TOUKOKUUN TOIVOTUT joulukuussa

päästiinhän me mun äipän luokse, kuutisen tuntia meillä meni autoillessa ja pysähellessä. =) Tosi hyvin kyllä meni matka, lapset ja koiruuski jaksoi hienosti =) Aattona siirrytään miehen kotiin, siitä parin tunnin matka taas =)

Ihanaa joulua kaikille=)
 
poika04 Onnea iloisista ultrakuulumisista!!! Nautihan kunnolla joulusta ja hyvistä uutisista!!!!

katrinainen säikäytti oikein kunnolla sairaalakäynnillään... Eiköhän tässä kaikkien kannata jo vähän rauhallisemmin ottaa. Itse ainakin otan jo bodypumpissakin vähän iisimmin... Onko muita salilla kävijöitä? Vai minkälaista liikuntaa harrastatte näin odotusaikana??

Tänään siivoiltiin miehen kanssa vauvalle kaappia... Vielä ei olla ostettu mitään vauvatarvikkeita. Pinnasänky ja syöttötuoli saadaan käytettyinä. Mun vanhemmat lupas ostaa vaunut.. Koskakohan niitä kannattais alkaa kattelemaan??? Kova hinku olis jo vauvanvaate ostoksillle. Toistaseks kaapista löytyy ne yhdet norsutöppöset... Ajattelin odotella siihen 4d:hen ja sen jälkeen lähteä ostoksille.. Tai sitten menen jo tammikuun aleihin...

Ja tosta värikysymksestä... Mä ainakin voin pukea myös tytölle sinistä. Hiiteen vanhat värijaot... Tytölle vihreää, pojalle punaista jne... Tosin ihan vaaleenpunasta en ehkä pojalle laittais.. ettei jää toiselle traumoja :)

mä hiljennyn myös jouluvietttoon.. Palataan astialle taas joulunpyhien jälkeen!!

birdie81 + ahmatti rv 18+3
 
Heips! En ole vielä kaivanu mitään vauvanvaatteita tms. esille. Ajattelin että alan alkuvuodesta puuhata niitä hommia sit. Tyttöähän se lääkäri meille vähän veikkaili..oli kyllä epävarma. En usko siihen. Mutta erilainenhan tää raskaus on ollu, ku aikasempi joka on poika. Varmasti ne on aina muutenkin erilaisia. Vaatteet on kaikki tallessa, mut ne on aikalailla poikien. Ois ollu kiva aika varmaks tietää, niin vois ostella niitä vaaleenpunasiakin.. Oikein rauhallista ja ihanaa joulua kaikille!!!! :heart: summer ja tyttö(??) 20+4
 
Hyvää joulua kaikille kanssasisarille!

Olen ollut taas pitkään taka-alalla jouluvalmisteluiden keskellä ja nauttinut vaan ihanasta odotuksesta! Olo on todella onnellinen ja siunattu, kun raskaus on sujunut näin hienosti, ilman minkäänlaisia "oikeita" vaivoja (2kk:n oksentamista tai järkkyjä liitoskipuja ei lasketa ;) ).

Mies sai tänään Nirpulta ihanan joululahjan, kun hän tunsi ensimmäisen kerran vauvan potkun!!! :D Itsehän olen tuntenut pikkuisen liikkeet jo rv 15-16 lähtien ja kunnon muksaisuja ja potkujakin jo monta viikkoa, mutta Nirpulla on sellainen hassu tapa, että lopettaa välittömästi melskaamisensa, kun isi laittaa tassunsa vatsalleni :LOL: Mutta tänään saatiin huiputettua pientä ja olihan mies siitä aika tohkeissaan!

Rauhallisin joulutoivotuksin,

Carmen ja Nirppu rv 21+1

PS. Minun piti alkaa tekemään hankintoja rakenneulltran (14.12.) jälkeen, mutta mies meinasi, että odotetaan 4D- ultraan (23.1.) saakka ennen kuin aletaan ostelemaan muita kuin huonekaluja. Jos vaikka Nirpulle olisi kasvanut siihen mennessä pippeli :LOL:
 
heippa vaan! ja hyvää joulunaikaa myös tänne pinoon.

olen "kirjoilla" jo tuolla huhtihipuissa, mutta koska la on30.4.08 voisin liittyä myös tänne,mikäli mukaan sopii??
meillä entuudestaan tyttö 07/2006

t. m ja masukamu 21+6 (jos laskin oikein..)
 
Heippa vaan pitkästä aikaa! Tässä ollut taas kiirusta näin joulun aikaan, että ei ole kerennyt kirjoittelemaan ja olen ollut enemmän kerhon puolella. Onnea kaikille hyvistä uutisista, ultrakäynneistä.

Meillä oli rakenneultra 18.12 ja pienokaisella oli kaikki hyvin. Saimme sukupuolenkin tietää ja sieltä aika varmasti meille poika tulossa. =)

Onko moni menossa 4d-ultraan? Vähän houkuttelisi..mutta eiks se ole aika kallis? Onko jollain aikaisempaa kokemusta?

Ei olla ihmeemmin hankintoja tehty, mutta jotain pientä. Olisi tarkoitus mennä alennusmyynteihin katsastaa jotain. Äityispakkaus on kyllä ihan ehdoton.

Mutta palailen taas, nyt nukkumaan.

toukomamitsu ja poju 20+5
 
Huomenta! Ja röyh :D Onpas tullut syötyä jouluherkkuja! Toivottavasti kaikilla on ollu mukava ja rauhaisa joulu. Meillä on ollut matkustelusta huolimatta ihanan rento joulu ja on ollut kiva nähdä vanhempia. Pääpuheenaiheena tietysti on Nirppu, jatkuvasti ja kokoajan, mutta mistäs sitä ylpeät, tulevat vanhemmat mielummin puhuisivatkaan kuin pienestä masuasukistaan :heart: Vauveli on saanut ihania lahjojakin; unipupun, yöpuvun, tossut, huovan, ruokalapun ja nallen =) Ihan sydän lämpenee, kun tuollaisia pieniä vaatteita pääsee hipelemään...

Toukomamitsu kyseli hankinnoista ja 4D:stä: itselläni on tarkoitus lähteä shoppailukierrokselle jo huomenna, josko alennusmyynneistä löytyisi jotakin! Paljon olisi hankittavaa, mutta kannattaisikohan tehdä kunnon lista ettei lähde vaan suuna päänä ostelemaan - siinä voisi lähteä mopo aikas helposti käsistä kaikkien ihanien pikkuruisten nuttujen keskellä :LOL: Isommat hankinnat alkavat olla hyvällä mallilla, kun ostettuna on jo pinnasänky patjoineen, pehmusteineen ja lakanoineen sekä hoitopöytä/-hylly-yhdistelmä. Ystävältä saamme ostaa ihan uudenveroiset vaunut sekä turvakaukalon. Lisäksi pitäisi ostaa vauvanhuoneeseen nojatuoli+rahi yösyöttöjä varten sekä tietysti kaikki vaatteet ja hoitotarpeet. Onneksi tosin saadaan kevätvauva ettei tarvitse alkaa toppahaalareita ostelemaan heti kättelyssä :D
4D:n hinta on Bulevardin yksityisellä gyn.asemalla on Kelakorvauksen jälkeen n.180 euroa joten onhan se kai paljon rahaa.. Toisaalta voisi mennä huonompaankin se summa ja mieluusti maksan sellaisesta kokemuksesta vaikka vähän enemmänkin ;) Jännityksellä odotellaan "elokuvaa" :D

Nyt pitää hipsiä pesulle ja valmistautumaan lounaalle! Mukavaa joulunjatkoa kaikille toivottavat;

Carmen ja Nirppu rv 21+3
 
kotona ollaan! huomenna takas tyon pariin! Pah.

Terkut Etela afrikasta. olen iltapaivan lueskellut teidan kuulumisia. onnittelut kaikille joilla on sukupuoli selvilla. meille tieto saapui jo jokin aika sitten ja visusti ollaan varjeltu pikku salaisuuttame :D . Molempien perheet puhuvat jo pojasta.

Ikakysymykseen mina olen 37 v ja mies 36 kohat 37. ekaa odotellaan ja taitaa kayda niin etta toista voidaan alkaa heti yrittaan kun en halua etta maaginen 40 rikkoutuu ennenkuin lapset on hankittu.

Joku kyseli leikkauksesta raskaus aikana. meilla ollaan leikkattu umpparia ja selkaa raskaana olevilta naisilta. Leikkaus tiimi valmistautuu naihin leikkauksiin huolella ja osaa asiansa.

Me ei olla shoppailtu juuri lainkaan, Etela Afrikasta ostin kesa bodyn, valokuva kehyksen ja seinakankaan. vaatteita ollaankin jo saatu kaverielta ja anoppi hankki muutaman bodyn jne...vaunut saadaan kaytettyna ja siina onkin meidan tahan astiset hankinnat. Ehka sitten rakenne ultran jalkeen joka on noin 23 viikolla tammikuun lopulla.

Huomenna ehka toiden jalkeen alemyynteihin katsoon itselle vaatteita, talvitakki mahtuu niukin naukin kiinni.

Mukavaa joulun jatkoa!
terkuin LC ja Habana 19+1
 
jouluterveiset!
täällä syöty kyllä ihan liikaa jo kinkkua ym.laatikoita ja tuli maistettua muutamia paloja sitä graavilohtakin :D
mä en ole tehnyt mitään hankintoja vielä, ainoastaan yksi valkoinen body odottaa tuolla kaapissa :) pinnasänkyyn pitää ostaa uusi patja sekä uudet vaunut hankkia.
onko teillä muuten vauvalla jo sit oma huone?
meillä se asettuu samaan huoneeseen nukkumaan sekä kaikki hoitopöydät ym.

mulla huomenna rakenne ultra! jaix :D kun en edelleenkään tunne liikkeitä/potkuja ellen makaa rauhassa tai istu puolimakuu asennossa, se siis huolestuttaa tällä hetkellä... :( Tänään alkoi 20 viikko.
ja aion kyllä kysyä huomenna sukupuolesta, saan kertoa teillekin sit ;) toivottavasti ei piilottele mitään :|
Joko teillä tieto millon alkaa äippä loma?
Mulla seuraavalla neuvola käynnillä niitä kelan raha asia papereita :kieh:
 
Tervehdys joulupöydän takaa, jossa tämä joulu tuli ahkerasti vietettyä. huh huh, kova urakka ton joulun kanssa. Ensin pitää hössöttää ja juosta pitkin poikin. Sitten vielä ahtaa itsensä niin täyteen, ettei mitään rajaa...

PieniTytönTylleröinen: Älä huoli noista potkuista. Minä aloin tuntea ensimmäiset ja satunnaiset liikkeet joskus 17-18 viikolla, mutta oikeastaan nyt vasta selvemmin ja säännöllisemmin. Masun päältä ei näe tai tunne vielä mitään (voi johtua lanttu- ym laatikoista :)) Mulla on ensi viikolla, 3.1.08 seuraava neuvola ja silloin kai puhutaan noista pakkaus- ja mammaloma asioista. Meinaan siis ottaa pakkauksen, kun säästössä ei ole mitään vanhoja vetimiä.

Ei muuta kun kohti Uutta Vuotta..

Päikkäri 21+4
 
Huomenta.

Nyt palaillaan taas tähän tavalliseen arkeen tai siis minä palailen muut jäivät viel nukkumaan, kun lähdin.

Laatikkoja ja kinkkua pursuaa jo korvistakin. Niin tietysti suklaata :)

Sen äitiysloman alkamisen pystyy lasketunajan perusteella laskemaan kelan sivuilla olevalla laskurilla. Mun äippäloma alkais muistaakseni 21.4.08. Samoin meillä et seuraavalla neuvola käynnillä katellaan niitä papereita.

Pakkausta tuskin otan. Kun on tullut säästettyä noilta molemmilta vanhemmilta kaikenlaista eli löytyy sekä tyttö että poika juttuja, mutta itseni tuntien jossakin vaiheessa varmasti sorrunjotakin ostamaan. Kehto meillä tulla tupsahti tossa viikonloppuna. Ennestään löytyy pinnis, joka tarvii aikanaan uuden patjan, turvakaukalo on, syöttötuoli on, sitteri on, vaunuja löytyy kahdetkin, ja muutamat erilaiset rattaat joukossa mm. tuplat.

Kuten huomasitte olen aikamoinen hamsteri :) Mitään ei voi heittää pois ja kaikki mitä joku tarjoaa otetaan vastaan varsinkin, jos viel ilmaiseksi saadaan :) (Taidan olla sukua legendaariselle Sulo Vilenille)

Muuten mennään omalla painollaa pikkuhiljaa. Tosin olis kiva, jos isukkikin vois tunnustella jo liikkeitä, mutta kun ei tunnu päälle niin ei tunnu. Osa syynä taitaa olla toi mun entuudestaan suuri pelastusrengas :)

Jossu & masuasukki 18+2 (tai jotain sinnepäin)
 
Huomenia... Nyt on joulu tullut vietettyä ja arki taas alkaa... Puolen tunnin pääst tarttis töihin lähteä... |O Ei millään jaksais.. ku tietää eet pääsee kotiin vast illalla kymmenen jälkeen... Joulu meni lepposissa merkeissä :xmas: Syötyä on tullut... Ja suklaa on maistunut, joulun aikana paino noussut 2kg :LOL: No ainakin paino nyt lähtöpainossa...

Lauantaina seikkailin ihanassa internetin avarassa maailmassa ja löysin vahingossa Amazon.co.uk sivuille ja siellä on aivan ihania vauva tavaroita. Olin tekemässä tilausta niin selvisi ettei niitä voi tilata ku Englantiin :headwall: :headwall: :headwall: Arvatkaa harmittaako... Samat tavarat maksaa suomessa yli puolet enemmän :kieh: :kieh: Luulin kerrankin pääseväni säästämään mut ei ni ei... Täytyy ostaa täältä sit kalliilla hinnalla :headwall:

Mut nyt täytyy syödä ja sit lähtee töihin :wave:

tmvk ja toukka 21+6
 
Huomenta,

kiva että joulu on sujunut ilmeisen hyvin monella ja on tullut syötyä kunnolla! ;) Omalla kohdallani joulu oli hieman pettymys ja nyt myöskään mieliala ei ole paras mahdollinen. Ei mitään erityistä tapahtunut, mutta jotenkin odotukset eivät täyttyneet. Voi johtua hormoneistakin tietty tää ankea olo mikä nyt on...

Tänään luvassa kaappien järjestelyä jotta vauvan tavaratkin mahtuu paremmin. Saimme 3 kassillista vauvanvaatteita sukulaisilta ja kavereilta. :) Meillä ei vauvalla toistaiseksi ole omaa huonetta vaan arki alkanee meidän makuuhuoneessa kolmestaan. Ajattelin ostaa sellaisen pinnasängyn päälle laitettavan hoitotason lähiaikoina.

Hyvää arkeen paluuta/loman jatkoa kaikille!
 
Siinä se joulu sitten meni ennen kun kerkesi edes alkaman kunnolla. :LOL:
Me kierrettiin niin paljon sukulaisissa ett aika meni kauheeta vauhtia.

Joululahjojakin tuli kauheat määrät, varsinkin typsykkä oli hukkua lahja kasaansa. :LOL:

Mutta syöden on tosaan nämä pyhät menneet ja vieläkin on kinkkua sun muuta jäljelle. Tosin ne vielä mulle kyllä maittaakin.

Meillä tämä jännä odotus jatkuu ja samaten kiire kun on se kanarian matka jo ihan lähellä...6.päivää ja meidän kone on pilvissä. B)

Sain joululahjaksi vaatelahjakortinkin niin sillä aattelin sitten käydä hakemassa lomalle sopivia vaatteita ettei tarvitse napapaidoissa kulkea. Tuota möhistä kun meikäläiselläkin alkaa jo olemaan.

Äippälomasta Kelan laskurin mukaan mulla alkais ä.loma 1.4 tai niillä paikkeilla... =)

Mä en ole vieläkään ostanut vauvaa varten mitään....katsotaan sitten rakenneultran jälkeen josko sitten olis sukupuolikin selvillä. :heart:

-Liro ja piupau papunen rv 21+1-
 
Pikakurkkauksella ;) Kiva kuulla, että porukalla on ollut hauska joulu! Itsellä joulu loppui aika äkisti ja järkyttävästi, kun sairastuin eilen vatsatautiin :x Minulla oli massu sekaisin jo pari päivää, mutta eilen sitten aamusta saakka kuvottava olo, ihan erilainen kuitenkin kuin raskauspahoinvointi oli. No lounaalla sain alas vain yhden perunan ja kaksi lihapullaa - jotka tulivat ulos samantien! Siinä meni sitten loppupäivä ripuloidessa ja oksentaessa :ashamed: Tarkoitukseni oli jäädä vanhempien luo pariksi päiväksi, vaikka mies olikin palaamassa kotiin, jotta olisin ehtinyt tavata vanhoja ystäviä kerrankin ajan kanssa. Mutta jäipä ne suunnitelmat väliin tältä joululta, kun oli tietysti paljon kivempi lähteä kotiin sairastamaan. Nyt olo jo onneksi parempi; olen koittanut syödä kevyesti ja terveellisesti sekä ennen kaikkea säännöllisesti koko päivän. Lisäksi kunnon yöunet ja päikkärit tekivät hyvää. Eiköhän se tästä =)

PieniTytönTylleröinen Juttelit pinniksen patjasta ja sinulla kun taitaa olla kokemusta jo yhden patjan ostosta niin mistäs sellainen saisi hankittua? En haluaisi mitään vaahtomuovipalaa Etolasta vaan ihan "oikean" patjan päällisellä. Käytettynä ostamamme sängyn mukana tuli ihan uudenveroinen patja, mutta eihän pöpökammoinen sitä voi käyttää edes pesun jälkeen :LOL:

Jos huomenna pääsisi kaupoille sitten.. Pitäisi itselle löytää joitain äitiysvaatteita tämän mahtavan kummun suojaksi ja tietysti Nirpulle kaikkea ihanaa :heart: Onneksi saamme hoitopöydän tammikuun alussa niin saa alkaa laittamaan tavaroita paikoilleen - nyt ne pyörivät tuolla pinniksessä kaikki leluista vaatteisiin :p

Onko kellään ollut muuten voimakasta kipua alhaalla, oikealla? Itselläni tuntuu kipua nukkumisen yhteydessä eikä kyse ole liitos- tai venymiskivuista... Olen miettinyt, josko kyljellään nukkuminen aiheuttaisi painetta tms. koska en tosiaan pysty nukkumaan kuin kyljelläni. Kipu kyllä loppuu, kun nousen ja käyn pisulla, mutta mietityttää kuitenkin... Huolissani en varsinaisesti ole, koska kyse ei ole jatkuvasta kivusta, mutta ajatelin, josko muilla olisi samanlaista vaivaa!

Oikein mukavaa torstain jatkoa!

Carmen ja Nirppu rv 21+4
 
CARMEN: Mä ostin äiten kanssa silloin aikoinaan tytölle pinnikseen patjan ihan lastentarvike liikkeestä, siellä oli tuolloin kahta eri laatua patjaa...mutta se patja on nyt jo kaatopaikalla kun tyttö siihen niin monet pissat päästäny että joduttiin roskiin pistään. Nyt seuraa rakenne ultra kuulumisia: makasin ainakin 25min! siinä mies lääkäri aloitti ultrauksen, mitään ei puhunu aluksi.. :headwall: mielessäni vaan ajattelin että onkohan kaikki ok...ja ensiksikin se monitori oli vain hänelle päin että en nähnyt yhtään mitäänh! :kieh: n.10minuutin päästä sanoin et voisinko mäkin nähdä jotain..sanoi vaan että joo katotaan sitten loppuvaiheessa kun saa koko hyvän kuvan...siinä se sit mittaili aikansa ja todella hartaasti, ja seuraavaks kysyin et näkiskö sitä sukupuolta, niin sanoi että eipä sitä vielä näy! haloo...sain sellasen käsityksen et eikö muka oo viä kehittynyt joko pippeliä tai pimppiä |O en siis sanonut noin vaan ajattelin päässäni. ja sit sanoin et kyllä monilla näkee jo rakenne ultrassa et kumpi tulee, mut sanoi takas et: ei me täällä mitään tietoja aleta pimittään, et sanoisin kyllä jos näkisin mutta veikkaan en lähde! :kieh:
kaiken huippu oli se kun ei muistanutkaan ilmeisesti näyttää mulle koko vaavia :headwall: lopetti vaan sit ultrauksen ja pyyhki geelit pois....Vittu mikä lääkäri!
En enää ikinä halua kyllä toiste hälle mennä..vaikka tarkkaan tutkikin ja kaikki mitat oli hyvät ja ei mitään poikkeavaa missään..tutki kallon ja sydämen ym.sisäiset elimet...niin ja viikkoiltaan vastas 19+1 tänään siis ja la pysyi samana eli 5.5
Et jäi vähän paska olo käynnistä! mut pääasia oli et kaikki oli kunnossa :heart:
Yksityiselle aion varata ajan tammikuun lopussa niin pääsee mieskin ja tyttö näkeen, sukupuolen tahon kuiteskin tietää :D Niin ja antoi kuitenkin vielä ajan 32viikolle uudestaan..ilmeisesti muuten vaan.....huhu huh tulipas tekstiä :D
 
Terppa... täällä palaudutaan jouluähkystä... =)

PieniTytönTylleröinen :Olipas hävytön ultraaja kun ei edes näyttänyt vauvaa :eek: Tosi reilu kaveri....

Carmen: Mulla on noita kaikenlaisia kipuja milloin missäkin, useasti kun rakko on täysi ja aiheuttaa painetta...ehkä se just paineesta johtuu,tuskin kummempia kun ohi menee...

Täällä on nyt vähän synkkä mieli,kun vauva ei ole liikkunut kahteen päivään :( Jouluaattona ja päivänä riehui kuin hullu ja nyt ihan hipihiljaa...oon koittanu herätellä yms. mutta ei... Tulen kohta hulluks. Onneks maanantaina on se kauan odotettu rakenneultra.

Repa ja kutvonen rv 20+2
 

Yhteistyössä