*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

Huomenia!!

Liro,onneksi olkoon koko perheelle pikkuisesta pojasta :heart: :heart:

Lämpöpatterioloa täälläkin :wave:

Kiloista: Nyt tullut jotain 13-14 kilon väliltä,en oo jaksanut tarkkaan laskea,eli voipi olla että siihen 15-6 kiloon päädytään. Kaikki kaverit väittää että mulla ei olis kuin toi maha,ja en oo kyllä huomannut että olisin muualta levinnyt. Vanhat farkut menee ainakin reisistä hyvin päälle :saint: Mutta luotan että saan noi kilot karistettua. Rakausarpia ei ole näkynyt,mutta aah niin ihanaa selluliittiä on tullut myös tänne,varmaan joku aineenvaihdunta juttu... :ashamed:

Vaatteista mahtuu ehkä kahdet ton mahan kohdalta,mutta virittelen patentteja :LOL: Enää niin vähän aikaa h-hetken et pakko pärjätä.. saas nähä mitä kesällä mahtuu päälle,onneks toi muoti on nyt aika armahtava B)

Yösyöttöjen kanssa on meillä niin että kun yksiössä asutaan niin ei oo ukolla paljon valinnanvaraa :D Mutta yleensä tarpeeks väsyneenä pystyy nukkumaan vaikka missä metelissä,joten tuskin tulee propleemaa...

Eilen oli prismassa pitkästä aikaa kunnon pysäyttäviä vihlaisuja ja jomotusta,supistuksista en osaa sanoo oliko...alan uskoa että tuun siskooni ja äitiini,ketkä ei koskaan ole tunteneet ns.kipeitä suppareita...epämääräista jomotusta vaan... Nyt taas olo ihan mainio,eli alan suuresti epäilemään että tässä päästään hommiin hyvä jos laskettunakaan :kieh: Vaikka paikat onkin auki kuin ladon ovet...ainoo toivo on että se sit sujuis aikanaan nopeasti :saint:

Nyt täytyy ruveta toimimaan...ihana päivää kaikille!

Repa ja kutvonen rv 38
 
Huomenta!

Huonosti nukuttu yö takana ja nyt sitten heräsin toisen kerran sohvalta,kun sinne aamulla kömmin tv:tä katsomaan,kun turhauduin olooni!!!

Eilinen matonpesu ei ollu kyl hyvästä,kun mahaa nipisteli/supisteli eilisestä illasta lähtien ja nyt on kuin hakattu jokapaikasta...Mies jo eilen pelästy,kun tuskailin koko illan,et nytkö sitä sitten lähdetään kättärille vauvantekoon :D Ei nyt sentään!

Ajateltiin myös ostaa tulevaan lastenhuoneeseen varapeti.Ihan jo senki takia,että äitini saattaa siellä yöpyä ja minäkin mahdollisesti vauvan kanssa,jos uni ei tule vauvelille!
Voihan olla,että petiä ei tarvitakkaan,kuin vieraskäytössä,mutta se sevinnee sitten myöhemmin.

Mahtavia ilmoja luvattu nyt vapuksi:)Mulla sima pulputtanu pulloissa jo viikon ja toivottavasti on huomenna valmista.Sitten ajattelin tehdä viel munkkeja...NAM...vaikka en niistä yleensä välitä,mutta vappuna niitä on aina saatava!

Hemuli79 ja "mönkijä" 36+3
 
Paljon onnea Lirolle ja perheelle!! :flower:

Tuntuu, että on koko ajan niin paljon tekemistä, että hyvä kun ehtii tänne teidän juttuja lukemaan!! :| Mutta ainakin KERRAN päivässä on pakko tulla päivittämään ja lukemaan :) Vointi siis täällä nurkin oikein hyvä; ei supistele eikä muutenkaan kolota. Siks kai meuhkaankin menemään enkä ymmärrä, et nyt olis hyvä levätä kun kohta ei enää voi....

Painosta:
Mulla on tullut 12-13kg. Ja kyllä, ajoittain ahdistaa, vaikka mullekin on sanottu, et ei kyllä ikinä uskois et on sen verran tullu. Oon ollu melko hoikka ja liikkunu koko raskauden ajan (tosin myös herkutellu :ashamed: ) joten kyllä mä vähän stressaan, et saanko noi suurimmat kilot veks tässä kesän aikana. Mutta tiedän, ei pitäis stressata eikä huolehtia, enkä ehkä sit vauvan kanssa ehdikään :D

Nukkumisesta
: Alustavasti on ajateltu, et nukutaan kaikki samassa makkarissa, mutta saa nähdä miten homma lähtee sujumaan. Varsinkin sit kun mies palaa töihin lomien jälkeen. Jos toinen ei saa ollenkaan nukuttua, niin eiköhän me jotain järjestelyjä sit keksitä.

summer81: Paljon voimia huomiseen!! :flower:

Aurinkoista päivää kaikille! Tämä taitaa viettää sen ulkosalla ja nautiskella :)

naukuri 37+6
 
painonousu: mulle on tullut sellainen 9kg tähän mennessä. esikoisesta tuli kaikkiaan 18kg mut kyllä ne kilot siitä hiljalleen karisi, ei kovin nopeesti tais siinä vuoden päivät vierähtää mut pääsin lopulta lähtöpainoon takaisin ja uskon että saan tälläkin kertaa painon lähtölukemiin.

nukkumisesta: joo, kyllä meillä mies nukkuu makkaris meidän kanssa, ja heräilee kyllä syötön ajaksi vaikka imetänkin, eli laitan tuolloin miehen vaihtaan vaipan jos tarvis ja ite imetän, yhteistyötä peliin =)

(.) huomenna neuvola ja taidan pyytää lähetteen labraan uusiin maksa-ja sappikokeisiin, on lääkkeistä huolimatta alkanut lievästi kutista koko kroppa joten parempi siis tarkistuttaa tilanne.

täälläkin innolla odotellaan vauvakuulumisia teiltä muilta, monet on jo niin pitkillä viikoillakin et kohta rupee poksumaan, mä täällä kärvistelen vielä jonnin aikaa..

kurpitsa rv35+3
 
Hiustenväräyksestä opiskelen tällä hetkellä parturi-kampaajaksi! (tosin tulee välivuosi) Ja koko raskaus ajan olen värjännyt hiuksiani ym. eikä siitä mitään haittaa ole ollut, keskutellut opettajan sekä neuvolatädin kanssa asiasta. Hyvin on värit tarttunut!
Ainut että tammi-helmikuusta --> en tehnyt asiakaspalvelussa enään mitään koska tuli huono olo kun värit ja permis aineet ovat todellakin voimakkaita.
Carmen Täällä kanssa mies saa/joutuu nukkumaan samassa huoneessa minun ja vauvan kanssa :)
Vaatteista Täältä löytyy yhdet mamma farkut joita en edes hirveästi ole pitänyt, (en ole tottunut sellasiin leveneviin/suoriin pulttuihin enemmän pilli farkkuja tulee käytettyä ) ja vaikka niissä on hyvä resori minkä saa masun päälle niin ne ovat alkaneet painaa alamahaan, sen verta alhaalla maha jo on :) ja näyttääki paljo pienemmältä :D
Te jotka sanoitte että imetys on hyvä laihdutuskeino kauanko olette sitten imettäneet että paino on tullut lähes samaan mitä se oli ennen raskautta?
imettämisestä muutenkin Luulen että minä olen sellainen ketä siitä ei tykkää! Enkä ajjo ottaa siitä stressiä kauanko aion jaksaa imettää jne! (kuulostaako ilkeältä :| )
Nykyään saa niin hyviä korvikkeita ja kun pullosta syöttää näkee ainakin paljonko vauva syö. Voihan toki olla että mieleni muuttuu, ja vaikka siitä en tykkäisi ajattelin vähintään pari kk imettää.

(.) eilen kun tulimme siskoni luota, matkaa n.35km per suunta, niin takas tulo meni sitten supistusten vallassa, ihan 5 min välein tuli! mutta eipä ne missään tuntunut :ashamed: ( onko olemassa joku raja kuinka plajon harjoitussupistuksia saa tulla päivässä? vai saako niitä tulla ihan miten lystää? ) Yöllä kun heräsin vessaan, en sängystä meinannut edes päästä ylös, kun mun koko lantio tuntui olevan ihan murskana!! :eek: Ja tais pari napakampaakin supparia tulla. Mutta aamulla heräsi ei yhtään mittään :D

Tulipa taas kirjotettua kunnon romaani! :D
 
Huomenta!

Pakolliset aamutoimet on touhuttu ja aika istahtaa koneelle.

Yö meni kärvistellessä. Oli kuuma ja menkkajomotuksia sateli. Aamulla kuuden aikaan alkoi supistelemaan. Sitä kesti tunnin verran, mutta sen jälkeen tilanne taas rauhoittui. Toivoin jo, että nyt alkaisi jotain oikeasti tapahtumaan, kun supparit oli jo säännöllisiäkin. Mutta ei sit kuiteskaan :/ . Pitää kait alkaa hyppimään tasajalkaa, jospa tuo ukkeli sitten putoaisi itsestään pois...

Summerille valtavasti peukkuja ja :hug: huomiselle. Kyllä minuakin jo jännittäisi, jos tietäisi, että huomenna on SE päivä!! Kaikki menee varmasti hyvin ja saat sitten palkinnoksi oman tuhisijan kaikkuun. Voih sitä vauvan tuoksua...

birdie: mulla oli myös eilen tuommoinen herkkis päivä. Kaikki tuntui itkettävän ja alkoi pelottamaan ihan ihmeelliset asiat. Kai sitä alkaa jo olemaan niin väsy tähän odottamiseen ja tuleva synnytys jännittää ihan hirveästi.

Päikkäri 39+2
 
Kiitos kaikille tsempeistä =) Ois vaan ohi, niin loppuis tää jännittäminen. Tänään illalla viedään poitsu mummulle yökylään, kun joudutaan aamulla jo ennen kuutta lähtemään. Nyt tulee jo kyyneleet, kun tulee sitä niin ikävä :'( Tässä painii kyllä kaikenlaisten tunteiden vallassa...ja unohtuu se että ihanaa pientä nyyttiähän sieltä haetaan. :heart:
 
Huomenta.

Eilen laakarintarkastuksessa. Vaavi on kuulemma laskeutunut, etta nyt voi sitten ruveta odottelemaan tapahtuvaksi hetkena mina hyvansa.

Vadelmanlehtitee kaynnisti esikoisen synnytyksen ihan tunneissa, ajattelin ruveta sita viikonlopusta nyt juomaan, kun on laskettuun pari viikkoa. Edellinen vaavi oli nimittain 8 paivaa myohassa, ja ne viimeise paivat olivat aika tukalia, ja vauva pikkujatti...painoa yli nelja kiloa. Ihan viime tipassa joku kertoi minulle ko. teesta, ja hain sita luontaistuotekeupasta synnytyksen aamuna...viimeisena keinona. Seuraavana paivana olis ollut kaynnistysaika.

Fenneltee on ollut jo kova sana jonkin aikaa, ja aion juoda imettaessani. Se kuulemma auttaa vauvan vatsaa, ja ehkaisee mahdollisesti koliikkia. Taalla myydan vauvoille omaa fennelteeta myos, ja sita saa muistaakseni alkaa antaa 3 kk lahtien. Omalle esikoisvauvalle tee maistui hyvin, ja koskaan ei karsitty vatsakivuista. Vauva nukkui yot putkeen ihan alusta alkaen (alussa mulla taytyi olla heratyskello, jonka avulla heratin (!) vauvan syotoille).

Vatsassa karsee kipu tana aamuna, en tieda onko siita etta vauva muljahteli aika tavalla aamuyosta. Vai olisko etta mulle olis tulossa lapsen tauti, joku virus silla on. Kuume nousi eilen 40.5 C asteeseen ja massuun koski. Joku kiva virus sita tassa viela kaivattaisiin.

Painonnoususta, sita on tullut tasan 12 kg. Enemman kuin esikoisesta. Mitas pienista.

Vauvan painoarviota ei ole tehty eika tehda, ei ollut esikoisestakaan. Kysyin katilolta,minka kokoinen vauva on. Vastaus; sopivan kokoinen... :headwall: Jos olisin esikoisesta tiennyt, etta siita tulee sellainen jatkale, olisin ehka kahdesti harkinnut luomusynnytysta... ;) Luomusynnytys on kylla mielessa nytkin, en oikein noista piikeista perusta.

RR 37+5
 
Huomenet täältäkin suunnalta!!!

SUMMERILLE kamalasti tsemppiä huomiseen!!!Kaikki menee varmasti hyvin!!

Yöhikoilua on täälläkin. Välillä viluttaa ja välillä hikivirtaa ihan kunnolla.

Täällä vaan julmettu vitutus jatkuu. Toi mun imusolmuke oli yön aikana turvonnu vaan entisestään ja se on ihan sikakipee. Lisää vaivoja tänne kaivatiinkin. :kieh: :'( Ihan niinku niitä ei ennestään ois jo riittämiin. Ja kaikenlisäksi mua stressaa ihan tolkuttomasti et mistä se johtuu. Iltapäivällä ois lääkäri joka kattoo ja arvioi tilannetta. :ashamed: Täällä mä vaan itkua puserran ja murehdin... :'( :| :ashamed: Ei siis hyvä päivä ollenkaan...

liinu83 ja möykky 37+2
 
summer81: Onnea huomiseen, hyvin se menee :hug:

nukkumisjärjestelyistä: Meillä neiti nukkuu samassa huoneessa me, isäntä sen verran hyvä uninen että ei juurikaan koskaan herää yösyötöllä. Ollaan jaettu syötöt niin että mies hoitaa klo 23 syötön niin minä saan nukkua yhden pitemmän pätkän putkeen...menen itse aiemmin jo nukkumaan ja sitten yö kolmen syöttö on mun heiniä. Järjestely on sopinut hyvin kun isäntä on iltavirkku.

Mulla vaan itsellä on se ongelma et olen tosi herkkä uninen ja herään pieninpäänkin neidon äännähdykseen ja siksi univelkaa alkaa olla kertynyt. Jahka nyt tyttö kuukauden pari kasvaa niin hän varmaan siirtynee omaan huoneeseen. Voi kuulostaa joistakin julmalta, mutta pakko munkin on nukkua,edes vähän että jaksan olla lapsen kanssa. Ei nukkavierusta ja väsyneestä äidistä liikaa iloa ole, siksi toiseksi olen kärsinyt unettomuuden aiheuttaman masennuksen ja siihen suohon en enää hevillä suostu. Sitten ei ole enää kenelläkään kivaa. Muutenkaan en ole niin tuota perhepeti-tyyppiä, jotenkin olen niin "itsekeskeinen" että haluan kölliä yöni mieheni kainalossa rauhassa. Päivät kuitenkin menee "erossa" kun kumpikin tekee omia hommiaan ym. Meillä kun ei edes juuri tv:n ääressä yhdessä löhöillä niin ainoa kahdenkeskinen hetki on ilta kun käydään nukkumaan ja sen haluamme pyhittää toisillemme. Tapa mikä sopii meille paremmin.
 
liinu paljon tsemppiä ja jaksuja sulle. Toivottavasti kyse ei oo mistään vakavasta. Ja onneks oot menossa lääkärille tänään....

summer paljon tsemppiä huomiselle!!! Sulla on sitten vauva sylissä kun mä tuun sinne tutkittavaks.. ja mä niin toivon että sais tietoa että koska vauva tulee maailmaan!!

mä olin aktiivinen ja pesin vessan ja keittiön kaappeja.. nyt lähen pihalle metsästämään suppareita... tää mammma ei halua että menee pitkäks

birdie
 
Liinu83: Sen verran olen nyt piahlla että en tiedä missä kohti sulla on tuo imusolmuke turvonnut? Mä olen kärsiyt pienen ikäni korvan vieressä olevasta imusolmukeesta joka aina välillä turpoaa ja sattuu niin perkeleesti. Ihan kuin korvaa revittäs irti. Ei lääkärit ole siihen sen kummemmin reakoineet, on pidetty pienen flunssan merkkinä (joku pöpö) tai sanoneet vaan että joskus imusolmukeet vaan turpoaa ilman mitään suurempaa syytä. Muistaakseni joskus lapsena taisin antibiootit siihen saada...Yleensä hoidan pois särkylääkkeellä ja hautomalla kuumalla vesipussilla/kauratyynyllä. Toi lämmin auttaa mulla aina.
 
Täällä alkaa kans tulla mitta täyteen.. Näin viime yönä unta että sain vauvan jo syliini ja sitä hoivailin, olipa pettymys herätä aamulla. :( Huomenna olis lääkäri, oon ihan varma että se toteaa kaiken olevan vielä epäkypsää.. vauveli on ollu kyllä laskeutuneena jo pitkän aikaa mutta supistuksista ei oo tietoakaan, mitä nyt niitä harjoitus suppareita ja menkkajomotuksia. sanoispa se edes että onpa iso vauva, käynnistetään jos ei kohta ala syntyä.. sitäki lienee turha toivoa, yleisin kommentti masusta on että onpa ihanan pieni! Miestäkin alkaa jo stressaamaan pikkuhiljaa, hällä on lopputyön tekoa tässä samalla, meille tulee muutto tähän samaan syssyyn yms. mukavaa.
Onnea vauvan saaneille!
Painoa tulee täälläkin vaikka yritän liikkua enkä syö kyllä yhtään normaalia enempää! Paukahti jo toinénkin kymppi eilen, mies naureskelee että päästään kohta samoihin lukemiin.. :ashamed: Alusta on tullu semmonen 14 kg. Onneni tosin on että olin tosi hoikka kun aloin odottamaan, ja pituuttakin piisaa 172. mutta voi että vetäis jalka lenkkipolulle juoksemaan, nyt kun on ihan sulaa jo!
Raskausarpia mulle tuli tosi paljon tisseihin heti alkuraskaudesta, en ehtinyt tajutakkaan ku paukahti niin nopeasti. nyt on sitte vähän alkanut tuohon yläreiteen tulla kans uhkaavia enteitä vaikka oon yrittäny rasvata, vatsa on toistaiseksi säästyny mutta varmaan siihenki kohta tulee. jospa ne tosiaan vaalenis huomaamattomiksi sitte myöhemmin! Nyt en tosin vois kuvitellakkaan meneväni esim. uimahalliin.
Mies lähtee ens yöksi töihin sairaalaan (opiskelee vielä, menee keikalle). Ois kiva ku sais taksilla körötellä perässä. :p
Rv. 37+3
 
Toi turvonnu imusolmuke on tos korvalehden ns takana ja turvotus lähtee sieltä ja jatkuu ihan tohon kaulalle ja korvan etupuolelle. Turvonnu alue on jonku 2*2 cm. Ja sit jos syö jotain ja joutuu näin ollen pureskeleen, niin se äityy vielä kipeemmäksi. Ketuttaa kyl ihan maagisen paljon. :kieh: :ashamed:
 
majj: esikoista täysimetin 3kk, ja kun aloin odottaa kakkosta (8kk esikoisen syntymän jälkeen), painoin vähemmän kuin ennen esikoisen odotusta=) ja tuo kuopus oli 6kk täysimetyksellä.... Ja piti vielä kommentoida, että ei kannata liiaksi miettiä tuota imetystä valmiiksi.. minusta se ainakin on ihanaa puuhaa, ja niiiiin helppoa.. ei tarvitse raahata kyläänkään kaikenmaailmaan pulloja ja purkkeja mukana.. ja sen jälkeen niitä sitten pestä ja keitellä...
Ja harjoitusuppareita saa tulla ihan kuinka paljon vaan...
 
weiss
Heippa mammat!
Siellä taitaa olla vauvat jo pojan ja Laurenzian sylissä.. (mie ehkä hiukka kateellinen)

Neuvolassa aamulla käyty ja kaikki ok. Sf -mitta alkaa putoomaan, nyt 34cm. Painoa +300g, mitä mie oikein hämmästyin.. Paineet 115/75, pissa puhdas ja turvotus +.
Supistuksia on edelleen, varsinkin kun pitempään istuu, eli mie aion istua koko päivän! :D
Lähtöä en odota, mutta edistystä alakerrassa toivon, koska nämä alkaa olla jo aika kipeitäkin välillä. Toivossa elän, jotta pieni haluaisi syntyä ennen la:ta.
Summer: ISO VOIMA :hug: huomiselle. Kaikki menee varmasti hyvin! :heart:
Iinu: :hug: Toivotaan, että tuokin patti liittyisi vaikka hormoneihin tai olisi vaan esim. virusksen aiheuttamaa..
Nyt TAAAAS syömään "aamupalaa", on hirviä nälkä kokoajan..

weiss ja pikkuinen rv38+0 :heart:
 
Liinu83: Kuulostaa kovin tutulta, toivottavasti tuo on samaa mitä mullakin on ollut eli ei vakavaa :hug: ÄÄÄÄÄRIMMÄISEN v**tumaista kuitenkin... Koita jaksaa ja koklaa tuota lämpöistä. Ai niin, joskus tuo turpos mulla myös korvakäytävän tulehduksen yhteydessä. Ja mä olen tosiaan tuon takia ollut poissa koulusta ja työstä useammankin kerran, silloin kun imusolmuke on kipeä niin se tosiaan on kipeä eikä muuta pysty ees ajatteleen.

äippä84: Olen niin samaa mieltä sun kanssa tuosta imetyksestä (vaikka en nyt paras puhuja ole kun ei ole kokemusta). Se on niin yksinkertainen tapa syöttää pikkuihmistä jos vaan onnistuu... Tää pullorumba on uskomatonta, kokoaja porisee kattila hellalla vielä kun hetki sitten oli lypsyvehkeetkin pestävänä niin parhaillaan kaksi kattilaa porisi. Olen miettinyt että millaista se mahtaa olla kaksosten vanhemmilla jos ei kykene imettämään?? saati kolmosten... Eihän tuo vaikeaa siis ole, mutta vie oman aikansa. Ja sitten kun lämmittelet maidot...tai no meillä pitää ensin keittää vesi, sitten jäähdyttää ennen kuin voi lisästä korvikejauhon ja sitten taas lämmittää syömälämpöiseksi...Mene aina tovi ennen kuin pullo maitoa on valmis. Ja tuota kun ei saa etukäteen valmistaa (erikoiskorvike keskosille). Eli yölläkin menee syöttöön helposti 45 minuuttia kaikkine oheistoimintoineen... Jotenkin tuntuu että tissittely olis niin paljon kätsempää. Vielä tuohon päälle kun lypsin niin yksi "syöttö" kerta kesti aina sen 1-1,5h eli nyt pääsee jo helpommalla kun luovuin tuosta epätoivoisesta pumppailusta.
 
Täällä kans neuvola takana. Paino + 400g, paineet 120/80, pissa puhdas, vauvan liikkeet ++, sydänäänet 150-156 ja turvotus - ja sf 36.
Mulla on painoa tullut ekasta neuvolasta 17 kiloa ja oman puntarin mukaan 19,5 kg aikaan ennen raskautta. Noin niinku suurinpiirtein. Enpä jaksa stressata enää. Muutama viikko sitten ahdisti oikein kunnolla kun pelkäsin, että napsahtaa taas se 25 kg, mutta loppuajan on pysynyt tosi hyvin kurissa paino. Ainakin verrattuna edellisiin raskauksiin, jolloin paino nousi viimeisten 10 viikon aikana tuon saman 17 kiloa.
Muuten ei siis mitään uutta. Supistelee edelleen. Saapa nähdä. Toivottavasti ei enää ens viikolla tartte mennä neuvolaan. Ainakaan samoissa merkeissä :)
Summer :hug:
liinu kannattaa näyttää lekurille. Onko ikenissä haavoja tai suussa esim aftoja? Mulla aiheuttaa ne aina imusolmukkeiden turpoamisen ja kipuilun.
 
Tonne etusivulle tarkemmat tiedot: kolmas, TAYS
Saas nähdä koska alkaa kunnolla supisteleen kun oli eilen illaalla maha ihan kamalan kipee ja jalat oli tönköt (ihan kun ei olis veri kiärtäny ollenkaan) ja sormissakin nivelet oli niin kun sinertävät. Turvotustakaan ei oo ollu tähän mennessä ollenkaan. Junnullakin on jo ikää 38+5
 
Niin siitä limatulpasta vielä jonka jotku on täällä jo bongannu, että onko se aina semmonen selkeä verinen klöntti? täällä nimittäin on tihutellut jo joitaki päiviä lima vuotoa, jossa tosin ei oo ollut ollenkaan verta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja riinak:
Niin siitä limatulpasta vielä jonka jotku on täällä jo bongannu, että onko se aina semmonen selkeä verinen klöntti? täällä nimittäin on tihutellut jo joitaki päiviä lima vuotoa, jossa tosin ei oo ollut ollenkaan verta.
Ei mulla ainakaan oo ollu veristä, pelkkää vihertävää räkää :LOL: :LOL:
 
Tietääkö joku, että irtoaako tuo limatulppa joka kerta? Mulla ei ole ainakaan näkynyt tulpan tulppaa... :/ Jotain tuolla kuitenkin tapahtuu. Ne supistukset, joita tänäänkin on tullut on olleet semmoisia kipeämpiä, ei siis pelkkiä vatsan kovettumisia palloksi. Ja se kipu on tuolla ihan alamahassa. Hitto, kun ei edes muista miltä ne oikeat supparit tuntuu...
 
Moikkelis...

Tuun ihan pika pikaa kirjoittelemaan vaan, olo on niin persuksista ja ärsyyntynyt, ettei mitään rajaa...!

Eilen siis neuvolan jälkeen tuli soitto äitipolilta, että tarkastukseen. neuvolan th oli soittanut ja kertonut, että olin epäillyt lapsi vettä menneen muutamana päivänä lirahduksen verran. Kehottivat ottamaan jo sairaalalaukunkin ukaan, "voipi olla että jää tänne nyt sitten...". En kerennyt mitään kummoisempia pakkailemaan, tilasin säikähtäneenä taksin ja painuin saman tien sairaalaan. :D Ottivat miut käyrille, makoilin siinä melkein tunnin, kaikki näytti siinä oikein mukavalta. Lääkäri teki sisätutkimuksen (sattui aivan saatanasti!), kohdun suu oli kiinni ja kiinteähkö. Samalla sitten testaili, miten nuo mun luut tuolla alakerrassa ompi, eli mahtuuko vauva syntymään. Samperi, se vasta kipeää tekikin!!! Mie kun olen silloin joskus kammoksuin sitä "nyrkkitestiä", eli lääkäri nyrkin kanssa kokeilee TUOSTA EMÄTTIMEN KOHDALTA, (ei sisältä, niinkuin mull kerrottiin monesti.... :headwall: ) ni joop, eipä sekään mukava ollut, kun runnoi muutenkin herkähköä alapäätä siinä... (mutta siis jep, nyrkki-testi ei sitä' mitä tällä foorumilla on jauhettu :LOL:Välillä jopa lukenutm ettäkaksikin nyrkkiä tungettu sisuksiin ja kokeiltu ((mä pöllämystyneenä uskonutkin vielä)) )No siis joka tapauksessa, mahtuu syntymän normi kokoinen vauva...

Se lapsivesi näytti negaa, eli olen sitten kuseksinut housuuni muutamana päivänä :LOL: Kiva. Ultrasi ja Ru oli nyt 2700g, ihan käyrillä kasvaa. Lapsivettä normaalisti ja kaikki ihan ok, napanuora, sekä istukka pelaavat moitteetta...

Tosi ihana, että kaikki oli hyvin, eikä tarvinnut jäädä sisään, mutta hel*etti kun taas pelästyin! Puhelimessakin kätilö määki vaan, että olisi heti pitänyt tulla, että nyt voi olla vauvalla infektio ja hätäsectio edessä... Siinä sitten taksissa vapisten naama valkoisena miettii, että kiva, kun ei yhtään tiedä. mihin pitää uskoa, joka paikassa eri säädöksiä. Tutut ovat sanoneet, että on ihan normaalia, että lapsivettä tihkuu, eikä kukaan maininnut sanallakaan mistään riskistä. Neuvolassa kun puhuin, tuumasi vaan, että pitäähän se tarkistaa, että viimeistään keskiviikkona soittelevat äitipolilta (eli sitten oisi jo 4pvää kun vettä lirahdellut...) Siitäkään ei siis hohtanut läpi mikään hirmu huolestuneisuus... Mistä sitä sitten tietää, kun tämmöistä on??


:'(


Onnea Liro Ihanaa, lisää vauvoja meidän rivistöön!!!

Joku kyseli harjoitussupistusten säännöllisyyksistä Minulle sanottiin, ettei niitä saa tulla säännöllisesti. Siksi olin itsekin osastolla, kun olivat alkaneet avamaan kohdun suuta. Eivät saa olla kipakoita, eivätkä säännöllisiä, paljon niitä saa tulla!!

Imetyksestä Katsotaan, miten lähtee käyntiin ja onnistuu. Hyvä jos toimii, mutta en ala ottamaan paineita siitä, kasvaa ne vauvat korvikkeellakin :)Kuulostaa vähän vissiin kylmältä puhua näin, mutta minusta ei vaan ole tappelemaan kuukausi tolkulla, jo ei onnistu, niin ei onnistu. Se ei ole mikään hyvän äitiyden merkki, että rikkoo itsensä henkisesti asian takia, mille ei mitään voi. :ashamed:

Vitsit, nyt tulee hermoromahdus, taas itkeä pillitän täällä naama punaisena |O

Illalla tulen lukemaan kuulumsia, pitäkääs hännät korkealla :heart:
 

Yhteistyössä