*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

Lirolle onnea - ihanaa!!!! Nyt vaan sitten nauttimaan, kun vaavi on mukana muttei enää masussa!

birdie81 - Mulle on tullut painoa joko 22 tai 24kg. Tissit on niin hervottomat, että piti ostaa F-kuppi, kun normaalisti ois C tai maksimissaan D. Aivan valasmeininki siis täälläpäin. Mäkään en kuitenkaan halua panikoida asian suhteen liikoja, vaikka iljettääkin katsoa peiliin. Sitten kun sopiva aika tulee, juoksulenkit korjannee tilanteen. Roikkutissit jää varmaan, mutta ne saa pakattua push upeihin, hih hih! Pääasia, että vauvalla ja mulla itelläkin on terveyden puolesta kaikki hyvin. Eli älä masennu, paino tulee ja menee!
 
Onpas täällä tapahtunut!

ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE :heart: :flower:
Nopeita synnytyksiä HUH HUH :eek: !!!!

Viime viikolla oli lääkärineuvola rv 36 : paikat pehmeät ja kaulaa 2cm. Lääkäri sanoi, että la: n lähestyessä hän voisi kevyesti avittaa synnytyksen alkua, jos oloni käy entistä tukalammaksi. Katsotaan sitä sitten
Tänään oli neuvola =)

Tänään oli neuvola rv 36+5:
Paino sma kuin viime viikolla 75kg ( ihme ettei ollut tullu lisää kun ollaan lomalla mässäilty ja eilen oli esikon synttäritkin :whistle: )
Vauva tais tapana mukaan suuttua dopplerista, kun aloitti sellaisen polkan, ettei kuuntelusta meinannut tulla mitään.
sf 36
kaikki muut myös ok.

Kovat liitoskivut vaan vaivaa edelleen.

Kohta niitä lapsosia sitten alkaa tulemaan kuin sieniä sateella ;)
sädis ja masuvasu 36+5
 
Onnea Lirolle pienestä miehestä =) Lepää ja nauti! :hug: :hug: :heart:

Ulkomuodosta: Mulle ehti tulla sellaiset 7 kg lisää joista 4 lähti synnytyksen jälkeen. Kolme kiloa keikkuu vielä tuossa vyötäröllä joka ei tosiaankaan ole palautunut vielä minnekään...Tai no ei tuo nyt enää vauvamahalta näytä vaan löysältä säkiltä. Nyt olen ajatellut aloittaa dietin poikasta kun tein tuon päätöksen imetyksen lopettamisesta...Olin toivonut että imetys olis vähän solakoittanut ulkomuotoa (paisuin liki 5kg viime kesänä ennen raskautta) ja imetyksen aikaanhan ei suositella (käsitykseni mukaan) mitään laihdutuskuureja jottei maidon tulo lopu.

Muttaa joo, aiheeseen... Toki ulkomuoto on muuttunut, mutta jotenkin olen paremmin sinut oman kroppani kanssa kuin ennen raskautta. Ei ahdista katsoa itseään alasti peilistä vaikka paikat roikkuukin ja jenkakahvat näkyy, eikä ole ahdistanut edes ostaa isompia vaatteita. Jotenkin takaraivossa tiedostaa mistä tuo muodonmuutos johtuu ja sen hyväksyy koska "lopputuote" on jotain niin mahtavaa. Mä olen nyt äiti ja näytän siltä - ja olen ylpeä siitä! Mies on kehunut mun kroppaa nyt. Kyse ei ole kuulema niistä kiloista siellä täällä vaan siitä itseluottamuksen kasvusta ja oman kroppani hyväksymisestä. Olen kuulema paljon mukavampi ja vaupautuneenpi kun en ressaa kiloista vaan nautin kropastani. Seksikin on muuttunut meillä paremmaksi vaan...Olen vieläkin ihan kanalihalla eilisillan jäljiltä, NAM :p

Terveydellisistä syistä meinasin kuiteskin sellaiset 5-6kg laihduttaa koska tuo verenpainetauti ja liika painohan ei paras yhdistelmä ole, en aio pyrkiäkään enää sinne 50kg rajapyykille jossa vuosi takaperin vielä olin. Ja ennen kaikkea haluan saada kunnon paremmaksi, ei ne kilot niinkään. Pitkä makoilu raskausaikan teki tehtävänsä ja olen rapakunnossa ja se vituttaa.
 
weiss
ONNEA LIRO PIENESTÄ POJASTA!!! :heart: IHANAA!!!

Painosta: Minuu ainakin ahistaa!!! Nyt on tullut n.15kg ja loppua ei näy. Ei ole kiva, kun tuo kesäkin ovelle kolkuttelee.. koska.. miulle on tullut inhaa ja inhottavaa ja rumaa SELLULIITTIÄ!!!!! Massunahka varmaan roikkuu taas ainakin vuoden, mutta tuo sellu, reidet ja pehva on aivan appelsiinia ja nyt on alkannu sääriinkin ilmaantua nuita inhoja "kuoppia"! :kieh: No, eipä tarvihe kesällä mennä ainakaan biitsille pelottelemaan muita, ehkä jostain risukosta kehtaa pulahtaa äkkiseltään uimaan.. :LOL:
 
LIROLLE PALJONPALJON ONNEA!!!

Kiitos kaikille taas kerran tsempityksestä. huomenna varmaan jo naurattaa tää painosta huolehtiminen... Mutta minkäs teet kun on niin huonolla itsetunnolla varustettu yksilö kyseessä... Että kaikesta tarvii ottaa murhetta..

nyt kalasopan tekoon..
 
Nissu76 ja Annaliina treffit kiinnostaa kans :wave:

Synnytyksestä palautuminen mullahan voi paino nousta käänteisen hormoonitoiminnan vuoksi useamman kilon ekojen kuukausien aikana, mutta maha jää takuuvarmasti synnärille. Paljon näkee mammoja joilla on lähes vauvamasun kokoinen maha vaikka vauva on jo syntynyt, mutta mulla se on kadonnut parissa päivässä kokonaan, en tiedä miten. Toki nahassa löysyyttä on, mutta normifarkut menee jalkaan ilman että makkaroita pursuaa joko yli tai ali.

Äitiysvaatteista
mulla on ollut viidet housut ja varmaan saman verran paitoja ja tunikoita ja jopa pari pukua. Työn vuoksi pukeutuminen on ollut tärkeä osa joten siksi olen satsannut. Mutta osa vaatteista on jo myyty seuraavalle, tosin ovat vielä mulla kaapissa ;) meinaan on firmassa muitakin mammoja samassa tilassa, joten tarvetta ja käyttöä tuon kaltaisille (ja kalleille) vaatteille on.

Gha rv39 tasan
 
Onnea vauvan navan tälle puolelle saaneille! Ihanaa, että vauvoja alkaa putkahdella!

Ite oon pitänyt hiljaiseloa piiitkän aikaa, mutta jospas nyt ehtis taas kirjoitella.
Mymmelis: Synnytyksen jälkeinen aika jänskättää muakin oikeestaan vähä jopa enemmän ku ite synnytys kaikkine oheisseuraamuksineen. Kaveri sai kuukausi sitten vauvan, ja on 15 kg painonnoususta huolimatta nyt jo tosi hyvässä kuosissa, eli todella nopeesti on vatsareppu timmiytyny. Ja hän on selvinny muutenki tosi hienosti koko touhusta, vaikka synnytys kesti 16 tuntia yms. mukavaa... Eli kyllä siitä selvitään!

Painon noususta Mua harmitti tosissaan, nyt lähinnä jo huvittaa se, että neuvolassa terkkari motkotti painonnoususta joka käynnillä. Nyt kun loppuraskaudesta ei oo painoa enää tullut yhtään lisää, kuulen joka kerta saarnan siitä, ja onpa mut meinattu laittaa tehoseurantaankin aiheesta. Oon tullu vaan siihen tulokseen, että mikään ei kerran oo hyvä, niin olkoot sitte asiat just niinku ovat. Eli annetaan neuvolantätien valittaa...

voisko mulle vaihtaa synnäriksi SEKS TYKSin sijaan. Muutettiin, siksikin ollut vähän tekemistä, ettei oo ehtiny palstalle kirjoitteleen :)

t. Mimosa81 ja Omppu 39+1
 
LiroONNEA :flower:
birdie81 ja mymmelis + muut ette todellakaan ole ainoat jotka stressaavat ulkonäöstään kun vauva on tullut maailmaan! Mä mietin sitä joka päivä miltä mun maha tulee näyttämään, ja pieneneekö mun pylly ja maha koskaan entiselleen. Arvet ovat myös mitä kauheinta.. :ashamed: vaikka teidän ettei sen pitäisi olla tärkeintä mutta minkäs teet, mulle ulkonäkö aina ollut tärkeä!!! Ja sitä painoa vaan ja vaikka kuinka koitan syödä terveellisesti niin ei se mitään auta! Oonki jo miettiny että ku imetys on ohi alan porkkana linjalle :|
Lämpöpatteri oloa löytyy!
Anuliina Puhuit h&m:n lastenvaatteista, niin mulla on kaksi takkia käytössä ja toinen just lastenpuolelta 158 kokoa ja maha MAHTUU takin sisään hyvin :D

Täällä kauhet menkkajomotukset sen kun jatkuu, ja alaselkä myös ihan liekeissä! :ashamed:
Mutta ainaki sain pestyä pari koneellista vauvan vaatteita :)
 
Onnea Lirolle pikkupojasta! :flower:

Toukokuisia on sitten putkahdellut maailmaan järjestyksessä tyttö, poika, tyttö, poika, joten seuraavaks olis niinku tytön vuoro... kukahan sen sitten ehtii ilmoittaa ;)

Painosta, mä olen oikeesti todella yllättynyt ettei paino ole noussut koko raskauden aikana, mutta toisaalta alkupaino olikin jo kohtalainen. Enemmän mä olen huolissani mun tisseistä, jos ne muuttuu imetyksen myötä patalapuiks.... :ashamed:

Housut, farkut, mustat suorat, lappuhaalarit ja parit verkkarit, joista ihan ykköset on henkkamaukan veluuripöksyt, jotka nousee masun päälle, kiitos iiiison resorin ansiosta ja pysyy hyvin paikoillaan. B)
 
Gha ja Annaliina ootako te kumpiki ihan Oulusta vai lähipaikkakunnilta? =) Voi toki laittaa yvetäki niin voi paremmin jutskailla siinä. =) Täälläki tosi tuskastunu olo...... |O Isäntä menee huomenna Tampereen suuntaan yön reisulle mun äiti tulee yöksi varalta. =) Vapun jälkeen ois neuvola taas. Jepsis jee eipäs sen kumempaa Nissu76 ja ipsku rv37 tasan :heart:
 
MÄKI OLEN TÄSTÄ OULUN LÄHETTYVILTÄ, EN TOSIN OULUSTA.

JA LIROLLE HIRMU ISOT ONNITTELUT POJASTA!! :heart: :heart:

Neuvolakuulumiset:

37+1
paino:tähän mennessä tullut nyt 15 kg
RR: 110/50 ( matala mulla kokoajan)
hemppa:111 (alotan rautakuurin )
sf:35
Ja raivotarjonnassa, pää on jo kiinnittynyt
syke:125
turvotus:-
ja pisu puhtoinen

Minuaki ressaa ihan tolkuttomasti toi kropan ulkomuoto synnytyksen jälkeen. Ja etenkin sen takia kun on kesä. Oon aina ollu hoikka ja ahistaa ajatus et viel kesäl ois kamala mätisäkki. :ashamed: Tyhmää, joo, mut...Mä vaan haluan omat muotoni takasi ja eroon tosta SELLULIITISTA, täälläkin sitä on, etenki reisissä ja pohkeissa.YÖK... :$

Ja housuista, mulle ei noi mammafarkut ja mamma malliset suorat housut mene enää jalkaan. Köpöttelen normimallisissa kollegehousuis ti sit hm:n tollasis lököhousuis. 3 paidassa riittää enää helman pituus jotta peittää massun. :D

Mulla on ihan omituinen vaiva, mulla turposi imusolmuke tosta vasemman korvan ihan alapuolelta ja se on aika kipee. Neuvolassa otettiin tulehuskokeet ja niis ei mitn. Nyt pitää seurailla kasvaako se tai pysyykö samanlaisena jos se ei siitä nyt ota ja häviä. Häviäis pois, aika ikävä vaiva toi. Ja toisaalta kyl kamalasti pelottaa jotta mistä se johtuu. Ekanahan mulla tietenki tulee mieleen imusolmukesyöpä... :ashamed: Mie aattelen aina pahinta...

Mut nyt hyökkään suklaan kimppuun...
 
painosta
tänne on siunaantunut 14 kiloa..saa nähdä monta kiloa jää synnärille ja onko loppuja vaikea karistaa, mutta urheilun aloitan heti vaan kun se on mahdollista.. tavoitteena on elokuussa painaa 56kg, saa nähdä tuleeko tavoite saavutettua :D

arvet
mahaan niitä ei onneksi ole siunaantunut, muualle muutama muisto kyllä.

lämpöpatteriolo
täällä on sellainen hiki päällä ett huh huh..

ja joku mainitsi tossa, että "lääkäri jeesaa synnytyksen käyntiin ennen jo laskettua aikaa, jos olo tuntuu tukalalta". kateeks käy, kyllä mäkin haluisin tietää, miten sen saa käyntiin etukäteen, ei meillä lääkärit mitään jeesaa :/
 
PAINO

Tullut lisää semmoiset 18 kiloa jos vertaa tilaan ennen raskautta. :LOL: -tuolloin painoin 48 kg. Toivon, että muutama kilo jäisikin raskauden jälkeen, on paljon terveemmän näköinen nyt ! Mammavaatteita en juurikaan ole kyllä raaskinut ostaa, onneksi tunikoita on kaappi väärällään. Housut ahdistaa nyt jo tietysti kaikki, olenkin ollut hame linjalla. Jäävät sopivasti masun alle... niin, ne mitkä mahtuvat vielä. :D

ARVET

Niitä ei ole tullut vielä yhtään. Mutta vieläpä tässä ehtii.. En ole rasvaillut sen kummemmin kuin mitä kotidopplerilla kuunnellessa laittanut iholle Baby Natusanin öljyä.

LÄMPÖPATTERIUS

Voi kyllä... Ihan yht'äkkiä varsinkin iltaisin napsahtaa päälle älytön kuumuus.. vaatetta pois niin vähän helpottaa :)



SUPISTELUT


Viime yönä heräilin joka ainut tunti kun niin otti masusta.. Ja nyt tässä sohvalla lötkötellessä taas sama juttu. Sattuu, mutta ei nämä ihan mahdottoman pahoja vielä ole. Mitään verrattuna parin päivän takaiseen "suonenvetoon".

t. Puliina & Mytty rv 36+1
 
Ihan ekaksi Onnea Lirolle pienestä pojasta :heart: :heart: :heart: :flower:

Ja kiitos Jossulle päivityksistä :) :hug:

Voi helevettiläinen kun alkoi taas naurattamaan nuo jutut. Mä liityn Edla sun seuraan kun painellaan kesän yössä pusikosta räpiköimään :LOL: Mut joo, ihan todellinen tuo tilanne ja huoli on täälläkin. Kesä kolkuttelee ihan nurkan takana, enkä kyllä jaksa uskoa, että saan kaikkia kilosia suveen mennessä karistettua. Mut nyt just ei jaksa stressata. Jonain päivänä tuo vaivaa enempi kuin toisena. Ja joka kerta kun työnnän sen saakelin suklaapilvitötterön suuhuni ajattelen miten joudunkaan huhkimaan sen eteen. Se on sitten sen ajan murhe se!!! PISTE!!! Ja mehän voidaan paketoida niitä kiloja sit porukalla kesätreffeillä, ihan niin kuin Mymmelis meinasikin :)

Multa löytyy kans nuo H&M:n veluurit. Ovat tälläkin hetkellä jalassa. Nämä on niin älyn hyvät kun eivät kiristä tai purista mistään. Eikä olleet kalliit investoinnit, maksoikohan peräti 14,90 vai 19,90. Minäkään en muita pitäisi, yön seutuna pitää pesusta kuivatella, että saa seuraanana päivänä jalkaan. Lisäksi on toiset mammahousut ja muutama paita.

Lämpöpattereita löytyy täältäkin, varsinkin yöllä, huh huh.
 
LIROLLE SYLINTÄYDELTÄ ONNEA PIKKUISESTA POJASTA :flower:

kävin tos pojan kanssa tk:ssa ja multa löytyi poskiontelotulehdus ja penisilliinikuuri päälle ja pojalla on toises korvas tulehdus... sairastetaan ny sit kunnolla kun ollaan aloitettu :kieh:
 
weiss
Nyt supistus puhalluksia tänne!!!! Täällä on tänään tullut enempi supistuksia, kun moneen aikaan. Ei mitään lähtö supistuksia, mutta ovat tervetulleita, jos vaan päästäis vauvanhakuun ennen laskettua ja mahd. käynnistystä.. Toivottavasti tekevät tehtäväänsä, ovat kuitenkin aika napakoita, että puhkua täytyy..

weiss ja pikkuinen huomenna jo 38+0 :heart:
 

Yhteistyössä