11/08 masunkasvattajien murut *helmikuussa*

hansu: Mun esikoisella on atooppinen iho. Vasta 1,5v lääkärissä saatiin tietää! :eek: Neuvolantäti sanoi että on vaan kuivaa muttei näyttäs atooppiselta. Me saatiin rauhoittumaan kuivat ja punaiset läntit bebanthenilla ja vauvaöljyllä. Nyt käytetään sinistä apo basea, johon toivottavasti saadaan resepti ja kelakorvaus!

Tein ihania suklaamuffinseja, pakkaseen vierasvaraksi.. Joo ja ehkä silloin tällöin muutama tulee laitettua omaan suuhunkin :whistle:
 
Luminka:minkä merkkinen on tuo vauvaöljy? Ja onko noita bebanthen voiteita erilaisia, mulla kun on sellainen voidetuubi jota käytän huuliin, onko kyse samasta? Me ostettiin apteekista ensihätään Cediral-öljyä, katsotaan alkaako tehoaan. Ja neuvolantäti sanoi, että ihan selvä atooppinen iho, jännä että se teidän terkka ei sitä tunnistanut! :eek:
 
Tämä äiti kyllä käypi lukemassa, mutta pitää silleensä kirjoittelusta taukoa ;).

Meillä neiti on hyvä nukkumaan. Eli täytyy myöntää, että olen rauhalliset vauvat osannut synnyttää. Kerran en ole koskaan joutunut kärsimään yövalvomisista. En oikeastaan edes tiedä mitä ne semmoiset on. Alussa heräs sen 2 kertaa yössä, mutta jaksoi sen. Milka menee nukkumaan klo 21-22 (joskus harvoina kertoina klo 23) ja herää 7.30-8.30.

Maissivelliä annan aamulla ja illalla 1dl+1dl maitoa.

Neiti on kova nauramaan ja ei pahemmin itkeskele. Hyvin aurinkoinen on. Tuttia ei vaan suostu syömään. Hyvin harvoin rupeaa tuttia huolimaan suuhunsa. Milka kääntyy melkein selältä mahalleen. Hänen pitäisi vain älytä vielä päänsä kääntää niin, että on kokonaan mahallaan. Ympyrää liikkuu lattialla, joten ei enää sohvallekaan uskalla pahemmin jättää. Ja nyrkit olis suurinta herkkua välillä.

Maotao: Ihanat hiukset prinsessalla! :D

kuunkulta: Meidän pikku neidin suusta tulee ei ei ei.. En sitten kyl tiedä mitä sil tarkoittaa :whistle:

tietämätön: Kylläpäs pienokainen topakasti pitää jo päätään ylhäällä! :heart:

sanse: Onnistahan on pitkä mies tulossa!

Turvakaukalo on Recaroa, joten seuraava istuin on myös recaro:n. Ja sellainen jo löytyykin.

Meillä esikoinen saa Milkan nauramaan ääneen ihan mielettömästi. Siis se on mieletön naurukuoro.

Mie olin maanantaina rintaleikkauksessa. Oikeaa rintaa paranneltiin vielä 2 vuoden takaisesta rintaleikkauksesta. Leikkaus harmittaa sen puolesta, kun en pääse ladyline:lla käymään. Olen kuukauden siellä käynyt. Ma+ke+pe bodypump ja sali, torstaina ja perjantaina salilla. Olen jäänyt tuohon bodypumppiin koukkuun, joten nyt pelottaa, kun ens kuussa sinne menen takas, että jaksanko enää mitään tehdä.

Mie haluaisin olla raskaana, mutta vasta sitten, kun saan viimeiset 12 kg pois, että olen samoissa mitoissa kuin ennen esikoisen syntymää.

Ja sitten jos huomenna kuuluu työpaikasta jotain (olin ti työpaikkahaastattelusa), niin olen saanut työpaikan. Tuskinpa sitä tapahtuu, mutta ainahan sitä saa haaveilla.

Tänään tein jauhelihapasteijoita ensimmäistä kertaa ja kohta menen ne pakastamaan. Jätän odottamaan esikoisen 5-vuotis synttäreitä varten, jotka olis ens kuussa.

Mutta nyt Milkalle antaa maitoa! :wave:

Rinzessa: Kyllähän sinut muistetaan ja sinua on kaipailtukin moneen otteeseen! :hug:
 
Nyt sitten loppus kahviloissa istuskelu tältä äidiltä :headwall: Viekää vaan viimesetkin ilot pesästä! Ny kaks viimistä kertaa on tyttö saanu kauheet itkuraivarit kahvilassa, joten ilmeisesti on alkanu vierastaa, kun on niin paljon ihmisiä ympärillä. Tänäänki ensin tunnin naureskeli ja oli ihan rauhassa, sitten tissillä sai kauheen raivarin joka jatku, eikä saanu unen päästä kiinni siellä kahvilassa. Samoin eilen ku oltiin kavereilla iltaa istumassa niin ei saanut unen päästä kiinni. No kauan tästä rauhasta on nautittukin, että voi vauvan kanssa mennä minne vaan! En ala toista kiusata sitten kahvin ja juoruamishimon takia, pysytellään kotona tai mennään kylään sitte vaa. Tai ehkä johonkin ihan pieneen kahvilaan ;) Tai ehkä lapsikahvilaan, jossa saa huutaa sydämesänsä kyllyydestä.

Joo kiva kuulla Rinzessasta ja Red Dragonistakin. Oletko Red Dragon nettilakossa kuten Helmi? Helmi taitaa muuten olla menestyksekäs viikonloppulakkoilija, kun ei oo kuulunu :LOL:

Luminka kyllä mä uskon, että valvomisaika vaikuttaa lapsen kehitykseen. Meillä näyttää ainakin näihin kehityssykäyksiin liittyvän vähempi nukkuminen.

Mä oon luullu että atopia on sama kuin kuiva iho? Itellä oli nuorempana "atooppinen iho", apobasella hoidettiin. ina oli talvisin kädet ja jalat kuin raastinraudalla vedetty. Onneks Matildalla hyvä iho! Meillä rasvaillaan tyttöä manteliöljyllä ja Weledan öljyllä joka on mantelipohjainen.

Ai jee, se iloinen uutinen piti kertoa, että meillä on tytön ripuli menossa ohi!!! Aamulla oli tyhjä vaippa. Ihana päästä taas käyttää kestovaippoja, kun peppu on menny rikki noista tavallisista (tai ripulista?).

 
huhuu, täällä ollaan!! :wave:
mun pakko tunnustaa olevani koneella, kun maotao asiasta mainitsi! :LOL: Mutta vain tän merkin jätän pikaseen, kun pikkumies heräilee juuri ja oikeesti 2vuorokautta ilman nettiä! On ennätys sitten sen kun kone on hankittu, ellei sairaalassaoloa lasketa!

ja oon ehtinyt pitään kodin kunnossa ja katteleen miehen kanssa illalla leffaa ja...noo, en nyt niin sitten muuta! Mutta ihan hyvää on tehnyt, mies ollut myös irti koneesta. =) Eivaan jotenkin rauhallisempi olo itellä, kun ei ootarvinnut keritä koneella oleen. :D

nyt meen kokkaan lohkopottuja, nugetteja ja porkkanaa, kuorosotaa varten! :wave:
 
Maotao: En mie nettilakossa oo. Kone auki 24/7. Tulee pyörittyä tuolla facebook:in puolella ja toisaalta kyllä olen yrittänyt vähentää koneella oloa, mutta sitä, kun on jäänyt travian:iin koukkuun.. Pelaan kolmella eli servolla. Ja yhdellä servolla oon johtoportaassa, ni ei sitä koneelta voi koko aikaa poissa olla :D
Nyt kun sulla tuli tuo vierastaminen puheeksi, niin Milka on ainakin osoittanut jonkinlaista vierastamista miehen äitiä kohtaan eli mummoa. Kyllä näyttää koomiselta, ku huulet menee pikku hiljaa alaspäin ja kohta itketään. Vaikka mummo käykin useasti, ni silti on mummon ottanut vierastus-listalle :D

Hari Mao: Pikaista paranemista! :hug:
 
Meillä on leevillä kans tosi kuiva iho jaloissa nimenomaan. Kasvotki oli kuivat, mutta se meni ohi, parisen viikkoa sitä rasvailtiin. Noihin jalkoihin kokeiltiin ensin dermosilin baby extra -voidetta, jolla saatiin kasvojen iho kuntoon. Sit ihan kylpyöljyä. Sit rasvaista perusvoidetta (hydrania), joka vaan pahens sitä ihoa. Erityisesti polvien kohta meni sit ihan semmoseks paksun ja kuivan tuntuseks ja punaseks. Sit vaihdettiin vähempirasvaiseen rasvaan eli otettiin aqualan plus joka on kosteuttava perusvoide. Sitä ollaan nyt muutamana päivänä laitettu aina pesun jälkeen ja nyt alkaa olla iho kunnossa. Yritetään mahdollisimman vähän pestä pyllyä että ei se jalkojen ihoka pääsis sit niin kuivumaan, mutta leevi ährää useammat kakat päivään että pakkopa sitä on pestä - ei oo mitään ujoja lasteja aina vaipassa. :D

Mitäs tänään...

Aamulla oli isin vuoro hoitaa poikien aamutoimet ja mie sain rauhallisen aamun. Otin leevin kuuden aikaan viereen tissille ja kohtapa jo nuuttiki heräs. Isi nous nuutin kans ja myö saatiin leevin kans jäädä vielä nukkumaan. Seittemän aikaan herättiin myöki - pidetään päivärytmistä kiinni viikonloppunaki. Aamulla mie ulkoilin sit omassa pihassa poikien kans.

Mie kävin päikkäriaikaan kirpparilla ja löysin vaikka mitä: nuutille yhen pelin ja muovieläimille aitauksia. Leeville pari lelua (ihan kun meillä ei niitä ois tarpeeks...), vessanpöntön supistajan mummolaan vietäväks, piirtokehikoita (vai mikskähän niitä sanotaan) ja muutamia vaatteita molemmille pojille. N. 30 e meni kaikkiaan rahaa.

lltapäivällä nuutin kummit kävi. Miesväki (paitsi leevi) lähtivät hoplopiin ja akkaväki (plus leevi) käytiin lenkillä ja laitettiin sit ruokaa kun ukot tulivat. Kiva ilta! Leevi on nyt torkuilla, pitää varmaan mennä kohta vähän herättelemään ettei mee koko ilta nukkumiseks!

Oikein mukava päivä oli tänään! :)
 
Mä oon koko päivän ollut kotona ja vähän tylsistyttää. Päivällä vietiin mies junalle (lähti 2 päivän työmatkalle) ja siitä lähtien oon ollut poitsun kanssa kahdestaan kotona. Ei ole tullut lähdettyä uloskaan vaunujen kanssa taistelemaan, kun pihalla on hirveät kinokset nuoskalunta. Selityksen makua...

Poika on vaatinut tänään tissiä noin tunnin välein ja itkeskellyt paljon. Äsken huusi ja ulisi melkein tunnin putkeen. Selvästi on vatsa kipeä ja annoin nyt pari lusikallista luumua, kun torstain jälkeen ei taas ole kakannut. Silloinkin tuli ihan kauheaa tummaa savea viiden päivän odottelun jälkeen.

Maotao: Tiedän tunteen, mulla on käynyt samalla tavalla pari kertaa Otson kanssa, että kyläpaikassa vain yhtäkkiä alkaa raivota, eikä mikään auta. Se on tosi turhauttavaa!

Soittelin juuri kaverin kanssa, jolla on 3 viikon ikäinen poika. Painoa tällä kaverilla oli vasta 3,5 kiloa. Oli mukava kuulla niitä ensimmäisten viikkojen juttuja ja huomata, että oma pienokainen on jo oppinut vaikka mitä!
 
Pikaseen vaan kurkkaamassa käyn..
Luminka täällä ollaan, tulee vaan tooosi harvoin kirjoteltua. Aina käytte niitä juttuja läpi mitä itelläki mielessä, en sitte oo enää lusikkaani soppaan työntänyt =)
Nii ja laitoin sulle yv, viimeinkin :ashamed:

Kuulumisia joku toinen kerta, nyt ukon viereen soffalle!

KuuttiPieni ja uinuvat lapsoset
 
Huomenia jos niin vielä voi sanoa! =)

Meillä olit ehokas aamu. Kun oltiin aamupesut tehty ja puurot syöty, lähdettiin ulos tekemään lumihommat. Vauva nukkui vaunuissa ja me aherrettiin =) Toisin sanoen minä, esikoinen tuli istumaan aina tyhjään lumikolaan... =)

Siivottiin vielä koko kämppä, sit jo vauvakin sopivasti heräili. Nyt taas isompi nukkuu ja pienin ähertää tuossa lattialla vieressä. Vaihtavat aina nukkumisvuoroja ;)
Ruokakin on uunissa tulossa, kuinkahan muistaisin ottaa sen pois ennen kuin perunasta tulee ihan mössöä...

Aivan ihana auringonpaiste ulkona! Tosi keväinen fiilis tulee B)
 
heissulivei! ja ihanaa kun aurinko taas paistaa!

kävin Vilhon kanssa perhekahvilassa tekemässä pari ystävänpäiväkorttia,Vilho länttäs maalisen kätensä sydämenmuotoiselle kortille ja voilá! kortti valmis! vähän oli tekemistä sen nyrkin auki saamiseks välillä ja sitten käden putsaamisessa. :LOL:

nyt ekaa kertaa poika pisti itkuraivareita syödessään "julkisella" paikalla,vähän otti päähän, kauhee ku koko ajan semmonen ajatus vaan soi päässä että mitähän nuo muut aattelee ku poikaani huudatan.... ilmaahan sillä vaan tietty oli pyörimässä ja kun ne sai pois niin olikin sit päikkäreiden aika, joten lähdin kahvilasta pienelle vaunulenkille.
huoh, tekis niiiiiiiiiiin mieli mennä päikkäreille,mut kummiskin kun pääni saan tyynyyn niin poitsu herää..
viime yö meni taas aikas mahtavasti.vilho nukahti jo 10 jälkeen ja nukkui melkein 7 asti heräämättä. kuulemma oli kolmen aikaan jotain ähertänyt (mies näin väitti), mutta ei sit ainaskaa herännyt siihen. ja sen jälkeen vielä nukkui taas noin 1,5tuntia. ja silti mua väsyttää! mikä ihme! oisin voinu melki tappaa tämmöisistä öistä joskus tossa joulun aikoihin ja nyt vaan valitan että väsyyyh...
:kieh:

eli kahvia naamaan vaan lisää,eiköhän se vähän auta!
 
Jospa tauti alkaisi taittumaan... Kaksikolla lähinnä nenu räkäinen, ei enää lämpöä. Itellä kurkku on pikkasen kipee, mutta kävin kuitenkin kävellen kaupassa, ihana ilma!

Mutta pikainen moikkaus tämä, meen keitteleen kaffit.

HM
 
heippa pikaseen...kiirettä pitää! Ulkona oltiin, luistelemassa..IHANA ILMA!! nyt pienempi nukkuu vielä pihassa vaunuissaan, mutta oletan että ihan kohta alkaa heräilee, kun 2½tuntia jo nukkunut.

Meen istuun tuonne aurinkoisen ikkunan eteen ja kerään energiaa valosta! Suosittelen! :D
 
Hansu: taitaa olla Natusan-vauvaöljyä. On etiketti lähtenyt joten muistelisin sen tuota olevan. Sitä paksumpaa Bebanthenia laitoin, onks se nyt sitä voidetta. Punainen viiva siinä tuubissa menee (sininenviivallinen on liian löysää ). Apteekissa meillekin suosittelivat tuota Ceridalia, mut kysyin et käykö tuo vauvaöljy niin sanoi vaan et öljy kuin öljy käy!
Mä oon aina luottanu tuohon meidän neukkatätiin joten ihmettelen et miks se ei oo tajunnut että atooppinen vois olla!

Maotao ja noonie: Noi tissiraivarit on kyllä ikäviä, varsinkin jos on muita siinä lähellä. Tää kakkonen ei oo vielä saanut muutakuin kotona, mut esikoinen pari kertaa aikoinaan teki kylässä tuota :( Eikä sit ruennut muuten rauhoittumaan joten itkun kanssa vaatteet päälle ja autoon. Heti simahti sinne eli oli vaan väsy...

Nyt on alkanut pikkulikkaa maailma kiinnostaa jo niin ettei rinnalla malta keskittyä olennaiseen! :D Tosi kiva kun pää vispaa ja pitäs nähdä muutakin kuin äitin naama =)
 
Leevi kääntyi Tänään ihan pari minuuttia sit ekan kerran itse selältä masulleen =) , olin tässä koneella ja viereessä leikkimatolla alkoi käydä kova äherrys ja ympäri meni, voi sitä hymyä mikä tuli kun kehuin toista paljon =) Ikää siis ukkelilla 4kk 1pv, huomenna ois 4kk neuvola ja viimesen rotavirusrokotteen annoksen otto.

Ruoka huuto kutsuu!
 
meilläkin muuten noita rintaraivareita, ihan liian usein :kieh: Ei meinaa millään rauhottua syömään, usein huomaan että on liian väsynyt syödäkseen, mutta liian nälkäinen nukkuakseen :eek: Sitten annan tutin suuhun ja alkaa "uniseen" itteensä uneen. JOskus alkaa sitten rauhoituttuaan syömään, joskus nukahtaa hetkeksi ja sitten syö.
Hankalia nuo tilanteet, kun ne pahempia aina kylässä, eikä asiaa auta pällistelevät ihmiset "voi mitä se nyt huutaa?" "eikö sitä maitoo tule?"

kun muutenkin huomaan asioiden hankaloittuneen siten, että on niin kiinnostunut kaikesta ettei malta syödä, ei malta nukkua..vaikee vaihe vissiin...ja treenaa jalkojaan, haluaisi ilmeisesti kääntyä jo, ja kova treenaus käynnissä! :D
Ihanahan tuo silti, aivan lutunen! :heart:

Meen nyt kauppaan!! kun mies tuli kotiin ja alkaa korjaa rikki mennyttä hanaa! että pääsis suihkuun!
 
Heipparallaa! Mekin oltiin tänään taas vaihteeks lääkärillä ei kuitenkaan vieläkään saatu rotavirusen ekaa rokotusta, kun lääkäri meinas, että on pari päivää parempi toipua ensin. Punnitsi kuitenkin taas tytön ja painoa oli taas tullut reippaasti viime viikosta - 7650 g oli nyt. Lääkäri sanoi, että ei haittaa vaikka on aika muhkea, vaan jossain vaiheess tasottuu toi paino sitten kun tyttö alkaa liikkua.

Huutokohtauksia meillä on tullu nyt tasasin väliajoin - pukiessa haalaria ja kylpiessä. Molemmat näistä on ennen sujunu ihan vaikeuksitta. Tytölle alkaa tulla omaa tahtoa
:LOL: - hyvähän se vaan on. Melkeen oon pelännykin ku on ollu niin rauhallinen. ja kuitenkin suurimman osan päivästä neiti on ihan yhtä hymyä, joten sallittakoon hänelle nämä puuskat.

Täällä on ny viiteen asti valoisaa. Mietin että vois tällasina rauhallisempina päivinä tehdä aamu- ja iltavaunulenkin, nyt kun päivä on pitempi.
 
Taas on ollut vähän joutilas päivä. Aamupäivä meni Madonnan keikkalippuja metsästäessä, mutta sitten on taas vaunulenkkiä lukuunottamatta vaan oleskeltu. Ihana sää oli päivällä, vaikkakin napakan tuulinen.

Tarkoitus oli mennä tänään käymään kestovaippayhdistyksen vaippaillassa, jotta tuntisin itseni aktiiviseksi äidiksi... Otso oli kuitenkin juuri väsykiukkuinen siinä vaiheessa kun olisi pitänyt lähteä, niin ei sitten tullut mentyä. Illan aihe olisi ollut ihan mielenkiintoinen, mutta toisaalta mietin että haluanko keskustella tuiki tuntemattomien ihmisten kanssa vaipoista?! Tällainen mä olen... vaikka varmasti olisi ollut piristävä kokemus!
 

Yhteistyössä