11/08 masunkasvattajien murut *helmikuussa*

Paikalla B)

Meillä tänään myös 3 kk päivät!
Oltiin aamulla pojan kanssa äiti-vauva jumpassa, ja molemmat tykättiin kovasti. Odotellaan ensi viikkoa kovasti jo! Käydään myös perjantaisin muskarissa. Nyt jos vielä vauvauinti ryhmään saisimme paikan, niin siinähän sitä olisi pojalle harrastuksia näin ensimmäisen puolen vuoden ajalle.

Mä kanssa tässä etsiskelen meille uutta turvaistuinta, pitää löytää kanssa sellainen isofix kiinnitteinen, kun sellainen mahdollisuus kerran on olemassa autossa. Nyt tuo kaukalo ei sellainen ole, kun saimme sen siskolta vanhana.

Ai niin, pitikin kysellä... Te jotka jo vellitätte vauvoja, niin annatteko te velliä useammin kuin kerran päivässä? Meillä pojalla tuntuu olevan kaiken aikaa kamala nälkä, ajattelin josko sitä velliä sitten useammin antaisin. Kun tuolla taitaa olla pieni vatsalaukku, eikä kerralla mene juuri 120 ml enempää... Ryhdyn viikon parin sisään totuttelemaan kyllä jo kiinteisiinkin. Mitenkäs niitä sitten annetaan, kerran päivässä vai joka syötöllä?

Kyselee mammaksi ekaa kertaa nimimerkki :LOL:
 
Päivää-iltaa, ilmottaudun paikalla olevaksi!

Me oltiin taas tänää lastenlääkärillä painokontrollissa. Paino oli kyllä noussu 200 grammaa viime torstaista (nyt 7400) mutta ripuli jatkuu tytöllä edelleen, joten pitää ottaa kakkanäyte ja läettää labraan. Ja ihan turha kuvitella menevänsä mihinkää vauvakerhoihin tällä viikolla tartuttamaan muita, voi tylsyyksien tylsyys!

Viikonloppu oli kiva kun anoppi ja miehen täti olivat kylässä. Toivat ison jätesäkillisen + kaks pamperslaatikollista naapurin tytön vanhoja vaatteita, joista sain valkata parhaat!!!! Otin koosta 74 ja 80 yhteensä yli 30 (!) vaatekappaletta. Uskomattoman paljon sillä kersalla ollu kudetta. Aika paljon oli perinteistä vaaleenpunasta josta en niin perusta, mutta kaikenkaikkiaan hyväkuntosta ja fiksua vaatetta. Olin ihan onnessani. Ny ei tarvi 74-kokoa enää ku pari pitkähiasta bodia ja se on siinä - paitsi VOI RÄHMÄ, meidän ihana talvihaalari kokoa 68 on hilkulla pieni! Nii älytöntä ostaa viellä uus helmikuussa, mut ei kai voi mitää... toisaalta ny on onneks alennukset, jos halvalla sais.

Mä kaipaan raskaana olossa vaan sitä, että palvelu pelasi... mutta se alkuraskauden tunnelma oli kiva, kun kukaan muu ei viellä tieny asiasta ja se raskaustestien tekeminen oli jännää!

Meidän tyttö on oppinu ny tönimään käsillä objekteja, ja makailee nymielellään vaikka tuntitolkulla leikkimatolla ja heiluttelee lelukaaren leluja eestaas. Välillä saa jopa otteen jostain lelusta ja siitä vasta riemu syntyy! Laitan pikku kuvan:

:LOL:
 
Maotao: Mahtava tukka tytöllä =) Saapi ihan letille laitettua :D

Nyt takas iltahommien tekoon, kaikki kun tällä viikolla mun tehtävänä... Onneks miehellä seuraavalla aamuviikko niin on enemmän sit kotona =)
 
maotaon tytsy mainion näköinen, aivan ihana tukka kyllä!! =)

Soitin sinne neuvolaan niistä pikkuisen silmistä ja pupillien kokoerosta, ei pitänyt asiaan kiireellisenä, kun kokoero ollut ilmeisemmin aina olemassa, nyt vasta näkyy kun silmistä tulossa sinisemmät...ja kun kuitenkin reagoi valoon ja katselee molemmilla silmillään. 4kk lääkärineuvolassa kuun lopulla sitten otan puheeksi.
Mä vaan hei maalasin kaikkia kauhukuvia kasvaimesta ym... :( Mutta toisaalta kun googletin asiaa, niin joillain on vaan erikokoiset...

Nyt taas iltapuuhiin...kävin kirpparilla ja löysin pojille puisen parkkitalon kympillä :D ja 3 puista autoa...oli isompi yhtä hymyä, kerrankin sai muutakuin vaatetta!!!

 
Lukemassa käyn, mutta en varmaan tämän vuoden puolella ole kirjoitellut. Joten hyvää uutta vuotta vaan kaikille! :LOL:

Meillä pojulla on masuvaivoja ollut ja mä olen aika tööt. Ei suoranaista koliikkia, mutta helposti saattaa tunninkin kiljua suoraa huutoa. Nyt kiljumiset on vähän vähentynyt ja jäljelle on jäänyt yöähinät. Saattaa kaksikin tuntia yöllä valvoa ja ähistellä pieruja kunnes nukahtaa uudestaan. :/ Ja meillä ei todellakaan nukuta yötä yhdellä/kahdella syötöllä vaan herra evästää parin tunnin välein. esikoinen oli "helppo vauva", nukkui jo 6viikon ikäisenä omassa huoneessaan ja söi max kerran yössä. Tämä Mini ei vielä nuku edes omassa sängyssään, kun en jaksa sinne yöllä takaisin nostaa. :D

Seuraavan kerran varmaan toivottelen hyvää juhannusta kaikille! :D
 
moi!
korppinen ilmoittautuu!!
kiirusta tahtoo pitää niin kirjoittelu jää. nyt on kyllä kiire ollut koko tammikuun sitä kun meille (/mulle) tuli hirvittävä kyläily into ja on kyläilty oikein sydämmemme kyllyydestä ja kotona käyty lähinnä vaan pyörähtämässä. ei montaakaan kokonaista päivää olla kotona vietetty vimeisen kuukauden aikana.

meillä on torstaina neurologi, tulen sitten viimeistään kertomaan kuulumisia. muuten menee hyvin, poju syö ja nukkuu hyvin. herää yleensä kerran yössä syömään.

joku kyseli kiinteistä... itse aloitan huomena mustikallaa. huolimatta neuvolan suosituksista aloittaa perunalla. annan aamupäivästä (ettei mahdolliset mahavaivat vaikuttaisi yöuniin) parilla teelusikalla, seuraavana päivänä ehkä 4 lusikkaa ja siitä aina vähän lisäämällä määrää. lasten allergialääkärin antamat ohjeet meille oli että kaks viikkoa kokeilla ja totuttaa aina ythä ruoka-ainetta kun lapsi saattaa reagoida tosiaan vasta viikon syömisenkin jälkeen johonkin ruoka-aineeseen niin on helppo huomata sitten mikä vaikutta. aloitan nyt aamupäivät mustikalla, kahden viikon päästä jatkan niin että peruna aamupäivään ja heitän mustikan "Iltapalaksi" poitsulle ja siitä pikku hiljaa jatkan kokeiluja..näin meilä, miten muilla?

joko teillä liikutaan paljon? meillä viihtyy vaan tyytyväisenä ukkeli selällään lattialla eikä suuremmin näyt olevan kiirettä siitä kääntyä. mutta nyt pieni nettikierros täällä vielä ja sitten untenmaille!:)

korppinen ja pikku-ukko 3kk 1vko
 
Minäkin täällä :wave: . Eipä ole oikeen mitään kirjoitettavaa, niin taustailen enempi, käyn kyllä melkein päivittäin kurkkaamassa juttuja :)

Meillä toi tyttö on alkanu tekemään temppuja tuon toisen yösyötön jälkeen eli klo 4-5 aikaan :kieh: . Ei meinaakaan mukamas enää nukkua, vaan alkaa kiekumaan ja tohottamaan sängyssään :whistle: . Tänäänkin heräs 4.15 syömään, nukahti sit tissille ja kun siirsin sänkyyn, niin olikin sitten niin pirteetä tyttöä... onneks sit viideltä sain sen nukahtamaan tutin kanssa ja sit nukkukin vähän yli kasiin. Eli ei vielä pahana nää meidän yöt, mut toivottavasti loppuis heti alkuunsa tommonen temppuilu, äiskällä ei tosiaan huumorintaju riitä tollaseen |O

Mut nyt täytyy vähän siivoilla kun typy nukkuu, vieraita olis taas tyrkyllä loppuviikosta, moikat :wave:
 
Huomenta!

Maotao, On tosiaan ihanat pitkät kutrit tytöllä! :) vahva tukka vauvalla. Sä saat jo vauvakirjaan leikattua pienen tupsun muistoksi ensimmäistä vauvatukkaa.
Mä en saa leikattua, kun ei ole kuin pari haituvaa päässä. Tai sit pitäis johki teippiin kerätä niitä :LOL:

Sarppa, Minkä kokoinen teidän poika on? Kun meilläkin taitaa pojalla olla niin pieni vatsalaukku, kun ei mene sen 120 ml enempää. Tyytyväiseltä hän kyllä vaikuttaa ja kokoa on siis nyt 3 kk iässä 64 cm ja 6400 g. 62 kokoiset vaatteet menee vielä.

turvaistuimista, Aateltiin nyt investoida kunnon turvaistuimeen, se on kuitenkin käytössä pidempään kuin tuo kaukalo. Me saatiin käytettynä tuo Römerin babysafe kaukalo ja kattelin jo noita Römerin turvaistuimia, ihan hyviltä vaikuttaa, joku testivoittajamerkki ostetaan kuiteski. Sitä isofixii meil ei ole autossa.

liikkumisesta, Pojalla on niin kova hinku liikkumaan, et se lähtee kohta kävelemään
:LOL: Hän ei ole hetkeekään paikallaan, kädet on koko ajan toiminnassa ja näpertelee sormillaan kaikkea ja pää pyörii vaan puolelta toiselle. Tää ei ole yhtään sellanen vauva joka vaan olla möllöttää, koko ajan pitäis olla jotain actionii tai muuten tylsistyy. Ja kun hän ei osaa vielä kävellä, niin sitten äitin ja isin pitää kävellä ja olla liikkeessä ja kantaa herraa, et hän on liikkeessä. Täl on niin vahvat kaikki lihakset, et osaa olla ihan suorana ja istuukin varmaan ite kohta. Kääntymisen yritystä on, mut ei ole hoksannut miten sen käden saa alta.

kiinteistä, Mä en nyt tiedä pitäiskö odottaa sitä maistelun aloitusta 4 kk ikään, vai voisko sitä nyt jo maistattaa jotain? Kun poika maistelee jo kaikkia leluja. Laittaa kaikkea mikä vaan käteen sattuu suuhun ja nyrkkiänsä on maiskuttelemassa koko ajan. Et oisko toi jo merkki siitä, et haluis kiinteitä? Mä vaan pelkään kaikkia allergioita, ettei tulis sit mitään jos liian aikaisin aloitan. Meillä on nyt ens viikolla toinen rokotus, samalla saa sit sen rotavirusrokotteen viimeisen eränkin, ni täytyykin siinä vielä kysäistä mitä lastenlääkäri suosittelee.

 
ihanaa aurinkoista päivää kaikille! =)

vaikka väsy painaakin silmiä (ei vilho oikeen kunnolla nukkunut toista yöunipätkäänsä), niin on oikein ihana olo,johtuukohan tuosta auringonpaisteesta...

kävin tänään vilhon kanssa muskarissa ja illalla ois vielä perhevalmennus aiheesta vauvan uni- ja päivärytmi.

eilen taas heittelin pieneks menneitä vaatteita kierrätykseen. on se vaan haikeeta kuinka tuo poika kasvaa vauhdilla pikkumieheksi :whistle: ja ne hemmetin sukulaiset kun lykkäsivät aikanaan meille hirveet kassit vaatteita niin tottakai suurimmat niistä oli kokoa 62cm joten eipä oo pojalla kohta mitään vaatteita päälle laittaa...oon yrittänyt vihjailla että niiiiin tää poika on jo niin iso että sais niitä 68cm vaatteita ja isompiakin alkaa roudaan meille,mut tähän mennessä taitaa olla pari 74cm bodya saatuna ;) pitää lähteä siis ostoksille (jee) :D

kuunkulta, meillä poika on ihan samanlainen,jos ei oo äksöniä ja ei kuljetella koko ajan johkinpäin niin hermostuu kun on tylsää :LOL: ja sylissä kaula pitkällä tarkastelee kaikkea.
jahas nyt kuuluu kutsuhuuto, olikin ihan ihme juttu kun jaksoi nukkua muskarista lähtiessä(klo11) tähän asti,vau,kokonaisen tunnin päivällä!!!ennätys!!! :LOL:
 
Kuunkulta: mie en välttämättä sen perusteella rupeis kiinteitä alottamaan jos vauva syö leluja ja nyrkkejä. Se on kuitenki vauvan tapa tutkia maailmaa, että kaikkeen tutustutaan suulla. Ehkä oottasin vielä sit selvempiä merkkejä siitä että on nälkäinen. Varsinki kun vielä on näin pieniä nää meidän vauvelit! Meilläki leevi syö kaikkee mahollista ja nyt on oppinu pitämään leluja kädessä ja laittamaan niitä suuhun niin kaikkee pitää maistella! :) Eipähän ainaka syö sormiaan enää! :)

Liikkumisesta: meillä nyt leevi harjottelee tosisaan sitä pään kannattelua. Mahallaan ollaan paljon ja on jo kädet siirtyny eteen. Melkoisen topakasti jo kannattelee päätä, muun kehon hallinta on sit vähän niin ja näin: melkoista keikkumista on kun pään nostaa ylös. Eilen liikkui siinä mahallaan ollessaan napansa ympäri n. 90 asteen verran! :)

Turvaistuimesta: meillä on nyt siis leevillä akta graco -kaukalo ja nuutilla on carenan joku turvaistuin. Tilattiin nuutille britaxin turvavyöistuin kun alkaa ukolla tulla pää jo niin paljon yli siitä turvaistuimesta että isompi on jo tarpeen. Eilen just soittelivat että se väri on loppunu ja laittavat sit ens viikolla eri värisen meille jos halutaan. Parempi vaan, se onki tummempi. Laitetaan sit se nuutin carena oottamaan leeviä. Nuutti siirtyi siihen istuimeen jo n. 8-kuisena kun alkoi topakasti istua. Meillä oli sillon semmonen vanha pieni kaukalo, niin nuutti kasvoi siitä nopeesti yli. Ja kun ei ollu omaa autoa sillon ja ajoja niin vähän niin hyvin jaksoi ne pienet reissut istuakki. Leevi varmaan mahtuu tuohon omaan kaukaloonsa pidempään. Tuo nuutin istuin on ollu aktiivisemmin käytössä n. vuoden ajan niin varmasti on vielä ihan hyvässä kunnossa leeville.
 
Kuunkulta; meidän poika on noin 6 kg ja 60 cm. Torstaina saadaan tarkemmat mitat, kun mennään neuvolaan. Eli kirppukoossa :LOL:
Ja meidän poika myös varsinainen elohiiri, eli pitää olla vauhtia ja vaarallisia tilanteita:whistle:
Vaan viihtyy tuo onneksi yksinkin lelujen kanssa pitkiä aikoja.

Tänään tein sellaisen huomion, että meillä aamupäivällä syödään paljon vähemmän kuin iltapäivästä ja yöstä. Saisikohan tuota rytmiä mitenkään muutettua, että tuo "paastoaika" olisi yöllä... :whistle:
 
Meillä on tuolla pienimmällä tapana valveilla ollessaan syödä ainakin 3 kertaa =) Heti kun herää, sit noin vartin päästä ja vielä ennen kun lähtee takas unille. Valvoo siis 1- 1,5h päivisin. Illalla sit ennen yöunia valvoo 2h (eilen 2,5h jopa). Silloin sit syö aika usein rintaa ja pullosta parikin kertaa.

Keräillin äsken taas kirppikselle meneviä vaatteita. Aivan mielettömästi :eek: Mä kun luulin ettei meillä paljoo tulis vauvan vaatteita myyntiin... Tosin myyn esikoisen kesävaatteet kun ovat todennäköisesti vielä liian suuria vauvalle ensi kesänä.
Tuli vaan mieleen että ompa hirvee homma kirjoittaa jokaiseen vaatteeseen ne laput :kieh: Hyvä ois ne jo tehdä ja kiinnittää kotona valmiiks. Mut kirppiksen pitäjä on sellainen akka ettei varmasti anna lainaan niitä koneita joilla ammutaan laput vaatteisiin...
Kellään ideaa millä saisin itse laitettua? Kerran laitoin neulalla ja langalla laput kiinni mutta niistä luisti solmut irti eli jouduin ampuilee ne kuitenkin paikan päällä takas :/
Yks tuttu taas laittoi nitojalla laput, mut onkohan se ok?
 
Hei :wave: Pitkästä aikaa...
Jostain syystä vaan jäänyt kirjoittelu vähemmälle,vaikka aikaa kyllä välillä olisi mutta väkrään kaikkee muuta sillon kun neiti nukkuu =) Ja joku kertoi että on iskenyt kyläily buumi,Mulle myös :wave: Välillä tuntuu että pitää ihan varata kalenterista kotipäivä :D
Ihana tavata ystäviä ja käydä kaupoilla/kirppiksillä nyt kun vielä äippiksellä on

Neitonen on edelleen ns.helppo vauva.Nukkuu yöt yhdellä syötöllä,viihtyy jo hetken yksikseen tai seuraten isompien lasten leikkejä.Aika vähän valvoo kuitenkaan päivisinkään,maksimissan 1.5h ja sitten on taas nukuttava.Miten muiden vauvat valvoo päivisin?
Ainut on tuo ulkoilu siitä ei tykkää yhtään,vaunujen täytyisi olla liikkeellä koko ajan että viihtyisi.Muuten ei haittaa mutta olisi isompien kanssa mukava touhuta muutakin kuin kävelyä..
Ja maidolla pärjätään vielä hyvin.Isommilla olen molemmilla alottanut 3 kk iässä antamaan velliä kun eivät maidolla ole pärjänneet mutta nyt ei vielä kiirettä taida olla kun hyvin jaksaa/kasvaa.Ja eihän meillä vielä tuo 3 kk ole täynnä.

Tuosta raskaus ajan kaipuusta olitte kirjotellut.Minä tunnustan myös kaipaavani raskaus aikaa ja synnytystä :D Niitä ihania ensimmäisiä hetkiä pienen vauvan kanssa :heart:
Tästä vauva ajasta kyllä olen nauttinut ja aijon nautiskellakkin jos tämä meidänkin viimeiseksi vauvaksi jää.Toisaalta haluaisin vielä yhden lapsen mutta kun miettii että ne lapset tarvitsee niin paljon huomiota/rakkautta/aikaa/rahaa niin ehkä tämä kolme on riittävästi meille että kaikki saavat yhtä paljon noita edellä mainittuja juttuja B)

Pitää yrittää enemmän käydä täällä kuulumisia kertomassa/lukemassa =)
 
Moi!
Liikkumisesta:Meidän Olli on kans tosi jämäkkä vauveli ja kannattelee jo päätä reippaasti.Jalat ja kädet vispaa mahottomasti.Melkein kääntyy jo mahalleen,mut se käsi jää aina alle =) Ajattelin katsella vielä muutaman viikon,jos sitten aloittelis kiinteitä,mut näyttäis siltä,ettei ole kiirusta.
Luminka:Meillä täällä paikallisella kirppiksellä hinnoitellaan maalarinteippiin,olen todennut hyväksi =) Tänään itseasiassa kävin tyhjentämässä kirpparipöydän.2 viikon saldo 134?,minusta se oli ihan kivasti =)
 
Minä laitan myös kuvan, kun vihdoin tuo poika suostui hymyilemään meidän kameralle.
Tähän saakka on vain tutkinut varsin vakavana vain kameraa. Pojille kun nuo laitteet ovat pienestä pitäen niin tärkeitä...



Sarppa
 
merkkaan vaan...

oon niin kiukkunen ja kipee. ja mies olevinaan taas kipee potenssiin 1000 :kieh: JOten kaikki mun kontolla kotona....on se kumma kun naisen tai äidin aina vaan pakko kaikesta selviytyä vaikka pää kainalossa! Mur!!!

mutta suloisia kuvia ootte laittanut, sarpan poitsun hymy oikeen vallottava ja hm:llä myös lutuset lapsukaiset ja muillakin :heart:

tää mies nauraa mun vieressä kikulit paljaana, isommat mörököllit jo nukkuu!
 
Paikalla minäkin! =)

Pitää nyt nopeesti tulla kirjoittaan, poika taitaa kohta herätä niin sitten ei taas ihan heti ole aikaa... On vetäny yöunia klo 21.15 alkaen, söi 4.30 ja 7.30. Nyt on alkanu yöt menee säännöllisesti yhdellä syötöllä, tosin aamulla syö toisen kerran jonka jälkeen jatkaa usein unia niin että tulee tuo 12 h yöunta täyteen.


Helmille :hug: ja voimia miehen kanssa (kuulostaa tutulle) ja pikaista paranemista.

Luminka: itse laitoin laput kiinni pienillä hakaneuloilla, pysyi hyvin! Niittiä en uskaltaisi laittaa, pelkään että tulee reikiä..

Kiinteitä en ole ajatellut vielä aloittaa, hyvin kasvaa rintamaidolla eikä tunnu että jäisi nälkäiseksi. Tarpeen mukaan sitten aloittelen varmaan perunalla ja porkkanalla. Nyt perjantaina on 3 kk neuvola, mukava nähdä miten poju on kasvanu. Jossain 6,5 kg:n kieppeillä taidetaan mennä.

Liikkuminen on meidän pikkumiehellä lähinnä hurjaa potkimista, kun innoissaan tutkii leluja leikkimatolla. On jo oppinut ottamaan helistimen käteen kun sitä tarjotaan ja hakkaa sillä itseään päähän kun yrittää sohia suuhun =) Nyt oon muutamana aamuna löytäny pojan vatsallaan meidän sängystä jossa on vedelly aamu-uniaan, kun itse laitan hänet kylkiasentoon.. lattialla ei selällään ollessa edes yritä kääntyä kun ihmettelee tätä maailmaa.

Mä myin yhden satsin 56-senttisiä vaatteita huutiksessa. 62-senttiset on meillä vielä käytössä, muutama lähinnä Lindexin body on aavistuksen lyhyt hihoista. Meidän 13-v neiti tuumasi, etten saa myydä seuraavia enää huutiksessa kun haluaa mennä ne itse myymään :D Voishan nuo säästää syksyksi ja ottaa sitten pöydän jostain yhdeksi päiväksi ja myy isomman satsin kerralla.

Raskaus- ja synnytysikävästä olitte myös puhuneet.. Toisaalta EI IKINÄ mutta ne vastasyntyneet on niin ihania! :heart: Onhan ne fiilikset plussasta aivan uskomattomia, mutta muuten en kaipaa sitä olotilaa... viihdyn paremmin normaalikropassa! =) Ja meidän lapsiluku on nyt täynnä, siksikään ei auta ikävöidä, yritän saada kaiken mahdollisen irti nyt tästä kultamussukasta. Ei oo totta, pikku-ukko vielä nukkuu... täytyy mennä katsoon onko se vielä hengissä!
 
Mie kävin eilen illalla hakemassa varastosta muksujen kesävaatteet. Niitä kun ollaan saatu pitkin poikin kyliä ja oon vaan aina pusseihin laittanu - sentään niin että kaikki kesävaatteet on omissa pusseissaan. Nyt otin sit esille ja lajittelin kokojen mukaan. Jotain pienimpiä mitä nuutilta oli jääny laitoin serkulle menemään ja kuvailin huutista varten. Lajittelin kesävaatteet sit kolmeen laatikkoon. Yhteen laitoin nuutille ens kesänä todennäköisesti sopivat (eli 98-104) ja toiseen laitoin kaikki 74-80 kokoiset, niistä sit valkataan leeville ens kesänä sopivia ja loput sit laitan kesällä huutikseen. Kolmanteen laatikkoon tuli sit 86-92 leeville seuraavaks kesäks oottamaan.

Hankalasti menee nuo vaatteet kun nuutti on syntyny maaliskuussa ja leevi marraskuussa, niin nuo kausivaatteet menee just ristiin. Mutta toivottavasti saatas mahd. paljon käytettyä nuutin entisiä. Kun ei ne oo ollu kuin yhtenä kesänä aina käytössä niin ovat tosi siistejä vielä. Sama ongelma on sit talvipukujen kans. Nuutilla oli eka talvena 74 haalari, mutta leevi on 74 kokoa varmaanki nyt alkukesästä... Nuutin toinen haalari on sit 92 joka on vielä leeville eka talvena iso mutta seuraavana ei varmasti enää mahu. Onneks ei oo mitään kalliita pukuja ostettu. Poikien serkku on kans syksyllä syntyny niin saadaan sit heiltä ostaa edulliseen hintaan haalarit. :) Ja omat saadaan sit kaupattua sinne miun serkun kaksosille, heillä on sit synttärit lähellä nuutin synttäreitä. (No, on miullaki ongelmat kun tämmösiä haalarijuttuja mietiskelen... :LOL: )

Nuutti on kiukunnu tänään ihan urakalla, on tosi väsyny aina aamupäivällä kun herää nykysin kuuden aikaan. Ollaan siis kaikki palattu normaalirytmiin kun isäntä palasi töihin. Sit kun hälle ei oikeen aamupalaka maistu niin se on melko tappava yhdistelmä: 3 vee nälkäisenä ja väsyneenä... HUH!!!!! Mutta ei tarvii päiväunille houkutella! :)
 
Ihania kuvia, Sarppa, Hari Mao, noonie ja Maotao!!

Otso nukkui heräämättä klo 24-7:30, eli ihan miehiset yöunet :) Nyt nukkuu päiväunia.

Mun on pitänyt tänään vähän katsella opiskeluhommia, mutta aina vain yltyvä päänsärky vaivaa. Tää siis alkoi lauantaina parin viinilasillisen jälkeen, aamuyöllä nousi vähän lämpöä ja tuli migreenimäisiä oireita (silmissä vilkkui tähtikuvioita, oksetti, huippasi) ja viikonlopusta lähtien on päätä särkenyt tosi kivistävästi.

Oon syönyt Cerazette-pillereitä 1,5 kk, tää voi varmaankin johtua niistä... Ja kuten joku sanoikin, punaviini siihen päälle sitten on voinut laukaista migreenin. Mulla ei kyllä oo ennen ollut migreeniä. Tuntuu kuin olisi tuohon silmien yli ja ohimoiden kohdalle kiristetty metallipanta. Oon koko alkuviikon vain torkkunut päivät, kun on ollut niin huono olo. Taidan mennä nappaamaan yhden kappaleen sektiokipuun määrättyä Panadol fortea ja jos ei huomiseen mennessä olo parane, meen lääkäriin.
 

Yhteistyössä