*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

Katrinaisella melekonen synnytystarina, kyllähä siinä ois ollukki ku ois pitäny istukkasektio tehä :D Kuvaa nyt pikkusesta odotellessa =)

Vappusuunnitelmia ei olla sen koommin vielä lyöty lukkoon, jotai erilaista ois tarkotus tehä, niinku lähtee huvipuistoon tai sit korkeasaaressa käymään, mut saa nyt nähä kui jaksaa.

Siivousta aloittelin aamulla niin kai tässä koko päivä menee hommatessa, mies saa sit loput tehä ku töistä tulee :whistle: :D Eilen oli kyllä ihan erilaisia suppareita ku tuntu kunnolla tuolla selässä jo ja joutu oikein keskittymään ku niitä tuli, mut rauhottu ku meni nukkumaan ja suht hyvin nukuttu yö takana =)

Mutta nytten ulkoilemaan lasten ja koiran kanssa, aivan mahtava ilma taas!!

Hauskaa Vappua kaikille! :heart:

sarbba 35+6 :heart:
 
Huomenta.

Vihdoinkin pääsin ylös sängystä ja aamupalat tuli syötyä.

Tosin olin kerran jo ylhäällä lähettämässä miehen töihin :)

On vaan kokoajan niin vetämätön olo. Mistään ei tule mitään valmista, kun vain laahustan paikasta toiseen. Sokeritkin olen useampaan kertaan mitannut, mutta ovat ihan ok.

santrra: kovin on teillä siel kummallista toimintaa. Meillä polilla lääkäri tekee sanelut sinä aikana, kun siellä on vielä sisällä ja hoitaja suorittaa mahdollisten uusien aikojen varauksen siinä viereisellä koneella. Ja sit vasta "potilas" lähetetään kotiin.

Kauppalistaa tossa samalla koittanut väsätä, kun lupasin sen reissun esikon kerhon aikana hoitaa ettei tarvitse sit enään kiireellä lähteä, kun mies töistä tulee, kun menevät jo klo 18 tietääkseni kiinni.

Perunasalaattiakin lupasin miehelle tehdä, mutta eivät ne perunat itsekseen tonne kattilaan hyppää. Joskus ennenkin olen tehnyt, mutta nyt ajattelin kokeila sillä Mitä tänään syötäisiin?- ohjeella.

Jossu & Hemuli 36+1
 
Kirsikkatomaatin päivittelin tonne etusivun listaa.

Tuli laskettua montako meitä on näiden yhteisten odotuskuukausien aikana täällä enemmän tai vähemmän pyörinyt. Niitä jotka ovat la:n ilmoittaneet olis mun laskujen mukaan 123 ja muutama huhtikuinen ja kesäkuinen siihen päälle.

Nyt käyn laittamassa ne perunat kattilaan.

Jossu & Hemuli 36+1
 
Terppa mammat!

Olipas katrinaisella erikoinen synnytys. Pääasia, että on takana ja kaikki hyvin äidillä ja vauvalla! Onnea vielä kerran!

Pulttis: Pääkaupunkilaiset kokoontuvat touko-kesäkuussa, kunhan saadaan vauvoja maailmaan. Paikkaa ja aikaa ei olla vielä lyöty lukkoon, mutta kun ilmoittautuu tällä palstalla, niin Jossu päivittää etusivun listaan nimen. MIetitään sitten tarkemin kun ollaan lähempänä ajankohtaa. Tervetuloa joukkoon, jos mahdollista :)

santrra: Miten ne tuolleen tunaroivat? Kummallista touhua, ei ihme jos ärsyttää :/ Onneksi kuitenkin selvisi kiertoteitse ja sait infon perille.

Mä taidan lähteä Kauppatorille aamupalalle :)

Oikein ihanaa ja kuplivaa wappua kaikille mammoille, masuille ja jo syntyneille vauvoille!!! Katsotaan josko joku saisi vappuvauvan aikaiseksi esim. sillä vadelmanlehtiteellä :)

Päikkäri 39+3
 
Täällä odotellaan jo malttamattomana uusi vauva-uutisia... =)

...ja odotellaan täälläkin sitä laskettua-aikaa (8.5) koska silloin saadaan viimein mennä ulos jos kelit sallii. Tuollaisen ohjeen sain lastenlääkäreiltä osastolta silloin kun lähdimme kotios. Tietysti kelit on nyt ollut lämpimämmät kuin oletus varmaan oli, mutta en viitsi riskiä tuon meidän pienoisen kanssa ottaa...Maalaisjärki sanoo että eiköhän sitä vähän ulkona voisi olla kun on noin lämmintä, ei pitäisi olla "rasite" pikku keuhkoille, mutta mennään nyt kirjaimellisesti ohjeiden mukaan. En antaisi itselleni anteeksi jos pieni sairastuisi oman kärsimättömyyteni vuoksi.

Mua V***taa...Miehen sedän vaimo kävi eilen pitämässä mulle "saarnan" imetyksen tärkeydestä. Ihan kun en sitä jo tietäisi, HALOO! Minkä mä p**kele sille voin jos maitoa ei tule. Tyttö tarttis sellaset 500ml päivässä jo ja multa tulee 15ml (jos hyvin sattuu). Helppohan hänen on sanoa kun on normiaikaiset lapset pyöräyttänyt maailmaan, maitoa on tullut ylitarpeen ja lapsi on suostunut rinnalle. Olis koittanut itse pitää yllä yli kuukauden maidon tuloa kun lapsi on poissa viereltä. Mitä tuollaiset on sanomaan aiheesta kun ei ole itsellään ollut ongelmia imetyksen kanssa??? Tuollaiset täti ei tajua kuinka tuo voi sattua ja loukata kun kaikkensa on tehnyt maidon tulon eteen ja silti se ei ole onnistunut? Vähän sama kuin hokis lapsettomuudesta kärsivälle että no miks te ette lasta hanki... No joo, kärjistettynä, ei tuo imetys ole likimainkaan niin arka juttu kuin lapsettomuus. Kiehuu vaan mun pata nyt täysin yli :kieh:
 
katrinainen
wau mikä synnytystarina. onneksi se istukka tuli sieltä ilman leikkausta.

jenni 30v
älä välitä, etköhän itse tiedä mikä on parasta sinulle ja lapsellesi :heart: .
jotenkin se imetys on joillekkin elämän asia ja heti katsotaan vinoon, jos ei imetä. mä olen päättänyt jo nyt, vaikka lapsi ei ole syntynyt: imetän jos maitoa tulee ja ei tule mitään äglöjä rintatulehduksia, mutta en imetä, jos se menee hankalaksi itkun väännöksi. tärkeää on myös äidin jaksaminen imetyksessä. onhan korvikkeet keksitty..saakeli soikoon :)

ja niin iloista vappua kaikille :hug: .

mä jätin sen vattuteen ostamatta. luin kanssa netistä, että se vahvistaa kohtulihasta. on se varmaan ihan passeli homma, mutta mä olen jotenkin toivoni menettänyt että tää vauva tulis yhtään aikaisemmin kuin 12.5, joten olkoon sitten masussa siihen asti.
mulla on vauva laskeutunut, mutta pääei ole ihan kiinni. vaikuttaa aika pitkältä ja pulskalta kaverilta. pylly on tossa tissien alla. kovasti työntää sitä pyllyä ulospäin. tuntuu joo kivalta :headwall:
 
Jenni30v :hug: Mä tiedän saman kokeneena miltä susta tuntuu! Vieläkin mulle on välillä joku urpo päivitelly (kolmen vuoden jälkeen) esikoisen lyhyttä "imetystä"/äidinmaidon saantia. Oikeesti mitä ihmettä ne kenellekkään kuuluu!!! Onneksi ajan kanssa sitä on oppinut ottamaan oikean asenteen. Minulla on ihan terve poika jolla ei ole allergioita ja joka on kasvanut ihan normaalisti. Imestyskeskustelussa olen aina sanonut että en ole päivääkään imettänyt mutta kokeileppa itse lypsää kuukausi tolkulla ja vielä syödä lääkkeitä että maitoa tulee. Yleensä on keskustelu loppunut lyhyeen. :D

Alkuun kyllä tunsin aivan suunnatonta epäonnistumista ja huono äiti fiilis kesti pitkään. Onneksi minulla on tukena aivan loistava neuvolatäti ja kannustava aviomies! :heart:

Onneksi on ihanat ilmat ja pääsette kohta jo ulkoilemaan! Meidän poika syntyi talvella ja istuin hänen kanssaan sisällä lähes 2,5 kuukautta kun ulkona oli niin kovat pakkaset! :p

:wave: Vilma
 
JENNI: älä välitä moisista kommenteista, pääasia on että lapses kasvaa ja voi hyvin. saa sitten äidinmaitoa tahi korviketta. kyllä mäkin aikoinani sain ohjeita jos jonninmoisia lähinnä anopilta näis imetysasioissa, pisti oikein vihaks, olishan se ollut hienoa voida imettää pitempään kuin 3-4 viikkoa mutta kun ei maitoa tullut niin ei tullut ja ihan terve poika mulla on korvikkeellakin kasvanut, ei allergioita ja ekan nuhankin sairasti vasta vuoden vanhana joten älä huoli tai tunne huonoa mieltä imetyksen lopettamisesta :hug:

(.) lähen täst kohti neuvolaa joten palailen kera kuulumisien

:wave:
 
Joo, sitä onkin sitten ensimmäinen "kuiva" vappu tiedossa HYVIN pitkään aikaan....hmmm :D Hyvin nukuttu yö takana, tosin nyt supistelee kipeesti, mutta siis Papsuhan kestää sisällä vielä ensi tiistaihin - näin on sovittu!!! :whistle:

Nyt kauppaan, munkkeja paistaa ja sit illaks kamulle hippailee selvinpäin, (huh, kuullostanpa ihan alkkikselta). Yhden kuoharilasillisen kyllä juon, sanokoon kuka mitä sanoo! :p

eeti+papulainen 38+5 :heart:
 
jenni joo aika ärsyttäviä nuo kiihkoimettäjät jotka ei voi ymmärtää ei kaikilla tule sitä maitoo tarpeeksi!
muistan kanssa kun pojan sain maitoa ei noussut ja poika oli ekan viikon letkuruokinalla muutenkin, sairaalassa kolmen tunnin välein pumppasin söin myös niitä pillereitä ja sain kotiin myös sairalaan sähköpumpun lainaksi kaikkeni sillon yritän.
vihdosta viimein kun poika pääsi rinnalle niinpä eipä suostunut imeen eikä multa olis maitoa edes tullut tarpeeksi,neuvolassa pidettiin kauheeta saarnaa imettämisen tärkeydestä itkuhan siinä pääsi kun tuntu että olen huono äiti.
poika on 13v a ihan terve sairastaa kerran vuodessa jonkun flunssan pituutta on jo kasvanut 173cm,allergiota ei ole.
maanantaina kun typy syntyy en ota minkäänlaista ressiä imettämisestä koska maitoa ei varmaan nytkään tule ei ole tipan tippaa näkynyt koko raskauden aikana.
 
Jenni, annan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos tollaset saarnat. :hug:
Katrinainen, hämmästyttävä toi synnytystarina =)

omaa ( . ), kävin aamulla lääkärin juttusilla. JEE, vauva on ylittänyt kolmen kilon rajapyykin, vihdoinkin ja olen kuulemma sen verran aukitte, että lähtö voi olla nyt koska tahansa, mutta jos loppuviikon aikana ei mitään tapahdu, maanantaiaamuna käynnistetään. Alko jännittämään niin paljon, et mitenköhän tässä tulee enää nukuttua :|

Meillä vietetään vappu ihan vaan kotona möllöttäen, ei siis kummempia. Simaa ja munkkeja luultavimmin.... :p , lakitusta olis kiva mennä kattomaan, mutta eipä taidan tän möhön kanssa uskaltaa....

Mutta hauskaa vappua kaikille!
 
Pikaisesti siivouksen keskeltä kurkkaamaan kuulumiset... Epätoivoisesti yritän tässä synnytystä käynnistää :D :ashamed: Kävin jopa matot kopistelemassa ;)

Edla-Mamma, mitenkä ne niin nopsaan käynnistäävät? Meillä on sama laskettuaika, jospa ne minullakin käynnistäisivät jos menee yli :D :whistle: ;) :D
 
Santrra, ku on tuo vauvan kasvu r.diabeteksestä huolimatta ollu noin hidasta, niin eivät pitkitä sen takia ollenkaan yliajalle tätä hommaa.

Eli siis aluksi koko ajan puhuttiin sokerivauvasta je sen pelosta.... ja sit hupsistavaan, vauva ei kasvanukaan riittävällä tahdilla. Piirtää siis omaa käyräänsä B) kummallinen lapsi kummallisesta äidistä, ei mene minkään normijutun mukaan :LOL:
 
Täältä neuvola kuulumiset.. Vissiin ne menkkajomotukset ja vihlonnat voi saada jotain pientä aikaan:: täällä oli kohdunsuu lyhentynyt 1,5cm ja pehmeä ja auki 1cm. :D vauvan pää oli tosi alhaalla jo, lääkärikin hämmästeli. Sisätutkimus ei juuri sattunut, vähän vihlas. onneksi on keskikokoinen vauva tulossa ja mahtuu kuulemma hyvin. Sanoi että ahtaimman paikan ohi jo mennyt. miten se on mahdollista? :eek:
 
Neuvolasta kotiuduttu. Sain sellasen neuvon kokeneelta kätilöltä, että kun supistaa, kannattaa lähteä saman tien kävelemään rappusia ylös ja alas, tai vielä parempaa: mennä kyykkyyn ylös, kyykkyyn ylös... Kokeilen ens kerralla, jos niitä supistuksia joskus siunaantuis.

Katrinaisen synnytystarina on vallan ihana (paitsi se istukkaosuus). Kiva lukea kerrankin noin positiivinen kertomus!

Mäkin luin eilen lisätietoa siitä vattuteestä, ja sen pitäis perimätiedon mukaan auttaa myös ehkäsemään repeytymiä ja rentouttamaan kohtulihasta. Eli juon sitä nyt sitten joka tapauksessa.
 
Neuvolaterkkuja:

- pissa puhdas, stixillä veri +
- paineet 130/70
- paino pudonnut puoli kiloa viime käynnistä
- sf 32
- liikkeet ++
- syke 154
- rt

eli kaikki kunnossa... tosin nuo eiliset supistukset ovat ilmeisesti jotain saaneet aikaan, kun tuota verta oli ilmaantunut.. hyvähyvä =) Kovasti nytki jomottelee ja vihloo, pitänee lähteä ulos kävelemään...

Hyvä ystäväni on lähtenyt viime yönä synnärille, ja kovasti täällä odottelen kuulumisia...ihanaa!!
 
riinak, miten toi on mahdollista? ahtaimman paikan ohittanut jo? TÄÄÄÄÄH? Otapa kuule peili ja kurkkaa alapäähän, jos noin väittävät.... ;) :LOL:

Tosta risiiniöljystä mäkin olen kuullut, mut en tosta vattuteestä tiiä mitään. Risiiniöljyä ei kuulemma suositella apteekeissa myytäväksi raskaana oleville juuri tämän tarkoituksen takia, et se voi repii....
 
katrinainen: kiitti syn.tarinastasi =) onneksi kaikki meni hyvin, vaikka välillä meinasi mutkia tulla matkaan :/ :hug:

jenni30
: no hohhoh, kun oli tökeröä puuttua imetysasiaan :headwall: :/ yritä olla välittämättä moisesta :hug: ei se sun äitiyttä ja rakkautta vie pois vaikket imetäkään ja pääasia, että parhaasi yritit!!!

Nyt ei muuta kuin OIKEIN MUKAVAA WABBUA KAIKILLE MÖHIKSILLE =) !!!

 
edla-mamma tosiaa nopeaa toimintaa kun noin pian sait käynnistys ajan :p Ehkä teille tulossa se odotettu vappa vauva :p
Mä oon menettäny toivon! :D en enää jaksa odottaa tän syntymää, syntyy ku on syntyäkseen, ja mullahan ei edes vielä hirveesti ole viikkoja kasassa :p ehkä tämä vauveli sitten yllättää ja tuleekin kun sitä ei osaa odottaa :D

Tänään mun tuttu meni yli aikakonrtolliin, ja onkohan jääny sinne tielle kun ei mitään ole kuulunut :p
 
neuvola kuulumiset tähän alkuun: paino 4vkon aikana +400g/per vko, rr 142/89 johtunee flunssasta??, sf-mitta 28cm tiputtiin taas alakäyrän alapuolelle, lapsivettä oli normaalisti ja raivotarjonnassa majailee aikas alhaalla ei kuitenkaan ole kiinnittynyt vielä, pissa oli edelleen puhdas.
perjantaina soittelen noista aamuisista maksa-ja sappikokeen tuloksista.

vappu vietetään ihan kotosalla syöden munkkei, simaa, ehkä mekin grillataan ku on näin kauniit ilmat ja pojalle ostetaan jotain vappukrääsää, palloi, serpenttiinii ja viuhka.

kurpitsa rv35+4

 
Lämmintä Vappua vaan kaikkille! =) Onnea Katriaiselle pikku neitin syntymän johdosta! :flower: Hyvä juttu että kaikki meni lopulta hyvin. =) Ihanan lämmin ilma kyllä B) Vappu suunnitelmia ei sen kumempaa kun simaa ja munkeja ja saunaa ilalla =) Jeps palaamisiin taas Nissu76 ipsku rv37+3
 

Yhteistyössä