11/08 masunkasvattajien murut *syyskuussa*

no niin nyt äidin polvenjärsijä vihdoin nukahti päikkäreille!

herkkuja en oo pojalle antanut, aika tiukka oon vielä ainaskin siitä.mummot kyllä yrittää jatkuvasti... tosin ostin jotain hollen (?) vauvakeksejä ruohonjuuresta, niitä nyt pari kertaa on järsinyt.
aattelen että mitä kauemmin poika ei karkkien yms. päälle tajua niin sitä parempi ja makeaa saa jo hedelmistä. luopuminen on tietty tästäkin periaatteesta edessä kun hoksaa muiden lasten syövän herkkuja...

meillä muuten mennään nyt kokonaan kestovaipoilla myös yöt! harmittaa kun en aikasemmin oo öisin kestoja laittanut koska ne on ihan selkeesti vilholle paremmat kuin kertikset!! bumgenius taas vie voiton!

kauhea kuolaaminen ja järsiminen taas menossa, näkyy yhdeksäs (ja ehkä kymmenes) hammas tekevän tuloaan. parina päivänä myös syömiset on menneet vähän niin ja näin. tosin aika pitkäänhän on poika ollut aika minisyöjä, silti hyvin pärjää ja kait kasvaakin, käytössä nyt 86cm vaatteita, paidoista tosin saattaa mennä vielä 74/80.

pistin just muutaman L-koon vaipan tilaukseen, testaan thirstiesin jotain tasku-a-i-o:ta ja monkey doodlezia ja jotain muuta tuolta ekovaippa-kaupasta. en vieläkään oo saanut aikaiseks ite väsätä vaippoja vaikka materiaalit venailee ties jo monettako kuukautta askartelupöydällä :ashamed:
 
maikki79, ei oo meidänkään pojalla mitään ulkoiluvaatteita! farkuilla ja hupparilla tai "nahkatakilla" mennään, ja sit saa rapsutella hiekkkaa pois vaatteista...
oon yrittänyt mummoja saada aktivoitua kukkaroiks mut kai sitä pitää mennä ite hankkimaan joku välikausihaalarikin.
oon niin ollut vaan kiinnostuneena talvikamppeista etten oo tajunnut että eihän niitä välttämättä tarvi kuin vasta joulukuussa täällä "etelässä"
 
noonie, me ollaan myös alettu käyttää öisin kestoja. Nyt kun tajusin, että niihin pitää vaan laittaa reilusti enemmän imuja, niin on alkanut homma pelittää. Käytän nyt pojalla öisin sisävaippoja + pul-kuorta.

Päivisin käytän tsi pul-taskuvaippoja (mummut-, Elsa-Maija-, kestovaippayhdistys- ja wee weka -kaavoilla). Wee wekan kaavaa oon muokannut reilulla kädellä ja saanut version, joka sopii meillä pojalle tosi hyvin (on reilusti korkeampi pepusta, siivekkeet on lyhyemmät, etuosan muoto S/M-kokoisesta kaavasta, eli tulee reilusti navan alle). Voin skannata ja laittaa sähköpostilla, jos joku haluaa kokeilla tuota, pyytäkää YV:nä. Ja noonie, mulla myös on kauhea kasa kankaita, jotka odottelee ompelijaansa.
 
päätin aamusta että netteilen ihan liikaa, ja että avaan koneen vasta illalla kun pojat nukkuu, mutta ihan kauheeta, pakko oli tulla piipahtaan. Ihan vaan nopeesti! Kun toinen nukkuu ja toinen kattoo pingua.
Esikoinen oli uimassa tänään papan kanssa ja minä tein pienen ja hitaan lenkin pienemmän kanssa, oli ihana saada ekan kerran happee tai raitista sellaista, tällä viikolle!

Tänään laitoin vihersmoothieeni: nokkosta, ½litraa mansikkaa pakkasesta, banaanin, lorauksen hunajaa, muutaman cashewpähkinän, kardemummaa ja kuivattua levää ja vettä. :p Tätä siis vedettiin esikoisen kanssa, en saa yksin nauttia näistä herkuista. Ja joka päivä olen nyt kohta 2viikkoa tälläisen hurauttanut, raaka-aineita vaihdellen. Aikamoinen vitamiinipommi on, ja nesteet pistää liikkeelle tuo vihreä. Suosittelen kokeilemaan =)

taidan lopettaa ja mennä hetkeksi kirjan pariin ennekuin mua taas kaivataan ja vaaditaan!
 
Mulla on ollu ihanan rauhallinen päivä, Juuso oli mummin kanssa kalaryssäyksessä ja puistoilemassa. Olivat sit nähneet Juuson pk kaveria Juusoa puistossa ja siellähän se aika oli mennyt yli 4tuntia olivat olleet reissuillansa =). Me nukuttiin leevin kanssa kotona ja pestiin pyykkiä. Juuso oli myös ajanut mummon kanssa taksilla keskustasta niiralaan oisko n.2km ku ei ollu jaksanu ja voi että toinen oli iloinen yhdestä taksikyydistä "mä ajoin taksilla maailman ensimmäistä kertaa". Ihana ku mummon kanssa niin nauttivat toistensa seurasta :heart:

Herkuista: leevi on saanut kyl maistaa melkeinpä kaikkea :ashamed: Jätskiä, kakkua, suklaata, namia, keksiä jne. Pyrin että antaisin maissinapsuja mut ne ei aina taho pojalle kelvata.
 
Oon koneella kirjoittamassa työsähköpostia (ihan oikeasti!), lyhyt kommentti väliin, kun poika on toisilla päikkäreillä.

Kävin ostamassa kirpparilta pojalle parit housut ulkoleikkeihin (yhdet farkut ja toiset ruskeaa puuvillakangasta), löysin ihan hyväkuntoiset muutamalla eurolla. Menkkahaukalla (tää on nyt jäänyt mun sanavarastoon :LOL: ) olis tosi hyvännäköiset henkselilliset ulkohousut, mutta maksavat parikymppiä, niin katson vielä tarvitaanko niitä oikeasti.

Herkuista piti kommentoida, että ostin reilun kaupan kaupasta kuivattuja omenoita ja mangoja, voikohan niitä antaa naposteltavaksi?
 
Paljon jaksamisia ja tsemppejä parisuhdeongelmien kanssa painiville! Meillä ei niinkään riidellä eikä senkummemmin "ongelmia" ole, mutta välillä tuntuu, että ollaan vaan jotain kämppäkavereita tai jotain sellasia.. :eek:

Maotao: Meillä tuli ihan samallainen "kosto" ihan pelkästä ajatuksesta! :D Siis kun pyysit huuteleen HEP, jos voi myöntää lapsen nukkuvan läpi yön niin mä sit aattelin, et ok mä voisin huutaa hep.. Varmaan seuraavasta yöstä eteenpäin täällä on joka yö ainakin kerran, mutta useampana yönä useamminkin herätty! Viimekin yönä piti ilmeisesti tissiäni tuttina tai jotain.. Heti tuntuu kyllä, et on päivisin aikasempaa väsyneempi kun ei enää ookkaan saanut itse nukkua öitä läpeensä. Että ei yhtään käy kateeksi niitä, joilla lapsukaiset riekkuu alvariinsa pitkin yötä! Jaksamisia vaan! :hug:
Tottakai toi flunssakin on vaikuttanut öihin tällä vkolla; onneks se alkaa olla jo paremmalla tolalla! Ja ihanaa, et oon ite pysyny terveenä! *koputtaa puuta*

Kuunkullan lapsukainen kuulostaa vanhemmalta kuin onkaan! :D Siis tosi hyvin jo kehittynyt "puhetaidoiltaan"! Meillä ei oo vielä tullut yhtään tunnistettavaa sanaa; jotain tavuja hoeskelee, that's it. Ja sekin mua huvitti, kun kirjotit pojan syöneen kokonaisen nakin! :LOL: :LOL:
Mä oon tosi huonosti antanut sormiruokaa; aina vaan ite lusikoin suht kokkareisen soseen ääntä kohti. Eihän toi reppana taida tällä menolla ikinä oppia ite syömään! :whistle: Pitää vielä kouluunkin äitin mennä syöttämään tyttörukkaa..

Haalareista, kengistä yms Ei täälläkään ole vielä mitään välikausihaalareita tai muita hankittu! Toistaseks on pärjätty hupparilla/villatakilla ja collegehousuilla/sammareilla. Mut kyl varmaan täytys hankkia, sillä oishan yhtenäinen haalari siinäkin mielessä parempi, et selkä ei pääse niiin helposti "paljaaks" ja paleltumaan, kun takki yleensä nousee kainaloihin. Se voipi olla, ettei täällä "etelässä" ihan semmosta paksua toppahaalaria tarviskaan, jos harrastaa kerrospukeutumista. Riippuu tietty talvesta kuin paljon on pakkasta.. Saas nähdä mahtuuko äitiyspakkauksen toppahaalari (olihan se aika reilunkokoinen) enää talvella?! Ihan nuijaa, sit se jää ihan käyttämättömäks jos ei enää sovi. Noissa äitiyspakkauksissa pitäs mun mielestä olla 2 eri versiota; eli toinen paketti esim keväällä syntyville ja toinen syksyllä syntyville!
Kenkien osto olisi myös hyvinkin ajankohtaista! Tähän asti on pärjätty lenkkareilla, mut pikkuhiljaa tarvitaan lämpimämpää. Sitä oon miettiny, et kasvaako ton ikäsillä puolen vuoden aikana paljonkin jalka? Siis, et pitääkö kuinka reilun kokoiset kengät hankkia, et ne mahtuu vielä keväällä jalkaan olematta liian kinttanat. Entä käytättekö sisällä ns. ensiaskelkenkiä?

Meillä on tyttö ihan mainosten orja! :LOL: Sillä on tarkka korva, kun telkkarissa alkaa mainostauko, niin sillä kaikki muu toiminto lakkaa ja se seuraa silmä tarkkana mainoksia. Kun tauko loppuu niin muut hommat taas jatkuvat! Tällä hetkellä ei jaksa kauan keskittyä lastenohjelmien katsomiseen; niissäkin ne tunnarit on parhaat ja niiden mukana (ja muutenkin musiikin tahtiin) hytkyy niinkuin tanssisi! =)

Viime viikkoina tyttö on ollut hirveesti mun perään. Ei niinku ala itkemään (ainakaan usein) kun poistun huoneesta, mutta aina lähtee perään konttaamaan. Todella rasittavaa, kun yritän vaivihkaa karata esim. olkkarista tietokoneelle, niin kohta se on siinä lahkeessa roikkumassa ja vinkumassa. Selkeesti nettivastainen tyyppi! :eek: Eikä se oo isästään yhtään samallalailla kiinnostunut. Luulis kun on koko pvän saanut viettää "laatuaikaa" :LOL: äiskän kanssa, niin illalla sitten haluaisi olla enemmän isän kanssa, mutta ei.. Sama perässä konttaus vaan jatkuu..
 
jalan kasvamista oon kanssa miettinyt että kuinka nopsaan ne kasvaa
sisällä ei käytetä ensiaskelkenkiä, jotain tossuja oon alkanut harkitsemaan hankintalistalle.

täällä on kans nettivastaava ja jalassa roikkuja AINA kun oon koneella,rasittavaa joo. ja just se että en pääse vessaan tai vaatehuoneeseen enää koskaan rauhassa kun aina on yks pieni vetämäs ihan hirveellä ravilla perään (kun vessassa on hauska pesukoneen rumpu jota voi hakata, jännä weeceepöntön kansi jota voi kanssa rummuttaa ja vaatehuoneessa on mun kenkiä mitä voi räplätä).

ja musiikin mukaan pitää aina tanssia,eli hytkyä naama isolla virneellä! muutaman kerran ollaan youtubesta katottu lastenohjelman pätkiä, ja varsinkin joku thomas-veturin laulut, missä lapset hoilaa on ihan hypnotisoivaa tuolle pikkuselle

nyt leipomaan ja siivoomaan huomisia synttäreitä varten, niin se vaan se kolmenkymmentäkin tulee täyteen (argh) :xmas:
 
noonielle etukäteisSYNTTÄRIONNITTELUT!!!! :flower: :flower: Hyvää vuosikertaa olet, itsellä olis tuolla marraskuulla ajankohtasta ja mietin tässä pitääkö vai eikö pitää kemuja? Muutenkin kun osuu siihen samaan syssyyn molempien poikien synttärit, niin en tiiä..katsotaan!

kenkiä ei pidetä sisällä, mahdollisimman paljon mennään sisällä paljain varpain, nyt tosin niin vilposta ylhäällä ettei tarkene. Esikoiselta on perintönä lukemattomat kenkäparit, toivotaan että koot ja vuodenajat täsmäis. Tän pojan jalka on isompi kuin veljellään vastaavassa iässä!

maikki, luulis että vois antaa kuivattua hedelmää. Rusinaa kumminkin oon antanut, ja taatelia ja luumuakin.

meil ois nyt miehen kanssa laatuaikaa keskenään (kunhan koneen suljen), tortilloja ja gran torino-leffa! :D
parisuhdeongelmiin puutun vielä vähän, että sen olen oppinut hyväksymään että parisuhde ei ole kokoajan mitään lemmenluritusta, ei rakkaudentunnustuksia, eikä edes pusuja. Välillä olemme kanssa olleet kuin kämppiksiä. Silloin etenkin kun on itellä voimat vähissä, niin ei jaksa enää huomata toista, "siinä mielessä". Mutta luotan aina siihen että tulee niitä parempia aikoja, ja vielä ainakin on tullut. Kun on kärsivällinen, eikä odota suhteelta liikoja. Mutta en siis tarkoita että ihmisten erotuntemukset on turhia. Pikemminkin sitä että harva etenkään pikkulasten vanhempi elää kovin romanttisessa ja molempia aikuisia tyydyttävässä parisuhteessa. (enkä puhu seksistä! :LOL: )

ps. toi menkkahaukka oli mulle ihan uus!!! :LOL: :LOL:
 
Mäkin hetken aikaa mietin, et mistäköhän kuukautiskaupasta se maikki on ostamassa housuja... :LOL:

Meilläkin välillä hytkytään musiikin tahtiin, ja silloin myös naamalle tulee leveä hymy :D Inana!

Huomasin äsken, että Lumin kolmas ylähammas on kaikessa hiljaisuudessa puhjennut.

Meillä on esikoisen talvihaalarit varmaan kaikki jemmassa, mut luulen et ne koot menee just väärin. Esikoinen syntyi juhannuksena, niin talvihaalarit on tietty joko liian isoja tai pieniä Lumille. Nyt meillä on käytössä välikausihaalari, joka saatiin kaverilta käytettynä. Mutta usein vielä pelkkä huppari ja jotku housut.
Äläkä maikki yhtään koe ittees huonoks äidiks jos ei oo haalaraita ja hiekkaleluja. Mä en oo vielä Lumia kertaakaan edes vienyt leikkipuistoon. Ois kai aika kokeilla :ashamed: :ashamed: No keinussa on käyty pari kertaa. Mut yleensä ulkona vaan käydään kävelyllä ja leikitään sit sisällä.
 
Helmi: mut sepä se ku ei oo ollu pitkään aikaan minkäälaista läheisyyttä vaikka kuinka ite yrität (ei jaksais aina yrittää ilman vastakaikua), peittoja toi heiluttelis mut kaipaan parisuhteelta muutakin lähellä oloa ku sitä. Tässä on vuos näin menty ja muutosta ei näy useista keskusteluista huolimatta. Molemmissa meissä vikaa varmasti on mut tuntuu että oltas niin erilleenn kasvettu.
 
me oltiin tänään koko perheen voimin katsomassa sänkicrossia tuolla maalla. Huomaa että elän 3miehen kanssa, voi sitä pärinää ja pienikin seurasi kiinnostuneena. Nyt onkin koko loppuilta ihan vaan kotona oleilua, ihana. Omenapiirakkaa suunnittelin leipovani ja jos pikapikaa siivois..
Ainiin ja aamusta heti poikkesin lastenkirpparilla, josta tarttui säkillinen vaatetta esikoisella, molemmille pojille villatumppua ja sukkaa ja vähän lelujakin. Ja jälleen todellisia löytöjä! Tässä piti olla hetki hengittämättä kun huomasin kuinka pikkujätkä seisoo sohvan vieressä ilman tukia!! =)
 
Sanse, oon ollut täällä ihan onnessani sun puolesta :heart: Mahtaa olla ihana, kutkuttava tunne!

Kävin tänään pari tuntia pojan kanssa kantoreppuilemassa ja polvissa alkoi tuntua, että painoa oli ylimääräiset 11 kg mukana. Tuli mieleen, että tältäkö 10 kg ylipaino tuntuu polvissa... No tietty silloin ehtii kyllä nivelet tottua siihen ajan myötä.

Illalla kävin teatterissa, kun kaveri soittaa yhdessä musikaalissa ja sain vapaalipun. Oli ihanaa!

Odottelen miestä kotiin ja tilasin juuri TAAS lisää vaippakankaita. Kuka nää kaikki kankaat ompelee?!

Poika oli jo unten mailla kun tulin teatterista, mutta oli kuulemma illalla kontannut ympäri kämppää ja etsinyt minua. Sanoin kyllä "hei hei" ja vilkutin monta kertaa, kun lähdin ovesta ulos, mutta vissiin poika oli ehtinyt unohtaa. Reppana! :heart:
 
Muutto ohi! Enpä ole koneelle päässyt pitkiin aikoihin, mutta nyt kaikki nukkuvat niin tovin ehtii istua. Tosin Artturi heräs ja nyt istuu sylissä (siis 7 v... ), mutta kiva hetki on. Kämppä on täynnä jätesäkkejä, mutta tänään hissuksiin alan purkamaan.

Sanselle
onnittelut! Ihanaa! Mä näin viime yönä unta että toimin kaverilleni (joka siis oikeasti raskaana) kätilönä... :LOL:

Kauheasti olisi kommentoitavaa, mutta tarvii mennä... Palailen paremmin tuonnempana!

HM
 
Plussaonnittelut sanselle!! Ihana uutinen!!

Halit parisuhdeongelmaisille (juu, hieno sana taas...). Meilläki on välillä ollu tosi hankalia vaiheita, ymmärän teidän tuntemuksia!! Ite henk. koht. aattelen kans niin että pikkulapsiaika on sitä lapsiperhearkea ja sit lasten kasvaessa pystytään taas eri tavalla olemaan myös aviopari. Kämippistunnelmissa täälläki ollaan välillä, pientä arkiromantiikkaa vaan välillä. Tällä hetkellä on kuitenki kommunikaatio kunnossa ja yhtä köyttä vedetään.

Muutapa en nyt ehdi kirjoittelemaan!
 
Onnittelut Sanselle :heart: :heart: :heart: Mä oon niin kade, mutta iloinen sun puolesta! Tuo odotus on niin ihanan jännittävää aikaa!

Meillä mökkireissu meni ihan hyvin. Tosin hieman liian kevyitä vaatteita oli mukana. Olis pitänyt kaivaa se Remun viiden euron välikausihaalari mukaan, mutta oltiin sitten enemmän sisällä ja oli siellä välillä lämmintäkin. Kenkiäkin tuo poika vihdoin oppi käyttämään. Ihan huomaamattaan lähti niillä sitten kävelemään. Hyvä, kun on nyt viileitä kelejä tulossa, niin ei voi olla enää paljainjaloin :D Uutena tuo oppi tänään myös vilkuttamaan. Itse alkoi vilkutella, kun oltiin lähdössä ja sanottiin hei heit. Kyllä äiti oli ylpeä :D

Ensi viikonloppuna sitten taas töihin. Pitää nauttia nyt näistä vapaapäivistä ennen työsessiota :) Eli siis siivoilla ja pyykkäillä :headwall:
 
Onnea Sanse! Ihana uutinen :flower: :heart:

:hug: parisuhdettaan pähkäileville minunkin puolestani. Taitaa olla miehillä yleistäkin tuo hellyyden "unohtaminen". Meilläkin siitä asiasta käydään aika ajoin vääntöä, mua ärsyttää ihan suunnattomasti se, että mies tulkitsee kaikki mun halailut ja pussailut seksikutsuksi :headwall: . Ikäänkuin toista ei vois huomioida muuten kuin punkan puolella.

Leikkipuistossa mekin yleensä ulkoillaan, ihan vaan tuon isoveikan takia. Jos ei tota isompaa olis, niin tuskin käytäis tytön kanssa siellä ollenkaan :ashamed: . Toi meidän mimmi on ihan hassu siellä, kun istua pönöttää paikallaan hiekkalaatikossa lelujen ympäröimänä ja hirveet inhon ilmeet, jos käsi vahingossa koskettaa hiekkaan :LOL: . Todellinen prinsessa :kieh: . Tykkää kyllä katella muita lapsia ja keinua, joten ei kai noi puistokäynnit ihan turhia ole :)

 

Yhteistyössä