11/08 masunkasvattajien murut *syyskuussa*

meillä myös ilta meni väsytystaistelussa. poika nukahti vihdoin ja viimein puol 11. väsy oli jo ihan selkeesti 7 jälkeen, mutta aina vaan piti pelleillä ja nousta seisomaan ja yrittää naurattaa meitä. jouduin kans useempaan otteeseen kippaamaan takas makuullensa poikaa(vein sänkyyn varmaan joskus 9 jälkeen). mieskin kerkes nukahtaan ennen poikaa ja sit nyt mä oon orpona seilannut netissä lastenvaatteiden ihmeellisessä(ja ihan hemmetin kalliissa) maailmassa.

tarkoitus ois hankkia toppapuku tuolle talveks, ticket to heavenin semmonen perusmusta haalari karvareunushupulla ois mieleinen, mutta hinta ihan kaamee, ja ei tietoo pitäiskö hankkia 86cm vai mikä...

miehen äiti on rontannut ties mistä toppavaatteita varmaan joka kokoa mitä on löytänyt (vaikka on kielletty ja pyydetty ja aneltu että antais meidän itse etsiä ja katsoa sopivaa).ties kuinka monta sataa on niihinkin "ale"vaatteisiin taas tuhlannut |O mut ei mene sana perille ei... tuskastuttavaa kun onhan se hienoa että haluaa lahjoa ja osallistua pojan vaatehankintoihin, mutta kun ei kuuntele toiveita vaan menee itse omin päin hankkimaan välillä (lue:lähes aina) ihan kaameita vaatteita ja useimmiten epäsopivia. sit aina tasaisin väliajoin mies suuttuu äidillensä kun tämä ei kuuntele ja vaan hösää ja shoppaa :/ (siis oikeesti se oli ihan kauheaa miten paljon sitä vaatetta tuli varsinkin vilhon ollessa vasta tuloillaan ja ekoina kuukausina, tehtiin aika suuria lahjoituksia uffille, josta tietysti rouva otti nokkiinsa)
pakko oli vähän purkautua...toinen ääripää on sit mun oma äiti joka ei osta yhtään mitää..haaveilee ostavansa jotain kivaa mut ei saa aikaiseksi :whistle:
jepjep.. että tämmöistä täällä tänään...

nyt menen testaan omaa nukahtamistaitoani :wave:
 
Luminka: Mä kans tiedän ton tunteen! Musta tuntuu niin samalta. Oon kade niille jotka saavat yrittää vauvaa ja vielä kadempi niille jotka ovat raskaana :/ Mies on meillä suostunut vielä kolmanteen, muttei vielä muutamaan vuoteen :( Ja itsekin järkisyistä en vielä halua, mutta silti, tunteet ei kuuntele järkeä :( Kierukan kävin just apteekista hakee ja maanantaina ois sen asennus. Varmaan itku tulee, ihmeellisen raskaasti otan tän asian. Mies on myös sanonu et sen seuraavan jälkeen hän haluis pistää johdot poikki! Musta se ois ihan kamalaa :eek: mut onneks sen aika ei nyt vielä ole.

Toivottavasti Sansen Onnin korvat paranee pian!

Mä täällä jo vähän luovutin ton unikoulun kanssa, ei tunnu auttavan mikään. Enkä viitsi huudattaa liikaa toista. Otan sit vaan viereen yöllä kun alkaa huutaa eikä tutti riitä.

Olin keskiviikkona ystävän kanssa elokuvissa, käytiin kattoo se suomalainen Haarautuvan Rakkauden Talo ja oli muuten tosi hauska leffa :) Ja sen jälkeen käytiin vielä kaljalla. Oli tosi hauskaa! En ookaan ollut missään ihan yksin Lumin syntymän jälkeen, ellei nyt koiran ulkoilutusta lasketa :)

Nyt tää kiukuttelee sylissä :( Ja kohta pitäs kelaan mennä, heippa!
 
Huomenia! Ihanaa, meillä on menny yöt tas vähän paremmin yhdellä herätyksellä... =) Tosin heräs tänän jo kuudelta kukkumaan --> nyt ekoilla unilla --> rytmi taas sekasin, mut samapa tuo kun koko päivä kuiteski ollaan liikkeessä niin nukkuis muutenki miten sattuu. Mut tuntuu kyllä että uni"ongelmat" kuuluu tähän ikään (siis eihän ne oikeastaan oo ongelmia, jos kuuluvat normaaliin kehitykseen?) kun kaikill vähän tuntuu niitä olevan. Tai se jonka vauva nukkuu yöt läpees huutaa nyt HEP! :wave: ja muut saa kadehtia!

Meillä on ihanaa, juhlitaan kun Matildalle syntyi serkkutyttö Suomessa, ihana potra terve tumma tyttö ja uudet vanhemmat ihan onnellisia, kaikki mennyt superhyvin. Pakko pästä lokakuussa vielä Suomeen ennen kuin työt alkaa... apropoo oonkin tänän töihin menossa katseleen vähän tietokonejuttuja, kun mun äitiyslomasijainen sattuu oleen "tietokonenero" ja itte oon ihan tumpelo, niin se on vähä järkeistäny niitä systeemejä. Kattoo ymmärränkö mitään... macilla pitäis nyt tulevaisuudessa tehdä, en tiedä muuta kun että siinä on se omppu B)

Mannalle kiitos synttärionnitteluista + facebookin kautta tulleista toivotuksista! Juhlin pienimuotoisesti ens päivällä meidän äiskäporukassa (meillä on muuten tosi kansainvälinen mammasakki: georgialainen, jenkki, mie, iranilainen ja pari tavis-saksalaista :heart: ) ja illalla viellä yks työkaveri tuli meille ja korkttiin skumppa! Sain vähän rahaa ja se meni lastenvaatteisiin... hyi mua, itte kuljen resuissa.

Vaatteista: Täällä löyty ihana 2nd hand kauppa jonka puolalainen myyjä tuo kaikki kledjut englannista. On vähän persoonallisempia vaatteita, nättiä mekkoja ja muuta. Harmi vaan, ettei pitemmät mekot nyt sovi tähän konttausikään. Mut lyhkäset + legginssit on aika kivoja. Esim. Name it:in vatteita oli ja sellasia merkkejä mitä en tuntenukaan. Muutamat bodyt ostin, yhden lyhyen mekon, sukkikset ja sellasta. Kauheesti hankintoja pitäis tehdä nyt talveksi...

Löydettiin sieltä myös ihana Fjällrevenin punanen toppapuku koko 92, 35 euroa käytettynä ja lisäks meillä on Suomesta Rukan "tuulipukuhenkinen" välikausipuku kokoa 86. Niillä alkuun koitetaan pärjätä. Voi olla, et joudun jonkun ohuemman haalarin viellä ostaan, kun täällä vähän leudompi talvi.

Mutta tämmösiä tänne! Meillä tyttö harjottelee seisomista ihan olan takaa, n. 10 sekkaa pysyy ilman tukea hienosti - ja naama loistaa tyytyväisyydestä! Miten kaun yleensä menee että oppii käveleen kun osaa seistä? Vauvojen rollaattorilla osaa jo kävellä.

Hauskaa päivää ja juhlikaa ihanaa syyskuuta :D :wave:
 
Meillähän siis nykyään nukutaan hyvin!!! Silloin kun täällä toisten vauvat nukkuivat, meillä heräiltiin vähän väliä. Jospa nyt teillä huonosti nukkuvilla yöt rauhottuvat, tiedän miten rankkaa on huonoilla unilla koittaa ite selvitä päivästä :hug: Mä sinittelin sen 8-9kk huonoilla unilla, kunnes nyt helpottunut...

Vähän kyllä jänskättää huominen, kuinka tää pienin selviää kokonaisen vuorokauden ilman meitä :snotty: Viime viikonloppuna oli siis iskän kanssa (ja tietty isosiskon), mut nyt pitäs selvitä mummon ja tädin kaa =)
Kyl mä luulen kuitenkin että hyvin menee, kunhan ei vaan ikävä iske! Pari sivua on ohjeita kirjoitettuna kuinka päivät menee :whistle:

noonie: kiva anoppi juu :D Meillä ei hirveästi enää vaatteita tuo, mut kaikenlaisia pehmonukkeja, pupuja, karhuja jne... Joilla ei tehdä yhtikäs mitään! :kieh: Ja silloin alkuun kun vaatteita toi, ne olivat kaikki samaa kokoa ja just sille hetkelle mahtuvia! Eli ei montaa kertaa päällä olleet, toiset möin kirpparilla ihan uusina.
Paras oli tummansininen autobody :LOL: Yllättäen en sitä kertaakaan päälle pukenut TYTÖLLE!

Dara: Meillä mies on jo tän toisen jälkeen sanonut et voi katkaista piuhat! Kun itse pähkäilin et mitä sitä ottas... Mä en sitte ole antanut tehdä sitä, jotenkin kauheelta tuntuu jos ei oikeesti enää vois tulla lapsia :(

Nyt saatiin ehkä esikoinen päikkäreille! Nukuttiin aamulla puol ysiin kaikki (paitsi mies joka töihin heräs jo 5.20)! Ihana oli saada nukkua kunnon yöunet taas.. Hirveesti väsyttää, varmaan tää syksy. Viime yönä tosiaan 22.30 - 8.30 nukuin, luulis tuolla pärjäävän vähän aikaa =)
 
Voi, oisinpa mäkin saanut viime yönä nukkua! Meillä Leo ollut nyt pari päivää nuhainen ja eilen mittasin sitten lämmön, niin 38,8 oli. Samaa luokkaa nyt jatkunut, vaikka panadolia saanut. Kai tää jotain tavallista virusflunssaa on, kun itsekin olin tuossa alkuviikosta flunssainen. Yö vaan meni ihan plörinäksi, kun pieni heräs vähän väliä kitisemään ja oli surkeana. Ensi yöksi kokeillaan sitten kaikki kikka kolmoset, että saatais molemmat nukkua :whistle:

Mä todella tiedän kanssa tuon tunteen, kun itsekin haluais taas odottaa :( Mä olen jotenkin ihan nyt taas jäänyt koukkuun näihin vauvoihin :D Naapurin emäntäkin odottaa, vaikka sen ensimmäinen on vasta kohta vuoden... Mä koitan kuitenkin orientoitua, että tässä tää nyt sitten ihan oikeasti oli...

Meillä kanssa mun äiti osti aluksi Leolle ihan kamalasti vaatetta (tosin aika paljon kirppareilta). Osa niistä jäi täysin pitämättä, kun itse en tykännyt tai sitten oli osa aika tyttömäisen hempeitä (meille olis ne autobodyt kelvanneet ;) ).

Nyt olis tiedossa viikonloppu lasten kanssa. Isäntä lähti mökille ja otti appivanhempien koiran, joka meillä hoidossa, mukaansa. Tosi vaikee yhtälö tuo koira ja taapero. Mä en kestä, kun Leo on koko ajan koiran kimpussa. Välillä se ottaa tosi lujan olosesti koiraa kuonosta tai rojahtaa sen päälle. Ei auta vaikka kuinka kieltää ja vie pois koiran luota. Sitten vaan pitää laittaa koira ulos kuppeineen päivineen (koska vesikuppi ja ruuatkin on aina paiskottu ties minne). Ei kyllä meille tule koiraa...
 
HEP :wave:

Kiitokset Luminkalle uudesta pinosta. Just kattelin tossa kans et pian eka täyttää jo vuoden, kuukausi enää vaan. =) Apua, minne tää aika katoaa?

MEillä ollaan nyt nautittu kokonaisista öistä, saapas nähdä kauanko jatkunee...
Vauvakuume taitaa mulla oll ihan krooninen, mut meidän vauvat saa nyt tällä erää olla tässä. KAttotaan sitten iltatähteä joskus jos semmonen aika vielä koittaa. :) JOtenki tuntuu niin lopulliselta toi piuhojen katkaisu ettei sitä oo meillä edes harkittu.
a
Unikoulusta oli juttua... oon kans sillä kannalla etten huudata lasta. Nukuttamista vaatii tää pikkuinen ( tai itsehän me se ollaan siihen opetettu) mutta en koe sitä mitenkään raskaaksi ja eiköhän se aikanaan opi muutenkin nukahtaan (ainakin isommat on oppineet). JA jos sängyssä jostain syystä herää itkemään, niin yritän ensin rauhoitella "tassuttelemalla", ja jos ei tyynny niin herkästi annan tissiä. Ja avot, nukkuu yöt vaikka oonkin välillä ruokkinut keskellä yötä.

Mukavia lomapäiviä niin Helmille kuin Luminkalle! Nauttikaa. B)

Paranemishaleja Sansen ja Maarian pikkuisille.
 
Ihan pikainen heippa!

Eipä koneella nyt kauheesti ehdi hillumaan, pakkaamista, pakkaamista ja lisää pakkaamista. Kaikenlisäksi mies on kaksi päivää maalivahtivalmentajakoulutuksessa (olipas sanahirviö...) ja mulla on seurana vaan Artturi, Oskari ja Wilma. Kasperi on mummolassa. Pitäs mennä hakemaan puhelin huollosta ja käydä kaupassa, laittaa Artturi reeneihin, siivota... et silleen.

Mutta nyt hösseliksi.

HM
 
Lomailua ja kiirettä tuntuu kaikilla olevan :) Meillä täällä lasten kanssa tällainen löysä päivä. Äsken käytiin hakemassa pari leffaa, joita illemmalla aateltiin tuijottaa. Ulkona kai pitäis vielä yrittää käydä.
Leon douppaus onnistui eilen hyvin ja kiitettävän hyvä yö saatiin nukkua. Tänään vielä pojalla lämpöä ja vähän kiukkuakin ilmassa :( Mutta eiköhän tää tästä... Nautitaan, kun ei tartte juuri mitään tehdä :) Huomenna aamulla startataan ajoissa Myyrmäen kirppikselle tekemään löytöjä :D
 
huh, väsyttää taas. Piti tietenkin käydä niin, että sairastuttiin sitten koko perhe... Yöt on olleet aika kamalia kun maya yskii ja köhii eikä saa kunnolla henkeä.

Kiitti Luminka muuten siitä hunaja linkistä, oli hyvä lukea oikeaa tietoa siitä, niin paljon liikkuu aina kaikkea "tietoa" josta ei oikeasti tiedä kuinka monen ihmisen kautta se tieto on kulkeutunut ja vääristynyt ja kuinka paljon on liioittelua ja peloittelua. Vähän sama kuin raskausajan syömisten kanssa.

Mä olen tänään maalaillut yhtä taulua jonka meinaan saada meidän seinälle. En ole maalannut varmaan 7 vuoteen ja on ollut ihanaa huomata miten rentouttavaa puuhaa se on.
Nyt kyllä väväväsyttää...

Vauvakuumetta on alkanut olee täälläkin. Mä vaan yritän oottaa ens vuoden alkuun asti, kun meillä ois aikeissa joulun jälkeen lähteä vähän pidemmälle matkalle (jos onnistuu) ja en uskaltais varata lippuja jos olisin raskaana kun sitten jos tulee samallainen raskaus kuin viimeksi että oon ihan kamalan huonovointinen (viimeks jouduin tiputukseen) niin ei voiskaan lähteä reissuun. Tosin matka ei oo vielä varma. Toinen juttu, mikä saattaa kuulostaa hölmöltä on, että en haluais ikinä synnyttää täällä PHEKSissä. Viimeks oli niin hyvä kokemus pienestä sairaalasta ja siitä vesisynnytyksestä (vaikka en lopulta ihan veteen synnyttänyt, mutta lilluin kuitenkin suurimman osan ajasta siellä) että en haluais isoon sairaalaan, etenkin kun tuolla on tilastot aika kamalat kaikkien toiminpiteiden kannalta... hullut huolet, tärkeintähän pitäis olla sen vauvan, mutta en vaan millään haluais synnyttää tän alueen sairaalassa. Tuleekohan vielä niin kova vauvakuume että pelot katoaa?? Haluan kyllä kans oottaa, että Maya on vieroitettu imetyksestä, eikä mulla ole sen kanssa mikään kiire. Ainakin vuoden vanhaksi saa olla vielä pikkuäitinmaitovauva...

Ok katoan tästä lepäämään kun Mayakin kerran nukkuu. hyviä viikonloppuja kaikille!!
 
Sikainfluenssasta kun on ollut puhetta, niin piti vielä kommentoida, että mistä sen oikeesti tietää vaikka meillä nyt ois se esimerkiksi nyt? Kun eihän normiflunssia testata. Jos se ei siis mene pahaksi, jos sais sen sellaisena laimeana muotona niin eihän sitä tietäis onko se vai ei. Mites sitten jos ottais rokotteen mutta olisikin jo sairastanut sen??
 
Huomenta!

AIka rikkinäinen yö takana, vähintään tunnin välein sai olla laittamassa tuttia, korjaamassa asentoa tms. Mutta ihme kyllä ei nyt ihan kauheesti väsytä.

Voi ette tiedä kuinka ankeeta oli eilen pakata piiloon kaikkia pienimpiä vauvantarvikkeita kun pakkailin. Melkein tippa tuli linssiin kun ajatteli että ei meille tälläisiä enää tule. Mutta hyvä toisaalta niin. Alakerran rouva kävi eilen synnärilla kun vaaveli haluaisi jo ulos, ja hänelle lahjoittelin kaikkea mitä löytyi. Jännityksellä odottelen että syntyykö vauva ihan lähipäivinä vai vieläkö panttaa.... Syntymät ovat sitten ihania. Mulla on tässä hassu ajatus herännyt mieleen että haluisin jatkaa opintoja ja opiskella kätilöksi.

noonie tuskaili anoppinsa kanssa. Mulla on kyllä ihana anoppi ja appiukko, käydään siellä viikottain, mutta harmaita hiuksia aiheuttaa oma äitini. Hänhän ei ole vaivautunut sen vertaa että olisi tullut kylään katsomaan Wilmaa ja Oskaria. Hän ei siis ole nähnyt heitä ollenkaan :( Eikä kyse ole edes ylitsepääsemättömästä välimatkasta, sitä on vain 60 km. Mutta ehkä ei huvita. Minä kun olen sitä mieltä että vauvan saanutta tullaan katsomaan eikä niin että synnyttänyt lähtee ensi töikseen ajelemaan moista matkaa. Eli siis mua kiukuttaa. Soittaa kyllä ehkä pari kertaa vuodessa ja voivottelee kun ei ole nähnyt kaksikkoa ja olis kiva nähdä ja laapalaapa. Mutta sanotaan nyt näin että hänen elämässään ovat muut asiat tärkeämpiä... Onneksi sentään isään on lämpimät välit, vaikka hän ulkomailla onkin töissä.

manna, vaikeahan sitä on tietty varmaksi tietää että onko nöfnuha vai tavallinen lentsu. Mutta siis sikainfluenssassahan kuume nousee korkeelle (aikuisilla yli 38 astetta ) ja joka paikkaa kolottaa ja päätä saattaa särkeä. Mutta sitähän on sanottu että jos se tulee lievänä, niin ei vaadi kummempia hoitotoimenpiteitä. Mutta jos tosiaan tuo kuume nousee niin kannattaa soittaa terkkakeskukseen.

Mutta jos nyt vaikka kittais toisen kupin kahvia... Mukavaa sunnuntaita!

HM
 
Iltaa! Tultiin juuri mummolareissulta, poika nukkui 3 tuntia autossa (klo 16-20 välillä), joten yllättäen ei ole kovin väsynyttä poikaa... Odottelen miestä kotiin viikon ulkomaanreissusta ja on varmaan kiva että hänkin ehtii nähdä pojan vielä hereillä. Tuliaisia on tiedossa (minulle) lentokentän kemikaalikaupasta. :heart:

Sukulaisten vaateostoksista ootte puhuneet. Meillä on miehen sukulaiset ostaneet bodyja (kun ovat kysyneet mitä haluaisimme jos he jotain ostaisivat). Yllättävän kivoja ovat osanneet ostaa... Luminka, mä varmaan laittaisin autobodyn tytölle sen kummemmin ajattelematta, kun oon ajatuksissani ostanut pojalle mm. vaaleanpunaisia tuttipulloja, kukallisia kestovaippoja jne. :headwall: Mies on huomauttellut, että aika tyttömäinen valinta taas...

Huomisen päivän oon pojan kanssa kotona, kun me ollaan nyt syyskuun ajan noin puolet ja puolet töissä miehen kanssa. Äkkiä se isäkuukausi menikin.

Öitä!
 
heippa!!
tallinnasta palattu eilen illalla, kiva ja onnistunut reissu! Mutta flunssa tuliaisina :/ Manna, oon miettinyt ihan samaa että miten sen sitten muka erottaa "tav." sikainfluenssasta? koska mä esim. yleisesti sairastan flunssat muutenkin hyvin lievinä, yleensä! Onko toi kuumeennousu sitten se ratkaiseva? Ja juurikin kun ei sitä vissiin sen kummemmin testailla tai lääkitä, niin miten sitten noiden rokotteiden kanssa, kun ei ne ehtineet vissiin ajoissa.
Isompi poikakin jättää nyt kerhon väliin kun on köhänen.

Vauvakuumeesta...mulle on krooninen. piste. :D Ei paranen vauvoja "tekemällä", oltais aika iso sakki jos mentäis mun mielen mukaan. Onneksi, tai "onneksi" mies jarruttelee. Ja 2 lasta on meille sopiva määrä.

Meillä on välikauteen keväinen ticketin turkoosi 2osainen puku (74cm) mutta mielestäni reilun oloinen.
Talveksi on esikoisen vanha musta-sininen reimatecin haalari. Ja kummitäti ostanut kuulemma synttärilahjaksi h&m:n ruudullisen toppahaalarin, niinkuin kaupunkikäyttöön.

Mutta nyt leivät uuniin ja pyykkään! :wave:
 
moikka pitkästä aikaa!

mä aloitin työt (perhepäivähoitaja) tossa pari viikkoa sitten ja mukavasti on mennyt:) työpäivät on vain 9-16!

meillä Leevi syö samaa ruokaa kuin muukin perhe vain soseutettuna,ja jugurttia oon antanut mutta en vielä ihan pelkkää maitoa mutta kastikkeissa on kermaa ja joskus maitoa eikä ole leeville mitään niistä tullut...

kipeenä Leevi on ollut nyt kaksikertaa... viimeviikolla oli flunsassa koko perhe ja leevin meni sitten räkä keuhkoihin ja jouduttiin menemään lääkäriin jossa todettiin leevillä olevan infektioastma joka menee ohi noin 3v... eli joka kerta kun tulee flunssa pitää varautua astmakohtauksiin:/ no mutta onneksi meni nopesti ohi ja saatiin hyvät lääkkeet kotiin!
nukkumaan meillä menee sekä Liisa että Leevi noin 19-19.30,leevi herää kerran tai kaksi yönaikana, yleensä vain tutin tarpeessa,kunnolla herää sitten seitsemän aikoihin mikä on meille aika hyvä aika... yhdesksältä kun lähden ulos lasten kanssa nukkuu Leevi ulkona pikku torkut 15-30 min... ja sitten kunnon päikkärit on noin 12-14.30... ainiin Leeviä ei ole koskaan nukutettu,nukahtaa itsekseen noin 5- 20 minuutissa!
liikkuminen on meillä sellaisessa vaiheessa että Leevi osaa kontata,mennä istumaan ja lähteä siitä konttaamaan ja harjoittelee polviseisontaan nousemista:)

mulla myös kauhea vauvakuume!!!! ja mies haluaa pitää vähän taukoa ja kyllä mäkin haluan mutta toisaalta taas oon niin kade välillä jopa vihainen kun kuulen jonkun olevan raskaana
:ashamed: .... hölmöjä myö naiset :LOL:

mutta nyuyt meen antaa muksuil välipalaa:)
 
piti tulla kirjoittaan jotain mutta mua purraan koko ajan jalkaan..
meillä ollaan minä ja pojat nyt aikas räkäsiä. Mulla ja pienemmällä kova nuha ja muuten olo ihan tööt :/ Pikkuinenkin pärskii kokoajan ja räkä valuu ja yö meni miten meni. Isompi sitten taas yskii, ja tietty ainoa terve paiskii töitä!
 
Melkosen hiljasta ollut viime päivinä tällä palstalla! :eek: Itekin taas ollut laiskana kirjottamisen suhteen; tuntuu, ettei oikein mitään "asiaa" oo..

Tuntuu olevan monen perheessä flunssaa liikenteessä! Niin meilläkin! Ukko on kohta viikon ollut räkätaudissa ja eilen se alkoi sitten tytölläkin. Toissa yönä heräsi viisi kertaa kitisemään, mitä se ei siis oo kertaakaan aikasemmin tehnyt! Aamulla vähän nenä vuosi ja tuntui lämpöseltä, mut ei ollut kuumetta. Illalla kuumetta oli sitten 38,7 ja nenäkin vuosi kiivaampaa tahtia. Viime yö meni aikalailla harakoille.. Keskiyön maissa kitisi 10 minuutin välein pari tuntia eli aina kun sain rauhotettua takasin uneen ja itse olin nukahtamaisillani, niin rumba alkoi alusta. Kahden maissa mittasin kuumeen, oli tasan 38. Päätin antaa lisää panadolia, jotta rauhottuis nukkumaan ja helpottais oloa. Heräsikin enää vain kerran ja nukkui puol kasiin. Aamulla ei enää kuumetta.
On se niin säälittävä nuhanenä! :heart: Koko ajan räkä roikkuu nenäpielessä eikä millään antais pyyhkiä pois.
Joo-o, sitä mäkin oon funtsinu, että mistä tietää onko tav flunssa vai nöfnöf.. Oisko niin, et nöfnöfissä ois korkee kuume ja lihassäryt yms. muttei räkä valu?? Vaikee sanoa, en tiedä mut en usko että meillä sitä on. Saa nähdä säilynkö sairastumatta. *koputtaa puuta* Toivottavasti säilyn; pe ois silmälääkäriin menoa ja lauantaina kampaajalle.
Nyt täytyy lähteä kokeilemaan josko tytön sais päiväunille.

Tsemppiä sairastavien perheisiin!
 
Meillä vaan jatkuu esikoisen kans taistelut monessa asiassa. Tuo päiväkerhoon jääminen on ollu kans vaikeeta, tänään onneks sujui paremmin jo!

Leevi on vähän nuhainen ja kädellä tuntuis lämpöiseltä, mutta ei oo kuitenka kuumetta. Onneks. Nenä vuotaa solkenaan eikä pikkumies tykkää yhtään nenän pyyhkimisestä. Tänään käytiin ylimääräisellä 10-kk neuvolakäynnillä kun leevillä se paino menee vähän alakanttiin suhteessa pituuteen. Mitat oli nyt 8933g ja 75,5cm. Melkein samoja kuin nuutillaki oli tuon ikäisenä, eli samasta muotista taitavat noin fyysisesti pojat olla. Hoikka poika leeviki siis on, mutta kun on kuitenki aktiivinen ja pirteä eikä oo sairastellu niin ei se nla-täti ollu mitenkä ihmeissään. 1 veenä sit seuraava käynti.

Eilen vietettiin kivaa perhepäivää! (Meillä isi on siis tän viikkoa lomalla!) Nuutilla oli kerho aamulla ja sit päikkäreiden jälkeen mentiin hoploppiin, käytiin pizzaa ja mentiin miun vanhempien luo saunomaan (ovat ite reissussa). Nuutti ei nukkunu päikkäreitä, pötkötteli vaan ja oli sit illalla niin väsyny että nukahti sänkyynsä ennen kuin kerettiin ees mennä lukemaan kirjaa tai peittelemään. Ite sinne kömpi iltapesujen jälkeen köllöttelemään ja sinne sit uuvahti! :) Leeviki oli aivan innoissaan hoplopissa. Mönki innoissaan pitkin poikin ja isin kans kävivät kiipeilemässäki siellä ylemmillä tasoilla. Leevi nous sit siellä ekan kerran seisomaan suoraan lattialta että ei ollu nousuvaiheessaka mitään tukea apuna. :)

Mie kävin kuntosalilla ekaa kertaa pitkään aikaan sunnuntaina ja tänään taas kävin. Tykkäsin kyllä kovasti. Tässä meidän lähellä on tosi mukava lupsakka sali. Hienot ja hyvät laitteet, mutta silti on semmonen rento meininki reenailla. Ei oo semmonen hienostelumeininki ollenka! Mukava tämmösenä taviksenaki semmoselle salille mennä!

Mutta nyt mamma viettää hetkisen vapaata!
 
nyt sitten alkoi kai syksy oikein kunnolla kun ekassa vauvakerhossa käytiin tänään ja torstaina meen taas kouluttaan itseeni :)

hassua että vauvakerhossa ei nyt ollut sit enää ketään tuttua keväältä, kaikki uusia naamoja ja lapset nuorempia kuin vilho. ehkä vähän haikeeta. ihan kivaa silti oli,vilho oli ihan innoissaan leluista ja lauluista ja pikkuvauvoistakin (tosin meinas lääppiä ja viedä tuttia jatkuvasti). toivottavasti joitain tuttuja näkis sit seuraavilla kerroilla tai toisen puiston kerhoissa kunhan ne alkavat.

nyt nukkuu vielä vaunuissa (sisällä ) päikkäreitä, kerrankin! tänään pitäis menä vauvauintiin, eilen kävin auttamassa kaveria muutossa ja muuttokaljoilla, huomenna kokoustamaan ja siskon kanssa treffiä, torstaina koulua ja sit perjantaina ois hirvee siivousurakka kun lauantaina on synttärijuhlat mulla ja siskollani täällä... ih, vähän kasautui nyt tälle viikolle taas kaikki.

vilho alkaa oleen jo tosi "pro" seisomaan nousussa ja laskeutumisessa, mutta vielä ei kävele tuenkaan kanssa kuin joitakin askelia. välillä päästää yhtäkkiä irti tuesta, horjuu vähän aikaa paikallaan ja yleensä sit mätkähtää maahan (ja sit alkaa huuto)...
ja ehkä pikkuhiljaa alkaa ymmärtämään kiitos-ole hyvä -leikkiä tavaroilla, ja jotenkin tuntuu että ymmärtää taas enemmän juttelua ja sitä omaakin juttua tulee ihan koko ajan, mut ei mitään selkeitä sanoja tms. paitsi ne äiti, isi, ja välillä kun oikeen yrittää niin tutti.
 
Kattokaas mitä löytyi vauva sivuilta. Etsivät haastateltavaa lehteen, äitiä siis jolla on jatkuva vauvakuume. Jospa vaikka Luminka tai Dara tai joku toinen täältä pääsis lehtee!! ;)

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/9/viestiketju/1025219/vauva_lehti_etsii_haastateltavia

ihan muissa merkeissä, meille tulee tänä iltana 7 viikkoinen kummityttö hoitoon pariks tunniks!!! Vähän mietin että osaanko enää hoitaa niin pientä :eek: , ja saa nähdä lisääntyykö vai väheneekö mun vauvakuume tämän myötä!!!
 
Huomenia! Onpas romu olo :( Eilen olin piiiitkästä aikaa kunnon jumpassa ja nyt on sitten vähän kipeä olo :D Täällä on naisvoimistelijoilla hyviä jumppia edullisesti ja tiistaina on vielä tuo aamujumppa. Värväsin mun isän hoitamaan Leoa, näin säästyy arvokasta aikaa perheen illan menoista, kun mä saan jumpattua jo aamusta :)

Kovin on hiljaista täällä ollut. Syksyn arkikiireet kaikilla vissiin kaikilla alkaneet. Meilläkin on lähes joka ilta jollain joku harrastus ja sitten meidän täytyy olla antamassa kyytiä, kun ei täältä muuten mihinkään pääse.

Tänään ajattelin lähteä vähän jumboon shoppailemaan (milläköhän rahalla???). Leon vaatteet ovat vaan käyneet toivottoman pieniksi. Kirppikseltä en löytänyt yökkäreitä enkä kollegehousuja, niin niitä ajattelin metsästää menkka haukasta (vai oliko se henkka maukka...)

Aurinko tuolla näyttäis paistavan, joten nautitaan nyt näistä ihanista syksyn päivistä :wave:
 
Dara: Ok no, en kyllä itsekään jos rehellisiä ollaan haluais!!!

Onpa täällä hiljaista... itse vielä kipeänä en jaksa oikein muuta kuin istua koneella ja välillä pyyhkiä Mayan nenää... huhhuh.
 
Huomenia! Täälläpä rauhallista. Me ollaan kovasti oltu ulkona viellä, kun säät on suosinu ja tytölle ulkoleikit maistuu.

Maarias: Huii, aamujumppaa... ja Anzkulikin oli jumppaillu... mä en jaksais nyt tällä hetkellä, olen sellasella kotitripillä, vaikka muuten oon aina liikkunu ja täällä on monilla sporttiklubeilla jopa lastenhoito.`Menkkahaukka on hyvä! Jos on aleaikaan siellä ja naiset oikeen rynnii, niin oikeen on kuvaava nimitys ;)

Manna, Yermasoya, Helmi: Parnemisia, ja muitakin oli kipeitä... teille myös! Suomessa oikeen flunssa-aalto

Vauvakuume: on meillä yllättäen miehellä. Mä kun olen tapellu tuon työelämän ja vauvan yhteensovittamisen kanssa (onneks työnantaja tuli vastaan!) niin eipä paljon kiehdo tuo lisälapsien pukkaaminen. En viittis alta kolmikymppisenä ihan kotiäidikskään ryhtyä. Mies on ainut lapsi niin haluis ehdottomasti leikkikaverin tytölle. No ehkä sit joskus myöhemmin.

Eilen saimme illalla mukavan puhelinsoiton: tytölle on varattu tarhapaikka! Paikat ovat tällä alueella vähän kiven alla, joten jännitin jo joudunko kuljettamaan tyttöä toispuolelle kaupunkia, jossa olen töissä. Nyt kuitenkin saimme paikan juuri sieltä, mistä toivoinkin, eli yksityisestä päiväkodista 100 metrin päästa kotoa. Päiväkodissa on kaksi ryhmää, 1-3-vuotiaat ja 4-6-vuotiaat. Päiväkoti on auki vain klo. 8:30-15:30, joten vähän tiukoille voi mennä viemisen ja hakemisen kanssa. Kuitenkin mielummin vien sen tänne yksityiseen päiväkotiin, jossa on pienet ryhmät ja vanhemmat osallistuvat päiväkodin toimintaan (siivous, kokkaus, päätöksenteko etc.). Lisämaksua kunnalliseen päiväkotimaksuun (tulosidonnainen) tulee 50 euroa kuukaudessa.

Olen jättänyt nyt jo päivkotia silmällä pitäen päiväimetyksen pois. Tyttö syö reippaasti aamu- ja iltapuurot sekä kaksi lämmintä ateriaa päivässä, välipalalla hedelmää. Imetän viellä aamulla, illalla ja yleensä yölläkin.

No mutta, nyt täytyypi pian lähteä, kun tapaan yhden raskaana olevan tutun! Ehkäpäs se vauvakuumekin nostaa päätään ;) Sitte pitäis lähtee viemään kissaa astutettavaks
:LOL: Joikuaa tuossa!
 

Yhteistyössä