TOUKOKUUN TOIVOTUT helmikuussa

kurpitsa hyvä kun kaikki hyvin. teille tulee sitten vaan pieni vauva =) .
birdie minäkin olen lähes lopettanut light-tuotteet, vain kylässä saatan syödä jos tarjotaan.

Kirppunen ei enää ole rauhallinen. aloitti normaalin riehuntansa eilen illalla. on näköjään puuhannut monta päivää saadakseen itsensä takaisin perätilaan ja siellähän sitä nyt ollaan. potkii alas ja kylkiin. Sitä se möyrintä siis oli. päättäväinen tapaus. Olisi nyt vaan äidin iloksi pysynyt RT:ssä. Onhan tässä vielä onneksi aikaa kääntyä.

Voiko virtsatietulehdus tuntua vain pienenä epämukavuutena alapäässä? Onneksi maanantaina neuvola ja otetaan pissanäyte, siitähän sen vastauksen saa sitten. hiukan outo olo alapäässä nyt, mutta oireet niin vähäisiä etten oikein tiedä johtuuko vaan siitä, että vauva painaa rakkoa. Mulla on ennenkin ollut näitä "kuvitteellisia" rakko-oireita ja siksi otan nyt maanantaihin asti rauhallisesti.
 
katrinainen: Mulla ei ollu mitään oireita ku oli virtsatientulehdus, paitsi se että supisteli mut supistelee se nytteki vaikka toi on jo hoidettu. Kannattaa tosiaan testata jos epäilet että on.

Kurpitsa: Tosi hieno homma että kaikki on hyvin!! :heart:
 
sarbba :eek: Eikö mitään oireita?
Onneksi siis maanantaina saa sen testin. Mullakin on supistusten yhteydessä testattu eikä mitään tulehdusta tällöin löytynyt. Eilen illalla tosin tuli supistuksia, mutta nyt ei tosiaan niitä ole ja oireitakaan ei oikeastaan ole. Vain tuo outo painontunne, joka saattaa johtua kirpusta.


 
painosta on totta että monet stressaa, ja usein aivan syyttä. Itse olen normaalivartaloinen, mutta vaa'an mukaan hieman ylipainoinen johtuen aktiivisesta kuntosaliharjoittelusta tolkkujen painojen kanssa ("rässi" 110kg jne.).
Ensimmäistä odottaessani olin normaalipainon mitoissa, eikä sillonkaan tullut painoa yhtään. Asiaa tutkittiin kauan ja monelta kantilta, vaan kun mitään ei löytynyt ja vauvakin oli 3800g + niin eivätpä enää toisella, kolmannella ja neljännellä kerralla ole välittäneet enää koko asiasta.
Toki se itseä aina huolettaa, että kaikki varmasti on ok, kun paino ei syömisellä nouse. Ja kaikkea on kokeiltu, syöty mitä vain ja vaikka kuinka paljon, ei mitään vaikutusta.
Imetysaikana sitten paino nouseekin vaikka söisi vain porkkanaa ja joisi vettä :LOL: todettu ollaan sekin.

Ihanaa olla lomalla. Kesäloma alkoi tuossa pari päivää sitte, ja mammaloma heti perään, joten nyt on parisen kuukautta aikaa tehdä lasten kanssa ihan mitä vain, ja tänään oltiinkin koko sakki ostoksilla. Poijjaat on vähän vilkkaita, joten joskus tuntuu että pitäisi olla mustekalan lonkerot jotta pysyisivät aisoissa :LOL:
 
Perjantaita kaikille :wave:

Kurpitsa: Hyvä juttu että ultrassa kaikki hyvin :heart:

Pipsa Possu:Hyvin kosittu ja mukavaa häidenalusaikaa :heart:

Painoa tulloo aina vaan =) Joka kerta kun astun vaakalle, vaikka edellisest kerrasta ois päivä,niin painan enemmän :kieh: Ei voi kyllä käsittää...ihan normaalisti syön ja indeksi ennen odotusta 21. Mutta pääasia että kutvonen voi hyvin :heart:

Tänään sitten loppui virallisesti työt,läksiäis kakku on kärrätty työpaikalle ja se siitä =)
Sairaslomaa on vielä ens viikko ja työkkäristä suosittelivat hakemaan lisää,ennemmin kuin jäämään työnhakijaks,kun tulee karenssit yms... Yritin neuvolaan soittaa et jos sais ke lääkärille ajan,kun on vain keskiviikkosin paikalla. Mut eihän siellä ollu kukaan paikalla. Jätin viestiä jos vaikka soittas maanantaina mulle,ettei tarvihe sitä soittoaikaa kytätä. Tää on aina tällästä noiden tukiaisten kanssa |O
Nyt sain kelalle sen 6kk palkkaliitteenkin toimitettua,saas nähä kauan päätöksessä kestää =)

Repa ja kutvonen 29+4
 
katrinainen: Joo ei mulla ollu mitää oireita, sillä otettii noi testit ku supisteli. Eikä ne suppailut mihkää lähteneet, mut tulehuksia ei enää oo, oonkoha nyt kahesti sen jälkee käyny vielä antamassa näytteet ku uskoivat että edelleen siitä suppailut johtuu, mut eipä johukkaan. Mulla on kans tuota paineentuntua, lähinnä silloin kun supistuksia tulee, siihen eivät osanneet mitään sanoa neuvolassa.
 
alku iltaan päästy ja supistukset pysyneet parissa pienessä (kop kop)
ainut ettei ruoka kyl maita ku mitään ei tee. herkkuja vois kyl vedellä naamaan senki edestä.
ja nyt ku en suklaata tajunnu ukolta kaupasta tuotattaa niin tuskaa on.. :p
huomenna laitettava se hakeen suklaata vinopino... :p
täytyy toivoa et ny asettus levolla tää toviksi et jäbä sais lisäaikaa viel.

nemika+jäbä 30+5 :heart:
 
Moikka kaikki! Täällä on painoa tullut lisää 16kg!!! En ollut ennen raskauttakaan mikään laiheliini, painoindeksi oli kai 23. Olen syönyt aika suruttomasti koko raskausajan - karkkiakin menee aika tavalla. Vauva on kuitenkin ollut joka ainoassa mittauksessa just sopivan kokoinen, ja edellisen ultran mukaan synnytyspainoarvio on 3500g. Kun huokaisin helpotuksesta ja sanoin, että ei sitten taidakaan olla sokerivauvaa tulossa, lääkäri muistutti, että äiti voi syömisellään vaikuttaa vauvan painoon noin kilon verran. Oma äitini, joka on kanssani samankokoinen, sanoi syöneensä lakua ja muita herkkuja mahan täydeltä koko raskausajan, ja molemmat lapset painoivat 3100g. Hänelle ei kukaan koskaan huomautellut liiasta syömisestä, ei neuvolassa eikä muualla. Sen lähinnä pidettiin olevan luonnollinen osa raskautta.

Mulle on tullut tässä odotusaikana sellainen olo, että äitiä syyllistetään aika monelta kantilta. Enää ei riitä, että ei tupakoi tai juo alkoholia tai käytä huumeita, vaan äidin oletetaan lisäksi luopuvan herkuista ja liikkuvan jatkuvasti. Esim. selkäsäryn syyksi keksitään helposti liikunnan puute, vaikka tosissaan kuntoilu saattaa olla aika sopimatonta raskaanaolevalle naiselle (kuten mulle - alkuraskaudessa liikuntaa seurasi aina verinen vuoto, sittemmin supistukset). Ymmärrän tietenkin, että ylipaino on iso kansallinenkin ongelma, mutta eikö tulevan äidin henkinen hyvinvointi paina mitään??? Miksei muutamaan ylimääräiseen kiloon voitaisi suhtautua lempeästi, ja pitää normaalina sitä, että odottava äiti saattaa himoita herkullisia makuja, kun muuten olo saattaa olla aika helvetillinen???? Aaargh! Nyt menen maate. Ei pitäis kirjotella väsyneenä - sori vaan purkaukseni.

Niin ja vielä kuumuudesta - Mäkin olen huomannut etten enää palele. Ennen pidin villasukkia yöllä kesälläkin, ja nyt hikoilen lyhyessä kesäyöpaidassakin.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

 
Niin tosta painosta taisin minäkin mainita. Mulle sitä on ekasta neuvolasta tullu alle 10 kg, mutta jos lasketaan siitä, että mitä painoin ennen raskautta, niin oisko tullu about 13 kg. Ei mun mielestä aivan kauheasti, mutta neuvolantäti mainitsi kun sitä oli 3 viikon aikana tullu 1800g. Mulla on takana syömishäiriöitä jne, niin käyn vähän herkillä tuon painoni kans, vaikka en koskaan ole ylipainoinen saati normaalipainon ylärajoilla edes ollut
:( Mutta neuvolan täti tietää, että edellisistä tuli painoa yli 25 kg ja toiselta oli raskausmyrkytys, niin kaipa hän minun ja vauvan parhaan vuoksi huolehtii. Toisaalta olen lopettanut tupakoinnin, joten muutama kilo sinne tänne kun siitä paheesta on eroon päässy
 
Niih, mulle tota painoa tuli taas 1,5kg ihan vuorokaudessa, kun menin tyhmä hankkimaan ne hamekankaat itelleni eilen. Kait mä sen tiesinkin, mutta piti sitten kiusata itteään lisää. Se on kuulema semmoinen valtiollinen ja uskonnollinen instituutio, johon mietin ukkeli ei ole aikonut ruveta. No, eipä tässä kait mikään muutu, paitti mun paino. Ehkä otan vielä lisää pätkiskakkua ja saan tän katoomaan. Ei vais, pitää pojan kanssa lähtee koripalloon kohta, kunhan koirat on viety.
 
Huomenet!

Ihanaa Kurpitsa, että kaikki oli hyvin!!! Ja hyvä kun kävit jo nyt, niin saipahan kiven pois sydämmeltä. Mun esikoinen painoi 2500g syntyessään ja oli ihan täysiaikainen. Maailmassa kun vaan on pieniä ja suuria ihmisiä :)

Mä en uskaltanut pakkien pelossa sit kosia :ashamed: Mut ehkä joku toinen päivä sitten. Tosin eilen olis saanu sen hamekankaan... :)

Täällä on ihan mykerö keli. Ehdottelin aikaisemmin viikolla et lähdettäisiin katsomaan Salpausselän kisoja, mut ei taida saada sen vertaa itsestä aikaiseksi. Pitäisi siivotakin, kun huomenna on taas vaihteeksi näyttö. Rasittavaa tämä asunnon myyminen, kun aina saa olla puunaamassa :kieh:

Mukavat viikonlopun jatkot kaikille!!

Päikkäri 30+6
 
lakupiippu Asiaa puhut. Olen usein miettinyt tuota samaa. Miksi raskaana olevan naisen täytyy toimia kuin kone, joka ei koskaan väsy. Ja sitten kun väsyt tai sairastut tai saat jotain vaivoja ja joudut sairaslomalle kannat huonoa omaatuntoa kuten minä nyt. Töissäkin sanoivat, että on oikeastaan ihailtavaa, että jaksoin näinkin pitkälle fyysisesti raskasta työtä. Mutta miksi oikeastaan pitää venyttää itsensä ihan loppuun? kukaan tuskin jälkeen päin tulee nytkään kiittämään mua siitä, että olin näinkin pitkään töissä. Itse saan kärsiä nyt öisin näistä kivuista, joiden takia en saa nukuttua ja iskiaksesta. Ja tuohon painoon vielä, en edes miettinyt koko asiaa aluksi, enkä käynyt vaa-allakaan, mutta neuvolassa sanoivat viikolla 28, jolloin painoa oli tullut 6,5 kiloa, että hyvinhän sulla on mennyt. Älä nyt kuitenkaan ala herkuttelemaan ja pidä paino alhaalla :eek: . Johtui ilmeisesti isosta SF-mitastani kun pelkäävät, että saan tosi ison lapsen. SF tällöin 30. Mutta hyvä ihme, voihan kyseessä olla mikä vaan, vaikka paljo lapsivesi. Tuntui vaan jotenkin siltä, että mulle huomautettiin, että syön lapseni isoksi vaikka itse olen mielestäni syönyt terveellisesti ja sokerirasitus oli normaali, samoin kaikki paineet. Sori munkin purkaus. Olen tosiaan kipujen takia nukkunut niin huonosti, että oli pakko hiukan purkaa.
kriisi älä masennu. Saat varmasti jotkut ihanat hamekankaat sitten korvaukseksi. :hug: Miehesi kuitenkin varmasti välittää sinusta ihan maailman eniten.

katrinainen ja kirppunen (ikiliikkuja viime yönä) 29+4
 
eilinen menikin onneks yhdellä ainoalla napakammalla supparilla. tänä aamuna myös kerran veti mahaa kovaksi. täytyy toivoa et näin pääsisi maanantaihin ku on kontrolli taas.
ukko vaan on ku myrkyn nielly ku joutuu kaiken tekemään. ymmärtää kyl tilanteen ja tekee.
mut näkyy kyl nyppivän sitä ankarasti vaiks yrittää sitä peitellä.
mut toisaalta näkeepähän mitä sitä mä teen päivän aikaan ja tuo ei kyl puoliakaan tee siitä ja silti on ku hapankaali. :(
täytyypi vaan yrittää olla välittämättä. poitsu pääsee tänään mummon luo yöksi passattavaksi ku on joutunu mammaa auttamaan nii paljo tän viikon aikana ku on ollut lomalla.
mietin uskaltaisiko sitä tuon lyhyen matkan käydä mukana ku mökkihöperyys alkaa vallan saamaan nähtävästi.
ja nyt ku makaa nii levottomat jalat alkanu vaivaamaan urakalla. eilen olisin voinu jalat sahata illalla rikki ja oli pakko köpötellä kämppää hissukseen ympäri et sai vähän etes rauhoittumaan. :(
musta tullu kyl nii krooninen valittaja tän raskauden aikana... :whistle:

mut huomenna vaihtuupi jo uusi viikko taas onneksi..

nemika+jäbä 30+6 :wave: ¨

ja jaksamisia kaikille!!! :hug:
 
täytyy heti tulla juoruilemaan siitä kun ostettiin tänään ihan uudet yhditelmävaunut :p haettiin maahantuojalta niin maksoi 290? ja oikee hinta 569? et aika hyvin alennusta saatiin kun sieltä haettiin :) oon ihan innoissani niistä, kun vielä vauva sinne niin kaikki hyvin ;)
 
Moikka! Täällä kohta rv30 tasan :) majj hyvät allennukset kyllä saitta =) kannatti hakia suoraan maahantuojalta.Meillä ollu tänään nuorimmaisen 2v syntärit. =) Oikia päivä oli 28.2 mutta tänään oli juhlat.Jeps ei kai tänne sen kumempaa paksusti voijaan. =) Palataan taas Moro! :wave:
 
Kääk! Ihme päivä ollut tänään, noin niin kuin tuolla mun pääkopassa. Tuli hirmuinen reissu kaipuu. Olen työkseni kierrellyt ympäri maailmaa ja viipynyt työ komennuksilla 2 päivästä 8 kuukauteen pituisia aikoja. Olin (ja olen) jo ihan kypsä tuohon matkalaukku elämään ja hotelli huoneisiin...Mutta tänään olen taas kärsinyt tuon reissukärpäsen pureman aiheuttamasta kaipuusta maailmalle. En tiedä mistä tuo nyt taas tuli, mielestäni olen kuitenkin ihan tarpeeksi jo "ravannut" tuolla maailma, ehdinhän tuota työtä tehdä jo liki 8 vuotta. Kaippa se vaan vielä hieman kummittelee tuolla mielessä, nyt kun elämä muuttuu totallisesti - ja hyvä niin! Tavallinen arki kun on ihanaa! Ennen en tiennyt aina aamuisin missä illalla menisin nukkumaan...Parhaimmillaan kun olen lähtenyt keikalle Kanadaankin 4 tunnin varoituksella, kohti täysin tuntemattomia ongelmia ja tietysti aina yksin suohon. Ei tuollainen ole oikeaa ihmisen elämää. Ja silti välillä tulee kaipaus noitakin hetkiä kohtaa...Masokisti kai vähän??
 
Heipsuli =)
Majj,minäkin tosiaan huomasin ,että menemme samoja aikoja =) . oletko sä saanu jo äippäpakkauksen? minä odotan niiin kovasti sitä, ku tiistaina tulee 2 viikkoa kelan päätöksestä.

virtsatulehdus voi tosiaan olla vain jotain vähän outoa tuntemusta tai jopa ei mitään. mulla loppui lähes kokonaan supistelut kun sai piilevän tulehduksen pois..ja sit tajusin,että tonne vatsanpohjaan tuli jännästi kevyempi tunne =)

hengästymistä tosiaan on ja väliin mulla tuntuu,että ihan kun tulis joku astma! mutta sit se vaan välillä tasoittuu,kai se sit riippuu vauvelin asennostakin?!?

turvotusta pirulaista on ruvennu nyt olemaan, välillä enempi ja välillä vähempi, täytyykö kohta luopua rakkaasta vihkisormuksesta :| , no mutta turvotus onneksi sitten häviää niin pian kun tuo vauveli on syntynyt =)

mukavat viikonloput kaikille
rakkausvauva 27+2
 
weiss
Iltaa! Mie oon ollu jotenkin niiiiin kiukkua täynnä, että ottaa ihteäkin päähän oma kiukuttelu. Jotenkin sitä kai väsähtää tähän olotilaan ja jatkuvaan kipuiluun, vaikka mie tiiän, etten tasan ole ainoa, jolla vaikiaa on ja monella vielä vaikiampaa. Mieskään ei tunnu enää jaksavan kannustaa vaan kaikkonee yhä kauemmas, ainakin miusta tuntuu siltä. Liitoskivut on ollu tänäänkin niin kovat, että on kyllä panadolia kulunnu ja mieski suuttu jostain pienestä tai sai syyn lähtiä kavereitten kanssa ryyppäämään. Mie saan aina pelätä, että mitä nuo reissut tuo tullessaan, kun miehellä on ollu vaikiaa joskus tuon alkoholin kanssa. Mie tietty valvon muutenkin, että samalla sitä ukkoaki oottaa. :ashamed:
Pienelle tekis mieli jo alkaa laittaa paikkoja valmiiksi, mutta.. kun sitä koittaa jotenkin perheelle ruoankin laittaa, niin johan kutsuu lepo asento.
Muut kipuilijat ja supistelijat: onko teillä liitoskivut lisänny supistelua, kun miusta tuntuu, että mitä enemmän vihloo, sitä enemmän supistelee. Ja aiheuttaako virtsarakon täyttyminen suppareita, kun miusta se niitä lisää? Kuitenkin tulehus on suljettu pois, olis vaan helpompaa, jos löytys syy suppareihin.

Anteeksi tämä lauantai-illan purku.. huomenna voi mieli olla taas taivaissa!! :p

weiss ja pikkuinen 29+4 :heart:
 
Heipa hei,

muutto on vihdoinkin takana ja uudessa kodissa möllötellään sekä kauhistellaan tavaran määrää. Kyllä on ollu kamalat kaks päivää, mä olen ihan katkipoikkikuollu... ja sattuu joka paikkan niin maan vtusti, vaikka en olekaan joutunu muuta ku kattomaan, kantamaan pikkutavaroita ja siivoilemaan. Mut eniten tässä varmaan tuntuu toi koko päivän energiapupuna meneminen, pistetty huitelemaan joka suuntaan koko ajan. No onneks huomen on sunnuntai, voi levätä koko päivän ja tästä eteenpäin aion ottaa todella rennosti.

Mut nyt pääsee laittaa vauvan tavaroita paikoilleen ja se ajatuskin tuntuu ihan mielettömän ihanalta.

Edla ja likka reilu 2h-31
 
Takaisin nukkuu? 3v heräs vähän yli 6. Nyt on puuro keitetty, koirat käytetty, lumet kolattu ja eka koneellinen pyykkiä pyörimässä. Mä haluun takaisin sänkyy, ehkä meen kuitenkin kutomaan tohon olkkariin, kun vaavi kattoo pikkukakkosta...

Hyvää huomenta kaikille!

kriisi+ typy 27+2
 
weiss: tiedän tuon kypsymisen asioihin kyllä. ja vaikka sitä sanotaan et lyhyt aikahan tämä lepokin on niin kyllä tämä pääkopan päälle käy. mullaki 7viikkoa lepoa takana eikä loppua näy. sosiaalinen elämä aika heikossa ja jatkuva pelko päällä.
mulla ku on kaksi jo aiemmin syntyny 33 ja 36 viikolla ja syytä tähän ei vaan löydy miksi näin käy. ja jotkut viisaat erehty sanomaan et ku yhden täysiaikaisen saa niin kaikki on sen jälkeen. tietäis vaan mite niitä täysiaikaisia tehdään :LOL:
oon kans koittanu yhdistellä sitä mitkä ärsyttää supisteluja tulemaan. voihan se olla noi liitoskivutkin ku sitä automaattisesti jännittää paikkoja ku liikkuu ja kääntyy nii seki ärsyttää varmasti tuoho supisteluun. mulla ku on liitoskivut ollu riesana 17 viikosta lähtien tosi pahana. ja tuoho jatkuvaan liitoskipuiluun tottuu kyl mut hermojen päällehän se ottaa.
täällä oli myös eilen myös nii pinna kireällä. täytyy toivoa et tämä päivä olisi parempi myös siellä teillä. =)
huomenna sit polille taas tarkastukseen. täytyy pitää kädet ristissä et tilanne olisi nyt rauhoittunut eikä olisi edennyt enempää.

nemika+jäbä 31 tasan :heart:
 

Yhteistyössä