11/08 masunkasvattajien murut *helmikuussa*

tultiin juuri melkein 3tunnin ulkoiluin jälkeen sisälle, ja poitsu (isompi siis) alkoi kattoon piirrettyjä, mä laitoin kahvin tippuun ja popsin noita pannarin riepsuja napaani. :D Ihana ilma tosiaan, olin koko ajan naama aurinkoon, toivoen imeväni kaiken energian mitä se säteilee... =)

Maikki, tutultahan tuo kuulostaa, miehesi käytös. Se on hyvin minimaalista minkä meillä mies jaksaa vauvaa hoivata, koska ei pidä vauvoista. Ja minä olen hyvin tietoinen asiasta. Hänen puolestaan kun lapset olisi ollut tehtynä jo tämän esikoisen jälkeen. Ei vain osaa oikeesti hoitaa vauvaa, tai ei halua. Tai pelkään jotenkin rikkovansa. Inhoo kakkaa, oksentaa kakasta. On mukavuudenhaluinen. Ei pidä kitinästä. Ei osaa olla ihmisen alun kanssa joka ei kerro mikä on kun itkettää..en mä tiiä?
Hyvin touhuaa isomman kanssa ja sen aikaa jaksaa vauvalle höpötellä kun se on tyytyväinen ja viihtyis itekseenkin, mutta auta armias kun vauvaa itkettää, se lykätään mulle. Ja sen mielelläni heti nappaankin itelleni, kun tiedän ettei mies sitä hiljenemään saa. Ei edes yritä. Vauvojenhan kuuluu huutaa... :whistle:

Joo, mutta emmä nyt tiiä onko tää nyt ihan sama asia kuin teillä, mutta sitä vaan on tottunut hoitamaan vauvan 99prosenttisesti itse. Esikoisen heivaan sitten yleensä miehen kontolle, saaa pelata, lukee, leikkiä, ulkoilla ja heillä homma sujuu hyvin. Onneksi!

Parisuhde on joo meilläkin aika "lepotilassa", mutta en jaksa siitä ressata, kun ajattelen tämän nyt vaiheena meidän elämässä. Ei olla enää vastarakastuneita. Nyt ollaan vauvaperhe ja aika on rajallista, oma tai yhteinen....tosin aikaa ei siihen aina menisi jos toista huomioisi enemmän, mutta ei vaan hirveemmin jaksa...

nyt huudetaan ulkona, mentävä on!!

Helmi, helpottavaa kuulla, että muillakin on parisuhde "lepotilassa". Jos vain osaisi asennoitua niin että se on ohimenevä vaihe... Kuten helmi sanoit, toisen huomioiminen ja kunnioitus arjen keskellä ei pitäisi olla ajasta kiinni, mutta joskus se on niin vaikeaa...

Meillä kyllä mies on tosi paljon Otson kanssa, ottaa pojan haltuun melkein aina heti töistä tullessa ja tohottaa monta tuntia vauvan kanssa. Minulla on paljon viikonloppu- ja iltamenoja, jolloin mies hoitaa vauvaa. Eli en voi yleisellä tasolla valittaa että joudun yksin hoitamaan, mies on tosi innokas seurustelemaan vauvan kanssa ja vaihtaa vaippojakin ihan nurisematta. Mies on myöskin minua parempi rauhoittelemaan ja laittamaan vauvaa nukkumaan. Tänä aamuna kuitenkin kiehautti miehen tapa esittää asiat, hermostutti kiireinen viikko ja se, että olin kuvitellut voivani koko viikon aamusta iltaan orientoitua vain opiskeluihin. Olihan se kieltämättä ihan kohtuuton kuvitelma...

helmi ja Luminka, eikös se ole sinänsä ihan hyvä työnjako, että miehenne ottavat sitten vastuuta isommista lapsista! Meillä on monissa asioissa käänteinen työnjako, minä teen remonttihommia ja mies täyttää + tyhjää tiskikoneen. Homma sujuu, kunhan vain työnjaosta pystyy sopimaan ilman riitaa ja nalkutusta (mikä siis meillä EI tällä hetkellä joissain asioissa näköjään onnistu...).

Jeps, nyt minä menen niiden paljon puhuttujen opiskelujen kimppuun vielä hetkeksi!

maikki: on kyllä hyvä että tuon isomman kanssa tykkää olla! Parempi oikeesti näin päin. Kun vauvat eivät ole pitkään vauvoja ja meillä kohta kaksi leikki-ikäistä =)

Tultiin just ulkoa, oli "enää" 13 pakkasta.. Otin kyllä vauvankin nukkumaan mukaan, katotaan kui kauan vielä nukkuu takapihalla.
Tänään kun unet ovat sisälläkin olleet alle tunnin mittaisia |O

Ajattelin laittaa teidän iloksi myös meidän pojan kuvan tänne. Voi vaan odotella liikkeelle lähtöä... Tai lähtisihän tuo jo, jos älyäisi, miten tuo yläkroppa nostetaan ylös. Pää tietysti nousee, mutta muuten ei.

Tänään meilläkin ollut aivan outoa tuo päivänukkuminen. On ottanut vain 4-5 lyhyet alle tunnin tirsat. Normaalit pitkät päikkärit ovat jääneet kokonaan välistä. No nyt silti näyttää olevan tyytyväisenä leikkimatolla ja jokeltaa "kavereilleen".

Sarppa

meillä on tuo muistaakseni emman hyppykiikku, mikä lainassa...tarvinnee nyt vielä vähn ootella, esikoisella oli käytössä hyvin vähän aikaa, mutta ne ekat kerrat kiikussa oli parhaat! Uutuudenviehätys :D Voi sitä renkutuksen riemua!! Vaikka ei kai siinä kauheen pitkää aikaa saa pitääkään? onko siitä tietoa? Muistelisin että ei "tuntitolkulla"..

Meillä poijjaat nukkuvat nyt. Haettiin miehen kanssa subit :p Nyt on ähky olo! Askartelin hääkortin ystäväparille, tuli hieno vaikka itse kehunkin, on sentään jotain valmiina. Vielä lahja tai rahat, johonkin muotoon lahjan näköiseksi, rahapuun varmaan teen.

Nyt sitten jos tässä tunnin verran netteilis ja sulattelis ruokaa, ja sitten sänkyyn.

ompas hiljasta....
käytiin jo aamusta kävelyllä, haettiin esikoisen tarhakuvat! Ihania kuvia :heart: Aikas kiree pakkanen vielä, mutta IHANA AURINKO!!!
Nyt hellassa valkee, keitän riisipuuroo ja aurinkokiisseliä lounaaksi. Kohta pikkumies unille ja mitähän sitä sitten tekis, ulos varmaan B)

Jospa jotain rustailen... Ei oo mitään tapahtunu...

Eilen ei ulkoiltu kun oli aamulla -15, sisähommissa oltiin. Iltapäivällä nuutti meni serkkunsa luo leikkimään ja oli sillä reissulla koko illan. Ja kotiinkuljetuskin sisältyi tähän diiliin! :) Oli rauhallista kun pelkästään leevi oli kotona.

Tänään päästiin pihalle kun oli vaan pikkasen yli -10. Tunnin verran oltiin ja ihan riitti sekin! Poitsut nukkuu ja miun pitäs maksaa laskut.

On kyllä niin peruspäiviä ollu että! Nuutti on nyt muutamana yönä heräilly taas monta kertaa, mikä lie hänellä vaivana. Leevi nukkuu hyvin!

Heippa!
Meilläkin ollut parisuhde "lepotilassa", mut pikkuhiljaa alkaa piristyä =) Mun mies on ollu jo jonku aikaa lomautettuna ja on kyllä paljon vauvan kanssa, mikä on hyvä varsinkin nyt kun minun pitää kouluhommia tehdä vauvan hoidon ohessa.Välillä kyllä tuntuu, että en osaa kotona mitään tehdä ku tuo ukko pyörii jaloissa :LOL:
Täällä on -17 astetta pakkasta, jää ulkoilut tältäkin päivältä,vähän kyllä harmittaa ku vaikuttaa niin paljon vauvankin unirytmiin..mut nyt pitänee taas mennä :wave:

Jospas se minäkin koitan taas jotain kirjoittaa...

Täälläkin pakkaspäivä, tai siis jo toinen peräkkäinen ettei ulos pääse. Joten sisähommia.

Meillä vauveli nukkuu pidemmät unensa mieluummin ulkona, nyt on sitten nukkunut pikkupätkiä tämän ja eilisen päivän. Yöt nukkuu yleensä syömättä, joskus syö kerran aamuyöstä. Mutta päivällä onkin saatava tissiä parin tunnin välein ainakin. En oo vielä kiinteitä aatellu aloittaa, kun kerran yöt nukkuu hyvin niin päivät sitten taitaa tankata... Näin tais olla myös muillakin? Helmillä?

Meillä on mies vasta nyt kolmannen kohdalla tainnut "herätä" et nää vauvathan on ihania.
:heart: Hoiti siis kahta ensimmäistäkin kiitettävästi, mut tätä kolmatta höösää ihan selvästi enemmän.

Ja onhan se parisuhdekin jonkinlaisessa lepotilassa nyt ( niinku monella muullakin) mutta jotenkin sen osaa ottaa nyt rennommin ja ei stressaa kaikesta kuten aikaisemmilla kerroilla.

Siitä hyppykiikusta muistelisin et 4 kk:n iässä sais laittaa, meillä emma-merkkinen kiikku. Ja ei kovin kauaa kerralla, me pidettiin n. 15min/puoli tuntia. ja sen aikaa siinä aina olikin kivaa. :LOL:
Pitäisköhän kaivaa jo esille neitiä odottelemaan. =)

tämmösiä siis täällä

Ihania aurinkoisia kevätpäivä toivottelee maitooo

Alkuperäinen kirjoittaja maitooo:
Meillä vauveli nukkuu pidemmät unensa mieluummin ulkona, nyt on sitten nukkunut pikkupätkiä tämän ja eilisen päivän. Yöt nukkuu yleensä syömättä, joskus syö kerran aamuyöstä. Mutta päivällä onkin saatava tissiä parin tunnin välein ainakin. En oo vielä kiinteitä aatellu aloittaa, kun kerran yöt nukkuu hyvin niin päivät sitten taitaa tankata... Näin tais olla myös muillakin? Helmillä?
Meillä ainaki näin! :)

No niin, terve taas. Tuli ulkoiltua pikkuisten kanssa, Wilma jatkaa vaunuissa uniaan ja Oskari pällistelee tässä vieressä. Taitaa kohta torkahtaa ukkelikin. Täällä käy tasainen pörinä kun on astianpesukone ja pyykinpesukone päällä...

Mä olen viime yönä nukkunut jotenkin vallan kummallisesti, mun niskat on aivan jumissa!! |O Koko selkä tuntuu olevan ihan jumissa...

Moniko teistä katsoi eilen telkusta kun tuli joku Victoria´s Secrets- alusvaatehärdelli? Minä piru vie satuin telkun just sillon aukaseen ja arvatkaa vaan tuliko pikkanen depis kun katteli niitä heinänkorsia alusvaatteissaan. Sitten kun suihkuun meni illalla niin masentuneena peilistä katseli omia flanellipöksyjään ja riippamahaa, roikkotissejä ja vetovoiman veltostuttamaa naamaa... Ei oo naisella helppoo. Mies yritti parhaansa mukaan piristää, mutta silti meinas jo itku tulla. Hyvä itsetunto täällä siis... :ashamed: Yleensä en anna moisten ohjelmien tms haitata, mutta ehkä sitä neljän lapsen synnytyksen jälkeen on jotenkin yliherkkänä...

Suhteesta olette kirjoitelleet... meillä tuo mies on koko ajan ns hiplaamassa, halaamassa ym, mutta mun mielihalut on aika vaihtelevia. Jotenkin sitä on iltaisin vaan niin kuitti että se vaakamambo on viimeisenä mielessä. Mutta sit välillä saatetaan karata esim kylppäriin halailemaan... ;) Eli ei täällä nyt ihan varikolla olla, mutta pirteempääkin toki voisi olla.

Meillä mies myöskin touhuaa noitten isompien kersojen kanssa enemmän, mutta toki hoitelee pikkuisiakin, lienee jo sen verran kokemusta. Esikoisen vauva-aikana oli tosi varovainen eikä kauheesti hoidellut, mutta kun Kasperi syntyi niin minä menin tekemään parin kk päästä keikkahommia niin mies sitten pyöritti taloutta joinain päivinä. Silloin sai vissiin vauvatatsin. Pari vuotta sitten hän oli pitkään kotona koti- isänäkin. Näitten pikkuisten kanssa on mut jopa pari kertaa ajanut pois kotoakin että on saanut hoitaa kaksosia. Ihan on ollut kiva päästä välillä tuulettamaan pääkoppaa...

Jaahas, peli alkaa telkusta. Taidan siis mennä.

HM

pakko tulla kommeintoimaan SARPPA aivan ihana kuva=)peppu niin pystyssä..kamalaa kun nää päivät menee niin nopeesti ja typy kasvaa silmissä...parivkoa ni shanti "täyttää"3kk=)

lupasin huomenna mennä neuvolan perhevalmennukseen shantin kanssa vastailee odottavien äitien kysymyksiin,kivaa mennä kattoo möhömahoja :saint:

meilläkin on pari suhde lepotilassa mut en niin jaksa ressaa sitä..ja oli ihanaakin kun mies oli 5pv ulkomailla ni olin koirien ja shantin kanssa itsekseen ni kerkes tulla jopa miestä ikävä,,teki hyvää=)

laitan vielä kuvaa neidita eli shantihan nyt on n 2,5kk kun synty vasta sillon 30.11,..pinon nuorin typyli=)

[URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=3620933.jpg]

noh nyt taas leikkimään=)

:heart:

hm, kyllä masentaa tällä hetkellä ihan kympillä oma kroppa! :( Ällöttää oikeen...ei muuten mutta kun olin taas tänään sovittamassa mekkoa ystävän häihin, jotka siis lauantaina ja se mekko on hieno, mutta kantajansa kamala plösö!! :/ Vatta pömpöttää. Allit riippuu. Kaksoisleuka kiiltää. Huoh!
Eikä asiaan auta että on talvi. Ja iho rutikuiva, karhee ja vaalee kuin kanan-nahka :LOL: Silmät kuivuu ja meikki ei pysy. Tukka rasvottuu ja on sähköinen. GREAT!

Mutta onneksi minä olen vain vieraana häissä. Ja kaikki tietävät että minulla on pieni vauva. (mitä muuta selitykseksi?)

tässä meidän pojat :heart:

Kropasta: miulla nää jääneet kilot on keskittyny aivan täysin mahaan ja kylkiin (siis että rintsien alle tulee kiva makkara...). Mutta ihme kyllä miuta ei kauheesti nyt se haittaa. Vaikka kovasti oon yrittäny saada painoa laskuun eikä se oo oikeen onnistunu niin eipä kauheesti ees haittaa. Sen verran sain kiloja pois että kaksoisleuka ei oo enää mikään mahoton. Maha rellottaa n. 5-6 kilon verran - rellottakoon! :) Ekaks miulla oli tavoite toukokuun lopuun päästä lähtötilanteeseen, mutta nyt oon alkanu jo siirtää deadlinea sinne kun leevi täyttää vuoden! :D

niin ja painosta vielä, että on nuo raskauskilot jo karisseet kuukausia sitten, melkein heti ne johonkin hurahti, mutta kun ennestään on jo sellaiset 20kiloo, niin...no, nytkin pitsaa uunissa että ei kai ne kilot koskaan lähde jos tätä rataa mennään.. :whistle:

Yhteistyössä