11/08 masunkasvattajien murut *syyskuussa*

Tervetuloa uusille minunki puolesta! :wave:

Tätä välik(a)usipukujuttua piti munkin kommentoida... Meillä kaks välikausipukua käytössä, kummatkin kokoa 74cm. Toinen vedenpitävä ja toinen ei... Ulkona ei oo monestikkaan möyrinyt, muutaman kerran hiekkiksellä. Ois siis vallan hyvin pärjätty yhdelläkin. (toinen puvuista on käytettynä ostettu). MUTTA nyt näillä leveyksillä alkaa olla aamuisin jo niin kylmä, et tänäkin aamuna meidän neiti otti aamupäiväunensa toppahaalarissa vaunuissa... Eikä ollut liian kuuma, pakkasen puolella oli lämpömittari ulkona. Tuntuu jotenki tyhmältä sulloa villapukua välikausihaalarin alle kun toppapuku ajaa saman asia vähemmillä pukemisilla... Että kyllä se talvi on jo tulossa, ainakin meille tänne pohjoiseen!

:hug: kaikille joilla miehen kans ongelmia, samoin työpaikkojen kanssa!

Niin ja onnea liikkeelle lähtijöille, nyt sitä saakin juosta perässä!
Meillä kävellään tukea vasten. Ehkäpä kävelee sit 1veenä.

Aurinkoista syyspäivää teille! B)
 
Paljon tsemppiä maariasin perheelle! Toivotaan, että se työpaikka nyt varmistuu vielä ja kaikki alkaa taas sujua!

Tervetuloa mukaan Floukka!

Semmoista piti tulla tänne marisemaan, kun meillä ei nykyään suju syöminen, ei sitten millään! Ollaan miehen kanssa kumpikin ihan hermot kireellä ton syöttämisen kanssa :( Eli siis Lumi sylkee samantien kaiken ulos mitä suuhun laittaa. Tänään aamulla meni puuroa vain muutama lusikallinen ja äsken lounasta meni ehkä just ja just kaksi lusikallista! Siis heti kun laittaa suuhun ruokaa, hän tunkee kielellään kaiken ulos. Ja usein myös käsillään kaivaa suun tyhjäksi. Tässä pari päivää on jotenkin auttanut jos oon antanu nokkamukin hälle ja saa siitä juoda vettä samalla. Silloin ei aina "muista" sylkeä ruokia. Mut tänään ei toikaan enää auttanut. Innostui vaan pelleilemään veden kanssa ja roiski pitkin naamaansa...

Ei oo itku kaukana! Varsinkin kun neuvolassa sanoivat, et pitäis ehkä suurentaa ruoka-annoksia, öljyäkin käskettiin lisätä ruokiin kun paino ei oikein nouse. Sanoivat myös ettei öisin sais antaa maitoa, kun sit ei maistu päivällä ruoka. Mut nuo yötaistelut on ollut ihan hirveitä tässä pari viikkoa, oon aina jossain vaiheessa antanut periksi ja tissiä suuhun kun on ite jo niin väsynyt, ettei kertakaikkiaan jaksa valvoa. Ja nyt kun ei edes suostu syömään vaan pelleilee ni on entistä enemmän tietysti nälkä koko ajan! Saapahan siitä maidosta sit edes jotain ravintoa.

No jospa se olis taas joku kausi vaan ja menis sitte ohi. Kiitos kun sai avautua <3
 
hyörin ja pyörin ihan onnesta soikeena...eilen illalla ystäväni synnytti kaksospojat :heart: Odotan innolla että pääsevät kotiin ja pääsee näkeen vauvat. Taysiin ei pääse osastolle vierailemaan muutakuin isi ja sisarukset..sikalentsu-uhkan takia. :/

Oltiin aamusta perhekerhoilemassa, kivaa oli!!! Nyt koittelen touhuta kotihommia pyykin ja ruoanlaiton parissa. Taidan lämmittää puuhellaan ja tehdä siinä karjalanpaistia. :p Ja illalla sitten kyläileen yhdelle ystävälle poikien kanssa.

DARA, voisko olla hampaita tulossa?? Meillä ihan samanlaista pelleilyä, tai siis välillä menee päiviä että suu ei aukea lusikalle ollenkaan. No, minkäs teet, väkisinkään ei voi leukoja auki vääntää. Pullo onneksi sitten kelpaa. Ja aina kun on tälläinen muutaman päivän pahempi ruokalakkoilu ollut, niin sitten hammas puhjennut! Ja kun lusikkalakkoilee niin kelpaa onneksi jonkinverran sormiruoka kuitenkin, eli järsii sitten kurkkua, porkkanaa, leipää tai herneitä ja yleensä kaikki pullanjämät multa kelpaa, suu oikeen ammollaan oottaa! :LOL:

Mutta mä kyllä tiedän kuinka ärsyä se on! Inhoo jo ruokailutilanteitakin ja mua ainakin harmittaa jos hyvä ruoka menee sitten hukkaan!
En huomannut mutta kerroitko kuinka kauan tätä teillä kestänyt? vai aina ollut syöminen hankalaa?
Ja lisäksi kun meillä tuo ei aina meinaa avata suutaan ja sitten monesti kun huomaa että tarjolla oleva ruoka on ihan syömäkelpoista, niin syökin ihan hyvin. Niin minä kyllä viihdytän lasta syöttäessäni :ashamed: :D Eli naksuttelen pilttipurkinkannella, huijaan aukomaan suutaan kun matkii mua...ja näyttelen kirjasta kuvia, annan käteen kaikkea mitä kaapeistä löytyy...lääketruutta, silikoonisuti ja muovinen piparimuotti on nyt in. =)

Mä en osaa oikeestaan enemmän neuvoa, kuin luottamaan että se ruokahalu paranis! Ja että nälkä ajais syömään? En tiedä muutakuin että hermoja tuo koettelee! :hug:
 
Helmi: kiitos neuvoista! Hampaita on tulossa kyllä, meinaan neljäs ylähammas näkyy muttei ole puhjennut. Ehkäpä siis on sitä! Ja ei tätä ole näin pahana kestänyt kuin ehkä viikon. Aiemmin on aina syönyt tosi hyvin ihan kaikkea mitä on antanut! Mut nyt sit näin. Välillä meilläkään ei suuta avata ollenkaan. Minä kanssa pelleilen ja leikitän siinä pöydän ääressä ihan hulluna! :LOL: Pilttipurkin kannella ja päästelen suusta ihme ääniä ja koputtelen pöytää ja taputtelen ja laulelen yms. Usein on kädessä joku sormiruokakin, jota ihmettelemällä saa väliin aina lusikallisen suuhun. JA joo, sormiruoka meilläkin kelpaa jonkin verran. Sitäkin alkaa kyllä heitellä lattialle usein :/

Harmittaa myös suuresti toi, että ruuat menee hukkaan. Mut koiralle oon sitte antanu ja pistäny koiran nappuloita vähän vähemmän. Oppii vielä toi koirakin nirsoksi tällä tyylillä. Tähän asti on aina pelkkiä nappuloita syönyt, kun oli pentuna tosi herkkä vatsa ni en oo uskaltanu mitään muuta antaa sen jälkeen ku sopiva nappularuoka löyty. Mut eipähän nyt mee ihan hukkaan sitte ku koiralle antaa! :D
 
Jatkan vielä pikaseen sellaista, et mun piti lähtee ulkoilee tossa kun Lumi heräs kahdentoista jälkeen. Herää nykyään AINA kun siskonsa tulee koulusta, vaikka kuinka varovasti ja hiljaa toinen tulisi sisälle.
Joo, mut ei me sit päästykään ulos, kun mies oli vahingossa ottanu mun avaimet töihin mukaan. Niissä on kiinni myös avain vaunujen lukkoon. Ja muutenkaan ei meillä ole mitään vara-avainta joten en sitte menny pihalle. En viitsinyt vaatia esikoiselta avainta ja lähteä pihalle, kun sitten hän ei pääsis enää takas sisälle, lähti jonnekin kaverilleen.
Sisällä istutaan sitte!
 
no ompas täällä hiljasta! =)
oottelen tässä että yleltä loppuu tuo kalastusohjelma ja päästään laittaan leffa pyöriin. Lainasin makuunista gael garcia bernalin (aika namu :p ) elokuvan mammutti, ja kasa herkkuja oottaa tuossa vieressä.

Kohta se alkaa muutes pikkujoulukausikin. Oisko vähän kiva pitää meitin palstamammojen kesken pikkujoulut!! :D Mutta aika ongelmallista taitas olla järkkääminen. Mä aina vaan niin tykkäisin suunnitella kaikkee, toteutuspuoli onkin sitten aina se mikä jää muille...kaikessa =) (luminka tietänee mistä puhun) ;)
 
Juu onpa kyllä hiljaista, ite vaan äänessä koko ajan ;)

Helmin idea palstan pikkujouluista on hauska! Mutta järjestely joo, ite en varmaan jaksais kyllä järjestellä yhtään mitään. Mut tietty jos joku meistä oiskin oikein innokas ni mikäs siinä!
 
Hei taas kaikille! :wave:
En ole pariin päivään kerinnyt kirjottelemaan, tehtiin tänään tarjous yhdestä talosta..! :whistle: Ja ne hyväksy sen!!! :D Oon jännittänyt tänään niin paljon, että nyt on hirvittävä päänsärky! :eek: |O
Että se olisi sitten muutto lokakuussa... Emilian 1-vee synttärit päästään pitämään uudessa kodissa!! =) Tämä muutto tosin tarkoittaa sitä, että jätämme Saksan matkan tekemättä toistaiseksi... Eipä se haittaa, on se oma koti sen arvoinen!! :D

Meillä ei muuten mitään uutta, ensi viikon keskiviikkona on sitten se ylimääräinen painokontrolli. :| Uhkaushan oli, että puoli kiloa pitää olla laihtunut tai joutuu kokeisiin; tänään punnitsin koto vaa´alla ja kilo oli sen mukaan kadonnut!! :xmas: Se ryömiminen ja seisominen teki sen! Ehkä nyt saadaan rauha tälle asialle ja terkkakin hyväksyy sen, että jotkut on pulleampia kuin toiset, eikä se pyöreys ole jäämässä Emilialle... Hassua, että terveysalan ammattilainen tarvitsee valistusta... :snotty:

Semmosta sitten, en keksi nyt muuta tähän hätään... Ainiin, seuraavalla kerralla kun kirjoitan, laitan sen kuvan! Tämä on LUPAUS! :xmas:

Öitä! :wave: :heart:
 
Huomenta!

Kaksikko kiekaissut pystyyn jo hyvissä ajoin ennen kuutta. Mua ois kyllä nukuttanut...

Misskittylle isot onnittelut talokaupoista! Se muuttaminen on niin jostain syvältä, mutta sitten on ihanaa kun on kaikelle tavaralle löytänyt omat paikkansa. Mä eilen jo jopa laittelin isompien poikien kanssa kukkapenkkiä kuntoon. Siis minä, joka tappaa sisäkukatkin vallan hyvällä onnistumisprosentilla, aion saada kukkapenkin kukoistamaan. Tulppaania ihan vaan mietin, jos aloittas helposta...

On hieman outoa kun tuo neitokin nyt liikuskelee, on niin tottunut siihen että Oskarin perään pitää katsella ja neiti pysyy aloillaan, mutta nyt nilkuttaa pitkin parkettia ja milloin kaataa koiran vesikuppia ja milloin paukuttaa pattereita :D Vaan kyllä tuo ilme on näkemisen arvoinen kun maailma on avautunut Wilmuskalle. (Nyt kumpikin tuolla takoo, toinen takapihan ovea, toinen patteria. Sori naapurit... )

Se odottamani kirpparikierros edelleen on toteutumatta. Haalarit ovat siis edelleen vähän naftit, mutta niillä nyt mennään. Jospa vaikka ensi viikolla kun Kasperikin aloittaa eskarin uudessa paikassa niin pääsisi käymäänkin jossain.

Wilmalle puskee hampaita oikeen urakalla. Etuhampaat ovat nyt tulleet läpi kunnolla ja alaskin näkyy tulevan suraavaa nököä. Neiti on hieman kärtty ollut, mutta ei mitenkään isosti. Ei ole siis tärvinnut lääkitä ja ruokakin maistuu. Ruuasta tulikin mieleeni, että me ollaan nyt jättämässä korveketta pois, iltamaitokin sekoitetaan nyt puolet Nannia ja puolet ihan tavan maitoa. Mahat on ihan ookoo, hyvä siis näin. Säästetään pitkä penni, ne korvikkeet on niin jumalattoman kalliita!!! Muutenkin tää rahanmeno on aika massiivista niin sentään jostain saa säästettyä.

Nyt taitaa puurokattila kutsua. Ihanaa viikonloppua mammat!

HM
 
Onnittelut täältäkin talokaupoista :flower: Se on kyllä ihana tunne, kun muuton jälkeen saa kaikki paikoilleen, niin kaikki on puhdasta ja järjestyksessä (pienen hetken :) ).

Mulla on tänään iltavuoro ja huomenna aamu, niin vuorokausi meneekin hetkessä, kun kotona ehtii vaan kääntymään. Isäntä saa sitten viihdyttää lapsia :D Ulos tosin vois mennä ennen töihin lähtöä.

Mekin ollaan ajateltu aloittaa totuttelu normiin maitoon, mutta mietityttää, että mitä maitoa te muut olette antaneet. Ihanko rasvatonta (sitä meillä käytetään) vai ykköstä vai sinistä versiota? Olis niin paljon helpompaa, kun ei aina tartteis miettiä, että onko pojalle omia maitoja riittävästi jemmassa ja halvempaakin tuo tosiaan on :)
 
maarias Rasvatonta maitoa meillä on annettu ja sitä neuvolassaki suositeltiin.. =) Aivan kauhea myrsky, taitaa jäähä ulkoilu väliin tytön kans :/
Oli kirjoiteltu ruokailusta kun se takkuaa, ja meilläki se on just samanlaista sillon kun hammas on tulossa läpi.. Maitopullo kyllä sillon kelpaa onneksi ettei ihan ruuatta ole.
 
HariMao: Vinkkinä, mä en ainakaan ole saanut koskaan tulppaaneita kukkimaan kahta vuotta! Syksyllä kun laittaa, kukkivat seuraavana keväänä. Sit siitä vuoden päästä saattaa nousta lehtiä muttei kukkaa :kieh:

En tosin ole mikään kukka-asiantuntija, samoin osaan tappaa sisäkukat :LOL: Mutta ulkokukat onnistuu (noita tulppaaneita lukuunottamatta)... Krookukset kukkivat aina keväisin minulla, ja nopeasti leviävät =) Vink vink jos tahdot kevätkukkia ;)

Meillä onneks nukuttiin koko yö. Esikoinen tosin kahdentoista aikaa itki niin että piti huoneessa käydä rauhoittaa tilanne. Mies nousi tyttösten kanssa kahdeksalta ja mä sain vuorostani jäädä nukkumaan :heart: Esikoinen tuli herättää, olivat jo aamupalatkin syöneet!

Tein tyttöjen iltaa varten lihapullia ja leipätikkuja. Hyviä tuli =) Sisko tekee vielä juustosalaatin, kiva että on myös jotain syömistä ettei aina vaan keskitytä pelkkään juomiseen :D ;)

Mutta nyt kahville, pienimmäinen nukkuu vaunuissa ulkona. Pakko oli laittaa jo aamupäivällä nukkuu, oli väsyn näköinen. Eli tänään mennään sitten kaksilla unilla. Sopii mulle, jää paremmin aikaa iltapäivällä hiusteni laittoon :xmas:

Ainiin, tuosta syömälakkoilusta piti vielä laittaa...
Meillä kans tökkii syöminen, lusikalle ei menais suu aueta! MUTTA, kun antaa leipämurusia, niitä vetää ihan onnessaan. Mä veikkaan että neiti tahtoo vaan ite syödä!! Sit väliin saa lusikkaa tungettua väliin. Olenkin ajatellut, mikä pakko se on juuri puuroa syödä. Olen tehnyt pakkaseen suolattomia sämpylöitä, samaa ainettahan ne on kuin puurokin =) Laitan taikinaan paljon hiutaleita ja leseitä, vehnäjauhoa lopuksi vähän vaan sitkon takia.

Mut nyt menoks, taitaa vaunuistakin jo kahina kuulua! :wave:
 
Tervetuloa Floukka minunkin puolestani!

Misskitty, onnea talokaupoista!

Eilen pääsinkin illalla työpaikan syysjuhlaan (ruokana ihania kalasalaatteja ja pääruokana fasaania...) ja puoli neljään astihan me sitten lopulta istuttiin oluttuopposten äärellä pohtimassa syntyjä syviä. Oli ihan kivaa, mutta nyt vähän uuvuttaa (ja haistan itsekin vanhan viinan hajun...). Yhdeksältä jo heräsin kuitenkin.

Eilen olin päiväkodissa iltapäivän pojan kanssa. Poika söi välipalalla reippaasti jugurttia, sämpylää ja omenanpaloja. Kaakaota en sentään antanut, vaikka sitäkin oli tarjolla. Ollaan nyt annettu ihan vallan tavallista (rasvatonta) maitoa, ei enää korviketta. Ja tavallinen viili + jugurtti on uponnut ilman mitään oireita. Vähän pakkokin on antaa noita tavallisia, kun siellä päiväkodissa on ihan normi kouluruokaa.

Eilen ostin huuto.netistä toisen välik(a)usihaalarin, 7 euroa. Päiväkodissa sanoivat, että olis hyvä olla varahaalari, kun noita vedenpitäviä ei voi laittaa kuivauskaappiin (eikä ehdi kuivua iltapäiväksi, jos aamupäivällä kuitenkin jostain kohdasta kastuu). Tuo huutiksen haalari ei ollut mikään viimeisen päälle uusi ja muodikas, mutta menee vallan hyvin pihaleikeissä.

Mä nyt koko ajan jauhan siitä päiväkodista, mutta on ollut tosi hyvät kokemukset jo tämän kahden päivän perusteella. Musta tuntuu että päiväkoti on meidän pojalle oikea valinta. Siellä on yksi 1 v 4 kk poika, jonka kanssa Otsolla heti tuntui olevan yhteisiä juttuja ja josta varmasti voi ottaa mallia seuraaviin kehitysaskeleisiin (kuten käveleminen, itse syöminen jne.).

Jaahas, nyt poika heräsi päikkäreiltä, taidan mennä levittämään ompelutarvikkeet ja aloittaa saumurilla surruuttamisen.
 
Meille neuvolassa suositeltiin aloittamaan luomumaidolla, ei aiheuta niin herkästi oireita kai.. Mut me nyt ei vielä olla alotettu ollenkaan, vasta muutaman kerran jugurttia ja kerran rahkaa. Ei oo noista tullut ainakaan mitään oireita. Itsekin usein ostan luomumaidon, ni hyvin voin sillä aloittaa Lumillekin.

Tosta tulikin mieleen, et kyllä päiväkodeissa pitäis aina alle vuoden ikäiselle olla mahdollisuus korvikemaitoon ja hienompaan soseeseen, jos ei vielä tavallista maitoa/ruokaa ole tottunut syömään. Vuoden iässä pitäis sit viimeistään siirtyä siihen muiden kanssa samaan. En tiedä onko toi sit vaan päiväkotikohtaista vai ei. Mut tietysti helpointa on, jos syö ja juo samaa kuin muut :)

Tänään on kelvannut puuro ja lounas! Samalla kun sai pureskella kurkun palaa tai porkkanaa :D
 
maidosta...me ollaan annettu nyt n. viikko jo ihan tavallista maitoo...välillä ykköstä ja välillä kevyttä. Ja nyt kolmas päivä jo menty luomumaidolla. uskoisin sen olevan paras, joku täällä tais joskus vaan kertoo että siinä tulee huomioida ettei siihen oisi lisätty deetä??

maidonmääristä...paljonko teillä arviolta menee maitoo päiväaikana? Meillä menee nyt n.0,5litraa, kun oon antanut ruoan päälle ryypätä lasista, niin määrät ei oo huikeita. Sitten kylillä annan vielö korviketta ja menee se 2dl yhdessä hujauksessa. Illalla annan kanssa sen 2dl...mutta kaippa tuo riittää?

Meille tulee vauvauutisia ihan nonstoppina, se olis kaveripiirissä 4. poikavauva syntynyt viikon sisällä!! =) tosin nuo yhdet oli tuplat, mutta silti. Ja miehillä on kivaa, kun saa varpajaisista toiseen juosta, onneksi kahdet on nyt tänään, menee ne sitten kerralla.
Saa itse rauhallista koti-iltaa viettää, tehtiin 3pannullista pitsaa äskettäin, että on äipällä ja pojilla iltaherkut valmiina. :D
 
tuosta pk-ruokailusta...mun kokemukset on sellaisia, että lapsi/vauva syö ihan sitä samaa kuin muutkin! Ja juo. Ja jos vanhemmat haluavat että juo korviketta tai esim. luomumaitoa tai laktoositonta (olettaen että ei ole lääkärintodistusta laktoosittomaan ruokavalioon) niin vanhemmat tuovat sitten itse ne ruoat sinne päiväkotiin! Näin täälläpäin toimitaan.
 
Ai no sitten se taitaa olla päiväkotikohtaista toi ruokailusysteemi. Siellä missä olin töissä (2007 ja hetken 2008 alussa), saivat alle vuoden ikäiset noita soseruokia ja korvikemaitoa jos vanhemmat niin tahtoivat. Sinne päiväkotiin ruoka tuli tilattuna viereisestä sairaalasta. Ja tämä oli yksityinen päiväkoti.
Silloin myös kun esikoinen aloitti päiväkodissa, vuonna 2002 kunnallisessa, niin siellä oli mahdollista saada hienompaa ruokaa pienille alle vuoden ikäisille. Esikoinen itse oli kyllä yli vuoden ja sai ihan normiruokaa.

Ja nämä molemmat päiväkodit on Turussa. Mut ei ole kokemusta muista Turun päiväkodeista eikä mistään muustakaan päiväkodista muualla :)
 
varmaan joo dara tosi paljon poikkeaa toimintavat paikkakunnittain ja kunnallisen ja yksityistenkin välillä. =)
niin ja me taidetaan dara sun kanssa pitää nykyään pinoo ylhäällä :LOL: mulla ei tunnu tänään ainakaan olevan muutakaan elämää :D
 
Joo, on se silti parempi et sentään me kaksistaan helmi. Se oiskin nolompaa jos yksinään vaan höpöttelis toinen :LOL:

Juu mullaki melkoisen tylsä päivä ollut, esikoinen isällään eikä oikeastaan mitään ohjelmaa meillä. No jos kohta ottais vaikka oluen, kun Lumi saadaan unten maille :D
 
Hei, tulin heittään merkkiä teille, ettei teidän helmi ja dara tarvi kahestaan höpötellä! :LOL:
En jaksa nyt kuitenkaan pitempiä jorista eikä oikeestaan taas mitään asiaakaan ois, joten... :D

Lauantai-illan jatkot! :wave:
 
Hei, kyllä minäkin täällä roikun... Otso on vähän kipeänä, itkeskeli kovasti illan mittaan ja nyt heräilee vähän väliä, kun nenä on tukossa :snotty: Tätäkö tää sitten on, kun muksu on päiväkodissa, heti nappaa pöpöt sieltä :eek: Poika on ihan reppana, kun niitä hampaitakin tulee, sai monta itkuhuutoraivokirkumiskohtausta tänään.

Päiväkodin ruuista: Varmaan jos poika olis jotain 9 kk päivähoidon alkaessa, niin järjestyis korvikkeet ja sosemaisemmat ruuat? Mutta kun poika täyttää 1 v kun päiväkoti varsinaisesti alkaa, niin ei oo enää tarpeen. Mies oli sanonut ekana tutustumisaamuna, että poika on tottunut syömään puuron kanssa marja- tai hedelmäsosetta, niin lupasivat järkätä sitä. Kyllä mua vähän hirvitti, kun siellä oli välipalalla makeaa jugurttia ja kaakaota, itse oon ollut tarkka, etten vielä anna sellaisia ruokia, joissa on lisättyä sokeria. Noh, mutta suht terveellistähän tuo ruoka muutoin vaikutti olevan.

Helmi, meillä menee maitoa noin puoli litraa. Ruuan kanssa juo maitoa (on oppinut nyt itse nokkamukista) ja desin verran menee puuroon.

Ompelin tänään pari pikkuista sisävaippaa kaverin tulevalle vauvalle. Ensikosketus saumuriin ja kyllähän nuo tekeleet kai koossa pysyy, mutta ei ole mitään silmiä hivelevää jälkeä... Otso oli innoissaan painelemassa kaasupoljinta, piti olla tarkkana että heti laittoi virrat pois kun piti taukoa.
 
Väsynyt merkki. Wilma on valitellut puoli neljästä alkaen ja mä en ole saanut unta. Esikoisella alkoi nenä vuotamaan verta viiden korvissa ja sitä rataa.... Uni maittas mutta kun tuo ukonplanttu ei tajua että mua saattas vähän väsyttää eikä millään lailla ehdota että vois ottaa ohjat hetkeksi. Anelemaan en rupee. Et silleen. Meen keittään puuroa, hyvät sunnuntait kuitenkin kaikille, miehenplantusta huolimatta! :LOL:

hm
 

Yhteistyössä