11/08 masunkasvattajien murut *syyskuussa*

maikki79, ihana kuva! =)

Ja kiitokset hyvästä vastaanotosta!!
Juu kielellisesti kehittyy hurjaa vauhtia tämä meidän tyttö, mutta esim. neuvolassa tästä ei välitetä. :eek: Ollaankin miehen kanssa naurettu, että vaikka Emilia puhuisi suomea, venäjää ja latinaa, neuvolatäti tuskin huomaisi! :LOL: Hänelle se liikkuminen on tärkeämpää, johtunee varmaan siitä neidin ylipainosta.. Meillä on siis ylimääräinen painokontrolli reilun viikon päästä ja ukaasi oli, että jos paino ei ole laskenut siihen mennessä, tyttö joutuu diabetes- ja hormonikokeisiin sekä fysioterapiaan!! :eek: :eek: |O |O Musta ihan törkeetä! Vauvat eivät saa olla edes vauvoja enää. Emilia on paljon lattialla ja nyt tosiaan aloitti ryömimisen, mutta minkä minä olisin sille voinut, että Emilian paino nousi? En minä hänelle nyt sentään jäätelöä ja sipsejä syötä, vaan terveellistä kotiruokaa, suolatonta ja vähärasvaista. Tämänkin sai selittää neuvolassa tarkkaan! :| Olen melko varma, että negatiivinen suhtautuminen äitiyteeni johtuu iästäni; olen nyt 19-vuotias. Haluan korostaa, että tyttäremme on syntynyt vakaaseen liittoon ja oli täysin suunniteltu lapsi. Olen ns. 'vanha sielu' :D Okei tää oli vähän off topic, mutta AINA saan selittää omia valintojani. :snotty:

Meillä on ensiaskelkengät. Napero merkkiset, nauhalliset. Ostin cittarista. Sopii erittäin hyvin pullukoille jaloille!! Ja meilläkin gät on lähinnä ulkoilutarkoituksessa, eihän niillä siis vielä kävellä. =) Mutta talvikengät sen ongelman muodostaakin! Itse jalkapöytä on pieni, kokoa 19, mutta sääri on niin paksu, etten saa mitään varrellisia kenkiä sopimaan neidin jalkaan! :snotty: Vinkkejä otetaan vastaan! :whistle:

Ainiin, on niitä kommentteja kuultu täälläkin siitä painosta. Suurin osa on ollut positiivista, mutta on niitä kurjiakin kuullut. Äitini naapuri on pahin, n. 80-vuotias mummo. Tosin nyt on ollut vähän aikaa hiljaa, kun menetin hermoni ja sanoin, ettet sinäkään mikään kuivan kesän kurre ole.. :ashamed: :ashamed: :xmas: Yleensä kunnioitan vanhempiani ja olen kohtelias, mutta hän on tahallaan ilkeä! :kieh:

Tulipas pitkä raapustus, toivottavasti jaksatte lukea! Mutta nyt öitä! :wave: Voin muuten huomenna laittaa Emilian kuvan tänne jos haluatte! Ja jos muistan! :ashamed: :D
 
kuivan kesän kurre :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: repesin kyl täysin tolle lauselle :D Hyvin sanottu, menikö mummo hiljaseks :D

Ja juu kiva ois nähä kuvaa emiliasta =) On kyllä törkeetä että tollasiin testeihi laittaavat, jos positiivisesti sitä koittaa ajatella niin selkiipähä sit neuvolatätilleki jos mahdollisesti kokeet on negatiiviset.

Ihanat puvut oli, ja ne rukkaset oli ihanat!! mietin josko tilais :D :D Kurikset oli myös ihanat, tykkään retrosta =)

Sain 5e+postarit ostettua näppärän kantoliinan, ei tartte sitomisen kanssa leikkiä jos vaikka kauppaa menee jne =)

http://www.babytown.fi/products/242

Mäki voisin lisää tähä pari kuvaa Onnimannista







Kuten voi huomata, ni Onnikaa ei mikää kovin pullero oo, siks ärsyttää että siitä moni sanoo.. Minkä sille mahtaa että isin posket on tainnu perii. Vaikka ois miten hoikkana, posket on pyöreet.
 
ihana kuva maikin poitsusta!!! hienot värit vaatteissa ja kurikset aivan huippukomeet! =)

sansen poitsulla samanlainen siilibody kuin meillä :D suloinen vesseli muutenkin!

misskitty, tosi törkeetä tuommoiset noin tylyt kommentit neuvolasta! :eek: Muakin aikanaan ahisti ja ärsytti kun aina vaanv jauhettiin joka paikassa kun on niiiiiiiin iso vauva ja ruoka-aikaan kotona blaaablaaablaaa..No, kasvu on tasaantunut kovasti, kun pituutta tullut ja liikkuu enemmän. Kengistä tulis mieleen että kuomissahan on ainakin aika väljä varsi?
 
ihanat oli noi kurahaalarit tossa kuvassa! oispa meidänkin vanhat kamppeet tajuttu säästää,höh.

on toi lasten painon kommentointi kyllä ihan hullua! varsinkin just tämmösillä alle vuoden ikäisillä jotka kaikki ei liiku vielä!! meillekkin vilhosta on tullut kommenttia että on joko pullukka ja kauheen iso tai sit toisaalta että onpa kaponen poika! mun mielestä tuo on ihan vauvan kokonen, minkä oon sit sanonutkin aina B) . ihania kuvia ootte taas laittaneet niin pitääpä munkin laittaa pojasta uusin kuva mitä koneelta löyty:
Vilho naureskeli tätinsä jutuille :heart:

tässä tullaan vaatehuoneesta (jonne ei sais mennä kun on niin sekanen ... )
toinen muuten mikä alkaa pikkuhiljaa ärsyttään on se kun ihmiset kommentoi tuon jalkojen vääntyvyyttä, minkä ehkä huomaa alemmasta kuvasta, tai siis kun on aina ihan ihme asennoissa jalat ja nousee ihan kummista kiemuroista ylös. sitä ihmettelya ja taivastelua.. "voi kun sulla on jalat ihan makaroonia/kuminauhaa"...ärh...ehkä oon liian herkkänahkanen ja otan kaiken aina liian negatiivisesti... :snotty:
 
Pikaseen toivotan misskittyn tervetulleeksi!

Ja ihania kuvia maikilla (mageet kurikset!) ja sansella (Onni on söpönen!)

noonie oli pistäny tuulemaan ja hommannut ihanat haalarit! Kyl oli vaan komiat :)

Meil ei puhuta vielä mitään, ei äitiä eikä isiä. Ainoo sana minkä ymmärrän häneltä, on "ppu" tai "mppu" eli lamppua tarkoittaa :) Nyt hokee myös paljon "mammammamma" ja jos laulan muumilaulua paapapapaappa ni Lumi jatkaa tolla mammammmamma jutullaan heti :) Samoin välillä tulee "nannannannaa" ja siitä aina alan laulaa Nylon Beatin Viimeinen -biisin nannannaa kertsiä :D

4 yötä huusi putkeen, eilen nukkui jopa ihan hyvin! Kerran vaan heräsi yöllä ja tutin avulla jatkoi unia. Sitten heräsi vasta kuudelta :saint:

Palaillaan!

Lisäys: kivoja kuvia myös nooniella, vähänkö reteet vaatteet tossa ekassa kuvassa! :D
 
nOOnien vilho on kyllä supersöde tuossa ylemmässä kuvassa!!! Oikeen muodikas vauva! =)

me herättiin jo seitsemän jälkeen, olisin vielä nukkunut mutta eipä auttanut, kun toinen repi hiuksista ja niin tarmokkaasti koitti mennä pää eellä pois sängystä! Nyt sitten ois jo aamutoimet tehtynä ja pitkästä aikaa leivon leipää. Oon koittanut ite syödän vähemmän leipää, niin sitten en viittinyt leipookaan. Nyt kuitenkin kaikki näkkärivarastotkin on syöty loppuun, niin oli pikkupakko, että saa esikoinen kerhoevästä iltapäivään.

Täällä tihuttaa vettä. Ihan kiva toisaalta, ei tarvi lähtee mihinkään. :LOL: Voi hyvällä syyllä loikoilla kotosalla ja tehdä kotijuttuja. Lähdetään sitten samalla lenkille kun isompi viedään kerhoon.

Näin muuten viimeyönä painajaista töistä! jippii! :LOL: Siinä pomo alkoi painostaan mua palaamaan....sain sitten sanottua että en tule tänä vuonna töihin, vaikka ensin olisi pitänyt tänään aloittaa työt. Miten niin ahistavaa töiden ajattelukin?? :|

 
Aivan upeita kuvia teillä! :heart:
helmi79 ostin kirpputorilta kuomat kokoa 22 ihan kokeilumielessä. Emilia oli autossa isänsä kanssa, kun nukahti sopivasti, joten en pystynyt niitä kokeilemaan. No, eipä sopinut.. :snotty: Millä alalla työskentelet? =)

Täällä tulee myös vettä kuin aisaa ja ulkoiluhaaveet taitaa siirtyä tältä osin. Jos vähäksi aikaa lakkaisi, voisi käyttää koiran pissalenkillä. :$

Mites teillä muilla, pysyykö teillä öisin tai päiväunilla peitto päällä? Siis vauvoilla. :D Emilia ei voi sietää peittoa, neito potkii sen välittömästi pois vaikka nukkuisi kuinka sikeästi! :whistle: Kesällä nukkuikin ihan vaippasillaan, mutta nyt on pakko pitää vaatteita päällä. Onneksi nuo 86-kokoiset unihaalarit sopivat Emilialle vielä! :xmas:

Laitan sen kuvan vielä, mutta eri viestiin. :wave:
 
Huomenet!

Miten niin Helmi pitkästä aikaa teet leipää?! Musta tuntuu, että sä leivot ainakin viikottai!

Mä etsin tässä puolukkapiirakan ohjetta, muistelen että viime torstain Hesarissa oli puolukkaohjeita, mutta paperilehti ehti mennä keräykseen.

Iltapäivällä tulee vanha opiskelukaveri lapsineen kylään + Otson "tyttöystävä" äiteineen. Leivon vähän kanapiirakkaa ja jotain puolukoista :p

Eilen taas väsäsin yhden kestovaipan ja sitten näin kestovaippa-aiheisia unia. Ekovalistus on mennyt mulle luihin ja ytimiin :eek: :LOL:
 
misskitty, mä olen lähihoitaja ammatiltani; lapsiin ja nuoriin suunnannut mutta vanhusten parissä työtä teen. :) Sikäli tykkään työstäni, mutta työpaikka ei oikeen nappaa enää...en tykkää siitä että aina palaute on kaikesta negatiivista, yleisesti..koskaan ei tee työtään riittävän tehokkaasti. Pitäisi hoitaa ihmistä hyvin ja kokonaisvaltaisesti, en vain voi ymmärtää miten liukuhihnalla tähän pystyy.. lisäksi se on häiritsevää ettei voida joustaa! Esim. työvuoroissa. Kun olin sinkku, tein ihan mielelläni joulut ja muuta juhlapyhät töitä, ihan rahan takia. Nyt arvostaisin yli kaiken sitä että saisi viettää aikaa yhdessä perheen kanssa. Niin ei vaan toimi. :(

Meillä tuolla ei pysy koskaan peitto päällä. Sitten on aamulla varpaat ja sormet vilposet.
 
maikki, :LOL: mä aloin oikeen miettiin, niin se on toissa viikolla kun oon leiponut viimeksi, ja normaalisti leivon kyllä joo 2-3kertaa viikossa. =)

jokohan mulle riitäis tää koneella maleksiminen...muistaakseni mulla piti olla joku netin käytön rajoitus meneillään?? :whistle:
 
Juu toi on tuttua, mutta mulla on kokemusta vain siitä lapsen roolista! :D Äitini on nimittäin ollut 12 vuotta samassa vanhainkodissa töissä ja muistan hyvin kun juuri esim. jouluisin äit oli töissä ja me yritettiin isän kanssa saada ruokaa tehtyä ja koristella kuusta tms. Ja siis kolme pientä muksua ja peukalo keskellä kämmentä-isä ainakin kokkauksen suhteen! :LOL: Isä on kyllä eri taitava kaikissa miehisissä asioissa, mutta ei kotitöissä. Onneksi oma mieheni tekee kotitöitä ja ruokaa (hyvää sellaista :p ) on paljon helpompi jättää lapsi/lapset isälle silloin. Me mentiin aina ulos tai mummulle syömään kun isä vahti meitä! :D Äitini valmistuu joulukuussa diabetessairaanhoitajaksi ja toivon mukaan löytää itselleen toisen työpaikan! Hän on kurkkuaan myöten täynnä sitä laitosta, nyt sieltä vietiin esim. aamun kahvitauko. :eek: Äitini on melko nuorikin vielä 45-vuotias, joten työelämää on vielä edessä monta vuotta.
 
Misskitty tervetuloa! Tuttuja juttuja nuo vuorotyöläisten lasten kokemukset, oma äiti teki aikoinaan vuototyötä ja meillä isä myös kädetön kotitöiden suhteen:)
Mulla on myös periaatteessa vuorotyö mutta aina on joustettu työaijoissa oman perhetilanteen mukaan. Työ on vielä iltapainotteinen joten mahdollisimman huono perhettä ajatellen. Olisinkin jo lähtenyt koko puljusta, mutta työnantaja on onnistunut pitämään mut talossa tarjoamalla mahd. hyviä työaikoja perhettä ajatellen. Nyt teen siis kahta yövuoroa/viikko joka on paras!!!:) Saan itse merkata vielä päivät jotka haluan olla töissä:) Tähän lisäksi kotihoidon tuki niin näillä nyt pärjätään.

Ihania kuviamaikki, halmi ja sanse!

Päiväunista oli puhetta. Meillä on nyt siirrytty yksiin uniin. Josku tarvii vielä illalla pikkutorkut mutta useimmiten pärjätään yksillä unilla. Nukkuu n. 12.30-14.30.

Sanoja tulee meillä kans tosi vähän. Lähinnä pappa ja täitititi (=äiti). Nyt on tosin jutut lisääntyny viime aikoina hurjasti, johtunee siitä kun kävely sujuu jo täysillä niin ei tarvi siihen keskittyä. Ennenkin ollaan huomattu, että liikunnallinen ja kielellinen kehitys vuorottelevat... Kaikki aikanaan, eiköhän tuo puhumaan opi!
 
Mooimoii!!! Ihania kuvia tosiaan lapsista, isoja ovat jo!

Kun luin tuota Hansun viestiä, niin tuli mieleen: Oletteko huomannu, että monille "ulkopuolisille" vaan sellanen konkreettinen oppiminen (vrt. istuminen, seisominen, kävely) merkkaa, eikä niinkään mitä lapsella pään sisällä tapahtuu, vaikka ne askeleet voi olla paljon suurempia - joskaan ei niin helposti mitattavissa. Esim. meidän tytöstä kysellään koko ajan, että osaako jo kävellä. Oon kertonu, että harjottelee nyt muita juttuja juuri, esim. on oppinut puhaltamaan ja tekemään pusuääniä, matkimaan auton pärinää, leikittämään kissaa huiskalla, syöttämään äitiä ja isää jne. Must nää on isoja juttuja! Vaikka kertoisin, että on oppinu nämä kaikki temput parin viikon sisällä, niin silti tuntuu, että ihmiset vaan mittaa kehitystasoa sillä, että onko oppinu kävelemään. Heh- saimpas taas valittaa :kieh: Musta on tullu kotona ollessa vissiin oikeen vali-täti. Varmaan kyttäisin kohta verhot heiluen naapureiden tekemisiä jos viellä olisin vuoden kotona.

Ja TAAS kävi muuten niin, että kun tänne kehuin tytön nukkuneen yhet unet (2 pv peräkkäin) niin eikäö tuo tänään sammunu jo kympiltä, eli varmaan vetää kahet unet tänään...

Helmi ihanalta kuulosta tuo leivontarytmi! Jospas ittekin jaksais... tai osais. Mut onneks tääl on leipomoita tiuhassa :)
 
Päiviä! :wave:
Onpas täällä ollut suhinaa viime päivinä! Kivaa kun on lukemista =)

Meillä nukuttiin taas melkein ysiin koko porukka :whistle: Esikoinen tuli varttia vaille makkariin. Pienin nukkui lähemmäs puolta kymmentä (eli yhteensä 13h yöunet heräämättä :eek: ). Aamupalalta kun selvittiin, käytiin kaupassa.
Sit lohikiusauksen tekoa, imurointia, sämpylöiden tekoa (sydän muotilla, ihkuja tuli! ), pyyykinpesua jne...
Esikoinen on jo nukkumassa, pitäs tuo yhs ähisijä vielä viedä sänkyynsä. Äsken kokeilin ja itkuks meni ja herätti siskonsakin :/ Onneks nukahti uudelleen... huoh!
-----
No niin, nyt jos jäis jo nukkumaan.
Itelle kahvit tippumaan ja nauttimaan rauhallisesta hetkestä! =) Mies lähti iltavuoroon joten kaikki iltahulinat on mun yksin kestettävänä.

Unihommista...
Meillä muuten eilen nukkui vaan yhdet unet, samoin taitaa tänäänkin mennä! Onmyöhään herännyt yöuniltaan niin menee sit jossain näillä main nukkumaan. Eilen vetäs likka yli 3h päikyt! Helpottas päivärytmiä jos nukkuis ne yhet unet. Siskonsa kanssa samaan aikaan suunnilleen.
Kahdet unet jos pienin nukkuu, me ei päästä oikein missään kunnolla käymään. Kun siinä välissä on esikoisen päikkäriaika, niin meillä on suunnilleen kokoajan joku nukkumassa |O

Täällä vastaavasti on ollut koko aamun hyvä ilma =) Ja me vaan oltu sisällä.. Pitää sit iltapv lähtee vaik leikkikselle kunhan heräävät...

(ja ihan hullun hyviä sämpylöitä tuli, hitsi kun en tehnyt jauhosekoituksistani ohjetta. Toista tässä mutustan... :D )

Mullakin on vuorotyö, ja kaikin puolin p**** koko pulju! Siis työajat surkeat (miehellä lisäksi 3-vuorotyö ), inhottavia työ"kavereita", palkka huonontui uudistusten myötä, en tykkää olla keittiönpuolella, eikä asiakaspalvelukaan oo kivaa (myydä kaljaa pienessä sievässä oleville asiakkaille :/ ).... Tätä listaa vois jatkaa loputtomiin.. Eli uusi duuni pitäs löytää, ja kohta tulee kiire kun mieheltä loppuu määräaikainen sopimus tammikuussa eikä jatkosta vielä tietoa... Ahdistava tilanne!!!

 
Kahteen päivään en täällä käyny ja ihan mahottomasti luettavaa! Pikaisesti silmäillen selasin läpi ja joitan pitää kommentoida!

Ekakski misskittylle tervetuloa!!

Kirpparit: kirppareilla tykkään kovasti käydä. Itelleni en yleensä vaatetta kirpparilta osta, mutta muksuille ostan mielelläni kun vaan kohdalle sattuu. Meillä on sekä uusia että kirpparivaatteita, mutta voisin veikata että muksujen kaapeista löytyy yhteensä noin 10 kpl normaalihintaisena ostettuja. Ostan yleensä ennakkoon vaatteita aleista ja poistorekeistä. Miehen siskoilta saadaan ja ostetaan kans vaatteita. Raha meilläki ratkaisee vaatteiden ja lelujen hankinnassa. Kenkiäki käytettynä voin ottaa jos ovat siistikuntoisen näköiset. Ite kans oon käytettyjä kenkiä pentuna pitäny ja ihan ok on ollu jalkojen kehitys. Nuutille ostettiin kaikki kengät uutena kun ei ollu oikeen ketään tuttavaaka sillon mistä ois käytettyjä saanu. Kyllä ehottomasti käytän samat kengät leevillä jos vaan koot sattuu.

Haalareista sen verran että kyllä ostaisin reimaa jos vaan rahaa ois enemmän! Saatiin nuutille serkulta reiman talvihaalari pienenä ja oli kyllä aivan loistava haalari kun piti vettä kevättalven ongelmakeleillä! Ens syksyks on nuutille oottamassa reiman välik(a)usihaalari ( ;) ) joka oli puoleen hintaan prismalla (eli hintaa jäi 45 e - joka sekin tuntui vielä kalliilta... mutta jäähän siitä sit vielä leevillekki pitää ). Tälle talvellekki ostettiin nuutille jo vuos sitten haalari, ice peakin vedenpitäviä pukuja oli sittarilla 30e ja sattui sopiva koko - ainaki kokolapun mukaan. Ei olla tosin nyt sovitettu sitä että onko se oikeesti sopiva...

helmi: Joo, ihan kivasti on painoa lähteny - 8,5 kg ja jos vielä vaikka sen 1,5 sais pois että ois tasakymppi! :) Nyt oon jo ihan tyytyväinen kyllä painooni!

Mie vaan innolla askartelen! Teen siis joulukortteja myyntiin äidille ja parille tuttavalle rouvalle. Toivottavasti kauppa käy tänä vuonna, parina edellisenä vuonna oon ihan kivasti rahaa saanu. Mutta jäähän ne kortit sit itelle käytettäväks jos ei myymällä mee. Ja on kyllä ollu ihana pitkästä aikaa askarrella!

Vähän flunssaa koitti miullekki tarjotella. Viime viikon oli tosi kipee olo monena pävänä. Pää oli kipeä, yskitti ja muutenki semmonen nuhjukka olo. Kuumetta ei ollu, ei ees lämpöä. Eilen lähti ääni ja tänään on sit pikkuhiljaa palautunu. Olo on muutenki tänään ollu taas ihan terve, eli jospa se tauti ei nyt sit tullukka!



 
maotao, mä oon kanssasi niin samaa mieltä! Siitä saakka kun vauva syntyy, aina odotetaan jotain uutta "temppua" minkä vauva taitaa. Ensin liikkeelle lähteminen; koska kääntyy, ryömii, konttaa ja kävelee. Sitten puheen kanssa. Ja sitten kun puhuu, niin puhuuko täydellisesti, osaako ärrän sanoa? ja sitten lukeminen (heh, me ollaan tässä vaiheessa menossa e3sikoisen kanssa kun tuntuu että kavereista osa jo alkais osaan lukee....) Välillä tuntuu niin turhankin raa`alta tää touhu.

Ei sillä että kyllä mäkin olen innoissani kun oppii jonkun uuden jutun. Mutta mua ärsyttää kanssa välillä näiden "ulkopuolisten" kyselyt, ihmettelyt ja neuvot!
Kuten nyt joka päivä joku kysyy:
OSAAKO JO KÄVELLÄ?
KYLLÄ KOHTA LÄHTEE LIIKKEELLE!
SINÄ JO JUOKSIT TUOSSA IÄSSÄ!
tai
EIKÖS OLISI JO AIKA POTALLA ISTUA?
:D

kun mulla ei ole pojan suhteen mitään kiireellisiä odotuksia. Tiedän että hän on ihan normaalinoloisesti kehittyvä poika joka pitelee tuista kiinni kävellessään. Ja tiedän myös kuinka saan vielä juosta perässä!
Niin ja ärsyttää ainainen vertaaminen esikoisen (teen tätä liikaa itsekin) joka käveli 10kk.

noin, jo helpotti! =) Mä lähen jatkaan operaatio puolukanperkausta! Anoppi toi eilen 15litraa puolukkaa, tiietään ainakin mitä ens talvi syödään!! :LOL:
 
Vauvan kehitystä on kyllä ihana seurata ja jokaisesta uudesta taidosta ollaan innoissaan. Toisaalta välillä itsestäkin tuntuu siltä, että mihin ihmeeseen tässä on kiire, eikö vauvat saa olla vauvoja ja kehittyä rauhassa omaan tahtiinsa? Kauheesti tulee noita kyselyjä ulkopuolisilta, että joko teillä sitä ja joko tätä. Just noi pärinät ja puhaltelut, vilkuttamiset jne. on musta ihania ja ainakin itselle isoja kehityksen merkkejä. Ja juurikin vuorovaikutustaitojen kehittyminen tekee niin onnelliseksi :)
 
Nyt kun täällä on ollut kenkäkeskustelua, kaivelin esikoisen vanhoja talvikenkiä kaapista... Löytyi koot 22 ja 23, aivan liian SUURIA! Mittasin neidin jalan, 11cm, eli sellainen koko 20 menis tuolle :eek: Voi vitsit, kirpparilla näin punaiset Kuomat, 20 ja ajattelin et en viitti ostaa jos onkii liian pienet. Pitänee käydä mahd. pian kattoo oisko ne vielä siellä, 10? oli hintana.

Anzkuli:
ootpa hyvin pudottanut painoa! Mulla pääs tulee lomalla takas, ja kun salli itelleen herkkuja, on taas hitsin vaikeeta päästä takas "terveellisempään elämään" :ashamed:

Meillä ei siis tuu mitään sanoja, enkä niitä osaakaan odottaa vielä vähään aikaan =) Esikoinen oppi vauva-sanan vähän ennen siskonsa syntymää. Ja meidän ollessa sairaalassa oppi sanoo ISI! Pitkään meni kunnes äiti oli TÄI :D

Kehitystä ei nyt hirveesti ole ihmiset kommentoineet. Toki vähän toiset ihmettelevät kun vasta 9,5kk lähti ryömimään. Nyt sentään osaa jo nousta lattialla itse istumaan, pyörii istuillaan. Ja vähän mallailee jo konttaamista. Siis ku istuiltaan siirtyy mahalleen niin siinä vaiheessa. Ja välillä keikuttelee itteensä kontallaan. Siskonsa (ja meidän muidenkin) päälle tulee mönkimään ja pyörimään :D

Mulle tosiaan riittää ihan että osaa sentään ryömiä! Toiset kävelee ennen vuotta, toiset sen jälkeen. Ei musta oo mitenkään hirveetä jos oppii kävelemään vaikka 1v3kk, tiedän montaki tapausta. Ja se on ihanaa että ei huuda enää mun perään kuten ennen! Tuon takia myös jää lattialle yksinään ja tulee perässä. Ennen kun kannatutti sylissä joka paikkaan, eikä äiti saanut lähteä näkyviltä....
 
kengistä: mä kelpuutan kaikki käytetytkin kengät kunhan ne on siistit ja ei ole astuttu lyntyyn. Aika hyvin on Juuson vanhoja kenkiä tallessa, sille ku tuli ostettua adidaksen superstareja ja timberlandin talvikenkiä niin ne oon sit säästelly. Ukki lupas ostaa molemmille pojille kuomat synttäri lahjaksi mikä on aika helpotus koska rahaa ois menny niihin aikalailla. Käytiin jo lauantaina sovittamassa kummallekkin kuomia, Juusolle 28 ja Leeville 22. Juuson ekat talvikengät oon antanu pois ja ihan hyvä niin koska Juusolla oli paljon pienempi jalka ku Leevillä.Juuson ekat talvikengät oli kokoa 20.

Laittelin tänään jo synttäri kutsut menemään.Pidän pojille yhteis synttärit kun ovat 2vk välein syntyneet. =)
 
mekin pidetään keiju poikien 1+5vee synttärit samalla kertaa, vaikkakin eroo on n.6viikkoa, mutta on siinä samassa läjässä niin paljon muuta juhlaa että nuo oli yhdistettävä! Katsotaan sitten jatkossa kuinka tehdään, ei kyllä viitsi muutaman viikon väleinkään sukulaisia kestitä ja juoksuttaa :D
 
Meillä pidetään pojan synttärit yhdessä veljenpojan 8 v -synttäreiden kanssa, kun juhlat on 1,5 viikon välein ja veli on kutsunut sukulaiset mökille juhlimaan. Juhlistetaan siinä sitten samalla Otsoa. Meille on kaikilla sukulaisilla pitkä matka, niin en viitsisi peräkkäisinä viikonloppuina juoksuttaa (kun ei Otso vielä juhlista kuitenkaan ihan kauheasti tajua). Juodaan kakkukahvit sitten oikeana päivänä kummien ja muiden kakunnälkäisten kavereiden kesken.

Jösses mikä kiukkupäivä oli tänään, kun päiväunet jäi yhteen tuntiin (klo 11-12, keskeytyivät kun kailotin itse vahingossa niin kovaa puhelimeen |O ) ja sitten oli vieraita, hässäkkää ja "tyttökaverin" kanssa ulkoilua niin ettei poika rauhoittunut missään välissä toisille päikkäreille. Puoli kuudelta poika sammui kuin saunalyhty ja sitten oli tekemistä että saatiin edes jonkinlainen iltapala syötettyä, kun poika oli herättyään edelleen väsynyt ja kiukkuinen. Nukahti jo puoli kasilta yöunille (yleensä vasta kahdeksalta ollaan syömässä puuroa).

Huomenna meen taas töihin, olinkin viime keskiviikosta saakka kotona (ja mies töissä).

Oon ihan kade kaverille, jolla samanikäinen tyttö, kun saivat pph-paikan. Meillä poika ängetään sinne ylitäyteen päiväkotiryhmään ja etukäteen jo kiukuttaa. Huomenna iltapäivällä tapaamme pojan tulevan omahoitajan, toivottavasti tulee tapaamisen myötä vähän valoisampia ajatuksia tuolle rintamalle.

Kehitysvaiheiden vertailusta on ollut puhetta. Meillä on kaverin kanssa lapsilla kuukauden ikäero ja koko ajan vertaillaan, mitä toinen jo osaa. Onneksi ovat kehittyneet suht samaa vauhtia, muuten vois alkaa stressata. Voin kuvitella, että ottaa päähän kuunnella päivittelyitä, että eikö se vielä sitä ja tätä...

Me ollaan kuultu paljon kommentteja, miten iso poika meillä on. Otso tosiaan on nimensä veroinen jässikkä: pituutta, painoa ja voimaa on kuin pienessä kylässä. Ainoa miinuspuoli tuossa on se, että jotkut luulevat poikaa vanhemmaksi kuin hän onkaan (esim. kaverin 4 v tyttö hermostui, kun Otso ei osannut leikkiä hänen kanssaan :LOL: ). Toivottavasti päiväkodissa saa iälleen sopivaa kohtelua (ja syliä ja huomiota), eikä liikaa odoteta isomman pojan käytöstä.
 
Ihan mahdottomasti tullut juttua parin päivän aikana :eek: Mä itse olen ollut ahkerasti töissä! Anoppi on nyt meillä vielä huomiseen hoitamassa Leoa. Hyvin nuo olivat ainakin eilen pärjänneet. Tänään olis sitten iltavuoro ja iltahommat miehen ja anopin varassa. Itse olen kotona vasta kymmenen jälkeen ja huomenna taas aamuvuoro, joten en käy kotona kuin pikaisesti nukkumassa :| En hirveästi pidä vuorotyöstä ja onneksi nykyinen työ on aika päivävoittoista.

Tuosta lapsen kehityksestä, kun on ollut puhetta, niin tuntuu, että mikään ei riitä! Meidän Leo on ollut aivan super nopea motorisessa kehityksessään, pari päivää ennen kuutta kuukautta nousi istumaan ja siitä suoraan konttaamaan ja yhdeksän kuisena kävelemään. Nyt esim. anoppi odottaa, että tuo poika osaa ja ennen kaikkea YMMÄRTÄÄ kaiken :headwall: Mä olen nyt yrittänyt selittää, että eihän tuo tajua vielä mistään mitään. Ei se riitä, että sanoo nätisti, että ei saa kiivetä keittiötikkaille tai älä tipu sängystä :LOL: Hän vaan toteaa, että ei muista, kun tuo on jo niin iso poika :LOL: Parempi siis olis olla vähän kehittymättömämpi, että saisi ikätasoisensa kohtelua :D

Nyt pitäis tässä keksiä jotain tekemistä aamupäiväksi anopin kanssa ja sit pääsee töihin :saint:
 

Yhteistyössä