli päällä ja sauna myös, mutta piipun päällä taisi olla vähän lunta kun savut kuulemma meinaavat tulla sisälle. Kaipa nuo pärjäävät. Meinasivat tulla jo tänään takas, olisivat mun puolesta saaneet kyllä olla vähän pitempään. Illalla oli niin ihanan rauhallista...

lonelylily, mä en vielä tiedä tarkalleen koska töihin meen. Edellisistä muksuista olen menny theti töihin, mutta tällä kertaa olis niin ihana nauttia kotonaolosta vähän pitempään. Isommat pojatkin kun menevät nyt syksyllä ja ensi vuonna kouluun niin haluisin olla kotona. Mies on muutaman kerran väläyttänyt että voisinkin kotiin jäädä, mutta kahtotaan nyt.

Tänään olis vauvakahvila. aina lähtimisen miettiminen ahdistaa mutta sit kun liikkeelle pääsee niin on tosi mukavaa. ELi taidan nyt niellä vaan negatiiviset fiilikset ja lähteä! Saapa pienetkin vähän virikettä.

Mutta nyt ne sämpylät uuniin! Hyvää maanantaita!

HM ja kullanmurut

huomenta

Leevi nukkui viime yönä tosi hyvin...pakko hehkuttaa, söi klo:21 illalla ja seuraavan kerran vasta klo:05.30. Ite kyllä heräsin sata kertaa oottelemaan millon kaceri mahtaa herätä syömään mut eipäs herännykkään.Tuttia kyllä sai laittaa parin tunnin välein.

Soseiden alloitus: ajattelin aloittaa tällä viikolla antamaan maissiperunasosetta tai porkkana sosetta, vielä en ihan varma ole asiasta. Maissivelliähän tuo sai silloin yhdessä vaiheessa mutta nyt siitäkin ollu tauko reilun viikon kun Leevi oli kipeänä niin ajattelin että jos maitoa sais paremmin menemään ku ei mitään lisukkeita anna.

Nyt ollaa jo meillä parannuttu flunssasta. Jaksuja kaikille sairasteleville :hug:

huomenta!!
meinasin persiilleen lentää kun katoin kelloa reilu puoli tuntia sitten 10.45 herättiin, minä ja molemmat pojat! :eek:
22 varmaan poitsut nukahti ja minä siinä tunnin päästä heistä, yöllä tuo pikkuinen söi kerran ja aamulla oisko 8aikaan tissiä imas...on vähän pöllähtänyt olo!
Lisäksi kun ois kaikkee hommaa, joten nyt pois koneelta!

sain eilen mammavaatteet myydyksi! ja huusin itelle iiiiiiihanat korkkarit (kuka sanoo että osaan niillä kävellä), siis postiin on asioita ja ruokakauppaan...ja nyt ilmeisemmin tissiä kaivaan esiin!!!

moikka!

2kk Neuvola

2kk neuvola (suluissa viime neukku ja syntymämitat)

Paino: 6600g (7vko 6100g) (s. 4690g)
Pituus: 62cm (7vko 59.5cm) (s. 54cm)
Pipo: 41cm (7vko 40.2cm) (s. 36.5cm)

Pituuskasvu tasaista, painokäyrä napsahti vähä alespäin. Saadaan alottaa neukkutätin luvalla iltavellit (vaikka pari päivää jo syötetty illal vellii)
Luumua saa antaa edelleen vatsantoimintaan.
Kaikki hyvin Onnilla. Paino on sopiva mutta ei sais laskemaa lähtee enempää ku pituutta tulee noin kivasti. Mite ihmees se voi laskee ku tuo on ku pohjaton kaivo nykyää.

Maaliskuussa neukku taas, sillon rokotus. Huhtikuussa 4kk lääkäri.

Mun omalääkäri soitti ja mun verikokeet on ok, oon terve ku pukki :) Kestää vaan palautuu raskaudesta. Helpotti tietää et kyl nää joskus helpottaa taas, ja menee muuten sormus sormeen.. viel ei uskalla jättää ku on sen verta tiukka vielä.

Varmaa aletaa kyl tota sosetta antaa, perunaporkkanaa tai maissiperunaa, kun tuota painookaa ei tullu kunnol.

joo eipä tullut uutta "rytmiä" taaskaan siittä toissaöisestä 21.30.-04.30..höh.
poika nukahti 21.30 taas mutta heräskin sit 11 aikaan,kukkui johkin puol yhteen, nukahti,heräs kahden jälkeen, joskus puol 5 maissa ja vielä sit puol 8,mutta makoilin vielä tunnin pojan kanssa ennenkuin noustiin ylös (tai no, mä löhösin nojatuolissa ja poika makas).

tänään on ollut vilholla taas virtaa, on juteltu ja katseltu sitterissä kun jauhan kahvia (hemmetti mikä homma käsikäyttöisellä myllyllä) ja tiskailen, ja vielä jaksoi makoilla leikkimatolla ja jutella tiikerille pitkän tovin :heart:
nyt tosin alkaa väsy painaan niin vilhoa kuin äitiäänkin. harmi vaan että minä saan hetken mahdollisiin päikkäreihin vasta myöhään illalla.

huomenaamuna pitäis koittaa lähteä ekaa kertaa muskariin. aina vähän jännää kun ei koskaan tiedä millä päällä poika on jne. ja sit kun noitten vaunujen kanssa on niin paskaa mennä yksin kun ei ole ramppia hissiltä ulko-ovelle, pitää aina vähän säätää.

töihin menosta: kai menen takas töihin heti "loman" loputtua vaikkei yhtään kyllä huvittaisi. joko pitäis etsiä uus työ tai sit oon kyllä harkinnut vakavasti josko jäis hoitovapaalle edes tän vuoden loppuun.jotenkin kammoksuttaa pistää alle vuoden ikäisenä päiväkotiin..ai niin ja kai varmaan pitäis alkaa sopivaa hoitopaikkaakin hakemaan jossain vaiheessa

Nukuttiin ensin klo 23-06 ja sitten vielä tunnin aamutoimien jälkeen jatkounet klo 7-11. Eli levätty on. Nyt poika taas tuossa vetelee päiväunia, olihan se jo tunnin hereillä taas...

Äsken kun leikittiin lattialla laululeikkejä ja jumppaa, tein vissiin vähän liian innokkaasti jalan potkutteluita ym. heti syönnin päälle, kun yhtäkkiä Otsolle tuli oksennusrefleksi ja vähän ajan päästä pulputti aika komeana suihkulähteenä oksennus pitkin naamaa ja rinnuksia. Siis yäk! Tää nyt on sitten vissiin samaan sarjaan niiden muidenkin refluksioireiden kanssa, mutta ei ole ennen tällaista tullut. Siinä meni poika kylpyyn, ja vaatteet ja viltit pesuun.

Syöminen on taas pari viime päivää ollut sellaista hotalehtamista ja pärskimistä tissin äärellä, eikä kakkaa ole tullut viikkoon, vaikka on annettu luumusosetta joka aamu. Iltaisin on selvästi ollut jotain vatsanväänteitä tai muuta tuskaa, kurjaa katsella ja kuunnella hiljaista ininää, kun ei tiedä oikein miten toisen oloa helpottaisi.

Tässäpä vielä kuva pikkukarhusta.

Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:
jääpalamuotteja, meillä on sellaisia muovisia, mistä tulee sitten kuutioita, jotka irroitan jäätyneinä ja laitan rasiaan tai pussiin nää sosekuutiot. niistä on alkuunsa tosi kätevä käyttää, kun annokset pieniä...
Näin mieki teen! Silikoonimuotit toimis varmaan kans ihan hyvin. Eilen just laiteelin sitä porkkanaa, niin semmonen kukkurallinen ruokalusikallinen on se jääpalan koko, riittää alkuun oikein hyvin! :)

Meillä nuutin kans aloteltiin sillon aikanaan porkkanalla sit muistaakseni peruna, kukkakaali, parsakaali, kesäkurpitsa, maissi. Sit seuraavaks mentiin hedelmäpuolelle: päärynä oli muistaakseni eka, persikka, vadelma, mustikka, mansikka, ruusunmarja. Sit otettiin viljat että saatiin iltapuurot kehiin ja samalla sit puuron seassa maisteltiin aina uusia hedelmä- ja marjasoseita. Lihat sit alotettiin viimesenä.

Mieki meinaan mahollisimman pitkään täysimettää, nuutin kans alotettiin maistelu 5,5 kuisena.

Töihin ei oo kiirettä! :) Oon ollu kotona kohta kolme vuotta ja toivottavasti viihdyn vielä toiset kolme! Niin ois ainaki tarkotus! Mulla ei oo vakituista työtä oottamassa ees, niin ei oo mitään kiirettä!

Eilen isikin alkoi olla hieman "terveempi" jo, osallistui taas melko normaalisti kodin hommiin. Nuutilla ei oo edelleenkä kuumetta, jospa sitä ei tuliska. Leevi yskii edelleen melkoisesti, mutta ei onneks hänelläkä unta haittaa.

Viime yö oliki aivan loistava! Leevi nukkui 21.10-6.50 - eikä ees sormien luputusta kuulunu yöllä (tai sit mamma oli niin väsy että ei heränny...). Nuutin peittelin aamuyöstä kerran, ei korvaka häntä vaivannu! Nuutti on tämän aamupäivää kiukunnu ihan yhtä soittoa. Oli kyllä ruoka-aikaan sit aivan mahottoman nälkäinen ja kauheen väsyny. Leeviki vaikutti väsyneeltä, nyt molemmat nukkuu - toivottavasti pitkään! Miun pitää nyt koittaa rentoutua sit koko viikonlopun edestä.

Ja illalla kyläilemään jos vaan nuutin vointi on kohillaan! ...ja isi saa taas jäädä kotiin ihan rauhassa viettämään omaa aikaa... (on tää niin väärin...)

Tilattiin nuutille hobbyhallilta uus istuin autoon, semmonen turvavyöistuin. Alkoi pää tulla entisen turvaistuimen ylälaidan yli jo niin paljon, että ei se varmaan kauheen turvallinen enää oo. Se uus istuin ois nyt postissa, saa isi sit illalla sen testailla. Ja mihinkähän ihmeeseen myö laitetaan se pienempi turvaistuin kun varastoki on ihan täynnä kaikkee - lähinnä vaatelaatikoita. Ei ehkä ihan vielä leevi osaa siinä istua! :LOL:

Mie syön suklaakakkua ja nautin rauhasta! :)

Anzkuli ja Leevi n. 2kk 3vkoa

Sanse: Meillä kans mallasuute menetti tehonsa! En ole sitten antanut pitkään aikaan kun kerta yhtä "nopeasti" kakka tulee ilmankin. Eli n. kerran viikossa.

Silloin kun tänne sivuille pääsee, en ennätä ikinä kirjoittaa tän pidempään. Nyt tuli esikoinen saunasta joten pitää alkaa rasvailemaan ja pukemaan....

Luminka

Pitäs varmaan minunkin antaa luumua tuolle beibille. Tosin eipä valita ollenkaan mahaansa, kovasti pylly ilmoja rutisee mut ei näyttäis haittaavan =)

Mä sain esikoisen jo kasin jälkeen nukkumaan. Mies lähti 21.30 töihin ja pieninkin nukkunut ehkä puolituntisen! Ihana hiljaisuus, vaan pitäis itekin kohta sänkyyn kömpiä!

Ei vitsit että tämä vauva-aika mennä hurahtaa kohta :eek: Mä en haluu et mun pieninkin kasvaa isoks :snotty: Isompi lähti ryömimään 6½kk ikäisenä, siihen on nuorimmalla enää 3kk jos siskoonsa tulee!!!

Soseita on ole vielä ajatellut aloittaa, katotaan miten ens kerralla on tyttö kasvanut. Neuvolassa sanoi että ei ole kiirettä mutta "saa" alkaa maistelemaan 4kk ikäisenä.
Kokeilen pärjätä niin pitkään imetyksellä (ja iltapullolla) kuin mahdollista, kunhan kasvaa tarpeeks. Kyllä sitä sit saa pottuja ym. keitellä myöhemminkin :p
Helppo lähteä jossain käymään vielä kun ei tarvii soseita roudata mukana =)

No nyt jos sulkis tän koneen ja menis hampaanpesulle.. Paitsi että on taas nälkä :eek: Kasilta syötiin iltapalaa.. On kai se pakko vielä leipäpala ottaa. En muista että ois esikoisen imetysaikana tälleen nälkä vähän väliä ollut :eek: Tai sit en tosiaan muista vaan enää :whistle:

Yhteistyössä