vierailija
Mun miehen pallomaha katosi kun lopetti makkaran ja leivän syönnin.Musta nyt ei ihan kasvissyöjää saisi tekemälläkään, mutta etenkin punaisen lihan määrää olen vähentänyt huomattavasti. Ja myöskin näitä ns. yliprosessoituja tuotteita. Siis vähentänyt, kyllä erilaista makkaraa kesällä menee kuitenkin ja en aio siitä tinkiä.
Joskus olen 1-2 kuukauden erikoisruokavalioita koittanut. Täytyy sanoa, että kun 2 kuukautta olin täysin ilman punaista lihaa (ja muutakin lihaa todella vähän) ja lisäksi ilman ylimääräisiä sokereja (tarkoitan siis karkkia, pullaa, virvoitusjuomia tms.) niin kyllä se mulla tuntui olossa positiivisesti. Ja painokin tosiaan laski useita kiloja, vaikka liikuin tuolloin todella vähän.
Nykyään kun liikun taas paljon enemmän, niin paino on tullut kohisten alas kohti omia tavoitelukemia. Ruokavalioon en hirveesti kiinnitä huomioita. Punaisen lihan pyrin pitämään kohtuudessa ja muuten panostamaan. Suolaa käytän hyvin hillitysti.
Painoin "parhaimmillani" 120 kg, toki se peruspaino oli jotain 115 kg. Tuohon pääsin kun oli vähän vaivoja. Nyt lähestytään 100 kilon alitusta. Aattelin sinne alta sadan jäädäkkin sitten. 190-senttinen oon kuitenkin suunnilleen, joten mielestäni semmonen 90-95 on mulle aika optimipaino.