Aikaista aamua =) Jostain syystä heräsin jo neljältä eikä uni tullut, vaikka tunnin siinä pyörin joten päätinpä tulla "moikkaamaan" teitä! Antaa edes miehen sitten nukkua, jos ei itse pysty
Liro, Katrinainen+muut, jotka kyselivät "oudoista" tuntemuksista massussa tai harhoitussuppareista: kuullostaa, että teillä on kohdut alkaneet treenaamaan supistuksia! Eipä minulla käytännön kokemusta ole, mutta eilen neuvolassa kätilö juuri kyseli, että olenko moisia tuntenut ja sanoi, että tässä vaiheessa raskautta niitä usein alkaa tuntumaan. Itselläni ei vielä tuonsuuntaisia tuntemuksia ole, mutta muita sitten niidenkin edestä B)
poika04 Toivotaan, että kaikki on vuodosta huolimatta hyvin! Ja sehän on tärkeintä, että vauvan sydän lyö: vuodot kaiketi ovat ihan yleisiä kaikissa raskauden vaiheissa. Ystäväni vuosi verta todella paljon n. rv 30 eteenpäin - muutaman kerran viikossa olivat Jorvin päivystyksessä tarkkailemassa tilannetta :/ - eikä mitään syytä vuodolle löytynyt! Ja heillä on täysin terve pieni mies siellä kotona.
Sitten omasta elosta..
Liikkeitä olen tuntenut jo muutaman viikon, mutta nyt ne ovat jo todella voimakkaita ja tuntuvat päivittäin :heart: Vauvalla on ihan selkeä rytmi milloin hän nukkuu ja milloin on hereillä: joka päivä n. klo 9 alkaa jumppa, samaten lounaan jälkeen n. klo 12 hirvittävä show
Iltapäivällä kotimatkalla usein alan naureskelemaan ihan ääneen, kun Nirppu tuolla melskaa - se on aina vaan niin suloisen hassua miten ihanalta ne liikkeet tuntuvat :heart: Eilen neuvolassa neuvolatäti
näki Nirpun potkut mun massuni läpi: taitaa olla aikamoinen pakkaus meille syntymässä
Neuvolasta juu; siellä tuli eilen käytyä kolmannen kerran. Verenpaineet laskeneet yhä vaan (nyt 106/65), samaten hemoglobiini (lähdetiin 136:sta ja eilen oli enää 116 --> rautakuurille :ashamed: ), mutta paino onneksi noussut - tosin sekin hyvin maltillisesti eli 280g/vko. Vauvelin sydänäänet tosiaan kuuluivat hienosti ja syke vaihteli jatkuvasti (en tiennyt, että sekin on tärkeää ja että sitä seurataan varsinkin loppuraskaudessa!). Kaikki tärkeimmät siis olivat kunnossa! Seuraava neuvola onkin sitten 2.1. ja silloin laitetaan Kelan paperit alulle! Hassua ajatella, että niin pitkällä mennään jo
Vakuutuspaperit ovat edelleen levällään, mutta enää läpikäytäviä tarjouksia on kolmet.. Vakuutus ehdottomasti otetaan, mutta pitää tosiaan koittaa löytää se "paras" paketti - mikä ei ihan helppoa olekaan
Massun koosta haluaisin teiltä kysellä.. Tiedän, että (tämäkin
) asia on sellainen, että koskaan ei osaa olla tyytyväinen - joko on maha liian pieni tai liian suuri - mutta miten te koette omat vatsanne: ovatko ne ihan "normaalin kokoisia" raskauden kestoon nähden?? Oma reppuni nimittäin on jo todella komea eikä kukaan tunnu uskovan, että olen "vasta" 18. viikolla. Tai sitten kysyvät, että kuinka monta sieltä on tulossa
Eilen neuvolassa kätilö tunnusteli kohdun ja sanoi sen olevan hieman keskivertoa suurempi, mutta niinpä on äitikin (en nyt suuri, mutta 181cm pitkä
).. Ihanaahan se on, että massu kasvaa ja näkyy - ylpeänä sitä kannan!!! -, mutta mietiskelin vain.. Kuinkahan suureksi tässä vielä kasvetaan B) Tai jospa siellä rakenneultrassa tosian olisi yllätys ja saataisiin tietää, että Nirpulla on kaveri siellä kasvamassa!
Liitoskivut ovat tuntuneet parin päivän ajan suht' voimakkaina ja sen takia kävelyni muistuttaa lähinnä pingviinin hoippumista
Olen "kiristyksistä" huolimatta koittanut kävellä n.5km päivässä ja ihan hyvältä se tuntuu, kunhan vauhtiin pääsee =)
No mutta jospa sitä kömpisi vielä sekunniksi miekkosen kainaloon ennen aamutoimia ja töihinlähtöä.. Mukavaa ja lumista päivää kaikille :flower:
Carmen ja Nirppu rv 17+4