***TOUKOKUUN TOIVOTUT MAALISKUUSSA***

Huomaa, että porukka on siirtymässä pikku hiljaa mammalomalle, kun tekstiä pukkaa niin maan penteleesti ;) Vaikka kiva se vaan on, kun ollaan näin aktiivista porukkaa: on ainakin minulle ollut tämä palstailu ihan äärimmäisen terapeuttista! Kuvitelkaapa minkälaista olisi ollut koittaa puhua miehelle kaikista näistä asioista mitä ollaan täällä porukalla ihmetelty :LOL:

Tervetuloa mukaan joukkoon iloiseen elle :flower: Olen kovin pahoillani menetyksestänne, mutta iloinen, että nyt raskautesi näyttää jatkuvan onnellisesti loppuun saakka!

tmvk Mitäs jos se oletkin sinä, joka seuraavana lähdet laitokselle :D Jos kerran vauveli on jo kiinnittynytkin? Meillä Nirppu on selvästi laskeutunut, mutta ei vielä ainakaan viime viikolla ollut pää kiinnittynyt.

poika Itselläni kävi samalla tapaa eli neuvolalääkäri käsikopelolla sanoi, että kohdunkaula oli lyhyentynyt ja pehmentynyt, mutta kun menin NKL:lle tarkastukseen niin ultralla todettiin kaulaa olevan vielä 5cm jäljellä (neuvolassa veikkasi 3cm) ja gynekologin mukaan paikat ihan "pinkeät". Olinkin ihan h-moilasena, että miten lääkärit voivat tehdä niin erilaisia tulkintoja, vaikka parempi se on olla varovaisempi (neuvolassa ainakaan meillä ei ole gynekologia vaan ihan tavallinen yleislääkäri).

(.) Oltiin tosiaan tänään tutustumassa NKL:n synnytysosastoon. Todellisuudessa käynti oli yksi luento, aiheena kuinka he***tisti synnytys sattuu ja sitten vilastiin ovelta synnytyshuonetta muutaman sekunnin verran. Lähtiessämme oltiin miehen kanssa ihan fyysisesti pahoinvoivia, kun niin meitä pelottelevat sillä kivulla :ashamed: Toki siis tiedän, että synnytys koskee, mutta tarvitseeko sitä paniikkia oikein lietsoa :eek:

Nirppu muljahti eilen toiselle puolelle eli kun ennen tassut ovat olleet oikeaa kylkeä vasten niin nyt potkuja saa vasen kylki. Onneksi kuitenkin tuntuu olevan edelleen pää alaspäin: se on tärkeintä, muuten saa muljata ihan sydämensä kyllyydestä B)

Ulkona on ollut ihana päivä - upeaa, kun kevät tulee =)

C & Nirppuli rv 35+1
 
weiss
Mie olisin ainaki jo seonnu ilman teitä ja tätä ihanaa pinoa. :heart:
Mukava käydä lukemassa, vaikka ei kommentoitavaa olisikaan.. On tullut jo tapakin ensinnä aamulla kahvikupin ääressä käydä vilasee kuulumisia..
Täällä on taas supistuksia ja ne kestää hieman alle minuutin kerrallaan. Ei onneksi säännöllisiä! Oikein alkaa huominen jänskättää ja kyllä putoo suu ommolleen |O jos on tilanne sama, on ollu kuitenkin niin kivuliaita taas.. Pitäkää kuitenkin peukkuja, jotta tässä ei vielä muutamaan viikkoon jakauduttas..
:hug: kaikille, ootta niin ihania!

weiss ja pikkunen 33+6 :heart:
 
carmen: no on teillä sit ollut melkoinen luento siellä. :eek: mut onneks on kuitenki noita kivunlievityksiä niin hyviä olemassa ettei sinänsä tarvi kauheasti pelätä sitä kipua. eihän siltä tietty millään kokonaan välty.

pikainen kuikkaus väliin vaan. nyt lähettävä tuota hevosta putsaamaan ulos vähäksi aikaa. ja sit saunaan rentoutumaan ku alaselkä vihoittelee nii vietävästi nyt.
 
Kiva uni sulla meiju mä voin olla seuraava lähetelkää vaan suppareita ja kaikkea..kyl mä parinviikon päästä jo joudan.

Carmen: hui mikä reissu teillä ihan karseeta et noin pelotellaan.

Mä kanssa kyllä peesaan mä oisin ihan avuton jos tätä palsta jengiä ei ois Kiitos siitä kaikille :heart:
 
nemika: No huh kuinka hurja ikävä tapahtuma. Onneksi kaikki meni parhain päin :heart:

elle
: Tervetuloa :) ja pahoitteluni aikaisemman menetyksenne johdosta :hug:

jenni30v: Voi elämä tuota pikkutyttöä :heart: niin pieni ja suloinen!!!

äippä84: itsekin olen tuota poikittaistilaa luullut omaavani, mutta neuvolassa täti sanoi, että aivan selkeä RT =) anyway, oon tutkiskellut paljon perätilaan ja käännösyritykseen liittyen ja ainakin jorvissa käännösyritys tehdään rv:lla 36-37. Ja aika huonot mun mielstä on nuo onnistumisprosentit ensisynnyttäjillä n. 40% ja uudelleensynnyttäjillä n. 60%, siihen vaikuttaa istukan sijainti, lapsivedenmäärä ja moni muu asia..

asuntogallub: oma kerrostalokolmio, 74m2. Ennen muutoa remontoitiin lattiasta kattoon :) ja juuri saatiin parvekelasitkin hommattua, joten ihana ylimääräinen huone kesäksi tiedossa, vielä sinne lattialaatat enskuun aikana olisi projektin alla...

kivunlievitys: Esikoisesta olin vesialtaassa, joka aivan ihana kokemus, vei supistuksilta pahimman huipun pois. Saliin siirryttäessä Ilokaasuakin naukkailin, mutta hyötyä siitä ei tuntunut olevan :/ epiduraalin sain, jonka vaikutus kesti vain tunnin ja sitten alkoikin ponnistusvaihe. Synnytys oli nopea ja raju (alle 6h), joten liputan omalla kohdallani tuon epiduraalin nimeen, joka lyhyestä vaikutuksestaan huolimatta oli kuin hetken taivas ;) pienen levon jälkeen jaksoi ponnistella typyä ulos.

sairaalakassi on työn alla, listaa tehtynä ja omat kotiutumisvaatteet jo pakattu...

"TUULETUSTA" :p mulla loppui työt yövuoroihin ja nyt nautitaan vapaapäivistä ja pian alkavasta äippälomasta, jeeee =)

sHv ja hippu 33+4
 
Otin sitten pienet torkut, laitoin kellon soimaan kaheksalta ja heräsin vartin yli yheksän... :whistle:

Sairaalakassiin ostelin tänään hygienia tarvikkeita ja huulirasvaa ja nyt pitäs keksiä viel joku kassi mihin pakata romppeet. Ajattelin sen pakata valmiiksi tonne nurkkaan kun eihän sitä koskaan tiiä millon se lähtö tulee, jospa nyt ei kuitenkaan ihan vielä.

Huomen aamulla onneksi tosiaan se neuvola, kun tyty vaan on aika rauhallinen. Saa ainakin ne sydänäänet kuunnella. Meijän neuvolassa kun ei ole mitään ultria. Pitäs koittaa muistaa vaan olla käymättä pissalla, kun se jo nykyään tulee niin vaistomaisesti aina ennen ku mihinkään lähtee. :D

Mutta nyt ukkelin viekkuun köllöttään, kun tuli juur töistä kotio.
 
ruokailun jalkeisesta pahoinvoinnista soin asken pienen jaatelon ja nyt alkoi oksettaa. Eilen tuli huono-olo makaronilaatikon jalkeen. Eli kaipa kuuluu loppuraskauteen. Olen ihan hulluna hedelmiin ja ananasmehuun, voisin vetaa niita ihan pohjattomasti. =)

tmvk on kanssa lahtijaveikkauksissani korkealla. Mutta seuraava lahtija saattaa olla ihan kuka tahansa, varautukaamme siis yllatysmahdollisuuteen. Eikos huhtikuisissakin ihan yllatysnimilla menneet vedet synnytys siten kaynnistetty/kaynnistynyt. Eletaan jannia aikoja. Kunhan vauvat vaan malttaisivat viikolla 36 asti pysya yksioissaan.

meilla ei taida olla taalla yhtaan kaksosodottajaa sinansa mielenkiintoista.
 
Huomenta!

Itsellä on vielä niin pitkä aika tuonne toukokuun loppuun, ettei jaksa murehtia synnytystä. Mutta en mä välttämättä ymmärrä tota kivulla pelottelua. Mulla ei ole näillä neljällä kerralla ollut muuta kuiin viimeksi ilokaasu (josta vaan tuli paha olo) enkä voi väittää, että kamalasti olis sattunu. Noi kolme käynnistettyä, jonkun verran tuntui, kun tulivat niin nopeasti. Tuo kolmas joka itsekseen tuli ei todellakaan sattunut kuin ehkä ponnistusvaiheessa 30-60sek.

Mulla sattuu enemmän päähän, kun mun 20v eilen sössi viimeisen tilaisuutensa siihen pimeän ajoon ja kortti menee kesäkuussa vanhaksi. Mä oli soitellut yli kymmeneen autokouluun saadakseni sen ajon hälle varattua ja nukuin onnellisena vauvan kanssa, todetakseni aamulla, että homma on jäänyt taas kerran hoitamatta. Nää vanhemmat kakarat ovat niin isäänsä, että mä saan hervarin. Ex kuuluu sellaiseen täysin saamattomien (ja hyödyttömien) ihmisten klaaniin, josta on turha ikänään suuria odottaa. Ite saan edes ongelmia aikaiseksi tosi tehokkaaseen tahtiin. Se noissa kariutuneissa suhteissa, joista on perillisiä, on tuo maailman ihanin asia, ettei oikeasti koskaan elämässään pääse eroon niistä asioista, joita eniten inhosi siinä toisessa.

Hauskaa odotusta kaikille!

kriisi + typsy 31+3
 
huomenta!

Muistakaa tänään ei uskota ketään eikä mihinkään... :D

hemmetti kun koskee mahaan niin pirusti...en oikein tiedä uskoako sitä lääkäriä et kaikki näyttäs olevan ok alapäässä. Ekaksikin se vilkas älyn nopeesti ja muutenkin en tiiä ei oikein vakuuttanut...Ei tällainen polttava kipu voi olla normaalia kun ei nää todellakaan ole liitoskipuja kun koskee tuosta sektiohaavasta ylöspäin ja sit sinne missä munasarjat sijaitsee normaalisti.
 
olettepa kirjoitelleet hurjasti! toistakymmentä sivua lueskelin tuossa äsken ja paljon kiinnostavaa =) . itse jäin nyt äippälömalle =) =) ,ihana tunne! sain liikkeeni paketoitua, ja nukuttua suurinta stressiä pois ja nyt olo tuntuu niin hyvältä. suppareita kyllä ollut paljon, mutta uskoisin tämän lepäilyn ja stressin katoamisen myötä helpottavan, i hope so!

jennille, tyttösi on todella suloinen, kyyneleitä silmiin tuo kun hänen kuviaan katseli. voimia vain nyt koko perheelle :heart: :heart:

minä kävin neuvolassa viime viikolla ja asiat oli ok. jossain vaiheessa hermoilin vauvelin painosta, mutta turhaan, kun nyt jutskailin asiasta, niin omaa peikkoahan se oli :ashamed: . meillä on hyvin kokenut terkka neuvolassa ja sanoi että hyvän kokoinen vauva on =)

kelan rahasta sen verran, että miksi hemmetissä se täytyy maksaa näin jälkikäteen. siis niinku että huhtikuu vasta toukokuussa. ei ole kiva kun alkoi vapaat, niin ei ole paljoakaan omaa rahaa,kun laskut maksettu ja nyt ei töis, ni mistään ei nyt sit tule kun vasta 6.5! ärsyttäääää!!

mutta nyt tämä pömppömaha vie pyykit tuonne ulos aurinkoon kuivumaan =) , nautitaan elämästä ja näistä ihanista masuista =) =)

rakkausvauva 31+5
 
olettepa kirjoitelleet hurjasti! toistakymmentä sivua lueskelin tuossa äsken ja paljon kiinnostavaa =) . itse jäin nyt äippälömalle =) =) ,ihana tunne! sain liikkeeni paketoitua, ja nukuttua suurinta stressiä pois ja nyt olo tuntuu niin hyvältä. suppareita kyllä ollut paljon, mutta uskoisin tämän lepäilyn ja stressin katoamisen myötä helpottavan, i hope so!

jennille, tyttösi on todella suloinen, kyyneleitä silmiin tuo kun hänen kuviaan katseli. voimia vain nyt koko perheelle :heart: :heart:

minä kävin neuvolassa viime viikolla ja asiat oli ok. jossain vaiheessa hermoilin vauvelin painosta, mutta turhaan, kun nyt jutskailin asiasta, niin omaa peikkoahan se oli :ashamed: . meillä on hyvin kokenut terkka neuvolassa ja sanoi että hyvän kokoinen vauva on =)

kelan rahasta sen verran, että miksi hemmetissä se täytyy maksaa näin jälkikäteen. siis niinku että huhtikuu vasta toukokuussa. ei ole kiva kun alkoi vapaat, niin ei ole paljoakaan omaa rahaa,kun laskut maksettu ja nyt ei töis, ni mistään ei nyt sit tule kun vasta 6.5! ärsyttäääää!!

mutta nyt tämä pömppömaha vie pyykit tuonne ulos aurinkoon kuivumaan =) , nautitaan elämästä ja näistä ihanista masuista =) =)

rakkausvauva 31+5
 

Yhteistyössä