11/08 masunkasvattajien murut *helmikuussa*

Moikka =)

Ei oo taas hetkee tullu käytyy, tossa yks päivä koitin ja oli joku katkos kai tai sit oma netti tökki ja sitte taas tuli muuta tekemistä :D

Ei meille mittää uutta ihmeellistä kuulu :D Nauraa rätkättää Onni välil iha ihme jutuist erityisesti ku on väsy, ei tartte välil sanoo ku moi ni hän hirnuu =)) ihana =) ja kutiamaan on alkanu kans :D

Ens viikolla on neuvola ja saapi rokotuksen, tulee sillo myös 3kk täytee :heart:

Mulla alkaa tänään miehen kanssa VKL VAPAA!!! Ihanaa!! Lähetää kokemäelle mökkikeskuksee vai mikä onkaa, sinne tulee meiä ystävii ja yhes vietetää vkl, kuppia nostellaan ja nukutaan :D

Sisko tulee hoitaa lapsia, sillä on oma 8kk tyttö mukana eli menoa ja meininkii riittää, melkeen käy sääliks :D Mut hyvi se menee, luotan siskoon täysin ja meki ollaa selvitty ku Nella on meil ollu yökyläs :) Salla on niin iso ja Nella sen ykköstyttö että se leikkii ja touhottaa sen kans =) Kerra Salla oli siskol hoidos ja sisko oli saanu kuulema käytyy suihkus ja siivottuu ja tehtyy vaikka mitä mitä ei normaalisti kerkee, ku Salla leikitti Nellaa =)

Onnille on nyt vaihettu kaukalo pois ja kunnon istuin 0-25kg tilalla. Kävi kaukalo pieneks :LOL: :LOL: toine ei oo viel ees 3kk:tta :D Onneks ei ostettu mitää kallista =)

Tässä pari kuvaa meiä pienestä suuresta miehestä <3

kuva otettu 11.2


Ja tämä on Onnin lempipuuhaa, mitää muuta ei sitten tekiskää :D
 
heh,mun on ihan "pakko" laittaa tää kuva Vilhosta kun on niin hulvaton diiva-asento.. :LOL:
täällä yöt on näköjään nyt 23-05 hyviä ja sit alkaa kieppuminen,sätkiminen ja ähinä.vähän väliä saa olla rauhoittelemassa poikaa.mut nyt pakkaan loput tavarat viikonloppureissua varten! :wave:
 
heippa!
sanse, mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua teille! Melkein kateeks käy :D

Me tultiin juuri perhekerhosta! Oli tosi kivaa, ja hyvä että mentiin. Aamulla heräsin 8 aikaan ja kävin suihkussa ja laitoin pikaseen itteni, pojat herättelin puol ysi ja puol 10 oltiin kerhossa. Suotta kotona ressasin aamupalan ym. kanssa kun siellä oli kahvit ja voileivät kaikilla lisukkeilla katettu, 1,5euroa oli per nuppi. :) Isommalle pojalle sattui sinne ihan samanikäinen poika, ja leikkivät hienosti junaradalla ja dinoilla, ei kertaakaan mun tarvinnu komentaa tms. Oli vain 3 äitiä lapsineen mun lisäksi, eli rauhallista. Mutta toisaalta ihan kivakin niin...Seurakunnalla on sitten keskiviikkoisin sellainen kerho missä menoo onkin vähän liian kanssa, on niin suosittu kerho. Sinne tarkoitus ens viikolla ängetä mukaan. Vähän ohjelmaa viikkoon ja tekemistä tuo poitsu jo kaipaakin!

Nyt herkuttelen tonnikalasalaatilla ja vauva jäi nukkuun pihaan ja esikoisella on päivän rauhoittumishetki peppi pitkätossun parissa. Ja äidillä tässä ihka omaa aikaa =)
 
Sanse: Viikonloppuvapaa! Nauttikaa täysillä, vähäks oon nyt kade sulle! :D

Meilläkin ois ollut kerhopäivä, mut en viittinyt lähteä kun molemmat vielä räkäisiä, isoin varsinkin! Siivottiin, pestiin pyykkiä ym. kotihommia sitten siitä edestä kotona kun pienin meni ulos päikkäreille =)
Ihana rauha täällä nyt hetken kun molemmat unillaan..

Pitää sitten iltapäivällä koittaa ulos raahautua. Verhoja olen suunnitellut vaihtavani tänään, pitäs käydä laatikosta tonkimassa ja laittaa huuhteluaineen kanssa koneeseen pyörähtämään. Mut se silitys :eek:
 
Meillä ei taas oo mitään ihmeitä tapahtunu. Tänään mieki jo lähin ulos aamulla, alkoi olla nuutilla semmonen meno eilen että vaikka väkisin pitää vääntäytyä normaaliin päivärytmiin. Ei enää miullaka kuumetta onneks oo.

Sain eilen otettua meidän pojista ihania kuvia. :heart: Pitää vaan vähän kuvankäsittelyllä siistiä kun nuutilla on kiva kellertävä mustelma otsassa, jos sitä pikkusen sävyttäs pois... :D Onneks on tuo photoshop!! Laitan tännekki jonkun sit näkymään kunhan tässä kerkeen!

Hiuksia on miullaki lähteny nyt suunnilleen viikon verran. Miullaka ei päässä tunnu hiusten lähtö, on varmaan kolmen ihmisen tarpeisiin tätä tukkaa. Mutta näkyy kyllä lavuaarissa, kylppärin lattialla ja sängyssä pitkähköt mustat hiukset... Ja isäntä kiittelee! Mutta tietääpähän nyt hänkin miten kiva on kun on jotain partakarvoja pitkin lavuaaria... Nuutin aikana miulla kans lähti paljon hiuksia, kampaajaki huomas sen. Hän sanoi kans että raskausaikana hiukset lepää ja sit 3-4 kk:n jälkeen synnytyksestä rupee lähtemään. Mulla ainaki lähti eniten tuosta ohimoilta...sit oli kiva kun siihen alko kasvaa uutta tukkaa...sojotteli niitä lyhyitä karvoja sit miten sattuu.

noonie: ihana unikuva! Meillä leevi nukkuu kans usein noin, mutta on kämmenselkä alaspäin käsi aina poskella. :D

Palaan laittamaan kuvia myöhemmin...
 
hiustenlähdöstä...joo mulla alkanut kanss lähtee oikeen reippaammin! Ja mulla muutenkaan oo mitkään paksut hiukset, hittolainen!! Huomenna on parturi, niin saa onneksi uuden värin päähän, kun viimeksi ristiäsiin oon käynyt parturissa :eek: Nyt on laitettava tukka kuntoon, viikon päästä ystävän häihin, niin ois ihmisemmän näköinen. Vaikka muuten ällöttää, kun kiloja ihan liikaa, edelleen, ei ne mihkään tipu!!
 
Kokeilenpas laittaa nyt näitä kuvia:

tässä leevi on tasan 3 kk - unihiiri kainalossa kun vasta illalla muistettiin 3kk-kuva ottaa...


tässä reenaillaan niskalihaksia alkuviikosta:


ja tässä mamman muruliinit eilen kuvattuna :heart: :
 
Jospa minäkin muutaman sanan rustaisin...

Aika rankkoja päiviä takana, kun neidillä ollut nyt ilmeisesti joku tiheän imun kausi, ollut monta päivää melkein vuorokauden ympäri tississä kiinni :eek: ja mulla paino tippunut reilun kilon viikossa, vaikka oon vetänyt kaikkea hyvää kaksin käsin :whistle: . Nyt tuntuis pikkuhiljaa hellittävän, vetelee tuolla vaunuissa kolmatta tuntia unia ja äippä saa juoda kahvinsa rauhassa :D

Ihania kuvia olette pikkuisistanne taas laittaneet :heart:

Sanselle ja noonielle hauskaa viikonloppureissua! Mustakin alkaa tuntua, että johonkin olis päästävä... no, jospa menis vaikka äitille hoitoon pariksi päiväksi tässä lähiaikoina :D

Hiukset tippuu mullakin päästä... mutta ihmeen kiiltävät ne onneks vielä on. Esikoista imettäessä hävis kaikki kiiltokin ja tukka oli kyllä ihan karmee silloin.

Juuh, mutta nyt jatkan surffailua ja kahvin nautiskelua! :wave:
 
mä halkeen...miten ihminen on niin tyhmä että mättää ittensä liian täyteen...ensin mäkkäristä haettiin juustohamppareita ja vielä aarrearkkupussista kiitettävä määrä karkki päälle :x Nyt huono olo...ja kaamee morkkis, kun tuli mässättyä, blääh!
ja nyt sitten pitäis jaksaa vielä jotain tehdä, mennään huomenna mun veljen ja sen avokin luo iltaaistuun ja syömään ja lupasin tehdä suklaamoussen, arvatkaapa vaan kuka joutuu maistiaisen ottaan. :saint:
 
Hyvä kuulla, että tuo hiustenlähtö kuuluu normaalina osana tähän vaiheeseen!

Tänään on oltu kantoreppuilemassa kaupungilla kavereiden kanssa, jotka on Helsingistä käymässä. Oltiin kahvilassakin ja Otso käyttäytyi oikein mallikkaasti: istui sylissä ja hymyili vuorotellen kaikille pöydän ympärillä istuville kavereille =) Myöhemmin kävi Otson kummitäti kylässä ja nyt illalla oon menossa Helsingin-vieraiden kanssa teatteriin. Mies jää pojan kanssa kotiin, kun ei saatu ketään lapsenvahdiksi eikä hän kuulemma ole ihan yhtä innokas tanssiteatterin kannattaja kuin minä.

Nauti Sanse viikonloppuvapaasta!!



Tässä vielä Otson keskittymistä lelumatolla.
 
mulla on näköjään joku on-off-vaihde tässä netteilyssä!! Joko en oo täällä ollenkaan (mikä ääriharvinaista) tai sitten asun täällä! :LOL: Pitäiskö koittaa taas la-su ilman konetta...
Huomenna en varmaan isommin oo koneella, kun on parturi ja siitä suoraan mun veljen luo syömään, jaa mä taisin siitä jo kertookin! :D .
Niin ja aamulla ois kuulemma 10 heti lastenkirppis, siellä pakko pyörähtää tonkimassa. Jos vaan muistan.

 
Huomenta |O Voi apua, täällä minä nyt valvon, ei pienin neiti jäänyt enää kuuden jälkeen nukkumaan.. Väsyttää ihan hirveesti, pisin unipätkäni noin 4h, loput ihan heräämistä tunnin päästä nukahtamisesta! Mikähän tuolle likalle on tullut kun nyt näin huonoiksi yöt muuttuneet?
Varoitus vaan kaikki joilla vauva nukkuu hyvin, kaikki voi muuttua hetkessä ja joudutkin luopumaan ihanista yöunistasi! :saint:
Meillä joskus nautittiin yli 7h putkesta, mut ei oo viikkoon enää ollut :(

Tuossa tuo nyt kovasti juttelee sitterissä, jaa minunko tässä ois pitänyt vielä nukkua :heart:
Toivottavasti esikoinen nukkuis sinne ysiin asti niin ennättäis itekin vielä hetkisen nukahtaa..
 
huomenia ja hyvää ystävänpäivää :flower:
voi luminka teidän neitokaista... :/ hän ei nyt sitten millään malttais nukkua, voi mennä vaikka jotain kivaa ohi... :D ei vaan, toi on kyllä rankkaa valvoo tai nukkuu pieniä pätkiä. :hug: jaksuja sinulle!!!
meillä tää pikkumies on nykyisin ihmeen rutisia kaikki illat..ei oo mikään hyvin! Ja tosiaan saa nähdä kauanko enää imetän kun tissillä olo muuttunut niin vaikeeksi. Ei malta olla.

Nyt kahville, kirpparille ja sitten jos vielä ehtiii tässä pyörähtään koneella ennen iltaa..heippa!
 
Ou nou, Luminka, alkoi hirvittää, kun ihan alleviivausten kanssa tuli varoittavaa sanaa yöuniten menettämisestä! Viime yönä poika nukahti puolilta öin, söi klo 4 ja nukkui sitten puoli kymmeneen.

Näin yöllä unta, että olin muumipeikko ja menin talviunille :LOL: Vähänkö mies nauroi kun kerroin!! :LOL: Aamulla heräsin pitkästä aikaa pirteänä, enkä ollut vissiin narskuttanut hampaitakaan. Lieneekö fysioterapeutilla käynti auttanut, kun usein herään pitkienkin unien jälkeen ihan jäykkänä ja jyrän alle jääneen tuntuisena, mutta nyt olo oli levännyt ja rento. Kuin muumipeikolla talviunien jälkeen ;)

Otso kekkasi eilen lelumaton lelukaaren idean! Lähdin illalla teatteriin ja kun tulin kotiin, poika oli kuulemma koko kaksi tuntia helistellyt kaaressa roikkuvaa helistintä ja rapistellut rapisevaa kukkaa. Sitten kyllä alkoikin kaveri olla jotenkin hyperaktiivisessa tilassa: kun nostin pois lelumatolta, pää pyöri kuin väkkärä ja poika oli muutenkin kuin spiidiä olisi vetänyt. Olisiko tullut vähän turhan paljon ärsykkeitä kerralla.

Helmi, meillä meni vähän ohi se imetyksen aikana huseeraaminen. Oon myös nyt suosiolla vaihtanut toiselle tissille, kun alkaa ensimmäisen ääressä pään heilutus ja ölinä. Usein sitten taas haukkana käy kiinni toiseen imemään.

Hyvää Ystävänpäivää, verkkoystäväni!! :flower:
 
Hyvää päivää ja tietenkin kaikille ihanille leideille HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ!!!! :heart:

Luminka tuossa varoittelikin nuista öistä, meillä kans olltu jo jonkin tovin tälläistä meille tiheetä heräilyä. Ennenhän ipanat nukkuivat noin 22- 5 yhtä soittoa, mutta nyt Wilma on alkanut heräilemään yöllä muutamaan otteeseen niin että tuttia on saanut käydä laittamassa. Kun pääsi hyvien unien makuun niin onhan tää vähän mälsää... Mutta onni on että eivät nyt ihan parin tunnin välein kuku ylhäällä!

Huh, mä huokasin helpotuksesta että muillakin karvat tippuu päästä. Aika karua kun suihkussa käy niin tuppoja vaan jää käteen. Ja jotenkin mulla rasvoittuu hiukset nopeempaa kuin ennen. Jospa olisi ohimenevää... Ja huomasin että taas on harmaita tullut enemmän! |O Meillä kulkee suvussa tällänen pigmenttihäiriö, maiset kun synnyttää niin alkaa tukka nopeeta harmaantumaan. Mun mummu kun oli saanut eka lapsensa niin siitä tuli täysin harmaa! Onneks mulla nyt on muutama harmaa haituva vaan siellä täällä, mut on se nyt aika karua että täytän vasta 33 ja pitää jo harmaita peitellä...

Ihana hiljaisuus... pikkuväki nukkuu päikkäreitä, Kasperi on ulkona ja mies ja Artturi on reeneissä. Taidan oikaista sohvalle...

Mukavaa lauantaita kaikille!

HM ja pikkuväki, 4kk!!!!!
 
Olipas mukavaa luettavaa ;)

Minä kun luulin, että
1) olen ainoa jolla hiukset lähtevät oikein urakalla, kohta häämöttää kaljuus :whistle:
2) poika herättelee öisin jatkuvasti. Tosin viimeyönä meni nukkumaan ennen klo 22, eka syöttö 2.00, toinen 5.00 ja herätys 8.00. Mutta viimeinen tunti oli tutin kanssa äheltämistä, eli keinotekoisesti jatkoin toisen unta, ja omaani. Mutta tämä oli luksusta pitkästä aikaa :LOL:
Meillä on viimeiset 3 viikkoa meinaan ollut melkein joka yö 2 tunnin välein herätystä. Ja syönyt n-100 ml joka välissä. Lisäksi tuo on melko eläväinen yöllä, kädet liikkuvat kuin tuulimylly, lähinnä kasvoja hierotaan, jolloin tutti tippuu, ja siitä sitten syntyy älinää. Lisäksi on jonkin verran pyörinyt ja paukutellut miehekkäästi, eli olisiko ilmaa masussa, vaikka päivät on jo melko aktiivinen liikkuja ja jumppaaja...

Jostain luin, että kun vauva muuttuu aktiivisemmaksi, niin se näkyy yöunissa... Totta ainakin meillä! Olen muuten huomannut, että meiltä on iltatankkaus jäänyt vähän vähemmälle, ja sekin näkyy tuossa yösyönnissä. Meinaan aamulla 5 syötön jälkeen syö yleensä vasta 10-11 aikaan. Pitäisi saada tuota putkea vähän siirrettyä, ettei se tankkaus olisi yöllä. Eilen illalla siinä onnistuttiin vähän paremmin, ehkä tänäänkin...

Sarppa toivottelee kaikille hyvää ystävänpäivää :heart: :heart: :heart:
 
maikki: eihän tää tietty kaikille tule, mut meillä nyt mennään näin huonoilla unilla :( Käytän tyttöä tänään päivystyksessä, jos sattuis vaikka korvissa olemaan jotain. On kuitenkin ollut nuhaa viikon verran, niin voi ainakin poissulkea tulehdukset tms.

Joo-o, taas vaunut heiluvat...
 
Luminka, toivottavasti unenlahjat palautuvat ja tyttö parantuu nuhasta! :flower:

Meillä mies pitää ensi viikon isyyslomaa, minä menen koko viikoksi päivisin opiskeluja tekemään. Mies odottaa innolla "vapaata" viikkoa :LOL:

Nyt menen sängyllä kukertelevaa poikaa viihdyttämään.
 
Vielä kerkeen toivottaa hyvää ystävänpäivää!! :heart:

Meillä nuutti nukkui vauvana kolmisen kuukautta hyvin ja sit alkoi hulinat... Mie oon koko ajan nauttinu aina jokaisesta hyvin menneestä yöstä ja päiväunista. Ihan sitä silmällä pitäen oon siis tehny jo leeville soseitaki pakastimeen kun oon ihan varma että kohta ne meilläki alkaa ne levottomuudet ja sit ei kyllä jaksa mitään ylimäärästä!

Eilen vietettiin isännän kans rentouttava ilta. Pitkästä aikaa pelattiin carcassonnea ja olutta hieman maisteltiin. Mie join varmaan pari pinttiä kaikkiaan ja miulla on ollu aivan kamala krapula koko päivän. Ihan nyt illasta alkoi sit vointi helpottaa. Ihmeellistä!!!! Tää on vissiin nyt sit harjotuksen puutetta...eihän tuota oo vuoteen tullukka otettua kuin korkeintaan 1 0,5 l:n olut tai siideri kerrallaan. Mutta ilta oli tosi mukava!

Miun vuoro oli aamulla herätä poikien kans ja 6.15 oli herätys! :/ Isi meni ulkoilemaan sit muksujen kans ja mie kävin serkun kans ruokakaupassa. Iltapäivällä nuutti meni mummon ja ukin kans pizzalle - ihan linja-autolla seikkailivat! :) Arnoldsin donitseja tuli tuliaisina vielä kotiinki siltä reissulta. Miulla meni ihan pötkötellessä... Ja särkylääkettä nappaillessa... (Kauheeta...)

Illasta sit kävin vähän taas varastossa pyöräyttelemässä. Kävin 74/80 kokoset bodyt sisälle ja valkkasin sieltä pienimpiä jo käyttöön. Pyykkiä oon pessy kans, vielä ois koneessa märkiä oottamassa.

Kohta sit unille... Huomenna on miun vuoro viettää rauhan aamu! Nousen varmaan seiskalta kyllä kun leeviki heräilee syömään. Mutta isi hoitaa pojat ja mie saan olla ihan rauhassa. :)
 
huomenta!
oli eilen mukava päivä..kävin parturissa :) ja sitten koko iltapäivä ja ilta oltiin mun veljen luona, syötiin hyvin ja muutr saunoivatkin, ite en viittinyt mennä kun tukka oli niin hienosti föönätty.

Mä kanssa osaa nauttia jokaisesta hyvin menneestä yöstä, koska esikoinen heräili niin tiuhaan aina vuoden ikään. Ja yöt huononi kun kiinteet aloitimme, tosin oota vielä viikon ja sitten aloitettava antaan jotain, kun juhlat on ohi ja mummolan yökeikka takana, Tuo syö päivällä parin tunnin välein niin ei taida tissimaito riittää, toisaalta taas kun yöllä voi olla 9tuntii syömättä, niin ei sillä kyllä nälkä oo...?

Esikoinen yskii aina vaan!! MIten se yskä voi kestää viikkoja, tuntuu että jo reilun kuukauden tuo yskinyt, lääkärissäkin käytiin mut ei se ollut moksiskaan, tosin ei ees tutkinut mitenkään...
 
Meillä on nyt sit iisompi röhässä, nyt jo paranemaan päin. Pe-La yön yski ja itrki, La käytin lääkärissä ja molemmat korvat pahasti tulehtuneet, yritin kyllä kysellä useasti Perjantaina koskeeko mihinkään mutta ei kuulema koskenu, lauantainakaan ei koskenu mihinkään mut sit ku lääkäri tutki korvat niin toista sattui jo ihan kovasti :/ Ihme ei tarvinnu päivystyksessä odottaa kun 10min että päästiin lääkärille.
Leevin nuha alkaa jo helpottaa, kestäny jo yli kuukauden.
Leevi on nyt ruennu nukkuu hyvin öitä, illalla syö 20.30-21 välillä 2dl velliä +maito jonkun50-100ml päälle, sit nukkuu tonne neljään viiteen ja syö ja jatkaa unia.

Tämmöstä tänne!
 

Yhteistyössä