*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

Huomenta!
Onnea käynnistyksiin kaikille!Kylläpä jännittää toisten puolesta...

Onko täällä muuten paljonkin porukkaa pääkaupunkiseudulta tai läheltä?En muista oletteko jo puhuneet asiasta,mutta vois olla kiva sitten treffata,kun nyytit on maailmassa!!!

Mulle vois laittaa tonne etusivulle synnytyssairaalaksi Kätilöopiston,kun se näköjään puuttuu(jos joku päivittää näitä tietoja vielä ).

Mä kun en ole tänne nyt paljoa jaksanut kirjoitella,niin koen itseni vähän ulkopuoliseksi,kun teillä niin tiivis tämä yhteisö:ashamed:
Mukana kuitenkin haluaisin olla ja innolla lueskelen teidän muiden kuulumisianne!

Hemuli79 ja "mönkijä" 36+2
 
Huomenta.

Vihdoinkin pääsen taas kirjoittelemaan. Joka päivä olen kyllä lukenut, mutta vaikka olen ollut kirjautuneena sisään ei ole tullut esille tätä kohtaa mihin kirjoittas.

Tänään käynnistykseen penijöille peukkuja ja innolla odotellaan uutisia.

Hemuli79: mä päivittelen listaa edelleen. Ainakin nyt huhtikuun ajan. Ehkä pidempäänkin, kun mun LA on vast toukokuun lopulla.

(.): Viikonloppu hääräiltiin kaikenlaista kotona, käytiin kaupoilla ja eilen oltiin jokkis-kisoissa. Sit olivat kyl illalla jalat kipeinä, reisistäkin löytyi jotkut lihakset :) Yhden sukkapuikon olen pongannut ja lauantain ja sunnuntain välisenä yönä mielestäni tuli pari supparia, mutta ei sit muuta.

Huomenna olis neuvolalääkäri.

Nyt on tiedossa taas tylsä viikko, kun mies iltavuoroilee ja tulee vast puolen yön jälkeen kotiin ja sit seuraava päivä menee nukkuessa. Mut onneks näitä ei ole enään tämän jälkeen ennen kesälomaa ja isyyslomaa.
 
Tsemppiä kaikille vauvanhakumatkalla olijoille ja lähiaikoina lähteville! :heart:

Lapsimessuista joku kyseli. Me käytiin pojan 3-v kanssa lauantaina. Väkeä oli ihan älyttömästi. Käsi kädessä siel kuljettiin ihmisvirran mukana ja lähes joka paikkaan sai jonottaa. Poika oli ihan innoissaan eikä jonotkaan tuntuneen häntä niin kauheasti haittaavan kun kivaa oli tiedossa ;) Itse en siel tosin voinut oikeastaan mitään vauva juttuja katsella, lähinnä pojan toiveiden mukaan mentiin.

Helmuli79 Lähes pääkaupunkiseudulta ollaan eli Sipoosta.

Oma vointi on ollut tosi loistava. Vauvanhuoneen remppa on jo loppu suoralla ja tänään olen saanut pestyä ensimmäisen koneellisen vauvan vaatteita kaappiin laitettavaksi! Mulla tänään Rv 36+0 ja vielä ei ole alkanut ahdistaa. Vauva saa mun puolesta olla vielä muutaman viikon masussa että saan kaiken hoidettua valmiiksi.

Kohta täytyy lähteä ulos nauttimaan aivan ihanasta ilmasta! B)

:wave: Vilma rv36+0
 
huomenta :)

onnea nemikalle vauvelin kotiin saamisesta !
:flower:

lapsimessut
juu käytiin..kävin siis vain odottajien puolella..ja kierreltiin ja kauheesti oli kaikkee..joku näytteilleasettaja kertoi vauvatuksesta, miten sitä tehdään, ettei vauvasta tule " orpoa apaattista vuorovaikutuksetonta kiinalaista " :LOL: ´juu...
kauheesti siellä oli myynnissä siis kaikennäköstä kamaa, en kyllä ostanut mitään, kun tuntuu että on jo muka..kaikki (vauva vaan puuttuu)

mulla alkoi 38 viikko tänään ja huomen olisi neuvola, mutta lääkäriä ei siis ole enään, eli en tiedä mistään, onko mitään tapahtunut alakerrassa. kovasti siis edelleen toivon, että syntyisi edes pari päivää ennen la:ta.

onnea muuten sektioon menijöille !

 
Huomenta!!

Täys jänskätys käynnistyksen menijöiden puolesta täällä päällä :D

Valitettavasti tää asuu liian kaukana heltsinkistä,että ihan kivuttomasti tapaamisiin pääsis,harmin paikka :ashamed:

Mies on tämän viikkoa melko kivasti kotona,joten minäkään en muhi ihan niin ahkerasti koneella :D Tulin nyt huomenet kuitenkin toivottamaan,ettei kukaan erehdy mun lähteneen synnyttämään...
Hitto,alkaa jalkasäryt lähtemään käsistä :/ Yöllä taas kärvistelin,kun ensin särki toista ja sitten toista jalkaa...mistä moinen voi jotua :eek: Ens yöks varaan panadolit hollille :kieh:

Nyt alan valmistautumaan kauppareissuun... Lämpöistä viikonalkua kaikille :wave:

Repa ja kutvonen rv 37+6
 
huomenta kaikille ensimmainen yo oltu kotona ja vauva nukkui jopa tuntia, kolmella syomisella ja vaipanvaihdolla selvittiin. rinnat ovat vaan todella kipeat kun maitoa on noussut niin hirveasti. tanaab takaisin sairaalaan kaymaan. neidin bilirubiiniarvot ovat korkealla ja jos eivat ole laskeneet tai ovat nousseet niin neiti joutuu yhdeksi yoksi akvaarioon, ja aitia itkettaa jo valmiiksi. Johan tassa onkin 3 viikkoa sairaalassa oltu ja toivoisi, etta paasisi viettamaan ihan tavallista arkea.

poika, laurenzia ja muut kaynnistykseen menijat Onnea, pian teilla on ihanat nyytit.

carmen mulla niiden oikeiden suppareiden aikana oli ihan mahdotonta tuntea vauvan liikkeita, tosin mulla meni myos lapsivedet, joka saattoi vaikeuttaa vauvan tuntemista. piti oikein valilla kayralta tarkistaa, etta lyoko neidin sydan.

jossu mulle voisi etusivun listaan lisata, etta tytto syntyi rv 37+2.

Palaan toivottavasti illalla kertomaan synnytyskertomusta ja laittamaan kuvan profiiliin
Kipeita supistuksia mm. tmvk:lle ja kaikille muillekin synnyttamaan haluavilla Enaa ei tarvitse kauan karvistella. Mulla oli muuten valtava ikava teita sairaalassa.

jenni ala sure imetyksen lopettamista, minusta voit nyt lopettaa asialla stressaamisen kokonaan. :hug:
nemika onnea pojan kotiutumisesta.

katrinainen ja pikku neiti 5 vrk
 
Huomenta!
Viimesen kerran käyty neuvolassa ja käväsin labrassakin verikokeissa. Kauhee jännitys toisten puolesta jotka ovat jo käynnistyksessä ja omasta puolesta paniikki alkaa iskeä. Eikös Liro menny perjantaina käynnistykseen? Millonkahan kuullaan sieltä uutisia...

Summer ja 38+5
 
No nihm nyt moon seonnut... Mä en tiedä onko se unta vai totta, mutta oon ihan varma, että yöllä ois tullut kaksi tosi kipeetä supistusta. Mutta en siltikään muista, kauan ne kesti, ja muutenkin on olo ihan epätodellinen, jos mä oonkin nähnyt vaan unta :LOL: *tilu lilu* :xmas:

Hemuli Mä oisin kanssa messissä noihin treffeihin, täältä Lohjalta nyt kiepauttaa motarin kautta sinne about puoles tunnissa :wave: Mulla täällä ketään "mamma-kavereita" oo, ni mikäs sen suloisempaa!!!


Vitsit, tänään oli niin täkäynnistys aikoja immeisillä... Huiiih!!! Täytyy tull ailtapäivällä vaklaamaan taas, joko ois ilmoiteltu :eek: :heart: Ihanaa ihanaa!!

Nyt etsimään neuvola korttia, koskas mahtoi olla iaka... :whistle:
 
No nihm nyt moon seonnut... Mä en tiedä onko se unta vai totta, mutta oon ihan varma, että yöllä ois tullut kaksi tosi kipeetä supistusta. Mutta en siltikään muista, kauan ne kesti, ja muutenkin on olo ihan epätodellinen, jos mä oonkin nähnyt vaan unta :LOL: *tilu lilu* :xmas:

Hemuli Mä oisin kanssa messissä noihin treffeihin, täältä Lohjalta nyt kiepauttaa motarin kautta sinne about puoles tunnissa :wave: Mulla täällä ketään "mamma-kavereita" oo, ni mikäs sen suloisempaa!!!


Vitsit, tänään oli niin täkäynnistys aikoja immeisillä... Huiiih!!! Täytyy tull ailtapäivällä vaklaamaan taas, joko ois ilmoiteltu :eek: :heart: Ihanaa ihanaa!!

Nyt etsimään neuvola korttia, koskas mahtoi olla iaka... :whistle:
 
huomenet=)

Onnea kovasti kaikille, jotka tänään lähtivät vauvanhakuun!!

Lirooo??? kuulumisia....

Weiss:Ihan täysinäisenä edelleen palailen viikonlopunvietosta... ei tietoakaan että olisin lähössä minnekkään :LOL:

tmvk: Mä taisin silloin pari viikkoa sitte noitua niin pahasti, ettet säkään pääse tositoimiin sitte millään :whistle:

Repa ja gha: Sama homma täälläkin.. paikat täysin valmiina vauvaa vastaanottamaan, mutta ei taida vesselillä olla kiireen kierää... |O

Lauantaina rehkin suursiivouksen vielä viimeistä kertaa ennen vauvan tuloa ja sunnuntai meni juhliessa.. ensin oli esikon kummikirkko aamulla ja sitten ne ristiäiset iltapäivällä... Ja ainuttakaan supistusta ei ilmaantunut...Jaloille oli kyllä pirun kova reissu... illalla olikin sitte "pikkusen" turvotuksia... :/


Nyt taidan pykästä tonne pihalle haravan varteen, joten :wave:

äippä ja nytty rv 37+6 :heart:
 
weiss
Huomenta möhkikset! :D

Ihanaa Katrinainen, että prinsessa on päässyt kotia ja pietään peukkuja, ettei olisi keltasuutta! :heart:
Hemuli: Et ole ulkopuolinen, mukava jos jaksaisit taas enempi kirjoitella.. :hug:
Lirolta oottelen edelleen vauvauutisia!!!
Hö, Äippäseni, mie jo luulin, että oisit päässyt tositoimiin!!

Omaa napaa: Tilanne sama.. :headwall:

weiss ja pikkuinen 37+6 :heart:
 
Liron vauvauutisia odotellaan malttamattomana....=)

Tsemppiä kaikille jotka ovat jo lähteneet tai ovat lähdössä tänään vauvanhakureissulle :) ! Jännää, jännää!

Jenni eipä mullakaan lisättävää muiden kommentteihin. Varmasti olet kaikkesi yrittäny ja se riittää. Älä enää murehdi, vaan nauti suloisesta pikku-prinsessastasi! :hug:

Oma napa : Ei muutoksia täälläkään. Nyt alkaa vaan olemaan sellaiset viikot, että jotain voi tapahtua hetkenä minä hyvänsä. Huomaan, että ajatukset on jatkuvasti tavalla tai toisella h-hetkessä, omaa oloa tulee tarkkailtua varmaan liikaakin...jänskättää!!! Sitä miettii, että miten kivuliasta se tulee olemaan ja miten sen kaiken kestän...mutta enköhän minäkin, jos muutkin :D . Tosin pahimmillaan tätä piinaavaa jännitystä voi joutua kestämään vielä monta viikkoa, jos vauveli päättää olla itsepäinen ja mennään hurjasti yli lasketunajan.

Jos menis ja yrittäis saada jotain järkevää aikaiseksi tänäänkin :)

Marimint ja pikkunen 38+2
 
weiss
Marimint: Täällä kanssa ajatukset tuntuvat olevan koko ajan synnytyksessä. Sitä jännittää, mutta sitä ei malta millään odottaa.. :D Muisti on mennyt ihan täysin ja mie saatan puhuakin ihan sekavia.. Esikoisellakin menee välistä hermot, kun kyselen samoja asioita moneen kertaan ja melkein minutin välein. No, niinhän se kai on, hormonit syö naiselta puolet älykkyysosamäärästä raskausaikana.. saa vaan nähä palautuuko edes pieni osa :LOL: ?
 
Nyt on sitten olkkarin-ja keittiönmatot pesty...jääräpää kun olen,niin en jaksanut enää odottaa milloin mies ne saa vietyä pesulaan!
Mukavaa sitten kun on puhdasta,kun vauveli tulee kotio :D

Mukavaa,jos sitten saataisiin noi treffit sovittua.Mullakin kavereilla jo 2-5v lapsia,et ois mukava saada tuoreita mameja ympärille,joiden kanssa jakaa asioita!!!

Kiitos weiss!Pitäis olla aktiivisempi ja nyt yritänki ehtiä enempi koneelle,kun olen mammalomalla.

Mulla nyt seuraava neuvola sitten vappuaattona.Saas nähdä tapahtuuko siihen mennessä mitään?!Supistuksiakin on niin harvakseen,et en usko vauvan tulevan maailmaan vielä pitkään aikaan!
 
Katrinainen ihanaa että ootte saaneet neidin kotiin!!!

Täällä odotellaan kanssa malttamattomana ihmisten vauva uutisia... nyt noita vauvoja sitten tulee rytinällä..

(.) ei mitään uutta... Ei edes suppareita.. Tänään olis neuvola. Ja ihan hyvä niin. Paino on taas nousut varmaan kilon, mikä ketuttaa jo valmiiks.. Ja vauva on ollut tosi hiljanen eilen ja tänään. On kyllä liikkunut, mutta rauhalliseen tahtiin. No tänään kuulee sydänäänet niin no panic. Vähän mietityttää onko proteiinit plussalla.. Ois kiva että kaikki oli hyvin. Keskiviikkona on tosiaan se synnytystapa-arvio. Kiva päästä kuulemaan minkäkokonen vesseli sieltä on tulossa.. Ja melkein jo toivon että kävis niinku pojalle.. Olisin jo valmis synnyttämään tän nyytin maailmaan. Ahdistaa kaikki nää kolotukset ja norsu olo. Ja muutenkin huolehdin taas koko ajan vauvan voinnista...

Nyt taidan ruveta pesemään jääkaappia jotta saan jotain hyödyllistäkin tänään aikaan..


 
Huomenet!

Siellä taitaa olla pari mammaa jo pusaamassa vauvoja maailmaan. Vitsi mä oon kade!!! Itsellä meni viikonloppu ihan kärvistellessä. Menkkajomotuksia on alamasussa ihan kunnolla, mutta mitään ei tapahdu :( Olo on ihan p***stä. Tunnen itseni norsuksi ja ottaa aivoon kun ei pääse liikkumaan oikein mihinkään. Sukkienkin jalkaan laittaminen on melkoista ähellystä.

Minäkin osallistuisin mielelläni tapaamisiin, jos ja kun sellaiset sitten järjestetään. Tällä hetkellä asustetaan Helsingissä, mutta toukokuun puolella muutetaan Vantaalle. Sekin p***le vielä edessä :/ Vauvan tavarat ei mahdu oikein mihinkään tänne vanhaan. Pinnasänkykin kasataan vasta uuteen kotiin. Reppana nukkuu siinä pahvilootassa ekat viikkonsa..

Vähänkö kävi eilen ärsyttämään, kun kaveri kävi kylässä ja alkoi houkuttelemaan miestä vappurientoloihin. Onko ihmiset oikeasti noin urpoja??? Sanoin vaan, että ihan oma valinta, laitokselle ei ainakaan ole asiaa jos on jotain ottanut!!!

Carmen: Mä olen kans kuullut, että vauva rauhoittuisi ennen synnytystä masussa.

Toivottavasti muilla on alkanut viikko hieman positiivisemmissa merkeissä.
 
Sektiosta Täällä kans yks sektiolainen eli niitä perätilavauvoja odotellaan :wave: Supistuksia ei ole erityisemmin täällä näkynyt eikä kuulunut. Eikä sen puoleen muutakaan jomotusta tai vihlontaa. Ilman sektioo tää vauva pysyis masussa varmaan reippaasti yli lasketun ajan!

Tsemppiä kovasti kaikille jotka ovat vauvanhaussa!!! :) Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Tämä lähtee nyt lenkille!

naukuri 37+5
 
Huomenta! Huomaa että on arki päivä kun tekstiä pukkaa taas niin paljon etten muista enää mihinkä piti kommentoida ja mihinkä ei :D

Minäkin osallistuisin mielelläni vauva treffeille mutta täältä pohjanmaalta on aika pitkä matka :whistle:

Onnea vielä täältäkin kaikille käynnistykseen menijöille, tällä viikolla saadaan taas muutama vauva lisää ;) Mietin että kun tämä on niin kiva pino, niin odotellaanko että kaikki saa oman vauvansa syliin ja sitten siirrytään sinne toiseen pinoon? :) en tiedä onko ollut jo ennestään puhetta asiasta.

Nyt on koneessa pyörimässä ensimmäiset vauvan vaatteetkin :) Meillä on kyllä niin kesekn kaikki täällä, tai tavarat on hankittuna mutta sotkusta täällä on pinnasänky ja sellaiset on kyllä vamiina! :D Pitäis varmasti alkaa laittamaan tavaroita paikoilleen, mutta ei millän huvittaisi :ashamed: kun odottaa että päästäis vaan niihin muutto hommiin, ja saisi laitettua siellä kaikki paikoilleen :)

tuteista minä ainakin kietän, en vielä ole tehnyt sitäkään :D ja otan mukaan sairaalaan.

( . ) Levottomat jalat :kieh: muuten sitä samaa menkkajomotusta + sukkapuikkoja ja muita maailman vaivoja :D Ja mies eileen vielä innostui laulamaan "levottomat jalat levottomat jalat, leevottooomat...." tuntui että se sai aikaan vielä enemmän levotonto olo :LOL:
Oon muuten huomannu et jos makaan selälläni jalat ylhäällä seinää vasten se on vähän auttanut..
 
Mies kertoi äsken että hänen pomonsa oli buukkaamassa häntä johonkin konferenssiin Tukholmaan samaksi ja edelliseksi päiväksi kun mulla on laskettu aika! Hän oli sit kohteliaasti kieltäytynyt mutta ymmärsin kyllä rivien välistä kuinka pettynyt hän oli kun olis ollu tosi mielenkiintoinen ym. No minä sit katsoin silmiin ja kysyin et haluatko tulla mukaan meidän lapsen synnytykseen vai menetkö mielummin Tukholmaan. Kyllä noi miehetkin on välillä vähän... :headwall:

Toivottavasti hän ei tule illalla kotiin ja ilmoita lähtevänsä reissuun kun viel lisäsin vihasena et tee mitä haluat. Mut sit saan syyttää vain itseäni :LOL: :whistle:

Vilma
 
Hemuli79 Minä ainakin osallistun mielelläni toukokuisten "nyyttikesteihin" sitten, kun kääröt ovat kainalossa! Miten teillä pk-seutulaisilla on laskettu aika? Osaa sitten vähän arvioida, että meneekö treffit kesäkuulle vai ehdittäisiinkö vielä toukokuun aikana. Itselläni h-hetken on arvioitu olevan sunnuntaina ( :eek: ), mutta mistäs sitä tietää, vaikka menisi sen kaksi viikkoa yli :/

(.) Minulla on "menkkakipuja" ihan reilusti aikaisempaan verrattuna, joten toivotaan nyt, että saisivat jotain aikaankin... Ajattelin laittaa sairaalakassin viimoin kuntoon, jos vaikka lähtö koittaisi pian! Muutoin olo on aika rauhaisaa: olen jäädyttänyt kaikki suurimmat kotihommatkin ja koitan nyt vaan levätä mahdollisimman paljon ja kerätä voimia synnytykseen.

Kun vaan aika ei kävisi näin pitkäksi... :/
 
Käynnisteltävät: :hug: onnea haikara-reissulle!! :heart: :heart:

Katrinainen: Onneksi olkoon typsyn kotiin saannin johdosta, eikö olekin ihanaa? ja pistän peukut pystyyn että"Bilit" on laskenut itsestään ettei tyttönne joudu solariumiin.

harmi et on sen verran etäällä pääkaupunkiseudusta että treffeille ei pääse...Olikos meitä Tampereen suunnalla asustavia monta, josko tännekin kaavailtas treffejä? Itse kun olen niin vähän aikaa vasta täällä asunut että olis kiva tutustua uusiin ihmisiin ja mikä parempaa seuraa olisi kuin juuri "vauvautuneet" äipät...
 
Viikonlopun jälkeiset huomenet täältäkin!!

Täällä meni osittain toi viikonloppu aika kärvistellessä. Lauantai iltana tyty riehu masussa niin et tuntu et itku tulee. :( Sukkapuikkoja sateli ja menkkajomotusta oli. Jospa se sais jotain aikaankin toi kärvistely. Tänään olis neuvolakin iltapäivällä.Ja siihen perään viimoinen perhevalmennus. |O Just tossa ukkelin kans ihmeteltiin ton turvaistuimen asentamista ja toimintaa. On kyl yli kätevä toi alusta systeemi ettei joka kerta tarvi värkätä niitten turvavöitten kans. Tytyllä on taas masussa kamalat jumpat menossa, tahtoo vaan noi liikkeet jo sattua aikasta paljon. :D

Minuu toi synnytys rupesi jännittämään ton torstaisen synnytystapa arvion jälkeen ja osastoon tutustumisen jälkeen. :ashamed: Etenkin se lähtö jännittää,meiltä kun on matkaa sairaalaankin noin 70 kilsaa. :/ Mutta jospa sitä ajoissa tietäisi millon pitää lähtä.

Juu on täältä pohjanmaalta hiukka pitkä matka sine helsingin suuntaan treffeille. :D Taitaa multa jäähä väliin.

Tsemppiä kaikille jotka sektioon oli menossa!!!! :heart:

Mulla kaveri lähti tänään käynnistykseen, hällä ois laskettuaika ollu nyt tulevana keskiviikkona. Täällä jännäillään ja toivotaan et kaikki menis siellä hyvin.

Mutta nyt duunailemaan jotain ennen kun toi ukkeli lähtee illaksi töihin.

liinu83 ja möykky 37+1
 

Yhteistyössä