TOUKOKUUN TOIVOTUT marraskuussa

Tervehdys!

Täälläpäin alkaa vauvamasu kanssa vähän näkymään, sukulaiset jo huomannu kasvua :D Liikkeitäkin (jos ne niitä vielä ees on niin) on tuntunu jonkinverran.. Hieman kutittelee.. :)

Tänään heräsin jo ennen kuutta ja kuuden mais aloin keittää aamukaffet ja siit asti siivonnu, täytyy joka paikka puunata ja kuurata kun joulukuun puolesvälis muutetaan... Pakkauslaatikoita ei oo viellä joten alkaa sitten myöhemmin tulee aika kiirus, mutta eiköhän se siitä... :)

Tänne vaan sitten tulee kirjottelu tauko kun täytyy höseltää ja laittaa kaikkee valmiiks... kaikenlisäks sinne uutee paikkaa täytyy oottaa että saa netin...

4.12 muistaakseni rakenneultra ja neuvola, sillon voisin yrittää keretä kertomaan kuulumisia (jotka toivottavasti hyviä ) :)

-> Mutta nyt siivoomaan ja höseltää...
 
Tuosta masun koosta, että esikoisesta mulla ei ollut oikeestaan minkään moista mahaa vielä 25 viikollakaan, kun taas nyt jo on paljon paljon isompi maha kuin tuolloin. Mutta kyllähän me keritään tässä massuja kasvattelemaan jo kyllästymiseenkin asti varmaan. :D

-Liro ja papu-
rv 17+1

 
Äippä 84: Pakkaa ihan jätesäkkeihin ja teipillä tiukasti ne kiinni, sillai kai me laitettiin matkahuollon kautta omat sisarusrattaat menemään.

Tuohon masu hommaan että on mullakin kasvanut nopeammin masu kun aikaisemmissa raskauksissa, mut kai se on että ku useempi tulee ni näkyy sit aikasemmi =)

Meillä täällä esikoinen nytte kovassa kuumeessa ja oksennustaudissa niin oikein kiva sit siivoilla jälkiä ku on itelläki vielä tätä pahoinvointia. :/ Raasu vaan makaa ja valittelee masuaan :(

sarbba rv 14
 
nonniin lääkärissä käyty..tulehduskokeita liuta ja klamydia testi kanssa. Kohdunsuu kiinni ja kohdunkaulakin kunnossa vauvaa ei kateltu kun ihan vähän et on elossa...sen verta iso ettei alakautta katottuna kunnolla enää näe mut tohtoria kinnostikin enemmän noi synnyttimen osat.

Rakenneultran sain 21.12 just ennen joulua...sainkin hirveän kokeneen ultraajan ja lääkärin itelleni. no tämän päivän olenkin kotosalla en viiti enää töihin lähteä.
Valmistin itselleni herkullisen kermeisenpyttipannu annoksen suoraan pakaste altaasta :D Huippukokkikin sen taitaa.

Toivottavasti sarbban esikoinen paranisi.

poika04&papu 17+0
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa... Tai no pitkästä ja pitkästä, ikuisuudelta tämä tuntuu!!! :LOL:

Kauheasti kuulumisia kaikilta, kiva että on mennyt hyvin!!! Masut kasvaa ja vauvat alkaa potkimaan. Itsekkin olin luulevinani jotain sipatusta, mutta taisin vaan kuvitella ja luulla liikoja :headwall: Toivoeajattelua varmasti!!!

Ihana joulufiilis!!! Lunta oli satanut yöllä tänne Lohjalle melkein 10 sentiiä ja kaunis ilmakin sattui vielä kaupan päällisiksi!!! Aurinko paistaa!!

Hu hai, viikonloppuna kerrotaan sitten miehen vanhemmille ja muille sukulaisille, vähän jännittää, ja viime yönä en saanut nukuttua sen takia... Vahingossa menin j okertomaan avon siskolle, ei pokkaa vaan pitänyt, kun se ohi mennen vilkaisi mun masua ja kysyi naureskelle, et oonko mä raskaana :heart: Mitäs sitä kieltämään näin ihanaa asiaa :whistle:

Ällö valkovuoto vaan lisääntyy taitaa varmaan olla ika pianella lääkäriin katsomaan,e ttei ole mitään tulehdusta. Tuo vuoto on edelleen siistiä ei kokkareista, mutta tuppaa haiskahtamaan vähän...Ja päivästä riippuen lorisee litroittain :LOL:

masu tosiaan kasvaa vauhdilla, ihan selvästi on jo kivfa vauva masu :heart:

Nauku 14+5 :heart:
 
Mulla on e rika ihan sama juttu, eli vatsa näyttää välillä aamuisin lähes normaalilta, mutta iltaisin voi olla tosi turvonnut. Mulla myös ilmeisesti vauva on aika hyvin siellä vatsan suojissa, liikkeitäkään ei ole vielä tuntunut. Kai sen tietää, kun tuntee?

Mullakin on seuraava neuvola vasta vuoden vaihteen jälkeen, mut sitä ennen on rakenneultra. Harmi, ettei ultria tarjota tasapuolisesti kaikissa kunnissa. Täällä siis tarjotaan ja on kyllä kiva päästä vielä uudestaan katsomaan, onko kaikki ok.
 
Tervehdys taas!!!
Kerroin aikaisemmin siitä et jäin np ultrassa (yhditettynä verisuelaan) siihen riskiryhmään että lapsi ei olisi terve. Kävin eilen OYSsissa antamassa lapsivesinäytteen ja nyt parisen viikkoa sitten odotellaan tuloksia. Mieltä helpotti kuitenkin aivan älyttömästi et ultrassa kaikki oli loistavasti. Kaikki mitat vastasi aikaa ja kallo ja aivot oli kehittynyt normaalista sydänkin siellä näkyi oikeanlaisena. Ultran perusteella kaikki oli siis kunnossa. Siellä se meijän möykky liikku hullun lailla ja imeskeli varpaitaan... :LOL: Isukki siin vieres vaan tuumas et isäänsä poika tulee. Isukki on niin varma et poika on tulos, mut asiaanhan saadaan varmuus parin viikon päästä. Nyt vaan sit jännittyneinä ootellaan se pari viikkoo.

Aivan ihania masukuvia!!!Itellä ei masu ihan nuissa mittakaavoissa vielä pömpöttele.

Me ajateltiin ottaa vakuutus vasta sit ku tämä meidän möykky on syntynyt. Kunhan se nyt vaan olis terve!!!!Huolettaa kamalasti!!!! :ashamed:

liinu83 ja möykky 15+4
 
Hei vaan!

Muistutan vielä siitä Toukovauvat 2008 - kerhosta, jonne kaikki ovat tervetulleita :wave: Sinne on kivempi laittaa kuvia nyt odotusaikana ja toukokuussa vauvoistakin, kun eivät ole sitten täällä kaikkien vierailijoiden katsottavana ;) Keskustella ja tutustua voi vapaammin, kun juttuja pääsevät lukemaan vain kirjautuneet. Salasanan saa minulta yv:nä =)

liinu83, kiva kuulla, että teidän vauvalla on kaikki hyvin :hug:

Harjoitussupistuksia
on tullut täälläkin nyt jo pari viikkoa :eek: Ensimmäisestä ne alkoivat 20 viikon jälkeen. Samoin liitoskipuja tulee nyt, jos tulee käveltyä ja liikuttua paljon |O

Palaillaan :wave:

Wilhelmiina 16+2 :heart:
 
weiss
Heippa kaikille! Taas tämäkin viikko lähenee loppuaan, niin nopiaan menee nämä viikot ja pian jo puoloväli raskaudessa häämöttää. Täällä on kova puhe ollu massujen koosta ja suppareista.. itellä massu jo aika iso ja monet kyseleekin, että ettei vaan olisi kaksosia. Suppareita on päivittäin, olo helpottuu kun hetkeksi rauhottuu. Tänään tuli myös seerumiseulan tulokset ja olivat normaalit, kyllä mieltä rauhotti, vaikkei tuokaan varmaa ole, mutta silti. Kovasti huolta mie kannan kuitenkin, mutta ehkä jo vähän mielikin rauhottunut, siitä myös kiitos teille. Rakenne ultraa jo oottelen, mikä olisi sitten juur joulun alla. Mutta se omasta navasta.. Mie toivottelen kaikille ihanaa ja rauhallista pikkujoulu aikaa, sekä taas alkavaa vkonloppua!! :heart:

weiss ja pompula rv 16+2
 
heipähei,

Nyt oon joutunut pitää kirjoitustaukoa kun työpäivät ollut niin pitkiä ja väsy painaa. Lukemassa tietenkin olen käynyt =) Palailen sitten vkl:na enemmän juttuihin...

wilhelmiina81: Laitatko mulle salasanan yv:nä toukovauvat2008-kerhoon? :attn:

Kiva kuulla, että kaikilla asiat mallillaan, *jatketaan samaa rataa*

poika04: Toivottavasti vuoto ihan harmitonta ja, et pikkuisella kaikki hyvin:hug:

sHv ja hipsu 16+1
 
Hih, mie tunsin tänään ekat potkut ja niistä ei kyllä voinut erehtyä. Ihana hullaannus. Kiva, että vauva antoi elonmerkin itsestään. Seuraava neuvola 13.12. ja rakenneultra 17.12. Ihan pian siis.

Katrinainen ja kirppu 16+3
 
Hei!

Lisää murehtimisen aihetta täällä: sairaalasta tuli kirje, että anti-D antibodies detected, eli vasta-aineita löytynyt verestä. :(

Menen huomenna lisätutkimukseen. Mutta 1% rhesus negatiivisista äideistä kehittää vasta-aineita, jotka erittäin vaarallisia sikiölle. Miksi minä? :(

RR 16+0
 
Ronya Royce :hug: toivotaan et kaikki olisi hyvin ja nykyinen lääketiede on todella huippu eli ei sinun pienokaisella varmaan ole hätä päivää kun negatiivisuus on tiedossa niin varmasti homma pysyy hanskassa =) Pidän pekkuja sinulle ja pienokaiselle.

sHv: ja kaikki muuut Kiitos tsempeistä tänään varmaan saan osan tuloksista et onko niissä mitään..mut myös supistukset saattavat kipeyttää kohtua kuullemma. mut onneksi pienokaisen sydän pampatti ja eilenkin sen verran lääkäri kuikkasi kohtuun että vaaveli liikkuui. Aika ison näköinen kaveri oli kun alakautta teki tutkimuksen niin vaan selkä näky kun pieni siellä hytky.

Tiedättekös kun mä sain ultraajaksi sellaisen ultraajan joka on ollut jo mun äidän aikaan ultraajana =) Hassua ajatella et se on voinut josku mua tutkia ja nyt se tutkii mun pientä :D Varmaan ollut aika nuori silloin.

poika04& papu 17+1
 
Heipparallaa! :wave:

Onnittelut hienoista ultrakuulumisista kaikille ja paljon rohkaisevia haleja niitä tarvitseville :flower: =) !

Ronya Royce Paljon voimia sinulle ja minäkin olen hengessä mukana , että kaikki menisi loistavasti :hug: !

liinu83 huippujuttu, et vaavelilla on kaikki hyvin :heart: !

Ja tervetuloa uusille tulokkaille ! :wave:

Minullakin vauvavatsa on turvahtanut esiin nyt ihan kunnolla =) . Liikkeitä olen myös tuntenut ja oksentelukin on loppunut jo :D . Harkkasuppareita ei vielä pahemmin ole ollut, joskus iltasin kiristelee. Toka neuvolakin oli ja kaikki oli hyvin =) . Painoa on tullut huikeat 200g koko raskaudessa, mutta olihan tuota lähtöpainoakin aika paljon vielä esikoisen jäljiltä :ashamed: .
Töissä meinaan olla tuonne helmi-maaliskuulle, sitten pidän talvi- ja kesäloman ja jään todennäköisesti varhennetulle ä-lomalle. Saanpahan olla suloisen esikoisen kanssa kaksin vielä, ennen kuin sitten uusi tulokas tulee meille :heart: :) . Rakenneultra onkin sitten 27.12
Omat fiilikset on hienot, että onkin ihanaa, kun tulee joulu :xmas: :D

Riia + Jumpsuttaja 17+2 =)
 
määkin olen miettinyt et jään varmaan maaliskuussa töistä pois pidän lomat yms muut vapaat poikkeen ja nautin rakkaan pikkumieheni seurasta voidaan tehdä viellä kahdestaan kaikkea kivaa ennenkuin pikkuinen syntyy. Täällä on kauhia päänsärky vaivannut jo monta päivää..Vähän vaikuttas et onko migreenin poikasta :( Iltapäivällä sitten soittelen niistä kokeista. (klamydia kokeen ottivat sanoin miehelle et jos musta sellanen löytyy niin sen pikkukaveri on vaarassa :LOL: )

mut nyt kaffeelle mun pitäs vähentää kahvin juontia :ashamed: mut kun en pysty kun tulee sellanen heedari siitäkin et oksat poikkeen..sen olen itselleni suonut kun en muita paheita harrasta muutenkaan...ja kun olen petrannut keittiössäkin ehkä tuohon hygieniaan nykyään jopa vähän liikaa :D
 
Ronya Royce toivotaan että kaikki on hyvin :hug:

Täällä kuumeessa koko perhe ollaan, lukuunottamatta nuorimmaista. Onneksi esikoisen oksennustauti meni ohitte, mutta kovasti vielä mahaa kuulema vääntää. Pahaa oloa on ollu mulla ja miehellä et saa nähä tuleeko se oksennustauti nyt sit tän kuumeen lisäksi :/
 
Siirryn tästä pikkuhiljaa viikonlopun ja pikkujoulun viettoon.

Palailen linjoille taas maanantaina. Tosin tiedossa on työn täyteinen päivä.

Toivottavasti vihdoin ensi viikolla pääasisin eroon täst oksettavasta olosta.

Jossu & masuasukki 14 + 3
 
mulla masu näkyny jonku aikaa jo.. :) tiistaina ois rakenne-ultra ja alkaa vähän jännittään ku ei käyty np-ultrassa.. mut luottavaisin mielin oon, toivottavasti kaikki kunnossa.. täällä ollaan lähössä miehen kanssa syömään. hyvät viikonloput kaikille! :D
 
ronya royce: Voi ei :hug: *jaksamista teille* Toivottavasti vasta-aineiden määrä todella alhainen ja ne pysyisivät pienissä lukemissa siihen asti kunnes pikkuisenne on turvallisesti syleissänne :heart:
***Toivon todella, että asiat järjestyvät***

Itsekin olen rh negatiivinen ja aina tulee mieleen tämänkin asian mahdolliset ongelmat... täytyy vaan uskoa, että nykylääketiede pystyy rh immunisaatiot hoitamaan siten, ettei vaaraa synny äidille eikä sikiölle ja näinhän se ymmärtääksni onkin, että hoitokeinot ovat huippuluokkaa ja vakaviin seuraamuksiin päätyvät tässä asiassa ne äidit ja vauvat, jotka ovat jostakin syystä puutteellisessä tai kokonaan puuttuvassa äitiysseurannassa. Eli *olet varmasti osaavissa hyvissä käsissä*

sHv ja hipsu 16+2
 
ronya royce Toivotaan, että kaikki menee hyvin! En tiedä tuosta "vaivastasi" paljoakaan, mutta eiköhän ne siellä sairaalassa ota sinut super- tehostettuun tarkkailuun :hug: Olen ainakin itse kokenut ja ymmärtänyt, että raskaana olevat naiset saavat erityiskäsittelyn oli vaiva sitten mikä tahansa! Jaksamista :flower:

iinu83 Toivotaan, että lapsivesipunktiosi uutiset ovat hyviä ja vauvelinne on kromosomistoltaan terve pikkuinen :heart:

).( Täällä ei erityisempää; kauhea väsymys vaivaa (lieneekö synä alhainen hemoglobiini :/ ), mutta muuten olo mainio. Oksentanut olen viimeksi keskiviikkona joten senkin puoleen kaik ok. Pikkuinen melskaa kauheaa kyytiä tuolla massussa päivittäin; sillä on ihan selkeä rytmi ja osaan odottaa tiettyinä aikoina "jumpan" alkavan. Nyt liikkeet ovat alkaneet tuntumaan jo selviltä potkuilta eikä vain kutituksilta :D
On tämä raskaana olo sitten ihanaa :heart: En olisi uskonut, että jo tässä vaiheessa sitä pystyyy rakastamaan näin paljon tuota pikkuista masuasukkia :heart:

Rakenneultraa odotellaan vielä reilu viikko =)

Mukavaa viikonloppua!

[/i]Carmen ja Nirppu 17+7
 
Huomenta kaikille,

tämä keskiraskaus on siitä mukavaa kun olo on ihan normaali ja hyvä. Toisaalta on hieman tylsää, kun juuri nyt vauvan olemassa olo ei tunnu kovin konkreettiselta, kun eka ultrasta on jo aikaa ja liikkeitäkään en vielä tunne. Onneksi jo reilun parin viikon päästä pääsee taas ultraan! Kiva kuulla muiden ultrakuulumisia jotka ehtivät jo sitä ennen päästä kurkkaamaan pikkuistaan!

Talvista päivää ja mukavaa joulun odotusta!
 

Yhteistyössä