TOUKOKUUN TOIVOTUT marraskuussa

Siilura :hug: Voimia sinulle!

Meillä oli eilen np-ultra ja kaikki ainakin näytti olevan hyvin! Siellä köllöteltiin ja hyörittiin ja joitain mittoja meinas olla vaikea saada kuulemma ;) Mutta lopulta onnistui ja hyvillä mielin lähdettiin kotiin! :) Kuvia ihastelemaan ;)

Meillä kans mies tulee niin moneen mukaan kuin vaan pääsee (neuvola, ultra, lääkäri...). Ihan mukavaa, koska tuntuu että mullakin aina välillä menee jotain ohi... Heh.

Laskettu aika rukattiin takaisin vanhalle paikalle eli 14.5. Minut voi siis siirtää pari päivää aiemmaksi!

naukuri 12+6
 
Siilura :hug:

Tuosta Seerumiseulasta... se onkin kai vasta viime vuonna tullut käyttöön, kun ei mulle aiemmissa raskauksissa ole sellaista mahdollisuutta tarjottu... Tai siis se on ollut käytössä ennen kuin tuo np- ultra on "keksitty" ja nyt saa siis halutessaan molemmat...Itse en nähnyt tarpeelliseksi veriseulaan mennä...

äippä ja nytty rv 12+6
 
Elävienkirjoissa ollaan, kirjottelut on jääny haaveeksi, iski taas 11-12 vkoille semmoset pahoinvoinnit että tervemorohei. Tänään tuntuu taas elämä voittavan... Jännää että se alkoi taas parin viikon tauon jälkeen.. :x

Masu kasvaa ja mammahousut on kovassa käytössä jo. Torstaina on se KAUAN odotettu ultra, huisia!! Toivottavasti kaikki on hyvin ja voidaan sitten viettää sunnuntaina ihka ensimmäistä ISÄNPÄIVÄÄ :heart:

Onko muut ostellu vielä mtn vauvalle?
Minä menin ja ostin vaunut jo kun näitä emmljungan jungle lime kuosia on ollu NIIN vaikea enää saada mistään ja tarjouksessa kun oli niin ostettavahan ne oli! Tuola ne nyt odottelee toukokuuta :LOL: (nauroinkin miehelle, että jos masussa polskiikin tuplat nii ne saa luvan mahtua noihin vaunuihin vieri vieren, nyt kun oon VIHDOIN saanut ne vaunut joiden perään oon kuolannu koko vuoden...) ;) eivais, sitte funtsitaan tilanne uudestaan ja eletään sen mukaan, turha ressata etukäteen nääs B)

Jesh, mutta kirjottelen torstaina ultran jälkeen montako siellä snorklaa :D

Vointeja mammat!!

Jonsku83 rv12+1
 
Jonsku83: Me ei olla viellä mitään vaaville hankittu, mut meillä on kyllä kaikki esikon tavarat tallella mut osa menee vaihtoon jos tyttö tulee. Mä tunnustaudun valtavan taikauskoiseksi MÄ EN USKALLA ostaa mitään. tänää oli pakko ostaa mammahousut kun ei muut mahu, heti tuli sellanen huono vipa :D Onko ees vähän taikauskoinen =)

Kävin pikaruokapaikassa syömässä paahtopaistipatongin ai että oli naminami ja ranskalaiset päälle..tosi harvoin tulee käytyä missään pikaruokapaikassa mut nyt en voinut vastustaa.

poika04 rupeaa tekemään nytten töitä :wave:
 
Siilura: :hug: :hug:

Jonsku83: Meillä on vaunut kanssa varattuna. Mun äitini oli niin innoissaan ekasta lapsenlapsesta että raahasi mut vaunukauppaa, tosin tarkoitus oli vaan katsella. Siellä sitten oli vaunut johon ihastuin, mutta tarkoitus ei kyllä ollut vielä ostaa. Olivat Emmaljungan tämän vuoden mallia missä kopassa vielä kantokahvat...Ens vuoden malleissa sitä ei enää ole (kuulema joku EU säädös). Nuo kantokahvat kun on mulle vähän niin kuin must, kun olen kovin pieni kokoinen ja tuota koppaa on muuten hankala nostella kärryjen päälle tai pois...Oli siis viimeisiä kappaleita tuosta versiosta ja alennuksessakin vielä =) . En itse olis oikein uskaltanut vielä ostaa vaunuja...vähän taikauskoa myös. Mutta kyseinen liike tarjosi sellaisen mahdollisuuden että vaunuista maksettiin vaan käsiraha ja vaunut ovat varauksessa kevääseen saakka tuolla liikkeessä. Jos jotain sattuu kauppa voidaan purkaa ilman mitään kustannuksia ja käsirahankin saa pois. Niinpä sitten uskallauduin vaunut varaamaan. Kotiin vaunut tulevat vasta kun vaavi on maailmassa, isovanhemmat lupasivat sitten hakea ne kun ollaan laitoksella.

Pienen soittorasian olen vaaville myös ostanut. Soitamme miehen kanssa sitä joka ilta masun päällä ennen kuin käymme nukkumaan... Ekakertalasivanhempien hullutuksia, mutta tuntuu ihan mukavalta tavalta... ;) Olen kyllä kanssa hieman taikauskoinen noiden vauvan tavaroiden suhteen, mutta kyllähän se oikeasti niin on että jos jotain sattuu niin sitten sattuu. Ei siihen maallinen tavara vaikuta. Menetys vaan voi tuntua silloin suuremmalta kun on jo valmistellut "tilaa" pienelle. Mutta eihän sen periaatteessa niin pitäisi mennä...Menetys on aina suuri, oli sitten ostanut lapselle tavaraa tai ei. Kyllähän nuo jutut jo mielessä rakennetaan valmiiksi.
 
Jonsku83: Mä oon kans jotenki taikauskonen, enkä millään varmaan uskalla ostaa mitään ennen ku vauva on sylissä... Ja sit on jo myöhästä ;) Yhtä IIIIHANAA vauvanvilttiä katselin Stockalla ja sellaisen lupasin "itselleni" et saan ostaa, jos ultrassa kaikki on ok. Nooh, katsellaan nyt uskallanko... Iiik! :eek:
 
No nyt on ultrassa käyty, kyllä se vaan on liikuttavaa :snotty: Siellä se meidän nelonen heilutteli, imi peukaloaan ja käänsi kylkeään nukkuakseen. Kaikki oli kunnossa, la pysyi samana. Kätilö , joka ultrasi, oli aivan mahtava. Seuraava ultra on just ennen joulua, 19.12. Saas nähdä törmäilläänkö Carmenin kanssa Jorvissa, eikös sullakin ollut silloin rakenneultra?
Eilen illalla koneella istuessa tunsin pienen pienen sarjan liikkeitä, aluksi epäilin, mutta sama toistui tänään äippäpolilla istuessa. Ja onhan se niin, että mitä useampi raskaus takana, sitä herkemmin ja helpommin liikkeet osaa poimia.
Tulevalle vauvalle löytyy kaikkea mahdollista, tosin jos on poika niin kyllä menee vaatekaappien sisältö täysin uusiksi.
Välipalaa, huutavat tehotyttöni, joten :wave:

annastiina69, rv 13+1
 
Voimia kaikille pikkuisensa menettäneille! :'( :hug:

Itse voin hyvin, hermoilen vaan kun eka äitiyskäynti vasta viikolla 16. :( Ei tule ultria eikä mitään muutakaan ennen sitä. No, masu kasvaa, joten kaippa pikku-Beanie on vielä kyydissä. Ekat uudet äitiyshousutkin tuli ostettua, kun rupeaa jo napin kohdalta krinnaamaan. Iltaväsymys piinaa vieläkin, mutta eiköhän se tästä.
Rv 12+5
 
Annastiina:Ihanaa et kaikki hyvin :heart: onnea kauhesti

Mä oon kans epäillyt mut en kyl usko itsekkään et pikkujalat ois kutitellut muutaman kerran mun massua..voip olla toiveajattelua...koneella töitä tehdessä on pari kertaa ihan sellasta pientä sivelyä tuntunut...Mut nyt kun röyhtäily kausi on ohi niin mulla on ihan kauheet ilmavaivat toisella suunnalla..et voi olla sitäkin :ashamed:

 
Kiitos poika04. Ja voihan se olla että sullakin liikkeet jo alkavat tuntua, ne alkaa aika nopeasti erottamaan ilmavaivoista sun muista suolen liikkeistä. Mä en koe sitä itse sivelynä, vaan "naputteluna", hyvin hyvin vaimeana tosin.

Annaliina
, joskos ois vaan kuivat limakalvot syynä???? Onko sulla kipuja?
 
siilura olen todella pahoillani puolestasi :hug:
Annaliina73toivotaan parasta. Niin monella tuota vuotoa on ollut ilman syytä ja hyvin on asiat menneet. Pidän peukut pystyssä puolestasi.

Meillä on tarkoitus matkustaa torstaina Suomeen kertomaan uutisia sukulaisille. Toivon vaan, että tämä olo tästä kohenee taas. kotona jälleen siis. No en onneksi ole koko aikaa joutunut sairaslomailemaan.
Mullakin olisi nyt kova tarve ostaa mammahousuja. Talvi on tullut ja mekoilla ja hameilla pärjää huonosti. Kylläpäs tämä masu tuntuukin kasvavan.

katrinainen ja kirppu 13+0
 
Ei onneksi ole muita kipuja kuin "normi" kasvukipuja ja ei supistelekaan. Toivon tosiaan, että kyse on jostakin vaarattomasta. Neuvolan täti oli kyllä ihana ja pyysi heti tulemaan jos yhtään vointi huononee/vuoto lisääntyy. Ei näillä viikoilla enää kesken mene ilman voimakasta verenvuotoa, joten uskon ja luotan, että vuoto loppuu. Pakkohan sen on...
 
Siilura :hug: Kovasti voimia ja onnea uuteen yritykseen!

Annaliina73 Jospa se tulisi vaan limakalvoilta se vuoto? Mutta käy kuunteluttamassa sydänääniä tms. jos sua mietityttää.
:hug:

Mä olin tänään neuvolassa ja siellä oli kaikki ihan ok. Protskut oli pissassa heikolla plussalla mutta terkkarin mielestä se ois vaan valkovuodosta johtuvaa, joten eipä me siitä huolestuttu. Paineet oli 110/68 ja hemppaa ei tällä kertaa katsottu....kuukausi sitten se oli 143.
Painoa oli tullut viikkoa kohden 54g ja kokonaisuudessaan on tullut siis 300g :D
Pikkuisen sydänäänetkin kuunneltiin. Oikealla puolella massua baby majailee ja terkkarin mukaan oli todella vahvat sydänäänet. :heart: Syke oli koko ajan siinä 150 tienoilla. On se vaan joka kerta yhtä ihanaa kuulla se pieni pampatus.

Mutta nyt ruuan laiton pariin...tänään olis tarkitus syödä lohikiusausta. :p

Hyvää tiistaita kaikille!

-Liro ja papu-
 
Siilura :hug: ja Annaliina ei varmaankaan mitään hälyyttävää, toivotaan parasta! :)
mulla on ens maanantaina se np-ultra,jänskättää, sanooks ne kumpaa sukupuolta näyttää, js kysyy?? vai näkikö sitä vielä näin aikasin..en muista :ashamed:
muuten kaikki loistavasti, tyllerö 12+3
 
SIILURA!!! Voimia suruun ja tähän k oitokseen, Toivottavasti oääset jaloillesi taasen ja uuteen yritykseen keräät voimia, kunnes olosi on valmis ...


Voi sentis, juuri kun valitin täällä, ett kurjaa, kun mies on niin paljon poissa, niin tänään tuli jo viideltä kotiin ja tuli heti halaamaan masua :heart: Voih eih :heart:

Aika ihanaa, olo on jotenkin todella luottavainen, ettei tämä mene kesken enää! :whistle: Eipä sopisi moisia ääneen sano, mutta kun vaan tuntuu siltä! :$

Vauvan vaatteita en ala vielä ostelemaan, sen verran kuitenkin olen taikauskoinen ja pelokas siihen tilanteeseen, etä entäpä jos kuitenkin... Sitä mahdollisuutta en ajattela ja siksipä en mitään vieläkään katselekkaan... :LOL: Äitiysvaatteita olen hiukan katsellut, mutta vain vähän, vanhat menee päälle ihan hyvin ja mieluiten pidänkin mahdollisimman kauan omanlaisiani vaatteita, noi mamma vaatteet tuntuu olevan vähän liian mammamaisia tai tylsiä :saint: (tai sitten paidasta/ topista saa pulittaa vähintään 50? :ashamed: )

No mutta jatkot kaikille!!! :heart: :hug:
 
Tervehdys pitkästä aikaa. Ollut tietokone huollossa, niin ei ole tänne päässyt..
Kuvotusta ja oksentelua vieläkin täällä. Iltaisin ei voi syödä ruokaa ku kaikki tulee ylös :( Nyt sain kiusaksi vielä flunssan.. Tänään aamulla kun nousin ylös ja alkoi yskittää, niin pääsi puhelemaan pöntölle mukavia :LOL:

Itse ainakin kuvittelen tuntevani liikkeitä varsinkin iltaisin.. Se saa kyllä hymyn huulille.. Hormonit hyrrää mikä on tooosi kivaa ku tulee itku "kohtauksia" ilman mitään syytä.. Ja mies ottaa tällä hetkellä aivoon kiukutteluineen :kieh:

Helpotti kummasti kun sai purkautua.. :saint:

tmvk ja pikkanen 14+4? ( ei voi aina muistaa )
 
Tervehdys kaikille!
Päätinpä pinoutua tänne.. Eli pikkukakkosta odotellaan syntyväksi 19.5 eli rv:t nyt 12+1, ja olo on (niinkuin ekastakin) kaaaamea :snotty: :x
Tänään käytiin ultrassa, ja siellähän tuo vauhti-ville-vieno näytti kovasti potkivan ja tekevän voltteja. Ei siis ollut hetkeäkään paikalla, ja kätilöllä oli kova työ saada yhtäkään kuvaa :heart: Tällaista. Jaksamisia muille!!
 

Yhteistyössä