*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

vadelmanlehtitee
pitänee myös koklailla ! :D

mymmelis
onneksi että kaikki ok

lapsivesi, valkkari vai pissa
kertokaapas kuule,
kun on lirahdellut 3 kertaa housuihin täälläkin. mutta hajutonta, väritöntä. luulisi pissan haisevan pissalle, ja lapsivesi kuulemma haisee mälleille ? :eek:
eli jäljelle tod näk jää vain tuo valkkarivuoto..
kumma juttu. muuten normi olo, mutta alaselkä särkee
 
Tervehdys päikkäreiltä -olen aivan poikki :| Toisaalta se on itseaiheutettua tein eilen pihahommia tollaset 8h -koukin ja kaivoin. Ja kivaa oli, mut nyt lihakset on niin kipeet ja väsyneetkin. Mut tulipa oltuu ulkona.

neuvolassa käyty siellä kaikki ok. Vihlonnoista huolimatta paikast kiinni -mut kohdunsuu kiinteän ja pehmeän rajamailla :D jotain toivoo et tää tulis ajallaan.
sf mitta 34 et yläkäyrällä -mut ei sen yläpuolella tällä kertaa. Painoo tosiaan tullut 600g/viikko -mikä ihan ok. Lääkäri oli myös raskaanan :)

limatulppa, lääkäri auttaa synnytyksen käyntiin joku tosta kyseli. Esikoisesta kävin ja sisätutkimuksella lääkäri sai limatulpan irtoomaan -ei tehnyt ilkeetä ehkä vähän sattu, mutsiellä se pyöritteli ja käsillä teki jotain, mikä oikeesti auttoi. Pe kävin ja su lähdin synnyttämään :D ootteko kuulleet risiiniöljystä sitä voi myös saada, saa sitä kaupastakin, mut tarkistaisin ensin onko ok ottaa. Se laittaa vatsan ihan sekasin ja tyhjentää suoliston, ja se toimi ainakin kaverilla ja lääkäri anto tosiaan sitä kuulemma vanha poppakonsti. :) Noita vadelmanlehtiä mäkin voisin lähtee metsästää parin viikon päästä, näyttivät olevan lehdet kohta avautumassa.

imetyksestä se on jotain niin ihanaa. Toki ensin kun selvii sairaalasta ja pikkunen on imenyt nännit vesikelloille, mut sit ne kestää ihan mitä vaan. :D bebanthen on hyvää. Esikoista imetin 15kk ja lopuk se oli sellast leikkimist. Nyt ajattelin täysimettää 6kk -esikoisest en malttanut kun jotain 5kk -kun oli niin kiva alkaa kokeilla niit pöperöitä. No, katsotaan ei tosiaan mitään stressii, mut helppoo se on sit kun onnistuu. Olen jo ostanut muutamia imetyspaitoja ja silleen. :)

Nukkumisestsamassa huoneessa ja vauva ehkä vieressä kuten esikoinenkin. Se on niin vaivatonta kun ei tarvii yöllä erikseen nousta. Imetin esikoista aikapaljon maaten. Mä näen punaista kun jotku miehet nukkuu yöt toises huonees korvatulpat korvis -siellä saavat äiti ja vauva yhdessä itkeä läpi yön, jos sattuu huono yö. Se olis rankkaa se. Kyllä se mies toki unta tarvii, mutta kyllä tarvii äitikin -että se pää oikeesti kestäis. Se on uskomattoman rankkaa se alku jos sitä univelkaa kertyy liikaa. Mut kaikki tekee miten itselle parhaiten sopii, mut mun mielestä äidillä ei ole ainoo velvollisuus hoitaa vauvaa ja kotia vaikka kotona onkin. Yhdessä ja toinen toista tukien.

Tsemppiä ja heleja kaikille niitä tarvitseville. Hormoonit on kyllä oudot välillä täälläkin itkettää :'( ihan vaan positiiviset asiat kuten esikoisen ihanuus ja elämä yleensä. miten onnellinen sitä saa olla kun näitä lapsia on saanut. :heart:

:hug: :hug:
 
tiistaita :wave:

[/b]onnea vauvan saanneille :heart:

vauvakuviakin olis kiva nähdä =)

taitaa tällä palstalla olla hiljasta loppukuusta kun vauvoja syntyy kovaa vauhtia,ens viikollakin ainakin kolme :D
summerille paljon tsempityksiä matkaan,olis ollu kiva kuulla sun kokemuksesta mutta et taida päästä kotiin vasta kun maanantaina ja sillon olen jo itse leikeltävänä :eek: [/b]

imetys en ota ressiä jos maitoo ei tule niin sitten mennään korvikkeillä ilman huonoa omatuntoa.
patteriolo joo täällä tulee sellasia kuumia aaltoja luulis että olis vaihdevuodet alkanut.

tänään oli sitten viimenen neuvolakäynti
-paino ekasta neuvolakäynnistä asti +10.3 kg ei paha.
-hemppa oli noussut 106>114
-verenpaine 114/88 alapaine koholla
-sf mitta 30 laskenut viime viikolla oli 33.5
-asento muuttunu ei ole enään perätilassa vaan poikittain :LOL:

päivät senkun vähenee oli haikee olo kun kävi neuvolassa ja kyllä tätä masuakin ikävä tulee varsinkin kun tiätää että enempää lapsia ei tule.
nyt tarvii lähtee ulkoileen koirien kanssa kun on niin kiva ilma pihalla.

ai,niin pitipä teiltä kysästä kun on näin lämpöset ilmat nyt mitä ihmettä laittaa vauvalle päälle?
kun ei se matka autoon ole pitkä ja fleecepuku tuntuu kyllä aikas kuumalta.
mukaan olen suunitellut päälivaatteeksi
-body pitkähihanen
-puolipotkuhousut
-kokopuku velouria (onkohan oikein kirjotettu)
-ulkopuku fleeceä.
sanokaa ihmeessä onko tuossa ihan liikaa vaatetta :x

nuppu 38+2 viisi päivää jäljellä :heart:
 
Karpalo78 Mei olen saman ongelman kanssa... Eli housuun kyllä lirahtelee "jotain" väritöntä ja hajutonta sekä vetistä. Eipä luulis pissan muutuvan hajuttomaksi, valkovuoto on tällä suunnalla kyllä ihan värillistä, tai siis semmoista "ei-väritöntä" :LOL: Mitä lie, kun ei mulla ainakaan lapsivettä ollut :eek: :LOL:

Mutta mee tarkastaan asia polille, saatpahan selvyyden, etkä pääse dsaamaan samanlaisia hepuleita, kun mie eilen!!! Jos epäilee, pirtää tarkistaa heti! :p

Ihnaaa, ensi viikolla on jo varmasti rutkasta vauvoja täällä meidän kiintiössä!!! IHANAA!!! :heart:
 
Äh, ja vauvan kotiintulo vaatteista... Mie ajattelin, että jos vaan on yhtä lämmin, kuin nyt, eli sisi kesä (shortsi keli) niin pitkähihainen body+potkari/puolipotkari+semmoinen huppari ja sitten viltti kaukaloon, kun kuitenkin auto matka on se 1km kotiin, niin ei luulis palatuvan matkalla... korjatkaa nyt, mutta musta tuntuis hurjalta mitään kevyt toppareitakaan käyttää vauvalla moisessa HELTEESSÄ! Saatan puhua ihan omiani ja lapseni tulee heti ensi töikseen kylmettymään.... :xmas:
 
Hyvältä kuulostaa tuo vaatetus. Pieni pipo ja tumput mukaan myös. Flees on kyllä kans ihan kiva ei liian kuuma varmaankaan. Sellanen ei ehkä flees, mutta sellanen kevyt vähän niinkuin college -kokopuku on mukava. Sinne on vauva helppo sujauttaa kun kesäillat on viileitä.

Se ei tosiaan oo ihan helppoo miettii, mitä laittais kun nää ilmat on nyt näin lämpimät vaikka ollaan vast huhtikuun lopussa.
 
mymmelis
juu...mä ennnn kyllä jotenkin usko, että se on lapsivettä, jos sitä huolella alkaa tulemaan, sitten kyllä menen. viimeksi vannoin, että meen seuraavaksi synnärille, kun vauvan pää näkyy, eli en sinne turhaan halua mennä. siis tietenkin jos tulee jotain vakavampaa...

vauvan kotiintulovaatteet
body, puolipotkarit, huppari ja lämmin puku varuilta mukaan ja filtti. mutta tuskin tuota lämmintä pukua tässä säässä ees laittaisi.

uimarengas
oletteko ajatellut hommata uimarenkaan kotiin, synnytyksen jälkeistä istumista ajatellen ? tarvitseeko sellaista.. :LOL:

 
Hitto että tunteet kyllä myllää nyt pahasti. Vein pojan mummolaan ja pääsin ulos, niin oon itkeny siitä asti. Ihan sellanen olo niinkun oisin hylänny sen tms. Vaikein asia mulle nyt olla erossa poitsusta. Se niin ilosena sinne meni. Mikä on kiva, mutta voispa itekin olla jotenkin ees normaali. Kai tää jännitys ja kaikki vie vallan.
 
katrinainen: ihana kun pääsitte kotiin. meillä aiemmilla ollut tuota keltaisuutta myös. poikakin vähän kellerti mutta pysyi onneksi poissa hoitorajoista. jaksamisia kovasti. on sulla ollut pitkä sairaalassa olo aika kyllä. :hug:

liro: sylin täydeltä onnea poika vauvasta :heart:

täällä olen saanu synnytyksen jälkeisen päänsäryn ilokseni. onneksi ei enää niin pahoina kohtauksina tule sentään. poitsu on niin helppo ja tyytyväinen ku olla ja voi. tosin tissillä asuisi välillä vähän liikaakin =) toisaalta hyvä ku tuota maitoa tursuaa edelleen yli äyräiden ja pakastin on maitoa pullollaan ku on pakko pumpata pois sitä ettei korvista valu =)
ihana ku tää puolikin vauvaantuu nyt vauhdilla.
saunomista aiemmin pohdittiin täällä synnytyksen jälkeen. jos normaali alatie synnytys niin oman voinnin mukaan saa saunoa vaikka olisikin tikit.
kysäisin sitä laitokselta. ja oli niissä vihkosissakin mitä antoivat mukaan.
kohtahan onkin vappu oven takana ja sain onneks olla vauvan kanssa kotosalla jo niin kuin haaveilin.

jaksamisia ja supistuksia kaikille jotka on jo valmiita poksahtamaan!!!!!

nemika+jäbä 1vko1pvä :heart:
 
Sektiosta: On kyllä sinänsä hassua, että me kaikki perätilaiset ollaan ensi viikolla sektiossa! Eeti, mun sektio on to 8.5. Ties vaikka törmättäis, kun samassa paikassa ollaan ;)

Summer81: Edelleen kovasti voimia sinne! Teidän pikkumies on varmaan ihan iloinen siellä mummulassa hoidossa. Älä turhaan huoli. Nauti edessä olevasta nyytin hausta! :)

Kotiinlähtövaatteet vauvalle
: Pitkähihainen paita / body, potkarit, pitkät villasukat, villatakki, hattu, lapaset ja villainen viltti kaukaloon. Matkaa ei tosiaan ole kuin sairaalan ovelta autolle ja autosta kotiovelle eli muutama kymmenen metriä. Varmuudeks otetaan kyl mukaan paksumpi paita ja housutkin, jos vaikka sattuukin ilmat kovasti kylmenemään. Mut ei siis mitään ulkoilupukuja. Villavaatteet saa riittää :)

naukuri 37+6
 
Neuvola terveiset:
paino: +1,540kg ja alusta 18,7kg
turvotus: ++
RR: 124/80
pissa: puhdas
sf: 39 :eek:
ja perjantaina taas uudestaan kun 40+0

Kampaajalla tuli käytyä ja kyllä piristi kummasti kun sai pää värkin uusittua...

Vielä kun saisi toukan ulos tuolta niin olisi aivan mahtavaa... Tämä turvotus on kyllä sitten jotain aivan kamalaa... Jalat niin turvoksissa että sattuu kävellä, kirjoittaminen on todella vaikeaa ja hidasta kun sormet on kun makkarat nakin kuoressa. Ja huomiseksi on luvattu vielä lämpimämpi päivä :headwall: Taitaa tämä äippä lähteä huomenna etsimään sitä vadelmanlehti-teetä jos se vaikka auttaisi. Kyllä sen verran epätoivoinen alkaa jo olemaan että olen valmis kokeilemaan kaikkea mahdollista...

Joko teille tulee joko joko puheluita? Tänään on ainakin neljä ihmistä kysellyt jo että joko on syntynyt... Ihan kun ei ilmoitettais kenellekään ku se syntyy... kyl tuntuu et jotkut on sit tyhmii...

Poistuu tekemään kyykkyyn ylös harjoituksia... Miten niin epätoivoinen....

tmvk ja toukka 39+4
 
tmvk älä välitä, täällä kans yks epätoivoinen. Mä olen lipitellut tuota vadelmanlehtiteetä pian puoli litraa... miten niin epätoivoinen täälläkin :ashamed:

Toistaiseksi ei mitään tuntemuksia. Illalla aion miehen kaataa ja käyttää hyväkseni :LOL: kaikki keinot on sallittuja.
Eilinen kampaamoreissu hiusväreineen ei saanut mitään reaktioita aikaan, vaikka kampaaja jo "pelotteli". Siivonnu olen kuin hullu jo viikkoja, vaikkei siivottavaa ole juurikaan ollut. Siis kaikki keinot alkaa olla käytetty.

Gha 39+1
 
Onnea Lirolle ja poijalle!

lampopatteri oloYolla kyllakin, mutta paivas aikaan paleltelee aika ajoin.

[/b]Painosta tullut noin 20 kilooo.

Nukkumis jarjestelyt baby tulee nukkuun meidan makkarissa niin kauan kun imetan oisin... Mies on tosi :headwall: hyva uninen ettei heraa. Kuorsaa yot lapeensa jo nyt eika ees havahdu kun meen vessaan oisin.

Omaa napaa: Verenpaineet taas koholla, huomenna uudelleen mittaukseen ja tsekkaan verikoe tulokset. Jos paineet koholla niin laakitysta kai lisataan. Yritin kysella etta mites jos paineet ei tipu... Nyt on turvotus +++, pissassa proteeneja, sydan aanet kuulu normaalisti.

vadelman lehti tee; tekis hyvaa, mutta tee juonti on tokkinyt koko raskauden ajan etten edes ajatellut yrittavani. Voipi olla etta mieli vaihtuu jos olo senkuin tukaloituu.

Tama taalta tanaan, hyvaa Vappua kaikille!

LC ja 37 koossa
 
Hui hai, onko muilla kylkiluut ihan tajuttoman kipeät?? Täällä sattuu hengittäminenkin, sati sitten muu. Ru myllää kovin peppulaisensa kanssa tuolla kylkiluissa, ihan tuossa tissien välissäkin :LOL: Shake it baby :LOL:

Hitsit, vappukin tulee, mä en oo ees tajunnut!!! Mitäs vappu suunnitelmia tän lahkon möhiksillä on?? Täällä ei oikein ole mitään äksöniä, mutta kaipa sitä jotain keksii, eka vappu sitten lapsuuden, kun selvinpäin menään..Elikäs uusi tilanne minulle :LOL: (shame on me)
 
Meillä Vappu suunnitelmiin kuuluu grillausta, simaa ja munkkeja. Mahdollisesti lähi kaupungin markkinoilla käydään ja lapsille jotain krääsää hankitaan.

Mieluisinta olis nyt lämmin sää, jotta voidaan ulkoilla ja minä voi pikku hiljaa jatkaa haravointi urakkaani.

Jossu & Hemuli 36+0
 
Mymmelis Täälläkin taitaa olla eka vappu selvinpäin sitten lapsuuden, vaikka nuori oon vieläki ja kuulosti tyhmältä sanoa "lapsuuden" :D Mutta sen verta suunnitelmissa olis että huomenna kavereidenkaa mennään piknikille ulos kun on luvattu +20 tänne suuntaan :p ja torstaina varmaankin vappu torille :p
vadelmanlehti-teetstä Te jotka sitä nyt juotte, kertokaapas sitten auttaako/auttoiko mitenkään :D jos vaikka itsekkin eksyis sitä ostamaan :D heh.

Kuulin tänään ihania asioita, mun sisko teki eilen + testin :heart: :heart: meillä ei tiedä vielä ketään muu asiasta vaikeaa olla hiljaa! :D

majj ja 35+5 :heart:
 
vadelmanlehtitee
mikä siinä teessä saa sen synnytyksen, siis jos saa käynnistymään ?

vappusuunnitelmat
omatekoista pizzaa, fetasalaattia, munkkia ja älkää hirttäkö, lasillinen karpalosiideriä, alkoholillista !!! saunaa ja ehkä sek....siä ja piknikille siis torstaina.
..ellei se tee nyt saa käynnistystä aikaiseksi
:LOL: siis huomenna meen sen hakemaan..
 

Yhteistyössä