Ihanii kuvii!Ja hienoja noi
noonien ostokset. Laittakaa ihmees noita linkkejä tarvikehankinnoista! Mä olen ainaski tälläsenä ekakertalaisena kiitollinen vinkeistä...tuntuu et oon ihan pihalla näitten kaikkien haalareitten, välik(a)usihaalareitten
ja kurahousujen suhteen et millasseet on hyvät käytössä, ku ei oo aiempaa kokemusta.
Misskitty kyseli
lentämisestä, ei tästä kauan ole kun oltiin pojan ensimmäisellä lennolla ja hyvin kaikki meni. Meillä oli pojalle tutti ja juomista nousun ja laskun ajaksi, että se nieleminen auttaa ettei satu korviin. Kun kone nousi niin poitsu katteli vaan ikkunasta ja nauroi riemuissaan. Tykkäs siitä kovasta menosta
Ja se hytkyminen ja koneen tasainen hurina tuuditti unten maille, että nukkui lähes koko lentomatkan( n. 1, 5 h) ja heräs kapteenin kuulutukseen. Sitten rupes räpläämään niitä lentokoneen ikkunaluukkua ylös alas, oli hänen mielestään kiva leikki, mutta tuima lentoemo tuli huomauttamaan asiasta ettei ikkunaluukuilla leikitä. Oli kiinnitettynä lisävyöllä isin syliin ja nukkui siinä ihan hyvin. Toki jos lentokoneessa sattuu tilaan olemaan niin saa ottaa turvakaukalon myös istuimeen( ainakin Finnairin lennolla) .
Anzkuli, hui tollanen äkillinen kuume pelästyttää. Pikaiset paranemiset Nuutille!
Ja
Maotao hushus sienelle! Toivottavasti lekuri määrää nyt kunnon häätölääkkeet että pääsee siitä riesasta.
Onnee
Keijulle töistä!
yermasoya, kiva kuulla et se allergiatilanne on pikkasen parempi jo.
Noista
kehitysvaiheista, Meille on taas monet tullu sanomaan: "Ai se kävelee jo?" Kun alko 8 -kuisena kävelemään kun pitää käsistä kiinni. Nyt menee jo yhestä kädestä pitäen ja puita pitkin, mutta varmaan menee vielä jonkun aikaa ennenkuin tasapaino riittää yksin kävelyyn. Nää on jännä huomata miten yksilöllisesti lapset kehittyy ja sitten tulee sellassia "pyrähdyksiä" kun vaan yhtäkkii oppii montakin asiaa ja yllättää kaikki.
Meilläkin jäi vähän tuo motorinen kehitys puheen varjoon. Oppi istumaan ilman tukea 8 kk ja ryömimään 8 kk, konttaamaan 9kk mut ekat sanat tuli jo 7, 5 kk ja just toi kielellinen kehitys on ikäistään edellä. Ja sitä on niin ihana seurata millanen oppimisen halu tolla pienellä on ja ymmärtää jo paljon
Ne sellasseet pienet asiat mitä oppii on niin sulosia niistä saa niin iloa! Se että toisella on niin huumorintajua ja tykkää hassutella äidin kanssa. Antaa mulle tutin ja mä leikin et otan sen suuhun ja se on toisesta niin hassua. Tai et syöttää mua ja tarjoo nokkamukiaan mulle.
Sitten pierasin ja toinen nauraa ja sanoo: "kakka"
Noi kaikki taputukset, vilkutukset ja musan tahdissa hytkyminen ja laulaminen. On niin monet hyvät naurut naurettu. Tää on musta ihaninta aikaa vauvan kehityksessä tähän asti!Kun kommunikointi on ihan uudella tasolla ja sä huomaat että sun lapsi on ihan omalaatuinen persoonansa ja opit tuntemaan sen. Mut nää on just näitä inside-juttuja mihin ei niin kiinnitetä huomiota, kun tohon motoriikkaan. Saa nähdä miten ne siinä seuraavassa lääkärintarkastuksessa kiinnittää huomiota noihin juttuihin, kun tähän asti se on ollu sitä motoriikan seurausta.
Muoks* Hienoja
Helmi noi sun löydöt ja söpö kuva myös!
Toinen tutkii niin kumppariaan söpösti tumput kädessä