Toukomurut 2014 ~ Helmikuussa

hiulu mulla ei ole ollut vielä supistuksen supistusta! :| Saa nähdä siis tuleeko vauva ollenkaan omin avuin ulos :(

Vatsa on mullakin iso ja pinkeä, olo tukala. Liittyykö runsaaseen lapsiveteen aina supistukset?
 
Terveisiä käyriltä.Soittivat tänään äitipolilta kesken työpäivän,että tulisinko heti näytille(neuvolan lähete).

Meni vähän pasmat sekaisin,mutta lähdinpä sitten hetimiten.Makasin käyrällä n.1,5 tuntia,kätilöt kävivät välillä totisina katsomassa.Ihmettelin,miksi,kun syke oli kuitenkin tasainen 160-170.Mutta ilmeisesti liian tasainen,kun laittoivat lääkärille ultraan heti.

Pieni koko varmistui,mutta vauva oli ultraushetkellä virkeä ja hyvinvoiva.Uusintaultra viikon päähän,ja näytillä saa kuulemma käydä aiemminkin,jos vauva heittäytyy taas aivan laiskaksi ja hiljaiseksi.

Nyt ollaan kokokontrollissa ilmeisesti viikottain,ensi kerralla lääkäri tekee vielä täydellisen rakenneultran.Itsellä on sellainen ajatus,että ehkä mitään hätää ei ole,tämä on vain vähän pienempi yksilö sitten?

Minkä kokoinen rv 30 vauva yleensä on?Painoarvio?

Anteeksi omanapaisuus,olen vähän tunteet sekaisin nyt...tällainen hiihtoloman aloitus.

Ultrien määristä oli puhetta:meilläkin on vain 2 ultraa normaalisti.

Vatsan koko.Mielestäni isompi vatsa kuin ikinä,joten hassulta tuntuu,että pienempi vauva sitten.Äiti kyllä kasvanut.:)
 
Tässä on jotain taulukoita sikiön kasvukäyrästä Sikiön kasvukäyrät :: Terveyskirjasto
eli äkkiseltään näyttää siltä, että rv 30 keskimääränen painoarvio on about 1500g. Mutta niinkuin näkyy, sillä normaalialueella on kuitenkin varaa yli sekä ali. Katselin oman tapauksen arviota verrattuna raskausviikoille, niin menisin just tuossa normaalikäyrän ylärajalla :/ Mutta sf-mitta kuitenkin menee keskikäyrää.

Sokerirasituksen tulokset olivat ihan hyvät, 4,7.. 4,9 ja 4,7. Eipähän tarvitse sitä ainakaan miettiä.

27+4
 
Poca Kai toi supistelu on yksilöllistä ja raskauskohtaista, oli sitä vettä miten paljon tai vähän tahansa. Mulla oli ekassa paljon vettä ja supisteli runsaasti ja vauva etuajassa - nyt on sopivasti vettä, ei supiste...niin samalla logiikalla ajattelin, että meneeköhän sitten yli ;)
 

Yhteistyössä