***TOUKOKUUN TOIVOTUT MAALISKUUSSA***

viime raskaudessa imppasin muutaman kerran jossain välissä ennen epiduraalin laittoa ilokaasua mutta eipä siitä tullut hullua hurskaammaksi. jälkikäteen oonkin miehen kanssa naureskellu ettei ne kätilöt ollu varmaan edes muistaneet aukasta hanoja :LOL:
 
Pikaisesti vastailen asumisgalluupiin.

Nyt ok-talo noin 115 neliö, vanha "rintamamies" mallinen. tontti 2400 neliö rauhallisen yksityistien varressa. Keskustaan noin 5 km ja naapuri kaupunkiinkaan ei paljoa enempää.
Laajennuksen tekimisestä puhuttu, mutta ei vielä ainakaan pariin vuoteen pakollinen, kun huoneet ovat muuntamis kelpoisia. Meitä on tällä hetkellä 4 hlöä ja 2 koiraa.

Aikanaan asustelin edellisen miehen kanssa riviarissa 2h+k+s 64 neliö ja meitä oli silloinkin 4 hlöä ja 2 koiraa silloin välillä meinas seinät kaatua päälle ja varsinkin säilytystilat oli vähissä. Kun sitten jäin siihen yksin lasten ja koirien kanssa muutin saunan osittain varastotilaksi.

Jossu & Hemuli 31+6
 
weiss
Hui, tulipa tunne, että se on tuo annastiina joka saa nyytin seuraavaksi.. Voihan olla, että se seuraava on se jolla ei mitään ennakko tuntemuksia ole..
Carmen: Kyllä sen tietää, kun on kysymys niistä synnytyssuppareista. Ei nämä minunkaan kipeimmät ole vielä mitään niiden rinnalla ja sitten kun tuo hetki koittaa, niin kyllähän se etenee omalla painollaan. Kätilötkin aina kertovat tilanteesta ja sanovat mitä tehdä.. Että älä siitä suotta murehdi.
Taitaakin olla tuo poika vauvan haku reissulla, kun ei ole taas muutamaan päivään mitään kuulunu!!!
 
Ehkä se tosiaan onkin poika, joka on lähtenyt hakemaan nyyttiään. weiss ja poika minä en ala mitään jos te nyt päätätte jo lisääntyä! :LOL: Eikö me puhuttu yliajasta :kieh: . Ei kun oikeasti, ihanaa kun ollaan turvallisilla viikoilla ja vauvat pian täysiaikaisia ja alkavat syntymään. En minä kenellekään yliaikaa toivo. Tulkaa kuitenkin sitten edes piristämään meitä sinne meneviä!
 
Esikoisen synnytyksessä kokeilin aqua-rakkuloita, mutta en huomannut mitään hyötyä. Ilokaasua kokeilin mutta tuli todella paha olo. Epiduraalin kun sain niin olin kuin taivaissa. Likan synnytyksessä en kerennyt mitään muuta saamaan kuin ilokaasua, mikä tällä kertaa sopi minulle eikä tullut pahaa oloa. En oikein tiennyt missä kohtaa sitä piti hengitellä niin imppasin sitä kokoajan... Ja kyllä nousi "päähän"...
 
weiss
Katrinainen: En ole vielä sairaalakassia pakannu, mutta aattelin ruveta kanssa valmiiksi laittamaan. Etkä tosiaan ole turhan aikaisessa. Viimesillään tässä kuitenkin jo aletaan olla, eikä lähtöhetkestä voi tietää..
Ilokaasusta tuli niin huono olo, että oksennus ei ollut kaukana.
Myö asutaan rivitalokolmiossa, 83m ja haaveillaan omasta talosta, kunhan työpaikat ja paikkakunnat vakiintuu. Saattaa kyllä olla, että tänne pirkanmaalle jäähään, kun tuo esikoinen aloittaa syksyllä tuon koulunkin.
 
Pipsa possu: niihän se olikin että devitol kuuluu jääkaappiin tietenkin.. sehän on öljypohjainen... meillä ollut molempia käytössä ja molemmat olenm jääkaapissa säilyttänyt, huolimatta siitä että jekovit tosiaan menisi myös huoneenlämmössä=)

Katrinainen: Ei ole vielä kassi pakattuna, parin viikon sisään ajattelin sen tehdä... eihän siinä kauan nokka tuhise, kun ne kamat kassiin heittelee...

Carmen: Ihan varmasti erotat ne "oikeat" supparit, sitten kun synnytys on käynnistynyt..... nou hätä=)
 
asunnosta:asutaan kerrostalo koimiossa neliötä 73 meitä on 3ihmistä 2koiraa+pupu,
joten ahdasa tulee oleen mutta haussa on rivari neliö.
ilokaasusta muistan että kokeilin pari kertaa mulle tuli kans huono olo.

mä en ole viälä vaateita pessyt enkä edes kassia pakanut tai miettinyt mitä sinne pistän :|
nyt tällä viikolla otan itseäni niskasta kiinni ja alan pestä pieniä vaateita ainakin.

meinaateko ottaa tutin mukaan sairaalaan? vai saako sinne edes ottaa tuttia
 
Asuntog oma iso talo maalla, itse tehty alusta saakka. Neliöitä talossa ja tontissa riittävästi, lisää saa jos tarvitsee ;)

kivunlievitys
ilokaasua ei enää ikinä!! Mulle tuli ihan hirveä vapina ja tärinä kakkosen aikana, että joutuivat laittamaan vyön mun yli laidasta laitaan, olisin pudonnut sängystä. Ei kuulemma ollut lääkärikään moista ennen nähnyt. Näytti kuulemma kuin olisin epilepsiakohtauksen saanut :/
Epiduraali on ollut, ja se on riittänyt ihan hyvin, ja riittää nyttenkin.

Onko kellään ollut vastavia iho-oireita? Mulla on normaalisti couperosasta kärsivä iho kasvoissa, eli punoitusta on ihan kiitettävästi varsinkin poskipäissä. Nyt kaikki punoitus on painunut ruskeaksi, siis ihan kuin maksaläiskiä?? Miten voi olla? Mitä tarkoittaa? Onko kellään kokemusta, saako niitä kosmetologilla tai kasvohoidoilla pois, ja jos niin millä hoidolla? Todella kamalat katsoa. Punaisuuden kanssa vielä pärjäsi vihreän peitevoiteen avulla, mutta milläs nää peität, ET MILLÄÄN! :x
 
Täällä ollaan..äippäpolilla olin kyllä mut en synnyttämässä vaan painoarviossa ja tulevasta synnytyksestä ei tietoakaan :D Haa mulle on sanottu jotain viikosta 20+ et paikat on pehmennyt ja hieman auki mutta hei tänään tohtori olikin sitä mieltä et paikat on kiinni kiinteät :eek: Mä oliin varmaan näkemisen arvonen kun kysyin et MITÄ?? :D Tällä hetkellä papulla painoa 2,5 kiloa vähän tasaantunut toi kasvu...38 viikolla seuraava kontrolli ja samalla sit synnytystapa arvio. et nyt kohta alotan kauhian lenkkeilyn :kieh: Ai niin ja kysyin vähän kainostellen sitäkin et onko napanuora kaulan ympärillä ei onneksi ainakaan tällä hetkellä ollut. toivotaan ettei sitä kaulaansa saakkaan..muutenkin kaikki näytti olevan hyvin kaverilla sielllä. Sain aivan ihanan kuvankin mukaan.

Asumisesta
Asutaan omakotitalossa jossa reilu 150 neliötä..15 km kaupungista...
 
Päiviä :wave:

Vauvan tarvikkeista: Mulla vaan toi bepanthen,perusvoide,vanupuikkoja ja lappuja+sakset yms.mitä pakkauksesta saa...desinfiointiainetta löytyy muutenkin. Muuta en aijo hankkia valmiiksi,vaan sitä mukaa jos vauva tarvii...d-vitamiineista ei ole ollut puhetta että saako vai ei,muitta jos ei saa,niin kipasen hakemaan kun aika on. Apteekki tossa ihan naapurissa =)

Asutaan tällä hetkellä...tadaa...43 neliöisessä kämpässä :LOL: Et repikää siitä :D Ja pakko mahtua niin kauan kunnes mies saa työt rullaamaan,opiskelee tällä hetkellä toukokuulle asti. Sitten etitään ok taloa.

Kivunlievityksestä oon ajatellut,että niin kauan mennään kaurapusseilla yms. kun kärsitään ja jos ei enää kärsi niin sit epiduraali...

Sairaalakassia en meinaa sen kummemmin pakata,kun en ota mitään ihmeitä mukaankaan... Hygeniatarvikkeet vois jossain vaiheessa laittaa pussiin valmiiks,et sen voi sit kassiin heittää...ehkä ne imetysliivit,kun nyt sais ostettua. Alkkari ja sukat kotiinlähtöä ajatellen. Ehkä jonkun namipussin :saint: Mies ottaa kameran ja tuo sit vauvanvaatteet hakiessaan ja jos nyt mitä muuta tuun kaipaamaan...

Täytyis vissiin alottaa toi vaatteiden peseminen pikkuhiljaa.... :whistle: Ei oikein edisty tää mun valmistautuminen,mut kai tässä' on aikaa...tuntemusten perusteella en oo ihan just lähössä synnyttämään =)

Nyt ulos,ihana ilma B)

Repa ja kutvonen rv 33+6
 
majj meillä on siis suvussa ihan ongelmana ollut tuo yliaikaisuus. Kaikilla lähes on saatu käynnistää tai leikata vauva lopulta ulos. tietenkin jokainen synnyttäjä ja synnytyskin on yksilöllinen, mutta kyllä nuo sukumerkit ovat niin muilla pitäneet, että luulen ihan jo siksi yliajalle päätyväni. tosin vauvaa on nyt arvioitu isoksi ja neuvolasta sanoivat, että lähettävät suosituksen aikaisempaan käynnistämiseen, sillä en kuulema lantiosta ole niin iso, että selkeästi yli 4 kiloista antaisivat minun lähteä synnyttämään. Eloi varmasti yliajalle ja käynnistyksen kautta mennään, mutta onhan sitä hyvä varautua ja pakata kassia jo etukäteen. :p

 
Repa: Sitä vaan et en mäkään oo miettinytkään koko sairaalakassia viellä tässä vaiheessa ja en mäkään oo tehnyt mitään muuta vauvantuloa varten kun pessyt vaatteet ja laittanut kaappiin...En vaan jotenkin viellä näin aikaseen osaa laitella sitten viime hetkillä..eihän tässä oo vasta kun torstaina tulee se 35 täyteen niin kerkeehän sitä.Että et ole ainoa jolla homma seisoo :D
 
Kivunlievennyksistä puhutaan: Esikoisen aikaan otin epiduraalin ja ilokaasua, synnytys käynnistettiin tipalla ja heti tuli järkkyjä suppareita. Tokassa synnytyksessä en ottanut mitään kivunlievennyksiä ja tässäkin yritän olla ottamatta jos pystyy olemaan =)

Asumisesta: Asutaan 72neliöisessä rivarissa, ja siis viisi henkeä tulee olemaan vauvan synnyttyä plus sitte keskikokonen villakoira asustelee meillä myös. Hyvin mahdutaan varmasti =)

Sairaalakassia en ole vielä pakkaillu, mutta kovasti kyllä olen katellu mitä vaaville mukaan otan :D

Omaa napaani, suppailuja ei oo tullu kohta pariin viikkoon, mikä on aivan ihanaa, oon kuin eri ihminen kyllä nykysin, enkä kaikesta kiukkuileva akka :whistle: :LOL: Verikokeiden tuloksista en ole vieläkään saanut kuulla, että onko sitä hepatoosia pukannu, toivotaan ettei ole.

sarbba rv 31+4 :heart:
 
katrinainen juu, kolme muksua on ennestään, haaveissa koko nuppiluku 5, eli vielä tän jälkeen yksi :whistle: saa nähdä..
Iät reilut 7v eli ekaluokalainen (poika), sitte pian 6v eli ens syksyn eskarilainen(poika) ja sitte on reilut 4v (tyttö). Ikäerot hyvin tarkoin 1v5-6kk, nyt sitten tulee reilut 4v.
Tulokas on ultrien mukaan tyttö myöskin, ja täytyy kyllä sanoa, että tulee olemaan melkoinen yllätys jos osoittautuukin pojaksi, eikun pinkkiä päälle vain :LOL:

Gha rv35.
 

Yhteistyössä