Tervehdys päikkäreiltä -olen aivan poikki :| Toisaalta se on itseaiheutettua tein eilen pihahommia tollaset 8h -koukin ja kaivoin. Ja kivaa oli, mut nyt lihakset on niin kipeet ja väsyneetkin. Mut tulipa oltuu ulkona.
neuvolassa käyty siellä kaikki ok. Vihlonnoista huolimatta paikast kiinni -mut kohdunsuu kiinteän ja pehmeän rajamailla
jotain toivoo et tää tulis ajallaan.
sf mitta 34 et yläkäyrällä -mut ei sen yläpuolella tällä kertaa. Painoo tosiaan tullut 600g/viikko -mikä ihan ok. Lääkäri oli myös raskaanan
limatulppa, lääkäri auttaa synnytyksen käyntiin joku tosta kyseli. Esikoisesta kävin ja sisätutkimuksella lääkäri sai limatulpan irtoomaan -ei tehnyt ilkeetä ehkä vähän sattu, mutsiellä se pyöritteli ja käsillä teki jotain, mikä oikeesti auttoi. Pe kävin ja su lähdin synnyttämään
ootteko kuulleet
risiiniöljystä sitä voi myös saada, saa sitä kaupastakin, mut tarkistaisin ensin onko ok ottaa. Se laittaa vatsan ihan sekasin ja tyhjentää suoliston, ja se toimi ainakin kaverilla ja lääkäri anto tosiaan sitä kuulemma vanha poppakonsti.
Noita vadelmanlehtiä mäkin voisin lähtee metsästää parin viikon päästä, näyttivät olevan lehdet kohta avautumassa.
imetyksestä se on jotain niin ihanaa. Toki ensin kun selvii sairaalasta ja pikkunen on imenyt nännit vesikelloille, mut sit ne kestää ihan mitä vaan.
bebanthen on hyvää. Esikoista imetin 15kk ja lopuk se oli sellast leikkimist. Nyt ajattelin täysimettää 6kk -esikoisest en malttanut kun jotain 5kk -kun oli niin kiva alkaa kokeilla niit pöperöitä. No, katsotaan ei tosiaan mitään stressii, mut helppoo se on sit kun onnistuu. Olen jo ostanut muutamia imetyspaitoja ja silleen.
Nukkumisestsamassa huoneessa ja vauva ehkä vieressä kuten esikoinenkin. Se on niin vaivatonta kun ei tarvii yöllä erikseen nousta. Imetin esikoista aikapaljon maaten. Mä näen punaista kun jotku miehet nukkuu yöt toises huonees korvatulpat korvis -siellä saavat äiti ja vauva yhdessä itkeä läpi yön, jos sattuu huono yö. Se olis rankkaa se. Kyllä se mies toki unta tarvii, mutta kyllä tarvii äitikin -että se pää oikeesti kestäis. Se on uskomattoman rankkaa se alku jos sitä univelkaa kertyy liikaa. Mut kaikki tekee miten itselle parhaiten sopii, mut mun mielestä äidillä ei ole ainoo velvollisuus hoitaa vauvaa ja kotia vaikka kotona onkin. Yhdessä ja toinen toista tukien.
Tsemppiä ja heleja kaikille niitä tarvitseville. Hormoonit on kyllä oudot välillä täälläkin itkettää :'( ihan vaan positiiviset asiat kuten esikoisen ihanuus ja elämä yleensä. miten onnellinen sitä saa olla kun näitä lapsia on saanut. :heart:
:hug: :hug: