11/08 masunkasvattajien murut *syyskuussa*

Onnea Sanselle!! :flower:

Eiliset synttärijuhlat meni oikein mainiosti, vaikka olin jo puolilta päivin kun vielä tein kasvispiirakkaa kiireellä ja täytin jokirapukuppeja että ei tuu mitään mä meen vaan nukkuun, jatketaan huomenna :LOL:
Vilho oli aika varuillaan vaan mummun sylissä mutta loppuillasta alkoi jo jutteleen vieraille ja nukahti ilman mitään kitinöitä vaikka juhlat vielä jatkui. Baarissakin tuli käytyä ja hauskaa oli sielläkin :D vaikkakin satoi kaatamalla kun lähdettiin koikkeloimaan kotia kohti.
Vilho oli nukkunut tosi hyvin yön kerrankin ja tänään on jopa ruokakin vähän maistunut. kolme-neljä päivää menikin melkein maidon voimin.
sovittiin siskon kanssa seuraavista isommista juhlista että lähdetään mummolomalle kanarialle, eli kun eläkeikä tulee vastaan seitsenkymppisenä (35+35) mennään sit mummujen sekaan polttamaan nahkaamme ja siemailemaan drinkkejä B)

taidanpa vielä illalla pojan nukahdettua nauttia jalkakylvystä ja espressosta (maidolla kummiski) suklaan kera :p
 
me ollaan oltu menossa koko päivä; aamulla oltiin jo tampereella peräkonttikirpparilla, oli sitten väkee!!! ja käytiin ulkona lounastamassa tuttavaperheen kera, sitten sieltä mummolaan ja äsken kotiin niin että pojat sai kylvyn kautta laittaa suoraan petiin. Nyt bb:n oottelua.. =)

noonie, hyvälle kuulosti ne tarjottavat mitkä mainitsit! Ja kivalta kuulosti myös muuten juhlat, ja aivan loistava tuo mummoloma :D
Sain itseasiassa tuosta idean omiin kolmekymppisiin; kun kumminkin lähisuku oottaa kahvitusta, niin jos yhdistäis jotenkin kahvin, kakun, skumpan ja pikkupurtavat, niin että olis rentoo illanviettoo, ja pojat vois olla kotosalla. Me saatiin nimittäin juuri loka-marraskuulle 2kutsua miehen kavereiden kolmekymmpisiin, jotka on kunnon bileet, niin en sitten enää kaipaa sellaisia.

meillä söi pikkumies tänään ekan kokonaisen jugurtin, kun oli eväänä mummolassa, suu ammollaan kinus lisää (ei kai ihme kun niin makeeta!) Niin ja ravintolassa mussutti pari ranskalaista ja illalla pienen palan omenapiirakkaa, melkoinen herkkupäivä ollut :ashamed: Yleisesti olisin sillä linjalla että ei opettaisi herkuille, mutta toinen vaatii suu auki kun näkee että muutkin syö, eikä ne nyt isoja määriä olekaan.
 
Sanselle onnittelut!

HM: Kiva kun pääsitte muuttamaan jo! Mitäs lapset tuumanneet uudesta kodista? =)

Helmi: Gran Torino on hyvä leffa, harmi kun aloin kattoo sitä vasta puolen välin jälkeen!

Halit parisuhdeongelmien kanssa kamppaileville! Meillä välillä aikoja jolloin iltapusut ainut hellyyden osoitus :/ Mä kyllä kaipaisin enemmänkin välillä, mut ei tuo meinaa millään mennä jakeluun! Miehet tarvii näköjään eri asioita...

Herkkuja en ole hirveästi antanut. Likalla kun näyttää kaiken lisäks menevän massu vähän sekaisin tavan maitotuotteista, sekin karsii herkkuja vähemmäks. Ihan pienen murusen jostain antanut tyyliin 5x. Siskonsa kyllä vetäs jo niin paljo ku sais vaan!

Ulkohaalari meillä löytyy, tosin esikoisen entinen ja ilman "vesieristeitä". Pitäisi kyllä ostaa sellainen josta ei tulis vesi pepun kohdalta sisään kun olen laittanut istumaan esim. hiekkalaatikolla =)
Eli me siis käydään puistoissa, samoin kuin HC, isomman lapsen takia! Isompaa tyttöä alettiin puistottamaan jossain vuoden paikkeilla, kun oppi kunnolla kävelemään. Ja silloinkin vaan tepasteli ja katseli ympärilleen =)

Eilen palattiin reissusta, oli kyllä onnistunut!
Rahaa saatiin kiitettävästi kulumaan, itse olen nyt köyhänä monta viikkoa (onneks miehellä ke tilipäivä :whistle: )...
Ihana olla taas kotona, varsinkin omassa sängyssä! Mä sain hartianseudun ihan jumiin huonon patjan ansiosta :kieh: Ihan saakelin kipee, pitää varmaan kohta hierojaa harkita.
Neidit nukkuivat hyvin joka yö. Viime yönä se sitten kostautui kotona, pienin itki 00-02 välillä. Hetkeks rauhoittui ja taas uudelleen. En tiedä mikä sitten oli, Panadolia annoin. Lopulta otin viereen ja ajettiin iskä olohuoneeseen nukkumaan. Vielä vartin itkeskeli mun vieressä kunnes nukahti.

Tänään oltiin mun porukoilla päivä, huomenna anoppilassa! Ei paljoo nyt kotona olla, mies pitää vielä pekkaset pois joten vieraillaan nyt ja ollaan kotona kun arki koittaa =)

Perhekerhoon lähdetään tällä viikolla eka kertaa. Nyt ei haittaa niin jos joku pöpö tulee, ei ole mitään tärkeitä menoja enää! Tosin en mitään flunssaa tytöille tahtoisi, viime yö oli niin rankkaa valvoa :|

Mutta nyt jos laittas pyykit kuivumaan (esikoisella takapakkia kuivaks opettelun kanssa ja housuja kuluu...)!

Illanajatkoja =)
 
Ulkoilusta: me ulkoillaan joka päivä lähinnä puistossa tai sit tehdään retkiä keskustan puistoihin tai tohon lammelle, lammella on vaikka mitä jännää katseltavaa. Ei tulis varmaan ulkoiltua hirveesti jos ei Juuson takia mentäs. Leevi kyllä Nauttii ulkona olosta ihan kamnalasti, tykkää kiikkua ja tutkia kaikenlaista. Ärsyttävää vaan että hiekkaa pitää syödä :/ Heittäytyy oikein mahalleen maahan makaamaan ja alkaa popsia kaikkea. Leevillä on ihan vedenpitävä ulkoilupuku ja olen hyväksi havainnut. Eilen oli lämmin niin oli farkkut ja huppari mut kunhan kylmenee niin haalari taas käyttöön.
 
Pitänee nostaa pinoa, kun ollaan aika pohjalle tipahdettu :D

Meillä on nyt viimeinen vuorokausi oltu ilman tuttia!!!!! Alkoi nuo yöt menemään jo kahdella tutin laittamisella, niin ajateltiin vaan ilkeästi piilottaa kaikki tutit :whistle: Viime yö menikin sitten jo hyvin, poika heräsi puoli kuuden aikaan juomaan maitoa ja jatkoi uniaan. Ainut harmi, mikä nyt sattui yhtä aikaa, on tuo Leon vatsan väänteet ja ripuli. Mä en tajua, miten tuolla on vähän väliä pakki sekaisin :eek: Sitten se ripaska kestää taas useamman päivän ja ainakin nyt on ihan selvästi massukin kipeaä. Eikä rassukka saa edes tuttia lohdutukseksi. Mutta yritetään olla kovina, että päästäis siitä typerästä kapistuksesta eroon ja yöt nukuttais läpeensä.

Pitänee irtautua tältä koneelta ja mennä nauttimaan pihalle ihanasta syysilmasta :wave:
 
Meillä on nyt palattu taas arkeen. Eli mies oli viikon lomalla ja nyt palasi taas töihin. Tuli kyllä loma tarpeeseen, olin tosi väsyny tuon nuutin kans taistelemisen kans. Nyt saatiin vähän huokasta ja tehä kivoja juttuja koko perheellä. Enpäs muista kirjotinko jo mutta sovittiin että nuutti ei nyt sit nuku päikkäreitä vaan kattoo lastenohjelmia sohvalla. Nyt kyllä nukahti, tuossa selän takana sohvalla tuhisee. :heart: Kerhoon jääminenki sujui nuutilla tänään ihan vaan pikkuitkun säestyksellä, eli sekin taistelu ois vissiin nyt jäämässä vähemmälle - toivottavasti!

Me ulkoillaan kans päivittäin ja meilläki enemmänki isoveljen takia. Nuutin kans alettiin säännöllisesti ulkoilemaan kans noin vuoden ikäisenä ja samaa arkikuviota mennään nyt edelleen. Aamulla mennään puistoon ysin maissa ja sit viimestään 11 tullaan kotiin. Nyt kerhopäivinä ei aamulla ulkoilla mutta koitetaan sit illalla käydä pihalla. Leevi tykkää kans olla puistossa. Hiekkalaatikolla päristelee autoilla ja tehdään yhessä hiekkakakkuja. Sit kun alkaa leikit olla leikitty, alkaa se hiekan syönti ja siinä vaiheessa mennään sit kiikkumaan. Sit tepastellaan pitkin poikin ja leevi tykkää itekki konttailla pitkin puistoa. Onneks nuutilla on yleensä leikkikavereita puistossa niin mie voin sit rauhassa vahtia leevin hommia. Meillä on huutiksesta huudettu travallen välikausihaalari joka pitää kosteutta jonkun verran. Kurahousut löytyy kans, ne sit päälle kosteammalla säällä.

Hitsi! Kuulin semmosta että meidän taloyhtiöön tulee sääntö että ei saa säilyttää käytävässä enää rattaita! Vaihtoehtoina on vissiin sit roudata rattaat ulkovarastoon joka on kylmä ja kostea eli rattaat siellä sit muhii mukavasti kun eivät pääse kuivamaan. Se varasto haiseeki ihan homeelle, eli se haju kyllä tarttuu nopsaan sit kans. Toinen vaihtoehto on tuoda rattaat sisälle, eli kannan sit ensin ylös maholliset kauppakassit, sit tuon leevin ja sit käyn hakemassa vielä rattaat. Leeviä en uskalla alakertaan jättää oottamaan jos lähtee kiipeemään rappusiin. Pakko siis tuoda ensin leevi ja laittaa väliovi kiinni siks aikaa kun käyn rattaat. Onneks asutaan toisessa kerroksessa ja yhet suorat portaat vaan. Mutta kyllä tuntuu melkosen hankalalta. Katotaan nyt tuleeko kieltolaput millon käytävään! Toinen ongelma on se että mihin mie sisällä ne rattaat laitan, kun ei eteiseen oikeen mahu... HUOH!

Mie kävin perjantaina shoppailemassa! Ostin itelleni uudet ulkoiluvaatteet, semmoset paksummat näin syyskeleille. Mahtuu fleeceäki sinne väliin ja on vedenpitävät. Löysin myös poistorekistä vedenpitävän talvitakin. Se on vähän ohuempi että ei kylläyli 15 asteen pakkasilla varmaan seisoskella siinä tarkene, mutta eipä me niin kylmällä leevin kans kauheen pitkään ulkona voida ollakka kun kylmähän sille tulee. 170e maksoivat yhteensä! Pukuki oli tarjouksessa. Mieski sit innoistui ja kävi lauantaina ostamassa itelleen ulkoiluvaatteet.

Kuntalisäpäätöski tuli myönteisenä. Eli ainaki nyt vuoden loppuun saakka saan kuntalisän. Ens vuoden tilanteesta ei oo vielä päätöstä että jatkuuko kuntalisän maksu meillä, nyt siis tämän vuoden on kokeilussa.

 
Anzkuli, onpa kurjaa noiden rattaiden kanssa. Periaatteessahan rattaita ei tosiaan sais säilyttää rappukäytävissä (ovat paloturvallisuusriski), mutta meidän taloyhtiössä ainakin sovittiin kirjoittamaton sääntö, että saa pitää alakerrassa rappusten alla olevassa tilassa niin kauan kuin kukaan ei asiasta valita. Isännöitsijäkin lupasi katsoa läpi sormien. B) Mut tosi ärsyttävää, jos teillä vaihtoehdot on homeenhaju tai jokapäiväinen rahtaaminen rappusia ylös-alas (ja säilytys kämpän sisällä). Noista kahdesta ehkä valkkaisin kuitenkin sen rahtaamisen, etenkin jos ulkovarasto vielä on yhtä täyteen ängetty kuin ne kerrostaloissa yleensä on. :x

Puhuin tänään Otson tulevan hoitajan kanssa puhelimessa ja vaikutti mukavalta tädiltä. Hänellä on kaksi +/- kolmevuotiasta ja kaksi 1,5-vuotiasta Otson lisäksi, toinen noista 1,5-vuotiaista tosin on vain osan viikosta. Kuulosti kyllä aika kiireiseltä yhdelle hoitajalle.

Ensi viikolla on päiväkodissa tapaaminen omahoitajan kanssa ja samaan syssyyn myös vanhempainilta. Oon tänään värvännyt kavereita lapsenvahdiksi, niin päästäis molemmat miehen kanssa noihin tapaamisiin. Jotenkin oon tosi arka pyytämään ketään lapsenvahdiksi, ajattelen että ei niillä ole mitään velvollisuutta. Vaikka mielellään kaverit ovat tulossa, jos vain omiin aikatauluihin sopii! Nauratti vähän, että eikö sen päiväkodin pitänyt helpottaa lapsenhoitoasioissa eikä toisinpäin :whistle:

Aloitetaan ensi viikon jälkeen tutustuminen päiväkotiin, siinä on sitten melkein kuukausi aikaa pikkuhiljaa tutustua.

Kävin tänään postittamassa viimeisen kirjallisen työn opettajaopinnoissani ja lokakuun alussa olevan seminaarin jälkeen saan aineenopettajan paperit! Kyllä tässä on ollutkin opiskelu-urakkaa työn ohessa, mutta toivottavasti se on kannattanut.
 
Maikki: joo, meilläki on tuota sääntöä katottu läpi sormien. Alhaalla on vielä oikein semmonen rajattu tila käytävässä mihin voi parkkiin ajaa ne rattaat. Naapuripihassa parisen viikkoa sitten joku ääliö tuikkas rattaat palamaan, kauheet savut tuli tietysti ja koko 7-kerroksisen talon rappukäytävä täysremonttiin. Vissiin melko kallis paukku. Siitä kai ne innoistuvat nyt sit meilläki näitä sääntöjä noudattamaan. Sinänsä siis kyllä ymmärränkin tuon! Miustaki tuntuu että mie alan kantaa sisälle rattaita, ei se kostea varasto houkuttele! Ja on sieltäki sit matkaa kantaa leevi ja mahdolliset kassit ja jos nuuttiki sattuu hankalalle tuulelle niin enhän mie saa koko sakkia roudatua kotiin millään ilveellä. Ei oo ainaka vielä tullu mitään kieltolappuja eli rattaat nököttävät alhaalla.

Nuutti jäi tänään tosi reippaana kerhoon, ei itkeny ollenka. Sai nyt sit kolmannen tarran tarratauluun ja palkinnoksi uuden pikkuauton. Seuraavaks kerätään sit neljä tarraa ja sit saa taas pienen palkinnon. Jäi kyllä itellekki niin hyvä mieli kun toinen ei jääny itkemään perään! Tai siis eihän se ikävän itkeminen mitenkä paha oo, mutta nuutti sit kiukkuaa ja protestoi jo ovella että ei suostuis menemään sisälle ees, saatikka sit riisumaan. Sovittiin sit että saa kyllä itkeä jos tuntuu että ikävä tulee, mutta ei saa kiukuta ja taistella ja riehua. Eilen tuli pieni itku, tänään ei siis sitäkään! :)
 
merkki vain, molemmilla pojilla korvat tulehtuneet :( ainut hyvä puoli vain että eivät muuten oireile kun yöllä valvoskelemalla. Juusolla ei esim, ole koskenut korviin ollenkaan.Yskän takia mentiin lääkäriin ja lääkäri ei meinannut edes korviin katsoa mutta onneksi älysin pyytää että katsoo koska Juusollakin korvakierre takana. Leeviä käytin sit korvalääkärillä ja se korva tulehtunut missä ei putkea, sain ohjeeksi huomenna soittaa korvapolille putkitus aikaa.Ollaan siis jonossa ja heti ku yksikin tulehdus tulee niin päästää putkitukseen. Leevillä aina ollut multiresistenssi bakteeri siellä korvassa niin sen takia päästään jonon ohi. onni meille :)
 
Hirmuisesti teksitä, mutta nyt ei kertakaikkisesti jaksa ihan kaikkea lukea, uni jo kutittaa silmää. Aika hulinaa ollut viime päivät, kun on huonekalua koottu ja yritetty pyörittää vaatetta kaappiin ja löytää kaikelle paikka. Vieläkin kaikki ihan kesken ja mua RAIVOSTUTTAA!!! |O Mun pitäs kaikki saada laitettua just nyt...

Isot pojat ovat olleet innoissaan uudesta pihapiiristä, kavereitakin on jo löytynyt. Artturilla koulun vaihto mennyt ihan putkeen, eka päivän jälkeen oli jo innoissaan! Kasperi on kotona 28. päivään asti, sit menee eskariin. Ollaan touhuiltu kaikkea kotosalla. Kovasti tykkää olla tuossa omassa pihassa Wilman ja Oskarin kanssa, jotka ovat ihan innoissaan kun on oma aidattu alue missä ihmetellä. Tänään aidalle tuli kököttämään orava, ja tämä kurre ja Wilma leikkivät tuijotusleikkiä: kieltämättä varmaan minuutin toljottivat toisiaan silmiin. Oli aikas hauskan näköistä!

Ulkoilusta kait oli jotain juttua ollut? Me pyritään kanssa käymään ainakin kerran ulkona, joko lenkillä tai sitten vaikkapa pihassa kummastellaan lehtiä. Sadepäivinä saattaa ulkoilut jäädä, mutta muuten tykkään kyllä kulkea ulkona. Nyt vaan tulee pärin päivän tauko koska myin meidän yhdistelmät (on niin turhan jykevät ja isot meille) ja uudet tulee parin päivän päästä. Mutta onni on tuo oma piha johon siis voi mennä! Kyllä kaikille muksuille uni maittaa illalla paremmin uni kun ovat ulkoilleet, samoin kun itelle!

Nyt se uni kyllä kutsuu muakin. Tarvii koittaa joku päivä istua ajan kanssa ja lukea jutut kunnolla, mutta koskahan sellainen päivä olisi... Anyway, nyt siis suihkun kautta nukkumaan! :wave:

HM+ W+ O jo 11 kk!!!!!
 
HM: kuulostaapa ihanalta teidän uusi koti ja piha! Meillä ois kans kauhee asuntokuume. Isompaan ja mieluusti maantasalle eli rivariin. Mut ei nyt kuitenkaan pidetä kiirettä. Rauhassa katsellaan. Mua itseäni pelottaa hirveesti just esikoisen koulun takia, et jos joutuu vaihtamaan ni miten hän sit sopeutuu ja saako kavereita yms. Hienoa, että teillä sekin sujui hyvin! Toivotaan, että jatkossakin sujuu!
 
vähän vähemmälle jääny ulkoilu ja pakko taas skarpata, tänää oltu 2x1h ulkona, Onni tykkää siellä touhuta ja tutkia ja viihtyy hyvi ilman äitii esiliinana eli menee siellä vilkasta tahtii pusikoita tutkimaa hiekkalaatikon ja keinujen välillä :D
 
Merkkiä iltaan. Meillä ollaan oltu väsyneitä, kun poika on itkeskellyt pari yötä. En tiedä onko vika kestoyövaipassa, korvikkeen sekaan laitetussa tavallisessa maidossa vai missä. Loppuviikon oon yöt "tuttivuorossa", joten nyt unta palloon. Ainakin pari tuntia poika on jo nukkunut nyt ihan rauhassa, sormet ristiin :wave:

Keijulle jaksamista :hug:
 
tulin lukeen teitin kuulumisia!! =)

hm:lle onnea uuteen kotiin!!!
maikin poijjaalle parempia öitä :hug:
ja keijun poitsuille pikaista paranemista,teitä kyllä on noilla korvatulehduksilla koeteltu! :hug:

mitäpä muuta...mulla ei oo oikeen nyt mitään raportoitavaa; arki rullaa tuttua ja turvallista rataansa! :heart:
 
Meillä vähän huono yö takana |O Tuttia tuo poika vieläkin selvästi kaipailee. Liian hyvä muisti sillä. Mä kun luulin, että unohtais sen hetkessä :headwall: No pari kertaa tuo viime yönä heräsi ja viiden jälkeen kymmenen minuutin välein, vaikka oli mun vieressä. Melkein jo kaivoin tutin esiin. No jos tässä pari yötä vielä jaksais kattella, päivällähän mitään ongelmaa ei enää ole.

Me ulkoillaan vaan tässä omalla pihalla, jossa Leo saa vapaasti tutkia maailmaa, välillä keinua ja välillä möyriä hiekkakasassa. Paljon riittää tutkimista ja onneksi välillä naapurin tyttökin käy meitä katsomassa.

Juu, nyt pitää laittaa lapsia kouluun ja sitten mä kyllä kaivan tuttipullon esiin ja me painutaan Leon kanssa pehkuihin :D
 
Kirjotampa muutaman rivin tekstiä, vaikka jotenkin tuntuu ettei jaksais.. En tiedä miks.. :eek:

Jaksuja muillekin väsyneille ja väsähtäneille sekä sairastavien perheisiin yms. yms. :hug:

Sanselle onnea raskautumisesta! =) (tosi kiva sana)

HM:lle onnea uuteen kotiin! Joo, tiedän, muuttaminen on ihan kamalan työlästä ja ikävää, mutta lopussa kiitos seisoo! :) Useimmiten siinä purkamisvaiheessa tuppaa jäämään jotain pusseja ja nyssyköitä, laatikoita nurkkiin pyörimään ettei niitä meinaa millään saada järkevään paikkaan yms.

Oltiin tytön kaa nyt aamupäivällä seurakunnan perhekerhossa ja eilen käytiin leikkipuiston vauva/taaperokerhossa lauleskelemassa ja leikkimässä. Kiva, et tyttö pääsee vähän samanikästen kans touhuamaan ja itsekin saan aikuista seuraa hetkeks. Vaikkakin tuolla leikkipuistossa vähän tuli semmonen ulkopuolinen fiilis, mut kaipa se siitä ajanmittaa..
Ulkoilusta oli ollut puhetta, niin noissa kahdessa kerhossa ois tarkotus tulevaisuudessa käydä ja sit lähes päivittäin käydään muuten ulkoilemassa eli lähinnä kärryttelemässä ja joskus keinumassa. Vielä me ei hiekkalaatikkoleikeissä olla pyöritty, kun aattelin, et mennään sitten kun toi osaa seisoa ilman tukea ja vähän kävellä..

Tyttö meni hetki sitten päiväunille tosi väsyneenä, koska kerhossa oleminen venytti normaali päikkäriajan yli. Olipa jotenkin hölmön kuulonen lause, mutten jaksa miettiä siihen parempaakaan.. :LOL: Elikkä joo, nyt ois hyvä hetki tehdä hyödyllisiä kotihommia ja pikkuhiljaa pakkailla tavaroita kasaan, mut taidanpa silti hengailla netissä ja juoda kahvia.. Siis pe-iltana lähdetään taas pariks vkoks reissuun.. Uh, mä en taas jaksais istua miljoonaa tuntia autossa.. :(
Palaillaan!
 
Täällä ollaan koko perhe flunssassa. Just kun kerkesin täällä toivotella paranemista sairaille ni iski meihin :LOL: Aika ihme tauti kun sairastuttiin kaikki samaan aikaan..yleensä kun flunssassa on silleen et ensin yks perheestä sairastuu jne. :snotty: Kuumetta ei kyllä ole. Eiks sikalenssussa ois sitten kuumetta? Vaiks mistä sen tietää vaikka ois vaan lievänä....

Poika on myös itkeskellyt pari viime yötä, aattelin et itkee korvia mut korvat on kunnossa lääkärin mukaan, kurkku vaan tulehtunu ja sitten mahavaivojakin on ollu. Toissayönä ei nukkunu paljon mitään yhtä huutoa vaan ja viime yön nukkui ihan sikeesti putkeen. Näyttäis oleen paranemaan päin. Mieskin voi jo paremmin. Ite oon vielä ihan kipeenä.

Onnea Sanse raskautumisesta! :flower: Ihana uutinen! :heart:

Haalareista, Mietin et kandeisko talveks ostaa kokoa 86? Kun nyt käyttää 80 kokosia vaatteita. Mitään välikausihaalaria en ole vielä hommannu. Lämpösempi välikausi takki on ja sitten housujen alle kun laittaa sukkikset. Mut tietty ois hyvä joku semmone millä voi möyriä tuolla ulkona.

Kenkiäei olla vieläkään löydetty. Pitäis nyt talveks löytää jotkut. Mut kun toi jalka on niin ongelma pullukka jalka et ei mee mitkään! Yermasoya kans mietti et miten nopsaa näitten jalat kasvaa. Samaa täällä mietiskelen. Mut viimeks kun käytiin elokuussa kattomassa kenkiä niin jalka oli jotain 20 ja puol ja nyt ei mahdu enää noi nahkamokkasiinit kokoa 20/21 et on nopsaa kasvanu. Sitten kun pitäis lämpöset sukat vielä mahtua kenkiin niin miten mä saan tunkettua noi sämpylät joihinki kenkiin :eek: Pitääkö tässä mittatilauksena teetättää kenkät..kääk.

Maotao, Meilläkin uudet rattaat!
Ostettiin Peg peregon pliko p3. Ne on ihanat! Ollaan jo koeajettu ja poika oli ihan innoissaan uusissa rattaissa ja äippä samoin. Noi edelliset matkarattaat on jäämässä jo pieneksi, ei enää ens vuonna mahdu niihin. Täytyy myydä eteenpäin nettihuutokaupassa,( ne on kuiteski vähän käytetyt ja samanlaiset kuin maailman pienemmät matkarattaat Quinny zapp, mut sen selkänojan saa säädettyä ja painaa vaan 5 kiloa.) Peg peregot on siitä hyvät et niissä on matkarattaista pisin se selkänoja ja makuutilaa on 90 cm et mahtuu niihin pitkään, pitkä poika kun on. Hintaa niillä on vaan hirmuisesti, mut saatiin hyvä tarjous mihin kuului lämpöpussi ja sadesuojakin vielä. Jee!

Mä oon käyttäny pojalla nyt päivisin housuvaippoja, niin ei tule enää noita vaipparaivareita ja kun ei suostunu selällään olemaan niin nyt saa seisoaltaa vaihdettua noi housuvaipat ja ne saa helposti sivulta repästyä rikki, kun ottaa pois ettei mene kakat pitkin kinttuja.

No nyt meen tekee itelleni kuumaa kuppia :wave:
 
ehtoota!!
kuunkulta, IHAN SAMAA POHDISKELIN sikalentsun suhteen..kun ollaan nyt kaikki oltu kipeitä, meidän mittapuulla melko kipeitä tässä viikon-kahden sisällä! JOs olisi lievänä, kuumetta on ollut vain miehellä. Jolla muutenkin tosi huono kipukynnys. :whistle: On sitten meinaan KIPEE!!!!

HAALAREISTA... meillä on 86cm esikoisen vanha talvihaalari oottamassa, ja esikoisellakin se meni 1veenä ja vielä 2veenäkin (aleen saakka) :D ja lahjaksi nuorempi on nyt saamassa sellaisen kyläilyhaalarin joka 86cm (käsittääkseni). Muuten meillä 74-80cm nyt käytössä.

tultiin vasta saunomasta porukoilta, ja esikoinen jäikin sinne taas yöksi. Vaikka lauantaina ovat molemmat sinne menossa kun meillä on miehen kanssa yhdet juhlat!! =)
 
kengistä: pojalle löyty kengät pullukkajalkaansa carlsonilta jossa myyjä ihan opasti mimmoset pitää olla ja katsoi että tulee oikeen kokoiset. Ne on nyt kokoa 21. Talveksi mietin että 22 vai 23 että mahtuu villasukka ja mielellään menis koko talven...?

Soittelin aamusta sinne korvapolille ja iltapäivällä täti sieltä soitteli että ens maanantaina ois Leeville putkitusaika...JEE =) nopeesti tapahtui mutta hyvä niin, jospa ne korvat sit taas hetken pysyis kunnossa.

Leevi on keksiny uuden (typerän) leikin ruokapöydässä, laitat ruoan suuhun niin nätisti sen sinne ottaa mut kohta työntää kielen pihalle ja kaikki ruoka on tietty siin kieles, painaa huulet kielen ympärille ja vetää kilen sisään jolloin kaikki ruoka tulee ulos suusta :headwall:
Jos Juuso sattuu olemaan samaan aikaan pöydässä niin Leevi vaan yltyy.
MItähän tuohon keksis että lopettais? huomioo oon yrittäny siirtää muualle ku siihen syömiseen mut ei oo oikeen aittanut. Jos jollain hyvää konstia niin kokeilen mielellään.
Myös hampaiden narskutus on alkanut uudelleen. |O
 
mulla on tuolla reiman 86 kokone haalari onnille ja hurjan iso viel. tietty merkistä riippuen neki. ostin kirpparilta lassietechin puvun koko 80 ja sopiva on. Onni käyttää nyt kokoa 80, pituutta on varmasti liki 80cm (8kk neuvolassa oli 76cm ja pe tulee 10kk täytee)
 

Yhteistyössä