Transitiopolkuja naisten osallisuuteen Nepalin muuttuvassa musiikkikulttuurissa -hanke on saanut avustusta 600000€ suomalaisilta veronmaksajilta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
"Taideyliopiston amplifyHer-hanke (2023–2026) tutkii ja edistää tyttöjen ja naisten asemaa Nepalin patriarkaalisessa musiikkikulttuurissa. Professori Heidi Westerlundin johtama, Suomen Akatemian rahoittama hanke testaa uusia, tasa-arvoa tukevia musiikkikasvatuksen ja -esittämisen muotoja yhteistyössä paikallisten toimijoiden kanssa."

Sanomattakin selvää, että kaikki tuollaiset tuet pitäisi lakkauttaa. Suomessa tässäkin asiassa ollaan omituisen vatiojohtoisia. Maailmalla on ihan tyypillistä hankkia yksityistä rahoitusta tutkimukseen. Tämä olisi oikein hyvä kandidaatti yksityiselle rahoitukselle.

Itse voisin rahoittaa osaltani tutkimusta, jossa tutkittaisiin pilipalitutkijoiden sukupuolijakaumaa. Minulla on teoria, että aika paljon tukirahaa liikkuu käytännössä akateemisten naisten harrastusten ja elämäntavan tukemiseen. Tutkimusten kohteet valikoituvat sen mukaan mihin olisi kiva matkustaa ja missä on lanteita liikuttavimmat rytmit musiikissa. Ehkä olen väärässä, mutta joku voisi tutkia asiaa.

Yhteistyössä