11/08 masunkasvattajien murut *helmikuussa*

Huomenta!

Kotiuduttiin just lastenlääkäriltä U4- tutkimuksesta. Samalla annettiin se toinen erä rokotuksia.
Täällähän annetaan 7-kertainen rokotus: tetanus, diphterie, Pertussis, Poliomyelitis, influenza b(hib) ,hepatitis b ja pneumokokken + vielä se rotavirus rokote. Me otettiin se rotarix joka annetaan 2 kertaa ja nyt oli se viimeinen. Nyt ei tarvii sitten enää pelätä sitä rotavirusta. Kaverin vauvalla oli se ja vauva joutui sairaalaan 2 viikoksi tiputukseen :eek:
Kysyin samalla noista korvista kun poitsu räplää niitä koko ajan, mutta kunnossa ne on onneksi.
Kerroin huolestani, et jos poika juo liian vähän, kun vetää sen 120 ml 2,5 tunnin välein.
Lääkäri oli taas sitä mieltä, että sehän on ihan hyvä ja vois jopa vähemmänkin olla.
Paino on ihan hyvä 6700 g ja huomautti sitten et hän ois tyytyväinen jos ois vaikka kilon vähemmän, et ei ole vauvalle hyväksi jos on lihava, vaikka kaikki mummot sanoo, et pitäis olla pullukka, et älä vaan kuuntele niitä. Meidän yllätykseksi hän meni nyt jo yläkäyrällä.
Mut katoin et ne mittaa siellä ihan eritavalla jalat koukussa tuon pituuden.
Miten teillä muilla on pituus mitattu, onko jalat suoristettu vai jätetty koukkuun?
Nyt siis mittasivat jalat ihan koukussa ja pituudeksi tuli siis 60. Kotona mitattiin jalat suoristettuina 64. Et jos tuo oikee mitta ois 64 niin tää on sit painoonsa nähden just sopusuhtaisesti keskikäyrällä. Lääkäri huomautti et eihän me haluta lihavaa vauvaa, te molemmat olette kuitenkin hoikkia,
et nyt pitäis vaan pitää tuo juomamäärä pienenä eikä antaa aina kun kitajaa, teetä vaan sitten.
Höh! Tuli kyllä vähän yllätyksenä tuo. Mä kun olen pitänyt meidän vauvaa just sopivan kokoisena ja olen vielä pelännyt et tuo mitä juo on liian vähän. :|
Ai niin ja sit meillähän näytti siltä, et pojalla vois olla napatyrä. Se napa siis oli ihan syntymästä asti iso ja pullotti ulkona. Sitä on siis tarkkailtu. Nyt se näyttää jo paremmalta ja on menny sisäänpäin ja lääkäri sanoi, et ehkä meillä on onnea ja se menee itekseen kiinni.
Sit mun pitäis pitää poikaa enemmän masullaan, kun sillä on jotenkin kapeat lonkat. Mehän oltiin siinä lonkkaultrassa ja ne on kyllä ihan OK. Mut kuulemma pitäis saada enemmään jumppaa niihin lonkkiin. Mä en vaan tiedä miten saan tuon herran viihtymään mahallaan, kun hän saa heti raivarin kun on mahallaan, ei tykkää yhtään, kun ei nää sieltä mitään. Hän haluis vaan olla kanneltavan sylissä ja pystyssä et näkee kaikki.
Ja nyt on sitten kyllästytty jo tuohon leikkimattoonkin. Ei viihdy sielläkään enää.
Mut kirjat kiinnostaa ja kaikki käsillä näpertely. Äitin ja isin jättikädet on kivoin leikkikalu.
mä laitan tähän tämmösen hassun kuvan..näyttää kun pojalla ois noin iso käsi :LOL:


Kuunkulta ja poika 3kk 9 päivää

muoks* Kiva kuulla Rinzessasta pitkästä aikaa! Ei sua ole unohdettu. Mä jo pelkäsin, et jotain on sattunut synnytyksessä tai jotain, kun ei ole kuulunut. Miten sulla meni muuten se synnytys, kun sullahan oli kanssa sitä pelkoa etukäteen?

Nukkumisvinkkejä otetaan tänne myös vastaan :wave: Meillähän ei paljon nukuta päivisin sisällä. Ulkona saattaa vetää 2 tunnin päikkärit, mut sisällä ne on niitä 15 minsan torkkuja. Ja sekin onnistuu sisällä vain vaunuissa kun niitä keikutellaan. Mullahan on noi toiset vanhemmat vaunut parvekekäyttöön, ni olen ne vaan raahannu sisälle ja siinä heijannut.
 
Joo, mä kans en ymmärrä tuota peliä mistä rd puhuu..

Hyvin kyllä pienin jäi eilen nukkumaan, MUTTA ite en esinnäkään saanut unta vaan pyörin puolille öin sängyssä. Sit neiti aloitti heräilyt tunnin ja puolentoista tunnin välein :eek: |O Mä en enää ymmärrä mikä sitä herättää noin usein. Joka kerta imetin kun heräs, joten ei luulis nälkä olleen, mut tiedä tuosta sitten. Kerran jo pullosta annoin mut samalla tavalla heräs tunnin päästä. Neljältä vielä itki hirveesti :( Kuudelta kun jäi taas nukkumaan, heräsin 7.00 siihen kun hirmu hikottelu kuului ja eikun äippä vaan ylös tyttö mukaan ja istumaan tankille et lähtis hikka. Ihanasti rupes sen jälkeen nukuttaa molempia. Mut omat unet kesti vaan tunnin kun esikoinen heräs!! Dääm et harmitti ja väsytti!

Kuunkulta: Pituuden mittaa aina et "vääntää" jalat suoriks! Ei kumpikaan oo ikinä tykänneet siitä, vänkäävät kovasti vastaan itkun kanssa. Onneks ei aina pitkään mee kun homma ohi ja pääsee takas syliin =)
Mä en ole kuullut et täällä alettais vähentämään vauvan maitomääriä :eek: Tiedän tosi monta kunnon pyöreää vauvaa ja silti ovat hoikkia leikki-ikäisiä!! Eihän vauvaa voi pitää nälässä, ja kyl mä aina annan kun ruokaa haluu =)
Ei musta teillä ookaan mitenkään pullero vauva kun noita mittoja kattoo, eikä kuvassakaan näytä yhtään! =)

Mietin et pitäisköhän ottaa päikkärit kun molemmat tytöt nukkuvat. Joo, en otakaan kun vauva just heräs ulkona :wave:
 
Tota pituuden mittaamista ihmettelen, munkin mielestä oikee tapa ois ottaa se jalat suorana, eihän se voi pitää paikkaansa kun jalat on ihan koukussa?!4 senttii on heti poies ku jalat on koukussa. Synnytyssairaalassa kyllä suoristivat jalat ja mittasivat sitten...höh..en sit tiedä onko se vaan tolla lääkärillä tapana....mut ihan hölmöö...eihän noi painokäyrät pidä sit ollenkaan paikkaansa! Tää on mun mielestä kyllä ihan sopusuhtainen vauva. Enkä mä todellakaan rupee pitää vauvaani näläs sen takii, jos joku lääkäri pelkää et tästä tulee lihava :eek:
 
Eilen oli meillä hulinailta. Miehen sisko tuli lapsineen käymään. Miulla alko iltaa kohti jotenki väsy hiipiä ja kolotus lisääntyä. 37.7 oli lämpöä. :( Nappasin yös sit särkylääkkeen ja tänään on ollu enimmillään 38. Toivottavasti ei nousis kovaa kuumetta, miulla menee toimintakyky heti kun alkaa olla 38,5 tai yli. Pää menee ihan sekasin kuumeesta.

Leevin kans kävin aamulla neuvolassa kuitenki. Mies jäi nuutin kans kotiin ja meni vasta sit myöhemmin töihin. 3 kk siis täynnä ja pituutta 65cm (viimeks 62) ja painoa 6535g (viimeks 5865). Taas oli kasvu hieman vähäisempää, mutta vielä kuulemma ihan riittäävää että voidaan täysimetyksellä ihan huoletta vielä jatkaa. Hyvä!! Ja olihan nuo parilla ekalla käynnillä ne mitat ihan huikeita että eihän se nyt voi samaa tahtia kasvaakka. Vielä menee ennusteiden yläpuolella kuitenki. Saatiin rota2 ja eka piikkirokote (eikä leevi ees itkeny, ihme vauva!). Hieman veltoksi sanoi leeviä kun ei pää nouse mukana käsistä nostettaessa, mutta ei ollu mitenkä huolissaan siitä. Varasin sit samalla nuutille 3-vee ajan ja kävin terveyskeskuksen puolella varaamassa myös korvakontrollin. Ens kuussa ois sit kaikkiaan 4 käyntiä näitä muksujen terveysjuttuja, onneks on palvelut tuossa ihan äärellään! :)

Nuutti ulkoili tänään tätiensä ja serkkujensa kans, mie jäin sisälle "toipumaan", eli lepäilemään hieman ettei nyt pahenis tää tila. Pyykkiä oon pessy... Leeviki rykäs semmoset kakat että oli kainaloita myöten aivan röpössä, meni sitteriki pesuun! :D

Unisyklistä mieki oon lukenu. Meillä nuutilla oli hyvinkin tasan 40 minuuttia ja sit sai nukutella uudelleen, leevillä on n. 45 minuuttia. Mie en sen kummemin nukuttele, kun että laitan tutin suuhun ja unihiiren annan hypisteltäväks. Miusta tuntuu nimittäin että mie ite osaltani nuutin aikoinani opetin siihen nukuttamiseen ja sit kun hän oli levoton nukkuja niin sai olla pitkin öitä sit nukuttelemassa. Nyt kun leevi melko hyvin nukahtaa itekseen niin yritän olla sotkeutumatta siihen. :)

Kapaloa meillä ei oo käytetty, mutta unipussi on molemmilla ollu käytössä. Ja on hyvä!

Tuo travian houkuttelis hirveesti, mutta en taida uskaltautua sinne maailmaan kun ei oo kuitenka aikaa pelata niin paljon kuin haluis, sit se vaan ärsyttää! :whistle: Mie oon kyllä monet vuodet pelaillu fantasia- ja roolipelejä ihan normaaleina pc-versioina. Ne koukuttaa kyllä tosi pahasti! Ehkäpä sit taas kun pojat vähän kasvaa! :)
 
kuunkulta, kyllä se pituus pitäis mitata jalat mahdollisimman suorina! Että virheen on nyt tehnyt mittaaja teillä..höh! eikä mikään liian pullukka ole, pyöreitä vauvat saa ollakin! Meillä oli 3kk neuvolassa 7100g =) ja 61cm, eikä painosta mainittu muutakuin että hyvin kasvaa.. Joten anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos! Kyllä se paino tasaantuu kun vauva alkaa liikkuun, ihan varmasti. :)

Me tultiin juuri anopin synttärikahveilta pikkuisen kanssa ja laitoin sen verannalle nukkuun saman tien. Olisin voinut lähtee lenkille, kiva ilma kun on. Mutta jotenkin laiskotuttaa ja päätin kietoutua vilttiin ja tulla koneelle. Kun kerran saa olla ihan yksin kotona, mukavan hiljaista. Siitä nyt nautittava.
 
heippa!
tänään käytiin sielä vauvakinos tennispalatsissa,voi mikä älämölö kun vauvat yhteen ääneen juttelee ja parkuu :LOL: Vilhokin laittoi oikeen parastaan heti kun saliin päästiin..kurkku suorana huss jonkun 10 minuuttia ellei enemmänkin vaikka oli just syönyt 2dl,mut sit rauhoittui kun sai katsella olalta maailmaa ja nukkuikin sit koko leffan ajan. ihan hauskaa kun sai kaikkee ilmasta krääsää vielä mukaan sieltä.

minä en ennen pelaillut yhtään mitään tietokoneella sitten 80-luvun giana sisters-kokeilujen jälkeen mut nyt on pari vuotta koukuttanut teininörttien World of Warcraft. Mies aina nauraakin että mä meen sinne vaan kuunteleen musiikkia ja seikkaileen ympäri mantereita kun muut tyypit siellä tappelee kaikenmaailman öhkömönkiäisiä vastaan.. no mut sielä oikeesti on hienot maisemat ja musiikki :kieh: ihan pimee oon joo tiedän. pitääpä katto kans mikä toi travian on...
voi jestas,vilho nukkuu vieläkin,on yli tunnin jo nukkunut vaunuissa eli siitä lähtien kun laitoin leffan jälkeen vaunuihin.nyt tosin kuuluu ääniä jo. vähän toi ikkunan auki pitäminen auttaa että tulee viileetä ilmaa ja liikenteen melua, rauhoittaa poikaa kummasti.
 
Noonie; meidän piti kanssa lähteä vauvakinoon, mutta tuli viime viikolla tieto että tulee nokikolari tänään, joten oli oltava passissa... Mekin mennään ensi kuun alusta vauvauintiin. Minne te menette, kun näyt olevan pääkaupungista? Me mennään Espoon Keskuksen uimahalliin lauantai-iltaisin.

Mä olen kanssa ollut pari päivää kovassa flunssassa, samoin mies. Toivottavasti poika ei sitä saa. Vielä ei ainakaan ole mitään oireita.
Me pistetään taas tuo poika nukkumaan kapaloon, nyt kun päivisin on kova meno päällä, niin ei se iltaisin koppaansa rauhoitu. Kapalo rauhoittaa. Tosin eilen kokeilin ilman kapaloa, laitoin unirievun, ja erilaisen tutin. Ja kyllä se siihen rauhoittui jotekin... Meillä ollut käytössä tähän saakka tutti, jossa on rengas. Siitä tosin poika saa varsin hyvin kiinni sormillaan ja se häiritsee iltaisin nukkumista. Katsotaan, jos tätä unirytmiä yrittäisi jatkaa.
Taas viimeyönä oli varsin levoton meininki. Herättiin 2 tunnin välein. Aamusta nukkuin 5-8 eli kolme tuntia putkeen ;)
Olenkin ajatellut, että aina kun olen aloittanut Jekovitit, niin yöt ovat menneet levottomiksi. Nyt kokeilen parin päivän tauon jälkeen sitten Devitolia. Olen antanut vain harvoin noita tippoja, kun on juotu meillä korviketta pitkälti yli litran päivässä. Nyt ajattelin taas aloittaa, kun menee kiinteää ruokaa ja maitoa vähemmän...

Päivisin meillä nukutaan kyllä ulkona 2-3 tuntia, ja sen päälle 2-3 noin 45 minuutin tirsat. Ja hyvin päivällä nukkuukin

Olisi toiveissa saada poika meinaan vähintellen omaan huoneeseen nukkumaan, mutta en ryhdy kyllä 2 tunnin välein siellä ramppaamaan. Käy tuo äitiyskoppa ihan juuri liian pieneksi pojalle...

No, niin taidan lähteä ottamaan Finrexiniä tähän olotilaani, josko tästä se paranisi pikaisesti. :)
 
Kuunkulta:Teijän poika on niin jäntevä ja liikkuvainen, että tuskin se voiskaan liikaa painaa...! Luulen että pullovauvoja tarkkailevat tarkemmin kuin näitä tissinsyöjiä. Meidän Matildahan on kilon Thomasta painavampi, mutta silti painon ja pituuden suhde ihan OK. Ja mistähän tuosta tietäis kuinka paljon se kerralla syö... eihän sitä voi tissiltä poiskaan ottaa kesken. Itte oon ollu ihan yhtä iso vauvana (muuten gramman/sentin tarkkaan!) ja lapsena kuitenkin laiha - aikusena normaali. Mutta kyllä uskon, että kevyemmän vauvan on helpompi lähtee esim. kääntymään ja muuta.

Mut tissiraivo iski meillä taas eilen illalla täydellä voimalla! Päivällä olin kyllä Matildan kanssa kahvilassa (ihan pikkukahvilassa vaan, mitäs mää edellispäivä vannoinkaan...) ja imetys meni siellä ihan hienosti. Sitte illalla mulla oli viellä yks kaveri käymässä ja Matilda sai "pikkutissiraivarit" mut nukahti sitten heti sohvalle syömättä juuri mitään. Kun kaveri oli lähteny, mies laittoi neidin yökuntoon ja sitten meinasin alkaa imettää niin alkoi senmoinen huuto ettei oo ennen koettu. On varmaan koko 3 kk säästelly näitä huutoja varten - eikä oo ihan pien ääni tolla vauvamonsterilla ei. Lopulta hiljeni kantokassiin ja siitä alkoi myös hamuta rintaa, mutta aina kun tarjosin, tuli raivoitku uusiks. No lopulta mun tissit oli niin piukassa (täyttyy lapsen huudosta?) että sattui ja mun oli pakko lypsää pois. No pullosta joi sitten ne lypsetyt 60 ml hyvällä halulla ja sitten jatko tissillä kuin mitään ei ois ollu. Kello oli yli puolen yön ku itte simahdin ja tyttö jäi sänkyyn viellä hyväntuulisena naureskelemaan.

Tänään olin sellasessa imetysryhmässä, jossa on kaks imetysneuvojaa vetäjinä (en tiedä onko Suomessa tällsia?) ja kyselin noista raivareista, niin sanoivat, että liittyy kyllä varmaan rauhattomaan tilanteeseen, että joko voi mennä vähän syrjään tai imettää lapsen asvot seinään päin tai voi kokeilla heittää ison huivin lapsen yli. No ktsotaan mitä keksitään.

Nyt huuto käy - moi :wave:
 
Tere!

Täällä on seikkailtu pitkin kylää koko päivä, ensin olin Artturin kanssa oikomislääkärissä (ihan palikka akka... :headwall: ) ja siellä sai oikeen kättä vääntää että saatais kunnon oikomishärvelit pojalle. Sitten kurvattiin keskustaan ja tavattiin mun sisko, sitten kaahattiin kaupoille ja vielä toiseenkin kauppaa,sit kotiin. Täällä oli kaksi Hangon keksiä mua vastassa, nauraa rätkättivät iskän ja Kasperin kanssa! Että ei äiti enää ookkaan kiva... :/ Nyt Wilma hihkuu samalla kun katselee remonttiohjelmaa (!!) ja Oskari on sammunut maidon jälkeen sitteriinsä... Naapurin tyttönen on tullut Kassun kanssa leikkimään ja Artturi on isän kera jäällä. Tässä päivitys tämän hetkisestä tilanteesta... :LOL:

Mä olen ihan innoissani, mun isä tulee perjantaina kotiin!!! Se on nähnyt kaksikon viimeksi marraskuussa ristiäisissä. Jotenkin kumma että mitä vanhemmaksi tulee niin sitä enemmän kaipaa isäänsä kotiin... outoa. Äitiä en kaipaa, on vähän tulehtuneet välit... :ashamed:

Jaaha, taidan mennä antaan Wiltsulle sosetta. Joten heissan jälleen!

HM
 
Täällähän onkin ollut vilkasta!

Kuunkulta: Kuulostaapa aika erikoisilta lääkärin jutut, kun jalat koukussa mittaa ja ehdottelee vauvalle syömisen rajoittamista... Meillä oli Otsolla yhdessä kohtaa viikon välein mittaukset, kun ensin mitattiin rokoteklinikalla ja sitten neuvolassa. Jälkimmäisellä kerralla oli lyhentynyt sentin! :LOL: Vissiin oli poikaa vähän venytetty ensimmäisessä paikassa.

Anzkuli: Mä oon myös huomannut, että Otso heräilee päiväunillakin välillä ja saattaa muutaman kerran kitistä, mutta sitten nukahtaa uudelleen. En ole kellottanut, miten pitkä unisykli on.

Kuunkulta: Nukkumisvinkkejä päiväunille en oikein osaa antaa, kun meillä poika nukahtaa melkein väkisin, kun on ollut 1,5 tuntia hereillä. Nukahtaa siihen paikkaan missä sillä hetkellä on: kantoliinaan, sängylle, lattialle... Mutta nää on tosi yksilöllisiä juttuja, kaverin vauva (samanikäinen kuin Otso) nukkuu myös vain 15 minuutin pätkiä kerrallaan, vaikka mitä tekisi.

Yöunille nukutan siten, että laulan unilaulun, annan unirievun kainaloon, istun hetken vieressä ja sitten jätän pojan itsekseen nukahtamaan. Otsolla on tapana kiehnätä, inistä ja hieroa silmiään ennen nukahtamista, mutta kun sen tietää, niin annan rauhassa inistä ja piehtaroida. Sama meininki on päivällä, kun alkaa väsyä. Yleensä muutaman minuutin kiehnäämisen jälkeen poika rauhoittuu ja nukahtaa. Tietty sitten jos alkaa tosissaan itkeä, palaan sängyn äärelle rauhoittelemaan (tai laittamaan tuttia suuhun, koska yleensä itkun syy on suusta pudonnut tutti).

Kun oltiin kylässä ja Otso alkoi kitistä sohvalla nukahtamisriittiään, sukulaistäti heti otti Otson syliin ja alkoi heijata. Siihen sylissä heijaamiseenhan se sitten virkosi eikä taas saanut unta. En viitsinyt sanoa, että jos olisi 15 sekuntia odottanut, poika olisi nukahtanut itsekseen.

Otsolle on ihan tosissaan tulossa ekat hampaat! Ihan selvästi ne näkyy kohoumina ja tuntuu terävinä ikenissä. Aamulla jekovitia antaessa alaikenet oikein kalahti metallilusikkaan, vaikka hampaat vielä onkin ikenien sisällä.

Tsemppiä kaikille sairasteleville! :flower:
 
sarppa70 me aloitetaan Käpylässä jossain Hesevassa, asutaan Kalliossa niin ei tuu kovin pitkä matka :)
poika sammahti taas, nyt tuntuu että ruoka pitää vetää kahdessa osassa,ensin 70-100ml jonka jälkeen on "pakko" päästä leikkiin vähäks aikaa tiikerin kanssa tai sit pompittava olalla(tää lähtee vielä lentoon joku päivä...)ja sit maistuukin loput 70-100ml.ärsyttävää vaan kun siis korviketta juo, niin eihän tuo pysy kauaa hyvänä lämmityksen jälkeen.
höh,tällä viikolla jää kummatkin vauvakerhot käymättä kun huomenna pitäis laitattaa se kierukka...saas nähä millasta sekin sit on... ja sit perjantaina lähdetään pikku lomalle mummolaan ja serkkuja katsomaan. mut kiva kun tulee vähän vaihtelua arkeen =)

ih,vielä 9 päivää kihlapäivään, pitäis yrittää nyt kiireen vilkkaa keksiä lahjaa miehelle,sillä kun on kuulemma mulle jotai tosi hienoo...miten se aina keksiikin hyviä lahjoja ja mä turvaudun ankeena johonkin kirjaan tai Akateemisen lahjakorttiin.. :ashamed: oon tosi huono ostaan lahjoja sille. mihin ihmeeseen nää vuodet menee, hemmetti, jo 10 vuotta yhdessä ja niistä 7 kihloissa...ikälopukshan tässä itsensä tuntee...
 
Vielä imettämisestä, meillä on nyt ollut jo jonkin aikaa muutamalla syötöllä joka päivä sellaista, että Otso ottaa muutaman imaisun, kääntää pään sivuun ja ölisee, imee pari imaisua ja ölisee taas. En tiedä voisiko liittyä hampaiden tuloon, että jos suussa tuntuu oudolta. Mutta on aika rasittavaa, kun poika ei saa keskityttyä syömiseen ja ilmaa menee sitten mahaan aika lailla.

Otso on myös puklaillut taas tosi paljon, vaikka on Gaviscon käytössä joka syötön jälkeen. Tosi rasittavaa, kun joka paikka (omat ja pojan vaatteet, sohva, lelumatto jne.) on jatkuvasti puklissa.
 
maikki meillä tuota ihan samaa imettäessä!!! niiden raivareiden lisäksi, ei malta keskittyä! Kun on kai niin paljon seurattavaa, ja ittee hermostuttaa se kun toinen hokeltaa tissillä, imasee kerran, katselee ihan eri suuntaan, taas imasee jne...sitten sillä jo meneekin hermot! Täytyy koittaa tuota kikkaa kun joku neuvoi laittaan harsoo päälle.

Nyt isoveikka haettu kotiin ja meno taas sen mukaista!
Oottelen että saunaan pääsis, jaaha ja äitiä tarvitaan. Tuo pikkuinen on nukkunut tänään ihmeen epämääräisesti, sen heti tekee kun jossain käy päiväuniaikaan, niin menee rytmi pyllylleen!
 
Meillä vauva on alkanut raapimaan päätään! :( Ihan kauheen näköisiä naarmuja päänahassa toisella :/ Yhtenä yönä oli vedellyt ja nyt myös imettäessä.. Koitan ottaa aina siitä päällimmäisestä kädestä kiinni ettei huitois niin kovasti. Pitää varmaan kohta alkaa pipoa käyttämään yöllä.. Mikä lie tullut et pitää noin kovasti huitoa :(
 
Hei!
pitkästä aikaa tulin merkkaileen.Täällä yritän saada noita kouluhommia tehtyä mm.päättötyötä..huh! :$ Meillä Ollin kanssa huomenna lääkärineuvola ja saa sen eka piikin.Tuosta mittauksesta sen verran, että kyllä meillä on aina mitattu lapset jalat suorana.
Tänään tyttö täyttää 10v. ja pitäis lauantaille alkaa järjestämään syntymäpäiviä..ajattelin ihan ystävänpäivä teemaa ku se on ajankohtainen..tytöllä on kyllä kaikenlaisia toiveita, mut ei ole varaa kaikkea toteuttaa :( kunhan nyt saan ne juhlat järkättyä..mies ollu jo joulukuusta pakkolomalla, eikä liitosta ole tehty päiväraha päätöstä vieläkään..taidetaan joutua syömään sormia kohta..pitää mennä ku itkuhälytin hälyttää :)
 
heippa!
jos nyt ehtis kirjottaan..tässä syön samalla, huh! mies teki eilen chiliconcarnea ja on pikkasen tulista :whistle: En voinut kun lusikallisen ottaa ja silti suu palaa..ei se raukka ymmärrä vaikka sanon, ettei tekis kauheen tulista. Kun ei viitti vauvaa itkettää. :/ Miehen mielestä alkaa olla vauvanki korkee aika totutella talon tavoille :LOL:

Mulla on nyt leivät uunissa, nam! Ja ollaan mietitty mitä tehtäis tänään, kun miehelläkin illasta menoo. Tuntuu vaan moni olevan kipeenä, niin vähän vähissä alkaa oleen kyläpaikatkin. Huomenna, jos saa tään pesueen aikaseen liikkeelle, mennään lähistön perhekerhoon. =)
Meille on vaan ongelmallista nää aamukerhot, kun tänäänkin herättiin kaikki vasta 9.30, tarvii vaan alkaa herätteleen poikia aiemmin, toisaalta itekin nauttii kun saa nukkua. Ja mitäs jos rytmi muuttuukin lopullisesti aikasempaan... vaikeeta! Miksei kerhoja voi olla iltapäivisin? Kun 9 jos pitäs olla niin se on aikasta!!

 
Meillä kans täällä on perhekerho huonoon aikaan... :( 9.30 alkaa jo, sit ois illalla edellisenä päivänä olikohan puolikuudelta. Silloin vauvan pitäis nukkua viimeiset päikkärit, enkä uskalla jättää siellä ulos enää pimeällä :/ Ehkä sitten kunhan ei tarvii enää illalla noin myöhään nukkua niin voitais "vaihtaa" iltakerhoon.

Paistettiin pakastepizzat päiväruoaks, hyi meitä! Tuntuu et taas on meidän elämä herkuttelua vaan.. Eilenkin syötiin karkkeja. Tein mä tänään hedelmäsalaattia illaks niin vähän terveellisempää =)
Turhaan mä sit valittelen kun ei raskauskilot lähde, pitäs lopettaa herkut ja pitää vaan yks herkkupäivä viikkoon. Pari viikkoo se aina meillä onnistuu, sit alkaa lipsumaan :whistle:
 
Lyhyesti vain tällä kertaa, mitään erityistä ei tänään tapahtunut, paitsi Otson kanssa käytiin kaupungilla seuraamassa penkkariajoja kantoliinassa ja iltapäivällä kävin fysioterapeutilla. Olen kuulemma selästäni vino ja ihmetteli ettei tämän enempää ole niska-hartiaoireita.

Lauantaille lupasin tehdä miehelle ystävänpäivälounaan, katsoin jo Me Naisista valmiiksi italialaisia kalaherkkuja. Nyt pitäisi jostain metsästää jättikatkaravun pyrstöjä, löytyyköhän niitä pakastealtaasta ja maksavatkohan maltaita...

Varasin myös lauantaille kampaajan, viimeksi taisinkin käydä marraskuussa. Oon muuten huomannut, että mulla on tosi paljon lähtenyt hiuksia. Onko muilla samoja kokemuksia? Oletan että liittyy imetykseen. Kylppärin lattia oli viimeksi imuroidessa ihan hiuksia täynnä ja viemäriä puhdistaessa jäi käteen isot tupot. Mulla on aika paksu tukka, joten en suoranaisesti ole päässä tätä hiustenlähtöä huomannut, mutta nuo kasaumat lattialla ja viemärissä kyllä puhuu omaa kieltään.
 
Hiustenlähdöstä...
Mitä nyt muistelisin, niin se johtuu siitä kun hiukset ovat olleet raskausaikana "lepotilassa" eikä niitä ole lähtenyt tavalliseen tahtiin. Sit jossain 3kk jälkeen synnytyksestä ne päässä pysyneet tippuvat!
Mulla ei ole vielä huomattavasti lähtenyt, viime kerralla hyvä kun oli kolmea kuukautta kulunut!

Meillä molemmat nukkuvat, ihana hiljaisuus! On isompi ollut kiukkuinen tän päivää.. Vähän saa nyt hermot levätä =) Käytin vauvan kylvyssä ja isompi tuli taas kattomaan. Just kun olin ottanut vauvan pyyhkeen sisään, esikoinen astuu ammeeseen toisella jalallaan! Noh, koitan saada sitä pois mut livahtaa sit istumaan paita ja vaippa päällään :LOL: Oli pikkasen painava vaippa sen jälkeen!
Mä kyllä arvasinkin että tahtoo uimaan itsekin kun hoki koko ajan nimeään ja kasteli poskiaan :heart: Ajatteli et jos ei äiti mua tänne kerran laita niin hyppään äkkiä itse :D
 

Yhteistyössä