11/08 masunkasvattajien murut *syyskuussa*

Käytiin lääkärissä ja korvat oli täysin terveet. Hyvä juttu!

Ja kiitos kaikille tsemppailusta, toivotaan että ens yö ois parempi!

Lumi nukkuu aina vähintään kahdet päiväunet. Niissä ei oo juurikaan mitään säännöllisyyttä. Joskus nukkuu aamupäivällä tosi aikasin, joskus vasta ruuan jälkeen n.11. Sitten iltapäivällä nukkuu jossain välissä. Riippuen aina unien kestoista, ni on joko kahdet tai kolmet unet. Useimmiten kahdet unet. Välillä nukkuu vaan puoli tuntia, välillä puolitoistakin tuntia.
 
ainiin ja nooniekos kyseli ticketeistä?? Meillä on välikausiasu; 2 osainen ja 74cm. Oli käytössä jo keväällä ja nytkin vielä reilu, varovaisesti voisin jopa veikata että keväällä vois vielä mennä, kun henkseleistä saa pituutta lahkeisiin! Yleisesti oon kanssa kuullut että ne olis reilua kokoa!
 
Huomenia! Täällä ihanan aurinkoinen päivä taas! Pakko lähteä ulos... suomalaisena en voi koskaan uskoa, että "kesä" (on täälläkin jo syksyä ilmassa) jatkuu vaan ja olen kohta nauttinut "viimeisistä auringonsäteistä" jo toista viikkoa ;)

Mun piti kysellä onko Tuutikki viellä maisemissa? En muista lukeneeni hänestä hetkeen!

Päiväunista: Meillä nukutaan kahdet viellä myös...

Meillä on uusi hieno Reiman välikausiasu (vai oiskohan ihan vettähylkivä tuulipuku, käy kuitenkin täällä ihan OK syksyilmoilla myöhemmin) kokoa 86, ostettu siten, et menis nyt syksyn ja kevään. On kyllä tosi reilu, mutta käy jo hyvin nytte kun lahjetta kiertää. Sitte on haalari kokoa huimaa 92, pakko oli ostaa, kun näin kirpparilla hyvän Jack Wolfskin-haalarin! Yleisesti ottaen täällä on aika torsoja nuo ulkovaatteet, tai on täällä Finkids-myymälä tosi suolasin hinnoin.

Mut oletan, et haalarikelit tulee joulu-tammikuussa, niin jos tuo on vielä iso niin sitten ens vuodeks ja ostetaan pienempi. Me jouduttiin viime keväänä ostaan vielä 74 toppapuku ja ei kyllä toivoakan että mahtuis siihen. Tyttö on about 77 cm pitkä vaan, mutta tuntuu että tuo leveys tarvii niitä senttejä... on ika giganttisen näkönen verrattuna moniin samanikäsiin lapsiin.

 
Huomenta!

Välikausihaalareista/ vaatteista olette puhelleet. Täällä tarttis kanssa hankkia uudet. Oskarilla on Travallen 74 senttinen haalari, mutta alkaa oleen sen verran kanttana että nilkat vilkkuu. Wilmalla on joku saatu, merkkiä en tiedä, mutta sama ongelma vaikka on 80 senttinen. Se vaan että olen niin pihi että en halua kyllä maksaa reilua 100 euroa haalareista, eli kirpparit kutsuu piakkoin... ainakin katselin että Ideaparkissa oli jotain alejuttua olemassa. Mutta ihan vielä ei pääse ostoksille, tää muutto on kiristänyt budjettia entisestään. :(

Jahka kaksikko herää uniltaan niin pitäs lähteä kävelemään kauppaan. Myin kaksikon vaunut, ne aika isot Herquleksen vaunut ja oostin tilalle ihanan kepeät Emma BMX tuplamatkikset. Kaksikko tykkäsi istua kyydissä kovasti, naureskelivat vaan! Samaten isin ostamat uudet tumput saivat railakkaat naurut aikaiseksi. Kummallista väkeä. Mutta hauskan kuuloista.

Edelleen täällä odotellaan että koskahan tuo neiti keksii konttaamisen salat. Alkaa jo kohta huolettamaan... Eilen melkein istualtaan vääntäytyi konttausasentoon, mutta ei sittenkään. Maassa vaan makaa ja tamppaa mattoja... Katsotaan ensi kuussa millainen neuvolantäti meille tulee, laittaako heti jumpparille tms.

Nyt tarvii mennä.

hm
 
Mä kans tuun vaan pikaseen hehkuttaa ku postissa tuli ne mun huutamat talvikengät. Ne on ihan loistavassa kunnossa, ku edellinen omistaja ei ollut vielä osannut kävellä, ni vaunuissa istuskellessa vaan pitänyt. Kavat -merkkiset ja maksoin vaan 12e niistä. Jei!

Viime yönä huudettiin taas kolmisen tuntia putkeen... se on välillä sellasta oikein kirkuvaa huutoa, ihanku Lumi huutais niin kovaa kuin pystyy. :(
 
Maitotuotteista: Me kolmisen viikkoa sitten alotettiin jogurtilla maistelu varovaisesti, nyt sit ollaan vaihdettu rahkaan ja määrää lisätty, ei oo ollu mitään vatsavaivoja. Leipätaikinan sekaan oon laittanu vähän maitoo ja tänään keitin puuron osittain maitoon. Yhtenä päivänä ohensin ruokaa tilkkasella maitoa, mutta muuten ei oo vielä ihan "raakana" maitoo annettu. Tissimaito vielä riittää niin sillä mennään. Sit lähempänä vuotta aletaan tuohon juomamaitoon totutella ja sit jätetään imetys pois.

Mekin puistossa käytiin. Olikin yllättävän kylmä. Pitää käydä varastosta kattomassa nuutille paksummat kengät ja leevillekki koittaa noita isompia jos ne menis villasukan kans. Paksumpia hanskoja pitää ettiä kans. Ja välifleece ois tänään ollu nuutillaki ihan tarpeen. Leevillä oliki haalarin alla neuletta onneks välissä. Niin ja rattaisiin pitää ettiä paksumpi viltti niin saa sen vielä laittaa leevin päälle jos millon istuskelee vaan.

Eilen kävin mammuteilla shoppailemassa, eipä siellä mitään erityistä ollu mutta kyllä tuota rahaa sai taas menemään. Itelleni löysin kivat housut (kaks kokoa pienemmät kuin yleensä! :D) ja nuutille ostin parit kollarit ja pyjaman.

Tänään meen ostelemaan sit askartelutarvikkeita. Oon alottanu joulukorttitehtailun jo hyvissä ajoin. Oon useempana vuonna tehny äitille joulukortit ja parina vuonna naapurin rouva on ostanu niitä kans, samoin kuin äitin naapurin rouva ja hänen muutama työkaveri. Viime vuonna en (sattuneesta syystä) tehny kortteja mutta sain sit entiset varastot myytyä. Nyt aattelin tehä sit reilun satsin kun intoa on! Ja ihan kivasti niistä on rahaa saanukki vaikka kuulemma liian halvalla myyn. No, omaksi iloksikin niitä teen ja se myynti on sit vaan plussaa! Ite en omatekoisia kortteja kylläkään lähetä, meillä miehen valokuvausharrastuksen myötä tehdään sit aina valokuvasta joulukortit. Mutta onpas KIVA taas pitkästä aikaa askarrella!!
 
heippa!
me oltiin aamusta perhekerhossa ja ompa pitkältä tuntunut päivä kun niin aikasin oli liikkeellä. =)
musta kanssa haalarit ja ylipäätään kaikki lasten vaatteet on aika ylihintasia! Joten ostan 99% kaiken käytettynä; juuri maksoin kirpparilla reiman 122cm välikausiasusta (jossa polvessa pieni viilto) 2?, uuden veroinen ticketin vk-asu oli huutiksesta 35?, kumpparit 1?, eccon coret esikoiselle 3? jne...
välillä tosin kirpparillakin pahasti ylihinnoittelua, mutta kun käy ahkeraan eli 2-3kertaa viikossa pyörähtämässä, osaa katsoa vain löytöjä! Toisinaan menee pitkään ettei löydä mitään ja toisinaan taas tulee aina kannettua kampetta kotiin.

Vielä kirpparilöydöistä, eilen ostin: liikennematon 4?, kurahanskat pienemmälle 2?, reiman talvipipo isommalle 1,5? ja 2xsukkikset 0,10?

tuntuu tosiaan etten osta mitään nykyään uutena, kun jotain tiiän että puuttuu, niin haeskelen ensin aina käytettynä.

Joo, taas tuli perinpohjainen selostus :LOL:
Kierrättekö muut kirppareita???

Nyt oli muuten aamulla jo tosi vilponen, jotain +5astetta oli lämmintä..sai olla tumput ja villasukat pikkuvesselillä. Kunhan tuosta heräilee, niin tekis mieli lähtee ulkoileen.
 
Moiks taas!

Kannatipa taas kirjottaa, että tyttö nukkuu kahdet unet... just simahti unille klo 12:30 joten lulempa, että tänään mennään yksillä unilla! Ja tämä siitä huolimatta, että olin pari tuntii rattailla liikkeellä tuossa. JEEE! Sopis paljon paremmin aikatauluihin, kun kaikki kaverien lapset nukkuu van yhdet unet :whistle: Äiskälle enemmän juoruseuraa päivisin.

Sitten ilahtuneena tästä nukkumattomuudesta istutin tytön lounasajan jälkeen potalle, ja sinne tuli kakka! Kyllä on meillä nyt iso tyttö :heart: Ei olla pljon pottaharjoituksia tehty, kun en usko, että tarhassa kuitenkaan suostuvat alle 2-vuotiasta käyttämään. Täällä on semmonen meininki...

Me käydään Helmi paljon kirppareilla ja myös ihan 2nd hand kaupoissa, joissa tosin vähän kovemmat hinnat. Jotain juttuja oon ostanu myös ihan eBaysta (kävelyvaunun, vaatteita, istuimen) ja osto-myynti-palstalta (mm. turvakaiteet, bobbycarin etc.). Nyt hain uutena lastenistuimen ja matkarattaat, kun niistä pyydettiin mun mielestä liikaa käytettyinä. Muuten meillä aina eka vaihtoehto kirppis. Tosin nyt oon oppinu ostaan sukat, sukkikset etc. aina paikallisista halppismarketeista, ovat niin halpoja ja hyviä.

Maidosta: Meilläkin imetetään viellä, mutta oon silti antanut maistaa jugurttia ja jätskiä, joissa lehmänmaitoa, samoin esim. perunamuusia, jossa vähän maitoa.
 
helmi: mekin käydään aika paljon kirppareilla. Kyllä yleensä aina jotain tarttuu mukaan, vaikkei aina löydykään sitä mitä ollaan hakemassa. Mut ei ole meillä varaa ostaa uusia kalliita haalareita, ni kirpparit on suosiossa :)
 
Tultiin juuri Otson kanssa tapaamasta 2 viikon ikäistä pikkuvauvaa, joka oli oikeasti pienen pieni, noin 3 kg. Pää oli juuri ja juuri mun nyrkin kokoinen (Otsolla jo syntyessä siihen verrattuna tuplakokoinen pää!!). Ihana tuhisija :heart:

Mä käyn aina välillä kirpparilla, juuri ostin Otsolle kumpparit kokoa 21, 2 ?. Ja sitten kotona huomasin, että meillä oli jo koon 21 kumpparit veljenpojalta... No, toisissa on karvavuori ja toisissa ei, toiset voi vaikka jättää päiväkotiin. Oon myös ostanut mm. kantoliinan, parit farkut, villahaalarin, kypärämyssyn. Huuto.netistä oon ostanut 68-senttisen vaatepaketin ja tripp trappin. Ja kestovaippoja on sitten ostettu yksi jos toinenkin. Helmi, oot oikeassa, että kirppiksellä pitää käydä aika usein, että osaa tunnistaa ne löydöt!
 
Eikä! kirjotin just pitkät tekstit enkä kopsannu niitä ja ne hävis johki. :headwall:
Emmä tiiä mitä nappii mä painoin ku mulla on nyt ihan sekanen olo. Kuume on nousemassa ja horkka. Nyt mä epäilen et mulla on se sikaflunnsa :eek: Viikon ollu kipee ja nyt vasta nousee kuume. Siis mulle nousee tosi harvoin kuume ja sit jos nousee ni oon tosi kipee. Viimeks ku oli kuumetta ni 40 ja olin sairaalassa ku suoli meinas puhkee. vai oisko jotain jälkitautii ku tonne rintaanki niinku pistää.... ei hitsi.
Täytyy tulla uudestaa kirjottaa ne tekstit....siiis jos musta ei kuulu ni oon sit se eka saksalainen joka on kuollu sikaflunssaan ;)
 
kirpparilla: tulee harvemmin käytyä ku tässä meidän kaupunginosassa on yks kirppis ja sekin on aika huono. Joskus tulee käytyä keskustan kirppareilla mutta harvemmin. Me kierrätetään vaatteita kavereiden kesken,lapsukaisten koot menee just hyvin että ku yheltä jää pieneksi niin ne sopii sit seuraavalle. Viimekirppari reissulla tein tosi hyvän löydön reimatecin vauvamallin haalari kokoa 80cm hintaa 1?.

 
Mä nyt näköjään roikun tässä koneella koko ajan...

Maotao, kakkaonnittelut! :flower: :LOL: Mä toivon, että meillä päiväkodissa käyttäisivät potalla ainakin ruokailujen jälkeen, niin jatkuisi pojan hyvin alkanut pottailu.

Tänään pääsin olemaan kantoliinakonsultti, kun kaveri ihmetteli, miten se trikooliina oikein pitää sitoa. Otso pääsi mannekiiniksi, eikä olis sitten millään halunnut tulla liinasta pois. Se on kumma, että vaikkei poika oo ikinä pahemmin sylissä viihtynyt, niin liinassa tykkää olla edelleen.

Meillä tänään sattui Speedy & Saku -episodi, jossa oli naurussa pitelemistä. Poika on alkanut "jorata" aina kun tulee musiikkia (kuunnellaan aika paljon lastenlevyjä ja teen erilaisia laululeikkejä ). Tänään kuunneltiin Vauvan vaaka -levyä ja poika alkoi hytkyä innoissaan lasipöytää vasten seisten. Sitten meni "mossaus" vähän turhan reippaaksi ja löi otsansa pöytään :'( Auts! Mutta arvatkaa oliko huvittavan näköistä :heart:
 
jee pitkästä aikaa melko hyvä yö (kun sain nukkua ja mies hoiti yöhyssyttelyt) takana ja kiva päivä!
vilho nukku jopa puol kasiin aamulla ja sit aamutoimien jälkeen lähdettiin leikkipuistoon keinumaan ja sottaamaan hiekkalaatikolla.
siellä sit sain vilhon syömään lähes koko purkillisen jotain kasviskimara-sosetta ja poika oli ihan innoissaan taas muista lapsista.

ollaan nyt tällä viikolla oltu useampana päivänä tuolla puistossa vauvakerhossa, muskarissa ja ihan muuten vaan. siellä vilho söi maasta kuivuneen lehden tänään (kiva koukkia kurkusta semmosta rutikuivaa halkeilevaa lehteä...) ja sit käytiin kaupoilla. ostin parit sukkahousut, sukat, lapaset ja polarn o pyretistä semmosen raitasen neuletakin (kun sain jonkun ale-kupongin joskus sinne). sit vielä koukkasin coconut kitchenin kautta ja kerrankin söin pojan kanssa yhtäaikaa kotona lounaan :)

sain huutonetissä myytyä fleecehaalarin ja sen ostaja kävi tänään hakemassa. en tie myinkö liian halvalla ku kympillä lähti (oli reiman oranssi uus fleecehaalari, jota ei vaan olla otettu käyttöön). nyt ois vielä jotain toppavaatteita huutonetissä ja pitäis laittaa lisää tavaraa sinne. ja ite yritän etsiä välikausipukua vilholle nyt sieltä ja ehkä toppahaalariakin että ees vähän halvemmalla sais.
kirpparilla ei pahemmin käydä,ehkä muutaman kerran vuodessa. viime kerralla mummolareissulla ostin MLL:n kirpparipäivältä yhden vaipan ja paidan ;)

huomenna lähdetään koko porukka mun siskon luo kyläilemään ja vielä piipahtamaan yksissä kihlajais/tupareissa. vilho saa ekan kerran matkustaa junalla, jännää :heart:
 
ai niin, kun on ollut parisuhteista puhetta ja itekin taisin kommentoida näitä rasittavia pikku riitoja ja nalkutusta... eilen aamulla yllätyin "pahanpäiväisesti" kun herätessäni oli aamupala katettuna pöytään, kahvia, croissantteja ja sinne salaattia yms! mies oli käynyt aamulenkillään (käy muutaman kerran viikossa juoksemassa vilhon kanssa aamuisin) kaupassa ja tehnyt aamupalaa, vähän oli ihana yllätys! :heart:
 
pakko vielä kertoa tosta moshauksesta! B) meillä kans hytkytään ja hymyillään kuin aurinko musiikin soidessa ja muutaman kerran on kans mennyt vähä riehakkaaks kun pää kopsahtanut pöydän jalkaan tms. muutaman kerran myös on pettänyt jalat alta...
 
Pikahuomen!

aika huono yö takana, vuoronperään ovat noin puolen tunnin välein huutaneet (kylläkin onneksi rauhoittuneet aika nopeeta), ja ylös nousivat jo hieman yli puoli 6... Mua ois kyllä nukuttanut...

Vielä tuosta vaatteiden kierrrätyksestä, me harrastetaan kavereiden keskenkin vaatteiden kierrätystä, minä mm. pakkaan pienet poikien vaatteet pikkuruiselle kummipojalle ja tyttöjen vaatteet pikkuruiselle kummitytölle. Mä olen huono varailemaan kirppispöytiä tms. eli tämä kierrätys sopii meille. Ja kirppiksillä tykkään kierrellä, se kun on neljä lasta niin uutena ostaminen käy aika raskaaksi kukkarolle. Ainoo huono puoli on että lasten kanssa kirppiksillä kiertely on aika tuskaista ja ilman ipanoita pääsen aika vähän liikkumaan... :( Jos uutena pitää jotain ostaa niin suosin ns. halpaketjuja (H&M, marketit...) just sen budjetin takia (me siis ei olla todellakaan mitään huipputuloisia :LOL: ). Olishan se vallan kiva jos vois ostaa uutta merkkiliikkeistä, mutta reikä niissä polvissa ois muutaman viikon päästä kuitenkin, saattais vaan hatuttaa pikkasen enemmän.

Tänään olisi luvassa siivousta. Toivo elää että mies ottas ppikkukaksikon vaikka pikku kävelylenkille niin sais rauhassa imuroida. Mun täytyy sen verran motkottaa että mies on ollut nyt tosi laiska tekeen pienempien kanssa mitään, vetoo siihen että on hoitanut muuton ja muita juoksevia asioita. Mutta kun tuntuu siltä välillä että kaikki mitä mä teen on ihan ei minkään arvoista... se tuppaa välillä vähän mieltä painamaan. Ja kun olen siitä sanonut, niin alkaa kauhea puolustelu että niin, muuttohan ei sitten ole mitään, eikä se eikä tämä jne. Mutta ei voi mitään. Joskus ois vaan kiva käydä ihan itekseen jossain, mutta ehkä sitten viiden vuoden kuluttua....

No, meni valitukseksi. Nyt keittämään aamupuuroa. Mukavaa viikonloppua!

HM ja hurja kaksikko
 
huomenta

Mulla on super kiva päivä tiedossa, meen kohta ottaa uuden tatskan ja sit illasta typyjen kanssa iltaa istumaan =)
POjat viedään miehen veljelle kohta hoitoon siksi aikaa kun käyn kuvan ottamassa.MIes siis mulla synttärilahjaksi tän kuvan kustantaa...ootin ettei ois muistanu olleskaan mut parempi näin...nyt pari päivää menny paremmin miehenkin kanssa mut saa nyt nähdä mihkä tää menee, huomioinu ihan eritavalla jne.

nyt imuroimaan että pääsee lähtee :wave:
 
Jes! Kuume laski ja paljon parempi olo taas...ehkä tää ei kuiteskaan oo sitä sikatautii, tavallista lenssua varmaan :snotty:

Maotaolle onnittelut kakasta!Hyvähyvä! :flower: Meillä poitsu hokee nyt koko ajan "kakka "en tiedä onko se vaan niin kiva sana sanoa vai mitä...mut nyt mies sanoi et oli sanonut ennen kuin kakka tuli vaippaan et "kakka" ja oli sitä mieltä et osais jo tietää sen kakan tulon ja ilmottas meille ja hokee sitä kakkaa silloin kun pissakin tulee. Voiskohan olla näin? Tiedä sitten...

noonie , ihana ylläri :heart:

Helmi joo kirpparit on kivoja! Varsinkin kun tekee tollassia huippulöytöjä mitä olit tehny. Mä kävisin mieluusti kirppareilla, mut täällä meidän alueella ei kumma kyllä harrasteta sitä.( Vanhat vaatteet menee vaatekeräyksiin ja kun vaatteet on täällä niin edullisia niin ostetaan yleensä uutena)Yks 2 hand kauppa oli tässä kaupungissa mut lopetti kun ei ihmiset käyny. Suomessa asuessa tuli kierreltyä kirppiksiä ja jotain löytöjä sieltä lumppujen seasta aina tekee. Kirjoja yleensä tarttuu kirppiksiltä mukaan ja nyt sisko joka harrastaa kirppiksiä aina bongailee kivoja lastenvaatteita pojalle, nytkin oli löytäny ihania Bamse ja Aku Ankka paitoja ja tosi hyväkuntosia vielä.

Kierrätystä harrastetaan paljon kavereiden kesken. Oon saanu paljon vaatteita pojalle. Sänky on saatu, turvakaukalo myös ( joka on jo jääny pieneksi) se vauvan rollaattori saatu ja muita leluja. Ebaystä tekee kanssa löytöjä ja aattelin nyt huutokaupata noi vanhat matkarattaat siellä.

Uusi turvaistuin ostettiin uutena Römerin king plus 9-18 kiloselle. Erikoistarjous Ebayssä edellisvuoden kuosilla BellyButtonin farkkukuosia( ihan ku sillä desingilla ois jotain välii... :LOL: )

Mä kanssa kauhistelen noita haalareiden hintoja! 90 ? jostain lasten talvihaalarista! Onkohan se vaan se merkki mikä siinä maksaa...?
Täältä löysin paikallisesta lastenvaatekaupasta pojalle ihan uuden talvihaalarin kokoa 86 vain 18 eurolla. Ei ole musta paha hinta uudesta haalarista ja on kivan näköinen ja hyvälaatuinenkin.
Täällä ei ole noi lastenvaatteet tai vaatteet yleensäkään ylihinnoiteltuja. Paitti merkkikuteet. Suomessa viimeks shoppaillessa kauhistelin noita vaatteiden hintoja ja sitten kuulin juttua et Suomi ois maailman 3. kallein vaatemaa?! No silti oli pakko ostaa Lindexiltä söpö muumipaita pojalle.

Mä tykkään kyllä shoppailla vauvanvaatteita, ne on niin söpöjä. Tossa mun lempikaupassa voi vielä tilata netistä ja ne tulee sinne kauppaan, eikä tarvi maksaa postikuluja. Bodyjä saa 2-3 eurolla ja sukat ja sukkahousut on niin edullisia että kannattaa uutena ostaa. Ja kun ne on tosi kauniita lastenvaatteita ja hyvälaatusia. Tulee pakostikin ihan shoppailuhimo :LOL:

Huolitteko lapsillenne käytettyjä kenkiä? Mulle ollaan jatkuvasti tuputtamassa toisten vanhoja käytettyjä kenkiä, myt kieltäydyn kun musta se ei ole hyväksi lapsen kasvavalle jalalle jonkun toisen jalan muokkaamat kengät. Siis kyllä kumpparit ottasin käytettynä mut muuten tavallisia kengiä en ottais.
Ens viikolla lähdetään etsimään kenkiä pojalle, josko tuohon jalkaan jotkut monot löytyis...

ainiin lisäys vielä...noista välikausihaalareista, kun täälläpäin ei näy missään niitä. On vaan välikausitakki ja housut. Ostitko Maotao sen välikausihaalarin täältä vai Suomesta? Nyt meillä on vaan takki ja housut, mut ens vuodeks tarttis kyllä jonkun välikausihaalarin kun rymyää enemmän ulkona.

Mukavat viikonloput! :wave:
 
meillä on varmaan 3/4 pojan kengistä jonkun vanhoja! Mä siis kelpuutan käytetyt, kunhan ne on vielä silmälle hyväkuntoiset, eli ei mitkään littanat, ja käytettynä onkin varaa ostaa sitten näitä laadukkaampia kenkiä. mä olen jostain saanut käsityksen, jonka mukaan meillä mennään: eli jos jalka on ihan "normaali" (ompa taas määritelmä, mutta siis että ei ole lättäjalka tms.) niin hyväkuntoinen, napakka (ei esim. linttaanastuttu) kenkä kävisi. Mulla ja veljelläkin on usein ollut pienenä jonkun vanhat jalassa, ja ihan jalat on kunnossa, jalan kaari tallessa ym.
Pidän myös tärkeenä että kesällä kuljetaan paljon paljain varpain!
Ja sitten se on tärkeetä että olisi useampia kenkiä mitä vaihtaa, ettei mennä millää "Tennareilla" koko kautta, vaan olisi kävelykenkää, jonka saa nauhoista tarpeeksi tiukalle, sitten taas lenkkaria jne.
Rahahan se on tässäkin mikä meillä sanelee. =) En tiedä marssisinko aina kenkäkauppaan ja pyytäisin myyjää tälläämään poikien jalkaan PARHAAT kengät, jos olisi millä mällätä.

Vaikkakin, kengät on melkoisen tärkeä olla hyvät! Jalkojen päällä ollaan niin paljon ja lapset on niin liikkuvaisia että kenkä ei saa olla huono! Ja vielä paasauksen päätteeksi oli juttua juuri että lapsilla pidetään yleisesti liian pieniä kenkiä.

Juu, se siitä taas. =)

Mä lähden tästä laittaan poikien unikamppeita kasaan ja sitten pojat hoitoon ja me aikuiset lähdetään juhlimaan!! =)
 

Yhteistyössä