*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

katrinainen ja nemika: hienoa että ootte pienokaiset saanu jo kotiin! :heart:
käynnistettävät: hirveesti onnea ja iso :hug:

(.) ei sen kummempia muutoksia.. menkkajomotuksia ollut aamun. viikonloppuna muutama supistus tuli ja noita sukkapuikkoja on tietysti.. eipä tässä taida kuitenkaa olla lähtö edelleenkää lähellä.. :kieh: ulkona näyttäis olevan sen verran harmaa tuo ilma et pitäis jotai tekemistä keksiä sisälle..

anuliina 36+6

:headwall: :headwall: :headwall: Tämän aamun saldo... Mikään ei huvita ja kaikki ketuttaa. Mut "positiivisesti" ajatellen enää max. 2 viikkoa ja 4 päivää :headwall: :headwall: :headwall: Nyt pakko poistua ja lähteä muksut hakemaan. Jos sais myöhemmin jotain järkevääkin kirjoitettua.

tmvk ja toukka 39+3

Jossu71, jos sä päivität toukokuisia, niin voisikos tuon treffilistan laittaa etusivulle vai tehdäänkö listaa johonkin muualle? Kokosin tuohon jo joitakin kiinnostuneita ja laskettuja aikoja, tuohon voi sitten lisätä listaa kiinnostuksen mukaan. Treffipaikkaa ja -aikaa ehditään sitten tarkemmin sopimaan, eikö?

Carmen: 4.5.
Paivansade: 4.5.
Karpalo: 12.5.
Hemuli79: 24.5.
Mymmelis: 24.5.
Vilma77: 26.5.

Hemuli79, mä myös voisin osallistua hedelmäkorien kokoontumisajoihin ja LA sama ku Carmenilla 4.5. Tosin neiti on niin uppiniskainen ettei se ulos vapaaehtoisesti tule B)

Olin aamulla Kättärillä ja mietin TODELLA kateellisena, et joskohan siellä ekat käynnistyksen aiheuttamat rääkäisyt olis kuultu =) Eiks joku ollu sinne menossa tänään? Olin ite sitten tunnin verran sydänkäyrässä. Siihen myös kytkettiin kiinni supistusanturi ja arvatkaas mitä? Ei koko aikana YHTÄÄN ainoota, ei edes harjotussupparia, piirtyny paperiin. :kieh:

Majj, mä sain jo viikonlopun aikana tehtyy paljon vauvan tavaroiden eteen. Tosin mulla viedäänkin jo viimosta viikkoa B) tai siis viimosta ja viimosta.... :whistle: Tutin ajattelin huomenna keitellä vielä mukaan laukkuun.

Kyllä vitsit huomaa, että toi synnytys vie ihan kaiken ajatuksen. Ymmärrän loistavasti sen, kun sanotaan, että raskaana olevaa naista itsekeskeisempää ei ole. Ei vaan paljoa jaksa kiinnostaa muiden jutut, jos ne ei liity vauvaan millään lailla.... :LOL: Se on vissiin se harmooni epävireessä :LOL:

Hello from London,

Jenni Parhaas oot yrittanyt, on sinun ja vauvan kannalta parempi ettet stressaa liikaa rintaruokinnalla, jos maitoa ei heru niin sita ei heru. jaksuja teille molemmille.

Joku puhui etta pissaaminen ois kirvellyt seksin jalkeen, runsaasti vetta ja karpalomehua ettei aidy tulehdukseksi!

Summer
riippuen mihin aikaan sinut on kutsuttu tuleen osastolle aamulla. yleensa leikkaukset alkaa 7.30- 8.00. Osastolla ennen leikkuu saliin menoa hoitsut ottaa verenpainetta, yms tietoja ylos ja teippaa nimilatyskan ranteeseen ja kyselee allergioista. Minun neuvo ois etta ota kunnon juorulehti mukaan tai kaks, kun ei kuiteskaan pysty keskittyyn mihinkaan muuhun.

Taalla taas pyykkikone pyorii, sain aivan ihania vastasyntyneen vaatteita mun kaverilta eilen. Mies on ihan hepulin partaalla ja sanoi etta aikoo sanoa kaikille ettei vaatetta tai leluja tarvi. Oltiin kaverin luona jolla 4v ja 8kk lapset ja leluja joka paikassa. Mina siihen sitten etta herra on hyva vaan ja ottaa vastuulleen vauvan/ lapsen vaatetuksen :LOL: . Saapas nahda kuinka kauan aikoo asian hoitaa. En viitsinyt lisata vetta myllyyn ja sanoa etta toimit kuin isas :kieh:

Kaynnistetyille Onnea matkaan ja tulkaa kertoon vauva uutisia!

LC

Kaikille käynnistykseen menijöille tsemppiä ja itellä myrkynvihree naama kateellisuudesta, anteeksi :ashamed:
Liityn vit....skäyrä korkeella -kerhoon :( Olin amusella onnessani, että josko olis lapsivettä lorahtanut ja saisin vihdoinkin syyn lähteä äitipolille/svo:lle, mutta ei. Mulla on sellanen salainen haave, että joudun svo:lle ja lekuri kattoo tilanteen ja toteaa, että vauva on jo 3700, eiköhän me käynnistetä tämä ettei isommaksi kasva... :whistle:
Mulla ei myöskään ole lääkäriä enää loppuraskaudessa. Mutta neuvolan täti on kätilö ja osaa kattoo tuon alapään tilanteen. Mutta mitäpä hyötyä siitäkään on. Lekurista olis se hyöty, että vois vaikka irrotella kalvoja, niin vois vaikka KÄYNNISTYÄ tämä synnytys. Voi ärsytys!!

ihan vaan nopsasti käväsen ja ilmottaudun halukkaaksi pk-treffeille kun täällä kerran asustelen :wave: (lisäsin itseni jonon hännille)

Carmen: 4.5.
Paivansade: 4.5.
Karpalo: 12.5.
Hemuli79: 24.5.
Mymmelis: 24.5.
Vilma77: 26.5.
sisarHENTOvalkoinen15.5

katrinainen
: Ihanaa kuulla, että vauva ja sinä saatte nauttia toisistanne oman kodin suojissa =) :hug: synnytystarinaa ja kuvia odotellen kuumeisesti =)

Uskomatonta, että nyt siellä meitä toukokuisia kärvistelee supistuksissa ja on vain ajan kysymys milloin vauvat parkaisee, jollei jo ole syntyneen =)

sHv ja hippu 37+4

annaliina täällä myös samanlainen salainen toive!!! Toivon todellakin että lääkäri toteaa keskiviikkona vauvan olevan niin iso, että synnytys voidaan käynnistää :) mulla tosin sillon viikkoja vasta tasan 37+0 mutta eikös se oo jo täysaikasuuden raja??? Mä en enää jaksa tätä odottelua. Tylsää...

Pesin just jääkapin ja kävin kaupassa. Tuloksena vaan menkkajomotusta alakerrassa. Mutta ei supistuksia. Noh. kohta neuvolaan, niin saa jotain ajan kulua. Varoitan jo etukäteen että täältä saattaa tulla takaisin kärttynen mamma.. jos tulee painosta siis noottia.

tsemppiä käynnistyksessä olijoille...

birdie

Mukava huomata,et on näinkin paljon pääkaupunkilaisia tulossa treffailee :D
Mun osalta varmaankin menee sinne kesäkuulle ekat treffit,mut jotkuthan saapi jo aikaisemmin varmaankin käärön mukaan...

Mulla mönkijä ollu tänään ja eilen aikas hiljainen...vain pieniä liikkeitä tehny ja vähän olen nyt huolestunut!Voihan se olla,et oma rasitukseni käy myös pienokaisen voimille ja siksi lepäilee paljon.Itekkin heräilin vasta päiväunilta ja kävin koirien kanssa lenkillä.Mukava on ilma tänäänkin!!!

Annaliina73 Minä olen kulkenut jo kuukauden päivät yksillä ainoilla mamma housuilla kun muut ei mahdu enää päälle. Nämä jää tuonne mahan alle ja ovat trikoota...

Nousin sit aamu yöstä vessassa käymään ja rappusissa kun olin alas menossa, niin kusin sitten pisin reisiä... toukka päätti vaihtaa asentoa ja silloin alko lirisemään... ja sama aamulla kun nousin niin vessaan mennessä sama toistui... Olis edes ollut lapsivettä mutta ei niin ei... Kaikkeista inhottavinta on kun lupaa kokoajan mutta mitään ei tapahdu :headwall: Jos sitä poistuis ulos muksujen seuraan...

tmvk ja toukka 39+3

Päevöö...neuvolasta kotiuduttu, eli aloitetaan kovin itsekeskeisellä aiheella... :saint:

Ru 36+2
Painoa +900g/vko :LOL:
Turvotus - (ei oo kertaakaan ollut vissiin plussalla..)
RR 114/87
Pissa puhdas, otettiin laajempi stixi, kun taas on noita supisteluja ollut...
FS 35, sama ku viime vkolla
Syke 155
Liikkeet ++
raivotarjonnassa lymyää hirmu alhaalla, pikkaisen saa liikkeelle vielä, eli ei ole kokonaan kiinnittynyt.

Sain lähetteen polille, kun kerroin, etä epäilisin lapsivettä lirahtelevan. samalla pääsen sitten synnytystapa-arvioon *jee jee*

Taas oli neuvolassa joku sh-harjoittelija :$ Mä en vaan osaa olla normaalisti, kun paikalla on vieraita ihmisiä ja käsitellään mulle noinkin hlö.kohtaisia asioita, kun alapään tilannetta yms... tiedän, kyllähän ne opiskelijatkin on ihan asiallisia, mutta...äh...

Housuista Miulla ei ole kuin kahdet housut, jotka menee päälle, molemmat tälläisiä lökö-tapauksia :ashamed: Maha on vaan niin alhaalla, ettei mikään pysy päällä, vaikka olisivatkin "sopivat". Olkoot vaikka kuinka multi-lantio malliset, ni eih! Verkkarit ei varsinkaan pysy riittävän ylhäällä,ja nyt sit näkyy pimpsa-karvatkin, kun maha on tosiaan ihan uskomattoman alhaalla :ashamed: *huokaus*

Kohta on tilalla enää sellainen lörppö, jonka voi sit sitoa vaikka kylkeen kiinni, mutta saapahan housut taas jalkaan... :kieh:

Mua on alkanut oikeasti ahdistamaan raskauden jälkeinen aika... ja se miltä näytänkään sitten... :ashamed: Kukaan ei tunnu puhuvan siitä, miltä maha näyttää synnytyksen jälkeen tai mitään muutakaan... :/ Jos sitä sitten lerpahtaa ihan kunnolla... :eek:

Vitsit, onkohan jo tän päiväisille tupsahdellut jo vauvat maailman :p ?? Jännää jännää!!! kenetköhän sitä itse palkkaisi ilmoittamaan tänne sit kun omalle kohdalle tulee lähtö... :whistle:

Vitsit, miehellä on nivunen revähtänyt ja tulehtunut... Kuka hel-vet-ti meillä käyttää koirat ulkona, mulla on niin tajuttomat liitoskivut tänään ja heti kun lähtee liikkeelle, ni supistaa niin perk*leesti... :headwall: Vali vali vali..

kiva kuulla että joku muukin pohtii jo synnytyksen jälkeistä aikaa ja sitä miltä tulee näyttämään ulkonäöllisesti.

Mua ahdistaa taas hirveesti. Tekis mieli iskeä päätä seinään ja lopettaa noi neuvolassa käymiset. Tässä kuulumisia.
*Painoa tullut + 1,4 kiloa vaikka mä söisin mitä, niin painoa vaan tulee ja tulee. mä lopetan kohta syömisen. kotivaan mukaan painoa tullut noin kilon. Ja tuntuu ihan tosi paljolta viikkonousuksi. Mä en kestä. en halua olla tämmönen kävelevä valas. Alusta painoa on tullut 16 kiloa...
* vauva rt:ssä, ja ruvennut kiinnittymään, joskin ei ihan kiinnittyny vielä ole
*sf-mitta 35, eli vieläkin kasvaa ja huitelee ties missä
*vauvan syke 137
*turvotus +
*paineet 122/75
* vauvan liikkeet +

Ja taas ihan käsittämätön masennus päällä ton painonnousun vuoks. Ahdistaako muita???

Taidan mennä sohvalle makaamaan ja parkumaan kun kiukuttaa

:headwall:

birdie

birdie: :hug: älä siitä painosta huolehdi, mulla on melkein saman verran tullut alusta.. kyllä ne sit synnytyksen jälkeen saa pois jos vaan haluaa.. :) :hug:

housuista: mulla on 2 äippähousut joista molemmista ne resoriosuudet alkanu meneen rullalle tuohon masun alle.. |O kotona pidän hm:n verkkareita -on muuten lasten kokoa 152- ja parhaat mitä päällä saattaa tällä hetkellä olla.. :D hyvä ku pestä raskii välissä. yhtäkkiä huomaa et milloinkas sitä on tullu nämä housut pestyä.. B) mut nämä ku on semmoset et ei haittaa vaikka tuo maha roikkuuki ku ei näitä missään tapauksessa kannata ylemmäs nostaa. hyvät näin. :D mut sit on rasittava ku johonki lähet niin saa kokoajan olla nostelemassa housuja ylös ku maha painaa.. :kieh:

täällä edelleen menkkajuilintaa.. pesin tuossa pari ikkunaa, loput saa odottaa siihen asti et mies joutaa. en jaksa kaikenmaailman huonekaluja alkaa siirteleen edestä. nyt simalle ja munkille! :p :wave:
anuliina 36+6edelleen

birdie81, mulla tullut nyt n.18 kiloa alusta. En ole silti ottanut paniikkia. Ekasta tuli kanssa lähelle sama ja 10 kg jäi heti sairaalaan. Mitään en ikinä laihduttanu vaan olin kyllä omissa mitoissani sit taas joskus. Muuttuuhan tää vartalo äidillä....tissit roikkuu imetyksen jälkeen, saattaa olla raskausarpia, painoa, joillakin ei seksi ota onnistuakseen jos on pahoja repeemiä jne. Tää on vaan tätä meidän mammojen elämää...
Ittelle vaikein asia on ollu raskausarvet joihin olen nyt ekaa kertaa päässyt tutustumaan. Ei mahassa vaan reisissä ja pyllyssä. Vaikka aina ajatellu ja muille sanonu että no mitäs sitte jos tulee, niin silti iski ihme paniikki että nyt niitä sitten tulee. Aina vaan näkee peilissäkin ne.
Tietysti tohon painoonkin vaikuttaa että onko lähtöpaino kuinka paljon ja minkä tyyppinen on muuten...ei kaikilla helposti kilot lähde. Jokainen on erilainen. Nestettähän muuten kerääntyy yllättävän paljon elimistöön.
Mutta varmasti paino laskee ja olo helpottuu kun saadaan vauvat päivänvaloon!
Ei me tämmösiks möhömahoiks jäädä! :hug:

Tapaaminen sopii mainiosti ainakin tänne =)
birdie Mulla tuli esikolta 25 kg ja jo jälkitarkastuksessa painoin vain muutaman kilon enemmän kuin ennen raskautta. Raskausarpia mulle on tullut jo teini-iässä, joten niistä en osaa stressata. Nekin mitä on tulleet on nyt vaalenneet. Muutoin vatsanseutu on aina ollu enemmän sisäänpäin kääntynyt, vaikkakin takana on ollut kaks raskautta. Samoin tisuleissa ei ole näkynyt; ovat olleet sen verran pienet, että eivät onneksi roiku. Mutta olen aina liikkunut paljon, joten lihaskunto on kohtuullinen vaikka en treenaisikaan vähään aikaan.

Kyllä muakin huolestuttaa. Varsinkin kun ikää on 13 vuotta enemmän kuin edellisellä kerralla, mutta tiedän, että joudun tekemään töitä paljon siihen, että palaudun normitilaani. Sitä odotan innolla, että pääsen treenaamaan kunnolla :)

Heippa hei!!

Meille syntynyt perjantaina 25.4.2008 klo.22.43 pieni POIKA! :heart:
Painoa 3140g ja pituutta 48cm

Tulen myöhemmin kertomaan "likaiset yksityiskohdat", mutta nyt lepäilemään ja uutta tulokasta ihmettelemään. :heart:

Liro ja poikanen 3vrk

Nyt on etusivulle tehty lista Pk-seudun treffaajista.

Lisää päivitettävää haluaisin =) Siis noita vauva uutisia laittelisin mielelläni vaikka useamman kerran päivässä =) Tahtoo, tahtoo kuulla lisää vauva uutisia ja synnytyskertomuksia.

Jossu & Hemuli 35+6

Yhteistyössä