TOUKOKUUN TOIVOTUT joulukuussa

Pieni tytön tylleröinen. Taidat olla sinäkin täältä tampereen seudulta, joten ultrausosoite taisi olla Keskusäitiysneuvola? Millä kirjaimella mahtoi k.o ultramiehen nimi alkaa? Itsellä käynti edessä siellä reilu parin viikon kuluttua? Jo on törkiää käytöstä kyllä lääkäriltä :/
 
hei,
joku kyseli sita fundus mittaamista. fundus mitalla katsotaan kohdun kasvua ja se otetaan hapyluun rajasta pystysuoraan siihen missa kohtu on kasvanut. (tieto siru loytyi jostain aivojeni katkosta hoitajakoulutuksen jalata)

Pieni Tyton Tylleroinen: jopa oli kauhea laakari, et sitten kysynyt uudestan etta nayttaisi vaavia edes vahasen sinulle. tekisi oikein mieli ilmoittaa esimiehelle! tuollainen kaytos on todellakin jostain syvalta, eika kuulu taman paivan terveyden huoltoon!

Carmen; mina oon karsinyt myos paljon kivuista oikella nivustaopeen ylapuolella. onneksi ovat jo hellittaneet.

Onko taalla muita jotka ei viela tunne liikkeita tai ei oo varma etta onko tuntemukset vauvan liikkeita? Onneksi on neuvola 2.1 niin ainakin kuulee sydan aanet taas!

LC + Habana 19+2
 
Huomenia! :flower:

TytönTylleröinen Jos olisin sinun asemassasi niin soittaisin kyllä klinikalle samantien ja vaatisin uutta aikaa!! Tuollainen kohtelu on mielestäni ala-arvoista eikä kenenkään pitäisi vastaavaa joutua kokemaan - tai ainakaan sietämään! Itse olisin kyllä antanut kuulua ja kunnolla itse ultraustilanteessa, mutta ymmärrän, jos muutoinkin jännittävässä tilanteessa jäit sanattomaksi :/ Sitä paitsi olisi lääkäri voinut sanoa miksi sait ylimääräisen ultra-ajan vkolle 32: yleensähän ylimääräisiä kontrolleja määrätään, jos halutaan tarkkailla jotakin erityistä asiaa... Tsemppiä sinulle :hug:

Repa Meillä liikkeet tuntuu kyllä todella selvinä, mutta voin vakuuttaa, että meidänkin vauvamme on ollut nämät pari joulunjälkeistä päivää huomattavasti rauhallisempi kuin jouluna! Olen itsekseni ajatellut, että ympäristönvaihdos, erilaiset äänet ja erilainen päivärytmi vaikuttavat vauveliinkin - ihan kuten minuunkin. Uskon siis, että kaikki on pienokaisellanne hyvin: varmaan vaan lepäilee rankan sukuloinnin jälkeen :D Tai kuten Vau- kirjan 23.vkon kohdilla lukee (kurkkasin pari päivää etuajassa ;) ), ei vauvan potkut tunnu lainkaan niin selvinä, jos hän on kääntynyt selkärankaasi päin kuin jos potkisi suoraan vatsaasi päin!

Täällä tankataan runsasta aamupalaa ruisleipien, puuron, mehun ja hedelmien kera, että jaksan sitten etsiä Nirpulle nuttuja alennusmyynnistä =)

Hauskaa loppuviikkoa toivottavat,

Carmen ja Nirppu rv 21+5
 
Tervehdys kaikille!
Täällä myös koetetaan toipua kamalasta vatsataudista.Jouduin eilen pyörähtämään kättärin päivystyksessä kovien vatsakramppien takia,mutta onneksi vauvelilla oli kaikki hyvin,minun huonosta kunnostani huolimatta :D

Nyt olen pakkolevolla vuoden loppuun,että saan itseni kuntoon.Toivottavasti pian voisi syödäkin jotain muuta kuin mehukeittoja ja jugurttia...alkaa jo tympimään!!!

Hemuli79 ja "mönkijä" 18+6
 
safariina tervetuloa myös tänne toukokuisten puolelle. Itsekin hillun molemmilla palstoilla, kun mulla LA 27.4.

carmen mullakin oli kovia kipuja oikealla nivustaipeesta hieman ylöspäin. Sellaista pistävää kipua. Yritinkin soittaa neuvolaan, mutta ei sinne koskaan päässyt läpi. Mutta nyt on kivut loppuneet kuin seinään. Mahtoi olla joku suoli puristuksissa. Tarkkailehan liittyykö jotenkin ruoka-aikoihin, eli että tuleeko kipu pahempana joitakin tunteja ruokailun jälkeen tms.

Mun masukki on varmaan kääntynyt eri asentoon, kun nyt taas pystyy lähes makaamaan vatsallaan (yksi tyyny vain alla). Eikä muksahduksiakaan tunnu niin kovasti. Tais olla just tuossa joulun aikaan oikein näytillä edessä, kun maha alkoi yhtäkkiä näyttää niin isolta. Sisko sanoikin, että ei sillä ollut edes loppuajasta niin iso maha, mutta sillä olikin tositosi pieni.
 
PULIINA: juu olen tampereelta, mutta kävin rakenne ultrassa tayssissa, np-ultra tehtiin keskusäitiysneuvolassa, missä oli todella mukava kätilö selitti koko ajan mitä mittaa ja onks kaikki hyvin.
Aattelinkin soittaa kun luin noita teiän viestejä ja valittaa kyseisestä lääkäristä, ja kysyä et miks sain sen ajan 32viikolle??
Mulla neuvola vasta 10.1..mutta oon kyllä helpottunut kun kaikki oli kuiteskin ok.
Liikkeitä en vieläkään tunne, ellen ole makuulla tai rauhassa istu.
 
ja eilisessä ultrassa painoarvio oli 270g :D
no niin soitinpa sitten tuonne äippäpolille, ja todella mukava henkilö vastas puhelimeen, ja sanoi että ihan vahingossa oli lääkäri unohtanut näyttää, koska oli tiiraillut niin hartaasti ja kallonsisän oli joutunut tutkimaan aivovaurion kannalta, koska mä olin ennen raskautta juonut 2-4krt kuussa, joten mulla mennyt yli nuo juomis pisterajat :D ja siksi oli viikolle 32 annettu uusi aika, koska nyt ei ollut nähnyt kunnolla munuaisia...
 
Kaikenlaisia piste rajoja sitä onkin. Toi oli mulle ihan uusi pisteytettävä juttu.

Painoindeksit sun muut olen kyllä kuullut, mutta kai kaikille pitää jotkin raja-arvot yrittää määrittää. Tässä meidän yhteiskunnassa :kieh:
 
neuvolassa tehtiin semmonen huume aineiden käytöstä kysely lappunen, ja sain pisteitä jopa 18 ja naisilla raja ei olis saanut ylittää 8pistettä! Joten sen takia jouduin eilen tuolla ultrassakin puhuun jonkun vauvaperhe asiantuntijan kanssa et onks mulla kuinka menny alkoholin kans, ja et tarviinko apua... |O mut sen ymmärrän että raskausaikana en juo tippaakaan enkä sit kun imetän jos se onnistuu.
tyllerö 19+2
 
Onneks meillä ei ole ollut tollaisia kyselyjä :)

Olis taitanut käry käydä meikäläiselläkin vaikka plussa jälkeen en ole koskenut alkoholiin enkä tupakkaan vaikka molemmat ovat jossakin määrin kuuluneet viikonlopun viettoon varsinkin silloin kun noi lapset on ollut isällään.
 
Multakaan ei neuvolassa kummemmin alkoholista ti muusta kyselty...kysyi vaan että poltatko tai juotko usein.

Tulin vähän nostelemaan meitin pinoa ennen kun pudotaan kauheenkin kauas. :D

Ja tonne maskuva pinoonkin laitoin että rohviilista löytyis meikäläisen pötsikuva tuosta viikon takaa. =)

Aloin muuten funtsailemaa että meidän pinosta ei taida ketään odottaa kaksosia?? :eek:
Mä olen pari kertaa nähnyt unta että olis kaksoset tulossa....mutta ei ainakaan kahdessa ultrassa ole kahta näkynyt että ehkä nuo pysyvät vaan unissa kuitenkin. Toivottavasti. :LOL:

Vauva potkii jo niin että itselläkin on välillä oikee epämukava olo... aika tavalla se taitaa myös pyöriä kun potkut tuntuu aina millon missäkin... Mutta suurimmaksi osaksi kuitenkin ihan tuolla alhaalla että perätilassa kai suurimman osan ajastaan viettää??

Meillä on ultraan vielä vajaa pari viikkoa aikaa...mutta nopesti se sitten tulee kun on se etelän matka ja kaikkea....heti kun sieltä tullaan niin seuraavana päivänä päästään kaveria moikkaamaan....toivottavasti kohdalle osuis kiva ultraaja.
=)

Mutta voipi olla etten enää kauheasti koneelle kerkeä ennen matkaa, joten toivotan kaikille mitä parhaimmat vuoden vaihteet ja palailen jutustelmaan sitten tammikuussa rakenneultra kuulumisien kanssa.

-Liro ja potku motku papunen rv 21+2-
 
Joulu juhlittu, paketit avattu ja painoa takuu varmasti nostettu =)
Muutto saatu valmiiksi viime viikolla ja nyt asutaan isoa kotia uusperheen voimin :) Ihanaa ja Mukavaa!

Ainoa miinustekijä tällä hetkellä, että oma olo aikas kökkö, johtuen poski- ja keuhkoputkentulehduksista. Ja tuossa herätessä huomasin, että pikkuneidillä silmät ihan rähmässä, tulehdus siis sielläkin, eli ensiapua kohti tässä olisi suunnattava lääkekuurin hakuun. Että kivaa se siellä on taas istua se noin kolme tuntia...

Rakenneultrassa käytiin siis perjantaina 21. päivä tätä kuuta ja siellä oli kaikki ok; tarvittavat sisäelimet löytyi oikeilta paikoilta ja sydämessä ja aivoissa kaikki kammiot, eteiset ja aivolohkot jees. Ultraan mennessä sanottiin ultraaja tädille, että haluttais se sukupuolikin tietää, jos vauveli sitä haluaa esitellä. Alussa kun sitä jalkoväliä tutkailtiin, niin Onni oli sitä mieltä, että hän ei turhia levittele, mutta sitten toisella kertaa istu hassusti polvillaan, pää äidin navassa ja sieltäpä ne pikkuiset kassit ja pippeli loisti =) Voi sitä onnen tunnetta, eipä olitais parempaa Joululahjaa saada :heart: Isikin meni ihan ihan sanattomaksi ja jännityksessä puri huulensakin rikki :) hih hih... Jännää kyllä kun mulla on ollu koko ajan satasella tyttöolo ja Onni onkin poika. Tosin oli mulla taas tuosta tytöstä sillon koko raskauden ajan ihan poikaolo ja poikamaha, niin aikasta yllätys oli sitten synnytyksessä, kun neiti sieltä tuli :heart:

Mutta nyt soitto ensiapuun ja sinne siis istuskelemaan.

Iloista lauantaita!
Tulispa lunta!!!
 
Tervehdys kotonorjasta. Espanjasta tultu siis.
pienitytöntylleröinen olipas ultra sinulla. Ihan älytöntä.

Matkakuulumisiin: Olipas mielenkiintoinen matka. Keskiviikkona sain allergiakohtauksen jonka takia piti käydä sairaalassa. jotain piikkejä antoivat ja yritin kovasti kysyä, että ovathan turvallisia vauvalle. Sanoivat vaan joo, että kaipa ne sitten olivat. Yhden kerran sain ravintolassa ruoan mediumina vaikka tuhat kertaa pyysin kypsänä. Harmittaa vaan, että ehdin puraista palan ennen kuin tajusin sen olevan mediumia.

Tietääkö kukaan onko parmesan vaarallista vai ei. Siis listerian kannalta? Sain tuoretta parmesania lasagnen päälle ja otin sen kyllä pois, ja raaputin lasagnen pintakerrostakin pois. eli riski johonkin tartuntaan on kai aika vähäinen, mutta olisin ihan mielenkiinnolla kysellyt, kun englantilaisten ja keski-eurooppalaisten ohjeiden mukaan parmesania saa syödä raskaana, koskasen valmistustapa ei suosi listeria bakteereiden lisääntymistä. Suomessa kuitenkin vaikuttaa olevan pannassa. Nyt siis murehdin.

Ja kaiken päälle saimme kaikki virusvatsataudin ja olen nyt oksentanut 2 päivää kaikki vedestä lähtien.

Mutta ihana olla kotona. Kirppukin potkii jo vahvemmin. Välillä oikein sattuu.

Onnea kaikille ultra kuulumisista.

katrinainen+kirppu 20+3
 
Hyvää ja rauhallista uutta vuotta tulin kaikille jo nyt toivottelemaan :wave:

Oma olo on hyvä, närästystä ja aattona pullahtaneita suonikohjuja polvitaipeessa lukuunottamatta :x

Kuukausikin vaihtuu, ajattelin että joku muu ottaisi nuo päivitykset ja tammikuun pinon haltuunsa =)

Leffa jatkuu, joten :wave:
 
PieniTytönTylleröinen Kurjaa että sulla oli tommonen kokemus ultrasta..
Meidän kaikkien täytyy kuitenkin muistaa se, että niitä ultria tehdään ensisijaisesti lääketieteellisistä syistä (pl. 4d yksityisellä) .. Eli pääasia on sen vauvan terveyden selvittäminen. Toivottavasti kommentti ei loukkaa ketään. Se ei ole mun tarkoitus...

Joulu meni ihan mukavasti. Tosin sain "pienen" konfliktin aikaiseksi appiukon ja miehen kanssa turvaistuimista... Mulla hermot kireellä ja niillä ei ymmärrystä mulle lainkaan... Harmittaa suunnattomasti kun ei osaa pitää suurta suutaan kiinni vaan täytyy suuttua ja käyttäytyä kuin teini. onneks miehen kanssa on taas rauha maassa... Appiukon kanssa en oo puhunut sen koommin.. Tällä hetkellä ottaa tosin pannuun koko tyyppi muutenkin. plaah..

Luulen tuntevani jo meidän ahmatin potkut. Ainakin mun äippä kovasti vakuutteli kuultuaan tuntemuksistani, että potkut olis kyseessä. jotain muljahteluja siellä masussa on nyt tuntunut kohta kaks viikkoa!!! Ja varsinkin jääkiekko matsissa pikkunen innostu potkimaan (pizza, karkit ja meteli teki varmaan tehtävänsä...)

Nyt on täälläkin sitten tehty hankintoja pikkuselle.. Ostin sulosen potkupuvun alesta.. Anopilta sain myös potkarin.. Ja mun äippä oli tehnyt sulosia tumppuja ja töppösiä pikkuselle.... Ja velikin muisti pikkusta jo pehmolelulla... Meinas siinä tippa tulla linssiin...

enää muutama päivä puoliväliin.. Sitten ollaankiin jo paremmalla puolella...

birdie81 + ahmatti 19 + 4
 
Heipat kaikille!

Kevätäiti72: vauvelit ne siellä varmaan hilluu :) Onkohan noilla kaksosilla se tilanne, että eivät kasva ihan samoilla "käyrillä", kuin yksöset? Ovat siis himpun pienempiä? Jos näin on, niin voihan olla, että hennot potkut ei tunu vielä kovin selvästi...? Voisko olla noin?

Itsellä molo otsassa näin loppuvuodesta. Pakko vähän purkautua: Ollaan mietitty asuntoasioita ja pähkäilty mahdutaanko enstiseen, vai pitääkö muuttaa isompaan. Nooh, nyt sitten sain perusteltua, että kannattaa hommata isompi tässä vaiheessa, jos meinaa. Minä en tunne kaupungista ketään, eikä tuossa näyttäisi muita asuvankaan kun mummeleita. Toki tuo tutustuminen on myös omasta aktiivisuudesta kiinni. Jotenkin vaan tuntuu, että kun asuu semmoisella alueella, jossa on lapsiperheitä, niin on helpompi tutustua muihin äiteihin. Vauvan mukana tulee tavaroita (vaunu, sänky, sitteri, turvaistuin yms), jotka tarttee oman tilansa. Sitten pienen kanssa muttaminen ei ole ihan yhtä helppoa, kun nyt. Ja olis kiva saada vauva ulos nukkumaan päiväunille..Käytiin sitten eilen muutamassa esittelyssä, mutta eihän nuo kelvannut. Ei edes vähääkään kiinnostanut. Mä olin jo heti innoissani, mutta omakin into laantui, kun toisen asenne on mitä on :( Luulin, että ollaan kuitenkin samoilla aaltopituuksilla asunnon vaihtamisen suhteen, mutta eipä näköjään. Vittu noita miehiä!

Päikkäri ja mamma 22+1
 
Se olis sitten vuoden viimeinen päivä. Olo alkaa parantua, jouluaattona alkoi flunssa ja se on nyt sitten kiusannut oikein kunnolla tässä. Eilen jo ajattelin josko lähtisin päivystykseen kun hengittäminen alkoi pistellä oikein reilusti. Mutta sitten hengittelin höyryä ja alkoi olo helpottaa, limaa vaan niin pirusti kurkussa =) Ehkäpä tämä tästä.

Rakenne ultra kakkosessa käytiin välipäivinä. Eka ultra oli varattu "liian" aikaisin kun oli jo viikolla 17, silloin ei nähty vielä kaikkea (TAYS:in äitipolin moka kutsu tuli liian aikaisin, olivat kuulema laskeneet väärin) No eipä tuo haittaa, kivahan pikkuista on useammin nähdä. Kaikki oli ok, kovasti se pieni siellä heilui ja heitti volttia. Olenkohan ainoa tässä pinossa kun ei tahtonut tietää lapsen sukupuolta? Olen vaan jotenkin niin vanhan aikainen että haluan pitää jänskätyksen loppuun saakka... Itselläni on ihan poika tunne mutta mies puhuu vaan kokoajan "meidän pikku likasta". Keväällä se nähdään kumman vaistot on oikeassa ;)

-Jenni ja Pikkuinen 21+4
 
Niinpä niin. Vuoden viimeinen päivä, TAAS. Tuntuu jatkuvasti olevan vuoden vaihde. :) Joku taitaa napata viikoja mun kalenterista :)

JENNI: Ei melläkään ole tarkoitusta kysellä sukupuolta. Tosin tietääkseni Sat KS:ssä on ollut ainakin periaate ettei ultria tehdä sukupuolen vaan terveyden puolesta. Eli emme kysy mitään, mutta jos sattutaan itse näkemään sit on ihan eri juttu.

Voi näitä vuoden viimeisiä viikoja. Saa painaa töitä oikein olantakaa. (talous puolen juttuja)

Jossu & masuasukki 18+6
 
Moikka! Tulin toivottelemaan hyvää uutta vuotta kaikille =) Mahassa möyrii vilkas pikku kaveri. Kova on vauhti päällä koko ajan. Se on hyvä ja on ihanaa tuntea liikkeet niin hyvin. Lomalla olen ja olo on ihan hyvä. Töissä kävin joulun jälkeen yhden päivän ja olin sen jälkeen ihan puoli kuollut. Tosi poikki. Kotona jaksais ihan ok, mut työpäivien jälkeen olo on kauhea. Vähän pelottaa kun vielä pitäis muutama kuukausi jaksaa siellä. Oon päiväkodissa töissä, joten meno ja tahti aika kova. 1.4 alkais äippäloma ja toivon että saisin sitä ennen pitää omat lomat pois. Pelkään vaan että en saa.
 
Hyvää uutta vuotta kaikille!

Täälläkin alkanut viime päivinä tuntua yhä useammin ja pidempään möyrintää, alan olla jo vakuuttunut että kyse on vauvan liikkeistä. Nyt vain odotellaan miehen kanssa, josko alkaisi tulla myös potkuja, jotka tuntuisivat mahan päältä. Maha on kasvanut kovasti ja ruokahalut vähän liiankin hyvät...
 
ILOISTA JA REIPASTA UUTTA VUOTTA 2008 IHAN JOKAISELLE !

Minä jo tässä välillä luulin, ettei täällä enää ketään käy, mutta tais porukka olla vielä joulufiiliksissä :)

Täälläkin satelee potkuja ihanan kovaa :heart: Ja selvä rytmi pikkusella on, tai ainakin aamulla ysin maissa herää ja illalla yhentoista pintaan käy aa-aa. Nukkuu siis tuossa välissäkin ( toivottavasti ), mutta selkeesti nyt reilun viikon verran mennyt tuolla tyylillä. Ja eilen illalla huomasin ensimmäisen kerran liikkeet kunnolla mahan päältä, kun pikku mies heitti kunnolla volttia :D Miten teillä jo uudestaan raskaina olevilla, muistatteko että sama rytmi säilyi pikkuisella synnyttyään kun oli massussakin?

Nyt taidan siirtyä päiväunten maille :)
 
[/b]

Hei, tulin vaan toivottamaan uudet vuodet :D

Minulla on ollut paa kipea jo useamman paivan ja yon ajan, eli ei edes hellita nukkuessa. Tanaan toissa sitten mittasin verenpaineet eka lukema oli132/89 ja toinen 129/83 joten, eu varmaan verenpaineesta johdu nyt paa kivut. lessun tunnetta on ollut, mutta en tieda mista nyt viiraa.

Vauvan liikkeista, mina tunnen vain hennonlasita nykaisyja silloin taloin navan kohdalla. Olen luokitellut nama liikkeet sitten vauvan liikkeiksi?!?

Mies tulee kotia kohta kuukauden lomalta ja rouvalla on kova yritys laittaa ruokaa ja rakkautta :saint: , porkkanalaatikonkin vaannin ja hieman sieni salaattia etc...

Samppanjan kuplaiset ( voi kumpa voisinkin saada lasillisen) uuden vuoden toivotukset!

LC ja Habana, Puolessa valissa huomenna!
 

Yhteistyössä