11/08 masunkasvattajien murut *helmikuussa*

Hyvää sunnuntaihuomenta!

Alavatsaa juilii. Lieneekö NE päivät tulossa.... :kieh: Ei tarvis kyllä.

Yöllä mimmiläinen heräili pariin kertaan (meillä se on jo paljon...), söi sitten tuossa puoli 5 ja 8 aikaan, Oskari nukkua pössötti vähän yli viiteen ja siitä yhdeksään. Sentään toinen nukkuu. Mutta Wilma aloitti kähnäämisen kahden aikaan ja välillä sitten tuttia sai olla tunkemassa suuhun. Onneksi ei nyt kummemmin väsytä kuitenkaan.

Tänään olisi ohjelmassa kyläily mummolaan, mummu on jotain ruokaa vääntämässä, saa siis mennä valmiiseen pöytään- jee! Mun tarvii kuitenkin vääntää lihaperunasoselaatikko valmiiksi, mies ei tule mukaan (ei mahdu autoon!!!) niin saa reppana jotain syödäkseen täällä.

Varmaan tätä asiaa on täällä jo ruodittukin,mutta kysäisen silti että milloin te olette ajatelleet palata takaisin töihin? Mä en nyt vielä tiedä, mun tekisi mieli olla pari vuotta ainakin kotona, mutta jos miehen lomautus jatkuu pitkäänkin niin se tuskin on mahdollista. Meillähän Artturi aloittaa nyt syksyllä koulun ja Kasperi sitten seuraavana vuonna niin ois ihana olla kotona kun ojat koulutaipaleensa aloittaa. Mutta kattotaan nyt. Toivottavasti miehen työt jatkuis pian!

Jaaha, mun tarvii pikkumimmiä viedä nukkumaan, pilkkii tuossa sitterissään! Mukavaa sunnuntaita kaikille!

HM ja pienet, 4kk ja 1 pv! :heart:

helmi: meillä kans leevi syö päivällä 1,5-2 tunnin välein tissiä. Mutta on tyytyväinen syönnin päälle niin uskoisin että saa riittävästi kuitenki. Ja leevi nukkuu yöllä 9-10 tunnin pätkän ja usein päivälläki 3 tunnin pätkän, niin oon aatellu että sen takia se sit syö niin tiheesti hereillä ollessa. Neuvolan tätiki oli sitä mieltä että ihan voidaan täysimetyksellä mennä.

Mie meinaan olla kotona sinne saakka kun leevi täyttää kolme. Jos vaan viihdyn! :)

Ja eipäs muuta tällä erää! :)

HM; töihin olen menossa syksyllä. Näillä näkymin heti elokuun puolivälissä, jos hoitopaikka vaan saadaan. Tai ei kai kaupungilla vaihtoehtoja ole (niinpä :whistle: )

Onko teistä jo kokeneimmista vanhemmista pitänyt vauvalle unikoulua? Mä ajattelin jo, että jos kokeilisi, kun tuo poika tuntuu heräilevän tiheästi. Ja ainakin viime yönä sain sen nukkumaan uudelleen ilman ruokaa kahden jälkeen, ihan puoli kuuteen saakka. Taitaa olla poika jo tottunut, että pullo tulee aina suuhun, kun vähän ähisee. Jos ainakin 1 syötön saisi pois. Nyt niitä on meinaan 3-4 yössä... Jostain tosin luin, että vasta 6 kk ikäiselle voisi unikoulua pitää :/ Täytyy varmaan neuvolasta kysäistä, kun sinne taas parin viikon päästä kurvaamme.

Täällä on ihana ilma, harmi vaan, että olen vielä toipilaana, niin en viitsi kovasti ulkoilla. Ehkä huomenna menen jo vaunuilemaan...

Aivan ihana aurinkoinen ilma ulkona :heart: Käytiin koko perheen voimin aamupäivällä, melkein tunti meni kun käytiin leikkipuistossa asti.

Töihin menoa
en ole vielä uskaltanut suunnitellla sen enempää, kuin että tämän vuoden ainakin olen kotona. Riippuu ensivuonna että miten miehellä töitä ja miten itse jaksan vielä kotona. Vähän meinaa ongelmaa olla kun mies tekee kolmivuorotyötä ja minä kaksivuoro... Että jos saisin jostain paremman duunin, tämän hetkinen ei iske ollenkaan :( Ahdistaa jo ajatuskin että sinne pitäsi vielä palata...

Viimeyö meni onneksi jo paremmin, heräsi "vaan" kolmen tunnin välein! On kyllä itelläkin ihan eri olo jo. Kyllä se tunnin välein nouseminen on liian rankkaa!! :kieh:

Pitäisi kohta alkaa perunoita kuorimaan, tehdään ruoaksi lohikiusausta :p
Molemmat tytöt tosin nukkuvat, joten taidan vielä hetkisen koneella olla ;)

sarppa: en mä usko et siitä voi haittaa olla jos et annakaan maitoa pojalle joka kerta kun herää. Itse koitan välillä tutilla houkutella jatkamaan uniaan jos on vasta hetki sitten syönyt itsensä täyteen.
Esikoisen kohdalla jonnekin puoleen vuoteen asti aina annoin rintaa jos heräsi, seurauksena että sain itse joka kerta hoitaa sen homman :D Sit vaan kylmästi annettiin tuttia jos heräsi, parina iltana huusi tissin perään, mut sitten rauhoittui pelkkään tuttiin =) Silloin oli kuvioissa jo iltapuurot, joten ei nälkäänsä herännyt.

sarppa, meillä on jokaisen ipanan kohdalla menty sillä periaatteella että ensinnäkin ite nukahtaa omaan sänkyyn (ei sitten pelästy jos yöllä herääkin) ja heti ekasta ininästä ei mennä kattomaan mikä on. Odottelen yleensä sellaisen 5 minuuttia että rauhoittuuko itelleen, mutta jos käninä jatkuu tai yltyy niin sit käyn tuikkaan tutin suuhun. Isommat pojat ovat todella hyviä nukkujia, ovat olleet aina. Haluaisin ajatella että metodeillamme on edes jotain tekemistä asian kanssa... :D

Tulipas imuroitua ja pestyä lattiat. Hyvä minä!

HM

PS: Helmi, oletko käynyt pipareita lukemassa pitkään aikaan? Ensi viikolla väki tulossa meille kahville, myös vähän isompia lapsia... vink. ;)

Auttakaas minua!!!

Meillä on nyt vauva hylkimään rintaa :eek: Vähän aikaa imee ja sit aloittaa itkun ja rimpuilun!
En kyllä haluais lopettaa imetystä ihan vielä :( En muista miten esikoisella oli tälläisia kausia...
Pullosta annoin sit, niin otti melkein desin! Normaalisti en siis päivisin ole antanut pullosta vaan ainoastaan iltaisin.
Monta päivää ollut nyt näin, vai oisko tiheänimun kautta? Mut kun ei tuo toisaalta pitkään jaksa tyhjää rintaa imeä, suuttuu vaan jos ei tuu kunnolla.
Ei oo nukkunut kunnolla moneen päivään päikkäreitä, tänään 2x alle tunnin vaan... :/ Sillä sit varmaan tarvii enemmän evästä kun on hereillä niin paljon. Rinnat ei sit ole tottuneet näin tiheeseen syöntiin...

Mitä mä teen? en viittis toista huudattaa, mut jos ei ime rintaa niin eihän sinne tuu maitoakaan enempää.... Vinkkejä otan vastaan.. Joo, pumppailin äsken, en saanut paljon mitään irti...

tultiin juuri talvitapahtumasta, oli pulkkamäkee, makkaraa, laskiaispullia ja improteatteria johon äidit joutui esiintyjiksi :LOL: Lapsilla oli kivaa.... :D

hm, en oo sitten aikoihin käynyt lukemassa, en tiiä miten se on vaan jäänytkin :ashamed: Onko olevinaan niin paljon kaikkea muuta ettei joka paikassa pysy mukana? en tiedä... Ja jotenkin sitten tää ei ole tampereen suuntaan muuten oikeen asiaa, niin ei tuu lähdettyä. Aikataulut ym.....
Nyt koitetaan näissä kaupungin ja srk:n kerhoissa käydä, niin ke ja pe menee niissä,,,mutta katsotaan ;)

Heippa mammat!

Monilla tuntuu olevan "tilanne päällä" nukkumisten ja imetyksen kanssa. Toivottelen kovasti jaksamista!! :flower: Neuvoja en oikein osaa antaa, kun itsekin aina mennään päivä kerrallaan ihmetellen. Luminka, meillä oli tuota samaa rimpuilua ja huutoa joku aika sitten, mutta se meni sitten itsestään ohi. Annoin välillä pullomaitoa kun ei meinannut syömisestä tulla mitään, mutta sitten seuraavalla syötöllä saattoi taas tissi kelvata. Selitystä en keksinyt muuta kuin että se oli "joku vaihe". Myöskin samaan aikaan oli maha kovalla, kakkaa ei tullut päiväkausiin, mutta nyt on nekin hanat auenneet.

Otsolla on toistaiseksi pysynyt taas hyvä unirytmi ja syö päivisin tasaisesti 3-4 tunnin välein. Öisin nukkuu kaksi 4-6 tunnin pätkää ja välissä syö kerran. Mutta juuri eilen minua yksi kahden lapsen isä muistutti, että kaikki tuo on katoavaista...

Anzkuli, kuulostaisi järkevältä selitykseltä, että Leevi syö päivisin niin tiheästi, kun kerran nukkuu öisin ja päiväunilla noin pitkiä pätkiä! Jossain vaiheessahan se päivän maitosatsi pitää tankata, eikä kuitenkaan pieneen masuun mahdu kerralla kovin kauheasti.

Hari Mao, nukutustekniikkasi kuulostaa minun korvaan hyvältä!

Käytiin tänään aamupäivällä järven jäällä luistelemassa, Otso "luisteli" vaunuissa tyytyväisesti nukkuen. Minulle tuli mukavasti lisävastusta, ihan kuin se luistelu muuten ei olisi raskasta! Oon nyt koko iltapäivän ollut ihan poikki, tuli vissiin reilu liikunta- ja raitisilma-annostus. |O

Kotiuduttu on ja mahtava reissu oli vaikka hirvee ikävä olikin kotia :D
Nyt jaksaa taas olla parempi äiti ja vaimo, olin kuulema ollu viime viikkoina varsin kärttynen :LOL:

meillä onni nukkuu n. 3:t päikkärit päivän aikana ja sänkyy pullon kans menee klo 20-20.30 ja yleensä klo 21 mennes nukahtanu :) Tää on ollu meillä toimiva systeemi vaikka pullon kanssa sänkyyn laitan mut helpompi se noin ku syliin nukuttaa.

Yöllä annan tuttia jos ruokailusta on vaa vähän aikaa ja jos ei ole nälkä niin nukahtaa sillä takas. Onni syö sillai 23-00 ja 3-5 aikaa ja ylös noustaan sitte 7-7.30 :) Yö on ainut hetki ku Onni nukahtaa yksin takas kun laitan takas sinne syönnin jälkeen, muutoin ei koskaan nukaha ku pieneks hetkeks yksin. Otan siis yöllä viereen syömään ja sit nostan sänkyyn.

Töihin en aio mennä vielä elokuussa kun äloma loppuu. Tuossa miehelle sanoin eilen et mitä jos tehtäs toine perää.. ilme oli kyllä näkemisen arvonen :LOL:
Tänään se sit alko miettii että missä sit nukkuis et tarttisko toisen pinnasängyn sit :D Ehkä se myöntyyki sit :LOL:

Jos tässä vielä lapsi tehää niin se jää viimeiseks ellei sitte vahinkoa joskus tapahu mutta ei tarkotuksella varmaa enää sit hankita, alkaaha näitä sitte olemaa jo pien jääkiekkojoukkue kasassa :LOL: :LOL:

Onni tänään:

No niin, kyllä tuolle likalle taas tissi kelpaa.. Tosin annoin kahdeksalta desin maitoa pullosta, ei millään alkanut rinnalla olemaan! Tyhjiltä kyllä vaikuttivat, joten sillä ei todennäköisesti kelvannut. Heräsi tuossa äsken ja hyvin sitten kelpasi. Eli hänelle täytyy näköjään olla kunnolla maitoa rinnoissa ennen kuin maistuu :D
Esikoinen nukkuu myös, yksin nyt jäin kun mies lähti hetki sitten yövuoroon.. Pliiiis, nukkukaa lapset nyt hyvin niin saan itsekin unta palloon :saint: Täytyisi tässä kohta mennä unta narraamaan..
Hölmö juttu vaan miten väsymys häviää samantien kun sänkyyn menen?! Vaikka kuinka tässä nukuttais niin eipä sit enää kun ois mahdollista. Jään jotenkin kuuntelemaan vauvan ähinää jos kovin pyörii että herääkö vai mitä touhuaa... Lisäks päässä pyörii mitä ihmeellisimpiä asioita...

Viimeyönä heräsin taas hetken päästä kun olin nukahtanut, näin unta että mun vieressä ois ollut sellainen kauhea vihertävä suonikas käsi!!! :eek: :kieh: Sen jälkeen sain ainakin puolituntia päästä takas uneen.. Ärsyttävää!! Varsinkin nuo ihme painajaiset... |O

Huomenta

Arki taas alkanut, mies palasi lomalta töihin ja jJuuso meni hoitoon.
Ihanan kipakka pakkanen ulkona -19 astetta. =) Täytyy viedä kohta petivaatteet ulos.

Ihana sanse toi teidän Onni oikee hymypoika =)

Nyt aamukahvin aika.... :wave:

Ai niin..tosta rinnanhylkimisestä, meillä sellaista tapahtuu välillä pullolle, ei millään malttais asettu syömään.Oon huomannu että kun rupean laulamaan jotain niin heti rauhoittuu ja alkaa syödä (varmaan ajattelee että syönpähän nyt niin on toi äiti hiljaa :LOL: )

sanse, aivan ihana kuva!!!!!!!!!!!!!
meistäkun ottais nyt vastaavan; mä nökötän samanlailla sohvalla läppäri sylissä, tukka paskasena ja eelis karjuu korvan juuressa.... :LOL:
Se on ihme poika, yöt nukkuu kuin unelma, tällä hetkellä, päivällä ei tuntia kaumpaa jaksa olla virkeenä hereillä vaan kiukkuaa ja kitisee, nytkin herättiin 9 aikaan ja nukkui kuitenkin 9+2tunnin yöunet (tuossa plussan kohdalla siis tissillä) :D niin nyt jo simahti!!! :eek: Onkohan se ihan normaalia? yleensä nukkuu ½tuntia ja sitten taas hereillä 1½tuntia ja 12 aikaa menee ulos nukkuun....
se siitä rytmistä!

Mulla pannari uunissa ja tuoretta kahvia pannussa :p Taidan mennä hakeen...

sanse: Kylläpäs on ihana kuva :D

Mie toivon, että meidän ihanat yöunet ei pääty ainakaan. En usko siihen, kun kenelläkään ei ole yöunet huonontuneet, kun on kiinteät aloitettu tai on lähtenyt liikenteeseen. Nyttenkin neiti on kiltisti nukkumassa. 2h oli hereillä ja mahtavat äänet koko ajan lattialla, kun yksinään jutteli kädelleen ja nauroi.

Huomenna olisi nla ja kortti jossain hävyksissä. :headwall:

Eilen käytiin pari tuntia laskemassa mäkeä, tänäänkin oli tarkoitus, mutta pakkasta onkin 25 astetta, joten ei kiitos :D

Mutta nyt taas jatkaa kortin etsintää :wave:

ei hajuukaan mikä meni pieleen, tein tosin veteen kun laktoositon maito loppu, mutta oon kyllä ennenkin veteen tehnyt ja ihan syötävää tullut..hmmmm, se kuori tuli ihmeen rapeeks :LOL: ja kohos uunin kattoon asti ja siellä alla olikin sitten tyhjää, siis sitä pannari ei tavallaan oo :LOL: :LOL: vain kuori ja muutama pannuun kiinni paistunut riepe, olipas selkee selostus....poika tosin söi sitten sitä kuoriosaa, ja hyvin meni mansikoiden kera! Yritti vaan piristää mua. =)

Huomenet täältäkin!

Meillä oli esikoisen ikäinen poika täällä leikkimässä, nopeasti aamu hurahti!
Isompi ois halunnut nukkumaan vielä kun vieraat olivat täällä :eek: Oltiin tytön huoneessa ja vauvan kanssa köllöttelivät sängyllä. Siinä sit tajusin et sehän tahtoo jo nukkumaan vaikka oli vasta 3h sitten herännyt yöunilta. Vieraat kun lähtivät, ei edes ruoka kelvannut vaan piti päästä nukkuu :D Eipä siinä, antaa mennä vaan jos siltä kerran tuntuu...

Pienenpi olikin vaikeampi laitettava, koitin omaan sänkyyn mut huuto vaan tuli. En viittinyt kauaa koittaa kun mies oli nukkumassa yövuoron jälkeen. Nyt sitten nukkuu kodinhoitohuoneessa mahallaan vaunuissaan :heart: Ei oo moneen kk nukkunut sisällä vaunuissa, hätä keinot keksii :D Ulkona vielä -16 astetta pakkasta joten sisälle jäätiin...

Vielä nukkumisesta...
Meillä esikoinen alkoi jossain tässä vaiheessa nukkumaan yönsä hyvin, mikä lie sit tätä pienempää heräilyttää.. Ei viimeyö kovin kauhee ollut, mutta sellaiset 3-4x taisi herätä syömään... Tuntui tosin aika luksukselta kun sain jopa 3h nukkua kerralla =) Rankkaa vielä viikko voi olla kun miehellä yöt meneillään niin joudun aamuisin heräämään viimeistää isomman kanssa. Iltaviikolla mies antaa mun välillä jäädä nukkumaan =)

Nyt oon saanut taas pitkästä aikaa myytyä äitiysvaatteita huutiksessa =) Loput laitan sit kirpparille myyntiin vauvanvaatteiden kanssa. Toisaalta vois kirpparilta paremman hinnan saada kun huutiksessa ei viitti samaa pyytää kun kuitenkin ostaja joutuu siihen postarit maksaa.. Tosin voihan sitä pyytää, eri juttu kuka on valmis maksamaan :whistle:

Olen sitten sen kortin hävittänyt.. Voi helv.. helv...i! Saman tempun tein myös emman kohdalla.. Minne ihmeeseen mä sen oon tiputtanu ja oon yrittänyt pitää kuin kukkaa kämmenellä. Enpä siinä sitten onnistunut..

Damn! Nyt masentaa entisestään.Kiva. Hyvä minä ja mun pää!

Tulin juuri sisään ihanasta pakkasaurinkosäästä B) Kävin tekemässä opiskeluihin liittyvää harkkatyötä ja näköjään mies on häipännyt Otson kanssa vaunuilemaan. Mies on siis tämän viikon isyyslomalla. Ärsyttää kun juuri ennen yliopistolle lähtöä sain aikaan riidan, ja nyt sitten pitää odottaa että mies tulee kotiin, jotta voi pyytää anteeksi.

Tuntuu että nykyään me eletään ihan kahden erillisen ihmisen elämää ja vuorotellen sitten pidetään seuraa vauvalle. Yhteisiä juttuja ei tunnu olevaan lainkaan ja silloin kun ylipäänsä jostain keskustellaan, se menee nalkuttamiseksi tai kuittailuksi. Musta tuntuu, että mies ei sano nykyään mitään kivaa tai edes neutraalia mulle. Mies väittää, ettei mulle viitsi olla ystävällinen, kun minä aina kuulemma aloitan riidan ja oon muutenkin kiukkuinen :kieh: Mieluummin on omissa oloissaan, mutta mikä parisuhde se sellainen on?! Mä tunnen itseni tosi yksinäiseksi ja tuntuu että olen täällä kotona vain tiellä, tai muuten vain ärsytän miestä. Jotain ihmismäistä kanssakäymistä vain haluaisin, mutta kun mistään ei saa tuon tuppisuun kanssa aikaan mukavaa keskustelua.

Tänä aamuna tein lähtöä opiskeluhommiin ja meinasin ennen lähtöä laittaa häthätää pyykit pyörimään (hyvää hyvyyttäni, ettei kakkapyykki jäisi miehen riesaksi). Poika odotti vaipanvaihtoa ja kysyin, voisiko mies tulla ottamaan pojan, niin saisin heitettyä pyykit koneeseen. Keittiöstä tuli kiukkuinen vastaus, että etkö sinä kuule, että minä syön täällä nyt aamupalaa. Teki mieli sanoa, että se on kuule yleensä arkiaamuisin mun osa, ei paljoa voi itse päättää syökö aamupalan loppuun vai ei, jos poika sillä hetkellä tarvitsee tissiä tai vaipanvaihtoa.

Ehkä siinä tuli joku väärinkäsitys, mutta tosiaan sitten kun mies oli saanut sen siunatun aamiaisensa nautittua, lähdin ovet paukkuen ja sanoin että mies voi sitten ilmoittaa, kun on valmis kohtelemaan minua kuin tasavertaista kumppania, eikä jotain piikaa, joka hoitaa lapsen puhtoisena ja tyytyväisenä hänelle leikitettäväksi silloin kun miehelle sattuu sopimaan! Kyllä kiehahti!

Kyllä meni aamu pilalle, mutta aika isolta osalta kyllä oma syy oli. Ja anteeksi että joudutte tällaista tilitystä lukemaan, mutta tämä foorumi saatui nyt olemaan ensimmäisenä auki :$

Joka tapauksessa mukavaa viikon alkua kaikille :flower:

Tissijuttuja jatkan vielä... Te joilla pikkuiset ovat kieltäytyneet kunnolla syömästä, onko teillä esim. olleet silloin menkat? Kun mulla on kerran ollut ja silloin tuntui olevat tissimaito epäsuosittua... :eek: Nyt on nimittäin monen kuukauden tauon jälkeen ollut menkkamaista jomottelua, turvotusta ym. Et ihan kun alkais pian :kieh: Voisiko tämä siis aiheuttaa meillä tämän rimpuilun ja huudot rinnalla??

Yhteistyössä